- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
motorsiklet akü şarj sorunu...
14 Cevap6304 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
1033 Mesaj
3 Temmuz 2009; 18:43:58 

arkadaşlar benzinli 49 cc kastino moped scooter a sahibim ....

99 yılında fabrikasyon elime geldiğinde sulu 5 amper 12volt aküsü ile geldi... o akü öldü başka i akü iledeğişim yaptım mutlu 5 amperdi oda suluydu tabi ben yaramaz o motora telefon şarj araa teybi vs montajladım uzun süre çalıştı fakat bundan once şu arızayı yaptı aküye şarjı kesti motor... ne kadar yol katedsemde motor çalışsada kutuplarda gelen olarak 6-7-8 voltu görebiliyorum tam gazda daha sonra voltmetrenin ekranı sıfırlanıyor çok aşırı gaz verdiğimde..

daha sonra sanayiye götürdüm bayada ii bi paraya yaptırdım bi parça değişti üzeri aliminyum soğutmalı 4 tane kutup girişi var ağzı jacklı bişi alternatör kısmı hiç açılmadı ...sonra düzeldi şarja devam ettik yine uzun bi süre şimdi yine aynı hataya benzer bişi var tam gazda 8 volt alıyorum ve dahada gaza yuklenirsem voltmetre 0 gösteriyor o adamın değiştirdiği PARÇANIN AYNISINDAN ALIP DEĞİŞTİRDİM ama bu sefer olmadı ... .. bundan onceki arızasında ön far aküye bağlı değil yavaş yavaş gaz verdikçe canlanıp tam gaz yaptığımda kısılma yapıyordu bu bi temassızlık değil...şimdi ole bi hata da yok ama şarj voltajı 8 voltgeliyor en yüksek...

bunu nasıl çözerim arkadaşlarım ...
scooterda bu...

0


Ekteki dosya (1)


_____________________________



2477 Mesaj
3 Temmuz 2009; 20:58:20 

Anladığım kadarıyla bir konjektör(regülatör) sorunu var. Ve aküyü şarj etmiyor. Orijinal konjektör bulman gerekiyor. Olmadı gene kendi yöntemlerimizle halledeceğiz.


_____________________________


DH Japonya Hayranları
||DH Elektronik külübü||Opera fan kulübü||Amfi hastası, motor-bisiklet ustası||Az yakar, çok kaçar


5510 Mesaj
3 Temmuz 2009; 22:19:54 


quote:

Orjinalden alıntı: Self Control

Anladığım kadarıyla bir konjektör(regülatör) sorunu var. Ve aküyü şarj etmiyor. Orijinal konjektör bulman gerekiyor. Olmadı gene kendi yöntemlerimizle halledeceğiz.



evet katılıyorum ,sistemin gözden geçirilmesi durumunda arıza ben buradayım diyecektir zaten


 
1033 Mesaj
5 Temmuz 2009; 19:43:40 

heh adı konjektörmüş ... eskisini söküp götürdüm adam bu deyip verdi ciddende benziyor bi sorun göremedim ve taktım ama olmadı eskisi halen elimde ... eskisinin üstünde bi numarada göremedim .. bi daha bakayım olmazsa bu yeni aldığım yanık olabilirmi yada uymadığından dolayı yaparmı bunu ...


_____________________________



2440 Mesaj
12 Temmuz 2009; 23:55:36 

benim jawada yapıyor bu işi konjektör veya sarj dinamosunda sorun vardır
kömürlere bak kömürlerin bastıgı yerleri zımparala konjektörü degiştir hiç sorun kalmaz

dinamoda sorun olursa yine bozar konjektörü


_____________________________

| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|


 
1033 Mesaj
13 Temmuz 2009; 1:58:58 

aydın merkezde bu işten anlayan bir adet usta varmış ona götürdüm şarj ediyor diyor... iide ben ölçüyorum 8 volt geliyor halende ole

hay ben senin ustalığına ..... ozaman


_____________________________



2477 Mesaj
13 Temmuz 2009; 22:07:54 


quote:

Orjinalden alıntı: mrykt

benim jawada yapıyor bu işi konjektör veya sarj dinamosunda sorun vardır
kömürlere bak kömürlerin bastıgı yerleri zımparala konjektörü degiştir hiç sorun kalmaz

dinamoda sorun olursa yine bozar konjektörü


Kardeş o dediğin 63 chevroletlerde kaldı. Benim 91 model CG bile statorlu. AC üretip doğrultuyor yani. Fırça kollektör muhabbeti yok yani. Sametcim motoru bana getirme imkanın var mı?


_____________________________


DH Japonya Hayranları
||DH Elektronik külübü||Opera fan kulübü||Amfi hastası, motor-bisiklet ustası||Az yakar, çok kaçar


 
1033 Mesaj
14 Temmuz 2009; 2:06:24 

self kontrol tekkür ederim ama izmire gelmez bu motor:D

adaya bile gitmiyor şehir içi abisi o küçücüüük... 49 cc benzinli scooter... hem gelmiş olsa diyelim dur- git- aydın izmir otoban desek hiç durmasam 4 saatte otobanı geçerim saatte 30km hızla:D


_____________________________



430 Mesaj
15 Temmuz 2009; 10:28:32 

dikkat edilmesi gereken konu şu motor şarj ediyor fakat yüksek devirde kesiyor
nedeni ise bence cok basit elektiriği üreten manyatonun mıklatısı yastıklara sürtüğünden
dolayı ürettiği enerjiyi boşaltıyor yapılacak iş çok basit yastıkları mıklatısın değmiyecegi kadar
uzaklaştırmak veya volant tarafındaki bilya bozuktur o boşluğu büyüttüğü için volant yastığa
değiyordur yüksek devirde şarjı kesmesine neden oluyordur


_____________________________



 
1033 Mesaj
16 Temmuz 2009; 0:42:38 

aydın merkezdde bunu yapan bi adam var işte paraya bakıyor bende ellemeye korkuyorum çin motoru zaten o aksamı sökersem bi daha toplayamam diye :D

teşekkürler


_____________________________



 
1130 Mesaj
21 Temmuz 2009; 10:16:30 

konjektörün birtakım ayarları var....
şarj başlangıç akım ayarı...
şarj bitiş akım ayarı...
sanırım şarj erken sonlandırılıyor...


_____________________________

Hırsızlara Karşı Omuz Omuza


 
7 Mesaj
27 Ocak 2012; 19:12:07 

Arkadaşlar ben aydında yım bu yazı yazılalı epey olmuş ama aydın merkezdde bunu yapan kim bende de ij 350 var ve aynı problemim var nolur yardımcı olun


_____________________________



349 Mesaj
28 Ocak 2012; 18:37:05 

bobinleri sardır resimdeki beyazla çizdiğim yerden olabilir

0


Ekteki dosya (1)


_____________________________



2477 Mesaj
30 Ocak 2012; 0:13:44 

quote:

Orijinalden alıntı: vtnsvr

konjektörün birtakım ayarları var....
şarj başlangıç akım ayarı...
şarj bitiş akım ayarı...
sanırım şarj erken sonlandırılıyor...

Şimdiki motorların konjektörü elektronik. Kapalı bir kutu.


_____________________________


DH Japonya Hayranları
||DH Elektronik külübü||Opera fan kulübü||Amfi hastası, motor-bisiklet ustası||Az yakar, çok kaçar


4671 Mesaj
30 Ocak 2012; 0:29:10 

quote:

Orijinalden alıntı: Nipp10


Şimdiki motorların konjektörü elektronik. Kapalı bir kutu.

Aslında basit bir işlevi var.Sadece ikaz sargısının gerilimini değiştirerek sabit gerilim elde etmeye yarıyor.Tabi milisaniyeler mertebesinde bir işlem. Otomobillerdeki alternatörün çıkışı aküye ve çevre yüklere direkt bağlı. Akünün dolduktan sonra şarjının kesilmesi gibi bir işlem yapılmıyor. Tam dolu bir aküde zaten miliamperler mertebesinde bir akım çekecektir alternatörden.


_____________________________

Makina Mühendisi
Elektrik-Elektronik Mühendisi
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Donanım / Hardware] » Elektronik » motorsiklet akü şarj sorunu...
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.371