Şimdi Ara

OTOY teknolojisi ile cep telefonu ve bilgisayarınız oyun makinesine dönüşüyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
6.834
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bulut Bilgi İşlem olarak tanımlanan "Cloud Computing" teknolojisi, IT dünyasının geleceğinde etkin rol oynaması beklenen en önemli adımlardan birisi olarak değerlendiriliyor. BOINC gibi uygulamalar ile Distributed Computing (Dağıtık Bilgi İşlem) teknolojisinin başarı kazanmasından sonra kimilerince sanallaştırma dünyasındaki bir sonraki adım olarak yorumlanan Bulut Bilgi İşlem teknolojisi ile donanımsal farklılıkların ortadan kaldırılması ve yazılım maliyetlerinin en aza indirilmesi hedefleniyor. Peki nedir bu Bulut Bilgi İşlem ?


    Bulut Bilgi İşlem teknolojisi en temel tanımlaması ile tek bir merkezde barındırılan sanallaştırılmış kaynaklar ile internet üzerinden hizmet/servis sağlanması olarak açıklanabilir. Ana çıkış noktası büyük ölçekli firmaların yazılım ve donanım maliyetlerini en aza indirmek olan teknoloji, esnek kullanım özellikleri ve sahip olduğu avantajlar sayesinde son kullanıcılar için de önemli fırsatlar sunacak gibi görünüyor. Zira Bulut Bilgi İşlem teknolojisine ilgi duyan oyun endüstrisinde de önemli gelişmeler yaşanıyor.


    alt="OTOY teknolojisi ile cep telefonu ve bilgisayarınız oyun makinesine dönüşüyor"


    OTOY'un sunucu tabanlı 3D render teknolokjisi ile en yeni oyunları cep telefonunuzda oynabileceksiniz. Video'yu izlemek için görsel tıklayabilirsiniz!


    Daha önceki bir haberimizde de belirttiğimiz üzere kullanıcılar Bulut Bilgi İşlem teknolojisi ile yüksek performanslı herhangi bir bilgisayara gereksinim duymadan sadece "hızlı" bir internet bağlantısı ile Crysis, GTA 4 vb. pek çok oyunu 720p hatta üstü çözünürlük ayarlarında akıcı olarak oynayabilecekler. Peki bu nasıl gerçekleşecek ? Sistemin işleyişi aslında oldukça basit. Kullanıcılar internet üzerinden oynamak istedikleri oyunu seçecek ve geri kalan tüm operasyonu hizmet aldıkları firmanın gelişmiş sunucuları halledecek.


    Cloud Computig tabanlı oyun teknolojileri üzerine faaliyet gösteren OTOY firması bu konuda önemli çalışmalar yapıyor. Sunucu tabanlı 3D render teknolojisi üzerine yoğunlaşan ve bu konuda AMD ve EA gibi biri donanım diğer ise oyun endüstrisinde iddialı iki dev isim ile iş birliğine giden firma hayli iddialı. Hatırlanacağı üzere AMD bir süre önce Fusion Render Cloud adı altında dünyanın en hızlı süper-bilgisayar tasarımı üzerinde çalıştığını açıklamış ve bu sistemin 1000x grafik işlem birimiyle 1 petaFLOP seviyesini aşacağını ifade etmişti.


    alt="OTOY teknolojisi ile cep telefonu ve bilgisayarınız oyun makinesine dönüşüyor"


    OTOY teknolojisi ile güçlü bir işlemci veya ekran kartına bağlı kalmaksızın en yeni oyunlar standart bir sistemde oynanabilecek. Video'yu izlemek için görsel tıklayabilirsiniz!


    İşte AMD'nin yeni süper-bilgisayar tasarımında da OTOY firmasının sunucu tabanlı 3D render teknolojisine yer veriliyor. Oyun endüstrisinde geleceğin en önemli yeniliklerinden birisi olarak görülen Bulut Bilgi İşlem teknolojisinin kullanımı noktasında bir hayli iddialı olan OTOY'un teknolojisi %100 tarayıcı (IE, Firefox gibi) tabanlı bir sistem. Herhangi bir plug-in veya download ihtiyacı gerektirmeyen bu teknolojisi ile uyumlu bir tarayıcının çalıştığı, konfigürasyon bağımsız hemen her sistemde en yeni oyunlar yüksek çözünürlükte akıcı bir şekilde oynanabilecek.


    Tüm işlemin hizmeti sağlayan firmanın sunucularında gerçekleştirilmesinden sonra hazır görüntü internet üzerinden kullanıcılara iletilecek. Bu noktada akıllara acaba "Lag" problem olur mu gibi sorular gelse bile Bulut Bilgi İşlem ile servis sağlamayı planlayan firmalar, özel sıkıştırma teknolojilerini kullanmayı planlıyorlar. Yapılan açıklamalara göre Bulut Bilgi İşlem teknolojisi ile oyun oynamak için en az 1.5Mbps hızında bağlantının, 720p veya üstü çözünürlüklerde oyun deneyimi yaşamak içinse 5Mbps ve üstü hızların yeterli olacağı söyleniyor.


    OTOY tarafından geliştirilen teknoloji tarayıcı tabanlı olduğu için hızlı internet bağlantısı alabilen ve uyumlu tarayıcıya sahip olan cep telefonlarıyla da en güncel oyunları oynamak mümkün olabilecek. Hatta bu konuda yayımlanan bir uygulama videosunda GTA 4 oyunu, Samsung Omnia üzerinde herhangi bir kurulum veya yükeleme olmaksızın gayet akıcı bir şekilde oynanabildi. Üstelik OTOY farklı kontrolcülerin (standart butonlar, dokunmatik ekran, akselometre, Xbox pad'leri gibi) bu teknoloji ile birlikte kullanılması için çalışıyor.


    alt="OTOY teknolojisi ile cep telefonu ve bilgisayarınız oyun makinesine dönüşüyor"


    OTOY teknolojisi ile güçlü bir işlemci veya ekran kartına bağlı kalmaksızın en yeni oyunlar standart bir sistemde oynanabilecek. Video'yu izlemek için görsel tıklayabilirsiniz!


    OTOY, tarayıcı tabanlı bu teknolojinin Wi-Fi ve 3G ile çalışacağını belirtiyor. Tabii firma en azından 1.5Mbps bağlantı hızının olması gerektiğini de özellikle belirtiyor. Apple iPhone ile çalışacak olan teknolojinin Palm Pre veya Android tabanlı çözümlerde de kullanılabileceği belirtiliyor. Bulut Bilgi İşlem ile oyun deneyimi, heyecan verici teknolojilerinden biri zira kullanıcılar en yeni oyunlara ve güçlü donanımlara para harcamadan muhtemelen aylık abonelikler veya talebe göre ödeme sistemiyle oyun keyfini yaşayabilecekler.


    Sabit bağlantı hızına gereksinim duyan teknolojinin ev kullanımında etkin bir şekilde çalışması beklenirken, cep telefonu ile kullanımda bazı sorunların yaşanması muhtemel görünüyor. Zira cep telefonları ile teknoloji, genellikle hareket halinde kullanılacağı için stabil bağlantı gereksiniminin nasıl sağlanacağı merak konusu. Ancak ülkemizde de yakında devreye girmesi beklenen 3G teknolojisi ve sağlayacağı yüksek bant genişliği sayesinde Bulut Bilgi İşlem teknolojisi ile oyun deneyimi akıllı telefonlarda da yaşanabilecek gibi görünüyor.








  • nası olcak bu ya valla süper olur
  • Yanlış mı görüyorum? Mac üzerinde GTA4 ?!? Eğer öyle ise Linux üzerinde de mümkün olabilir mi acepp??
  • Yanlız böle bir şey uzun zamandır var hatta OnLive diye başka bir sistem var çalışma şekilleri aynı okuduğum kadarıyla eğer oyun teknolojisi böle gelişirse OnLive ve OTOY kapışacak gibi gözüküyor.

    Ayrıca 2. verilen videoda 1.13-1.21 arası çocuğa dikkatle bakın.Gerçektende anında geçiyor oyunda oyuna



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi larnon -- 28 Haziran 2009; 20:43:47 >
  • peki böle bi sistemin gelişmesine ati ve nvidia nasıl bir tepki vericek?? sonucta onları iş alanını yok edebilicek bir proje..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lastingmoon

    peki böle bi sistemin gelişmesine ati ve nvidia nasıl bir tepki vericek?? sonucta onları iş alanını yok edebilicek bir proje..


    Ne yoketmesi. Sonuçta oyunlar süperhızlı sunucularda çalışıyor internet yoluylada bize aktarılıyor bilgiler. Peki o sunuculardaki GPU ve CPU'ları kim üreticek? Örnek nVidia TESLA araştır bakalım google'dan.
  • tamam süperhızlı sunucuları bu firmalar yapıcak ama dünya çapında ekran kartı alan olur mu bu sistemden sonra süper hızlı sunucu ile son kullanıcıların ekran kartına döktüğü para arasında cokca bi fark olucağını düşünüyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lastingmoon

    tamam süperhızlı sunucuları bu firmalar yapıcak ama dünya çapında ekran kartı alan olur mu bu sistemden sonra süper hızlı sunucu ile son kullanıcıların ekran kartına döktüğü para arasında cokca bi fark olucağını düşünüyorum


    O ürettiği süper hızlı sunucularda 2000$ gibi bir fiyata satılmıcak tabiki masaüstü sistem gibi. Hem yanlızca 1 süperhızlı sunucu kaç tane kullanıcıya aynı anda hizmet verebilirki?
  • tabiki 2000 $ dan satılmıyıcak kabul ediyorum bu pazardan büyük paralar kazanabilir ama bu pazardan kazanacağı para geforce lardan kazandığı paradan daha fazlasını getirebilir mi bunu bilmiyorum. birde bir süper hızlı sunucu kac kullanıcıya hizmet verebilir ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lastingmoon

    tabiki 2000 $ dan satılmıyıcak kabul ediyorum bu pazardan büyük paralar kazanabilir ama bu pazardan kazanacağı para geforce lardan kazandığı paradan daha fazlasını getirebilir mi bunu bilmiyorum. birde bir süper hızlı sunucu kac kullanıcıya hizmet verebilir ?


    Valla Youtube'da 8 tane Tesla sunucusunun Crysis'i 300 FPS'de oynatığını gördüm (belkide yanlızca 1 taneydi ) Hadi biz yanlızca bir tanesinin oynattığını kabul edelim. 5 kişi aynı anda bu sunucudan Crysis oynarsa FPS durumu ne olur?




  • çok güzel bişey olacağa benziyor ama şu cep telefonunda nasıl olacak anlamadım cep telefonundan falanda mı crysis veya gta 4 falan oynayabileceğiz??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mânâlùx Râpérâ -- 28 Haziran 2009; 22:08:12 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lastingmoon

    tamam süperhızlı sunucuları bu firmalar yapıcak ama dünya çapında ekran kartı alan olur mu bu sistemden sonra süper hızlı sunucu ile son kullanıcıların ekran kartına döktüğü para arasında cokca bi fark olucağını düşünüyorum


    aynı kanaatteyim
  • bu sistem konsolların ölüm fermanıdır ötesi yok.
  • ipodda crysis oynamak hiç fena olmaz hani
  • Güzel bir gelişme.
    İnternete bağlanabilen her cihazda çalışması donanım\yazılım uyum sorununu da ortadan kaldırıyor.
    Fakat fiyatlandırma ve ülkemizdeki bağlantı maliyetleri ve sorunları gözönüne alındığında pek umut vaadedici görünmüyor.
  • Biri bu teknoloji ye dur desin
  • çok şaşırtıcı ve mucizevi bir gelişme bir yerde :)
    gerçekten güzel düşünülmüş ...
  • Bu tip teknolojiler sadece göz boyama ve kullanıcıları boş yere umutlandırmadan öteye geçemezler. Başka bir bilgisayarda işlenen görüntünün cep telefonu ya da daha düşük hızdaki bir bilgisayara aktarımı esnasında olağan üstü bir gecikme yaşanır bunun nedenleri ise basittir;

    1- Görüntü ana bilgisayarda işlenir ve video dosyası haline getirilir,

    2- Görüntü istemciye aktarılır,

    3- İstemci görüntüyü çözer ve görüntüler

    Videoyu izlerseniz Crysis'in tanıtım videosunda dahi kontrollere geç cevap verdiğini görebilirsiniz. Bu işi ekran kartı firmaları, ekran kartı belleğindeki görüntüyü gerçek zamanlı olarak işleyerek istemciye aktarabilecek, donanımsal bir teknoloji geliştirmedikleri sürece yazılımla çözmek imkansız...
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • ben bunu bilirim: imposible is nothing... olay da budur...
    videolardan belli ki adamlar bir noktaya getirmişler,
    belli mali kaynaklarla daha iyisini de yaparlar...
    rekabet kızıştığı için de kimse kepenk kapatmaz, sadece pazar genişler.
    2000 yılında oyun oynayan kitle ne idi, bugün ne oldu,
    o yılda orjinal oyun satışları ne idi, şu an ne oldu,
    o yılda oyun toplam pazarı kaç milyar dolardı, şu an kaç milyar dolar...

    teknik yönlerini de bilenlere bırakmak lazım...
    adamlar belki belli bölgelerdeki servis sağlayıcılarla özel anlaşmalarla özel alt yapılar yapacak.
    bizim ilk düşünmemiz gereken bence, oldu ki bu sistem türkiyeye geldi,
    bu kan emici telekomla bu sistem ne performansta çalışır.
    8mbite (kadar) 15 gb kotalı bağlantıda bi oyunu kapatacak veri alışverişi var mıdır? :)

    bu sistem zaten abonelikli tarzda bişi olacağı için adamlar mali getiri hesaplarını da yapmıştır...
    bizim ülke daha orjinal oyun olayına yeni yeni ısınıyo zaten...
    belki en önemli mihenk taşı crysis oldu, ilk olmasa da.
    steam mteam anca gördü güzelliklerini.

    yıllardır pc oyunculuğu ölüyo diyolar, kimsenin öldüğü yok, en sağlam potansiyel de onda var...

    son söz: imposible is nothing... (my görüş.)




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.