- x
FREELANDER 2 YORUMUM
47 Cevap46743 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Mesaj Fotoğraf Galerisi

Ekleyen : muzaffer demir

Ekleyen : muzaffer demir

Ekleyen : muzaffer demir
Giriş
Mesaj


124 Mesaj
23 Haziran 2009; 11:33:16 

KENDİ HALİNDE LANDROVER FREELANDER 2 KULLANICISINDAN ARABASI HAKKINDA YORUMLAR

Uzun ama okuması keyifli baştan kestirip atma,sindire sindire oku...

Forumları taradığımda Freelander 2 kullanıcısı tarafından yazılmış, uzun bir inceleme yazısı hiç bulamadım.Pahalı olduğundan az mı satılıyor,yoksa alanlar yazmaya tenezzül etmeyen tembel veya soğuk tipler mi anlayamadım. Ama ciddi yazı yoktu taki ben bunları yazdığım güne kadar. Amacım sahip olduğum arabayı övmek veya sizinkilerle kıyaslamak değil,eksisi artısıyla tüm özelliklerini ortaya döküp bilgi vermektir.Arada girip buradaki yazıyı son deneyimlerime göre de düzenliyorum.

Neden SUV (Sport Utility Vehicle) tercih ettim?
Binek tipi bir otomobilim olduğundan bu sefer hayatıma da bir değişiklik getirsin istedim.Araziye filan giren,avcılık merakı olan biri değilim,ama gerektiğinde kaçıp gidebilme ihtimali hoşuma gitti. Sonuçta hayatın önünüze neler çıkaracağı hiç belli değil.İstanbul’un ve memleketimin yolları da zaten hafif arazi özelliği göstermiyor mu?
Halen kullandığım Ford Focus II, yüksek sürüş konumu,mükemmel yol tutuş,net direksiyon,ekonomik tüketim vb. özellikleriyle 4 yıldır severek kullandığım bir araçtı. Bu nedenle içine oturduğum diğer üst sınıf binek otomobillerde (Laguna hariç ) Mondeo, BMW 3,Audi A4, Citroen C5de bile bu ferahlığı bulamadım,geniş ama yere yakınlardı.Pencereleri dar,görüş kısıtlı idi.

Bu aracı alırken hangi kriterleri ön planda tuttum?
En önemli kriter çarpışma testlerinde en yüksek puanları alanlardan olmalıydı.Freelander Euro-NCAP'den 5 yıldız alabilen 3-5 araçtan biri ve çoğu 4 yıldızda kalmış.Eğer test sonuçlarını incelerseniz Freelander'ın diğer 5 yıldızlılardan çok daha iyi puanlar aldığını görürsünüz.Mankenlerin (yolcu ve sürücü) sadece emniyet kemerinin geçtiği göğüs kısımları sarı diğer yerler tamamen yeşil.Görünce çok afalladım.Linki burada :http://www.euroncap.com/tests/land_rover_freelander_2007/286.aspx
Ev iş arası gidiş dönüş yaklaşık 36 km. ve hafta sonları çok geziyorum, artık sol ayağımı da dinlendirmek ve vites kullanmak yerine araba kullanmayı arzu ettiğimden otomatik olmasını istedim. Yüksek arabalar olduğundan direksiyon kontrolü çok daha önemliydi ve her iki elimin de direksiyonda olması gerekiyor. Yüksek sürüş konumu ,ferah iç mekan ,yedek parça bulunabilirliği, servis kolaylığı,herkes tarafından beğenilen ve en az 1-2 yıllık oturmuş , ama seneye de model değiştirmeyecek olması.Herkes cipleri beğenir ama özellile yüksek vergileri,yüksek yakıt tüketimi nedeniyle bazıları sadece para babalarına göredir,çoğu kimse ileride param olursa bunlardan alacağım diye büyük ve kaba ciplere özenmezken Freelander vb. küçük ciplerin herkesimden seveni çoktur.
Freelander 2,VW Tiguan, Ford Kuga, Volvo XC 60, Audi Q5, BMW X3, Nissan x-trail. diğer başarılı SUV2'lardan Honda CRV,RAV 4'ün dizelleri düz vitesti, tipleri güzel olmasına rağmen listeme almadım. Uzak doğu SUV’ları ise bana yeterince güven vermiyordu.Asla kötü diyemem ama bana çekici gelmediler.
Ford Kuga :Otomatik olmamasına rağmen tipini sevdiğimden listeme aldım.Freelanderdan sonra beni en çok zorlayan modeldi,yırtındım ama koca istanbulda Otosan bana bunu denettiremedi. Deneyemediğimden almadım. Halbuki eski arabam ford olduğundan kendime ona yakın hissetmiştim. Bazı forumlarda düz vites olması nedeniyle kalkışta stop ettirilebildiği, eski Delphi marka yakıt besleme sistemine sahip olduğunu ve ayrıca arazide çok zorlanamayacağını okudum. Açılmayan cam tavanı ve güneşi fazlaca geçiren alt delikli örtüsü, küçük bagajı (focustan küçük),otomatik SUV’lardan aşağı olmayan fiyatı,artık eski duran Ford C-max tipi dasboardu nedeniyle vazgeçtim.
Tiguan:Otomatik dizeli var,açılabilir cam tavan vardı, ancak tipi yükseltilmiş Golf gibi,bagajı ufak arkası aniden bitmiş ve ufak tefek yere daha yakın bir araba gibi duruyordu,bana çok heybetli gelmedi.
Volvo Xc 60 cipten çok yüksek station araba gibiydi ve arka stoplarını, genel tipini içindeki sıkıcı İsveçli tarzını beğenmedim, fiyatları da dudak uçuklatan cinstendi.
Audi Q5: Kompakt ve crossover tipinde, şehir içi kullanım için daha uygun hoş bir araç.Benzinli motorları da çok güzel,ancak arabanın önünde aşağı doğru sarkık duran radyatör ızgarası ona yaşlı görüntü vermiş, arabanın tüm dinamizmini götürmüştü. Ayrıca içi biraz dar,araba gibi tavan basık,ön görüş yeterli genişlikte değildi, ferah gelmedi.Ama diğer audi otolara göre inmek binmek çok kolay.A3'ün içinden çıkmak için tavana asılıp kendinizi dışarı çekmeniz gerekiyor,kaç kez omzumu vurduğumdan Audiden nefret ederim.İç dizaynı özellikle üst modellerde süper bu nedenle iç mekanda onunla yarışabilecek başka bir cip daha yok.Ama nedense A^'ün yüksek versiyonu gibi durduğundan ve beni alıp uzak dağlara ovalara götürme ruhundan çok uzaktı.
BMW X3: Dış tipi ikinci makyajdan sonra çok şıktı,ama içi aynı havayı vermiyor ucuz duruyordu seneye değişecek olması en büyük handikapıydı, baktıklarım içinde dizel motoru en güçlü (177 BG) ve hızlı olan SUV buydu. Tork F2 gibi yüksek değil ama oldukça atak bir araç.Üstelik 2.0lt idi. Ama yol tutuşu artırmak için yapılan sert amortisörler sizi bol bol hoplatıyordu,arazi için çok bir iddiası yok.Ama yüksek ve ferah bir araç.Ama NCAP'den ancak 4 yıldız alabilmişti.Fiyatı Fr2yle neredeyse aynı.
Nissan X trail:Ferahlık açısından en beğendiğim araçlardan biri,kocaman açılabilen panoramik sunroof,çok geniş bagaj var.Kaliteli malzemelere sahip güzel bir araçtı. Ancak biraz kaba duran arka tarafı,kasaya göre küçük duran tekerleri, o albeniyi bir anda götürüyor. En önemlisi bu da 4 yıldız alabilmişti.
Sonuç olarak zevk meselesi ve ihtiyaçlar birleşince fiyat ve vergi dezavantajına rağmen insan gönlünün çektiğine varıyor. Bazı şeyleri fazla düşünmüyor, 1hafta önce rüyamda gördüğüm araba gerçek olunca çok şaşırdım.Freelander hariç hiçbiri beni daha durduğu yerde bile alıp uzaklara götürmedi, macera filmelrini sevmem bu konuda çok etkili olmuş. Gitmesem de kalmasam da uzaktaki köye istediğim zaman götürecek bu araç artık benimdir..

Fiyatı neden pahalı ?
Bunun sebebi diğerleri gibi 2.0 değil 2.2 lt motor hacmi olması.
2.0 lt hacimde ÖTV %60 iken 2-3 lt.arasında %84. 3,0 lt motorlu Range Rover, Grand Cheeroke ile ÖTV dilimi aynı.Örnek olarak aracın baz fiyatı 1.0 kabul edersek:
2.0 lt motor hacimli araç: {1+(1x0,60)}x1,18 :1,888
2.2 lt motor hacimli araç: {1+(1x0,84)}x1,18 : 2,171
Bu da aralarında yaklaşık %15 fark oluşturuyor. 100 milyarlık araba da fiyat 115 milyara çıkıyor.
Bir de yıllık motorlu taşıtlar vergisine değinmek istiyorum,
2009 yılı itibarıyle 2000 cc. için 1736 TL vergi öderken Freelander 2 de bu yıllık 2605 TL oluyor Arada 869 tl fark var.Ayda iki depo mazottan 3 aylık yakıt gideri.ÖTV vergisi olarak 3000 cc. arabayla aynı dilimde ama,yıllık MTV açısından 2-2.5 lt arasındaki dilime giriyor.
Arabanın fiyatları , kriz ve ötv nedeniyle ve borusan’ın değişik kampanyalarına ve aksesuarına göre değişiyor. Full bir araç (HSE paket,sunroof,koltuk ısıtma ,metalik boya vs) 55000 Euro (67000 eudan buraya indi) iken en baz model 42000 eu.(Haziran 2009)HSE paket metalik boya-sunroof bir araç ingilterede 35000 sterlin (90 000 TL) civarında.İkinci el fiyatları çok değişken bazı kişiler Borusan'ın fiyat politikasındaki değişikleri bilmediklerinden,arabalarına sıfırından pahalı fiyatlar isteyebiliyor.Ama fazla km yapmamış XS paket 2007-2008 bir araç için 75000-80000 civarında ,Aynı araç premium paket olunca 85-90, HSE ise 90 ve üzeri oluyor.Eğer xs paket 2007 model yılı düşk km.de yani yaklaşık 20-25000 kmde ve 75000 TL gibi ise kaçırmayın alın derim.Ben çok baktım ama kiminin sahipleri burnundan kıl aldırmıyordu.Sahibinden.com iyi bir kaynak ama bu arabanın model gamıyla hiç ilgilenmemişler hepsi tek başlık tek model adı altındaydı,girişimlerim ve mesajlarımla yeni FII için de model uzantıları yazdırttım.
Eski Freelanderlar sık arıza çıkaran masraflı arabalardı yenisi daha mı iyi?
Hepimiz hafızaları zorladığımızda etrafta gezen ilk kompakt SUV sınıfının 1996da Landrover tarafından icat edilmiş olduğunu anımsayacaktır.1.8 lt düz vitesli bu modeller ilk çıktıkları yıllarda büyük sükse yapmış ama yakıt tüketimin fazlalığı, artık kronikleşen sık motor , şanzıman ve aktarma organları arızaları nedeniyle sahiplerini üzmüştü. Ama eski kasanın BMW ile birlikte gözden geçirilip, otomatik diesel versiyonlarına geçilince (2004-2007 arası) bu sorunlar unutuldu.İkinci generasyonda ise sorun yok gibi.Çünkü çok farklı,büyük ağabeylerine benzeyen hatları ile tamamen değişik ,eksiklikleri giderilmiş bir araç.hatta firma kendini diğerlerinden bir üste konumlandırıp Premium kompakt sınıf olarak adlandırıyor.
Sürüş ve genel özellikleriyle Freelander 2 hakkındaki düşüncelerim:
Arabayı almadan önce 2-3 kez bayide 1 kez Landrover Experience center denen göl kenarındaki off –road bölümünde kısa bir eğitimin ardından denedim.Daha sonrada HSE paketli yukarıdaki arabanın sahibi oldum.Yaklaşık 2 ayda 5000 km yaptım,darısı bir Landrover isteyen herkesin başına..
Önce dış görünümü:
Diğer SUV’lardan başlıca farkı crossover denen yüksek station /Hatchback tipinden oldukça uzak tam bir cip havasında sert ve köşeli hatlara sahip olması. Önde yüksek burun yapısı, iri parlak metalik ızgarası , iri farları,yan çamurlukta hava girişleri, yüksekte konumlandırılmış arka stopları, geriye doğru yüksek omuz çizgisinin üzerinde yükselen uzun ve büyük camları ile heybetli bir duruşu var.Diğer kompakt SUVlarla yan yana gelince iriliği göze çarpıyor. Önde altta karter kaplaması, yanlarda marşbiye çıkıntıları,yüksek çamurluk girintileriyle ben her yere gidebilirim tarzında ukala bir duruşu var. Sanki her ana harekete hazır ve hareket halindeyken de hiç zorlanmadan kayıp giden tipine baştan vurulmuştum.Özellikle iri jantlı modellerini (çok abartarak ve utanarak) Amerikan monster car denen dev tekerleklilere benzetiyorum.Arka bagaj kapağında eskisi gibi stepne yok,böylece daha elit görünüyor.Stepne için bagajda gizli ve kocaman yer ayrılmış,buna rağmen bagaj hacmi yeterli. Kapılar çok kalın ve bagaj kapağı dahil her biri yerine mükemmel oturuyor, hani atınca lap oturuyor denen cinsten.Kapı içleri çok iyi izole edilmiş.Sudan geçiş yüksekliği 50 cm. olduğundan kapı eşikleri bu seviyeden itibaren su geçirmiyecek şekilde yapılmış.Zaten araziye de yönelik yapıldığından sert karoserisi,sağlamlığı daha kapıların ve hatta bagaj kapağının yerine oturuşundan anlaşılabiliyor.Benim araçta komple açılır cam tavan olmasına rağmen kasis ve engellerden geçeken en ufak bir gıcırtı tıkırtı dahi duyamadım.Burulma direnci çok yüksek ve yabancıların dediği gibi stiff.
İç görünüm ve kalite:
Donanıma göre iç görünümü değişse de genel olarak iç kısımda kalite hissi yüksek. Plastikler tıkırtı yapmıyor ve kalitesi orta düzeyin üzerinde ama içinde bir Audideki kokpit havası ve plastik kalitesi yok. Vites kolu, krom çerçevesi, kapılarda aluminyum kollar, çift renkli plastik kalite hissini artırıyor.Ancak en üst modelde deri döşeme,kol dayama,6lı mp3 çalan on board cd changer, direksiyondaki müzik ,cruise kontrol kumandaları arabayı daha geliştiriyor. Benimkinde 9 hoparlörlü(bagajda subwoofer bile var) Alpine ses sistemi var,inanın arabanın akustiği ile çok iyi uyumlu ve son derecede detaylı ses veriyor.Yüksek kaliteli MP3 ve Cd arasındaki farkı başka araçlarda anlayamıyordum ,ama bunda çok bariz fark verebiliyor.
Paketlere göre donanım listesini altta yazdım.Orta konsolda en üst kısımda yurtdışında navigasyon ekranı var.Türkiye haritası olmadığından ve yüklenemediğinden satılmıyor.Burayı daha sonra geri vites kamerası veya dokunmatik ekranla doldurabilirsiniz.
Arka koltuklar 5 cm kadar daha yüksekte konumlandığından arkadakilerin ön tarafı ve dışarıyı görme şansı daha yüksek. Arada oturanlar ufuk çizgisine devamlı gördüklerinden bulantı araç tutması yaşatmıyor.Sürücü için bile koltuk en alt konumdayken yan cam alt sınırı meme hizasında. Cam kenarına koltuk gibi kol dayanabiliyor.(Tutamağın orada da kol dayama var ama çok aşağıda kalıyor.)Bu nedenle oldukça etrafa ve yanlara hakim sürüş pozisyonunuz var. Bu sınıfa hiçbir SUV’da olmadığı kadar kendinizi yüksek hissediyorsunuz.İki tane sunroof var,bu araç içini oldukça aydınlık yapıyor,çok koyucamdan yapılmış ve altında delikli perde var,gerekirse çekiyorsunuz ve güneş rahatsız etmiyor.Ön sunroof tamamen açılabiliyor.Genelde sunroofsuz araba almam derim ama bu arabada sunroof olmasa da olabilirmiş çünkü başınızın üzerinde çok mesafe var ve yeterince ferahlık hissi oluşuyor,çoğu zaman sunroof açılmıyor bile.
İçeride camlar kapalıyken neredeyse tamamen sessiz bir ortam var, lastik sesi çok çok az duyuluyor, motor sesi ise gaza yüklenince gurultu şeklinde o da çok az. Araçta Max hızda içeride uğultu ve rüzgar sesi bu sınıfta tüm arabalarda var, aerodinamik yapısı çok iyi olmadığından olsa gerek.Geniş aynalar yolu rahat gösteriyor,katlanabiliyorlar. En sevdiğim özelliği ise karanlıkta veya garajda iken uzaktan kumandaya basınca aynanın altından ışık veriyor ve bineceğiniz yeri aydınlatıyor,bir de arabayı durdurup park edip ineceğinizde kapıyı açınca bu sefer kapı altından yanan başka bir lamba yeri aydınlatıyor.Syabasmıyor bastığınız yeri görüyorsunuz.
Aşağıda verilen donanım özelliklerini tek tek yazmayacağım, ama benim eski Ford’da bile olan artık tüm arabalarda yer alan araç içi gece ışığı (ambient ligth, submarine ligth gibi isimler verilen),LED’li kokpit aydınlatma olmaması ayıp olmuş.

Standart donanımlar
Akıllı Sürekli 4x4 Sistemi
6 ileri triptronik Otomatik vites
Klima
Harici Mp3 Çalar Girişi
17' Alaşım Jantlar
ABS Fren Sistemi
Viraj Fren Kontrolü (CBC)
Elektronik Fren Güç Dağılımı
Dinamik Denge Kont. (DSC)
Elektronik Çekiş Kontrolü (ETC)
Direksiyon Kumandalı Müzik Sistem
Acil Fren Destek Kontrolü (EBA)
Eğim İniş Kontrolü (HDC)
Ön/Arka Soğutmalı Disk Fren
6 Hoparlörlü Radyo CD Çalar
Sürücü/Yolcu Hava yastıkları
Sürücü/Yolcu Yan Hava yastıkları
Yan Perde Hava yastıkları
Sürücü Diz Hava yastığı
Roll Stability Control
Lastik Ebadında Stepne
Koyu Renkli Arka Camlar
Bagaj Örtüsü
Elekt. Isıtmalı Dikiz Aynalar
Yükseklik Ayar.Sürücü Koltuğu
Yükseklik/Derinlik Ayarlı Direksiyon
Isofix Çocuk Koltuk Bağlantı
Elektrikli Ön Ve Arka Camlar
Uzak.Kum.Merkezi Kilit/Alarm
Start/Stop Düğmesi İle Çalıştırma
(Opsiyonel )sunroof ve cam tavan

XS Premium Pakette (GS’e ilaveten) Executive Donanımlar
Deri Direksiyon Ve Vites Kolu
Deri Döşeme Koltuklar
Elektrikli Ön Koltuklar
Elek.Katlanır Yan Aynaları
Işıklı Makyaj Aynaları
On-Board Computer
Isıtmalı Ön Cam
Kendiliğinden kararan iç dikiz aynası
Ön Sis Farları
Bi-Xenon Ön Farlar
Ön Far Yıkama Sistemi
Otomatik Yanan Farlar
Otomatik Hız Kontrolü
6 Speed CommandShift™ Şanzıman
Arka Park Mesafe Kontrolü

HSE Premium Pakette (XS’e ilaveten) Executive Donanımlar
6'lı CD Değiştirici
9 Hoparlörlü 'Alpine' Müzik Sistemi
18' Alaşım Jantlar
İç Aydınlatma Paketi
Elektrikli ve hafızalı 6 yöne hareketli Ön Koltuklar
Elektrikli yolcu Koltuğu
Ön Park Mesafe Kontrolü
Koltuk Isıtma(Opsiyonel)

Bir de çok merak edilen başlıca Teknik özellikleri ve ardından sürüş notlarımı yazayım:
Azami hız (km/s) :181 km/s
Ağırlık (kg) DIN :1770
0-100 km hızlanma (sn) :11,2
Şehir dışı (lt/100 km) :6,2
Ortalama (lt/100 km) :8,5
Şehir içi (lt/100 km) :11
Silindir hacmi (cm3) :2179
Güç (bg) :160 (4000 devir/dk)
Max.Tork (Nm) :400 nm (2000 devir/dk)

Çok esnek ve güçlü Turbo dizel motoru var, Turbo devri 2000den başladığı için bu devir altında istediğiniz performansı pek veremeyebiliyor. Ama 2.2 lt olduğundan turbo yokken de zayıf değil.Ben arabanın böyle güzel motor şanzıman uyumuna sahip olacağını zannetmiyordum. Yüksek torkla gelen güç sırtınızı mindere yapıştırıyor.0-100 km arasını 11 sn.de alıyor ve ara hızlanmalarda 400 nmlik tork büyüleyici. Çok uygun bir örnek olmasa da 400 nmlik tork değerini 420 bgdeki BMW M3 3900 devirde veriyorken burada 2000 devirde emriniz amade. Bu da 1700 kglık bu cep (cip) herkülünü uçuruyor. Araba 70 km.e çıkana kadar 6ncı vites atıyor.Sürüş özellikleri binek otomobiller gibi. SUV’lara özgü hissiz frenler ve geç direksiyon tepkileri yok ama frenler daha da iyi olabilirdi. Sonuçta 1700 kg .Bu nedenle serviste en sık balata ve disk değişimi yapıldığını duydum. İsterseniz vites kolunu soldaki yuvaya alıp spor modda kullanıyorsunuz bu durumda şanzıman yine otomatik olarak çalışıyor ve vitesi 3000 devirde değiştiriyor. Normalde değişim 2000 devirin biraz üzerinde. Ama sport modda iken elinizle vitesi ileri geri yaparak manuel triptronik olarak da kullanabiliyorsunuz ve bu özellikle yokuş aşağı hızla inerken arabanın gereksiz yere hızlanmasını önlemek için bir düşük vites seçerek motor frenine imkan sağlıyor. Triptronik kullanırken ne kadar zorlarsanız zorlayın motor 4000 devire gelince size sormadan üst vitese atlıyor. İsteseniz de devirin uygun olmadığı durumda üst vitese geçmiyor.(30km hızda 5nci vitese atmiyor yada 3ncü viteste kalkış yaptırmıyor) Eğer gaz pedalını sonuna kadar basıp o şekilde bir süre tutarsanız (kick-down) araba bir alt vitese geçip fırlıyor ve sollamalarda hız ve güven sağlıyor.İlk gelen 2007 modellerde düz vites vardı ve yakıt tüketimi de daha azdı,ancak sonradan hepsi otomatik oldu.Hatta ingilterede 3.0 lt V6 benzinli otomatik versiyonu bu yıl itibariyle üretilmiyor,sadece dizel çıkıyor, ancak düz vites var.Bu yıl sonunda İngiltere'de düz viteste olanlara start-stop özelliği getirerek yakıt tüketimini daha da indirdiler,yani sıkışık trafikte ilerlerken vitesi boşa aldığınızda motor duruyor,ama diğer herşey çalışıyor,debriyaja basınca motor tekrar çalışıyor.Dizelde enjeksiyon sistemi olduğundan bunu yapmak aslında çok sorun değil,keşke otomatik olanlarda da olsaydı.Bu dünyada dizel-düz vites bir motorda sadece freelander tarafından sunulan bir özellik ve manuellerde artık standart.Benzer sistem BMW 3 serisi otomatik dizelde de var,diğer ögeleriyle beraber efficient dynamics diye adlandırılıyor.
Süspansiyon sistemi şehir içi için ideal sertlikte ama bana biraz yumuşak geldi,yol tutuşu asla bozmuyor,otoyolda denemek için bastım ve düz yolda 190 km.yi gördü,aynı bir otomobil gibi rahat ve yere yapışıp gidiyor.Asla yüksek hızda korkutmuyor ve gereksiz karoseri salınımları yapmıyor. Ancak rüzgar sesi bu hızda kaçınılmaz,hatta aynalar çok büyük diye ben katlayıp bastım.Rüzgarda ve viyadüklerde tüm diğer SUV'lar gibi yandan esen rüzgarlar etkili oluyor ama korkacak hiçbirşey yok. Sadece biraz yukarıda gittiğinizden ve yumuşak süspansiyonlardan dolayı yolda eğer yamalar,eğim farklılıkları küçük çukurlar varsa fazla sağ sol sallıyor bu da biraz başınızı döndürebilir,aynı zamanda düşük hızlarda iken ani sol sağ direksiyon tepkilerinde karoser yumuşak süsp. nedeniyle sola sağa salınıp yatabiliyor.Bu da tüm yüksek SUVlarda olan ve arabalardan başlıca farklılıklarından. Bunu sevmiyorsanız SUV almayın derim,yada yere daha yakın crossover modeller var onları deneyin.Yokuşta durunca geri kaymıyor ve hemen kalkıp gidiyor.(araba viteste ise). Arabayı N pozisyonuna alıp boşta durabilir,boş yere freni ve şanzımanı zorlamayabilirsiniz. İlk kalkış anında asfaltta düz yerde bile olsa dört çeker kalkıyor biraz ilerleyince önden çekişli oluyor.Zaten sıkışmadıkça dört çeker değil önden çeker bir araç.Ama siz Terrain Response özelliğini çalıştırısanız bu durumda sürekli 4 çeker olabiliyor.

Freelander 2’nin diğer övünülecek noktalarından biri de ilk kez Discovery 3’te kullanılmaya başlanan Terrain Response sistemi. XS donanım seviyesiyle beraber standart olan sistem asfalt, çakıl-çim-kar,çamur-tekerlek izi ve kumdan oluşan dört farklı zemin tipi için ayarlanabiliyor. Motor torku, devir sayısı, aktarım gücü ve yeri sizin yer seçiminize göre ayarlanıyor ve birdenbire off-road uzmanı oluyorsunuz. Kendi arabamla şimdilik cesaret edemeyeceğim şeyleri Borusan’ın Büyükçekmece gölü yakınında Wattabe Spor tesisinde kurduğu experience centerda denedim.Gerçekten çok ilgi çekiciydi ve vay be dedirten cinstendi.Belki de bu deneyimim bana bu arabayı almamdaki en önemli kararı verdirmişti. Aslında kıyacaksın biraz paraya orada verilen profesyonel eğitimi de alacaksın ve arabanın çok yönlü özelliklerini yaşayacaksın.Bakalım biraz geçsin düşünmüyor değilim.Ama arazi için defender modelinin eşsiz olduğu söyleniyor,ancak discoveryi de ciddiye almak lazım.Ağırlığı 2500 kg. olduğundan çamurda saplanınca freelanderla çekip çıkardıklarını söylemişlerdi bana.
Yakıt tüketimi şehirçi orta sıkışık trafikte 10,5-11.0 lt/100 km. şehirdışı ise 7,5 lt.altına indiremedim.Para olarak kaç kuruş bilemiyorum ama düz vitesli 1.6 arabamdan daha ekonomik.

Sonuçta denemeden araba almayın ve hangi arabayı alırsanız alın gönlünüzün çektiğine varın,zorla güzellik olmaz,benim sevdiğim bu araba başkasına itici ve hatta korkunç gelebilir.Sağlıcakla kalın.

Herkesin gönlündeki arslana sahip olabilmesi dileğiyle iyi günler dilerim.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muzaffer demir -- 8 Ekim 2009; 13:01:35 >


210 Mesaj
23 Haziran 2009; 16:13:37 

Çok güzel yazmışsınız,

Güle güle kullanın. Çok güzel bir araç.

Terrain Responce'un X-Trail karşılığı (Aynı şekilde büyük abi Pathfinder'dan uyarlanan) (4X4 I-AllMode ) Inteligent All Mode 4X4 sistemi.

Ben de sizin gibi araştırıp bütçeme daha uygun olan X-trail'de karar kıldım. Genelde İngiltere'de her ikisi birbiri ile kıyaslanıyor. En büyük hendikap İngiltere fiyatları arasında buradaki gibi 30.000 TL (en üst donanımları arasındaki fark) değil sadece 1-2.000 £ (Yaklaşık 5.000 TL) fark var.



_____________________________



 
2608 Mesaj
24 Haziran 2009; 16:42:10 

Elinize sağlık,
Oldukça beğendiğim bir araç. Parasının hakkını veren ve güvenliği tam olan bu aracın elinizden çıkan makalesini bir roman okur gibi keyfini çıkararak okudum. Güle güle kazasız belasız kullanmanızı dilerim. Dediğiniz gibi inşallah herkes kalbinden geçen aslana sahip olur
Yakın bir arkadaşım 108-110 TL civarına XSPremium almıştı, çok memnun. Demek ki fiyatlarda gerileme olmuş.


Bir tek ilgimi çeken şey artık GS paketler düz vitesle mi geliyor? Hepsi de otomatik vitesliydi gibi kalmış aklımda.


_____________________________

Olympus OM-D
14mm 2.5
20mm 1.7
25mm 1.4
45mm 2.8 Macro
75mm 1.8


 
1236 Mesaj
29 Haziran 2009; 16:52:23 

Gerçekten çok güzel bir yazı olmuş. Araba dergilerindeki uzman yazılarından bile daha güzel.


_____________________________

Asus p5ql-e, e2180(3.0ghz) , ocz 4*1gb 1066 mhz ddr2 ram, msi hd 4850, seagate 160+200gb sata2 sbt disk, samsung 226bw


124 Mesaj
13 Temmuz 2009; 16:17:10 

Merhaba,
Çok sık foruma giremediğimden cevap yazamıyorum,GS modeli de otomatik.Aslında düz vites istemediğiniz sürece ithal edilmiyor, tüm modeller otomatik dizel,belki yakında ingilterede çıkan ekonomi iddialı start-stop düz vites araçlar gelebilir.Fiyatı da en az 3500 eu ucuz olur.


1041 Mesaj
19 Temmuz 2009; 22:33:02 


quote:

Orjinalden alıntı: darel-x

Gerçekten çok güzel bir yazı olmuş. Araba dergilerindeki uzman yazılarından bile daha güzel.

+1


_____________________________



2886 Mesaj
29 Temmuz 2009; 1:17:00 

arkadaşlar bu 2000 yada 2001 gibi modeldeki freelander ler hakkında bilgi sahibi olamadım bu forumda hiç.fiyatıda cok uygun geliyor..ne dersiniz bir yorumda bulunun lütfen.


_____________________________



 
120 Mesaj
5 Eylül 2009; 23:38:22 

Ben de bu aracı çok beğeniyorum. Ancak sürüş esnasında direksiyonun yumuşak kalması beni huzursuz etti.( asfaltta test sürüşünde) Bu şekilde bi problem yaşayan oldu mu hiç?


_____________________________

2012 BMW 3.20d


124 Mesaj
10 Aralık 2009; 10:53:57 

Freelander ürün gamı değişti,artık gs paket gelmiyor,xs,se ve select diye üç farklı ama asllında eskilerden daha dolu olmayan sadece navigasyon alınabilen modeller gelmiş.Fiyatlar yükselmiş.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muzaffer demir -- 10 Aralık 2009; 10:55:25 >


 
1 Mesaj
3 Haziran 2010; 1:27:53 

Arkadaşlar bende bu araçla ilgileniyorum.Şuan 2008 modell Quasquai ye biniyorum .4*4 değil çok memnun olmama rağmen Abant da kar varken sorun yaşadım.Her zaman için Outdoor gezilerde 4*4 şart.
Çok Ayrıntılı Yazıyı hazırlayan arkadaşımıza çok çok teşekkür ederim araçla ilgili kafamdaki soruların neredeyse tamamına cevap vermiş zaten.Umarım bende mutlu sona ulaşırım.Selamlar
Ahmt Süreyya GENÇ


_____________________________



 
1546 Mesaj
9 Haziran 2010; 0:09:02 

@muzaffer demir,

çok güzel bir inceleme olmuş elinize sağlık.

müsadenizle benimde eklemek istediklerim var.

ben de bir ford kullanıcısı olarak Kuga ile epey ilgilendim; sizin de bahsettiğiniz nedenlerden vazgeçtim. 1 defa test aracını yolda gördüm ama kullanma fırsatım olmadı. otomatik vitesinin olmaması, ön panelinin eskiliği, çeşitli ve sıklıkla arıza çıkaran elektronikleri nedeniyle vazgeçtim.

tiguan ile otomatik vitesi nedeniyle ilgilendim ama aslında tipi hiçbir zaman içime sinmedi.

borusan avcılarda, freelander2'yi test ettikten sonra adeta dondum kaldım. kısa ama eğlenceli test sürüşü sırasında, yatay eğimin yüksek olduğu bir kanal geçişinde aracın darbe emişini gördükten sonra diğer SUVcuklara bakmamaya başladım

FL2 2006dan beri olan bir kasa, en son Discovery4'ün çıkışıyla birlikte LR'nin değişmeyen tek modeli olarak kaldı. 2011 - 2012 gibi kasa değiştirebilirler. 2.2 litrelik motoru vergisinin yükselmesine neden oluyor ve bence artık güç olarak zayıf kalmaya başladı. vw, bmw ve hyundai'nin 2.0 litre 177, 184 ve 184hp'lik dizelleri karşısında 2.2 160hp az.

hyundai'nin 2.2 197hp 445nm motoru, 2.2 dizel motorlar için asgari güç değerleri olmalı bence.

HSE paket + bütçenize göre seçeceğiniz ekstralarla, muhteşem bir freelander yaratabilirsiniz. stornoway grisi de çok güzel bir renk. terrain response ise piyasada neredeyse rakipsiz bir özellik.

land rover, bologna, 2008 diye youtube'da aratırsanız freelander2'in özel hazırlanmış alanda, tırmanma, iniş, engel aşma gibi yeteneklerini izleyebilirsiniz.


_____________________________



 
95 Mesaj
31 Ağustos 2010; 22:19:08 

herkeze selam...bızde aılecek bu aracı karar verdık acaba 2008 hse paket bır arac ıcın ne kadar vermek gerekır...tesekkurler


_____________________________



 
201 Mesaj
22 Ekim 2010; 10:04:52 

Selamlar.

İnternette fazla bir yazı yok bu konu ile ilgili. Umarım burda çozulur sorun.

Yaklaşık bir ay kadar once amcam 0 km land rover freelander aldı. sanırım en baz modelini aldıki hiç bir özellik yok. Yani özellik çok da ekstra olarak yok.

Orneğin kol dayama arka bagaj da katlanabilir kapak. hani sürgülü şekilde olan. otomatik sonen farlar felan derken araç sanırım en ham hali 52.000€ verilmiş bir araçta bunlar bence standart olmalı.

Neyse amcam benden rica etti bu bagajdaki sürgülü kapaktan istedi. Zaten takılacak yeri var. Sürgüyü çektikten sonra takılacak tırnakları da var. Ben oto aksesuarları ile ilgileniyorum ama bunladan bende olmaz. Dedim senin için internetten bir araştırayım dedim.

Gördümki burda ilgili arkadaşlar var bana bu konuda yardımcı olabilecek kişilere şimdiden teşekkür ederim.


_____________________________



 
96 Mesaj
27 Ekim 2010; 22:55:26 

merhaba yedek parça ve orjinal aksesuarları borusandan temin edebilirsiniz, ama fiyatlar malumunuz üzere abartılı. benim araştırmama göre türkiyede borusan harici orjinal ürünleri gaye otomotiv ve kayalar otodan temin edebilirsiniz. birde yurtdışından gelecek ürünü bekleyecek kadar sabırlıyım derseniz ebay a bir bakın.


_____________________________



 
3 Mesaj
15 Kasım 2010; 12:59:46 

ben freelander 2 2009 füme aldım,daha bir hafta oldu önerebileceğiniz dikkat etmem gereken noktalar varmıdır?


_____________________________



124 Mesaj
3 Şubat 2011; 15:02:00 

Son değişiklikler
20 aydır aralıksız kullandığım ve yaklaşık 25000 km. yol yaptığım bu arabayla ilgili gelişen ve değişen görüşlerimi de eklemek istedim:
Geçen bu sürede yıllık bakım masrafı (Borusanda iki kez yapıldı,yağ-yağ filtresi,yakıt ve polan fltresi,genel bakım gibi sıradan )için verdiğim ücret 750-900 TL arasında değişti.Bu süre içinde ciddi bir sorun ve sıkıntı ile karşılaşmadım,sadece araç dururken,direksiyonu sol-sağ çevirdiğinizde ön tekerleklerden çatırtı ve teneke eğilmesi gibi sesler geliyordu,bunlar fren disklerinin kenarında bulunan çamur gelmemesi için yapılmış parçalardan geliyormuş,temizlenince düzeldiler.Serviste siz demediğiniz sürece bir vidayı sıkmıyor,Allah'ın bir damla yağını bir yere sürmüyorlar,Borusan'ın bu konuda diğerlerinden tek farkı müşteri memnuniyetine verdikleri önem gereği kuru güleryüz ve samimiyet.Kazık yiyip çıkarken hala gülümsüyorsunuz. Örneğin 15000 km. bakımına gitmişsiniz,faturaya bakıyorsunuz.15000 km. standart bakım yazıyor karşısında şu kadar para,sonra alta geçiyorsunuz,malzeme paraları,bir de bu malzemeleri takma değiştirme işçilik ücretleri.Yani 15000 km. bakımı için para alıyorlar,sonra bu bakımda yapmaları gereken hava filtresi,yağ filtresi,yağ değişimi vs. gibi işler için işçilik ücreti altında ekstra para alıyorlar. Ortalama 200-250 tlık iş ve malzeme hooop 1000 Tl oluveriyor,bu nedenle kusura bakmasınlar,garanti bitti mi Behlül kaçar.

Motor 2000 devirin altında bazen keyifsiz cevap verebiliyor,özelikle hızlıyken aniden yavaşlayıp tekrar hızlanmak istediğinizde devir düştüğü için turbo katkısı azalıyor.Bu da turbo'nun maximum devrini 2000'de vermesine bağlı,zaten 2010 yılında freelander 2 de facelift olarak adlandırılan küçük bir makyaj yapıldı.Kasım 2010da da bu araçlar showroomlara geldi.Ön tampon ve ızgara da değişimler oldu ve bagaj kapağı üzerindeki tutacakta kromaj konulup uzatıldı,yanlardaki marşpiye ve arka tampondaki plastikler gövde rengine uygun boyandı. Ama asıl değişiklik HSE paketteki yeni motordu.SD4 kodlu motor 160 yerine 190 beygir oldu ve max torku 2000 yerine 1750/rpm de 400 yerine 420 nm olarak vermeye başladı.Ama diğer modellerde motor gücü 150 bg ile sınırlandırıldı.HSE paketteki SD4 kodlu motorun daha atak,daha düşük yakıt tüketimi olduğu yazıyor.Turbo ünitesi,hava soğutma yeri su soğutmalı intercooler kullanılan,yazılı vs. değişmiş olması kuvvetle muhtemel bu motor daha keyifliymiş.Tabii bu keyfin bedeli de bir hayli fazla olmuş.72800 euro'cuk Bunlar ya hiç sopa yememiş yada parayı çok kolay kazanıyoruz zannediyorlar,haliyle çok değişmeyen ama fiyatı uçan araçlar,ikinci elde de fiyatları yukarı çekmiş.Araba sahipleri ikinci ellere en az 5000 eu zam yapmışlar.
Bir de Ocak 2011de sadece önden çekişli freelander'ların çıkacağı ancak bunların Türkiye'ye ithal edilmeyeceği söyleniyor.
Arabanın önündeki en büyük engel büyük motor hacmi nedeniyle alınan %84'lük ÖTV.Bunun dışında bu araba insanı çok gezdiriyor benden söylemesi,hafta sonu adeta sizi kışkırtıyor,hadi dağlara tepelere vur beni,yatır sırtımı kaşı,güneşe denize gidelim diyor,bu da markanın imajı olsa gerek,arabanın gerçekten ruhu var.Bu sürede motordan gelen garip sesler nedeniyle servise gittim bir kez ve kayışlarda gevşeme ve ayarsızlık olduğu düzeltildiği bilgisini aldım,ses kayboldu,durduğunuz yerde tam sağ-sol yaptığınızda ön düzenden gelen teneke sesleri de fren balatalarının koryucularından geliyormuş,gerçekten teneke olduğundan temizliği yapılıp yağlanınca ses kesildi.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muzaffer demir -- 3 Şubat 2011; 15:20:21 >


 
11 Mesaj
7 Eylül 2011; 17:39:35 

hse paketteki iç aydınlatma paketi tam olarak nedir?Bir de freelander2 nizden memnun musunuz genel olarak,değiştirmeyi düşünüyor musunuz?


 
11 Mesaj
9 Eylül 2011; 15:30:34 

Freelander 2 HSE 2008 model 110.000 KM de 86 binTL mi alınır yoksa 2008 HSE 50-60 binde 100-110 bin aralığında mı alınır?bu farka değer mi kilometre için?100 bin km üstü freelander lar ne gibi önemli sorunlar çıkarabilir,bilgisi olan paylaşırsa sevinirim..


124 Mesaj
15 Eylül 2011; 10:21:02 


quote:

Orijinalden alıntı: Black1903White

hse paketteki iç aydınlatma paketi tam olarak nedir?Bir de freelander2 nizden memnun musunuz genel olarak,değiştirmeyi düşünüyor musunuz?


HSE paketteki iç aydınlatmada kapıları açınca araç içinde pedaların olduğu yerde(hem sürücü hem yolcu) ışık yanar,ayrıca kapıyı açtığınızda ayna altından ve kapı altından iki ayrı yerden ışık yanar çamura,uçurumua uçmayın diye, gerçekten faydalı.Ben araçtan memnunum daha büyük bir cipe hiç gerek yok,iki çocuklu bir aile için yeterli.Aracı değiştirmeyi düşünmüyorum,hem şehiriçi hem şehirdışı hem otomobil gibi hem cip gibi kullanılabiliyor,mükemmele bir araba kesinlikle tavsiye ederim.Yorumumu mutlaka okuyun.Düz otobanda 190-200 sanki spor sedan,50 cm.derinliğinde sudan geçebilen sanki arazi canavarı...


124 Mesaj
15 Eylül 2011; 10:34:53 


quote:

Orijinalden alıntı: Black1903White

Freelander 2 HSE 2008 model 110.000 KM de 86 binTL mi alınır yoksa 2008 HSE 50-60 binde 100-110 bin aralığında mı alınır?bu farka değer mi kilometre için?100 bin km üstü freelander lar ne gibi önemli sorunlar çıkarabilir,bilgisi olan paylaşırsa sevinirim..


Eğer servisinde baktırıp alırsanız mevcut bir problemi yoksa 100 bin km üstü araç da alınabilir,ancak fiyat düşük olmalı.Kullanım nedeniyle haliyle özellikle iç kısımda yıpranmalar olur,bunlar rahatsız edecekse o kadar para verince biraz daha verip düşük km. alınmalı.Yıllara göre model kusurları yok,son makyajla açıkçası değişen fazla birşey de yok,sadece motorda daha az yakması için turbo,intercooler değişmiş,bir de pejo-citroen grubu yerine ford motor kullanımına geçilmiş.Yeni modelin tek üstün tarafı yakıt ekonomisi.Üstelik XS paketler neredeyse eski HSE paketler kadar gelişmiş.
Eğer siz alacaksanız kesinlikle esk modelde de HSE paket tavsiye ederim,şahene bir müzik sistei var,XS paketli eskilerdeki hoparlör ve teyp daha dandik.Fiyata gelince 2007-2009 model aralığında 50000 km altına bi arabaya 100-110tl, 50-100000 km. araçta 85-90 tl aralığı ,100 km üzerinde ise ancak içi çok temiz olması kaydıyla 85 verilebilir.Ufak tefek kazalar çok önemli değil sonuçta önden ciddi darbeli veya takla atmış bir araç değilse,pert ten çıkma değilse kapı sacı,bir çamurluk değişmiş araba da hiç sorun olmaz.Bence arka çamurluk değişimi önden daha ciddi sorunlar çıkarırı,çünkü tavanla ve bagjla bağlantısıı olan bir parçadır buna dikkat edin ve fiyatta indirim isteyin.Sonuçta lüks sınıfa giren bu araçta aracın burnunu hafifçe çarpsanız bile yetkili servis asla düzeltme yoluna gitmez ve parçayı değiştiri bu da Tramer kayıtlarında büyük rakamlara karşılık gelebilir.BUnlar kafanızı karıştırmasın,dürüst bir satıcı en iyi satıcıdır.


 
11 Mesaj
18 Eylül 2011; 15:22:34 

Cevaplarınız için teşekkürler.Biz de freelander2 de ve sizin araç renginde karar kıldık sadece 110 binde 34.000 euro istenilen araçla ilgili karar verme aşamasındayız.Aracı gördük test ettik bir problemi gözükmüyor.Derin çizikten sağ arka kapı değişmiş ve ön tampon hafif vuruktan dolayı değişmiş(sizin de belirttiğiniz gibi onarma işine girmiyor borusan)Araç şu anki kurla yaklaşık 84 bin TL ye geliyor.Aldığımız zaman 4 lastik değişecek(2000TL),110 bin bakımı yapılacak(borusan dışında max.1000 TL) Yani araç bize 87 bin TL ye gelecek.Aracın kapı kilitlerini ve yedek anahtarını problemden dolayı 2.500 TL karşılığı yenilemişler bir kaç gün önce bu yüzden fiyatta daha aşağı inemeyiz diyorlar.
Bir de bu araçlar 250 bin km gider dedi borusan istinyedeki yetkili,yani bize 150 bin km kalıyor bu araçla yapılacak gerçi bizi 150 bin km yi en az 7-8 yılda yaparız.
Siz araç hakkında zaten çok detaylı bilgi vermişsiniz, en azından kendi açınızdan;sanırım tek sıkıntınız servis ücretleri olmuş şimdiye kadar.biz aracın bakımlarını orjinal servisinde yaptırmayı da düşünmüyoruz zaten.



 
11 Mesaj
18 Eylül 2011; 17:12:13 

Bir de gelecek olan evoque lar freelander2 fiyatlarını aşağıya çeker mi?


124 Mesaj
5 Ekim 2011; 14:50:44 

Evoque bence alınmaz, o motor turbo benzinli ve özellikle şehirçi çok yakacaktır,dizel de vergi dilimi yüksek (%84) fiyatı çok artacaktır, sonuçta dizeli beklemeyin bence getirmeyeceklerdir bile.Freelander 2 alın devam edin,sonuçta 4 yıldan beri varolan ve oldukça problemsiz bir araç.Evoque o paraya şimdilik değmez.Daha geçen gün 150 bin kmde freelander gördüm hala kız gibi duruyor sahibi çok memnun ve hiç sorunu olmamış.Hafta sonu iki tane de evoque gördüm arkadan hiç olmamış bayaa çirki zevk meselesi alan olmuş belli ki,ben hiç düşünmem mesela,ama motor nasıl diye bir ara test etmeye gideceğim deneyince yazarım...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muzaffer demir -- 11 Ekim 2011; 16:03:02 >


 
11 Mesaj
5 Ekim 2011; 17:28:44 

Dün 84.500 TL'ye HSE (sunroof yok) Siyah 2008 Freelander2 aldık.Araç 70 bin km de ve temiz.Sunroof olmazsa olmaz diyoduk ama fiyat iyi geldi ve aldık.O olmazsa 110 binde sunrooflu 82 bin TL'ye sizinkinin renginde bir araç vardı.Ama sanırım aldığımız daha iyi oldu.Biraz kullandıktan sonra görüşlerimi paylaşırım ancak sadece şu an için şunu söyleyebilirim,beygir bu araca az olmuş.tekrar görüşmek üzere..


124 Mesaj
11 Ekim 2011; 16:00:47 

Sunrooflu araç daha ferah oluyor,cam 2-3cm daha yüksek normal tavana göre ama zaten freelander 2 devasa geniş hacmiyle bu çok önem taşımıyor,sadece içi siyahsa daha aydınlık olur du o yüzden sunroof olabilirdi.Ama çok güneşolunca cam yeterince kesmiyor yazın da çok iyi değil bence...


 
11 Mesaj
13 Ekim 2011; 13:00:23 

Freelander2, denildiği kadar keyifli bir araçmış gerçekten.A4 1.6 kullandıktan sonra bu araca geçmiş olsak bile sürüş zevki olarak A4 ten daha iyi diyebilirim.Şehirde SUV kullananlara pek anlam veremezdim ama SUV kullandıktan sonra da normal binek araç kullanmak istemiyosunuz.Bence Freelander2 nin en eksi yanı konsol design ve kalitesi.Dışardan bu kadar yakışıklı bir araca daha iyi bir kokpit yapılabilirmiş,çok sade olmuş.A4 ten sonra hiç çekilmiyor Daha şehir dışına çıkamadık ama önümüzdeki yaz bu araçla Ege'de yoluma çıkacak tüm sarı tabelalara girmek için sabırsızlanıyorum..


 
68 Mesaj
29 Aralık 2011; 10:21:47 

Merhaba Detaylı açıklamalarınız için çok teşekkür ederim

Size bir sorum olacak 2006 Dizel freelander hse almayı planlıyorum
Ama bütcemi zorlayarak alacağım için yakıt tüketimi ve vergisi benim için önemli
Bununla ilgili yardımcı olursanız sevinirim
İnşallah hayellerimden birine daha kavuşmuş olacağım
Teşekkürler


_____________________________



 
7 Mesaj
16 Ocak 2012; 17:37:39 

Muzaffer Bey Merhabalar,
2007 Freelander 2 Düz vites kullanıyorum çok iyi bir araç fakat bir kaç sorun olucak size eğer cevaplarasanız çok sevinirim
1-şehir içi bir depoyla 400- 450 km yapıyor normal mi?
2-bu araçlarda diferansiyel problemi var mı?
3-F2 lerde yükselme alçalma var mı olmadığını biliyorum fakat emin olmak için soruyorum
şimdilik bukadar :) şimdiden teşekkürler..


_____________________________



1602 Mesaj
17 Ocak 2012; 23:41:23 

450 km çok az değilmi ş.içi


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
7 Mesaj
16 Şubat 2012; 0:00:45 

yanlış bakmışım sanırım 550 -600 yapıyorum buda anormal bir rakam değil galiba , bilmiyorum nedersiniz


_____________________________



 
4 Mesaj
29 Şubat 2012; 20:21:13 

merhabalar ben forumun yeni caylagıyım....freelander2 aldım 2009 model guzel bir arac daha once hondA CRV VARDI LPG TAKIP KULLANIYORDUM EXSLUSE full du 2000 benzinli idi 3 yıl kullandım ancak Q7 binince aracımdan sogudum gitmiyor takasa girdim FREELANDER bu kadar iyi tahmin etmedim torku kasayı havalandırıyor direksiyon ve yol kavraması iyi ancak direksiyon yumusak oldugundan yolda arac gezebilir dikkatli kullanmakta fayda var hatta ilk aldıgımda Q5 ile takas edeyimmi diye dusundum kullanmaya karar verdim arac xs modeli navigasyon yok ve cok pahalı cıkma veya alternatif ne kullanmam lazım onlerde sis lambası yok bunlar bu aracda olmalı...basamak tavan askısı arka ruzgarlık pacalık basamak gibi urunleri tuninglerde taktırıcam ancak navigasyonda takıldım bana bu arabayı kullanan muzaffer beyden bilgi almak istiyorum aracı almadan arastırma yaptıgımda muzaffer arkadasın makalesini okuyarak aracı aldım benim birde sorum olacak o uzun makaleyi kac saatte yazdınız...iyi keyifler


_____________________________



 
4 Mesaj
29 Şubat 2012; 20:25:56 

navigasyon cihazını cıkma veya baska sekilde kullanabilirmiyim


_____________________________



 
2 Mesaj
2 Mart 2012; 14:47:20 

merhaba muzaffer bey,
çok ayrıntılı ve bilgilendirici yazılar olmuş. diğer paylaşımlarınızı da (servis, seyahat vb) merakla bekliyorum.
teşekkürler, korel


_____________________________



 
159 Mesaj
5 Mart 2012; 14:55:20 

Merhaba, bu araçlarla ilgili benim de birkaç sorum olacak.

Öncelikle öğrenmek istediğim ES, SE, HSE, PREMİUM arasındaki farklar tam olarak nedir? Satan galerilere falan soruyorum ama bilen biri çıkmadı genelde sallıyorlar. Dürüst davranıp farkı bilmiyorum diyende var.
2004-2005 model freelander bakıyorum, Ankara'da fiyatlar genelde 38-41bin tl civarı. 2004 model HSE 140bin km (1 parça boya var) 38bin tl fiyat nasıl? Alırken dikkat edilmesi şart diyebileceğiniz yerler neresi?
Kaliteli ve uygun bakım yapan özel servisler hangileri?
Şİmdiden teşekkürler


_____________________________

Olumsuz referans vogast (eski moncici35) dolandırma teşebbüsünde bulunmuş, dişinin geçmeyeceğini anlayınca paramı iade etmiştir.
anildalga, temiz, kutu hariç tüm içerik+fatura dediği nokia3120c hem hurda hemde sadece şarj aleti ile geldi sonra ilanını sildi.


 
7 Mesaj
7 Mart 2012; 1:00:52 

ben borusana sormuştum bu soruyu aldığım cevap aynen şu şekilde, bu araçlarda HSE ya da SE veya herhangi başka birmodel olsun, kendi içlerinde donanım farkı oluyor..yani şöyleki biraracın HSE olması en donanımlı olduğu anlamına gelmiyormuş, yani HSE paket bir araç normalde en dolusu olması gerekirken misal veriyorum koltuk ısıtma yok ya da başka bir donanım eksik oluyor...belki yanlış bilgi almışımdır ama adam aynen böyle söylemişti..


 
159 Mesaj
7 Mart 2012; 9:59:49 

İlanlarda da bu farkı gördüğüm için sormuştum bende, HSE paketlerin bir kısmında dediğiniz gibi koltuk ısıtma yok veya bazıları orjinal deri bazıları suni. Standart bir şey yoksa nasıl SE, ES, HSE diye isimlendiriliyor anlamış değilim.


_____________________________

Olumsuz referans vogast (eski moncici35) dolandırma teşebbüsünde bulunmuş, dişinin geçmeyeceğini anlayınca paramı iade etmiştir.
anildalga, temiz, kutu hariç tüm içerik+fatura dediği nokia3120c hem hurda hemde sadece şarj aleti ile geldi sonra ilanını sildi.


 
7 Mesaj
24 Mart 2012; 1:13:23 

valla haklısınız , satışı etkin kılma politikası mı nedir artık bilemiyorum


 
2 Mesaj
12 Nisan 2012; 15:06:48 

bu konuda başka bir forumda açıklama yapılmıştı; linkini koyuyorum: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=84597.0


_____________________________



 
7 Mesaj
27 Nisan 2012; 18:18:31 

2007 freelander a uygun navigasyon bakıyorum, genellikle bir eksiklik oluyor ya direksiyon üzerindeki kumandaları kullanamıyorsunuz ya da orjinal teybini çıkartıyosunuz . acaba bu konuda bilgisi olan varsa yardımcı olabilr mi? şimdiden teşekkürler


_____________________________



 
1879 Mesaj
23 Eylül 2012; 10:08:27 

Bir arkDsasim arastiriyor sormami istedi
Yakit tuketimi q5 dizele gore yuksek mi yada tiguanlara gore
Bence bu araci. Tek sorunu yakiti fazla olusu



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



664 Mesaj
25 Ekim 2012; 23:06:42 

Merhaba ,

Güzel yazınız için teşekkürler FREELANDER2 ilgilendiğim araçlardan biri bakım maliyetleri hakkında bili verebilir misiniz?
2008-2009 ikinci el fiyatlari yaklaşık 70.000-75.000 TL arası fiyatlar bana uygun geliyor sizler ne dersiniz?
Kısaca bir SUV alırsam JAPON,KORE almak istemiyorum belki SORENTO isitisna olabilir eski kasa tabi...


_____________________________



 
300 Mesaj
19 Şubat 2013; 15:40:42 

vallahi muzaffer demir e helal olsun

almaya niyetim yok, sadece hayal kuruyorum ama incelemeleri mükemmel...

inşallah 2013 modelini de alır ve inceler :)


_____________________________



7 Mesaj
24 Mart 2013; 21:18:27 

Muzaffer bey, harika analizleriniz için teşekkürler. Landrover yetkilileri, Türkiye piyasasındaki belki de en kapsamlı yorumunuz için bir hediye vermeli, mesela yıllık 1000 litre mazot fena olmazdı değil mi?

Bende 2005 model TD4 SE var.

Bu aracımı almadan önce de, aldıktan sonra da keyifle okudum yazınızı.

Tecrübelerinizi ve birikimlerinizi yazmaya devam edin lütfen.

Ben de ne zamandır bu aracı almak istiyordum ve nihayet 1 sene önce aldım.

Ben zaten bu aracı almayı kafama koyduğumdan sizin yorumlarınız beni bu araca almaya yönlendirmemiş olabilir ama, emin olun ki, sizin yazılarınızdan sonra arabamdan daha fazla keyif alıyorum, arabamı daha iyi tanıyorum ve aracımı daha iyi tarif edebiliyorum. Hatta, aracımla ilgili sorulan sorulara sizin cümlelerinizle cevap bile veriyorum.

Mamafih, yorumlarınız, bu aracı almakta kararsız olanlara belirgin katkı yapacaktır/yapıyordur, kararlarına mutlak etki yapıyordur.

Ayrıca, bu başlığı komple- eğer yoksa- www.gezenbilir.com sitesinin landrover freelander bölümüne koymanız çok yararlı olur.

Tekrardan teşekkür ederim.
Bu güzel analize teşekkür etmek için siteye üye oldum.
Selamlar.






_____________________________



 
2 Mesaj
2 Haziran 2013; 12:24:02 

2006-2007 bmw x3 mü daha mantıklı yoksa dodge 2010 journey mi ikisi arasında kararsız kaldım smidi x5 varken x3 basit kalıyor ama dodgede nitro var ve vergisi cok yüksek ondan dolayı journey bana baya yakın geldi sizinde görüşlerinizi bekliyorum
birde freelander 2 hakkındaki görüşleriniz de önemli benim için 3 araç arasında kaldık


_____________________________



 
3 Mesaj
16 Aralık 2013; 10:17:16 


Ben de kutluyorum muzaffer bey .Dostum bu işi biliyorum diye düşünüp yatanların uykusunu kaçırmış olduğunu düşünüyorum..İşde teknik anlaşılabilir anlatım tekniği.. Sağol dostum..

Ben de sorento sahibi bir doğaseverim.Yamaç paraşütü ve pilotum aynı zamanda.Ama Diş Hekimi olarak para kazanıyorum :)...BU yüzden doğanın içinde kalmayaı oldukça tercih ederim..Zaman zaman kros motorumla dağ tepe.. zaman zaaman paraşütle.. tüm bunların ruhunu içinde barındıran bir SUV aradım hep... ama bu konuda sizin yazılarınız benim aklımdakini onayladıı.. Land rover. FREELANDER 2,HSE..bu konuda muhteşem mekaniği olana bi araç.. bu aracı ben de test eettim özellille ağır çamur ve su testinde.. sorento diz çökdü... kaldı ki ondan da memnunken.. içinizde özgürlüğünüe düşkün bir çoçuk varsa ve de ölmediydse, onu ödüllendirmenizin yolu bu tür bi araçtır.. Muzaffer beyin dediği gibi "yapabilme ihtimaline sahip olma duygusu" bi yetrer olmalı..

Freelander2 çok daha artıları var 2,2 motor ...için Ispart dan ulaşma Şansım olmadı .. tek şansım youtube daki videolar..ve Muzaffer bey.. :)

ÖZETTLE:


Yakıt/ kalite /fiyat/fonksiyon /güvenlik beşleminde on numara tek EKSİ: SERVİS BAKIM ücretleri gibi


_____________________________



 
3 Mesaj
16 Aralık 2013; 10:49:45 

Sormak istediğimi unuutmuşum..Muzaffer bey.

GS xS HSE lerin yakıt tüketimleri sahibinden .com daki teknik verilerde farklı

xs gs için 9,5 lt derken hse için 10,6 lt bu doğru mu aynı motor olmalarına rağmen fark neden Teşşekür ederim şimdiden..


_____________________________



215 Mesaj
2 Temmuz 2014; 11:44:55 

Merhaba freelander2 de "oil service" ışığını nasıl siliyoruz



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

2012 Doblo Premio 1,6 105 Hp 290 Nm Metalik Siyah Krom Aksesuarlar (VEDA)
2012 Fiat Lİnea Lounge 1,6 105 Hp 290 Nm Beyaz

www.fiatturkey.com


 
20 Mesaj
11 Eylül 2014; 9:27:39 

Merhaba. 2008 model 60000 km de xs paket bir araç aldım. Öncelikle Muzaffer Demir' teşekkür ederim. Alım sürecinde yorumlarının büyük etkisi oldu. Aldığımdan bu yana yaklaşık 3000 km yol yaptım ve bu süreç içindeki izlenimlerimi paylaşmak istiyorum. Öncesinde bir çok marka ve model aracım oldu. İçlerinde c ve e sınıfı lüks araçlarda oldu. arazi aracı olarak sorento, rav4 gibi arazi araçları da kullandım ve sattım. Şunu söylemeliyim tüm araçlarım içinde beni en çok etkileyen araç freelander 2 dir. Arazi kabiliyeti olarak gerçekten çok iyi.(ağır offroad koşullarını kastedmiyorum tabiki). Kolay kolay karda, arazide ve çamurlu yollarda iyi bir lastikle kalacakmış gibi görünmüyor. Görüş açıları ferahlığı mükemmel. Uzun yolda emin olabilirsiniz bir çok binek araçtan daha iyi yol tutuyor ve tedirginlik yaratmıyor. 180 km hıza kadar hızlandığını anlamıyorsunuz. Motor ve yol sesi bana göre 3.20d den daha başarılı. Bir gün içinde 900km yapma durumunda kaldım ve bir çok araçta sorun yaşamama sebep olan ne yorgunluk ne de bel ağrısı yaşadım. gerçekten rahat ve yormayan bir araç. Yolda size güven vermeyi biliyor. Yakıt tüketimi beklediğimin biraz üzerinde seyrediyor. Ortalamam 10 litrenin altına düşmüyor. Yaklaşık 1800kg 'a yaklaşan ağırlığına göre normal olarak kabul etmeye başladım. Bakım maliyeti, yağ servisi, filtreler vs klasik bakımda 450 tl tuttu. Alacak arkadaşların alırken dikkat etmesi gereken bazı noktaları olduğunu düşünüyorum. Boyasına kaportasına bakarken mutlaka arka diferansiyel, (Bir çoğunda kronik sorunmuş 3800tlye değiştirdim)Anahtar yuvası ve motor aksamını iyi kontrol ettirmelerini tavsiye ederim. Benim araçta terrain response mevcut fakat çokta gerek olacağını sanmıyorum. Normal modda dahi oldukça başarılı. Koltukları ortalar alcantara yanlar deri kaplatmayı düşünüyorum. yapılan araçlar gerçekten çok daha güzel duruyor. 120km/h üstü hızlarda sunroof rüzgar sesi yapıyor bir ara bakılacak. Son olarak bir çok yerinden plastik tıkırtı sesi geliyordu. 1 Kutu Wurth silikon sprey ile hiç bir şey kalmadı. Ses takıntısı olanlara şittedle tavsiye ederim.


_____________________________

Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.391