Şimdi Ara

Landrover Freelander 2 aracım hakkında kullanıcı yorumum !

Bu Konudaki Kullanıcılar:
13 Misafir (2 Mobil) - 11 Masaüstü2 Mobil
5 sn
202
Cevap
15
Favori
188.270
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • KENDI HALINDE LANDROVER FREELANDER 2 KULLANICISINDAN ARABASI HAKKINDA YORUMLAR

    Ocak 2020'de yeni eklemeler yaptim.Okuyup da memnun kalan tesekkür eden hatta okuyup bu arabadan almaya karar verenlerin de begenisini kazanan bir yazi oldugunu duymaktan büyük memnuniyet duydum,herkese güzel dilekleri için tesekkürler. Son yorumumu altina ekledim,sayfalar arasinda arayip gezmeyin diye...

    Uzun ama okumasi keyifli bastan kestirip atma,sindire sindire oku...

    Forumlari taradigimda Freelander 2 kullanicisi tarafindan yazilmis, uzun bir inceleme yazisi hiç bulamadim.Pahali oldugundan az mi satiliyor,yoksa alanlar yazmaya tenezzül etmeyen tembel veya soguk tipler mi anlayamadim. Ama ciddi yazi yoktu taki ben bunlari yazdigim güne kadar. Amacim sahip oldugum arabayi övmek veya sizinkilerle kiyaslamak degil,eksisi artisiyla tüm özelliklerini ortaya döküp bilgi vermektir.Arada girip buradaki yaziyi son deneyimlerime göre de düzenliyorum.

    Neden SUV (Sport Utility Vehicle) tercih ettim?
    Binek tipi bir otomobilim oldugundan bu sefer hayatima da bir degisiklik getirsin istedim.Araziye filan giren,avcilik meraki olan biri degilim,ama gerektiginde kaçip gidebilme ihtimali hosuma gitti. Sonuçta hayatin önünüze neler çikaracagi hiç belli degil.Istanbul’un ve memleketimin yollari da zaten hafif arazi özelligi göstermiyor mu?
    Halen kullandigim Ford Focus II, yüksek sürüs konumu,mükemmel yol tutus,net direksiyon,ekonomik tüketim vb. özellikleriyle 4 yildir severek kullandigim bir araçti. Bu nedenle içine oturdugum diger üst sinif binek otomobillerde (Laguna hariç ) Mondeo, BMW 3,Audi A4, Citroen C5de bile bu ferahligi bulamadim,genis ama yere yakinlardi.Pencereleri dar,görüs kisitli idi.

    Bu araci alirken hangi kriterleri ön planda tuttum?
    En önemli kriter çarpisma testlerinde en yüksek puanlari alanlardan olmaliydi.Freelander Euro-NCAP'den 5 yildiz alabilen 3-5 araçtan biri ve çogu 4 yildizda kalmis.Eger test sonuçlarini incelerseniz Freelander'in diger 5 yildizlilardan çok daha iyi puanlar aldigini görürsünüz.Mankenlerin (yolcu ve sürücü) sadece emniyet kemerinin geçtigi gögüs kisimlari sari diger yerler tamamen yesil.Görünce çok afalladim.Linki burada :https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/
    Ev is arasi gidis dönüs yaklasik 36 km. ve hafta sonlari çok geziyorum, artik sol ayagimi da dinlendirmek ve vites kullanmak yerine araba kullanmayi arzu ettigimden otomatik olmasini istedim. Yüksek arabalar oldugundan direksiyon kontrolü çok daha önemliydi ve her iki elimin de direksiyonda olmasi gerekiyor. Yüksek sürüs konumu ,ferah iç mekan ,yedek parça bulunabilirligi, servis kolayligi,herkes tarafindan begenilen ve en az 1-2 yillik oturmus , ama seneye de model degistirmeyecek olmasi.Herkes cipleri begenir ama özellile yüksek vergileri,yüksek yakit tüketimi nedeniyle bazilari sadece para babalarina göredir,çogu kimse ileride param olursa bunlardan alacagim diye büyük ve kaba ciplere özenmezken Freelander vb. küçük ciplerin herkesimden seveni çoktur.
    Freelander 2,VW Tiguan, Ford Kuga, Volvo XC 60, Audi Q5, BMW X3, Nissan x-trail. diger basarili SUV2'lardan Honda CRV,RAV 4'ün dizelleri düz vitesti, tipleri güzel olmasina ragmen listeme almadim. Uzak dogu SUV’lari ise bana yeterince güven vermiyordu.Asla kötü diyemem ama bana çekici gelmediler.
    Ford Kuga :Otomatik olmamasina ragmen tipini sevdigimden listeme aldim.Freelanderdan sonra beni en çok zorlayan modeldi,yirtindim ama koca istanbulda Otosan bana bunu denettiremedi. Deneyemedigimden almadim. Halbuki eski arabam ford oldugundan kendime ona yakin hissetmistim. Bazi forumlarda düz vites olmasi nedeniyle kalkista stop ettirilebildigi, eski Delphi marka yakit besleme sistemine sahip oldugunu ve ayrica arazide çok zorlanamayacagini okudum. Açilmayan cam tavani ve günesi fazlaca geçiren alt delikli örtüsü, küçük bagaji (focustan küçük),otomatik SUV’lardan asagi olmayan fiyati,artik eski duran Ford C-max tipi dashboardu nedeniyle vazgeçtim.
    Tiguan:Otomatik dizeli var,açilabilir cam tavan vardi, ancak tipi yükseltilmis Golf gibi,bagaji ufak arkasi aniden bitmis ve ufak tefek yere daha yakin bir araba gibi duruyordu,bana çok heybetli gelmedi.
    Volvo Xc 60 cipten çok yüksek station araba gibiydi ve arka stoplarini, genel tipini içindeki sikici Isveçli tarzini begenmedim, fiyatlari da dudak uçuklatan cinstendi.
    Audi Q5: Kompakt ve crossover tipinde, sehir içi kullanim için daha uygun hos bir araç.Benzinli motorlari da çok güzel,ancak arabanin önünde asagi dogru sarkik duran radyatör izgarasi ona yasli görüntü vermis, arabanin tüm dinamizmini götürmüstü. Ayrica içi biraz dar,araba gibi tavan basik,ön görüs yeterli genislikte degildi, ferah gelmedi.Ama diger audi otolara göre inmek binmek çok kolay.A3'ün içinden çikmak için tavana asilip kendinizi disari çekmeniz gerekiyor,kaç kez omzumu vurdugumdan Audiden nefret ederim.Iç dizayni özellikle üst modellerde süper bu nedenle iç mekanda onunla yarisabilecek baska bir cip daha yok.Ama nedense A^'ün yüksek versiyonu gibi durdugundan ve beni alip uzak daglara ovalara götürme ruhundan çok uzakti.
    BMW X3: Dis tipi ikinci makyajdan sonra çok sikti,ama içi ayni havayi vermiyor ucuz duruyordu seneye degisecek olmasi en büyük handikapiydi, baktiklarim içinde dizel motoru en güçlü (177 BG) ve hizli olan SUV buydu. Tork F2 gibi yüksek degil ama oldukça atak bir araç.Üstelik 2.0lt idi. Ama yol tutusu artirmak için yapilan sert amortisörler sizi bol bol hoplatiyordu,arazi için çok bir iddiasi yok.Ama yüksek ve ferah bir araç.Ama NCAP'den ancak 4 yildiz alabilmisti.Fiyati Fr2yle neredeyse ayni.
    Nissan X trail:Ferahlik açisindan en begendigim araçlardan biri,kocaman açilabilen panoramik sunroof,çok genis bagaj var.Kaliteli malzemelere sahip güzel bir araçti. Ancak biraz kaba duran arka tarafi,kasaya göre küçük duran tekerleri, o albeniyi bir anda götürüyor. En önemlisi bu da 4 yildiz alabilmisti.
    Sonuç olarak zevk meselesi ve ihtiyaçlar birlesince fiyat ve vergi dezavantajina ragmen insan gönlünün çektigine variyor. Bazi seyleri fazla düsünmüyor, 1hafta önce rüyamda gördügüm araba gerçek olunca çok sasirdim.Freelander hariç hiçbiri beni daha durdugu yerde bile alip uzaklara götürmedi, macera filmelrini sevmem bu konuda çok etkili olmus. Gitmesem de kalmasam da uzaktaki köye istedigim zaman götürecek bu araç artik benimdir..

    Fiyati neden pahali ?
    Bunun sebebi digerleri gibi 2.0 degil 2.2 lt motor hacmi olmasi.
    2.0 lt hacimde ÖTV %60 iken 2-3 lt.arasinda %84. 3,0 lt motorlu Range Rover, Grand Cheeroke ile ÖTV dilimi ayni.Örnek olarak aracin baz fiyati 1.0 kabul edersek:
    2.0 lt motor hacimli araç: {1+(1x0,60)}x1,18 :1,888
    2.2 lt motor hacimli araç: {1+(1x0,84)}x1,18 : 2,171
    Bu da aralarinda yaklasik %15 fark olusturuyor. 100 milyarlik araba da fiyat 115 milyara çikiyor.
    Bir de yillik motorlu tasitlar vergisine deginmek istiyorum,
    2009 yili itibariyle 2000 cc. için 1736 TL vergi öderken Freelander 2 de bu yillik 2605 TL oluyor Arada 869 tl fark var.Ayda iki depo mazottan 3 aylik yakit gideri.ÖTV vergisi olarak 3000 cc. arabayla ayni dilimde ama,yillik MTV açisindan 2-2.5 lt arasindaki dilime giriyor.
    Arabanin fiyatlari , kriz ve ötv nedeniyle ve borusan’in degisik kampanyalarina ve aksesuarina göre degisiyor. Full bir araç (HSE paket,sunroof,koltuk isitma ,metalik boya vs) 55000 Euro (67000 eudan buraya indi) iken en baz model 42000 eu.(Haziran 2009)HSE paket metalik boya-sunroof bir araç ingilterede 35000 sterlin (90 000 TL) civarinda.Ikinci el fiyatlari çok degisken bazi kisiler Borusan'in fiyat politikasindaki degisikleri bilmediklerinden,arabalarina sifirindan pahali fiyatlar isteyebiliyor.Ama fazla km yapmamis XS paket 2007-2008 bir araç için 75000-80000 civarinda ,Ayni araç premium paket olunca 85-90, HSE ise 90 ve üzeri oluyor.Eger xs paket 2007 model yili düsk km.de yani yaklasik 20-25000 kmde ve 75000 TL gibi ise kaçirmayin alin derim.Ben çok baktim ama kiminin sahipleri burnundan kil aldirmiyordu.Sahibinden.com iyi bir kaynak ama bu arabanin model gamiyla hiç ilgilenmemisler hepsi tek baslik tek model adi altindaydi,girisimlerim ve mesajlarimla yeni FII için de model uzantilari yazdirttim.
    Eski Freelanderlar sik ariza çikaran masrafli arabalardi yenisi daha mi iyi?
    Hepimiz hafizalari zorladigimizda etrafta gezen ilk kompakt SUV sinifinin 1996da Landrover tarafindan icat edilmis oldugunu animsayacaktir.1.8 lt düz vitesli bu modeller ilk çiktiklari yillarda büyük sükse yapmis ama yakit tüketimin fazlaligi, artik kroniklesen sik motor , sanziman ve aktarma organlari arizalari nedeniyle sahiplerini üzmüstü. Ama eski kasanin BMW ile birlikte gözden geçirilip, otomatik diesel versiyonlarina geçilince (2004-2007 arasi) bu sorunlar unutuldu.Ikinci generasyonda ise sorun yok gibi.Çünkü çok farkli,büyük agabeylerine benzeyen hatlari ile tamamen degisik ,eksiklikleri giderilmis bir araç.hatta firma kendini digerlerinden bir üste konumlandirip Premium kompakt sinif olarak adlandiriyor.
    Sürüs ve genel özellikleriyle Freelander 2 hakkindaki düsüncelerim:
    Arabayi almadan önce 2-3 kez bayide 1 kez Landrover Experience center denen göl kenarindaki off –road bölümünde kisa bir egitimin ardindan denedim.Daha sonrada HSE paketli yukaridaki arabanin sahibi oldum.Yaklasik 2 ayda 5000 km yaptim,darisi bir Landrover isteyen herkesin basina..
    Önce dis görünümü:
    Diger SUV’lardan baslica farki crossover denen yüksek station /Hatchback tipinden oldukça uzak tam bir cip havasinda sert ve köseli hatlara sahip olmasi. Önde yüksek burun yapisi, iri parlak metalik izgarasi , iri farlari,yan çamurlukta hava girisleri, yüksekte konumlandirilmis arka stoplari, geriye dogru yüksek omuz çizgisinin üzerinde yükselen uzun ve büyük camlari ile heybetli bir durusu var.Diger kompakt SUVlarla yan yana gelince iriligi göze çarpiyor. Önde altta karter kaplamasi, yanlarda marsbiye çikintilari,yüksek çamurluk girintileriyle ben her yere gidebilirim tarzinda ukala bir durusu var. Sanki her ana harekete hazir ve hareket halindeyken de hiç zorlanmadan kayip giden tipine bastan vurulmustum.Özellikle iri jantli modellerini (çok abartarak ve utanarak) Amerikan monster car denen dev tekerleklilere benzetiyorum.Arka bagaj kapaginda eskisi gibi stepne yok,böylece daha elit görünüyor.Stepne için bagajda gizli ve kocaman yer ayrilmis,buna ragmen bagaj hacmi yeterli. Kapilar çok kalin ve bagaj kapagi dahil her biri yerine mükemmel oturuyor, hani atinca lap oturuyor denen cinsten.Kapi içleri çok iyi izole edilmis.Sudan geçis yüksekligi 50 cm. oldugundan kapi esikleri bu seviyeden itibaren su geçirmiyecek sekilde yapilmis.Zaten araziye de yönelik yapildigindan sert karoserisi,saglamligi daha kapilarin ve hatta bagaj kapaginin yerine oturusundan anlasilabiliyor.Benim araçta komple açilir cam tavan olmasina ragmen kasis ve engellerden geçeken en ufak bir gicirti tikirti dahi duyamadim.Burulma direnci çok yüksek ve yabancilarin dedigi gibi stiff.
    Iç görünüm ve kalite:
    Donanima göre iç görünümü degisse de genel olarak iç kisimda kalite hissi yüksek. Plastikler tikirti yapmiyor ve kalitesi orta düzeyin üzerinde ama içinde bir Audideki kokpit havasi ve plastik kalitesi yok. Vites kolu, krom çerçevesi, kapilarda aluminyum kollar, çift renkli plastik kalite hissini artiriyor.Ancak en üst modelde deri döseme,kol dayama,6li mp3 çalan on board cd changer, direksiyondaki müzik ,cruise kontrol kumandalari arabayi daha gelistiriyor. Benimkinde 9 hoparlörlü(bagajda subwoofer bile var) Alpine ses sistemi var,inanin arabanin akustigi ile çok iyi uyumlu ve son derecede detayli ses veriyor.Yüksek kaliteli MP3 ve Cd arasindaki farki baska araçlarda anlayamiyordum ,ama bunda çok bariz fark verebiliyor.
    Paketlere göre donanim listesini altta yazdim.Orta konsolda en üst kisimda yurtdisinda navigasyon ekrani var.Türkiye haritasi olmadigindan ve yüklenemediginden satilmiyor.Burayi daha sonra geri vites kamerasi veya dokunmatik ekranla doldurabilirsiniz.
    Arka koltuklar 5 cm kadar daha yüksekte konumlandigindan arkadakilerin ön tarafi ve disariyi görme sansi daha yüksek. Arada oturanlar ufuk çizgisine devamli gördüklerinden bulanti araç tutmasi yasatmiyor.Sürücü için bile koltuk en alt konumdayken yan cam alt siniri meme hizasinda. Cam kenarina koltuk gibi kol dayanabiliyor.(Tutamagin orada da kol dayama var ama çok asagida kaliyor.)Bu nedenle oldukça etrafa ve yanlara hakim sürüs pozisyonunuz var. Bu sinifa hiçbir SUV’da olmadigi kadar kendinizi yüksek hissediyorsunuz.Iki tane sunroof var,bu araç içini oldukça aydinlik yapiyor,çok koyucamdan yapilmis ve altinda delikli perde var,gerekirse çekiyorsunuz ve günes rahatsiz etmiyor.Ön sunroof tamamen açilabiliyor.Genelde sunroofsuz araba almam derim ama bu arabada sunroof olmasa da olabilirmis çünkü basinizin üzerinde çok mesafe var ve yeterince ferahlik hissi olusuyor,çogu zaman sunroof açilmiyor bile.
    Içeride camlar kapaliyken neredeyse tamamen sessiz bir ortam var, lastik sesi çok çok az duyuluyor, motor sesi ise gaza yüklenince gurultu seklinde o da çok az. Araçta Max hizda içeride ugultu ve rüzgar sesi bu sinifta tüm arabalarda var, aerodinamik yapisi çok iyi olmadigindan olsa gerek.Genis aynalar yolu rahat gösteriyor,katlanabiliyorlar. En sevdigim özelligi ise karanlikta veya garajda iken uzaktan kumandaya basinca aynanin altindan isik veriyor ve bineceginiz yeri aydinlatiyor,bir de arabayi durdurup park edip ineceginizde kapiyi açinca bu sefer kapi altindan yanan baska bir lamba yeri aydinlatiyor.Suya basmiyor bastiginiz yeri görüyorsunuz.
    Asagida verilen donanim özelliklerini tek tek yazmayacagim, ama benim eski Ford’da bile olan artik tüm arabalarda yer alan araç içi gece isigi (ambient ligth, submarine ligth gibi isimler verilen),LED’li kokpit aydinlatma olmamasi ayip olmus.

    Standart donanimlar
    Akilli Sürekli 4x4 Sistemi
    6 ileri triptronik Otomatik vites
    Klima
    Harici Mp3 Çalar Girisi
    17' Alasim Jantlar
    ABS Fren Sistemi
    Viraj Fren Kontrolü (CBC)
    Elektronik Fren Güç Dagilimi
    Dinamik Denge Kont. (DSC)
    Elektronik Çekis Kontrolü (ETC)
    Direksiyon Kumandali Müzik Sistem
    Acil Fren Destek Kontrolü (EBA)
    Egim Inis Kontrolü (HDC)
    Ön/Arka Sogutmali Disk Fren
    6 Hoparlörlü Radyo CD Çalar
    Sürücü/Yolcu Hava yastiklari
    Sürücü/Yolcu Yan Hava yastiklari
    Yan Perde Hava yastiklari
    Sürücü Diz Hava yastigi
    Roll Stability Control
    Lastik Ebadinda Stepne
    Koyu Renkli Arka Camlar
    Bagaj Örtüsü
    Elekt. Isitmali Dikiz Aynalar
    Yükseklik Ayar.Sürücü Koltugu
    Yükseklik/Derinlik Ayarli Direksiyon
    Isofix Çocuk Koltuk Baglanti
    Elektrikli Ön Ve Arka Camlar
    Uzak.Kum.Merkezi Kilit/Alarm
    Start/Stop Dügmesi Ile Çalistirma
    (Opsiyonel )sunroof ve cam tavan

    XS Premium Pakette (GS’e ilaveten) Executive Donanimlar
    Deri Direksiyon Ve Vites Kolu
    Deri Döseme Koltuklar
    Elektrikli Ön Koltuklar
    Elek.Katlanir Yan Aynalari
    Isikli Makyaj Aynalari
    On-Board Computer
    Isitmali Ön Cam
    Kendiliginden kararan iç dikiz aynasi
    Ön Sis Farlari
    Bi-Xenon Ön Farlar
    Ön Far Yikama Sistemi
    Otomatik Yanan Farlar
    Otomatik Hiz Kontrolü
    6 Speed CommandShift™ Sanziman
    Arka Park Mesafe Kontrolü

    HSE Premium Pakette (XS’e ilaveten) Executive Donanimlar
    6'li CD Degistirici
    9 Hoparlörlü 'Alpine' Müzik Sistemi
    18' Alasim Jantlar
    Iç Aydinlatma Paketi
    Elektrikli ve hafizali 6 yöne hareketli Ön Koltuklar
    Elektrikli yolcu Koltugu
    Ön Park Mesafe Kontrolü
    Koltuk Isitma(Opsiyonel)

    Bir de çok merak edilen baslica Teknik özellikleri ve ardindan sürüs notlarimi yazayim:
    Azami hiz (km/s) :181 km/s
    Agirlik (kg) DIN :1770
    0-100 km hizlanma (sn) :11,2
    Sehir disi (lt/100 km) :6,2
    Ortalama (lt/100 km) :8,5
    Sehir içi (lt/100 km) :11
    Silindir hacmi (cm3) :2179
    Güç (bg) :160 (4000 devir/dk)
    Max.Tork (Nm) :400 nm (2000 devir/dk)

    Çok esnek ve güçlü Turbo dizel motoru var, Turbo devri 2000den basladigi için bu devir altinda istediginiz performansi pek veremeyebiliyor. Ama 2.2 lt oldugundan turbo yokken de zayif degil.Ben arabanin böyle güzel motor sanziman uyumuna sahip olacagini zannetmiyordum. Yüksek torkla gelen güç sirtinizi mindere yapistiriyor.0-100 km arasini 11 sn.de aliyor ve ara hizlanmalarda 400 nmlik tork büyüleyici. Çok uygun bir örnek olmasa da 400 nmlik tork degerini 420 bgdeki BMW M3 3900 devirde veriyorken burada 2000 devirde emriniz amade. Bu da 1700 kglik bu cep (cip) herkülünü uçuruyor. Araba 70 km.e çikana kadar 6nci vites atiyor.Sürüs özellikleri binek otomobiller gibi. SUV’lara özgü hissiz frenler ve geç direksiyon tepkileri yok ama frenler daha da iyi olabilirdi. Sonuçta 1700 kg .Bu nedenle serviste en sik balata ve disk degisimi yapildigini duydum. Isterseniz vites kolunu soldaki yuvaya alip spor modda kullaniyorsunuz bu durumda sanziman yine otomatik olarak çalisiyor ve vitesi 3000 devirde degistiriyor. Normalde degisim 2000 devirin biraz üzerinde. Ama sport modda iken elinizle vitesi ileri geri yaparak manuel triptronik olarak da kullanabiliyorsunuz ve bu özellikle yokus asagi hizla inerken arabanin gereksiz yere hizlanmasini önlemek için bir düsük vites seçerek motor frenine imkan sagliyor. Triptronik kullanirken ne kadar zorlarsaniz zorlayin motor 4000 devire gelince size sormadan üst vitese atliyor. Isteseniz de devirin uygun olmadigi durumda üst vitese geçmiyor.(30km hizda 5nci vitese atmiyor yada 3ncü viteste kalkis yaptirmiyor) Eger gaz pedalini sonuna kadar basip o sekilde bir süre tutarsaniz (kick-down) araba bir alt vitese geçip firliyor ve sollamalarda hiz ve güven sagliyor.Ilk gelen 2007 modellerde düz vites vardi ve yakit tüketimi de daha azdi,ancak sonradan hepsi otomatik oldu.Hatta ingilterede 3.0 lt V6 benzinli otomatik versiyonu bu yil itibariyle üretilmiyor,sadece dizel çikiyor, ancak düz vites var.Bu yil sonunda Ingiltere'de düz viteste olanlara start-stop özelligi getirerek yakit tüketimini daha da indirdiler,yani sikisik trafikte ilerlerken vitesi bosa aldiginizda motor duruyor,ama diger hersey çalisiyor,debriyaja basinca motor tekrar çalisiyor.Dizelde enjeksiyon sistemi oldugundan bunu yapmak aslinda çok sorun degil,keske otomatik olanlarda da olsaydi.Bu dünyada dizel-düz vites bir motorda sadece freelander tarafindan sunulan bir özellik ve manuellerde artik standart.Benzer sistem BMW 3 serisi otomatik dizelde de var,diger ögeleriyle beraber efficient dynamics diye adlandiriliyor.
    Süspansiyon sistemi sehir içi için ideal sertlikte ama bana biraz yumusak geldi,yol tutusu asla bozmuyor,otoyolda denemek için bastim ve düz yolda 190 km.yi gördü,ayni bir otomobil gibi rahat ve yere yapisip gidiyor.Asla yüksek hizda korkutmuyor ve gereksiz karoseri salinimlari yapmiyor. Ancak rüzgar sesi bu hizda kaçinilmaz,hatta aynalar çok büyük diye ben katlayip bastim.Rüzgarda ve viyadüklerde tüm diger SUV'lar gibi yandan esen rüzgarlar etkili oluyor ama korkacak hiçbirsey yok. Sadece biraz yukarida gittiginizden ve yumusak süspansiyonlardan dolayi yolda eger yamalar,egim farkliliklari küçük çukurlar varsa fazla sag sol salliyor bu da biraz basinizi döndürebilir,ayni zamanda düsük hizlarda iken ani sol sag direksiyon tepkilerinde karoser yumusak süsp. nedeniyle sola saga salinip yatabiliyor.Bu da tüm yüksek SUVlarda olan ve arabalardan baslica farkliliklarindan. Bunu sevmiyorsaniz SUV almayin derim,yada yere daha yakin crossover modeller var onlari deneyin.Yokusta durunca geri kaymiyor ve hemen kalkip gidiyor.(araba viteste ise). Arabayi N pozisyonuna alip bosta durabilir,bos yere freni ve sanzimani zorlamayabilirsiniz. Ilk kalkis aninda asfaltta düz yerde bile olsa dört çeker kalkiyor biraz ilerleyince önden çekisli oluyor.Zaten sikismadikça dört çeker degil önden çeker bir araç.Ama siz Terrain Response özelligini çalistirisaniz bu durumda sürekli 4 çeker olabiliyor.

    Freelander 2’nin diger övünülecek noktalarindan biri de ilk kez Discovery 3’te kullanilmaya baslanan Terrain Response sistemi. XS donanim seviyesiyle beraber standart olan sistem asfalt, çakil-çim-kar,çamur-tekerlek izi ve kumdan olusan dört farkli zemin tipi için ayarlanabiliyor. Motor torku, devir sayisi, aktarim gücü ve yeri sizin yer seçiminize göre ayarlaniyor ve birdenbire off-road uzmani oluyorsunuz. Kendi arabamla simdilik cesaret edemeyecegim seyleri Borusan’in Büyükçekmece gölü yakininda Wattabe Spor tesisinde kurdugu experience centerda denedim.Gerçekten çok ilgi çekiciydi ve vay be dedirten cinstendi.Belki de bu deneyimim bana bu arabayi almamdaki en önemli karari verdirmisti. Aslinda kiyacaksin biraz paraya orada verilen profesyonel egitimi de alacaksin ve arabanin çok yönlü özelliklerini yasayacaksin.Bakalim biraz geçsin düsünmüyor degilim.Ama arazi için defender modelinin essiz oldugu söyleniyor,ancak discoveryi de ciddiye almak lazim.Agirligi 2500 kg. oldugundan çamurda saplaninca freelanderla çekip çikardiklarini söylemislerdi bana.
    Yakit tüketimi sehirçi orta sikisik trafikte 10,5-11.0 lt/100 km. sehirdisi ise 7,5 lt.altina indiremedim.Para olarak kaç kurus bilemiyorum ama düz vitesli 1.6 arabamdan daha ekonomik.

    Sonuçta denemeden araba almayin ve hangi arabayi alirsaniz alin gönlünüzün çektigine varin,zorla güzellik olmaz,benim sevdigim bu araba baskasina itici ve hatta korkunç gelebilir.Saglicakla kalin.

    Herkesin gönlündeki arslana sahip olabilmesi dilegiyle iyi günler dilerim.

    Subat 2011'deki yazim:
    Son degisiklikler
    20 aydir araliksiz kullandigim ve yaklasik 25000 km. yol yaptigim bu arabayla ilgili gelisen ve degisen görüslerimi de eklemek istedim:
    Geçen bu sürede yillik bakim masrafi (Borusanda iki kez yapildi,yag-yag filtresi,yakit ve polan fltresi,genel bakim gibi siradan )için verdigim ücret 750-900 TL arasinda degisti.Bu süre içinde ciddi bir sorun ve sikinti ile karsilasmadim,sadece araç dururken,direksiyonu sol-sag çevirdiginizde ön tekerleklerden çatirti ve teneke egilmesi gibi sesler geliyordu,bunlar fren disklerinin kenarinda bulunan çamur gelmemesi için yapilmis parçalardan geliyormus,temizlenince düzeldiler.Serviste siz demediginiz sürece bir vidayi sikmiyor,Allah'in bir damla yagini bir yere sürmüyorlar,Borusan'in bu konuda digerlerinden tek farki müsteri memnuniyetine verdikleri önem geregi kuru güleryüz ve samimiyet.Kazik yiyip çikarken hala gülümsüyorsunuz.Örnegin 15000 km. bakimina gitmissiniz,faturaya bakiyorsunuz.15000 km. standart bakim yaziyor karsisinda su kadar para,sonra alta geçiyorsunuz,malzeme paralari,bir de bu malzemeleri takma degistirme isçilik ücretleri.Yani 15000 km. bakimi için para aliyorlar,sonra bu bakimda yapmalari gereken hava filtresi,yag filtresi,yag degisimi vs. gibi isler için isçilik ücreti altinda ekstra para aliyorlar.Ortalama 200-250 tlik is ve malzeme hooop 1000 Tl oluveriyor,bu nedenle kusura bakmasinlar,garanti bitti mi Behlül kaçar.

    Motor 2000 devirin altinda bazen keyifsiz cevap verebiliyor,özelikle hizliyken aniden yavaslayip tekrar hizlanmak istediginizde devir düstügü için turbo katkisi azaliyor.Bu da turbo'nun maximum devrini 2000'de vermesine bagli,zaten 2010 yilinda freelander 2 de facelift olarak adlandirilan küçük bir makyaj yapildi.Kasim 2010da da bu araçlar showroomlara geldi.Ön tampon ve izgara da degisimler oldu ve bagaj kapagi üzerindeki tutacakta kromaj konulup uzatildi,yanlardaki marspiye ve arka tampondaki plastikler gövde rengine uygun boyandi. Ama asil degisiklik HSE paketteki yeni motordu.SD4 kodlu motor 160 yerine 190 beygir oldu ve max torku 2000 yerine 1750/rpm de 400 yerine 420 nm olarak vermeye basladi.Ama diger modellerde motor gücü 150 bg ile sinirlandirildi.HSE paketteki SD4 kodlu motorun daha atak,daha düsük yakit tüketimi oldugu yaziyor.Turbo ünitesi,hava sogutma yeri su sogutmali intercooler kullanilan,yazili vs. degismis olmasi kuvvetle muhtemel bu motor daha keyifliymis.Tabii bu keyfin bedeli de bir hayli fazla olmus.72800 euro'cukBunlar ya hiç sopa yememis yada parayi çok kolay kazaniyoruz zannediyorlar,haliyle çok degismeyen ama fiyati uçan araçlar,ikinci elde de fiyatlari yukari çekmis.Araba sahipleri ikinci ellere en az 5000 eu zam yapmislar.
    Bir de Ocak 2011de sadece önden çekisli freelander'larin çikacagi ancak bunlarin Türkiye'ye ithal edilmeyecegi söyleniyor.
    Arabanin önündeki en büyük engel büyük motor hacmi nedeniyle alinan %84'lük ÖTV.Bunun disinda bu araba insani çok gezdiriyor benden söylemesi,hafta sonu adeta sizi kiskirtiyor,hadi daglara tepelere vur beni,yatir sirtimi kasi,günese denize gidelim diyor,bu da markanin imaji olsa gerek,arabanin gerçekten ruhu var.Bu sürede motordan gelen garip sesler nedeniyle servise gittim bir kez ve kayislarda gevseme ve ayarsizlik oldugu düzeltildigi bilgisini aldim,ses kayboldu,durdugunuz yerde tam sag-sol yaptiginizda ön düzenden gelen teneke sesleri de fren balatalarinin koruyucularindan geliyormus,gerçekten teneke oldugundan temizligi yapilip yaglaninca ses kesildi.

    OCAK 2015:Evet son durum aynen söyle:
    Araba ocak 2015de 85000 km. devirdi.Belirgin sorun yok,sabahlari ilk çalistiginda motordan gelen fisk fisk seklinde kayis sesini çözemediler.Arka sag amortisörün oldugu yerden tak tak vurma sesleri geliyor sanirim,amaortisör lastik takozlarda sorun var martta bakima götürdügümde gösterecegim. (SAĞ ARKA AMORTİSÖR PATLAMIŞ=700 tl) Bunun disinda sorunsuz kullaniyorum. Kisin soguk ve karli havada kis lastikleriyle acayip caka satıliyor haberiniz olsun. Hiç yolda kalir çikamaz diye korkmuyorsunuz adeta kar yagisini özler olduk,malum istanbul yollari hafif arazi sartlari tasiyor .Arka bagaj açma elektroniği arızlandı TR'de 450 tl ben ebayden aynını 110 TL'ye aldım kazık yemeyin en çok arızalanan kısmıymış,dandik bir devre belki elektrikçiler bile bozuk kısmı bulup değiştirir ama astarı yüzünden pahalı olabilir diye ebayden aldım.Bu arada ebay.co.uk diye aratın araba ingiliz malı netekim.

    Arabayi degistirmeyecek misin yeter artik neredeyse 6 yil oldu diyenleri duyar gibiyim inanin asla düsünmüyorum.Yeni gelenler zaten dizel degil benzinli , 2.2 lt dizel arabanin ötv2Si %84'den %120'lere çikti önceden kizdigimiz %84 orani bile arar olduk.Araba artik ithal edilmiyor 2015de ayni arabanin sadece kapsamli bir elden geçirilmis modeli DISCOVERY SPORT olarak getiriliyor,ama sanirim dizel motor gelmeyecek.
    Dizel 2.0 motorlusu da geldi ama fiyat 300 bin gayme o ne lan öyle

    EKIM 2016 notu-Km 105000

    Yaa valla arabayi aldigim neredeyse 7,5 yil olmus hala bikmis degilim ne arabaymis arkadas.
    Artik satana kadar arada girip bu notu güncelleyecegim,ocak 2015den bu yana neler oldu hemen anlatayim.
    sabah ilk çalistirdiginda ortaya çikan fisk fisk sesinin ne oldugu anlasildi. Tabi bu arada 2 kez kayis degisti,bir kez kasnak degisti küçük paralar çok önemli degiller ama sorun 15 gün sonra tekrarliyordu.en son SER OTO'dan Musa Usta sorunun triger bilyalisinda oldugunu söyledi degistirince düzelir dedi, bu araba ilk defa hararet yapmaksizin birazcik
    su eksiltmisti. Haziran 2015de trigger bilyalısı için söküldügünde görüldü ki devridaim pompasi da ayvayi yermis çünkü kayisa o da bagli,pompa + triger ve isçilik 1500 tl gitti,ses de gitti parayla beraber ama artik sorun pompadaydi da triger de sökülmüsken degisti mi bilemeyecegim bence hata bastan beri pompadaydi trigger sistemi zincirli saglam bir arabada bilyalinin 10000km.den sonra ses yaptirmaya baslamasi olagan degil.unda Musa'Nın kabahati büyük o kayışın geçtiği yerdeki devirdaim pompası, alternatör kontrol eidlmeliydi.Ama zaten hep derler triger kayışı (bunda zincir var o nedenle dişli) değiştiğinde bilyalısı zaten takım halinde geliyor değişiyor ama kimse devir daim pompasını değiştirmiyor.Siz siz olun başka arabalarınızda da triger seti değişimce devir daimi de değiştirin..Çünkü trigerin 1/3 maliyetinde başınıza iş çıkarmasın..
    1 yil böyle kullandiktan sonra Mayıs 2016'da arabayı bakıma verdim,şanzıman,haldex kavrama ve diferansiyellerin yağlarının değişme zamanı geldi,oları da değiştir diye Ser Oto Bostancı Musa'ya söyledim. 15 gün sonra uzun yol yaptım Temmuz 2016da bayram dönüsü Aantalyadan dönerken arkadan motorsiklet sesi gibi ses gelmeye basladi.
    Dönüste tekrar Musa'ya götürdüm aks bilyalisi sanilirken arka diferansiyel sorunu çikti,çapaklanma yapmış,eger geç kalsaydim 5000 eu diferansiyeli kucagima alacakmisim ama diferansiyel tamir kitiyle tamir edildi ama hediyesi 4000 TL . Arabanin saglamligi konusunda süpheye düsmeye basladim.
    Gerçi geçen kis kum moduna alip 40-50 cm. kadar karda otoparkta spin atip ortalığı süpürmüstüm,ondan mi oldu bilemem artik? Kanaatimce Musa arka diferasiyeli sökmeden yağını boşalttı sonra ya yağ doldurmayı unuttu veya yanlış veya eksik yağ koydu bu tamamen usta hatası kendisine de söyleidm kabul etmedi.

    Ben Usta'dan daha iyi biliyorum anasını satıyım, alın elinize servis kitapçığını km. ve yıla göre neler yapılmasını siz ustaya söyleyin.GEREKSİZ YERE DİSK VE FREN BALATASI DEĞİŞİMİ ÇOK TALEB EDİLİYOR DİKKAT EDİN OYUNA GELMEYİN.110.000 KM. oldu hala diskler devam.Toplamda 65000 km yaptığım pirelli scorpion zero lastiklerimi değiştirip michelin sport contact aldım dördü 2000 TL(mayıs 2015),kış lastikleriyle değiştirip sürüyorum,bu yıl dört kış geçirdim kış lastiklerinde %30 performans azalması (fren ve kaymada sorun var tutunma hala çok iyi) başladı,diş derinliği iyi olmasına rağmen azıcık sertleşmişler. Onlar da michelin alpine idi.Öneririm.
    Bu arada yan basamak taktirdim havasi iyi ama inip çikislarda adamin paçasini batiriyor ve hanimin bacagini kiriyordu önermem.Üstelik yere daha yakin oluyor. simdilik bu kadar daha arabayi satmam vergisi de oldukça ucuzladi.10 yasina gelsin bakalim hanim istemezse satarim. Aslinda sehir içinde günde 40 km. için gereksiz büyük bir araba oldugunu düsünüyorum, daha ufak bir araba daha iyi olabilirdi.Ama hafta sonlari ideal.Bir de uzun yolda sanki büyük sedan daha iyi gibi yüksek araç oldugundan yolda ufak yamalar ve bozuklar da sizi daha çok salliyor.

    Eylül 2018 notu:

    Araba hala bende inanılır gibi değil ? Ağustosta yaşanan ekonomik kriz benim arabanın devamı duurmunda olan benzer kasa,aynı yürür ve şasesi olan Discovery Sport fiyatını 750 bin TL'ye çıkardı. Tek farkı 2.2 yerine 2.0 motor ve 6 yerine 9 ileri şanzıman olan bu arabaya geçme isteğim bir anda söndü.
    Araç tam 10 yılı geçti ve 118000 km.de Ferroro marka tüm disk ve balataları alıp değiştirttim.1400 TL tuttu.
    Bayram sonrası uzun yolda araç çekişinde keyifsizlik sank,i 2000 devir civarında vites değiştirme arzusunda azalma ama gaza yüklenince arkadan siyah duman atma sorunu çıkınca soluğu ustada aldım.Korktuğum gibi şanzıman, turbo problemi değil,intercoolera giden turbo borusu patlamış.Değişimi zahmetli ama kendisi ucuz bu parça nedeniyle de tamirciye 1000 TL ödedim.Araba süper oldu eski günlerine döndü.
    Hala daha satmaya kıyamıyorum,hanım ağırlıklı olarak kullanıyor,ben hafta sonu veya yaz seyahatlerinde kullanıyorum.
    Yan basamak taktırtmıştım sonra hoşuma gitmedi çıkarttım ve aracın aynalar dahil tavanında boyalı kısımları siyah folyo kaplattım.

    Nisan 2019 notu:
    Araç şu an 121000 km.de ve hala seviyorum keratayı, arabanın ruhu var.Bu arada Şubat 2019 da Toyota CHR aldım şehiriçi ağırlıklı olarak onu kullanıyorum,emektarı ise hanım kullanıyor,ben haftasonları veya uzun seyahatlerde çocuklarla tercih ediyoruz .Artık onu çok yormuyoruz,ama satsak yerine ne koyacağız aradaki farka değecek araba var mı bilemiyorum.
    Zaman zaman girip güncellediğimi biliyorsunuz yine Nisan 2019'da uzun bir seyahat sonra aracı sıkıştırdığımda dönüşte feribottan inerken motordan gelen bir ses duydum bu gaza basınca fışşş veya hışşş gibi bir ses ve her defasında yapıyordu.Maalesef bizim Musa'yı aradım geldi aldı baktı ve düşündüğüm gibi intercoolerdan çıkan horum yarılmış,yaşı ilerledikçe bu tür hortumların zaten değişmesi gerekiyorken biz beklediğimiz için patlıyorlar. Bu turbo dizel hemen tüm araçlarda böyle.Boru ve değişimi biraz işçilik gerektirdiğinden 1250 TL tuttu.
    Ne kadar araçlardan anlasanız ve bakımlarını kendiniz veya servis dışı ustalara yaptırsanız da her 100000 KM.DE BİR ORİJİNAL SERVİSE GÖTÜRÜP İLK AĞIR BAKIMINI ORADA YAPTIRIN
    Aksi halde benim gibi turbo hortumu ıvız zıvır çatlayabiliyor bunu servisteki ustalar abi araç 10 yaşında problem olmasa da değişmesi gerekir diye yönlendirirler diye düşünüyorum veya benim Musa'dan daha iyi bir ustanız varsa ona devam..
    Bence artık Landrover beni arayıp aracımı alıp yerine yeni bir araç bedavaya vermeli ve sen 10 sene bunu kullan ama satma bu tür yazılara devam et demeli ne dersiniz?


    YIL 2020 OCAK
    Araç hala bende ama 2.5 yıldır kullanmakta olduğum Toyota CHR hybrid aracı bunun yerini tutamadığı için ve arkası çocuklarca karanlık geldiğinden sattım,bir ümit belki bunu severler ve freelander'ı satarız diye 3008 aldım ama bu sefer onu da sevdiler ama Freelander'dan vazgeçiremedim, 3008 jip değil kendini jip zanneden yüksek araba dediler.Haklılar da,satmaya kıyamadım o fiyata verilse yerine alınacak büyük jip yoktu.Zaten yaşı nedeniyle de vergi dilimi çok düştü.Vergsi artık çok batmıyor.Üstelik 500000 km kadar gidebilecek iyi bir motora da sahip olduğundan neden satayım ki?
    Ancak Freelander ile 190- 200 km hızla gittiğim yerlerde 3008 ile gidemiyorum yüksek hızda her an devrilecek diye korkutuyor.Oysa Freelander Bmw 3 gibi yapışıp gidiyordu. Ağırlık farkı ve dört çeker olması daha güçlü ve motor ve tork bundan en büyük sebep.

    Buralarda olun arada tekrar girip okursunuz..
    Bu film bitmez..


    Nisan 2022 Notu:
    Şaka gibi sürekli devam filmi çekilen filmlere döndü.Araç hala bende ve şu an 142000 KM gösteriyor.
    Ağırlıklı ailecek şehirdışı ve tatil,hanım da şehiriçi kullanıyor.
    Sıkıntı var mı yok,daha doğrusu servis ve tamirci konusunda güvenilir insan yok.
    Son yağan karda bayağı kullandık,tekerlerden dönüşlerde ve düz gidişlerde bazen sürtme sesi ve kasislerden geçerken gıcırdama sesi olduğu için bu sefer de aslında kapısından girlmez bir site ama neyse, Atatürk Oto Sanayii sitesinde Motokar'a götüreyim dedim..Geçen yıl kendim tüm bakımlarını yaptırmış,taklit olduğundan şüphelendiğim Ferodo marka balataları Delphi ile ve her iki amortisörü biri patlak olduğundan Magneti Marelli ile değiştirmiştim.
    Amortisörleri internetten aldım, balata ve bakımları OTOPRATİK ATAŞEHİR'de yaptırdım rutin yağ,balata ıvır zıvır herşey için bu firmaya güvenebilirsiniz,sabancı tarafından açılan bir bakım servis ağı çok temiz ve çok uyguna iş yapıyorlar. Çok zor işlerin altından kalkıyorlar ama bu sefer rot,rotil,aks körüğü,salıncak vs için belki daha tecrübeli bir yere ihtiyacım olabilir diye MOTOKAR'a götürdüm. Aman sakın yanaşmayın resmen tezgah kurmuşalr yazılan yorumalrı da kendi adamalrı yazmadıysa ne olayım ? Bana bir liste çıkardılar aşağıda resmini atıyorum sinirden güldüm. Anahtarım alıp hemen ayrıldım, arkadaşlar geçen yıl değiştirdiğim arka amortisörleri değiştirmek istediler, yetmedi balataları değiştirmek istediler, benim bakılması istediğim hiçbir şeye bulaşmadılar (Turbo,manifold,karter vs) ama tipik borusan kosifler muamelesi yaptılar, aşağıya da servis ön tesbit kağıdını atıyorum. Aman yaklaşmayın uzak durun, burası parası çok aklı yok tiplere göre bir yer ,kusura bakmasınlar param da olsa zor kazanılan helal kazancıma el sürmelerine izin vermem..
    Yenisi yok ama benzeri Discovery Sport biel 2.5 milyon sınırına dayanmışken ve ustalar sevisler bu hırsız dolu ülkede fink atarken araba sahibi olmayı sorgulamaya başladım,devamlı işe giidp gelme işim biterse sadece keyif için aldığım bir aracı bırkaıp diğerlerini satacağım,3008 ve freelander gidecek,ihtiyaç olursa kiralama veya günlük veya anlık Tik Tak gibi sitelerden kiralayıp kullanmayı düşünüyorum.


    Landrover Freelander 2 aracım hakkında kullanıcı yorumum !


    Landrover Freelander 2 aracım hakkında kullanıcı yorumum !

    Daha yazacak bişey yok şimdilik böyle devam edelim,arasıra bakın anacım belki yine yazmışımdır 'senedeee bir güüüün ''giriyom fazlasına gelemiyom.

    EKİM 2022:BAŞIMA İŞ ÇIKARTTIM !!!!

    Bu yaz direksiyon sertleşti diye direksiyon hidrolik rezervuarı içinde bulunan 300-400 cc sıvıyı boşaltıp Rislon'un direksiyon hidrolik kutusu için yağ katkısını koydum, bilmem sıvıdan kaynaklı bilmem işlem sırasında sisteme balki de hava kaçırdım ondan mı bilmiyorum.

    Ondan sonra sorunsuz çalışan direksiyon pompam ses ve uğultu yapmaya başladı. Bu sefer başka bir yerde tamamen sıvısını değiştirip yeni hidrolik sıvısı doldurttum ama ses azalacağına giderek arttı,direksiyonu tam tur çevirip tutunca hafif arta sesten 10 kat fazlası gelmeye başladı.

    Mecburen Maslak Koç Torna'ya götürüp pompa iç kısmının değişimi ve rezervuar kutusunun değişimini yaptırmak zorunda kaldım. Usta 120 bar basınçta çalışan yüksek basınçlı pompanın rezervuardaki bozukluk nedeniyle hava yaptığını ve sürtünmeden dolayı iç parçaları bozduğunu söyledi. Çok inandırıcı gelmedi ama zaten rezervuar eski ve kararmıştı filtresi de bozulmuş olabilir die düşünüp,orj tamir kiti (200 dolar) ve 1600 TL'ya da orj rezervuar alıp yaptırdım. Bana 6000 TL'ye mal oldu.

    Siz siz olun arıza çıkamsın diye arızalanmadan koruyucu tedbir almaya kalkmayın ben dersimi aldım.

    Belki da araba bundan 10 yıl sonra yapacağı arızayı bana hemen çıkarttı.Bu tür katkı maddelerine de kulak asmayın,ancak ve ancak pompa elinize düşecek kadar arızalandıysa o zaman denenebilir yoksa hiç bulaşmayın çok üzülürsünüz.

    NİSAN 2023 NOTU :

    Arkadaş bu araba acayip birşey kesinlikle satmaya kıyamıyorsunuz,bıraktım yeirne güncel daha pahalı bri aracı adeta evin oğlu oldu valalhi veremiyorum. Bununla birlikte eve bir Toyota CHR Hybrdi geldi 2.5 sene kalıp gitti,bu ay da 4 yıldır kullandığım 3008 satıldı. Ama Freelander duruyor ve duracak da.. sanıırm oğlanlar da kullanır arabayı onunla öğrenir,Alah korusun başına bir iş gelmzese bu araba bizimle yaşayacak gibi..
    Şu an ona araç üstü çadır ve bagaja Camper box alıp hafta sonu ve yazları kamp aracı oalrak da değerlendirmeyi düşünmekteyim. Gelişmeleri bildireceğim..

    Haa araba başka ne alırsın diye sorarsanız elektrikli araca geçeceğim artık fosil yakıtlı araba almam..
    TOGG çıkmadı zaten tek başvuru ile girdim millet yedi sülalesini yazmış,başkasının hakkını yiyerek öne geçmeye çalıştılar böyle yapaalra yaramasın o araba arkadaş..Biz bilmiyormuyduk 10 kişi yazalım girelim diye,aynı şekilde sıfır araçları alıp üzeirne 200-500 koyup satmaya çalışan KARABORSACI-STOKÇU'ları da Allah islah etsin..
    Hayırlıysa olsun demiştim demek hayır yok işte, sevindim çıkmayınca çünkü TESLA için para yatırdım...


    Landrover Freelander 2 aracım hakkında kullanıcı yorumum !
    Landrover Freelander 2 aracım hakkında kullanıcı yorumum !
    Landrover Freelander 2 aracım hakkında kullanıcı yorumum !
    Landrover Freelander 2 aracım hakkında kullanıcı yorumum !



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muzaffer demir -- 15 Nisan 2023; 11:54:33 >







  • 2009 model Freelander 2'im 277.000km ye geldi. Almayı düşünenler için kendi deneyim ve tecrübelerimi aktarayım. Aracı şehirde ve şantiyeler de kullandım. Başka bir araç olsa bugünleri görmezdi. Yürüyen aksamda hiç bir sıkıntı yok hala taş gibi. Düzgün bakımları yapılırsa şanzıman yağ vs araç size bir masraf yapmayacaktır. 80.000 de iken ciddi bir boğulma ve devir kaybı yaşamıştım, Borusan bana motor'un değişmesi gerektiğini söyledi 3 yaşındaki arabaya! Soluğu sanayi de aldım ve 1.000 tl'ye çözdüler işimi Ankara gibi yerde hiç yolda kalmadım çok şükür. Eksilere gelince, içeri biraz fazla ses alıyor, bende kronik olarak sonradan turbo hortumu patlatma olayı geldi başıma o da her seferinde 1.000 TL yazıyor :( Yakıt 9/10 L ortalamada hep. Arabayı değiştirim desem alacak araba bulamıyorum malum piyasa yüzünden. 2015 dşscovery sport 300.000 vermeye değmez gibi geliyor. Yeni kasa çıkmış o da zaten 500k. Hayırlısı bakalım :)
    Arkadaşlar ; kaporta ve boya konuları dışında yaptıracağınız ekspertizin beş kuruşluk değeri yok. Şu an kullandığım Freelander 2 dahil, dört aracıma ekspertiz öyle şeyler dediki. Farklı ve alanında en iyi denilen yerlerde incelettim üstelik. Ancak ekspertizin bana hata-arıza olarak yansıttığı yerden hiç bir sorun yaşamadığım gibi, markaya özel çok iyi servisler de sonrasında hiç bir sorun olmadığını teyit ettiler. Üzerine aracı yüzbin km kadar bizzat kullandım, en ufak bir pürüzle karşılaşmadım. Oysa ben ekspertizin tavsiyesi ile hareket etseydim bu aracı alamayacaktım.

    Ekspertizin aracı yarım saatte çözmesi bir kere işin doğasına aykırı, düşünsenize Türkiye'nin en iyi ekspertiz yapan işletmesine gidiyorsunuz. Bu işletmenin mercedes, bmw, land rover, ford, renault, jeep, fiat, lada, honda, mitsubishi vs.. bütün markalarda ihtisas olması gerekiyor ! Maalesef öyle bir dünya yok. (keşke olsaydı)

    Benim önerim; kaporta-boya ve dyno için expertize sokmak mantıklı. Ama alacağınız aracı bulunduğunuz ilde land rover konusunda ihtisas bir yere gösterin almadan önce. Öyle bir yer yoksa yakın çevrenizde vardır. Çok daha sağlıklı sonuç alırsınız.
  • 2009 model Freelander 2'im 277.000km ye geldi. Almayı düşünenler için kendi deneyim ve tecrübelerimi aktarayım. Aracı şehirde ve şantiyeler de kullandım. Başka bir araç olsa bugünleri görmezdi. Yürüyen aksamda hiç bir sıkıntı yok hala taş gibi. Düzgün bakımları yapılırsa şanzıman yağ vs araç size bir masraf yapmayacaktır. 80.000 de iken ciddi bir boğulma ve devir kaybı yaşamıştım, Borusan bana motor'un değişmesi gerektiğini söyledi 3 yaşındaki arabaya! Soluğu sanayi de aldım ve 1.000 tl'ye çözdüler işimi Ankara gibi yerde hiç yolda kalmadım çok şükür. Eksilere gelince, içeri biraz fazla ses alıyor, bende kronik olarak sonradan turbo hortumu patlatma olayı geldi başıma o da her seferinde 1.000 TL yazıyor :( Yakıt 9/10 L ortalamada hep. Arabayı değiştirim desem alacak araba bulamıyorum malum piyasa yüzünden. 2015 dşscovery sport 300.000 vermeye değmez gibi geliyor. Yeni kasa çıkmış o da zaten 500k. Hayırlısı bakalım :)




  • Merhaba

    Son 1 yıldır 2007 model Landrover Freelander 2 sahibiyim. Araç gerçekten mükemmel bir araç. Yaşına ve km sine göre aracın kondisyonu çok yüksek sıfır bir aracın ayarında diyebilirim. Freelander zaten Landroverin en sorunsuz aracı. Bu modelde bu kondisyonda olması zaten aracın sağlamlığını gösteriyor.

    Bu araçlar temiz kullanıldığı taktirde yağı suyu eksik edilmediği sürece kolay kolay arıza çıkarmazlar. Aracın kullanım şekli gerçekten çok önemli. Aracımı ilk sahibinden aldım, kendisi profesördü. Hakikaten çok temiz kullanmış gerçekten. Bu zamana kadar bir problem yaşamadım. Kullanım zevki oldukça yüksek bir araç.

    Landrover e binen biri bir daha inmez diye düşünüyorum. Araçta çıkabilecek sorunlar ise şöyle ;

    Öğrendiklerim kadarıyla bu araçlarda 100 bin kmden sonra diferansiyelde ötme sorunu oluyormuş.

    Turbo hortumları zamanla patlayabiliyor değişmek gerekli. Hortumlar zaten aşınan parçalar bu da gayet normal.

    Bazı modellerde sunroof ses yapabiliyor.

    Bunun dışında kolay kolay problem çıkarmayan bir araç. Kullanımı oldukça zevkli.




  • Bende Freelander 2, 2.2 TD4 kullanıcısıyım, yüzbin km ye yaklaştım, henüz hiç bir problem ile karşılaşmadım. Gerçekten bundan sonra başka bir aracı beğenebilmek yada alışmak çok zor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi motorstorm_x -- 2 Mayıs 2019; 11:12:17 >
  • Arkadaşlar ; kaporta ve boya konuları dışında yaptıracağınız ekspertizin beş kuruşluk değeri yok. Şu an kullandığım Freelander 2 dahil, dört aracıma ekspertiz öyle şeyler dediki. Farklı ve alanında en iyi denilen yerlerde incelettim üstelik. Ancak ekspertizin bana hata-arıza olarak yansıttığı yerden hiç bir sorun yaşamadığım gibi, markaya özel çok iyi servisler de sonrasında hiç bir sorun olmadığını teyit ettiler. Üzerine aracı yüzbin km kadar bizzat kullandım, en ufak bir pürüzle karşılaşmadım. Oysa ben ekspertizin tavsiyesi ile hareket etseydim bu aracı alamayacaktım.

    Ekspertizin aracı yarım saatte çözmesi bir kere işin doğasına aykırı, düşünsenize Türkiye'nin en iyi ekspertiz yapan işletmesine gidiyorsunuz. Bu işletmenin mercedes, bmw, land rover, ford, renault, jeep, fiat, lada, honda, mitsubishi vs.. bütün markalarda ihtisas olması gerekiyor ! Maalesef öyle bir dünya yok. (keşke olsaydı)

    Benim önerim; kaporta-boya ve dyno için expertize sokmak mantıklı. Ama alacağınız aracı bulunduğunuz ilde land rover konusunda ihtisas bir yere gösterin almadan önce. Öyle bir yer yoksa yakın çevrenizde vardır. Çok daha sağlıklı sonuç alırsınız.




  • Araç hala bende sene ocak 2020 olmuş,ne aşktır arkadaş,ama artık evin 2nci uzun yol arabası ve hanımın şehiriçi korkmadan bineceği yeni arabasına dönüştü.Ben şehiriçi daha az yakan dizel otomaitk başka bir suv'a geçtim,3008 kullanıyorum.Ama freelander kadar iyi değil o da kendini SUV zannediyor ama değil.Bazen yanyana koyuyorum,peugeot bana kızıyor abi neden böyle yapıyorsun tamam ben küçüğüm güçsüüzm ama beni bunun yanına getirip ezdirme diyor..Valla freelander ile 190-200 km hızda gittiğim yolda 3008 ile gidemiyorum korkuyorum araç hemen devrilecek gibi duruyor.Freelander az yaksa ona devam ama çok yakıyor neredeyse 3008 6.5 litre yakarken 0 11 litreye çıkıyor.
    Bakımlarını kendim yaptırıp kullanıyorum en son değerlendirme yazısında da yazdım.
    Sanırım Borusan benim aracı alıp ilk sahibinden uzun süre değiştirilmeden kullanılan tek araç diye müzeye koyacak..




  • Arkadaşlar ayzımı okuyup da teşekkür edenleri ben de buradan teşekkür ederek selamlıyorum. Soruları olanlara dönemediğim çin de mahçup oluyorum,çok sık bu foruma girmediğimden sorularınızı cevaplayamıyorum o nedenle isterseniz aşağıdaki mail adresime mesaj atın oradan daha erken cevap yazabilirim..


    Bu arada araç hala bende bu sene onunla çok güzel anadolu turnesi yaptık bana hiç zorluk çıkarmadı,aynı yolu 3008 ile de yaptık arada sadece 100 km.de 2 litre kadar mazot farkı var,FR2 ve 3008 ile aynı yolları 150-170 arasını geçmeden kullandım.

    İstanbul'dan Ankara Nevşehir üzerinden Konya-Ereğli yaptım döndüm.


    3008 daha az yoruyordu,

    Landrover Freelander 2 aracım hakkında kullanıcı yorumum !

    freelander ile biraz daha fazla yorgunluk hissettim sebebi ise FR2de koltuğu en alta getirsem dahi çok geniş yol manzarası nedeniyle yolu adeta yiyorsunuz , 3008de daha gömük oturuyorsunuz.Bu biraz daha dinlendirci oluyor.


    tuwana70@yahoo.com





  • Zangieff kullanıcısına yanıt

    Ne güzel yazmışsınız. Bende aynı durumdayım. Durumdayım diyorum çünkü benim araç 200 bini devirdi ve birazda yoruldu gibime geliyor.

    Ve bahsettiğiniz gibi biraz daha teknolojik görsellik dahil olsa asla bırakmayı bile düşünmem.

    Ama ne kadar bakarsam bakayım sahip olduğum araçtaki heybeti göremiyorum hiç birinde.

  • 5-6 yıl önce Muzaffer beyin yorumlarını okuyup F2 araç alacaktım kısmet olmadı gidip sfır 4.18 almıştım.Kısmet 2021 mart ayınaymış.2008 HSE paket araç aradım ve 2 günde aldım.Evimizin 3.aracı.Severek ve isteyerek aldık.İnanın şimdilik çok memnunuz,hem eşim hem ben kullanıyoruz.2. el araç alacaksam bari full olsun dedk ve istediğimiz aracı bulduk ve aldık.Tank gibi geliyor bana yeni nesil araçların çoğunda olmayan özellikler mevcut.Anahtardan farları açma ve sesli uyarı özelliği güzel.Bi zenon far var.İstanbulda kullanırken sağdan soldan araç yanaşmaya çalıştığında güven veriyor.Rutin bakım parça fiyatları çok uygun.Şehir içi 11 lt yakıyor.Ama hakkını veriyor.Kısmet olursa bu aracımızla bir uzun yol sonrası fikirlerimi paylaşırım.Daha önceki sahibi ekran taktırmış.Amartisörler lastikler diskler balatalar ön kollar hepsi sıfır takılmış bakımlı yorulmamış bir araç.Arazide çamurda kullanmayacağım ama şehir içinde gayet güven veriyor 160 beygir binek araçlarımdaki gibi hızlanma beklemiyorum sakin kullanıyorum.Şimdlik alacak olanlara tavsiye ediyorum.




  • Nisan 2022 Notu:

    Şaka gibi sürekli devam filmi çekilen filmlere döndü.Araç hala bende ve şu an 142000 KM gösteriyor.

    Ağırlıklı ailecek şehirdışı ve tatil,hanım da şehiriçi kullanıyor.

    Sıkıntı var mı yok,daha doğrusu servis ve tamirci konusunda güvenilir insan yok.

    Son yağan karda bayağı kullandık,tekerlerden dönüşlerde ve düz gidişlerde bazen sürtme sesi ve kasislerden geçerken gıcırdama sesi olduğu için bu sefer de Atatürk Oto Sanayii sitesinde Motokar'a götüreyim dedim..Geçen yıl kendim tüm bakımlarını yaptırmış,taklit olduğundan şüphelendiğim Ferodo marka balataları Delphi ile ve her iki amortisörü biri patlak olduğundan Magneti Marelli ile değiştirmiştim.

    Amortisörleri internetten aldım,balata ve bakımları OTOPRATİK ATAŞEHİR'de yaptırdım rutin yağ,balata ıvır zıvır herşey için bu firmaya güvenebilriisniz,sabancı tarafından açılan bir bakım servis ağı çok temiz ve çok uyguna iş yapıyorlar.Çok zor işlerin altından kalkıyorlar ama bu sefer rot,rotil,aks körüğü,salıncak vs ihtiyacı olabilir diye MOTOKAR'a götürdüm.Aman sakın yanaşmayın eresmen milelti becermek için serv,s açmışlar, bana bir liste çıakrdılar aşağıda resmini atıyorum sinirden güldüm. Anahtarım alıp hemen ayrıldım,arkadaşalr geçen yıl değiştirdiğim arka amortisörleri değiştirmek istediler,yetmedi balataları değiştirmek istediler,benim bakılması istediğim hiçbir şeye bulaşmadılar (Turbo,manifold,karter vs) ama tipik borusan kosifler muamelesi yaptılar,aşağıya da servis ön tesbit kağıdını atıyroum.Aman yaklaşmayın uzak durun,burası daha çok mafya babalarının range'lerini toplayan veya parası çok aklı yok tiplere geçiren biryer ,kusura bakmasınlar param da olsa zor kazanılan helal kazancıma el sürmelerine izin vermem..

    Bakın dediğim heryeri değiştirmeye kalkan, işlerine gelmeyenleri yapmayan, ve sadece balata temiziliği ve disklerin arkasında kar nedeniyle eğilen koruyucu tenekeyi düzeltmeleri gerekirken önde ne viraj demiri,ne lastiği takozu ve salıncağı varsa değiştirmeye kalkan,1 yıl önce değişmiş balata ve arka amortisörleri değiştirmeye kalkan yere nasıl güvenirsin ?? Üstelik fiyatalrı aynı olmasına rağmen sağ sol arka amortisöre de farklı fiyat yazmışlar.YUH artık...

    Ben arabamı tanıyorum ve eksiği olduğunu da biliyorum,kendinize iyi bir usta bulmazsanız bunlar yolunacak kaz gibiş yolarlar adamı..


    Landrover Freelander 2 aracım hakkında kullanıcı yorumum !




  • Benimde LR2 2007 model 2.2 td4 HSE aracım var 16.000 km de aldım yıllardır hiçbir sorun yaşamadan kullandım hala kullanıyorum şu anda 130.000km de iki aracım olduğu için sırf keyif amaçlı ve tatile giderken kullanıyorum.

    Benim yaşadığım bir kaç basit sorun oldu

    Emme manifoldu 120-130.000 gibi (engeç) değişmesi gerekiyor kelebekli sistem olduğu için bu km civarı mafsalı yada kelebek kanatları kırılabiliyor neticede plastik parça (arıza göstergesi ise; anlık arkadan biri çekiyor hissi veriyor nedeni ise hava akış dengesini bozuyor süratte farkedilmiyor)

    Diğeri ise EGR soğutucusu veya EGRnin kendisi eskiyip aşındığı için soğutma sıvısı kaçırmaya başlıyor farkedildiği anda hemen komple değiştirmeyi öneriyorum aski halde başınıza dert alırsınız komple motor kaçabilir.

    Bu arada asla servislere gitmem İstanbulda yaşıyorum Bahçeşehir de Evren2 sanayi sitesinde GEZER OTO Onur ustam var hakikaten çok düzgün karakterli bir insan çok iyi bir usta

    Artık emekli oldum kullanabildiğim yere kadar da kullanacağım küçük bir teknem var her yaz başı Marmarise gidip yaz sonu geri dönüyorum araç beygir tork olarak güçlü olduğundan çok rahat ettiriyor.

    Biraz yakıyor ama canı sağolsun sorun çıkmadığı sürece problem değil zaten zırtpırt çok gezip dolaşmıyorum.

    Yeni model muadil bir araç almaya kalksam bir çuval para ve heryeri plastik diğital araçlar ilerleyen zamanlarda ciddi maliyetler çıkaracakları kesin

    TOGG a niyetlendim ama ülkemiz için hatta dünya için elektrikli araçların daha çoook zamanı var ayrıca dediğim gibi çok digital ilerleyen zamanlarda baş belası olacaklar

    Bazı kullanıcıların yazdığı gibi benim aracında torpido kısmı çatladı tamir yaptırayım dedim ustam maksimum 4-5 yılda tekrar bozar dedi dashboard güörtüsü aldım görünmez oldu :)

    Bu arada araç otoyolda çok rahat ve yormuyor viraj kabiliyeti vs hakikaten çok iyi kliması çok iyi motor güçlü olduğu için rahat ettiriyor

    Kısaca memnunum inşAllah uzun yıllar kazasız arızasız kullanmaya devam ederim.

    Herkese kazasız belasız seyahetler dilerim.





  • Freelander ürün gamı değişti,artık gs paket gelmiyor,xs,se ve select diye üç farklı ama asllında eskilerden daha dolu olmayan sadece navigasyon alınabilen modeller gelmiş.Fiyatlar yükselmiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muzaffer demir -- 10 Aralık 2009; 10:55:25 >
  • Merhaba. 2008 model 60000 km de xs paket bir araç aldım. Öncelikle Muzaffer Demir' teşekkür ederim. Alım sürecinde yorumlarının büyük etkisi oldu. Aldığımdan bu yana yaklaşık 3000 km yol yaptım ve bu süreç içindeki izlenimlerimi paylaşmak istiyorum. Öncesinde bir çok marka ve model aracım oldu. İçlerinde c ve e sınıfı lüks araçlarda oldu. arazi aracı olarak sorento, rav4 gibi arazi araçları da kullandım ve sattım. Şunu söylemeliyim tüm araçlarım içinde beni en çok etkileyen araç freelander 2 dir. Arazi kabiliyeti olarak gerçekten çok iyi.(ağır offroad koşullarını kastedmiyorum tabiki). Kolay kolay karda, arazide ve çamurlu yollarda iyi bir lastikle kalacakmış gibi görünmüyor. Görüş açıları ferahlığı mükemmel. Uzun yolda emin olabilirsiniz bir çok binek araçtan daha iyi yol tutuyor ve tedirginlik yaratmıyor. 180 km hıza kadar hızlandığını anlamıyorsunuz. Motor ve yol sesi bana göre 3.20d den daha başarılı. Bir gün içinde 900km yapma durumunda kaldım ve bir çok araçta sorun yaşamama sebep olan ne yorgunluk ne de bel ağrısı yaşadım. gerçekten rahat ve yormayan bir araç. Yolda size güven vermeyi biliyor. Yakıt tüketimi beklediğimin biraz üzerinde seyrediyor. Ortalamam 10 litrenin altına düşmüyor. Yaklaşık 1800kg 'a yaklaşan ağırlığına göre normal olarak kabul etmeye başladım. Bakım maliyeti, yağ servisi, filtreler vs klasik bakımda 450 tl tuttu. Alacak arkadaşların alırken dikkat etmesi gereken bazı noktaları olduğunu düşünüyorum. Boyasına kaportasına bakarken mutlaka arka diferansiyel, (Bir çoğunda kronik sorunmuş 3800tlye değiştirdim)Anahtar yuvası ve motor aksamını iyi kontrol ettirmelerini tavsiye ederim. Benim araçta terrain response mevcut fakat çokta gerek olacağını sanmıyorum. Normal modda dahi oldukça başarılı. Koltukları ortalar alcantara yanlar deri kaplatmayı düşünüyorum. yapılan araçlar gerçekten çok daha güzel duruyor. 120km/h üstü hızlarda sunroof rüzgar sesi yapıyor bir ara bakılacak. Son olarak bir çok yerinden plastik tıkırtı sesi geliyordu. 1 Kutu Wurth silikon sprey ile hiç bir şey kalmadı. Ses takıntısı olanlara şittedle tavsiye ederim.




  • selamlar
    beyefendi her şeyi çok güzel açıklamış. ellerine sağlık.

    yaklaşık 3 hafta önce 2008 model hse paket alarak ben de aranıza katıldım. gerçekten iyi ki almışız dedirtiyor bize her kullanımımızda.

    aklıma takılan bir problem var. belki daha önce karşılaşmış arkadaşlar yardımcı olabilir.

    radyoda telefon düğmesi var ancak tuşa bastığımda hiçbir şekilde radyoda bir tepki meydana gelmiyor.
    aracımda bluetooth özelliği mi yok yoksa bir kısadevre problemi olabilir mi?

    teşekkürlerimle
  • Açık ara TR nin en iyi Freelander yazısı :) teşekkürler, GS, XS, HSE paket detayı başka yerde yok..
  • sislisokak S kullanıcısına yanıt
    Evin tek arabası olacaksa ikinci el temiz bir Freelander hem performans hem isteklerinize uygun olması nedeniyle daha iyi olacaktır.Freelander şehir içi 10-11 lt yakar ama şehirlerarasında da 8.5 lt civarında seyreder,eğer otomatik vites olmasını önemsemezseniz düz vites dizel düşük motor hacimli küçük bir SUV da işinizi çok da güzel görecektir,Nissan Qashqai ve tiguan 1.6 düz vitesler güvenilir araçlardır.Şehir içi çok yok yapmıyorsanız CHR hybrid gereksiz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DuncanIdaho

    Merhaba arkadaşlar

    Freelander 2 için Android multimedia sistemi taktıran oldu mu ? Marka, yer yorumunuz var mıdır ?

    Teşekkürler

    Arkadaşlar kendi kendime alıntı yapacağım :) Android bir sistem taktırdım, biraz daha kullanıp bilgileri yazacağım buraya.
  • zevkli bir konu suv arayanlara yardımcı olması için güncelliyorum
    forester karar vermeden önce arada gittim geldim gittim geldim forester aldim malesef 350 torq 420 torq arattiriyor
    test ettiğim 2011 freelander ile 2012 320d rahat rahat yarışırken forester 2016 td ile ancak 180e kadar farkın açılmasını engelleyebiliyporsun 180den sonra kaliyor forester utanmasa yokuş aşşa 1,6 passatlar sollayacak hoş onlarda en küçük yokuşta hemen akliveriyor
    freelander mi forester mi ikinci el dersek ikiside değil
    ama ikiside karizmatik araçlar freelander 2011 olanlar aklımda kaldı gitti
    xt forester belki aynı sürüş zevkini verirdi ama o da yakıt fiyatalrindan dolayı düşünmedim nasip
  • quote:

    Orijinalden alıntı: savascantek

    Şu an bir başka marka ve SUV değil sedan araç kullanıyorum, bununla birlikte uzun yıllar Subaru kullandım.

    Bir kere bile SUV ile otoban faresi olmadım. Bir 320d nin sizin aracınızla arazide çamurda-karda kapışmaya kalkması gibi anlamsız ve gereksiz gelmiştir hep.Aynı fikrim Freelander için de geçerli, Hummer için de ..

    Sürat merakınız var ise neden buna uygun bir araç almıyorsunuz ki? Subaru'nun buna uygun şahane sürat araçları var

    NOt: Lütfen bir yanlış anlaşılma olmasın, amacım kimseyi incitmek/eleştirmek hele de alay etmek falan değil gerçekten de anlamaya çalışıyorum.
    valla ben alinip incinmedim
    xt alacaktim sürat istesem ama dizel forester tercih ettim ama hala freelander almadim diye arada bir soru soruyorum kendime




  • Merhaba arkadaşlar,

    Araca sonradan koltuk ısıtması sistemi montajından sonra Airbag ışığı problemi başlamıştı.Olayın ısıtma ile olmadığı belli idi, zaten o kadar iyi bir esnafki yine de sorun edinip kontrol etti.

    Birkaç usta ve Anıl Oto'ya gittiğimde baktılar ama detaylı bakmamız lazım diyip geniş zaman istediler.

    En son nette yaptığım araştırmalarda "seat belt pretensioner" bağlantı hatasından bahsediyordu (ingiliz siteler çok iyi) , emniyet kemeri tokasından koltuk aşağısında yer alan bağlantılarda yıllar geçince tozdan, koltuk ileri geri haraketinden problemler olabileceği yazıyordu.

    İyi bir airbag ustasına yönlendirdiler, gerçekten koltukları söküp altta bağlantı konektörlerini detaylı temizledi ve alarmı sildi..

    Buraya not düşelim , lazım olursa Freelander 2 kullanıcıları göz önünde bulundursun.

    Benim tek sorunum var. Arada bir akü ışığının yanması , kapatıp açınca düzeliyor. Alternatör bazen çalışmıyor ama niye bazen çalışmıyor ve ilk tekrar başlatmada düzeltiyor anlamadım. Akü ölçümleri normal..




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.