Şimdi Ara

Plastik Far Temizliği

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
213
Cevap
17
Favori
252.187
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mclearen

    ben focus 1 sahibiyim fakat farın daha nasıl söküleceğini dahi bilmiyorum içi toz alırmı farın anlayamadım biraz açık anlatırsanız sevinirim teşekkürler



    bende clioII var, 2000 rxt. öncelikle sizin farınızın yapısını tam olarak bilmiyorum. benimki plexiglass dedikleri türden sanırım orjinal far.

    farlarımın biri berbat durumda, diğeri ona nispeten daha iyi durumdaydı. güneş lekesi (yanığı) dedikleri şeyden dolayı.
    far üst yüzeyi sapsarıydı. ışığı dışarı veremiyordu.

    temizledikten sonra sıfır gibi oldu. uyarayım ama far yüzeyinde hiç belli olmayacak kadar ince çizik kalabiliyor.

    İşlem başlıyor...

    *** Farın içini açmaya gerek yok, güneş yanığı sadece dış yüzeydeymiş (ben içini açtıktan sonra anladım).
    *** Farın içinde de az da olsa tozlanma oluyo. onu temizleyince farın o aynalı kısmı daha bir parlıyor.
    *** Olaki farın içini de (tekrar ediyorum hiç gerek yok) açarsanız malzemecilerde slikon satılıyor. ama şeffaf değil siyah silikon (bu hem daha kuvvetli yapıştırıyormuş, hem sızdırmazlığı daha iyiymiş, hemde dış etkenlere (sıcak, soğuk, kar, buz vs.) daha çok dayanıyormuş. 3-5 ytl ye temin edebilirsiniz. farın içini temizledikten sonra iyice kurutmak şart. daha sonra bu silikonu kullanarak kapatıyorsunuz. farın önündeki plastiği sökerken dikkat edin tırnakları kırmayın. bir de söktükten sonra göreceksiniz ki eski slikon conta gibi kalıyo plastiğin etrafında. onu da iyice temizlemeniz lazım. (bu zor oluyo çünkü bu silikon kuruyunca yumuşak plastik gibi bir hal alıyor. kesilmiyo, kopmuyo vs).

    *** Farın dışını temizlemek için gerekenler:
    1- 600-800 kumlu zımpara (ben 600 kullandım)
    2- 1200-1500 kumlu zımpara (ben 1500 kullandım)
    3- 2500-3000 kumlu zımpara (bulamadım, plexiglass işi yapan bir tanıdığın tavsiyesiyle bir önceki aşamada kullandığım ve dişi azalmış 1500lük zımparayı kulladım)
    4- orta sertlikte (aldığım yer öyle dedi) pembe renk pasta cila. (mavisi daha iyi sonuç veriyormuş sonradan duydum ama emin değilim) ve uygulamak için bir miktar kot bezi ya da üstüpü.
    5- eğer farı yerinden sökmeyecekseniz kağıt bant. ( ben farı söktüm böylece hem boyayı tehllikeye atmadım hem de daha rahat oturduğum yerden çalıştım.)

    işlem aşamalarına geçiyorum:

    öncelikle tek far yaklaşık 30-40 dk sürüyo.
    *** Farın etrafına zımpara işleminde boyaya zarar vermemek için bant çekiyorsunuz. kağıt bant boyaya zarar vermez.
    *** Far kuru iken 600 lük zımparayla iyice zımpara yapıyorsunuz. sadece leke olan yerleri değil tamamını. çok bastırmadan, daire çizerek. leke kalmayıp far dış yüzeyi tamamen beyaz flu bir şekil alıyo. ( laf aramızda bu aşamada çok korktum tekrar eskisi gibi şeffaf olmayacak diye).
    *** Aynı işlemi 1500 lük zımparayla yapıyoruz. bu arada 600lük zımpara baya baya çizik bırakıyo farda. bu 1500lük zımpara temizliyo çizikleri ve fluluk devam ediyo. far yüzeyinde zımpara yapılmamış yer kalmayacak. leke kalmış gibi görünen yer varsa o kısma biraz daha zımpara uygulanabilir.
    *** Farı iyice yıkayın. mümkünse musluk sürekli açık halde farın üstüne akarken, yoksa benim yaptığım gibi bir arkadaştan yardım isteyip bidondan su akıtarak ıslak bir şekilde 2500 lük zımparayı uygulayın. farın tekrar şeffaflaştığını göreceksiniz. iyice şeffaf olana kadar devam edin.
    *** suyu kapatın, farı iyice kurulayıp üstüpüyle ya da kot beziyle pasta cilayı yine daireler çizerek iyice uygulayın. bu işlemi kolunuz yoruluncaya kadar yapıyorsunuz. cila far yüzeyinde koruma oluşturuyor. o yüzden pasta cila işiniz bittiğinde farı yıkamayın, temiz bir bezle kalıntı varsa silin.

    İşlem tamamdır




  • ona o parayı vereceğime yeni far alırım
  • Tabi ki kendinizde yapabilirsiniz, ama bu işler de bazen kötü sonuçta alabilirsiniz, ben profesyonel çözüm arayanlar için verdim bu bilgiyi ;)
  • megaıurs plastix ile pırıl pırıl edebilirsiniz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mclearen

    bugün sanayiden zımparaları aldım uyguladım eskisinden kat kat ii oldu farlar açıldı resmen
    fakat cilam yoktu sadece pasta attım fara oda tam istediğim gibi yapmadı cila şartmı yani bu konuda

    cila şart. hem farı parlatıyo, hem de tekrar leke olmasını engelliyo. cila yapınca far sıcaktan daha az etkileniyormuş, öyle duydum.
  • adamlar audi s6 ya yapmış biz bora'ya yapmaya korkuyoz
  • Arkadaşlar merhaba, far temizliği konusunda yüzelerce araçlık uygulama tecrübem mevcut. Öğrenciliğim zamanında ben de bu uygulamaları yaptım ve bu işin öncülerindenim. Hep konuşulan tartışılan bu konu ile ilgili bir rehber hazırladım sizlere. Konunun detayları ve uygulama ile ilgili tüm bilgiler sonuna kadar mevcut. Rapid linkinden bilgisayarınıza indirebilirsiniz. Yine sorunuz olursa buradan cevaplayabilirim.

    https://****.com/files/459829739/Forumboyakoruma.com-Far_Temizliae_i_Rehberi-1.pdf


    Ek olarak tavsiyem, dışardakilerin bu konuda yapmış olduğu uygulamalar genelde baştan savma. Sürekli görüyorum, birkaç zımpara yapıp koruyucu dahi sürmeden gönderiyorlar. Kendiniz malzeme alıp yapsanız bu tip sık sık kampanya yapan ticarethanelerden çok daha iyi yapacağınız kesin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mc pherson -- 9 Kasım 2011; 2:40:55 >




  • Plastik far temiziligi yaptım sonuç mükemmel oldu. sitede bilgi veren arkadaşlara ellerine saglık diyorum.
    Nasıl yaptığıma gelince
    Malzemeler : 800 - 1200 - 1500 - 2000 - 3000 - su zımparaları ve plastik pasta cila veya pembe veya mavi renkte pasta cila

    800 zımpara ile sürekli su akıtarak bidonun kapagını delin arabanın üstüne koyun asagı dogru akıyor zaten.lfazla bastırmadan güneş yanıkları izleri falan temizliyosun aşınan plastik.suyla beraber aşağı dogru akıyor. sırayla kucukten buyuge dogru zımparaları kullanıyosun en son 3000 de bıraz daha fazla ovalyarak pruzlerın zımparaya gelmedıgını hıssedene kadar temizlıyosun.sonra farı yıkayıp kurulayıp temiz biz bir bezle pasta cılayı uyguluyosun sonuç pırıl pırıl cam gibi bir far cıkıyor ortaya. ben opel astraya uyguladım fotograf cekmedım basında ve sonunda fakat sıfır gibi oldu.ben plastık cila almadgım ıcın pasta cile uyguladım gayet guzel oldu. pasta cılahı bastırmadan uygulayın cizmesin sadece parlatsın ve puruzsuz hale getırsin.

    Zımparalar her yerde bulunmuyor. Ankarada olanlar için Baskent oto sanayinde Aydın ticaret var orada bulabilirsiniz. Tel 2780004

    3000 zımpara 5 tl dıgerlerı 1 er tl toplam 9 tl ye farınız tertemiz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nova730

    quote:

    Orjinalden alıntı: mclearen

    ben focus 1 sahibiyim fakat farın daha nasıl söküleceğini dahi bilmiyorum içi toz alırmı farın anlayamadım biraz açık anlatırsanız sevinirim teşekkürler



    bende clioII var, 2000 rxt. öncelikle sizin farınızın yapısını tam olarak bilmiyorum. benimki plexiglass dedikleri türden sanırım orjinal far.

    farlarımın biri berbat durumda, diğeri ona nispeten daha iyi durumdaydı. güneş lekesi (yanığı) dedikleri şeyden dolayı.
    far üst yüzeyi sapsarıydı. ışığı dışarı veremiyordu.

    temizledikten sonra sıfır gibi oldu. uyarayım ama far yüzeyinde hiç belli olmayacak kadar ince çizik kalabiliyor.

    İşlem başlıyor...

    *** Farın içini açmaya gerek yok, güneş yanığı sadece dış yüzeydeymiş (ben içini açtıktan sonra anladım).
    *** Farın içinde de az da olsa tozlanma oluyo. onu temizleyince farın o aynalı kısmı daha bir parlıyor.
    *** Olaki farın içini de (tekrar ediyorum hiç gerek yok) açarsanız malzemecilerde slikon satılıyor. ama şeffaf değil siyah silikon (bu hem daha kuvvetli yapıştırıyormuş, hem sızdırmazlığı daha iyiymiş, hemde dış etkenlere (sıcak, soğuk, kar, buz vs.) daha çok dayanıyormuş. 3-5 ytl ye temin edebilirsiniz. farın içini temizledikten sonra iyice kurutmak şart. daha sonra bu silikonu kullanarak kapatıyorsunuz. farın önündeki plastiği sökerken dikkat edin tırnakları kırmayın. bir de söktükten sonra göreceksiniz ki eski slikon conta gibi kalıyo plastiğin etrafında. onu da iyice temizlemeniz lazım. (bu zor oluyo çünkü bu silikon kuruyunca yumuşak plastik gibi bir hal alıyor. kesilmiyo, kopmuyo vs).

    *** Farın dışını temizlemek için gerekenler:
    1- 600-800 kumlu zımpara (ben 600 kullandım)
    2- 1200-1500 kumlu zımpara (ben 1500 kullandım)
    3- 2500-3000 kumlu zımpara (bulamadım, plexiglass işi yapan bir tanıdığın tavsiyesiyle bir önceki aşamada kullandığım ve dişi azalmış 1500lük zımparayı kulladım)
    4- orta sertlikte (aldığım yer öyle dedi) pembe renk pasta cila. (mavisi daha iyi sonuç veriyormuş sonradan duydum ama emin değilim) ve uygulamak için bir miktar kot bezi ya da üstüpü.
    5- eğer farı yerinden sökmeyecekseniz kağıt bant. ( ben farı söktüm böylece hem boyayı tehllikeye atmadım hem de daha rahat oturduğum yerden çalıştım.)

    işlem aşamalarına geçiyorum:

    öncelikle tek far yaklaşık 30-40 dk sürüyo.
    *** Farın etrafına zımpara işleminde boyaya zarar vermemek için bant çekiyorsunuz. kağıt bant boyaya zarar vermez.
    *** Far kuru iken 600 lük zımparayla iyice zımpara yapıyorsunuz. sadece leke olan yerleri değil tamamını. çok bastırmadan, daire çizerek. leke kalmayıp far dış yüzeyi tamamen beyaz flu bir şekil alıyo. ( laf aramızda bu aşamada çok korktum tekrar eskisi gibi şeffaf olmayacak diye).
    *** Aynı işlemi 1500 lük zımparayla yapıyoruz. bu arada 600lük zımpara baya baya çizik bırakıyo farda. bu 1500lük zımpara temizliyo çizikleri ve fluluk devam ediyo. far yüzeyinde zımpara yapılmamış yer kalmayacak. leke kalmış gibi görünen yer varsa o kısma biraz daha zımpara uygulanabilir.
    *** Farı iyice yıkayın. mümkünse musluk sürekli açık halde farın üstüne akarken, yoksa benim yaptığım gibi bir arkadaştan yardım isteyip bidondan su akıtarak ıslak bir şekilde 2500 lük zımparayı uygulayın. farın tekrar şeffaflaştığını göreceksiniz. iyice şeffaf olana kadar devam edin.
    *** suyu kapatın, farı iyice kurulayıp üstüpüyle ya da kot beziyle pasta cilayı yine daireler çizerek iyice uygulayın. bu işlemi kolunuz yoruluncaya kadar yapıyorsunuz. cila far yüzeyinde koruma oluşturuyor. o yüzden pasta cila işiniz bittiğinde farı yıkamayın, temiz bir bezle kalıntı varsa silin.

    İşlem tamamdır


    Ben de bu işlem ile çözdüm olayı. Yalnız pasta cila yerine parlak akrilik vernik kullandım,bebek gibi oldu. Resmen farlarım aydınlatmıyormuş onu anladım. Keşke fotoğraf çekseydim, unuttum malesef.




  • arkadaşlar artılayın mesajım üste çıksın herkes görsün dışarda soluk farlı araç kalmasın. öncelikle malzemenin adı mika, plexiglass ın ailesinden. güneş pek sevmez ama ışık geçirgenliği normal cama göre yüksektir. fotoğraflarla da destekliyorum kendi aracımdır. soluk farların ilacı şeffaf verniktir. ben zımpara yapmadan sadece yüzeyi temizleyip vernik attım gayet de başarılı oldu.10 lira sprey verniğin kutusu boşuna para saçmayın etrafa çocuğunuza harcarsınız kalanını. herkese iyi forumlar dilerim. edit: imla
    önceki hali



    sonraki hali



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Djarum Menthol -- 7 Aralık 2017; 2:54:50 >




  • Plastik far camları zamanla kirlenmesinden dolayı kötü bir görüntü oluşturuyorlar. Bazı arkadaşlar bu sorunu farlarını değiştirirek çözüyorlar. Yakın bir arkadaşım tutturdu bu yüzden farımı değiştircem diye. Bizde tanıdıklara sorduk, camını temizlet gitsin ne uğraşıyonuz dediler nasıl olacak dedik, basit dediler. Büyük şehirlerde bu işi çok güzel bir şeklide temizlik yolu ile çözen yerler varmış. Arkadaşın arabasının farını izmir de 1.sanayi sitesinde Atatürk Stadının karşısında Newcar diye bir yıkmacı var oraya yaptırdık çok güzel oldu. Böyle bir sorunu olan arkadaşlar varsa bu tür profesyonel yerleri tavsiye ederim. Adamlar işlerini çok iyi yapıyor.


    Yıllar sonra gelen edit:

    Konu almış yürümüş gitmiş, google da bile far temizliği aratılınca ilk bu konu başta çıkıyor. Bu arada bana bu konuyu açmama sebep olan ustam ile ahbap olduk (aşağılarda bi yerde daha yazmıştım). Siz değerli forum üyeleri ister kendiniz bu temizliği el emeğinizle yapmış olun ister bir hizmet veren arıyor olun bu konuya uğrayan, katkı sağlayan, yol gösteren tüm arkadaşlara saygılarımı sunuyorum. İzmir'de bu konuya çözüm arayanları da bahsettiğim ustama yönlendirmeye devam etmek istiyorum. Yeri değişti; Halkapınar İzmirGaz'ın oradaki Otokent'in sonunda 1.San. Sit. başlangıcında yeri. İnternet sitelerinden ulaşabilirsiniz. Newcar Türkiye diye aratın, yada direkhttp://www.newcarturkiye.com adresine bakın.

    Saygılar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi capreolus -- 15 Ekim 2019; 2:0:31 >







  • walla ben kendi farımı kendim temizledim.
    ankarada far temizlemeye 80YTL istediler. internetten araştırdım biraz kendim hallettim,
    çok da güzel oldu.
    bence dışarıya para vermeye gerek yok. para kolay kazanılmıyor...
  • bulaşık makinesine atın diyordu bi yerde.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: triger

    bulaşık makinesine atın diyordu bi yerde.




    Şaka Mı Bu
  • nasıl temizleyecez arkadaşlar biraz açarmısınız
  • ben focus 1 sahibiyim fakat farın daha nasıl söküleceğini dahi bilmiyorum içi toz alırmı farın anlayamadım biraz açık anlatırsanız sevinirim teşekkürler
  • sökmesine sökülürde toplarken sorun olabilir toplarken dikkat edilmezse farın içine su girebiliyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mclearen

    ben focus 1 sahibiyim fakat farın daha nasıl söküleceğini dahi bilmiyorum içi toz alırmı farın anlayamadım biraz açık anlatırsanız sevinirim teşekkürler

  • quote:

    Orjinalden alıntı: MrFellowxCc


    quote:

    Orjinalden alıntı: triger

    bulaşık makinesine atın diyordu bi yerde.




    Şaka Mı Bu



    hayır ama fardaki leke için değil. benim stopların içi çok kirlenmişti. geri vitesi nerdeyse aydınlatmıyordu. zaten bizim stopları tek vida tutuyor. çıkarıp yıkadım.
    iyice kurutup yerine taktım. daha iyi oldu...




  • ciddimisin abi sen zımpara konusunda
    quote:

    Orjinalden alıntı: nova730

    quote:

    Orjinalden alıntı: mclearen

    ben focus 1 sahibiyim fakat farın daha nasıl söküleceğini dahi bilmiyorum içi toz alırmı farın anlayamadım biraz açık anlatırsanız sevinirim teşekkürler



    bende clioII var, 2000 rxt. öncelikle sizin farınızın yapısını tam olarak bilmiyorum. benimki plexiglass dedikleri türden sanırım orjinal far.

    farlarımın biri berbat durumda, diğeri ona nispeten daha iyi durumdaydı. güneş lekesi (yanığı) dedikleri şeyden dolayı.
    far üst yüzeyi sapsarıydı. ışığı dışarı veremiyordu.

    temizledikten sonra sıfır gibi oldu. uyarayım ama far yüzeyinde hiç belli olmayacak kadar ince çizik kalabiliyor.

    İşlem başlıyor...

    *** Farın içini açmaya gerek yok, güneş yanığı sadece dış yüzeydeymiş (ben içini açtıktan sonra anladım).
    *** Farın içinde de az da olsa tozlanma oluyo. onu temizleyince farın o aynalı kısmı daha bir parlıyor.
    *** Olaki farın içini de (tekrar ediyorum hiç gerek yok) açarsanız malzemecilerde slikon satılıyor. ama şeffaf değil siyah silikon (bu hem daha kuvvetli yapıştırıyormuş, hem sızdırmazlığı daha iyiymiş, hemde dış etkenlere (sıcak, soğuk, kar, buz vs.) daha çok dayanıyormuş. 3-5 ytl ye temin edebilirsiniz. farın içini temizledikten sonra iyice kurutmak şart. daha sonra bu silikonu kullanarak kapatıyorsunuz. farın önündeki plastiği sökerken dikkat edin tırnakları kırmayın. bir de söktükten sonra göreceksiniz ki eski slikon conta gibi kalıyo plastiğin etrafında. onu da iyice temizlemeniz lazım. (bu zor oluyo çünkü bu silikon kuruyunca yumuşak plastik gibi bir hal alıyor. kesilmiyo, kopmuyo vs).

    *** Farın dışını temizlemek için gerekenler:
    1- 600-800 kumlu zımpara (ben 600 kullandım)
    2- 1200-1500 kumlu zımpara (ben 1500 kullandım)
    3- 2500-3000 kumlu zımpara (bulamadım, plexiglass işi yapan bir tanıdığın tavsiyesiyle bir önceki aşamada kullandığım ve dişi azalmış 1500lük zımparayı kulladım)
    4- orta sertlikte (aldığım yer öyle dedi) pembe renk pasta cila. (mavisi daha iyi sonuç veriyormuş sonradan duydum ama emin değilim) ve uygulamak için bir miktar kot bezi ya da üstüpü.
    5- eğer farı yerinden sökmeyecekseniz kağıt bant. ( ben farı söktüm böylece hem boyayı tehllikeye atmadım hem de daha rahat oturduğum yerden çalıştım.)

    işlem aşamalarına geçiyorum:

    öncelikle tek far yaklaşık 30-40 dk sürüyo.
    *** Farın etrafına zımpara işleminde boyaya zarar vermemek için bant çekiyorsunuz. kağıt bant boyaya zarar vermez.
    *** Far kuru iken 600 lük zımparayla iyice zımpara yapıyorsunuz. sadece leke olan yerleri değil tamamını. çok bastırmadan, daire çizerek. leke kalmayıp far dış yüzeyi tamamen beyaz flu bir şekil alıyo. ( laf aramızda bu aşamada çok korktum tekrar eskisi gibi şeffaf olmayacak diye).
    *** Aynı işlemi 1500 lük zımparayla yapıyoruz. bu arada 600lük zımpara baya baya çizik bırakıyo farda. bu 1500lük zımpara temizliyo çizikleri ve fluluk devam ediyo. far yüzeyinde zımpara yapılmamış yer kalmayacak. leke kalmış gibi görünen yer varsa o kısma biraz daha zımpara uygulanabilir.
    *** Farı iyice yıkayın. mümkünse musluk sürekli açık halde farın üstüne akarken, yoksa benim yaptığım gibi bir arkadaştan yardım isteyip bidondan su akıtarak ıslak bir şekilde 2500 lük zımparayı uygulayın. farın tekrar şeffaflaştığını göreceksiniz. iyice şeffaf olana kadar devam edin.
    *** suyu kapatın, farı iyice kurulayıp üstüpüyle ya da kot beziyle pasta cilayı yine daireler çizerek iyice uygulayın. bu işlemi kolunuz yoruluncaya kadar yapıyorsunuz. cila far yüzeyinde koruma oluşturuyor. o yüzden pasta cila işiniz bittiğinde farı yıkamayın, temiz bir bezle kalıntı varsa silin.

    İşlem tamamdır





  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.