Şimdi Ara

Electronic Arts' ın ve oyuncuların yeni gözdesi Battle Field 2' nin performans değerlendirmesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
6.581
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İlk versiyonu Battlefield 1942ile büyük sükse yapan EA (Electronic Arts), ek paketler haricinde büyük bir değişikliğe gitmediği bu oyunu şimdi tamamen yeni grafik ve oyun motoru ile Battlefield 2olarak piyasaya çıktı. Tek ve çok kişilik oyun modları (64 kişiye kadar çoklu oyuncu desteği, 30 farklı araç ve gerçeği ile birebir aynı bir çok silah seçeneği) ile yine oyun meraklılarına çok gerçekçi bir ortam hazırlayan oyunun, bir çok kişinin merak ettiği yeni grafik motorunun güncel ekran kartlarındaki performansını Firingsquad incelemiş.

    Önce Ati ve nVidia kartların görüntü kalitesini ele alalım. Ati' nin 9700 serisine (ve aynı kartların gelişmiş hali olan 9800) karşılık, nVidia' nın çözümü olan Fx serisi kartlar görüntü kalitesi olarak olduça düşük kalıyorlardı. Fakat her zaman belirttiğimiz gibi nVidia' yı yeniden ayağa kaldıran çok başarılı 6 serisi ile beraber artık iki marka arasındaki görüntü kalitesi farkı yok denecek kadar az. Anti-aliasing olarak her zaman biraz daha üstün olan Ati, ancak çok ileri noktalarda nVidia' ya göre biraz daha az kırıksız görüntü sunarak bu alanda bir adım önde gibi. Anisotropic filtering' te ise galip yok denilebilir. Yinede isterseniz 4xAA farklarını resimlerden inceleyebilirsiniz.

    Ati                                                             nVidia

    Testleri genel olarak incelediğimiz zaman ortada heskin bir galip yok. Normal görüntü kaltiesinde her iki marka da yaklaşıl aynı performansı sunarken. Anti-aliasing devreye girince Ati' nin bazı karelerde daha iyi kenar kalitesi sunduğu gözlemlenirken, 4X anti-aliasing açıldığı zaman performans kaybı nVida kartlarda çok az da olsa fazla. Anisotropic filtering söz konusu olunca nVidia kartların üstünlüğü söz konusu. 8X AF ayarlarında, Ati kartlar nVidia' ya göre daha çok çamurlaşmış görtünü sunuyor. Arada uçurum yok ama yinede dikkatli bakıldığında fark gözlemleniyor.

    Ati                                                              nVidia

    Oyuncuların en çok tercih ettiği 1280x1024 çözünürlükte AA ve AF bir arada kullanıldığı zaman (4xAA+8xAF), Radeon X850 XT rakibi 6800Ultra' dan önde. Ati X800XL' in rakibi olan ve Ultra modeline göre 50 MHz düşük çekirdek ve hafıza hızlarına sahip olan 6800GT ise rakibine karşı çok daha sağlam ve onun önünde kalıyor. Eklemek istediğim önemli diğer bir nokta ise Battle Field 2' nin Direct 3D API tabanlı olduğu. Siz okuyucuların da bildiği gibi nVidia OpenGL API' sinde daha iyi iken, Direct3D' de Ati' nin daha performanslı. Yani bir bakıma maç Ati' nin sahasında oynanmış. Deplasmanda oynayan nVidia' ya bu açıdan da biraz taviz vermek gerekiyor.

    Normal performans

    1280x1024 4xAA

    1280x1024 4xAA 8xAF

    Unutulmaması gereken diğer bir konu ise, daha oyunun çok yeni olduğu ve çıkacak yeni sürücüler ile her iki cephede de performans değişiklikleri ve bugların düzeltiliyor olacağı. Söylediğimiz gibi ortada kesin bir galip yok. Anti -aliasing te Ati bir adım önde iken Anisotropic filtering' te nVidia biraz daha ağır basıyor. Her iki özellik bir arada kullanılınca, aradaki fark kartların tercih sebebi olması gerektirecek kadar değil. Zaten nVidia' nın Fx serisi faciasından sonra yeni 6 serisi ile Ati ile arasında fark kalmadı. Hatta Ati' nin üretim sıkıntısı çekmesi ve köprü yongayı hala oturtamayıp yeni seri ekran kartlarını AGP modellerini bir türlü piyasaya sürememiş olması dolayısı ile nVidia bir anda pazarda daha çok tercih edilen marka konumuna geldi. Sonuç olarak kullanıcılar ekran kartı tercihi yaparken oyunlardan çok 3D Mark tarzı test sonuçlarını dikkate almaya devam edecekler :)


    Sayfanın Linki : http://www.firingsquad.com/hardware/battlefield_2_demo_performance/page1.asp








  • oyunu indiriyorum az kaldı.benim kartla anca 800x600 acarım 0 AA 0 AF asus 9550 GE
  • her zaman her yerde nvidia nvidia nvidia
  • nvidia kartlar her zaman ıcın yazılım olsun kullanım olsun daha mantıklı gelıyor bana ozelıklede yenı dx9 desteklı kartlar ıle buyuk basarı yakaladı nvidia 16-32 bit hassasıyetınde calısıyor AMA ati kartlar her zaman 24 bit çalısıyor bunu unutmamak gerek ...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tugay16

    her zaman her yerde nvidia nvidia nvidia



    iyiki her zaman heryerde nvidia Baksana Havada karada geçiyoruz sizi...


    Rakip tanımam !!!

    ATI; TEK GEÇERİM




  • Belirtmek gerekirki Nvidia ve Ati kartlarda bariz gölgeleme sorunları mevcut. Hatta Nvidia kartlarda oyunu doğru düzgün oynayabilmek için oyun ile birlikte gelen BETA 77.30 sürücülerinin kurulması gerekiyor. Ati'nin 5.6 sürücülerinde ise gözlemlediğim küçük gölge hataları dışında herhangi bir problem yok. Gölgeleme hatalarının sürücülerdenmi yoksa oyun motorundanmı kaynaklandığını şu an için söylemek oldukça zor fakat Nvidia'da beta sürücüleri kurmadan oynamak imkansız.

    Oyunu X800XL ve 6800GT ile test etme imkanı buldum 6800GT li makina 754pin AMD3000+ kullanırken X800XL li makinada Barton çekirdekli bir 3000+ vardı. İki makinada da 1GB ram bulunmakta.

    6800GT 1280x960 4xaa 8xaf ayarlarında X800XL'in 1024x768 4xaa 8xaf de olduğundan daha fazla performans verdi. Kesin rakamları bu akşam Guru3D.com dan indirebileceğiniz Battfield 2 Benchmark'ın dan sonra sizlere tekrar burada sunacağım.

    Haberde dikkatimi çeken ilginç bir olay ise oyun içerisinde standart olarak bulunmayan bir çözünürlük olan 1280x1024 de test yapılmış olması. Eğer sizlerde bu çözünürlükte test yapmak isterseniz oyun içi ayarlardan bu değere çıkmanız imkansız ama aşağıdaki komut satırını kullanarak 1280x1024 çözünürlükte oyunu çalıştırabilirsiniz.


    "bf2.exe" +menu 1 +fullscreen 1 +szx 1280 +szy 1024



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Speed-Step -- 23 Haziran 2005, 11:20:40 >




  • Her seferinde yeni bir model cıkında artık dogru düzgün oyun oynayamıyorum
    ben her sene ekran kartımı değiştireceğim
  • Ya ben bu oyunu henüz almadım ama imzamda belirtilmiş olan sistemimle bu oyunu rahat bir şekilde oynayabilir miyim?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: l

    nvidia kartlar her zaman ıcın yazılım olsun kullanım olsun daha mantıklı gelıyor bana ozelıklede yenı dx9 desteklı kartlar ıle buyuk basarı yakaladı nvidia 16-32 bit hassasıyetınde calısıyor AMA ati kartlar her zaman 24 bit çalısıyor bunu unutmamak gerek ...


    Referans kart olarak Rageler den bahsediyorsan o dönemdeki TNT1 ler ise özellikle bellek yetmeyince otomatik olarka 16 bit oluyordu. Ati, Radeon7000 den bu yana hep 32bit çalıştı..

    Ha bir de 80 tane driver sürümü çıkaranın da kim olduğuna bakmak lazım.

    Ama nVidia standardlarını daha iyi kabul ettirdi. Ati bayağı geç kaldı sanki..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ferto

    Ya ben bu oyunu henüz almadım ama imzamda belirtilmiş olan sistemimle bu oyunu rahat bir şekilde oynayabilir miyim?


    Oynarsın . Oyunu p4 2.6 ht 800 1 gb Fx5200 (64 bit) makinada denedik.Gayet iyi çalıştı.Kasmadı...
  • Bu oyun 6600GT ile hangi ayarlarda çalışacak merak ediyorum
  • Ben de ATI diyorum, bir de Corsair RAM (Twinx 1024 3200c2 pro) diyorum. Amerika'dan bi arkadas getirdi muthis performans artislari var makinada. 9800 pro 128 mb kartimla demoyu denedim 1024*768'de hersey yolunda...
  • ati her zaman .......
  • ati her zaman .......daha üstün
  • quote:

    Orjinalden alıntı: feyt180


    quote:

    Orjinalden alıntı: tugay16

    her zaman her yerde nvidia nvidia nvidia



    iyiki her zaman heryerde nvidia Baksana Havada karada geçiyoruz sizi...


    Rakip tanımam !!!

    ATI; TEK GEÇERİM

    tabiki Ati...
    Nvidia biraz yavas kaliyor...




  • arkadaşlar konumuz ati nvidia değil :)
  • arkadaşlar biriniz nvidia diyor biriniz ati bırakın bu marka düşkünlüğünü hangisi daha iyi kart üretirse onu alın, onu kullanın
  • ati diyenlere soruyorum splinter cell i dx8.1 de oynamak nasıl bir duygu.

    ayrıca bu oyunu alacaklara bastan uyarayım oyun fx5700 ve ustu kartlarda calısıyortmus

    http://eatech.custhelp.com/cgi-bin/eatech.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=17652
    iste burdan bakın.

    atide iyimser 9500 e kadar destekli.ama 9550 İLE NASIL OYNANIR ORASI MECHUL.
    BU OYUN HEP KASTIRAN bir oyun olmusutur ancak full detay ve 1600x1200 de ancak 2 sene sonra oynarız rahatlıkla 64 boot ile.cunku suan bunu bf1942 yapabiliyorum 2 sene once mumkun degildi ve tarih tekerur ediyor...




  • ATİ yi savunan arkadaşlara x850xt PE ile 6800ultra arasındaki fiyat farkınıda hatırlatmak isterim.Ayrıca x850xt PE (press edition :))) ) piyasada çok az bulunan ATİ nin en hızlı kart sevdasına çıkarttığı bir karttır.


    Bende katılıyorum ATİ önce shader3.0 koysun kartlarına sonra yarışmaya dahil olabilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Acharad

    quote:

    Orjinalden alıntı: l

    nvidia kartlar her zaman ıcın yazılım olsun kullanım olsun daha mantıklı gelıyor bana ozelıklede yenı dx9 desteklı kartlar ıle buyuk basarı yakaladı nvidia 16-32 bit hassasıyetınde calısıyor AMA ati kartlar her zaman 24 bit çalısıyor bunu unutmamak gerek ...


    Referans kart olarak Rageler den bahsediyorsan o dönemdeki TNT1 ler ise özellikle bellek yetmeyince otomatik olarka 16 bit oluyordu. Ati, Radeon7000 den bu yana hep 32bit çalıştı..

    Ha bir de 80 tane driver sürümü çıkaranın da kim olduğuna bakmak lazım.

    Ama nVidia standardlarını daha iyi kabul ettirdi. Ati bayağı geç kaldı sanki..


    Acharad, burada arkadaşın bahsettiği shader içinde kullanılan kayar nokta değişkenlerin çözünürlüğü. Bu 9500-9700 serilerinde 24bit, 5900 serilerinde seçenekli olarak 16 ya da 32 bitti. Zamanında çok tartışma oldu, 32 bitte 5900'ler çok yavaştı, NVidia'cılar da ATI'yi yeterli çözünürlük kullanmamakla suçladı. Yeni nesil kartlarda (X800 ve 6800) precision paso 32 bit.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.