TRİGER DEGİŞİMİ HK.
41 Cevap12909 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
693 Mesaj
3 Haziran 2009; 22:50:31 

selam arkadaşlar.
benim aracımın 105.000 bakımı yaklaştıgı için servisi arayarak fiat istedim. onlarda bana: siz arabanızın triger getini 2005 yılında 59000 de degiştirmişiniz şimdi aracınız 120.000 km de olmayabilir ama aradan 4 yıl geçtiği için aracınıza 120.000 bakımı uygulanması gerekir dediler. ve 700 ytl gibi bir fiat verdiler.
benim merakettiğim kilometremi önemlidir yaş mı. km ye bakacak olursak aracın daha 16.000 km si var.
yardımcı olurmusunuz.
kolay gelsin


_____________________________



 
617 Mesaj
3 Haziran 2009; 23:40:34 

120.000 km yada 4 yıl baz alınıyor triger degişiminde.Dışardan fiyat alın birde özel servisten bence.


_____________________________





1721 Mesaj
4 Haziran 2009; 0:10:15 

Nerde yaptırmayı uygun görürsünüz bilmem ama Özel servisde yaptırın yaptıracaksınz Geçenlerde 1.9 Dizel Kangoo Sanayide değiştirmiş Trigerini Kayış 9000km sonra koparmış Sanayide Değişime dikkat edin


Kaucuk malzeme olduğu için zamanla Özelliğini yetirmekte değiştirmekte fayda vardır.


_____________________________

Lg G2 Candır (:


 
240 Mesaj
4 Haziran 2009; 12:48:15 

triger kayışları en az 100.000 km gider. (bu rakam ihtiyat payı vardır, yani aslında 150.000 bile gider) Organik olmadıkları için zaman çok önemli değildir.


_____________________________



 
459 Mesaj
4 Haziran 2009; 13:53:23 

ya bu trıgerı nerden cıkardılar zıncırlı olsa olmuyormu sankı bence trıgerı servıste degıs yagını suyunu dısarda yaptır


_____________________________



 
693 Mesaj
4 Haziran 2009; 13:55:10 

arkadaşlar cevaplarınız için çok teşekkür ederim.


_____________________________



1462 Mesaj
4 Haziran 2009; 14:09:28 

serviste değiştirmenin bi güzelliği 2 yıl garantisinin olmasıdır. değişilen parçalara iki yıl garanti veriliyor ve bu değişilen parça ve işçilik sonucunda doğabilecek arızalarıda servisin üstlenmesi gerektiğini düşünüyorum. en azından kanuni yollarla haklar aranabilir. sonuç itibariyle triger kayışında bir sente atlatılması, yada kopması halinde motorda ciddi maliyetler doğuran hasarlara yol açıyor. en azından servise gidip kardeşim bu kayışı sen değiştin ve bana 2 yıl garanti verdin, işini düzgün yapmadığından bu olay başımıza geldi ve masrafları karşılamak zorundasın diyebilirsin. sanayideki usta böyle bi garanti sunmadığından böyle bişey diyemessin. her ne kadar servislerde sorumluluğu üstlerinden atmak için bi sürü ıvır zıvır saymak istesede gaza basmakla yeni triger kayışı kopmaz. bu her türlü ispat edilebilir :)


_____________________________

Citroen Berlingo Selection Modutop Beyaz 2012.
Sony Xperia S 32Gb
Sony Tablet S 16 Gb


 
1544 Mesaj
4 Haziran 2009; 14:17:48 

Dışarıdan fiyat alırken değişecek tüm parçaların dökümünü isteyin. Bosch servisleri uygun fiyata yapıyor gibi gözüküyor.
Ancak servisin değiştirdiği parçalarla dışarıda değişenler arasında fark oluyor.


_____________________________



 
693 Mesaj
4 Haziran 2009; 14:19:13 

hocam haklısını. ama şurasıda var. eğer servisi işine ğelmez ise işi kolaylıkla üzerinden atar. nasıl mı: derki adama sen bu urubuyı yığımışık kayışta diş atmış der vs...
benim için önemli olan zaman nekadar önemli 120.000 de aracım triger oeğiştirmiş olsa 18.000 km si var. ben ise 18.000 km ye 3 senede binerim.
quote:

Orjinalden alıntı: askvesen

serviste değiştirmenin bi güzelliği 2 yıl garantisinin olmasıdır. değişilen parçalara iki yıl garanti veriliyor ve bu değişilen parça ve işçilik sonucunda doğabilecek arızalarıda servisin üstlenmesi gerektiğini düşünüyorum. en azından kanuni yollarla haklar aranabilir. sonuç itibariyle triger kayışında bir sente atlatılması, yada kopması halinde motorda ciddi maliyetler doğuran hasarlara yol açıyor. en azından servise gidip kardeşim bu kayışı sen değiştin ve bana 2 yıl garanti verdin, işini düzgün yapmadığından bu olay başımıza geldi ve masrafları karşılamak zorundasın diyebilirsin. sanayideki usta böyle bi garanti sunmadığından böyle bişey diyemessin. her ne kadar servislerde sorumluluğu üstlerinden atmak için bi sürü ıvır zıvır saymak istesede gaza basmakla yeni triger kayışı kopmaz. bu her türlü ispat edilebilir :)



_____________________________



1721 Mesaj
4 Haziran 2009; 16:01:57 

Yaptığı işin arkasında durmaz düşüncesini besleyen Arkadaşlar neye göre durmaz diyorlar böyle bir sorun olsa zaten MİLYONLARCA değerinde 4-5 tane sigorta şirketinden Servisler sigortalıdır. 1 tane sigorta şirketi tarafından değil bak.

Bu zamana kadar hiç triger değişiminde Sorun yaşamadık . %100 müşteri memnuniyeti Herkezbu amacı güder:)


_____________________________

Lg G2 Candır (:


1462 Mesaj
4 Haziran 2009; 16:18:20 

sanayideki usta en fazla kayışın parasını verir.. kayış koptuğunda oluşacak olan sübapların hasarını falan üzerine almaz. zaten 1.5 dci motorun sübaplarını kırması demek 3-4 milyar masraf demek. triger değişiminden o usta en fazla 50-100 arası bi işçilik alıcaktır sizden. sizde olsanız karşılamazsınız. bende olsam karşılamam. ama ne yapardım ? kendi hatam olduğuna kanaat getirirsem ve aracı tamir edebileceksem parçalarını adama aldırır işçiliği ücretsiz yapardım.

Konu servisler olunca onlarda verdikleri garanti olayında kıvırmaya çalışacaktır. lakin koruma kapaklarıyla korunan bir kayışı değiştiğinde, bunun tekrar kopması halinde yada sentenin atlamış olması durumunda bundan öyle kolay kolay kvıracakları bi durum çıkmaz.. bana deselerki bi parça girdi kayışa oda kesti falan beni bağlarmı kardeşim ? sen bu kayış kopmaz diye 2 sene garanti vermişsin bana. oraya giren parça beni bağlarmı ? parça girmesin diye önlem alsaydın kardeşim. ben sana dünya para bayılıyorum. bu işten o kadar iyi anlasam zaten sana getirmem arabamı kendim yapardım.


_____________________________

Citroen Berlingo Selection Modutop Beyaz 2012.
Sony Xperia S 32Gb
Sony Tablet S 16 Gb


 
693 Mesaj
4 Haziran 2009; 17:09:44 

çok teşekkürler.
yanlız anlamadığım bir nokta daha ver su devridaim pompası neden triğer değişirken değişiyor?


_____________________________



1701 Mesaj
4 Haziran 2009; 17:23:17 

çünkü devir daim görevini de trigere yüklediler ....


_____________________________



1462 Mesaj
4 Haziran 2009; 17:42:59 

ben değiştirirken böyle bieşy demediler. sadece alternatörün kasnağında çatlak varmış onuda değişelim dediler. benim hala şüphem var o konuda extra para kazanmak için yaptıkları bi numara diye düşünüyorum.


_____________________________

Citroen Berlingo Selection Modutop Beyaz 2012.
Sony Xperia S 32Gb
Sony Tablet S 16 Gb


1701 Mesaj
4 Haziran 2009; 18:04:34 

Triger kayışına dikkat!
30.12.2005

Küçük kontrollerle büyük masraflara yol açan 'triger kayışı' sendromundan kurtulabilirsiniz



Üreticilerin motor teknolojilerine yönelik yatırımları her geçen gün daha da artıyor. Daha küçük hacimli ünitelerden yüksek güç alınıyor, yakıt tüketimi değerleri azalıyor daha da önemlisi kullanım maliyetleri geriye çekiliyor.
Peki gittikçe hassaslaşan bu ünitenin zayıf yönleri yok mu? İşte bu tartışmanın baş rolünü hiç kuşkusuz triger kayışı oynuyor.
Motorun çalışması için emme ve egzoz supaplarının belirli zamanlarda açılıp kapanması gerekiyor. Bunu sağlayan parça da eksantrik (kam) mili. Ancak eksantrik milinin bu işi yapabilmesi için dönme hareketini gerçekleştirmesi şart. İşte bu noktada devreye triger kayışı ya da zinciri giriyor. Marş motorunun volan yoluyla krank milini çevirmeye başlamasıyla, eksantrik mili de bu iki parça arasındaki bağlantıyı sağlayan kayış ya da zincir sayesinde dönmeye başlıyor. Bu nedenle pek çok araç sahibi önem vermese de aslında bu kayış ya da zincir hayati bir sorumluluk üstleniyor.
Otomobil üreticileri geçmiş yıllarda krank miliyle eksantrik mili arasındaki bağlantıyı zincirle sağlıyorlardı. Hatta bu parçanın sağlam olmasından ötürü hala pek çok üretici tarafından tercih ediliyor. Tek handikapsa zincirin sesli çalışması ve dönemsel olarak gerginliğinin ayarlanma gereksinimine ihtiyaç duyması. Triger kayışıysa hem ekonomik oluşu hem de sessiz motor yaratma peşindeki üreticilerin ihtiyaçlarına cevap vermesinden ötürü tercih ediliyor. Aslında triger kayışı çabuk aşınan veya kolay kopabilen bir parça değil. İçeriğinde cam elyafı bulunan lastik kayış çok ince olmasına rağmen yaklaşık 2 ton ağırlık taşıyabiliyor. Bu onun sağlamlığını vurgulamak açısından önemli. Ayrıca yağlama gerektirmemesi, hafif olması triger kayışının önemli avantajları. Ama bu avantajlarına karşın triger kayışının ufak bir kusuru bulunuyor. Hiç bir tıkırtı veya ses oluşturmadan ansızın kopabilmesi.
Triger kayışı kopacağı ana kadar sorunsuzca görevini yere getiriyor. Fakat iflası kısa sürede gerçekleşiyor ve onarılması güç hazarlar yaratıyor. Triger kayışı da fren balatası veya lastikler gibi aşınan bir parça. Kayış döndüğü yuvayla sürekli sürtünme halinde olduğu için zaman içinde aşınıyor ve gevşeyebiliyor. Triger kayışının motora zarar vermesi için kopması değil tek bir dişli bile atlaması yeterli olabiliyor. Yeteri kadar gergin olmayan kayış, hiçbir işaret vermeden üç dört diş birden atlıyor. Bunun neticesinde silindir boşluğundan çıkması gereken supaplar orada kalıyor ve pistonlar supaplara çarparak eğilmelerine sebep oluyor. Sonuçsa motor kabininden gelen büyük bir patlama sesi ve yolda kalan bir otomobil...
Sonuçta motor kullanılmaz hale gelebiliyor. Kullanılmaz hale gelen motor için tek çareyse rektifiye... Supap ve pistonların biri birlerine çarpmasının sebebi sadece triger kayışının kopması değil. Aynı zamanda triger kayışının gergi rulmanı da önemli bir parça. Bu rulman bozulduğunda, yani dağıldığında, triger kayışı boşa çıkıyor ve eksantrik mili görevini yapamıyor. Bunun için triger kayışı kontrol edilirken ya da değiştirilirken kesinlikle gergi rulmanı da kontrol edilmeli ve gerekiyorsa değiştirilmeli.
Üreticiler gün geçtikçe triger kayışına yeni yeni görevler de ekliyorlar. Örneğin su pompası da triger kayışına bağlanıyor.
Bu da triger kayışının daha uzun üretilmesini gerektiriyor. Triger kayışı daha uzun olunca daha çok parçaya temas ediyor. Bu da gevşeme ve aşınma süresini kısaltıyor. Teknolojideki büyük gelişmelere rağmen, günümüzde hala triger kayışının gerginliği ve aşınma durumunu belirten bir uyarı sistemi bulunmuyor. Sadece gözle yapılacak bazı kontroller belirgin problemleri hemen görmenizi ve tedbir almanızı sağlayabilir.

Triger kayışı nasıl kontrol edilir?
Triger kayışının üretici firmanın belirlediği ölçüde gergin olması gerekiyor. Ayrıca kayışın aşınmamış olmasına da dikkat etmek gerekiyor. Kontrol için öncelikle kapağı çıkarmak gerekiyor. Bunun için motorun iki kez çalıştırılıp stop edilmesi şart. Eksantrik milineyse kesinlikle dokunulmamalı. Kontrol esnasında triger kayışının yanlarında ve sırtında yırtık olup olmadığına bakın. Ayrıca kayışın üstünde yağ olup olmadığını, dişlerde eksilme olup olmadığını mutlaka dikkat edin.



_____________________________



1721 Mesaj
4 Haziran 2009; 19:13:30 

quote:

Orjinalden alıntı: askvesen

ben değiştirirken böyle bieşy demediler. sadece alternatörün kasnağında çatlak varmış onuda değişelim dediler. benim hala şüphem var o konuda extra para kazanmak için yaptıkları bi numara diye düşünüyorum.



Kontrol ettinizmi aracınızdan çıkan parçaları size göstermeleri lazım

su pompasınıda değiştirmekle en iyisini yapmaktasınız çünkü zamanla su kaçırmaya başlar buseferde Kayışların tekrar sökülmesi gerekiyor Sökülen kayış tekrar takılmadığı için Masraf artıyor


Triger Kayışı nasıl Kontrol edilir diye yazmışında Motor kulağını adam nasıl sökecek ? bunuda açıklasana Kopyala yapıştır yapmak kolay.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Brujeria35 -- 4 Haziran 2009; 19:15:33 >


_____________________________

Lg G2 Candır (:


1701 Mesaj
4 Haziran 2009; 21:26:55 

ben yazmadım nasıl kontrol edilir diye bu işten anlayan biri yazmış ben de arkadaş da yararlasında bilgi paylaşımnda bulundum sadece nerden kopyaladığımı kaynak olarak belirtmemişim.


_____________________________



1313 Mesaj
4 Haziran 2009; 21:33:25 

her trigerde su pompasını değiştirin yoksa 3 ay sonra aynı işçilik fiyatını alıyorlar zaten renault su pompasıda 70 bin gidiyor max


_____________________________

Megane 3 faz 2 1.6 extrem.
Sony Xperia P


672 Mesaj
4 Haziran 2009; 23:49:24 

Arkadaşlar servis mi sanayi mi diye tereddüt etmeyin. Tirger değişimini gidin serviste yaptırın. Zaten arada çok fazla fiyat farkı yoktur. Eğer orijinal parça kullanacaksanız ki piyasada orijinal taklidi sahte parçalarda var. Bunu ben değil parçacılar söylüyor. Ama onlar size triger değişimi ile beraber bakımı da satmak isterler. Bakımı satın almayın. Sadece triger değişimi yaptırın, kafanız rahat olsun.

Ben sanayide değiştirttim. İçim rahat mı? Hayır!!! Sorun çıktı mı? Şansıma hayır!!! Çıkmayacak mı? Kimse bilemez!!!! Birşey olsa muhatabım var mı? Tabiii ki hayır:))

Triger kayışının boyunun uzamasının sebebi su popası değildir!!! Megane larda üstten çift egzantrik vardır. Krank ise alttadır. Motorun altından üstüne kadar kayış gelmektedir.Su pompasında ise sadece bir kıvrım yapmaktadır. Kayış gerçekten uzundur ve ömrü sizin mağdur olmayacağınız, kayışın görevini sorunsuz yapacağı bir periyod olarak belirlenmiştir. Ve kayış boyu uzadıkça kayış ömrü de azalmaktadır!! Bazı arkadaşlar yazmış ömrü 100.000 dir ama 150.000 gider diye. 100.000 olan araçta var ama bizimki değil.!!! Bunu yazan arkdaşa birşey diyemiyorum. Eğer firma 60.000 dediyse 60.000 de değiştiriniz. Eğer 4 yılda 60.000 olmazsa yine değiştiriniz. Çünkü kayışın ömrü 4 yıl / 60.000 km. dir. Hangisi önce dolarsa. İçinde kauçuk var. Takılmadan kalsa bile özelliğini ve esnekliğini kaybeder. Görevini layıkı ile yapamaz. Bu araç lastikleri içinde geçerlidir. Raf ömrü vardır mesela. Lastik satın alırken de üretm tarihi günümüz trihine en yakın olanını tercih ediniz. O yüzden aracın değil 60.000 km. 6.000 bile yapsa değiştireceksin, değiştirmezsen risk senindir. Risk gerçekleşir ya da gerçekleşmez o şansına kalmış.

Sanayide geçen gün gördüm. Honda sıfır motor yapılmış. Kayışı örten kapak açıktı. Megane gibi üstten çift egzantrikli. İlk çalıştırma anında iki egzantrik arasında 2-3 sente attı gözümle gördüm. Kayış çok bol görünmüyordu. Ama ilk çalışma esnasında öyle bir zıpladı ki sente atladı. Allahtan usta hemen stop etti de subap eğmeden kurtardılar. (Sanırım)

Bugün aracımın ön cam arızası yüüznden servis sadece(daha önce sanayide ustalar çözemediği için servise götürdüm.) 543 TL. sağ ön kapı elektrik tesisatı için para istedi. Takmayın dedim, sonra katılım verdiler 330 TL. oldu ama yine taktırmadım. Kartal sanayi de 150 TL. ye çıkmasını buldum. Taktırmadım. Bostancı oto sanayide 30 TL. ye yerinden çıkan bir kablo yüzünden:) sadece aşağı hareket eden camımı yaptırdım.

Bunu neden anlattım servise yaptırılcak şey var, yaptırılmayacak şey var. Triger evet kesinlikle ama ıvır zıvır arızalar size kalmış. Siz siz olun triger seti değişimini serviste yaptırın. Buna serviste yolunmak değil servisin bilgi, eğitim, tecrübe ve kurum kimliğinden yararlanmak denir. Birşey olsa karşınızda kurumsal bir muhatap olacaktır.

Bu arada triger denen şey tek başına değişmez. Gergileri vardır. Zaten set olarak satılır. Sadece kayış değildir. Yanında alternatör kayışı ve gergisi de değişir. PArası da en az triger seti kadardır. Eğer su pompasında sızıntı varsa maalesef devir daim pompası da değişmelidir çünkü ikinci triger değişimine dayanmayacak size daha önce taktırmadığınız devir daim yanında ekstra triger masrafı çıkaracaktır.

PArçacılarda 15-20 liraya satılan polen filtresi serviste 37 TL. idi. Serviste kutuda reno-mais yazıyor, parçacıdakinde valeo. Ama orijinal kutudan da Valeo çıkıyor :) Umarım ne demek istediğimi anlatabilmişimdir.


18.000 km.yi 3 yılda yapan arkadaşta aracı satıp, taksi ve toplu taşıma araçlarını kullanırsa daha karlı çıkacaktır.



_____________________________



 
693 Mesaj
5 Haziran 2009; 9:51:05 

tavsiyeleriniz için teşekkür ederim. triger konusunda size tamamen katılıyorum.
ama benim şartlarımı bilmeden 3 yılda yaptığım km ve bineceğim taksi ve dolmuş sizi asla ve asla ilğilendirmez, bu konuda bana akıl vermek sizin haddinize de düşmez. Siz benim ne iş yaptığımı biliyormusunuz. ben emniyet hizmetlyerinde çalışan memurum sizler gibi boş vaktim ne yazıkki olamıyor. sizler yataklarınızda rahat rahat uyuyasınız, ğündüzleri ise dışarıda gönül rahatlığı ile dolaşasınız, pikniğinizi tatilinizi yapasınız diye gece ğündüz demeden çalışıyoruz.
ben haftanın 6 günü sabahtan geceye kadar çalışıyorum.geriye kalan 1 günümü ise eger olay olmaz ise izinli olarak geçiriyorumo 1 günümü de arabama mı ayırayım yoksa aileme mi.
gel buraya göreyim seni şırnağın neresinde yılda 10.000 km yapacaksın. kışın kar yağsın yollar buz olsun da o tepeleme yokuşta arabanı garajından dışarı çıkartta göreyim seni.
Bilip bilmeden insanlara akıl verme
quote:

Orjinalden alıntı: kanmet

Arkadaşlar servis mi sanayi mi diye tereddüt etmeyin. Tirger değişimini gidin serviste yaptırın. Zaten arada çok fazla fiyat farkı yoktur. Eğer orijinal parça kullanacaksanız ki piyasada orijinal taklidi sahte parçalarda var. Bunu ben değil parçacılar söylüyor. Ama onlar size triger değişimi ile beraber bakımı da satmak isterler. Bakımı satın almayın. Sadece triger değişimi yaptırın, kafanız rahat olsun.

Ben sanayide değiştirttim. İçim rahat mı? Hayır!!! Sorun çıktı mı? Şansıma hayır!!! Çıkmayacak mı? Kimse bilemez!!!! Birşey olsa muhatabım var mı? Tabiii ki hayır:))

Triger kayışının boyunun uzamasının sebebi su popası değildir!!! Megane larda üstten çift egzantrik vardır. Krank ise alttadır. Motorun altından üstüne kadar kayış gelmektedir.Su pompasında ise sadece bir kıvrım yapmaktadır. Kayış gerçekten uzundur ve ömrü sizin mağdur olmayacağınız, kayışın görevini sorunsuz yapacağı bir periyod olarak belirlenmiştir. Ve kayış boyu uzadıkça kayış ömrü de azalmaktadır!! Bazı arkadaşlar yazmış ömrü 100.000 dir ama 150.000 gider diye. 100.000 olan araçta var ama bizimki değil.!!! Bunu yazan arkdaşa birşey diyemiyorum. Eğer firma 60.000 dediyse 60.000 de değiştiriniz. Eğer 4 yılda 60.000 olmazsa yine değiştiriniz. Çünkü kayışın ömrü 4 yıl / 60.000 km. dir. Hangisi önce dolarsa. İçinde kauçuk var. Takılmadan kalsa bile özelliğini ve esnekliğini kaybeder. Görevini layıkı ile yapamaz. Bu araç lastikleri içinde geçerlidir. Raf ömrü vardır mesela. Lastik satın alırken de üretm tarihi günümüz trihine en yakın olanını tercih ediniz. O yüzden aracın değil 60.000 km. 6.000 bile yapsa değiştireceksin, değiştirmezsen risk senindir. Risk gerçekleşir ya da gerçekleşmez o şansına kalmış.

Sanayide geçen gün gördüm. Honda sıfır motor yapılmış. Kayışı örten kapak açıktı. Megane gibi üstten çift egzantrikli. İlk çalıştırma anında iki egzantrik arasında 2-3 sente attı gözümle gördüm. Kayış çok bol görünmüyordu. Ama ilk çalışma esnasında öyle bir zıpladı ki sente atladı. Allahtan usta hemen stop etti de subap eğmeden kurtardılar. (Sanırım)

Bugün aracımın ön cam arızası yüüznden servis sadece(daha önce sanayide ustalar çözemediği için servise götürdüm.) 543 TL. sağ ön kapı elektrik tesisatı için para istedi. Takmayın dedim, sonra katılım verdiler 330 TL. oldu ama yine taktırmadım. Kartal sanayi de 150 TL. ye çıkmasını buldum. Taktırmadım. Bostancı oto sanayide 30 TL. ye yerinden çıkan bir kablo yüzünden:) sadece aşağı hareket eden camımı yaptırdım.

Bunu neden anlattım servise yaptırılcak şey var, yaptırılmayacak şey var. Triger evet kesinlikle ama ıvır zıvır arızalar size kalmış. Siz siz olun triger seti değişimini serviste yaptırın. Buna serviste yolunmak değil servisin bilgi, eğitim, tecrübe ve kurum kimliğinden yararlanmak denir. Birşey olsa karşınızda kurumsal bir muhatap olacaktır.

Bu arada triger denen şey tek başına değişmez. Gergileri vardır. Zaten set olarak satılır. Sadece kayış değildir. Yanında alternatör kayışı ve gergisi de değişir. PArası da en az triger seti kadardır. Eğer su pompasında sızıntı varsa maalesef devir daim pompası da değişmelidir çünkü ikinci triger değişimine dayanmayacak size daha önce taktırmadığınız devir daim yanında ekstra triger masrafı çıkaracaktır.

PArçacılarda 15-20 liraya satılan polen filtresi serviste 37 TL. idi. Serviste kutuda reno-mais yazıyor, parçacıdakinde valeo. Ama orijinal kutudan da Valeo çıkıyor :) Umarım ne demek istediğimi anlatabilmişimdir.


18.000 km.yi 3 yılda yapan arkadaşta aracı satıp, taksi ve toplu taşıma araçlarını kullanırsa daha karlı çıkacaktır.





_____________________________



 
284 Mesaj
5 Haziran 2009; 9:53:56 

Özel servisler de de çok iyi ustalar var..Ben aracımın trigerini değiştirdim,ustam devirdaimi değiştirmene gerek yok,bir 60 bin daha yapar dedi..Devirdaim de kaçak yoksa iki değişime kadar rahat rahat gidermiş..
Yanında standart bakımda yaptırdığım için rakamı hatırlamıyorum ama yağ+yağ filtresi+mazot fitresi+hava filtresi ve triger seti (devirdaim hariç) 150-200 gibi bir şeydi..


_____________________________

2004 Megane 2 sedan 1.6 Dynamique BVA


2689 Mesaj
5 Haziran 2009; 11:33:21 


quote:

Orjinalden alıntı: aristo48

Özel servisler de de çok iyi ustalar var..Ben aracımın trigerini değiştirdim,ustam devirdaimi değiştirmene gerek yok,bir 60 bin daha yapar dedi..Devirdaim de kaçak yoksa iki değişime kadar rahat rahat gidermiş..
Yanında standart bakımda yaptırdığım için rakamı hatırlamıyorum ama yağ+yağ filtresi+mazot fitresi+hava filtresi ve triger seti (devirdaim hariç) 150-200 gibi bir şeydi..

banda öle demişlerdi 60 trigeri değiştirirken ancak 100 binlerde su pompası kaçırmaya başladı dolayısıyla su pompası değiştiriken 40 bin bitmeden tekrar trigeri süresi dolmadan değiştirmek zorunda kaldım


_____________________________

***ADANA***2012 HONDA CİVİC(FB7) BEYAZ ELEGANCE A\T. BRC MY11 LPG KİTİ



 
693 Mesaj
5 Haziran 2009; 11:50:38 

servisleri aradım devridaim hariç 550-600 arası fiat veriyolar. duvridaim de 170 civarı 700 ytl ye yakın fiat veriyolar.
yaş meselesi kafamı karıştırıyor.
aracın trigerine baktırayım diyorum. zaten elim dar


_____________________________



1462 Mesaj
5 Haziran 2009; 12:04:20 

yılını doldurduysa kilometreyi doldurmayı beklemeden kesinlikle değiştirmenizi öneririm. değiştirmediginiz takdirde hep içinizde bir şüpheyle arabaya bineceksiniz ve her an yolda kalma riskiniz var. yolda kalmakla bitse iyi gene. yukardada belirtildiği gibi egzantirik kayışının kopması demek milyarlarca masraf demek. 500-600 lira için bu kadar masrafı göze almak değermi sizce ?


_____________________________

Citroen Berlingo Selection Modutop Beyaz 2012.
Sony Xperia S 32Gb
Sony Tablet S 16 Gb


 
693 Mesaj
9 Haziran 2009; 22:18:39 

selam arkadaşlar bugün arabayı satayım dedim fiatıda 17500 istedim okadar kişi aradıki şaşırdım kaldım. ama geneli 17000 verdi benim araba çok temiz. birisi arabaya baktı 17000 dedi ben 17500 dedim hatır gönül derken 17250 dedim adam bi düşüneyim dedi iyiki tamam demedi düşüneim dedi gitti. yarın gelir tamam der ama bu defa ben bu arabayı satmaktan vazgeçtim. bakımını yaptırıp binecem canım alizem


_____________________________



 
14139 Mesaj
10 Haziran 2009; 0:46:54 

bu sadece renonun bir uygulaması değil bütün markalarda var nerdeyse bu olay o nedenle trigeri değiştirin ...
şakaya gelmez koparsa sonra motoru elinize alabilirsiniz... çok ciddi zararlar verebilir...

bazı arkadaşlar 100 bin gider 150 bin eder zamanın önemi yoktur demiş kendilerini daha çok araştırmaya davet ediyorum.....

sakın ustaya gösterip abi bu daha gider bişi yok v.s. yaptırmayın üzerindeki mikroskopik çatlakları hiç bir insan evladı göremez....


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
693 Mesaj
11 Haziran 2009; 20:25:32 

selam arkadaşlar.
c.tesi trigeri değiştirmeye gidiyorum. yanlız kafama bişey takıldı. şimdi servis diyor ki: 2 ana parça degişecek bunlardan ilki Triger seti digeri Alternatör kayışı. triger seti 210 ytl alternatör seti ise 320 ytl.
şimdi ben diyorum ki triger sente ayarı falan riskli bişey o nedenle trigeri serviste degişeyim. alternatör kayışı ise dışarıdaki kayış onun ayarı okadar titiz degildir o nedenle onuda sanayide ustaya degiştirteyim diyorum. 100 ytlye degiştirtirim diye tahmin ediyorum.
sizin bu konudaki görüşünüz nelerdir.


_____________________________



1313 Mesaj
11 Haziran 2009; 21:43:16 


quote:

Orjinalden alıntı: aristo48

Özel servisler de de çok iyi ustalar var..Ben aracımın trigerini değiştirdim,ustam devirdaimi değiştirmene gerek yok,bir 60 bin daha yapar dedi..Devirdaim de kaçak yoksa iki değişime kadar rahat rahat gidermiş..
Yanında standart bakımda yaptırdığım için rakamı hatırlamıyorum ama yağ+yağ filtresi+mazot fitresi+hava filtresi ve triger seti (devirdaim hariç) 150-200 gibi bir şeydi..

bakalım 60 bin gidecekmi kesinlikle max 10-20 bin daha gidecek damlatma önemli değil bilye bozuluyor haberin olsun trigeri değiştirdim 65 bin 75 de devirdaim bilyesi bozuldu tek damla olmadan önce yan sanayi 50 ytl ye aldım 120 işcilikle takıldı. 2 gün sonra istanbula döndüm ses yaptı söküldü. parçayı memlekete göderdim parayı amcam geri aldı. banada 120 ytl orjinal 150 de işçilik ile yenibir devirdaim takıldı.
1-Toplam servise sadece trger için 600 ylt
2-Yan sanayi işcilik ile yeni devirdaim 170 ytl
3-ve son olarak orjinal devirdaim işcilik 270 ylt

SEN SEN OL ORJİNAL DEVİRDAİMİ TRİGER İLE ADAM AKILI BİR İYİ USTAYA GÖTÜR.


_____________________________

Megane 3 faz 2 1.6 extrem.
Sony Xperia P


 
693 Mesaj
11 Haziran 2009; 22:09:36 

bu devridaim denen zımbırtı triger setindetakılı degil mi. servisi aradım o parçayada 200 ytl diyorlar. olmazsa söylediğim gibi alternatörü degiştirmeyeyim. triger ve d.daimi degiştireyim diyorum


_____________________________



 
693 Mesaj
11 Haziran 2009; 22:23:55 

arabamız mı var derdimiz var.
şimdi benim araba 101000 de bide devridaimmi çıktı. servis bana dedi ki biz ona bakarız eger sızdırma yoksa degiştirmeyiz dedi. şimdi ne olacak.
alternatörden kurtulalım derken devridaim çıktı


_____________________________



2404 Mesaj
12 Haziran 2009; 9:39:07 

sadall bende sana diyorumki al arabanı BOSCH CAR SERVİCE götür bu dediklerini 400liraya yaparlar tıpkı servisi gibi parça+işçilik garantili


_____________________________

CLİO SYMBOL 1.4 8V 2006 51.000km
Yakıt rekorum 6.15lt lpg/100 km (Maşaallah)
ATİKER SAFE FAST LPG'li


 
693 Mesaj
12 Haziran 2009; 10:28:19 

hocam benim görev yaptığım memlekette 3 tane market yok
quote:

Orjinalden alıntı: CLİO SYMBOL

sadall bende sana diyorumki al arabanı BOSCH CAR SERVİCE götür bu dediklerini 400liraya yaparlar tıpkı servisi gibi parça+işçilik garantili



_____________________________



672 Mesaj
16 Haziran 2009; 13:53:00 

Arkadaşlar devir daimin 170 TL. olduğuna inanamıyorum. Ben 4 ay önce 95 TL. ye aldım orijinal. Servis ise 115 demişti. Triger kayışında da 60.000 de değişmesi tavsiye edilir. Eliniz darsa bekleyedebilirsiniz. Ha kopar mı kopabilir ama yeni takılan bir kayışta 60.000 dolmadan kopabilir. İlk değişim olacaksa 70-75.000 de zorlanabilir, zaten bu kayışlarda emniyet payı bırakılmıştır. Sonradan takıldıysa (fabrikasyon değilse) fazla bekletmeyin.Ama maddi durum elverince hemen değiştirmek kafa rahatlığı için gereklidir. :)

Alternatör kayışını değiştirmeyeyim diyen arkadaşa da kayışı değiştir, gergiyi değiştirme o zaman derim. Kayış para değil asıl parayı gergi tutar. Kayış 15-20 TL. Tabii gergi özelliğini kaybetmemişse. Usta anlar zaten.


_____________________________



 
207 Mesaj
25 Haziran 2009; 18:42:21 

Arkadaşlar, bu gün 2001 model 1.4 16V Clio Symbol aldım. Araba henüz 49.500 km'de ve trigeri hiç değiştirilmemiş. Bu durumda trigeri acilen değiştirmeli miyim? Yoksa 5-10.000 km daha gider mi? Bir de trigerle birlikte hangi parçaları değiştirmeliyim? Masrafı nedir? Bahsettiğim bakımları yakın zamanda yaptıran var mı? Tecrübelerini paylaşırlarsa sevinirim...


_____________________________



2404 Mesaj
25 Haziran 2009; 19:23:41 

trigeri+şarj dinamosunun kayışını değiştir 16valflerin biraz tuzlu 250yi bulur 4yıl ya da 60.000km değişim periyodu senin araba 8yıl olmuş hemen değiştir


_____________________________

CLİO SYMBOL 1.4 8V 2006 51.000km
Yakıt rekorum 6.15lt lpg/100 km (Maşaallah)
ATİKER SAFE FAST LPG'li


 
693 Mesaj
26 Haziran 2009; 16:32:08 

benim arabanın 16. 16 valfe triger 59000 de değişmişti şuan 102000 km de ama yini de ben deiştim.
triger seti (1 kayış 2 bilya)
alternatör kayışı (şarj dinamosu kayışı) ve 2 tane tapa 284 ytl verdim
serviste değişti 50-60 dışarıya göre pahalı ama yapılan iş ve parçalar 2 yıl veya 60.000 garantili.
ben sana bişey olmaz derim ama bi koparsa 4.000 ytl masraf çıkarır sana.
değiştir kafan rahat olsun
quote:

Orjinalden alıntı: TURKCE

Arkadaşlar, bu gün 2001 model 1.4 16V Clio Symbol aldım. Araba henüz 49.500 km'de ve trigeri hiç değiştirilmemiş. Bu durumda trigeri acilen değiştirmeli miyim? Yoksa 5-10.000 km daha gider mi? Bir de trigerle birlikte hangi parçaları değiştirmeliyim? Masrafı nedir? Bahsettiğim bakımları yakın zamanda yaptıran var mı? Tecrübelerini paylaşırlarsa sevinirim...



_____________________________



 
207 Mesaj
27 Haziran 2009; 16:06:22 

Az önce K.Maraş yetkili Renault servisine gittim, yukarıda bahsettiğim arabanın triger seti (Triger kayışı, aksesuar kayışı, su pompası, tıpalar vs..) + krank kasnağı için işçilik dahil 800 tl istediler. Ama ellerinde krank kasnağı olmadığı için işim p.tesi gününe kaldı. Krank kasnağını daha önce hiç duymamıştım. Parça sadece 130 tl civarı. Bu parçayı daha önce değiştiren var mı? Ne kadar sürede değiştirilmesi gerekir? Bana 800 tl çok gibi geldi, acaba özel servise mi gitsem?


_____________________________



 
693 Mesaj
27 Haziran 2009; 21:13:59 

ben o zaman %35+%10 civarı bi indirim vardı o nedenle ucuza maloldu
yoksa banada 500 üzeri fiat dediler


_____________________________



 
498 Mesaj
28 Haziran 2009; 8:57:08 

arkadaşlar benim şimdiki aracım 2004 model scenic sanırım megane I lerle aynı motor var.. aracım aldığımda 2008 yılında aldım 33000 Km de idi ve hiç triger dğeişmemişti.. ben bundan 2 ay önce 63000 KM de değiştirdim.. bosch car servicesi olan bir arkadaşım var. bizde 12 tane renault var hepsi oraya gidiyor.. sordum dedim yıl dolmuş km dolmamış ne yapayım.. paran çok sa getir değiştirelim dedi.. dedim koparsa sana ödettiririm. oda tamam dedi.. kopmadı bundan öncec 13 yaşında 40.000 Km de bir araba almıştım.. Kia capital di araba.. 63.000 Km de (unuttuk trigerini) simav tarafına bi iş için gitti bizim peder yolda kopmuş triger.. köylerden bi yerden bi usta bulmuş.. adam triger kopmuş diyince aklıma donk etti.. gittim benim mazda ile yardıma.. orda parça bulmak zor.. bi takımda sübap guide felan aldım.. bi baktıkki hiç bişi yok.. sadece kayışı değiştirip senteyi düzeltip yolladı adam.. o araba şimdi bacanakta.. 200.000 Km ye yaklaştı.. arkadaşlar.. orjinal trigerde yıldan korkmayın 4-5 yıla kadar hakkı var.. yan sanayi die satılanda çin malı felan almayın, özellikle renaultta orjinal ayarında parçadır.. ikisinide valeo üretiyor..


_____________________________

En Kalitelisi.. En ugun Fiyatlısı..


 
693 Mesaj
28 Haziran 2009; 11:51:13 

bende sordugum zaman, önemli olan km dediler bin gitsin bişey olmaz dediler. ama o zamandan sonra içime bi kurt düştü. ben bu araca 17500 ytl para verdim dedim. bu triger degişiminin maliyeti 284 ytl ( orjinal renolt servis). ben ne olsa bu arabanın trigerini değiştirecem bu para benden nasıl olsa çıkacak. ha şimdi ha bi sene sonra. degiştireyim koparsada servis düşünsün dedim. nede olsa 2 yıl 60.000 km garantili. basıyorum gaza gidiyorum.
trigeri söktüler cam gibi idi. ama oradaki usta bunun en son haline bakarak bişey diyemeyiz dışı saglam olur içti çatlak olur dedi.
bizim servise bi araç geldi 60.000 bakımını yaptık müşteri degeşimi istemedi ve bu araba 61.000 de triger kopardı adamın 5.000 ytl ye yakın parasını aldık dedi.
ben işimi garantiye alırım. bindiğim araba 17500 ytl değerinde. vede benim canımda kıymetli bu araba arabamda. riske elimden geldiğince girmemeye çalışırım.


_____________________________



 
207 Mesaj
28 Haziran 2009; 12:12:19 

Arkadaşlar, bu gün arabanın (2001 model 1.4 16V Symbol) kullanma kılavuzunu okudum. Triger ve aksesuar kayışı ilgili olarak "Her 60.000 km'de bir değiştirilir. Ancak özellikle şehir içi ve kısa mesafeli ve arabayı kırıcı/yorucu kullanımlarda 60.000 km sınırı beklenmemeli ve daha önce değiştirilmelidir." ifadesi var. Yani "4 yıl" gibi bir sınır yok. Şu anki Symbol ya da Megane'lerin kullanma kılavuzunda 4 yıl sınırı var mı acaba?


_____________________________



 
693 Mesaj
28 Haziran 2009; 14:57:22 

bende sizin sorunuza soru ile karşılık vereyim.
siz sıfır bi otomobil lastigi aldınız diyelim. lastiklerin ortalama ömrünü de 35.000 km sayalım. sizin yılda 3500 km yol yaptığınızı da varsayalım. siz bu lastiği 10 yıl kullanabilecekmisiniz ?
triger kapalı bi kutu içinde olabilir ama sıcak ve soguk havadan direkt etkileniyor ve zamanla gerginliğini ve özelleğini kaybediyor. işte boşlamaya başladığı dönem de 4 yıl ve sonrası oluyor. o nedenle bu durumu ruaf ömrü veya kullanım ömrü deniyor.
sıfır km lastik alırken de lastigin üretim tarihine de bakılmalıdır.
quote:

Orjinalden alıntı: TURKCE

Arkadaşlar, bu gün arabanın (2001 model 1.4 16V Symbol) kullanma kılavuzunu okudum. Triger ve aksesuar kayışı ilgili olarak "Her 60.000 km'de bir değiştirilir. Ancak özellikle şehir içi ve kısa mesafeli ve arabayı kırıcı/yorucu kullanımlarda 60.000 km sınırı beklenmemeli ve daha önce değiştirilmelidir." ifadesi var. Yani "4 yıl" gibi bir sınır yok. Şu anki Symbol ya da Megane'lerin kullanma kılavuzunda 4 yıl sınırı var mı acaba?



_____________________________

Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Markalar » Renault » TRİGER DEGİŞİMİ HK.
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.547