Şimdi Ara

CHERY ACTECO NASILDIR-ÖZELLİKLE KULLANANLARDAN YORUM LTF? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
94
Cevap
1
Favori
58.050
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _opeth

    ne hala savunuluyor merak ediyorum. clio bilmem kaç yılında 2 yıldız almışmışda oymuşda buymuş. bunları neden dayatıyorsunuz anlamadım. hani şu anki aracın fiyatı ile o zamanki clionun fiyatı aynı olsa amenna ama araç güncel araçlarla aynı fiyatta


    Bunu anlatamıyoruz işte hocam, 97'de b sınıfı ıcın standartlar belli, adamlar 2008'de çıkmış üstelik suv sınıfında satılan hemde 40000 tl gibi fiyata satılan araçları 97 deki b sınıfı araçlarla karşılaştırıyor.

    2008 de çıktı chery, standartlar belli, bu standartları yakalayamayan bir arabaya 40000 vermek mantığı ne? Arazi aracı desen değil, performans desen değil, goruntu desen eskı kasa rav4, crv kırması çok eski bir yüz, güvenlik desen yerlerde...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: helisel

    Sorgulamak istediğim şu;

    Bu brilliance bs6 ADAC testi:

    http://www.youtube.com/watch?v=Mbe5ILICT4M&feature=related

    Buda C Ncap brilliance bs6 testi:

    http://www.youtube.com/watch?v=QQ9SHxPt8Fc&feature=related


    Arada nasıl bir hız farkı var ki, araç birinde hurdaya dönerken, diğerinde sapasağlam.
    Bu nasıl bir güvenlik standardıdır?



    Arkadaşım bak biraz araştırınca ikinci videonun doğruluğunu gösterecek ADAC tarafından çekilmiş yeni videoları buldum. İlk testten tam 79 gün sonra aracı ADAC yenilenmiş haliyle tekrar teste tabii tutuyor ve araç 3* alıyor. Yeterlimi peki, bence hayır ama adamlar araştırmaktan ve geliştirmekten kaçmıyorlar... Boş lafla çok iş değil az lafla çok iş yapıyorlar. Lütfen yargılamaktan çok anlamaya çalışalım....

    http://www.youtube.com/watch?v=zoULph4w8No

    http://www.youtube.com/watch?v=bPw26Nfze_Q




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zilog


    quote:

    Orijinalden alıntı: helisel

    Sorgulamak istediğim şu;

    Bu brilliance bs6 ADAC testi:

    http://www.youtube.com/watch?v=Mbe5ILICT4M&feature=related

    Buda C Ncap brilliance bs6 testi:

    http://www.youtube.com/watch?v=QQ9SHxPt8Fc&feature=related


    Arada nasıl bir hız farkı var ki, araç birinde hurdaya dönerken, diğerinde sapasağlam.
    Bu nasıl bir güvenlik standardıdır?



    Arkadaşım bak biraz araştırınca ikinci videonun doğruluğunu gösterecek ADAC tarafından çekilmiş yeni videoları buldum. İlk testten tam 79 gün sonra aracı ADAC yenilenmiş haliyle tekrar teste tabii tutuyor ve araç 3* alıyor. Yeterlimi peki, bence hayır ama adamlar araştırmaktan ve geliştirmekten kaçmıyorlar... Boş lafla çok iş değil az lafla çok iş yapıyorlar. Lütfen yargılamaktan çok anlamaya çalışalım....

    http://www.youtube.com/watch?v=zoULph4w8No

    http://www.youtube.com/watch?v=bPw26Nfze_Q




    Onun da araştırmasını yaptım. 2. test ADAC değil ve çarpışma hızı belirsiz. Sadece yavaş çekimde çin tarafından youtube'a verilmiş bir video.




  • birbirimize doğrularımızı kabul ettirmeye çalışmaktan vazgeçelim...
    bana göre güvensiz...
    sana göre güvenli...
    bana göre kalitesiz...
    sana göre kaliteli...
    beğeniyorsan alırsın, kullanırsın...
    ben beğenmiyorum, almam da kullanmam da...
    bu kadar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: helisel


    quote:

    Orijinalden alıntı: zilog


    quote:

    Orijinalden alıntı: helisel

    Sorgulamak istediğim şu;

    Bu brilliance bs6 ADAC testi:

    http://www.youtube.com/watch?v=Mbe5ILICT4M&feature=related

    Buda C Ncap brilliance bs6 testi:

    http://www.youtube.com/watch?v=QQ9SHxPt8Fc&feature=related


    Arada nasıl bir hız farkı var ki, araç birinde hurdaya dönerken, diğerinde sapasağlam.
    Bu nasıl bir güvenlik standardıdır?



    Arkadaşım bak biraz araştırınca ikinci videonun doğruluğunu gösterecek ADAC tarafından çekilmiş yeni videoları buldum. İlk testten tam 79 gün sonra aracı ADAC yenilenmiş haliyle tekrar teste tabii tutuyor ve araç 3* alıyor. Yeterlimi peki, bence hayır ama adamlar araştırmaktan ve geliştirmekten kaçmıyorlar... Boş lafla çok iş değil az lafla çok iş yapıyorlar. Lütfen yargılamaktan çok anlamaya çalışalım....

    http://www.youtube.com/watch?v=zoULph4w8No

    http://www.youtube.com/watch?v=bPw26Nfze_Q




    Onun da araştırmasını yaptım. 2. test ADAC değil ve çarpışma hızı belirsiz. Sadece yavaş çekimde çin tarafından youtube'a verilmiş bir video.



    birinci test adac mı peki arkadaşım......




  • ya ben cherry nin sıfırına vereçiğimiz pareyı versek ayağımıza ne arabalar gelir


    ÇİN MALI ALINMAZ!!!!!
  • boşver chery'i başka bi araç bak bence. olmaz yani anlatmaya bile gerek yok. seçeneklerini başka tarafa yönelt.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: secilh

    boşver chery'i başka bi araç bak bence. olmaz yani anlatmaya bile gerek yok. seçeneklerini başka tarafa yönelt.

    kardeş cehry alia 25000 tl den başlıyo 28000 tl ye kadar chery tiggo 33000 tl chery kimo 17000 tl ayrıca chery tiggo ancap testinden 2 yıldız aldı..ben bu kadar parayı verdikmi ayağımıza ne arabalar gelir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cicoz99

    quote:

    Orijinalden alıntı: secilh

    boşver chery'i başka bi araç bak bence. olmaz yani anlatmaya bile gerek yok. seçeneklerini başka tarafa yönelt.

    kardeş cehry alia 25000 tl den başlıyo 28000 tl ye kadar chery tiggo 33000 tl chery kimo 17000 tl ayrıca chery tiggo ancap testinden 2 yıldız aldı..ben bu kadar parayı verdikmi ayağımıza ne arabalar gelir

    aynen katılıyorum. o parayı gözden çıkardıktan sonra alınacak ne arabalar var. ne alırsan al, 2. el piyasası hızlı olan araç al. dertsiz başına iş alma .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: secilh

    quote:

    Orijinalden alıntı: cicoz99

    quote:

    Orijinalden alıntı: secilh

    boşver chery'i başka bi araç bak bence. olmaz yani anlatmaya bile gerek yok. seçeneklerini başka tarafa yönelt.

    kardeş cehry alia 25000 tl den başlıyo 28000 tl ye kadar chery tiggo 33000 tl chery kimo 17000 tl ayrıca chery tiggo ancap testinden 2 yıldız aldı..ben bu kadar parayı verdikmi ayağımıza ne arabalar gelir

    aynen katılıyorum. o parayı gözden çıkardıktan sonra alınacak ne arabalar var. ne alırsan al, 2. el piyasası hızlı olan araç al. dertsiz başına iş alma .

    kardeş bende 2004 mmodel lancer var sıfır almıştım 33.000 ytl ye ikinci el bol değil arabam 55.000 km de ve arabam 19.000 tl veren çook yakında satabilirm belki 1.6 motor var ama 1.6 motora göre yakıt tüketimi çok az aynı dizel bir araba



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cicoz99 -- 30 Aralık 2011; 18:56:40 >




  • Selamlar herkese.. foruma Chery ile ilgili bir problemime yanit aramak icin girdim ama baktim cogu mesaj geyik ve kavgadan ileri gitmemis... bu arkadaslarin zamanlarina cok yazik cok.. tabi bunlar arasindan ise yarar bilgiyi ayirmaya calisirken bi yigin zaman kaybeden bana da yazik oluyor. Sonucta sorunuma bir yanit da bulamadim ustelik.

    Bu ve diger kitlenen forumdaki arkadaslar bir turlu paylasamamislar arabayi. kimi iyi gorunuyo demis kimi baktim biseye benzemiyo demis. Arabayi kullanan biri olarak ben de yazayim bari yorumumu.

    Ben Moskova'da yasiyorum ve Chery Alia arabam var. Buradaki adi Chery Fora. Bende 2.0 Litre version var. Arabanin Kaliningrad da fabrikasi var. vardi. 2009 da cinliler krizde arabayi satamayip modeli komple fabrikasiyla falan ruslara devrettiler. Ruslar da arabayi VORTEX markasiyla yeniden uretti, uretiyor. her neyse... Ben kardesimin "CIN MALI ALMA" sozunu dinlemeyip elde kalmis son Chery'lerden bi tane aldim. Araba motor isisini iceri veremiyor arkadaslar. Tabi hemen aldigim yere gittim. Cevap "evet bu arabalarda boyle bir sorun var, antifrizi degistirince duzeliyor" verdik asagi yukari 100 TL degistirdik. Cok az bir degisiklik oldu ama -10 un altinda kisin aracin ici buz gib oluyor. 3 servise goturdum cevap ayni. Ben antifriz degisti zaten diyince, bu araclar soguga gore yapilmamis, yapacak birsey yok diyorlar. Sonra rus sitelerde arastirma yaptim ve gordum ki buradaki hemen hemen tum araclarda ayni sorun var ve henuz cozumu bulan yok. Bununla ilgili sorun yasayan ve cozen var ise lutfen bana da yardimci olsun.

    Bunun disinda yazin bir arabaya arkadan carpip tampon degistirdim. Ondan midir bilinmez, o olay sonrasi motro asiri titremeye basladi. Servis cevabi yine ayni : BU araclar cin mali, normal" Basta boyle degildi diyorum, kazyi anlatiyorum. Biz baktik sorun yok cevabi aliyorum. Yine benzer problem yasayip cozen varsa sana da anlativersin.

    Ucuncu ve son konu, arabada 5000'de gosterge paneli degismisti. simdi 11000 civarindayim gosterge bugun gene gitti. Siparis verilecekmis. Garantinin 1 ayi kaldi. Siparis yetismedi deyip onu da bana odetmezler umarim. bakalim.

    Bu sorunlar disinda surus, yol tutus, motor performans gayet normal. arac 130 beygir, bence olmasi gerektigi gibi gidiyor. Bu araci toyotayla bilmem neyle kiyaslamaktan cok fiyatina gore degerlendirmek lazim bence. Benim param bu kadar kardesim, ikinci ele de guvenemiyorum diyenin alabilecegi bir araba bence (sorunlari saymazsak). Ben 11500 $ aldim araci, o zamanki kurla 17500 tl ediyordu. ford focus da kalmisti elde tabi kriz zamani. onun fiyati 19000 $ di. ben hala da pisman degilim. 2 senedir biniyorum oyle ya da boyle. en kotu ihtimal 1000-2000 $ altina satarim gider, hala ben forda gore karda olurum. Ha ford daha iyi araba o baska mesele.




  • Arkadaşlar 2008 yılının 5.ayında Alia aldım.İlk bir sene boyunca hep karamsardım.Birgün yolda kalırım korkusuyla bindim hep.1.yılı doldu arabanın araba 45.000 km de açtım servisten aldığım raporları 1.seferde 5.000 km bakımı.2.seferde 10.000 bakımı.20.000,30.000 ... derken 33.000 km de aracın içerden sağ kapı açma kolu kırıldığından servise götürmüşüm.40.000 km de airbag ve abs lambası yandığından..90.000 km ye kadar servis bakımlarını eksiksiz yaptırdım.(yağ,filtre değişimi v.s)araba şuanda 120.000 de.servis bakımları haricinde bir kuruş parça masrafı yapmadım.(yukardaki şikayetlerimi de garantiden karşıladılar)
    Arabanın piyasası yok doğru fakat bunun sebebini yukarıdaki yorumlardan yola çıkarak göstermek mümkün.
    Bu araba hakkında yorum yapanların kaç tanesi 4 sene boyunca chery markalı araca binmiş?
    sürekli duyduğum ve artık usandığım bir kaç kelime;
    CHERY Mİ?ŞU ÇİN MALI OLAN MI?YA BİNİLİRMİ O ARABAYA?SAÇMALAMAA..ÇİN MALI O YA..YERİYLE ARABA OLSA NE YAZAR...
    bu şekilde düşünen arkadaşlar size sadece gülüyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baba-sultan

    Arkadaşlar 2008 yılının 5.ayında Alia aldım.İlk bir sene boyunca hep karamsardım.Birgün yolda kalırım korkusuyla bindim hep.1.yılı doldu arabanın araba 45.000 km de açtım servisten aldığım raporları 1.seferde 5.000 km bakımı.2.seferde 10.000 bakımı.20.000,30.000 ... derken 33.000 km de aracın içerden sağ kapı açma kolu kırıldığından servise götürmüşüm.40.000 km de airbag ve abs lambası yandığından..90.000 km ye kadar servis bakımlarını eksiksiz yaptırdım.(yağ,filtre değişimi v.s)araba şuanda 120.000 de.servis bakımları haricinde bir kuruş parça masrafı yapmadım.(yukardaki şikayetlerimi de garantiden karşıladılar)
    Arabanın piyasası yok doğru fakat bunun sebebini yukarıdaki yorumlardan yola çıkarak göstermek mümkün.
    Bu araba hakkında yorum yapanların kaç tanesi 4 sene boyunca chery markalı araca binmiş?
    sürekli duyduğum ve artık usandığım bir kaç kelime;
    CHERY Mİ?ŞU ÇİN MALI OLAN MI?YA BİNİLİRMİ O ARABAYA?SAÇMALAMAA..ÇİN MALI O YA..YERİYLE ARABA OLSA NE YAZAR...
    bu şekilde düşünen arkadaşlar size sadece gülüyorum

    Sayın baba-sultan;

    Yazdıklarınıza aynen katılıyor ve eklemek istiyorum...

    2008 yılı ekim ayında ilk CHERY TIGGO'mu büyük bir hevesle ve zevkle aldım. başkaları gibi yok ucuzdu, bütçeme uygundu diye değil gerçekten günlerce servise giderek bakımdaki araçları inceleyerek aldım. Tek bir gün beni yanıltmadı ve üzmedi..... 2 kere yazılım değiştirildi, 1 kez de sente ayarı yapıldı... Evet bu kusurlar olabilir dedim çünkü firma daha çok gençti ve ÇİN piyasasının dışına ilk kez açılmışlardı.....

    2009 yılında yaşadığım bir kaç sağlık sorunu nedeniyle eşimin daha rahat araç kullanması için 1.6 TIGGOMU takasla 2.0 TIGGO AT ye çevirdim. 2009 Mayıs ayından bugüne dek değişen parçalar rutin bakım malzemeleri (buji, yağ, filtre..vs) ve arka oksijen sensörü oldu ki oda garantiden değiştirildi.

    Satışını yaptığım aracım 27000 km deydi ve allah kısmet ederse yeni yılın 2. haftası kullanmakta olduğum aracımı 50000 km bakımına götüreceğim...

    Yaklaşık 77 bin km ve 3 yıllık CHERY kullanıcısı olarak eger gelirse 2010 dakar 18. cisi olan TIGGO 5 (RELY X5) 'i alma hayalleri kuruyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cherytiggo

    İyi günler ben chery tiggo sahibiyim size tüm samimiyetimle sölüyorum kaçıcak araba değiller cheryler.Bildiğiniz gibi chery chrysler firmasının yüzde elli ortağı ve chery nin bazı modellerini dodge amerikada kendi markası altında satıyor.Chery motor konusunda fiat chrysler gibi markaların motorlarını üretiyor ve bence tiggom resmen uçuyor ama devirli kullanmak şartı ile ve şunu söyliyim bana göre bu araçlar sağlam çünki 1450kg bir araba sahibiyim sizce bu araba teneke olsa bu kadar ağır olur mu ve aracın kapılarında koruma barları da var kısacası siz millete hiç takılmayın bu araçlar gerçekten fiyatına göre mükemmel...

    Saygılar...

    Ağırlıkla sağlamlığı doğru orantılı olarak değerlendiren arkadaşım sana sadece aşağıdaki linke tıklamanı rica ediyorum

    http://www.youtube.com/watch?v=vx5JpY9DM_k

    Videodaki araç 2550kg !!!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zilog

    Eksik yazmışsın arkadaşım bak bunlar TIGGO'nun yazmadığın diğer artıları.

    - Arka Cam Orta Stop Lambası
    - Ön Fren-Hava Soğutmalı Disk
    - Arka Fren-Disk
    - Ön ve Arka Kapı İçlerinde Yan Darbe Koruyucu Barlar
    - Yükseklik Ayarlı Ön Emniyet Kemerleri
    - Üç Noktalı Arka Emniyet Kemerleri
    - Çocuk Kilidi

    ayrıca LOTUS imzalı yol tutuş karakteristiğini ve viraj denge çubuğunuda de ekleyelim lütfen. Diğer suvlarda olmayan farkı da budur...



    bunlar mı +
  • Şu kısacık dünya hayatında bilinmedik ve çözülmesi zor sorunları olan arabayla uğraşmaya ne gerek var.98 mod lagunanın bile tamirini yapamayan ustalar yolda zor gördükleri arabanın tamirini nasıl yapacaklar kaldıki mesajlarda SEVİSLER BİLE ÇARESİZ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vincentvega

    TIGGO3 2000cc Lusso Otomatik Vites Benzin 44.990 TL

    En full modelinin güvenlik donanımları:
    - Sürücü ve yolcu hava yastıkları
    - ABS + EBD

    Evet sadece bu kadar. 45.000 TL bu arabaya ne akla hizmet verilir merak ediyorum .

    Sadece örnek olarak veriyorum:

    Chevrolet Cruze 1.6 16V (113 HP) 33.712 TL

    EuroNCAP 5 yıldız ve baz modelinin güvenlik donanımları:
    ABS
    Hava Yastığı-Sürücü
    Hava Yastığı-Yolcu
    Hava Yastıkları-Yan
    Hava Yastıkları-Perde
    ESP(Elektronik Denge Kontrol Porgramı)
    TC (Traction Control)
    Arka Cam Orta Stop Lambası
    Ön Fren-Hava Soğutmalı Disk
    Arka Fren-Disk
    Ön ve Arka Kapı İçlerinde Yan Darbe Koruyucu Barlar
    Yükseklik Ayarlı Ön Emniyet Kemerleri
    Üç Noktalı Aktif Gergili Ön Emniyet Kemerleri
    Üç Noktalı Arka Emniyet Kemerleri
    Sürücü ve Ön Yolcu Emniyet Kemerleri İkaz Lambası
    Diz Koruyucu Panel
    Çocuk Koltuğu Bağlantı Sistemi (ISOFIX)
    Çocuk Kilidi
    Kaza Anında Katlanabilen Pedal Sistemi



    birşeyi karşılaştırıken tam olarak karşılaştırmak gerekir. Kafanıza göre istediğiniz yerinden alıp gösteremezsiniz....
    Madem cruize için

    ABS
    Hava Yastığı-Sürücü
    Hava Yastığı-Yolcu
    Arka Cam Orta Stop Lambası
    Ön Fren-Hava Soğutmalı Disk
    Arka Fren-Disk
    Ön ve Arka Kapı İçlerinde Yan Darbe Koruyucu Barlar
    Yükseklik Ayarlı Ön Emniyet Kemerleri
    Üç Noktalı Aktif Gergili Ön Emniyet Kemerleri
    Üç Noktalı Arka Emniyet Kemerleri
    Sürücü ve Ön Yolcu Emniyet Kemerleri İkaz Lambası
    Diz Koruyucu Panel
    Çocuk Koltuğu Bağlantı Sistemi (ISOFIX)
    Çocuk Kilidi

    bunları emniyet donanımı olarak yazdıysanız CHERY nin aynı donanımlarını silip yok diye gösteremezsiniz demek istiyorumdum...

    umarım şimdi anlatabilmişimdir....




  • Merhabalar ben Cin shangayda yasiyorum, ailem istanbulda ve isim dolayisi ile zaman zaman istanbula geliyorum ve genis ve gosterisli bir araba almak istiyorum.. su anda 2-3 yasinda Tiggolar 23 000 - 26 000 arasi bu fiyata alabilecegim diger arabalari kiyasladim, uzun sure arastirdim, simdi bana reno megane vs onerebilirsiniz ama senelerdir biktim reno kullanmaktan...

    Bu fiyat araliginda ayni yasta alabilecegim arabalar, : fiat linea vs, hundai era vs, chevrolet (cin mali ) modelleri .. bunun benzeri arabalar surup gidiyor..

    Su anda kagit uzerinde baktigimda en mantikli araba Tiggo duruyor.. ( terios bir secenek ama cok tipsiz ve dar bir araba ve daha pahali )

    Kendim Cinde yasadigim icin Cin menseili arabalara alisigim.. size soyle diyeyim WV, BMW, Chevrolet gibi bircok markanin Cinde tesisleri var ve Cin ic piyasinda bu araclar cok satiliyor.. ayrica Chery e gelirsek Cinde yerli arabalarin en cok satani chery degil.. roewe, great wall, Byd gibi bir cok populer marka var ve insanlar bu arabalari cok rahat alabiliyorlar.. ben forumdaki yorumlari gorunce gercekten hayal kirikligina ugradim.. herkes direk guvenlige odaklanmis.. sanki biz dogan sahin reno 9 larda buyuyen nesil degildikte Munichte mercedeslerde dogduk..

    guvenlik icin kiyaslayacaksak ben tiggoyu ( fiyat olarak ) linea veya accent ile kiyasalarim.. simdi kenidimi dusunuyorum Linea ve tiggo 90 Km ile kafa kafaya carpissa.. hangisinin icinde olmak isterdim ? ben Tiggoda olmak isterdim acikcasi.. bu yuzden guvenlik konusunu bir kenara birakalim artik.. kiyaslamalari mantikli yapalim..

    forumda birkac arkadas disinda saglikli yorumlar gelmemis , gercek tiggo kullanicilarindan daha fazla yorum bekliyorum.. lutfen yardimci olunuz..

    meraklisina ek bilgi :

    Bu arada cin menseili bir cok guzel marka var.. umarim bu markalar bir gun turkiyeye gelir ve diger marakalarin basit arabalarini turkiyeye kakalama duzenini yikarlar..

    BYD s6 cinde sifiri 128 000 rmb 36 000 tl
    http://www.youtube.com/watch?v=GVX2Cxtxfm8

    roewe 550 sifiri 135 000 rmb 37 000 tm
    http://www.youtube.com/watch?v=bmOfIM3mnrs

    favorim bu:
    Great wall hover 5
    sifiri 80 000 rmb 23 000 tl
    http://www.youtube.com/watch?v=ewX1h8iIlgc&feature=related




  • Ben şu 2009 ve öncesi yorumları okudum ve sadece gülmekle yetindim. Çünkü bende de o dönem alınmış 2009 model kimo var :) ve 2. el piyasası yok denen o arabayı 10 ay önce ben 2. el olarak aldım. Şu an aracım 28 000 km de ve araç şu ana kadar hiç bir sorun çıkarmadı çok şükür.

    Ama şunu diyebilirim ki Chery'i kimseye önermem. Çünkü kullandığım bu kimonun tasarımı iç dizaynı donanımları ve özellikleriyle tanıştıktan sonra ben asla bu özelliklerden daha düşük bir özellikte araç almam o yönden kötü .) Çünkü 8-10 yaşında araç alırsam hayatta memnun olmam :))

    O kadar yorum var ve onların hepsi birer boş kirlilik işte. Çünkü gerçeği yansıtmıyor. Ben aldım memnunum...

    Hatta o kadar yorum yapan arkadaşlar bir zahmet şu Chery'nin tarihini okusunlarda ona göre yorum yapsınlar...

    Chery Automobile Çin'li bir otomobil üreticisidir. Chery Wuhu'nun yerel hükümeti tarafından sahiplenildi ve 2006 yılında rekor satış olarak değerlendirilen 305.000 sayısına ulaştı. Chery Çin'in en büyük otomobil üreticisi olmakla beraber dünyanın en hızlı büyüyen otomobil üreticisi olma ünvanını da taşıyor.

    Chery, 1997 yılında, Çin'in endüstrisi az gelişmiş bir bölgesi olan Wuhu'nun ekonomisine destek olmak için kuruldu. İlk fabrikası, Ford Avrupa'dan 25 milyon USD'ye alınan makineleri ve motor teknolojisini kullandı. 1999'da SEAT'ın Toledo'sunun lisanslı şasisini kullanarak otomobil üretimine başladı. Firma, Çin'in o zamanki kanunlarına göre yasadışı bir firmaydı ve "oto yedek parça sağlayıcısı" olarak kayıtlara geçirilmek zorunda kalmıştı. Firma bu nedenle, otomobillerini Çin'in her tarafında satmak için bir lisans elde edemiyordu.

    Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) 2001'de Chery'nin %20 hissesini satın alarak, Chery'nin SAIC'nin milli perakende satış lisansını kullanmasını sağladı. 2001'de Chery, otomobillerini Suriye'ye ihraç etmeye başlayarak Çin'in ilk otomobil ihracatçısı oldu. Chery ayrıca ISO-9001 sertifikasını aldı. Eylül 2002'de Chery, zamanın en kıdemli kalite sertifikası olan ISO/TS 16949 sertifikasını aldı.

    2003'te Chery, bir araştırma-geliştirme birimi kurdu ve teknolojisini ve kalitesini geliştirmek için yabancı uzman firmalarla çalışmaya başladı. Sonu gelmeyen kalite kovalamacasında Chery, arabalarına ilk 2003'te uyguladığı Chery's Lean/Six Sigma üretim sistemlerinin başına geçmesi için Mitsubishi'den bir Japon mühendis kiraladı. Boya birimlerinde kullanmak üzere, 2004'te DURR boya sistemleri ile anlaştılar ve böylece bu avantajlı sisteme sahip olan dünyadaki sadece 5 firmadan biri oldular. Chery'nin diğer ortakları General Motors ve Volkswagen arasında yükselen gerilim nedeni ile, SAIC hissesini 2004'te Chery'ye geri sattı. 2005'te Chery, küresel otomobil endüstrisinin en kıdemli ve en katı kalite kontrol sistemi olan ISO/TS 16949:2002'ye yükseltildi.

    Aynı zamanda, Çin'in Birleşik Devletler'de satılan ilk otomobili olma ümidi ile, Malcolm Bricklin's firması ve Visionary Vehicles ile de çalışmaya başladılar. Plan, 5 yeni araba hattı ithal etmekti. Bricklin, Birleşik Devletler'de 250 satıcı aracılığıyla, 2007 itibarı ile yılda 250000 araç satmayı planladı. Bununla birlikte, oto dizaynı ve finansal 2 erteleme ve anlaşmazlıklar sonucu satış durdu. Bunun yerine, Chery, kendi ihracat planlarını kovalıyor ve, Amerika, Avrupa ve Çin pazarları için geniş araba sıraları dizayn ediyor. Estetik dizayn, Ferrari ve Lamborghini için yaptıkları dizaynlarla tanınan Bertone ve Pininfarina yardımlarıyla oluyor. Ayrıca Avusturya'nın AVL'si, yeni nesil araçlar için, biri turbodizel olmak üzere 18 motorun üretimi için Chery ile çalışıyor. ACTECO denilen yeni motor markası, Euro IV emisyonlarını karşılıyor ve, alüminyum alaşım silindir blokları/kafaları ve direkt yakıt püskürtmesi gibi ileri teknolojileri kullanıyor.

    Bosch, Chery'ye, modern şanzıman tasarımlarında yardım ediyor. Lotus Mühendislik (yarış arabaları şasilerindeki deneyimleri ile bilinirler), Chery'ye oto dizaynı ve kalitesinde yardım ediyor. Ricardo Consulting Engineers da Chery'ye, Çin'in ilk hibrid aracını üretmesi için bir hibrid güçlokomotifi geliştiriyor.

    Chery araçlarının tamamına yakınını Çin'de üretiyor. Chery 2003'te İran'da, Çin'in ilk yabancı otomobil tesisi olan tesisi kurdu, ve 2005'te QQ'sunu Modiran Vehicle Manufacturing Company'de üretimde gördü. Ayrıca 2005'te başka bir Chery tesisi işletilebilir hâle geldi. Chery 2006'nın sonlarına doğru Malezya'da üretime başlamayı ve Maddi - Cairo'daki eski Daewoo Motor'un tesislerinde Speranza markası adı ile araçlarının üretildiğini görmeyi planlıyor.

    Chery, Mauricio Macri sahipli bir firma olan Socma ile, Chery Mercosur'u şekillendirecek ve 2007'den itibaren QQ ve Tiggo'yu Montevideo, Uruguay'da üretecek olan bir ortak girişim için bir anlaşma imzaladı. Chery Birleşik Devletler'de 1 milyondan fazla araç sattıktan sonra da, orada da bir tesis kurmaya niyetli.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.