Şimdi Ara

Senede 12 dolar ver kaldır gişeyi istanbulun trafik derdi ..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
38
Cevap
0
Favori
1.303
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj




  • İstanbul Emniyet Müdür Yardımcısı Ali Kemal Hanlı, İstanbul trafiğinin çözümü için bağımsız bir trafik yönetimine ihtiyaç duyulduğunu söyledi.

    İstanbul’un 2.5 milyon araç, 4.5 milyon sürücü 12 milyon nüfusu ile büyük bir metropol olduğunu belirten Hanlı, trafiğin bir bilim işi olduğunu, ifade etti.

    Trafikte üç unsur olduğunu söyleyen Hanlı, bu unsurların hız, konfor ve güvenli olduğunu ifade ederken, “İnsanlara tercih sunmak gerekiyor, toplu taşıma gibi. Sokaktaki trafik polisine gelmeden önce değinilmesi gereken 4 madde var, mühendislik, eğitim, denetim ve ilkyardım hizmetleri. Dünya Sağlık Örgütü’nün raporlarına göre en ölümlü kazalar trafik kazalar” dedi.

    ÇÖZÜMÜN İLK ADIMI ÖZERK YÖNETİM

    İstanbul’un trafik sorunun bölümlere ayrılarak merkezler bazında çözümler üretilerek çözülebileceğini ifade eden Hanlı, trafik sorununun çözülmesi için öncelikle tek otorite ihtiyaç duyulduğunu, ancak bu yapının vali ve belediye başkanlarından bağımsız olması gerektiğin söyledi. Hanlı çözümün ilk adımının özerk yönetim olduğunu, 34 plakalı araçlardan alınacak vergilerin bu yönetime bağlanabileceğini belirtti.

    GİŞELER KALKMALI

    İstanbul’da araç kullanmanın bir bedeli olması gerektiğini ifade eden Hanlı, “İstanbul’da köprüler dışında kullandığınız yollar için hiçbir ücret ödemezsiniz. Ama 1 km fazla gidip karşıya geçerseniz para ödersiniz. Bu yüzden gişelerin kalkması gerekir. İstanbul’da yol kullanmanın bir bedeli vardır. Bölersiniz, sanıyorum araç başına 12 dolar düşüyor. Her araçtan yıllık bir kere almak yeterli” dedi.

    Trafik kazalarının nedenini hız değil durmayı bilmemek olduğunu belirten Hanlı, “Biz durmayı bilmiyoruz. Kazalarda yüzde 24 arkadan çarpıyoruz, yüzde 17 duran araçlara çarpıyoruz” dedi.

    hurriyet







  • Rakam çok cuzi.

    Bence çok mantıklı olur bu işlem gerçekleşirse.

    Ayrıca otoyollardaki gişelerde kaldırılsın.

    Otoyol vergisi adı altında bir vergi alınsın.

    Bir çok ülkede böyle işliyor sistem.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: desiya

    Rakam çok cuzi.

    Bence çok mantıklı olur bu işlem gerçekleşirse.

    Ayrıca otoyollardaki gişelerde kaldırılsın.

    Otoyol vergisi adı altında bir vergi alınsın.

    Bir çok ülkede böyle işliyor sistem.




    aman hocam zaten yeni bir vergi ismi bulmak için can atıyorlar ama mantıklı
  • Gayet mantıklı, bir ara da evlerin önünde duran araçlardan park parası alınacak deniliyordu unuttular onu sanırım
  • 100 lira veriyim ben almasınlar 1 sene boyunca benden köprü parası, yer mi

    12 dolar nedir ki, verginin arasına kaktırır da alır devlet, aa lütfen

    Ama sonra yine bi 12 daha ister, ben senden bişe almadım ki diye...



    Bunlar temelinden imanı gevremiş binaya, yeni kat çıkmaya çalışıyo...

    Herşeyi yıkıp baştan yapacaklar başka çaresi yok...



    Yeni anayasa, yeni düzenlemeler vs vs vs...


    Yoksa bi halt olmaz...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: atiyba

    Gayet mantıklı, bir ara da evlerin önünde duran araçlardan park parası alınacak deniliyordu unuttular onu sanırım


    yook artık lebron james
  • quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez


    quote:

    Orjinalden alıntı: atiyba

    Gayet mantıklı, bir ara da evlerin önünde duran araçlardan park parası alınacak deniliyordu unuttular onu sanırım


    yook artık lebron james

    bende hatırlıyorum o vergiyi:) utanmasalar sen ilerde araç sahibi olacaksın sende o potansiyel var vergisi alacaklar




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • İstanbulun trafik derdini çözmek için istanbulu yıkıp baştan yapmaları lazım
  • 12dolarsa sorun degıl. 5 gecıste amortı edersın olur bıter. Ama yapılsa bıle bu kadar dusuk ucret uzerınden yapmaz bunu devletımız.
  • 12 dolar imkanı yok

    12 doları kelle başına alcaklarsa ozaman ayrı bir olay olur

    12 x 72 milyon baya para eder ozaman
  • geçmediğim bir otoyolun vergisini niye ödeyeyim.hadi köprüleri kısmen anladım.ayrıca trafik sorunu gişeleri kaldırmakla değil.raylı sistemleri ter altına indirmekle olur yer üstünde metrobüs kandırmacası yaparak değil bunlar hep tribüne oynayan seçim zamanına sıkıştırılan göz boyama yatırımlar bilmem yanılıyormuyum.
    quote:

    Orjinalden alıntı: desiya

    Rakam çok cuzi.

    Bence çok mantıklı olur bu işlem gerçekleşirse.

    Ayrıca otoyollardaki gişelerde kaldırılsın.

    Otoyol vergisi adı altında bir vergi alınsın.

    Bir çok ülkede böyle işliyor sistem.


  • Önce 12 dolar diyip gişeyi kaldırırlar.
    1-2 yıl sonra aaa gişe olmayınca trafik çoğaldı herkes araba kullanmaya başladı diyip tekrar gişe koyarlar.
    12 doları da almaya devam ederler.

    Dikkat ederseniz çoğu vergi bu şekilde çıktı.
  • Tamam da köprü geçişlerinde Anadoludan-Avrupaya gişe yok yine dolu ? (En azından bir ay önce en son geçerken öyleydi)
  • deli dumrul evrgisi alırlar ancak memleketimizde hiçbir şey i,çin çözüm üretilmez bütün çözüm odakları şu kadar para toplayalımdan ibarettir, ben eğer devletimi azcık tanıdıysam 12sinide alır gişeleride kaldırmaz sonrada ismi istanbulda yaşama katkı payı olur bizde yutarız.
  • Ya gişeler regulatordur, filtredir, trafiğin açılmasına yardımcı olur aslında

    Aynı bir buffer gibi hareket ediyorlar fazla kalabalıgı tutuyor üstünde

    Gişeler olmassa ara arterler fln komple tıkanır bakın, sizin köprüde yavaşlayıp 2-10dk kaybetmeniz ileride trafiğin kilit olupr 20-30dk çakılmanızdan iyidir

    Bu sebeple aslında gişeler mantıklı bir uygulama

    Ama en mantıklısı belediyenin insanları izlemesi wede iş yerlerine açılış saati wermesi

    Şimdi genellikle iş yerleri 8-9 arasında açılıyor bunu 6:30 - 9:30 arasına yaarsanız

    Hemde mantıklı şekilde mesala;

    Levent semtinde 100 iş yeri war bunların 33 ü 6:30 7:30 arası 30 u 7:30 8:30 arası 30 u 8:30 9:30 arası acılırsa

    Leventin ara arterleri tıkanmaz yolları daimi şekilde açık olur

    Bu macro boyut birde micro olarak bakarsan

    Bu 7:30 ila 8:30 arasında açılan 30 işyerindeki çalışanları bir şekilde sınıflandırırsın mesala diyelim bu şirketlerden 10 unda cok sayıda karşı yakaadan gelen war 20 si ise avrupa yakasında yani leventle aynı yakada

    Sende gider bu 10 şirketi bu 1 saat içindeki ilk 10dk ya sıkıştırısın

    Leventin komşusu maslaktaki çok sayıda karşı yakada çalışanı olan şirketleri ise saat içindeki 2. 10 dk içinde açarsın, diğer komsu etilerdeki karşıdan işçisi çok gelen şirketleri ise saat içindeki 3. 10dk ya sıkıştırırsın

    Bu şekide ara artarler tıkanmayacagı gibi koprude tıkanmıcaktır

    Bu benim istanbul trafiğine çözümüm

    2. çözüm ise saat 7:30 ila 9:30 [rush hour] arasında arabasında TEK kişi bulunanların SADECE en SAG şeritten seyretmesine arabasında 2 kişi bulunanların orta wede sag şeritten seyretmesine arabasında 2+ kişi olanların ise sol şeride geçme hakkı bulunmasını dusunuyorum

    Bunu EDS benzeri bir sistem ile denetliyebilirsiniz zor bişi değil uygulanmayan bişi hiç değil ABD de uygulanıyor

    Son olarak ise çalışanlarına tekil yani tek tek araba kiralayan şirketlere ek wergi getirilmeli, servisler desteklenmeli




  • bence şöyle olmalı;

    sabah 06:30-09:30 arası ücret 2x

    akşam 16:30-19:30 arası ücret 2x

    diğer saatler x

    saat aralıkları yoğunluğa göre değişebilir.
  • sorun hız değil durmayı bilmemek ne demek ben anlamadım....
    demekki hızlı geliniyorki durulamıyor...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    sorun hız değil durmayı bilmemek ne demek ben anlamadım....
    demekki hızlı geliniyorki durulamıyor...


    fren kullanmayı bilmiyoruz ABS yalan oluyo demek istiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi canvarol -- 3 Haziran 2009; 14:50:47 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: KATADE

    bence şöyle olmalı;

    sabah 06:30-09:30 arası ücret 2x

    akşam 16:30-19:30 arası ücret 2x

    diğer saatler x

    saat aralıkları yoğunluğa göre değişebilir.



    Diyorsunki millet işe gitmesin

    Şöle bişi olabilir dediğin saatlerde hususi arabalar X2 ama servisler bedava mesala
  • quote:

    Orjinalden alıntı: drahte 1905
    2. çözüm ise saat 7:30 ila 9:30 [rush hour] arasında arabasında TEK kişi bulunanların SADECE en SAG şeritten seyretmesine arabasında 2 kişi bulunanların orta wede sag şeritten seyretmesine arabasında 2+ kişi olanların ise sol şeride geçme hakkı bulunmasını dusunuyorum

    Bunu EDS benzeri bir sistem ile denetliyebilirsiniz zor bişi değil uygulanmayan bişi hiç değil ABD de uygulanıyor

    Son olarak ise çalışanlarına tekil yani tek tek araba kiralayan şirketlere ek wergi getirilmeli, servisler desteklenmeli



    Bi tane yanıma bi de arkaya iki adet şişme bayan alırım, ayıp olmasın diye üzerlerine bi tişört tamamdır...

    Sonra sol şerit benim


    Şaka bi yana millet eds yapılalı değişik atraksiyonlar peşinde o uygulamayla hepten kanser eder sivri zekalılar bizi...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.