Şimdi Ara

HYUNDAİ i20 ANA KONU (1288. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
29.266
Cevap
202
Favori
1.965.072
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12861287128812891290
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bizim arabalarda sizce rodaj gerekli mi? Kullanma kılavuzunda özel rodaj işlemi gerekmez yazıyor.

    https://www.youtube.com/watch?v=Az2Uf30Om1A

    Linkini verdiğim videoda kesinlikle gerekli falan diyorlar.Benim arabam yaklaşık 900 km'de sizce yağ ve filtre değişimi yapmalı mıyım?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: skapudan

    Bizim arabalarda sizce rodaj gerekli mi? Kullanma kılavuzunda özel rodaj işlemi gerekmez yazıyor.

    https://www.youtube.com/watch?v=Az2Uf30Om1A

    Linkini verdiğim videoda kesinlikle gerekli falan diyorlar.Benim arabam yaklaşık 900 km'de sizce yağ ve filtre değişimi yapmalı mıyım?

    Rodaj, eskiden sanayide ustalara yaptırılan motorlarda geçerli idi, :) Zaten yeni değil yıllardır motorların fabrika çıkışı rodajlı olduğu söylenir. Hyundai nin tek tavsiyesi, ilk 1000 km boyunca değişken devirli kullanmazın. Buna riayet etmedi iseniz. Bence 1000 km kadar, yani 2000 e gelene kadar uygulamya çalışın. dediğim gibi sanayi onarımlarında pistonda çapak kalır vs. düşüncesi ile 1000-1500 de yağ dğişimi önerilirdi. Bizim bakımlarımız 1 yıl veya 15,000 km , hangisi önce gelirse. aranti süresince bu takvime uymaya mecburuz. Onun dışında ben, lastik-kauçuk aksam dışında zamana hiç bakmam. 15.000 de bir yaptırırım. Bizim araçlarda buji sanırım 60,000 de değişiyor vs. Sadece lastik ve kaucuk aksamı tarihe göre değiştiririm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: murrix

    quote:

    Orijinalden alıntı: skapudan

    Bizim arabalarda sizce rodaj gerekli mi? Kullanma kılavuzunda özel rodaj işlemi gerekmez yazıyor.

    https://www.youtube.com/watch?v=Az2Uf30Om1A

    Linkini verdiğim videoda kesinlikle gerekli falan diyorlar.Benim arabam yaklaşık 900 km'de sizce yağ ve filtre değişimi yapmalı mıyım?

    Rodaj, eskiden sanayide ustalara yaptırılan motorlarda geçerli idi, :) Zaten yeni değil yıllardır motorların fabrika çıkışı rodajlı olduğu söylenir. Hyundai nin tek tavsiyesi, ilk 1000 km boyunca değişken devirli kullanmazın. Buna riayet etmedi iseniz. Bence 1000 km kadar, yani 2000 e gelene kadar uygulamya çalışın. dediğim gibi sanayi onarımlarında pistonda çapak kalır vs. düşüncesi ile 1000-1500 de yağ dğişimi önerilirdi. Bizim bakımlarımız 1 yıl veya 15,000 km , hangisi önce gelirse. aranti süresince bu takvime uymaya mecburuz. Onun dışında ben, lastik-kauçuk aksam dışında zamana hiç bakmam. 15.000 de bir yaptırırım. Bizim araçlarda buji sanırım 60,000 de değişiyor vs. Sadece lastik ve kaucuk aksamı tarihe göre değiştiririm

    Çoğunlukla değişken devirli kullandım , 4000 devri geçirmemeye dikkat ettim ama kitapçıkta ani hızlanma yapmayın diyor ama ona çok riayet etmedim zaten elimde değil ağır ağır gidemiyorum :D Ani hızlanmaların ilerleyen zamanlarda motorun performansına olumsuz etkisi olur mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: skapudan

    quote:

    Orijinalden alıntı: murrix

    quote:

    Orijinalden alıntı: skapudan

    Bizim arabalarda sizce rodaj gerekli mi? Kullanma kılavuzunda özel rodaj işlemi gerekmez yazıyor.

    https://www.youtube.com/watch?v=Az2Uf30Om1A

    Linkini verdiğim videoda kesinlikle gerekli falan diyorlar.Benim arabam yaklaşık 900 km'de sizce yağ ve filtre değişimi yapmalı mıyım?

    Rodaj, eskiden sanayide ustalara yaptırılan motorlarda geçerli idi, :) Zaten yeni değil yıllardır motorların fabrika çıkışı rodajlı olduğu söylenir. Hyundai nin tek tavsiyesi, ilk 1000 km boyunca değişken devirli kullanmazın. Buna riayet etmedi iseniz. Bence 1000 km kadar, yani 2000 e gelene kadar uygulamya çalışın. dediğim gibi sanayi onarımlarında pistonda çapak kalır vs. düşüncesi ile 1000-1500 de yağ dğişimi önerilirdi. Bizim bakımlarımız 1 yıl veya 15,000 km , hangisi önce gelirse. aranti süresince bu takvime uymaya mecburuz. Onun dışında ben, lastik-kauçuk aksam dışında zamana hiç bakmam. 15.000 de bir yaptırırım. Bizim araçlarda buji sanırım 60,000 de değişiyor vs. Sadece lastik ve kaucuk aksamı tarihe göre değiştiririm

    Çoğunlukla değişken devirli kullandım , 4000 devri geçirmemeye dikkat ettim ama kitapçıkta ani hızlanma yapmayın diyor ama ona çok riayet etmedim zaten elimde değil ağır ağır gidemiyorum :D Ani hızlanmaların ilerleyen zamanlarda motorun performansına olumsuz etkisi olur mu?

    Olumsuz etki edeceğini sanmıyorum. Neticede rodaj dönemi değil bu . Geçen arabam otomatik ibizaydı. Bayiden aldım eve giderken şile otoyolunda arkamdaki aranaya kızıp gaz pedalını yapıştırdım. Motor daha 50-60 km idi. Bişey olmadı :)




  • ARadım Taradım boyasız , kazasız bir araç bulamadım. Madem bulamadım sıfır alayım diye ufak bir araştırma yaptım.

    Bütçeme en yakın araçlar ;

    Hyundai İ20 Otomatik Benzinli - Sıfır
    Fiesta Otomatik Benzinli - Sıfır

    Gelelim eksilere

    İ20 Fazla yakıyor deniyor. Onun dışında herkes tavsiye ediyor.

    Fiesta kutu gibi araç diyen de çok

    Siz ne önerirsiniz

    İkinci El aramaya devam mı yoksa biraz zorlanıp sıfır uygun fiyatlı bir araçmı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunag

    ARadım Taradım boyasız , kazasız bir araç bulamadım. Madem bulamadım sıfır alayım diye ufak bir araştırma yaptım.

    Bütçeme en yakın araçlar ;

    Hyundai İ20 Otomatik Benzinli - Sıfır
    Fiesta Otomatik Benzinli - Sıfır

    Gelelim eksilere

    İ20 Fazla yakıyor deniyor. Onun dışında herkes tavsiye ediyor.

    Fiesta kutu gibi araç diyen de çok

    Siz ne önerirsiniz

    İkinci El aramaya devam mı yoksa biraz zorlanıp sıfır uygun fiyatlı bir araçmı

    2012 model i 20 uzun yolda 100 km de 5.4 litre yani 240 krş civarı yakıt tüketimi vardır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunag

    ARadım Taradım boyasız , kazasız bir araç bulamadım. Madem bulamadım sıfır alayım diye ufak bir araştırma yaptım.

    Bütçeme en yakın araçlar ;

    Hyundai İ20 Otomatik Benzinli - Sıfır
    Fiesta Otomatik Benzinli - Sıfır

    Gelelim eksilere

    İ20 Fazla yakıyor deniyor. Onun dışında herkes tavsiye ediyor.

    Fiesta kutu gibi araç diyen de çok

    Siz ne önerirsiniz

    İkinci El aramaya devam mı yoksa biraz zorlanıp sıfır uygun fiyatlı bir araçmı

    Öncelikle otomatik arıyorsunuz gerhalde. Öyle bir önceliğiniz yoksa, grubumuzdaki bir arkadaş bir önceki kasa arabasını satılığa çıkardı. Renk tarçın. Temiz bir araba olduğunu sanıyorum bakmak gerekli. İ20 nin otomatiği biraz fazla yakmasına rağmen problemsiz bir şanzımana sahip olduğu biliniyor. Bende 1,2 manual benzinli var. Arabadan çok memnunum. Fiestayla karşılaştırırsanız(hiç kullanmadım ama arkadaşımın şöför koltuğuna şöyle bir oturdum) Fiesta çok dar geldi bana. Sıkıntılı bir araba. Belki i20 den sonra öyle gelmiştir. i20 gerçektende B segmenti sınırlarını zorluyor bu konuda. Geniş kullanımı rahat ve keyifli. Üstelik şimdiye kadar sahip olduğum en az yakan araba.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: murrix

    quote:

    Orijinalden alıntı: skapudan

    quote:

    Orijinalden alıntı: murrix

    quote:

    Orijinalden alıntı: skapudan

    Bizim arabalarda sizce rodaj gerekli mi? Kullanma kılavuzunda özel rodaj işlemi gerekmez yazıyor.

    https://www.youtube.com/watch?v=Az2Uf30Om1A

    Linkini verdiğim videoda kesinlikle gerekli falan diyorlar.Benim arabam yaklaşık 900 km'de sizce yağ ve filtre değişimi yapmalı mıyım?

    Rodaj, eskiden sanayide ustalara yaptırılan motorlarda geçerli idi, :) Zaten yeni değil yıllardır motorların fabrika çıkışı rodajlı olduğu söylenir. Hyundai nin tek tavsiyesi, ilk 1000 km boyunca değişken devirli kullanmazın. Buna riayet etmedi iseniz. Bence 1000 km kadar, yani 2000 e gelene kadar uygulamya çalışın. dediğim gibi sanayi onarımlarında pistonda çapak kalır vs. düşüncesi ile 1000-1500 de yağ dğişimi önerilirdi. Bizim bakımlarımız 1 yıl veya 15,000 km , hangisi önce gelirse. aranti süresince bu takvime uymaya mecburuz. Onun dışında ben, lastik-kauçuk aksam dışında zamana hiç bakmam. 15.000 de bir yaptırırım. Bizim araçlarda buji sanırım 60,000 de değişiyor vs. Sadece lastik ve kaucuk aksamı tarihe göre değiştiririm

    Çoğunlukla değişken devirli kullandım , 4000 devri geçirmemeye dikkat ettim ama kitapçıkta ani hızlanma yapmayın diyor ama ona çok riayet etmedim zaten elimde değil ağır ağır gidemiyorum :D Ani hızlanmaların ilerleyen zamanlarda motorun performansına olumsuz etkisi olur mu?

    Olumsuz etki edeceğini sanmıyorum. Neticede rodaj dönemi değil bu . Geçen arabam otomatik ibizaydı. Bayiden aldım eve giderken şile otoyolunda arkamdaki aranaya kızıp gaz pedalını yapıştırdım. Motor daha 50-60 km idi. Bişey olmadı :)


    Performansa etkisi olsa bile sanırım bizim hissedebileceğimiz düzeyde olmaz.

    Bu arada ibiza demişken az daha ibiza alıyordum, kapora verip vazgeçip i20 almaya karar vermiştim :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: skapudan

    quote:

    Orijinalden alıntı: murrix

    quote:

    Orijinalden alıntı: skapudan

    quote:

    Orijinalden alıntı: murrix

    quote:

    Orijinalden alıntı: skapudan

    Bizim arabalarda sizce rodaj gerekli mi? Kullanma kılavuzunda özel rodaj işlemi gerekmez yazıyor.

    https://www.youtube.com/watch?v=Az2Uf30Om1A

    Linkini verdiğim videoda kesinlikle gerekli falan diyorlar.Benim arabam yaklaşık 900 km'de sizce yağ ve filtre değişimi yapmalı mıyım?

    Rodaj, eskiden sanayide ustalara yaptırılan motorlarda geçerli idi, :) Zaten yeni değil yıllardır motorların fabrika çıkışı rodajlı olduğu söylenir. Hyundai nin tek tavsiyesi, ilk 1000 km boyunca değişken devirli kullanmazın. Buna riayet etmedi iseniz. Bence 1000 km kadar, yani 2000 e gelene kadar uygulamya çalışın. dediğim gibi sanayi onarımlarında pistonda çapak kalır vs. düşüncesi ile 1000-1500 de yağ dğişimi önerilirdi. Bizim bakımlarımız 1 yıl veya 15,000 km , hangisi önce gelirse. aranti süresince bu takvime uymaya mecburuz. Onun dışında ben, lastik-kauçuk aksam dışında zamana hiç bakmam. 15.000 de bir yaptırırım. Bizim araçlarda buji sanırım 60,000 de değişiyor vs. Sadece lastik ve kaucuk aksamı tarihe göre değiştiririm

    Çoğunlukla değişken devirli kullandım , 4000 devri geçirmemeye dikkat ettim ama kitapçıkta ani hızlanma yapmayın diyor ama ona çok riayet etmedim zaten elimde değil ağır ağır gidemiyorum :D Ani hızlanmaların ilerleyen zamanlarda motorun performansına olumsuz etkisi olur mu?

    Olumsuz etki edeceğini sanmıyorum. Neticede rodaj dönemi değil bu . Geçen arabam otomatik ibizaydı. Bayiden aldım eve giderken şile otoyolunda arkamdaki aranaya kızıp gaz pedalını yapıştırdım. Motor daha 50-60 km idi. Bişey olmadı :)


    Performansa etkisi olsa bile sanırım bizim hissedebileceğimiz düzeyde olmaz.

    Bu arada ibiza demişken az daha ibiza alıyordum, kapora verip vazgeçip i20 almaya karar vermiştim :D

    Beninki dsg olduğu için sattım . 2012 modeldi . geçen yıl, 3 yaşında 10,000 km de sattım :) i20 ye göre motor yönünden çok üstün ama arabanın içi çok dar. Arkaya 3 kışı kucak kucağa oturuyordu. i20 de 3 kişi ile uzun yola bile çıkılır.




  • Arkadaşlar merhaba,

    i20 1.4 dizel Style+ Pan almayı düşünüyorum çakıl gri rengini beğendim.

    Bu kombin için yakın zamanda fiyat alan var mı?

    yılda ortalama 20.000, 25.000 km yaparım, işe gidip gelmek için kullanıcam. o yüzden dizel tercih ediyorum.

    1 aydır inciğini boncuğunu araştırdım, araç her şeyi ile mükemmel!

    Bakalım inşallah nasip olur..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: photomaniac

    Arkadaşlar merhaba,

    i20 1.4 dizel Style+ Pan almayı düşünüyorum çakıl gri rengini beğendim.

    Bu kombin için yakın zamanda fiyat alan var mı?

    yılda ortalama 20.000, 25.000 km yaparım, işe gidip gelmek için kullanıcam. o yüzden dizel tercih ediyorum.

    1 aydır inciğini boncuğunu araştırdım, araç her şeyi ile mükemmel!

    Bakalım inşallah nasip olur..

    Valla ben yılda 9 bin km falan yaparım diye hesaplamıştım ondan dizel aldım.daha arabayı alalı 43 gün oldu şimdiden 1900 km oldu :) Yani yılda en az 15 bin km yapcam gibi duruyor. Arabayı kullanmak zevkli yani. İnşallah sizede nasip olur. Ben aralık ayında dizel style+pan beyaz renge 55.500 Fiyat almıştım. Beyaz olduğu için renk farkı yok.ama siz çakıl girisi isteğinizden onada 600 TL fark alırlar en az. Birde üstüne 2016 ya girdik. Yani kısacası dediğiniz çakıl grisinden dizel style+pan düşünüyorsanız alacağınız fiyat en az 57 bin tl civarı olur bence.o da iyi bir pazarlıkla bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aliass -- 16 Şubat 2016; 13:21:10 >




  • Arkadaşlar selam dizel getz kullanicisiyim aracım 2008 model . Eşim otomatik istediği için 2008 üstü otomatik getz lere bakarken fiyatın 30 olduğunu görünce Hyundai servisinden bir tanıdık tan fikir alarak i 20 ye yöneldim. Bütçe 30 civarı 1.4 i20 lere bakıyorum troy ve hint üretimi var dediler farkları ne bilmiyorum yardimci olur musunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1,4 Otomatik Vites 2016 model otomatik vites
    4 ileri olmasının eksileri ve artıları nedir.

    2015 ve 2016 model İ20
    1,4 Otomatik kullananlar yakıt tüketimleri nelerdir.

    Teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunag

    1,4 Otomatik Vites 2016 model otomatik vites
    4 ileri olmasının eksileri ve artıları nedir.

    2015 ve 2016 model İ20
    1,4 Otomatik kullananlar yakıt tüketimleri nelerdir.

    Teşekkürler

    İ20 oto. Vites 4 ileri tork konvertörlü eski tip sanzimandir... Bu sanzimanin avantajlari şöyle sorunsuz bir şanzimandir, vites geçisleri güzeldir,tamir ve bakim maliyeti uygundur, kronik sikintilari yoktur... Dsg gibi tedirlik yaratmaz

    Dezavantaji ise 4 ileri olduğu için yakit tüketimi fazladir.. Bu araçlar 10 lt altinda şehir içi bir tüketim çok zor bir ihtimal... zaten fabrika verisi 9.2 lt



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muallim_25 -- 16 Şubat 2016; 23:55:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgurkiray

    Arkadaşlar selam dizel getz kullanicisiyim aracım 2008 model . Eşim otomatik istediği için 2008 üstü otomatik getz lere bakarken fiyatın 30 olduğunu görünce Hyundai servisinden bir tanıdık tan fikir alarak i 20 ye yöneldim. Bütçe 30 civarı 1.4 i20 lere bakıyorum troy ve hint üretimi var dediler farkları ne bilmiyorum yardimci olur musunuz.

    Donanımsal farklılıkları var işçilik bakımından da pek fark yok benimki Hindistan üretimi olan ve Türkiyeye ilk gelen i20 lerden.
    Hindistandan gelenler i20 Türkiye üretimliler i20 Troy denmesi ve donanım farklılıkları ve donanım isimleri farklılık gösterebiliyor.
    Örneğin ilk gelen i20 lerde alt donanım team iken şuanda jump olarak adlandırılması gibi...
  • aliass kullanıcısına yanıt
    15,000 yaparsanız iyi. 9,000 yapanı kurtarmaz dizelin ektra masrafları . En az 15-20,000 yapmanız lazım ki değsin dizel aldığınıza :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sfzb67

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozgurkiray

    Arkadaşlar selam dizel getz kullanicisiyim aracım 2008 model . Eşim otomatik istediği için 2008 üstü otomatik getz lere bakarken fiyatın 30 olduğunu görünce Hyundai servisinden bir tanıdık tan fikir alarak i 20 ye yöneldim. Bütçe 30 civarı 1.4 i20 lere bakıyorum troy ve hint üretimi var dediler farkları ne bilmiyorum yardimci olur musunuz.

    Donanımsal farklılıkları var işçilik bakımından da pek fark yok benimki Hindistan üretimi olan ve Türkiyeye ilk gelen i20 lerden.
    Hindistandan gelenler i20 Türkiye üretimliler i20 Troy denmesi ve donanım farklılıkları ve donanım isimleri farklılık gösterebiliyor.
    Örneğin ilk gelen i20 lerde alt donanım team iken şuanda jump olarak adlandırılması gibi...

    Peki hangisi alınmalı fark etmez mi diyorsunuz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muallim_25

    quote:

    Orijinalden alıntı: tunag

    1,4 Otomatik Vites 2016 model otomatik vites
    4 ileri olmasının eksileri ve artıları nedir.

    2015 ve 2016 model İ20
    1,4 Otomatik kullananlar yakıt tüketimleri nelerdir.

    Teşekkürler

    İ20 oto. Vites 4 ileri tork konvertörlü eski tip sanzimandir... Bu sanzimanin avantajlari şöyle sorunsuz bir şanzimandir, vites geçisleri güzeldir,tamir ve bakim maliyeti uygundur, kronik sikintilari yoktur... Dsg gibi tedirlik yaratmaz

    Dezavantaji ise 4 ileri olduğu için yakit tüketimi fazladir.. Bu araçlar 10 lt altinda şehir içi bir tüketim çok zor bir ihtimal... zaten fabrika verisi 9.2 lt


    Lpg de şehir içi 30 dan fazla yakar mı ?




  • Arkadaşlar bir tane arkadaştan düştü 22600 km troy mode 2 parça değişen 33500 fiyat lpg yok ne dersiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgurkiray

    quote:

    Orijinalden alıntı: sfzb67

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozgurkiray

    Arkadaşlar selam dizel getz kullanicisiyim aracım 2008 model . Eşim otomatik istediği için 2008 üstü otomatik getz lere bakarken fiyatın 30 olduğunu görünce Hyundai servisinden bir tanıdık tan fikir alarak i 20 ye yöneldim. Bütçe 30 civarı 1.4 i20 lere bakıyorum troy ve hint üretimi var dediler farkları ne bilmiyorum yardimci olur musunuz.

    Donanımsal farklılıkları var işçilik bakımından da pek fark yok benimki Hindistan üretimi olan ve Türkiyeye ilk gelen i20 lerden.
    Hindistandan gelenler i20 Türkiye üretimliler i20 Troy denmesi ve donanım farklılıkları ve donanım isimleri farklılık gösterebiliyor.
    Örneğin ilk gelen i20 lerde alt donanım team iken şuanda jump olarak adlandırılması gibi...

    Peki hangisi alınmalı fark etmez mi diyorsunuz

    Farketmez siz donanım olarak ne istediğinize bakın i20 olmuş troy olmuş farketmez




  • 
Sayfa: önceki 12861287128812891290
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.