Şimdi Ara

HYUNDAİ i20 ANA KONU (1180. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
29.266
Cevap
202
Favori
1.965.141
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 11781179118011811182
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jjjoookkkeeerrr

    quote:

    Orijinalden alıntı: AKREP.78

    quote:

    Orijinalden alıntı: jjjoookkkeeerrr

    Değerli İ20 kullanıcı arkadaşlarım mrb.. 1.4 benzinli otomatik i20 kullanan arkadaşlara sorun olacak..

    birkaç hafta önce bacanağıma getz alarak benim gibi hyundai ci yapmıştık, şimdide bir yakınımıza accent blue alacağım 1.4 cvvt motor olacak..1.4 accent blue ların 2. el piyasasında otomatik olanı çok var.

    Bu otomatikler 4 ileri vitesmiş..4 ileri vites az değilmi? araç her vitesi çok yüksek devirlere çıkıncamı atıyor? uzun yolda 130-140 km/h hızla gittiğimizde motorda bağırma oluyormu? vites geçişleri hissediliyormu? Kısacası 1.4 otomatik alınırmı?



    dostum bende 1.4 jump otomatik var. kullanılan şanzıman tam otomatiktir yani klasik otomatik olarak söyleniyor.
    f1 vites yada vitesten artı eksi olarak manuel müdahele etme durumu yok. vitesleri arabanın motor ve beygir gücüne göre ayarlamışlardır.
    1.6-2.0 motor olan araçlarda 5-6 ileri vites kullanan modeller var tabiki iyi hız basan araçlar. ben kendi aracımla 160 gördüm 4000 devirdeydi
    ve baya bi boşlu vardı gaz pedalında. tahminimce 5000 devirde düz yolda rahat 210 görür. basan yürekli arkadaşlar vardır :)
    sakin kullanımda gaza sert basmadan araç 2000-2500 arası devirde genelde 2000 civarında vites değiştiriyor ama pek anlaşılmıyor geçişler,
    bu olayını çok seviyorum şahsen. gaz pedalına sert basılması durumunda daha yüksek devirlerde vites atıyor ama yakıt tüketimin artıyor.
    130-140 km. lerde bağırma falan yok normal ayarda ses alıyorum. klasik otomatik olduğu için yakıt biraz fazla olabilir ama değil. şanzıman sorunsuzdur :)
    ani hızlanma gerektiği durumlar için gaz pedalının altına i20 lerde bu tuş yerleştirmişler tam gaz yaptığınızı sandığınız anda aslında tam gaz değil
    o....tuşa denk geliyorsunuz yüklenince araç roket sistemi yapıyor ve ani hızlanma oluyor
    5 den 4 cek dip yap olayının otomatik versiyonu ;) ben çok memnunum umarım bilgiler yararlı olur. hayırlı sürüşler.





    Eyvallah Kardeşim bilgilendirme için çook tşk ederim..Ben konuyla ilgili mjs gönderdikten sonra baktım bizim i20 forumunda ses yok, diğer hyundai kullanıcılarının konularını inceledim...otomatik getz kullananlar, otomatik accent era ve otomatik accent blue kullananlar sizin yazdılarınızın benzerini yazdıklarını gördüm..herkez genel anlamda memnunmuş tam otomatik olduğu için şanzıman diğer triptonik ve çok fonksiyonlu otomatiklere göre çok daha sorunsuz diyorlardı..Sizinde belirttiğiniz gibi gaza biraz asılınca araç hakkını veriyor ama yakıtı içiyor diyorlardı bununda çözümü LPG benzinli araba alınacaksa ve en az 2-3 yıl binilecekse LPG şart gibi görünüyor.

    Bizim bir tanıdığa 1.4 benzinli accent blue bakıyoruz bende şaka maka accent blue ya bakar oldum çocuk var bagaj yetmiyor malesef, marketten biraz yüklü alış-veriş yaptığımızda bagaj yetmiyor, arka koltuğa koyuyorum poşetleri...Artık almışkende otomatik vites alıp deneyim diyorum..Hyundai deki otomatik vitesi; en çok övülen honda jazın otomatik sistemine benzetiyorlar sarsıntısız ve çook rahat bir şanzıman diyorlar, İnşallah banada kısmet olur...Tekrar tşk ederim..Saygılar.

    Hocam bende 2012 otomatik prime var.
    Hyundai'nin kullandığı otomatik şanzıman tork konvektörlü olarak geçiyor, eski tip 1955'lerden beri kullanılan bir şanzıman tipidir.
    Çok konforlu ve sorunsuz olması en önemli özellikleridir, kullanıcı hatası olmazsa hiç sorunsuz çok uzun yıllar kullanabilirsiniz..
    Bu şanzıman elbette mükemmel değil, bu sebep ile yıllardır daha iyisi için farklı yöntemler deniyorlar..
    Bu şanzımanların sorunu yüksek yakıt tüketimidir, ayrıca teknolojik yapıları gereği 4 vitestirler, tüm tork konvektörlü şanzımanların bu şekildir,
    Fiziksel temas yoktur şanzıman ile lastikler arasında, basınç ile güç iletimi gerçekleşir
    Bunu şöyle kolayca anlarsınız boş yolda gaza sonuna kadar basın, devir göstergesi hemen artacak ancak Aracın tekerleri o devire daha geç ulaşacaktır
    Bunu bilip gaza basarsanız ona göre az yakıt tüketimi sağlayabilirsiniz,
    Park ederken hızlıca vitesleri geçmeyin, yani geriye taktığınız an bir kaç saniye bekleyin, bunu yaparsanız çok uzun süre sorun çıkarmaz
    Bu araç ile 80-85km/sa en etkin Hızır, daha hızlı gittikçe yakıt tüketimi Logaritmik artar. 110km/sa üzeri kullanmayın, ortalama 130-140 gibi ve agresif kullanırsanız şehirler arasında 7-8lt yi geçebilirsiniz, benim ortalamam 5.5-6lt oluyor şehirler arası, ama bir sefer Ankara'ya hızlı gittik 7,7 lt oldu. 4 vites olduğu için 100km den sonra asırı yakıyor, ama arabayı dinlemeyi öğrenin, normalde 1,4 motorlara bu şanzıman konmaz, motor yeterli güç sağlayamayacağı diye. Gerçekten zorlanıyor, bu sebep ile dinlemeyi öğrenin, şehirler arası dik rampa var, 120 ile girersem 100-90 a düşüyor bu sefer zorlanıyor, vites düşürüyorum aşırı bağırıyor, bu durumda o rampaya girmeden klimayı kapatıyorum 160 ile rampaya giriyor rampadan 120 ile çıkıyorum :)
    Rampa aşağı Hızlan, yukarı zorlama mantığı ile yuvarlanıp gidiyoruz :) motor ufak , sanzımana uygun değil aslında bu sebep ile hız korumaya çok önem vermeyin, ve bu araç bu şanzıman ile önü gözüken rampa aşağı hariç 160 yapmayın delilik olur :)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bahves


    quote:

    Orijinalden alıntı: jjjoookkkeeerrr

    quote:

    Orijinalden alıntı: AKREP.78

    quote:

    Orijinalden alıntı: jjjoookkkeeerrr

    Değerli İ20 kullanıcı arkadaşlarım mrb.. 1.4 benzinli otomatik i20 kullanan arkadaşlara sorun olacak..

    birkaç hafta önce bacanağıma getz alarak benim gibi hyundai ci yapmıştık, şimdide bir yakınımıza accent blue alacağım 1.4 cvvt motor olacak..1.4 accent blue ların 2. el piyasasında otomatik olanı çok var.

    Bu otomatikler 4 ileri vitesmiş..4 ileri vites az değilmi? araç her vitesi çok yüksek devirlere çıkıncamı atıyor? uzun yolda 130-140 km/h hızla gittiğimizde motorda bağırma oluyormu? vites geçişleri hissediliyormu? Kısacası 1.4 otomatik alınırmı?



    dostum bende 1.4 jump otomatik var. kullanılan şanzıman tam otomatiktir yani klasik otomatik olarak söyleniyor.
    f1 vites yada vitesten artı eksi olarak manuel müdahele etme durumu yok. vitesleri arabanın motor ve beygir gücüne göre ayarlamışlardır.
    1.6-2.0 motor olan araçlarda 5-6 ileri vites kullanan modeller var tabiki iyi hız basan araçlar. ben kendi aracımla 160 gördüm 4000 devirdeydi
    ve baya bi boşlu vardı gaz pedalında. tahminimce 5000 devirde düz yolda rahat 210 görür. basan yürekli arkadaşlar vardır :)
    sakin kullanımda gaza sert basmadan araç 2000-2500 arası devirde genelde 2000 civarında vites değiştiriyor ama pek anlaşılmıyor geçişler,
    bu olayını çok seviyorum şahsen. gaz pedalına sert basılması durumunda daha yüksek devirlerde vites atıyor ama yakıt tüketimin artıyor.
    130-140 km. lerde bağırma falan yok normal ayarda ses alıyorum. klasik otomatik olduğu için yakıt biraz fazla olabilir ama değil. şanzıman sorunsuzdur :)
    ani hızlanma gerektiği durumlar için gaz pedalının altına i20 lerde bu tuş yerleştirmişler tam gaz yaptığınızı sandığınız anda aslında tam gaz değil
    o....tuşa denk geliyorsunuz yüklenince araç roket sistemi yapıyor ve ani hızlanma oluyor
    5 den 4 cek dip yap olayının otomatik versiyonu ;) ben çok memnunum umarım bilgiler yararlı olur. hayırlı sürüşler.





    Eyvallah Kardeşim bilgilendirme için çook tşk ederim..Ben konuyla ilgili mjs gönderdikten sonra baktım bizim i20 forumunda ses yok, diğer hyundai kullanıcılarının konularını inceledim...otomatik getz kullananlar, otomatik accent era ve otomatik accent blue kullananlar sizin yazdılarınızın benzerini yazdıklarını gördüm..herkez genel anlamda memnunmuş tam otomatik olduğu için şanzıman diğer triptonik ve çok fonksiyonlu otomatiklere göre çok daha sorunsuz diyorlardı..Sizinde belirttiğiniz gibi gaza biraz asılınca araç hakkını veriyor ama yakıtı içiyor diyorlardı bununda çözümü LPG benzinli araba alınacaksa ve en az 2-3 yıl binilecekse LPG şart gibi görünüyor.

    Bizim bir tanıdığa 1.4 benzinli accent blue bakıyoruz bende şaka maka accent blue ya bakar oldum çocuk var bagaj yetmiyor malesef, marketten biraz yüklü alış-veriş yaptığımızda bagaj yetmiyor, arka koltuğa koyuyorum poşetleri...Artık almışkende otomatik vites alıp deneyim diyorum..Hyundai deki otomatik vitesi; en çok övülen honda jazın otomatik sistemine benzetiyorlar sarsıntısız ve çook rahat bir şanzıman diyorlar, İnşallah banada kısmet olur...Tekrar tşk ederim..Saygılar.

    Hocam bende 2012 otomatik prime var.
    Hyundai'nin kullandığı otomatik şanzıman tork konvektörlü olarak geçiyor, eski tip 1955'lerden beri kullanılan bir şanzıman tipidir.
    Çok konforlu ve sorunsuz olması en önemli özellikleridir, kullanıcı hatası olmazsa hiç sorunsuz çok uzun yıllar kullanabilirsiniz..
    Bu şanzıman elbette mükemmel değil, bu sebep ile yıllardır daha iyisi için farklı yöntemler deniyorlar..
    Bu şanzımanların sorunu yüksek yakıt tüketimidir, ayrıca teknolojik yapıları gereği 4 vitestirler, tüm tork konvektörlü şanzımanların bu şekildir,
    Fiziksel temas yoktur şanzıman ile lastikler arasında, basınç ile güç iletimi gerçekleşir
    Bunu şöyle kolayca anlarsınız boş yolda gaza sonuna kadar basın, devir göstergesi hemen artacak ancak Aracın tekerleri o devire daha geç ulaşacaktır
    Bunu bilip gaza basarsanız ona göre az yakıt tüketimi sağlayabilirsiniz,
    Park ederken hızlıca vitesleri geçmeyin, yani geriye taktığınız an bir kaç saniye bekleyin, bunu yaparsanız çok uzun süre sorun çıkarmaz
    Bu araç ile 80-85km/sa en etkin Hızır, daha hızlı gittikçe yakıt tüketimi Logaritmik artar. 110km/sa üzeri kullanmayın, ortalama 130-140 gibi ve agresif kullanırsanız şehirler arasında 7-8lt yi geçebilirsiniz, benim ortalamam 5.5-6lt oluyor şehirler arası, ama bir sefer Ankara'ya hızlı gittik 7,7 lt oldu. 4 vites olduğu için 100km den sonra asırı yakıyor, ama arabayı dinlemeyi öğrenin, normalde 1,4 motorlara bu şanzıman konmaz, motor yeterli güç sağlayamayacağı diye. Gerçekten zorlanıyor, bu sebep ile dinlemeyi öğrenin, şehirler arası dik rampa var, 120 ile girersem 100-90 a düşüyor bu sefer zorlanıyor, vites düşürüyorum aşırı bağırıyor, bu durumda o rampaya girmeden klimayı kapatıyorum 160 ile rampaya giriyor rampadan 120 ile çıkıyorum :)
    Rampa aşağı Hızlan, yukarı zorlama mantığı ile yuvarlanıp gidiyoruz :) motor ufak , sanzımana uygun değil aslında bu sebep ile hız korumaya çok önem vermeyin, ve bu araç bu şanzıman ile önü gözüken rampa aşağı hariç 160 yapmayın delilik olur :)

    İlginiz için çook tşk ederim...Tam araştırdığımız 2012 prime sizde varmı, size yakalamışken brkaç soru sormak isterim Şimdi biz aldığımız arabayı aldığımızda en az 2-3 yıl kullanan kullanıcılarız, böyle bir araç aldığımız aman bize mutlaka LPG lazım..4 vites banada az gibi geldi ama benim çok yakın bir akrabam otomatik honda jazz kullanıyor, bu konuyu ona sordum ama hiç bir sorun olmuyor dedi..Biz aileyiz, kırk yılda bir şehirler arası yolculuğa gideriz zaten ondada 130 km/h hızı pek geçmeyiz..

    Sorularım:
    1) bu tarz otomatik araçlarda kırmızı ışıkta dururken N konumuna almakmı gerekiyor? bazıları N konumuna alacaksan neden otomatik alıyorsun o zaman diyor, bazıları D de kalırsa Şanzıman durduğu yerde tork üretiyor buda araca zarar verebilir diyor.

    2) Bu 2011-2012 prime larda bagaj açmak için anahtarı bagaj kildine takıp açmak gerekli diye duydum. elle bagaj kapağı açılmıyormu yada kumandadan bagaj kapağı açılmıyormu..Bizde çocuk olduğu için bagajı çook kullanıyoruz.

    3) cam açma tuşlarında ışıklandırma varmı? torpido ve bagajda yine ışıklandırma varmı?

    Saygılar.




  • jump 1,4 otomatik 2. yıl bakımında neler değişiyor arkadaşlar. Dışarıdan ve yetkili servisten ayrı ayrı fiyat alacağım da.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jjjoookkkeeerrr

    quote:

    Orijinalden alıntı: bahves


    quote:

    Orijinalden alıntı: jjjoookkkeeerrr

    quote:

    Orijinalden alıntı: AKREP.78

    quote:

    Orijinalden alıntı: jjjoookkkeeerrr

    Değerli İ20 kullanıcı arkadaşlarım mrb.. 1.4 benzinli otomatik i20 kullanan arkadaşlara sorun olacak..

    birkaç hafta önce bacanağıma getz alarak benim gibi hyundai ci yapmıştık, şimdide bir yakınımıza accent blue alacağım 1.4 cvvt motor olacak..1.4 accent blue ların 2. el piyasasında otomatik olanı çok var.

    Bu otomatikler 4 ileri vitesmiş..4 ileri vites az değilmi? araç her vitesi çok yüksek devirlere çıkıncamı atıyor? uzun yolda 130-140 km/h hızla gittiğimizde motorda bağırma oluyormu? vites geçişleri hissediliyormu? Kısacası 1.4 otomatik alınırmı?



    dostum bende 1.4 jump otomatik var. kullanılan şanzıman tam otomatiktir yani klasik otomatik olarak söyleniyor.
    f1 vites yada vitesten artı eksi olarak manuel müdahele etme durumu yok. vitesleri arabanın motor ve beygir gücüne göre ayarlamışlardır.
    1.6-2.0 motor olan araçlarda 5-6 ileri vites kullanan modeller var tabiki iyi hız basan araçlar. ben kendi aracımla 160 gördüm 4000 devirdeydi
    ve baya bi boşlu vardı gaz pedalında. tahminimce 5000 devirde düz yolda rahat 210 görür. basan yürekli arkadaşlar vardır :)
    sakin kullanımda gaza sert basmadan araç 2000-2500 arası devirde genelde 2000 civarında vites değiştiriyor ama pek anlaşılmıyor geçişler,
    bu olayını çok seviyorum şahsen. gaz pedalına sert basılması durumunda daha yüksek devirlerde vites atıyor ama yakıt tüketimin artıyor.
    130-140 km. lerde bağırma falan yok normal ayarda ses alıyorum. klasik otomatik olduğu için yakıt biraz fazla olabilir ama değil. şanzıman sorunsuzdur :)
    ani hızlanma gerektiği durumlar için gaz pedalının altına i20 lerde bu tuş yerleştirmişler tam gaz yaptığınızı sandığınız anda aslında tam gaz değil
    o....tuşa denk geliyorsunuz yüklenince araç roket sistemi yapıyor ve ani hızlanma oluyor
    5 den 4 cek dip yap olayının otomatik versiyonu ;) ben çok memnunum umarım bilgiler yararlı olur. hayırlı sürüşler.





    Eyvallah Kardeşim bilgilendirme için çook tşk ederim..Ben konuyla ilgili mjs gönderdikten sonra baktım bizim i20 forumunda ses yok, diğer hyundai kullanıcılarının konularını inceledim...otomatik getz kullananlar, otomatik accent era ve otomatik accent blue kullananlar sizin yazdılarınızın benzerini yazdıklarını gördüm..herkez genel anlamda memnunmuş tam otomatik olduğu için şanzıman diğer triptonik ve çok fonksiyonlu otomatiklere göre çok daha sorunsuz diyorlardı..Sizinde belirttiğiniz gibi gaza biraz asılınca araç hakkını veriyor ama yakıtı içiyor diyorlardı bununda çözümü LPG benzinli araba alınacaksa ve en az 2-3 yıl binilecekse LPG şart gibi görünüyor.

    Bizim bir tanıdığa 1.4 benzinli accent blue bakıyoruz bende şaka maka accent blue ya bakar oldum çocuk var bagaj yetmiyor malesef, marketten biraz yüklü alış-veriş yaptığımızda bagaj yetmiyor, arka koltuğa koyuyorum poşetleri...Artık almışkende otomatik vites alıp deneyim diyorum..Hyundai deki otomatik vitesi; en çok övülen honda jazın otomatik sistemine benzetiyorlar sarsıntısız ve çook rahat bir şanzıman diyorlar, İnşallah banada kısmet olur...Tekrar tşk ederim..Saygılar.

    Hocam bende 2012 otomatik prime var.
    Hyundai'nin kullandığı otomatik şanzıman tork konvektörlü olarak geçiyor, eski tip 1955'lerden beri kullanılan bir şanzıman tipidir.
    Çok konforlu ve sorunsuz olması en önemli özellikleridir, kullanıcı hatası olmazsa hiç sorunsuz çok uzun yıllar kullanabilirsiniz..
    Bu şanzıman elbette mükemmel değil, bu sebep ile yıllardır daha iyisi için farklı yöntemler deniyorlar..
    Bu şanzımanların sorunu yüksek yakıt tüketimidir, ayrıca teknolojik yapıları gereği 4 vitestirler, tüm tork konvektörlü şanzımanların bu şekildir,
    Fiziksel temas yoktur şanzıman ile lastikler arasında, basınç ile güç iletimi gerçekleşir
    Bunu şöyle kolayca anlarsınız boş yolda gaza sonuna kadar basın, devir göstergesi hemen artacak ancak Aracın tekerleri o devire daha geç ulaşacaktır
    Bunu bilip gaza basarsanız ona göre az yakıt tüketimi sağlayabilirsiniz,
    Park ederken hızlıca vitesleri geçmeyin, yani geriye taktığınız an bir kaç saniye bekleyin, bunu yaparsanız çok uzun süre sorun çıkarmaz
    Bu araç ile 80-85km/sa en etkin Hızır, daha hızlı gittikçe yakıt tüketimi Logaritmik artar. 110km/sa üzeri kullanmayın, ortalama 130-140 gibi ve agresif kullanırsanız şehirler arasında 7-8lt yi geçebilirsiniz, benim ortalamam 5.5-6lt oluyor şehirler arası, ama bir sefer Ankara'ya hızlı gittik 7,7 lt oldu. 4 vites olduğu için 100km den sonra asırı yakıyor, ama arabayı dinlemeyi öğrenin, normalde 1,4 motorlara bu şanzıman konmaz, motor yeterli güç sağlayamayacağı diye. Gerçekten zorlanıyor, bu sebep ile dinlemeyi öğrenin, şehirler arası dik rampa var, 120 ile girersem 100-90 a düşüyor bu sefer zorlanıyor, vites düşürüyorum aşırı bağırıyor, bu durumda o rampaya girmeden klimayı kapatıyorum 160 ile rampaya giriyor rampadan 120 ile çıkıyorum :)
    Rampa aşağı Hızlan, yukarı zorlama mantığı ile yuvarlanıp gidiyoruz :) motor ufak , sanzımana uygun değil aslında bu sebep ile hız korumaya çok önem vermeyin, ve bu araç bu şanzıman ile önü gözüken rampa aşağı hariç 160 yapmayın delilik olur :)

    İlginiz için çook tşk ederim...Tam araştırdığımız 2012 prime sizde varmı, size yakalamışken brkaç soru sormak isterim Şimdi biz aldığımız arabayı aldığımızda en az 2-3 yıl kullanan kullanıcılarız, böyle bir araç aldığımız aman bize mutlaka LPG lazım..4 vites banada az gibi geldi ama benim çok yakın bir akrabam otomatik honda jazz kullanıyor, bu konuyu ona sordum ama hiç bir sorun olmuyor dedi..Biz aileyiz, kırk yılda bir şehirler arası yolculuğa gideriz zaten ondada 130 km/h hızı pek geçmeyiz..

    Sorularım:
    1) bu tarz otomatik araçlarda kırmızı ışıkta dururken N konumuna almakmı gerekiyor? bazıları N konumuna alacaksan neden otomatik alıyorsun o zaman diyor, bazıları D de kalırsa Şanzıman durduğu yerde tork üretiyor buda araca zarar verebilir diyor.

    2) Bu 2011-2012 prime larda bagaj açmak için anahtarı bagaj kildine takıp açmak gerekli diye duydum. elle bagaj kapağı açılmıyormu yada kumandadan bagaj kapağı açılmıyormu..Bizde çocuk olduğu için bagajı çook kullanıyoruz.

    3) cam açma tuşlarında ışıklandırma varmı? torpido ve bagajda yine ışıklandırma varmı?

    Saygılar.

    Evet 2011 09 çıkışlı, 2012 prime var. Bizde arabayı uzun süre kullandığımız için aldığımda sıfırken komple ziebart’tan film kaplattım kaportayı. Arabanın boyası ilk günkü gibi parlak ve bozulmadan duruyor bu sayede.

    LPG taktırmadım, şuan alanı tam 3 sene oldu ve henüz 22.000km’de yani LPG lüzum görmüyorum çok yol yapan biri değilim.

    LPG taktırırsan sağlam birşey taktırman lazım motor güç kaybetmemeli çünkü zaten bu motor bu sanzıman karşısında zorlanıyor -güç kaybetmemeli yoksa motoru üzersiniz, üzülen motor çabuk yıpranır.

    4.vites yetmiyor diye birşey yok, bu teknoloji 60 yıldır bu şekilde :) Honda bu teknolojiyi daha farklı şekilde kullanıyor ve Honda başarılı şanzımanları ile meşur bir firmadır. Ancak bu sanzıman üzerinde çok başarılı olmaları odaklarını köreltti, yeni tip teknolojilere DSG-EDC gibi uzak

    kaldılar.

    Bu şanzıman 4 vitestir ancak DSG-EDC’ye göre çok daha stabil ve bozmak zordur - acemi bir kullanıcı 100.000km’de DSG şanzımanın içine edebilirken tork konvektörlüyü bozmak için bilinçli bozma amacında olmalı. DSG’ler çok kişinin başını yakmış ancak yeni yeni oturan bir teknoloji, tork konvektörlü şanzıman ise 60 yıldır var :D



    130km/sa hızı geçmezseniz sizin için sorun olmaz. Arabayı dinlemeli gaza ona göre basmalısınız - arabanı dinlerseniz sorunsuz kullanırsınız -nispeten düşük yakıt tüketimide sağlanrsınız.



    Bu tarz otomatik araçlar D’de iken daima gitme modundadır, yani ne kadar frene basarsanız basın motorda bir yandan gitmeye çalışacaktır. Bu zaten gereksiz yakıt tüketiminin ana etmenlerinden biri :) Hyundai burada rolanti devrini çok düşük tutmuş -olumlu bir hamle bu düşük devir tüketimi bu durumlarda azaltıyor- ancak kötü yönü rolanti düşük olduğu için dik rampada rolanti devrinin şanzımanda oluşturduğu basınç - rampa karşısında az kalıyor ve araç geri kayma yapıyor.

    Bu makul bir durum 1.6 veya 2lt 1000 devir rolantisi olan araç ile 1.4lt rölantisi 600 olan araç karşılaştırılmamalı.

    Bu geri kayma göz korkutmasın -rolanti zaten rampanın etkisini ciddi ölçüde azaltıyor, kayma olsa bile çok az oluyor

    zaten bu tip dik rampalarda daima el freni kullanırım - şanzıman ve motor stabil düzgün bir kalkış yapabilsin gereksiz zorlanma ve ters yük altında kalmasın diye.



    Trafikte ışıkta beklerken N moduna alabilirsiniz - ancak ve ancak D modunda kalsa 5dk bekleseniz bile şanzımana vereceğiniz zarar ısınan yağ olacaktır. şanzıman yağının ömrü erken bitecektir. Yakıt fazla tüketeceksiniz ama araca zarar vermemiş olacaksınız. N’ye alırsanız -şanzıman başıncı düşürecek - bazı elementler devreden çıkacak yani fiziki hareketler olacaktır - Işık yeşil olduğu an tekrar D’ye aldığınız an, tekrar başıncı arttıracak aracı hazır hale getirecektir. Devamlı bu şekilde vites değiştirme tavsiye edilmez, burada başıncı ayarlayan ismi aklıma gelmeyen parçalar aşınıyormuş. Devamlı bu hareketi yapan araçların sanşımanları 100.000 -150.000’de arıza çıkartması muhtemel.



    Bu sebep ile uzun beklemelerde N’ye alın, ama zırt pırt bunu yapmayın. Yani bir yolculukta bunu 1-2-3 yapmanız normal ama 50 defa yapmanız anormal. Dengelemeyi şöyle yapın mesala zaten park ederken 4-5 defa vites değiştirdiğimiz oluyor, yani bu hareket kaçınılmaz, ama bunu 50 defa yapmayın, 1milyon km’de aşınacak parça 100.000’de aşınmasın. 500.000 sorunsuz çalışan Honda şanzımanlar görülmüş bir durumdur.



    Peki bu vites değiştirmede önemli olan ne? D’ye alıp asla gaza basmayın 1-2 sn şanzımana süre verin, frenden ayağınızı kaldırın, araç harekete geçsin yumuşak gaza basın seri kalkış yapmayın, bu gereksiz başınç ve deformasyonu engeller.

    Yani ışık yandı 99 saniye yazıyor, ben ne yapıyorum, N’ye alıyorum, ama 10 sn kala tekrar D’ye alıyorum. Yani son ana bırakmıyorum.



    Park ederkende dediğim gibi seri olmayan yavaş olun, R’ye aldın, 1-2 saniye bekleyin.



    Bagajda anahtar deliği var mı? Ben hiç görmedim? Kapılar açıldığı an bagaj klidide açılıyor ve el ile bagajı açıyorsunuz. Anahtar durumu yok.



    Torpidoda ışık var, klima havada veriyor torpidoya, cam düğmelerinde de ışık var, ama ilginç ayna yöneten tuşlarda ışık yok.

    Bagajı hatırlamadım- bakarım

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu arada o kadar yazdım, şimdi sizden tavsiye isteyeyim :)
    Park esnasında yarısından kırılmış metal babaya sürten lastiğim yandan yarılmıştı, lastikçi onardı
    Araç şuan 22.000km de, 3. Yılı bitti, ama lastik yanaktan yamalı olduğu için şüpheliyim
    Lastikler dunlop , lastikçi bunlar çok iyi lastik tanesi 220tl demişti
    Sizce lastikler kalsınmı yoksa en azından iki lastiği değiştiriyim mi, yanaktan yarılan lastikten kurtulmak için
    Lastiklerden soğuma sebebim bir yanaktan yarık olması, iki Parça parka tırtıklarından kopmalar var, birde ön sol hep inip duruyor, basıncı normal ama kesinlikle diğer lastiklerden farklı duruyor her gören direk inik diyor, ama başınç normal, bu üç durum soğuttu
    Lastik tavsiyeniz nedir, kaça patlar

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Navigasyonu güncelleyen var mı ?
    Bir kağıt var güncellemek için nasıl yapılıcağını anlatıyor ama güncellemek gerekiyor mu?
  • El Jimador kullanıcısına yanıt
    Naviextras Toolbox programını bilgisayara yüklemeniz gerekmektedir.
    Araçtaki hafıza kartını bilgisayara bağlayacaksınız zaten program tanıyacak ve bir accound açacaksınız oradan ücretsiz güncellemeler ücretli ürünleri size gösterecektir.
    Bende 2013 sende var yaklaşık 3 ay önce bağlantı yaptım herhangi bir güncelleme uyarısı vermedi o tarihten sonra güncelleme çıkmadıysa size de vereceğini sanmıyorum (aracınızın kaç model olduğunu bilmiyerek bunu söylüyorum).
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bahves

    Bu arada o kadar yazdım, şimdi sizden tavsiye isteyeyim :)
    Park esnasında yarısından kırılmış metal babaya sürten lastiğim yandan yarılmıştı, lastikçi onardı
    Araç şuan 22.000km de, 3. Yılı bitti, ama lastik yanaktan yamalı olduğu için şüpheliyim
    Lastikler dunlop , lastikçi bunlar çok iyi lastik tanesi 220tl demişti
    Sizce lastikler kalsınmı yoksa en azından iki lastiği değiştiriyim mi, yanaktan yarılan lastikten kurtulmak için
    Lastiklerden soğuma sebebim bir yanaktan yarık olması, iki Parça parka tırtıklarından kopmalar var, birde ön sol hep inip duruyor, basıncı normal ama kesinlikle diğer lastiklerden farklı duruyor her gören direk inik diyor, ama başınç normal, bu üç durum soğuttu
    Lastik tavsiyeniz nedir, kaça patlar

    Hocam detaylı bilgilendirmeniz için tşk ederim..Benim gibi hyundai nin otomatik vitesini merak eden ve hala şu anda kullanan arkadaşlarımız için yazdıklarınızın faydalı olacağını düşünüyorum...Benim i20 de fabrika çıkışı dunlop var 2 yıldır kullanıyorum ve hiçbir güven sorunu yaşamadım tek şikayetim lastik çook fazla ufak taş vb ızır zıvır şeyleri tutuyor...Bizim i20 lerin 15 inçlik jantı için internetten dunlop fiyatlarını geçenlerde merakımdan bakmıştım tanesi 130 tl gibi bir rakamdı...Lastik öneli etken ben yerinizde olsam değiştirirdim ve alacak olsam continental alırdım..cotinental in 15 veya 16 inçlik iyi bir adet lastiği sanırsam ortalama 180-200 tl dir..

    Ben bugün iş çıkışı hyundai bayisine uğradım accent blue yu incelemek içini dışarda 20-30 tane i20 vardı jump paketlerde dunlop lastik takmışlardı, sense dediğimiz dolu paketlerde pirelli p6 vardı...bu aralar öğretmen, sağlıkçı indirimi varmış liste fiyatından yaklaşık 5000 tl iniyorlar.. 1.4 cvvt otomatik mode plus için 49.000 tl , 1.4 cvvt otomatik prime için 51.000 tl dediler...ciddi pazarlık yapılsa 1000 tl daha inerler gibi duruyorlardı..

    bayi de prime yoktu ama mode plus vardı baya inceleme fırsatım oldu..İç ortamdaki koku kullanılan malzeme, tuşlar, direksiyon vs hemen hemen birçok şey bizim i20 ile aynıydı.Accent blue biraz daha heybetli ve agresif duruyor, iç hacmide i20 ye göre biraz daha geniş duruyordu..Torpidoyu nerdeyse hiç kullanmam ama torpidosunu küçük ve kulanışsız yapmışlardı, cam açma düğmelerinde ışıklandırma yoktu...Benim için en önemli olan bagaj açma olayını baya inceledim..bagaj içerden depo kapağı açılan yerin yanındaki bir tuşla açılıyor ve ayrıca bizim i20 lerde olduğu gibi kumandadanda açılıyordu..Bagajı içerdeki tuşla açında hiç uğraşmadan bagaj kapağının sonuna kadar açılması çook hoşuma gitti..

    Aracı kullanmadım ama alacak olsam kesinlikle prime alırdım mode plus benim şu an kullandığım i20 nin alt paketi olan jump paketine benziyor ( iç aksam olarak)..Ortalama 50.000 tl verip sıfır blue alamam alsamda 40.000-42.000 tl ye belki uzun sürede satarım, belki yanlış düşünüyorum ama piyasada böyle fahiş fiyatlar varken en mantıklısı temiz 2. el araç almak gibi görünüyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bahves

    Bu arada o kadar yazdım, şimdi sizden tavsiye isteyeyim :)
    Park esnasında yarısından kırılmış metal babaya sürten lastiğim yandan yarılmıştı, lastikçi onardı
    Araç şuan 22.000km de, 3. Yılı bitti, ama lastik yanaktan yamalı olduğu için şüpheliyim
    Lastikler dunlop , lastikçi bunlar çok iyi lastik tanesi 220tl demişti
    Sizce lastikler kalsınmı yoksa en azından iki lastiği değiştiriyim mi, yanaktan yarılan lastikten kurtulmak için
    Lastiklerden soğuma sebebim bir yanaktan yarık olması, iki Parça parka tırtıklarından kopmalar var, birde ön sol hep inip duruyor, basıncı normal ama kesinlikle diğer lastiklerden farklı duruyor her gören direk inik diyor, ama başınç normal, bu üç durum soğuttu
    Lastik tavsiyeniz nedir, kaça patlar

    üstü çivi dolu bir tahtanın üstünden geçmiştim ben de sağ ön tekerle,4 yerden patladı lastik,biri yanaktaydı,yaptırdım ama içime sinmedi ve üç gün sonra değiştirdim geçen ay,160 a değiştirdiler hocam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ik6565

    quote:

    Orijinalden alıntı: bahves

    Bu arada o kadar yazdım, şimdi sizden tavsiye isteyeyim :)
    Park esnasında yarısından kırılmış metal babaya sürten lastiğim yandan yarılmıştı, lastikçi onardı
    Araç şuan 22.000km de, 3. Yılı bitti, ama lastik yanaktan yamalı olduğu için şüpheliyim
    Lastikler dunlop , lastikçi bunlar çok iyi lastik tanesi 220tl demişti
    Sizce lastikler kalsınmı yoksa en azından iki lastiği değiştiriyim mi, yanaktan yarılan lastikten kurtulmak için
    Lastiklerden soğuma sebebim bir yanaktan yarık olması, iki Parça parka tırtıklarından kopmalar var, birde ön sol hep inip duruyor, basıncı normal ama kesinlikle diğer lastiklerden farklı duruyor her gören direk inik diyor, ama başınç normal, bu üç durum soğuttu
    Lastik tavsiyeniz nedir, kaça patlar

    üstü çivi dolu bir tahtanın üstünden geçmiştim ben de sağ ön tekerle,4 yerden patladı lastik,biri yanaktaydı,yaptırdım ama içime sinmedi ve üç gün sonra değiştirdim geçen ay,160 a değiştirdiler hocam.

    Teşekkürler, lastikleri kazıklanmadan nerde değiştiririz servis pek uygun olmaz herhalde :)
    Ben yeni 3. Yıl bakımı yaptırdım 620tl tuttu içime oturdu

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bahves


    quote:

    Orijinalden alıntı: ik6565

    quote:

    Orijinalden alıntı: bahves

    Bu arada o kadar yazdım, şimdi sizden tavsiye isteyeyim :)
    Park esnasında yarısından kırılmış metal babaya sürten lastiğim yandan yarılmıştı, lastikçi onardı
    Araç şuan 22.000km de, 3. Yılı bitti, ama lastik yanaktan yamalı olduğu için şüpheliyim
    Lastikler dunlop , lastikçi bunlar çok iyi lastik tanesi 220tl demişti
    Sizce lastikler kalsınmı yoksa en azından iki lastiği değiştiriyim mi, yanaktan yarılan lastikten kurtulmak için
    Lastiklerden soğuma sebebim bir yanaktan yarık olması, iki Parça parka tırtıklarından kopmalar var, birde ön sol hep inip duruyor, basıncı normal ama kesinlikle diğer lastiklerden farklı duruyor her gören direk inik diyor, ama başınç normal, bu üç durum soğuttu
    Lastik tavsiyeniz nedir, kaça patlar

    üstü çivi dolu bir tahtanın üstünden geçmiştim ben de sağ ön tekerle,4 yerden patladı lastik,biri yanaktaydı,yaptırdım ama içime sinmedi ve üç gün sonra değiştirdim geçen ay,160 a değiştirdiler hocam.

    Teşekkürler, lastikleri kazıklanmadan nerde değiştiririz servis pek uygun olmaz herhalde :)
    Ben yeni 3. Yıl bakımı yaptırdım 620tl tuttu içime oturdu

    Almayı düşündüğünüz lastik için önce internetten fiyat araştırması yaparsınız, bulunduğunuz şehri bilmiyorum ama bazı internet sitelerinde lastik fiyatları uygun oluyor..internetten ödemeyi yapıp sitenin anlaşmalı olduğu servislerde ücretsiz lastik değişimini yapıyorlar..

    Sabah servisteydim yeni geldim...bagaj kapağım arada tutukluk yapıp açılmıyordu, saolsunlar incelediler bagaj kapağındaki bagaj açmak için basılan ufak bir yer var orası değişecek, parça isteminde bulundular bayramdan sonra ücretsiz olarak değiştirecekler..Blue larda bahaj kapığna böyle düğmeli bir yer yapmamaları iyi olmuş

    Servis kalabalıktı, bayram yaklaştığı için insanlar uzun yola çıkacağından ufak tefek bakımlarını yaptırıyordu..Benim aracında genel kontrollerini yaptılar..Ön balataların ömrünü tamamladığını hissediyordum, ustalarda abi ön balataların değişmesi lazım dediler...ön fren balatalarını işçilik dahil 130 tl ye değiştirdiler fiyat bana uygun geldi..

    Periyodik bakım ücretlerini sordum..bu aralar servis ve işçilikte indirim varmış...aracım şu anda 28.000 km de...şubat ayında 20.000 km bakımını 400 tl civarına yaptırmıştım..Servis şunu söyledi 30.000 km katı olan km ve km dolmamış bile olsa 3 yıl ve katı yıllarda yapılan bakım fiyatı 600 tl dediler bunu şu anda en son 550 tl ye yapıyoruz dediler, bu bakımın fiyatının böyle olsası yakıt filtresinin vb bir kaç değişik ekipmanın değişiyor olsasıymış...benzili i20 lerde 40-50 tl daha ucuz olur dediler..

    Bizim dizel araçların 15.000 - 45.000 - 75.000 km bakımları için yine önceden yaptırdığım fiyat olan 400 tl fiyatını verdiler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bahves


    quote:

    Orijinalden alıntı: ik6565

    quote:

    Orijinalden alıntı: bahves

    Bu arada o kadar yazdım, şimdi sizden tavsiye isteyeyim :)
    Park esnasında yarısından kırılmış metal babaya sürten lastiğim yandan yarılmıştı, lastikçi onardı
    Araç şuan 22.000km de, 3. Yılı bitti, ama lastik yanaktan yamalı olduğu için şüpheliyim
    Lastikler dunlop , lastikçi bunlar çok iyi lastik tanesi 220tl demişti
    Sizce lastikler kalsınmı yoksa en azından iki lastiği değiştiriyim mi, yanaktan yarılan lastikten kurtulmak için
    Lastiklerden soğuma sebebim bir yanaktan yarık olması, iki Parça parka tırtıklarından kopmalar var, birde ön sol hep inip duruyor, basıncı normal ama kesinlikle diğer lastiklerden farklı duruyor her gören direk inik diyor, ama başınç normal, bu üç durum soğuttu
    Lastik tavsiyeniz nedir, kaça patlar

    üstü çivi dolu bir tahtanın üstünden geçmiştim ben de sağ ön tekerle,4 yerden patladı lastik,biri yanaktaydı,yaptırdım ama içime sinmedi ve üç gün sonra değiştirdim geçen ay,160 a değiştirdiler hocam.

    Teşekkürler, lastikleri kazıklanmadan nerde değiştiririz servis pek uygun olmaz herhalde :)
    Ben yeni 3. Yıl bakımı yaptırdım 620tl tuttu içime oturdu

    izmir de 3. sanayide bi ara lastikçide buldum hocam,190 da çeken oldu 185 de araştırınca buluyorum,internetten de daha ucuza bulup bir lastikçiye de taktırabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/

    Bugün muayene yaptırdık, Alıcı çıkmazsa 2 yıl daha yola devam. 5 yıllık aracın lastik diş derinlikleri beklediğimden iyi çıktı. yalnız ebat ölçülerini rapora hatalı girmişler.

    HYUNDAİ i20  ANA KONU
    HYUNDAİ i20  ANA KONU

    Hayirli ve gecmis
    olsun Samet




  • sfzb67 kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler
    illa bir bahane bulup hafif kusur yazarlardı bu sefer şaşırttılar
  • Eski arabamdaki gibi hız 40 km çıkınca kapıların otomatik kapanmasını istiyordum.Servise sordum tatmin etmedi.Fabrikaya mail atım.aracım 2014 go i20 otomatik paket..Bu pakette boyle bir ozellik olmadığı fabrika da bir uzman tarafından bana iletildi.Sadece yanlarda hava yastığı olan modellerde yazılımla mumkunmuş...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ates3400

    Eski arabamdaki gibi hız 40 km çıkınca kapıların otomatik kapanmasını istiyordum.Servise sordum tatmin etmedi.Fabrikaya mail atım.aracım 2014 go i20 otomatik paket..Bu pakette boyle bir ozellik olmadığı fabrika da bir uzman tarafından bana iletildi.Sadece yanlarda hava yastığı olan modellerde yazılımla mumkunmuş...

    Aslında öyle şey olmaz mutlaka vardır ısrar edin diyecektim çünkü benimki de iki hava yastıklar ve üç yıldan fazladır autolock özelliğini kullanıyorum. ama yazmadan önce yabancı bir foruma göz attım Yeni Delhi'den bir kullanıcıda aynı şeyi söylemiş çözüm aramış ve bulamamış maalesef. Onunki spor paketmiş bizde ki karşılığı go mu oluyor onu bilmiyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bugrahan18


    quote:

    Orijinalden alıntı: ates3400

    Eski arabamdaki gibi hız 40 km çıkınca kapıların otomatik kapanmasını istiyordum.Servise sordum tatmin etmedi.Fabrikaya mail atım.aracım 2014 go i20 otomatik paket..Bu pakette boyle bir ozellik olmadığı fabrika da bir uzman tarafından bana iletildi.Sadece yanlarda hava yastığı olan modellerde yazılımla mumkunmuş...

    Aslında öyle şey olmaz mutlaka vardır ısrar edin diyecektim çünkü benimki de iki hava yastıklar ve üç yıldan fazladır autolock özelliğini kullanıyorum. ama yazmadan önce yabancı bir foruma göz attım Yeni Delhi'den bir kullanıcıda aynı şeyi söylemiş çözüm aramış ve bulamamış maalesef. Onunki spor paketmiş bizde ki karşılığı go mu oluyor onu bilmiyorum.



    sadece elit paket te var onu yapabiliyor sanırım...
    sadece elit paket te var onu yapabiliyor sanırım...

    go paket sense paketin biraz albeni hali.....




  • Merhaba arkadaslar bende hyundai i20 1.4 crdi team aldim ikinci el. Br sorum olacak elimde 170/75 kis lastikleri var acaba uyar mi i 20 ye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • jetaimeTr J kullanıcısına yanıt
    şuan aracın üzerindeki lastik ebatlarını girip farkı hesaplayabilirsiniz
    http://www.lastiknet.com/icerik.asp?inf=25
  • 
Sayfa: önceki 11781179118011811182
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.