Şimdi Ara

HYUNDAİ i20 ANA KONU (1075. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
29.266
Cevap
202
Favori
1.965.118
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 10731074107510761077
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oznozcn

    castrol magnetec prof 5/40
    HYUNDAİ i20  ANA KONU


    Teşekkürederim.
  • oznozcn O kullanıcısına yanıt
    Valla benim bi bilgim yok. Hoş beni ilgilendiren bi durumda yok :) Dediğiniz gibi benzinin litresi 5 liraya gelmişken araç ne kadar az da yaksa yok olmuyor.. Benim bu aralar ortalama 6,5-6,8 arasında gezip duruyor.. İçindeki benzin iyice azaldığında 97 oktan alacağım bakalım değişiklik olacak mı..
  • merhaba arkadaşlar 2012 ekim çıkışlı 1.4 jump otm vites aracım için servisi aradım. aracım henuz 7700 km de. yıllık bakıma geleceğiz fiyat almak istiyorum dedim. Şuan 470 lira ama gel bir şeyler yaparız dediler. Daha ilk bakımı olacak. yağ, hava filtresi vb. şeyler değişecekmiş. İlk bakım için makul fiyat nedir sizce.
  • Az önce dışarıya çıktım dedim bi lastiklerin havasını kontrol ettireyim. Her lastikçi de farklı çıkıyor bu hava biri 32 yaptım diyor diğerine gidiyorum 34 çıkıyor. Başkası 34 yaptım diyor bi başkası 32 çıkarıyor. Bende burada lassa-bridgestone bayii var dedim en sağlıklı en doğru burasıdır diye düşündüm ve oraya gittim. Orada ön arka 30 çıktı. "Abi hava zaten sıcak ön arka 32 yapalım o yeter" dedi ve ön arka 32 yaptı.. Fakat gelirken aracı bi deneyeyim falan dedim 45-50 ile giderken ani frenleme yaptım ve araçtan hafif lastik sesi geldi ve abs devreye girdi galiba çünkü fren pedalı vuruntu yaptı. Bu hızda ve asfaltta normal mi bilemedim. Ondan sonra bi göbek var dedim burada bakalım ne yapacak araç ve o göbeğe de 40-45 le girdim araç resmen yan yan kaydı. Go-kart araçları gibi yanlaya yanlaya gitti çok şaşırdım. Bu hızda bu kadar yan yan kaymasını beklemiyordum açıkçası. Acaba lastiklerden kaynaklı bir problem mi var yoksa bu normal mi?




  • Selamlar,

    Aracim 2012 i 20 prime otomatik. Gecenlerde servise ugradigimda aracın hemen 4. Vitese gecip sehir icinde düşük hızlarda ağırlaştığını söyledigimde aracımın şâse numarasını bikgisayara girip güncelleme var mı diye baktılar. Hem motor hem de şanzıman için güncelle vardı ve yuklediler. O gunden sonra aracta hantallık azaldı. Hemen 4. Vitese gecmiyor. Belli bir devire ve hıza kadar 3. Vitesde kalıyor ve sonra 4 yapıyor. Sanırım devir ve sanzıman uyumu iyilesti. Yakıt tüketiminde degisim yok. Daha once yaktigi gibi sehir icinde tuketim aynı.

    Bunun dısında aylardır sağ arka kapı tarafında gelen bir tıkırtı vardı ve bulamıyordum. Yakınlarda bir sey fark ettim. Arka koltugun sag tarafi tekli sol tarafı iki kisilik malumunuz. Bagajı acın ve elinizle tekli koltugun en alt kısmına elinizle hafifce vurun. Metalin bir baska metal kısma vurduğunu hissedeceksiniz. Benimkinde bu ses geldi. Koltugun arkadan en alt kısmı cırtlı olup burayı actım ve bu bolgede metal iki adet çubuk ve bunları birbirine baglayan metal halkalar gordum. Bunlar yine aynı kısımdaki metal bir yüzeye carpıyorlardı. Bu sesi kesmek icin cubuklar ile metal yuzey aradina denemek icin lastik parcalar koydum.Bunun icin cırtı actıktan sonra sağ kısmında bir fermuar var onu actim. Koltusolunda iki birbirine gecen bir kanal sistemi var ve bunuda actim. Koltugun arkası rahatlafi ve elimle bu lastik parcalari elimle sıkıştırmaya calıştım. En sonunda koltugun arka kısmını kapattım. Bu gün parke dösenmis yolda ve kasislerde denedim ve o sesi duymadım. Sanırım duzelttim. Bu arada sıvı silikon ile tum plastik parcaların birleşme noktalarına silikon uygulama yaptım. Buda bir miktar yardımcı oldu. Bugun aracımda ilk defa ses yoktu.
    İlgilenenlerin dikkatine.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Selamlar,

    Aracim 2012 i 20 prime otomatik. Gecenlerde servise ugradigimda aracın hemen 4. Vitese gecip sehir icinde düşük hızlarda ağırlaştığını söyledigimde aracımın şâse numarasını bikgisayara girip güncelleme var mı diye baktılar. Hem motor hem de şanzıman için güncelle vardı ve yuklediler. O gunden sonra aracta hantallık azaldı. Hemen 4. Vitese gecmiyor. Belli bir devire ve hıza kadar 3. Vitesde kalıyor ve sonra 4 yapıyor. Sanırım devir ve sanzıman uyumu iyilesti. Yakıt tüketiminde degisim yok. Daha once yaktigi gibi sehir icinde tuketim aynı.

    Bunun dısında aylardır sağ arka kapı tarafında gelen bir tıkırtı vardı ve bulamıyordum. Yakınlarda bir sey fark ettim. Arka koltugun sag tarafi tekli sol tarafı iki kisilik malumunuz. Bagajı acın ve elinizle tekli koltugun en alt kısmına elinizle hafifce vurun. Metalin bir baska metal kısma vurduğunu hissedeceksiniz. Benimkinde bu ses geldi. Koltugun arkadan en alt kısmı cırtlı olup burayı actım ve bu bolgede metal iki adet çubuk ve bunları birbirine baglayan metal halkalar gordum. Bunlar yine aynı kısımdaki metal bir yüzeye carpıyorlardı. Bu sesi kesmek icin cubuklar ile metal yuzey arasina denemek icin lastik parcalar koydum.Bunun icin cırtı actıktan sonra sağ kısmında bir fermuar var onu actim. Koltugun solunda ise birbirine gecen bir kanal sistemi var ve bunuda actim. Koltugun arkası rahatladi ve elimle bu lastik parcalari sıkıştırmaya calıştım. En sonunda koltugun arka kısmını kapattım. Bu gün parke dösenmis yolda ve kasislerde denedim ve o sesi duymadım. Sanırım duzelttim. Bu arada sıvı silikon ile tum plastik parcaların birleşme noktalarına silikon uygulama yaptım. Buda bir miktar yardımcı oldu. Bugun aracımda ilk defa ses yoktu.
    İlgilenenlerin dikkatine.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • nayha87 N kullanıcısına yanıt
    istanbuldaysanız hyundai maslak tan da bir fiyat alın ben gecen ay 287 tl ye yaptırdım ama kampanya var dedilerdi .. şu an bir bilgim yok fiyatta
  • egemay kullanıcısına yanıt
    servis 34 vuruyor lastiklere<<<<
  • quote:

    Orijinalden alıntı: egemay

    97 oktan alacağım bakalım değişiklik olacak mı..

    97 oktan diye bir oktan yoktur hocam 95 oktan benzin'in katkı malzemeleri kullanılmış halidir yani sonuçta aldığınız benzin yine 95 oktan olacak, çoğu araçlar için katkı kullanmak sorun çıkardığı için pek denemenizi tavsiye etmem...saygılar.
  • Coşkun Uçar kullanıcısına yanıt
    Ama 'oznozcn' arkadaş kullanıyormuş bir problem çıkarmamış hatta daha çok memnun kalmış. Onun araçta benimki gibi 1.2..
  • egemay kullanıcısına yanıt
    çoşkun beyin söylediği de doğru servis bir sakıncası yok kullana bilirsiniz dedi .. ben kullanıyorum devamda edecegim ..
  • oznozcn O kullanıcısına yanıt
    Bildiğiniz gibi ülkemizdede 95, 97, 98, 100 oktan benzin satılmakta. Yüksek oktanlı benzinler genelde yüksek performans yakıtı olarak lanse edilmekte, bu benzini kullanınca performansın arttığı, tüketimin düştüğü vs iddia edilmekte.

    Fakat halk tarafından bilinenlerin neredeyse tamamının yanlış olması ve oktan meselesinin bir pazarlama taktiğine dönüşmesi sebebi ile motorcu dostlarımla bu konunun teknik içeriğini paylaşmak istedim.

    Öncelikle, Oktan sayısı bir referanstır ve benzinin içindeki gerçek oktan sayısını belirtmez, ayrıca oktanın PERFORMANSLA, TÜKETİMLE ALAKASI YOKTUR.

    Bildiğiniz gibi içten yanmalı benzinli motorlar benzin ile havayı sıkıştırdıktan sonra buji ile ateşleyerek çalışırlar. Her motorun sıkıştırma oranı farklıdır. Her yakıt belli bir miktar sıkıştırma basıncına kadar buji olmadan dayanır bir süre sonra buji olmasa bile kendiliğinden yanıverir. Bu tehlikeli bir durumdur vuruntu olarak kendini belli eder ve motora hasar verebilir. Ayrıca performansıda düşürür. Dolayısı ile belli bir motorun belli bir sıkıştırma ile vuruntu yapmadan (yani benzin buji çakmadan önce kendiliğinden yanmadan) çalışabilmesi için bir minimum oktan gereklidir. BU MİNİMUM MOTOSİKLETİNİZİN KİTAPÇIĞINDA BELİRTİLİR. Ama nadiren 95 oktanın üzerinde benzin gereklidir.

    95 oktan benzin demek aldığınız benzinin içinde 95 oktan var demek değildir. 95 oktan benzinin anlamı, aldığınız benzinin kimyasal olarak vuruntuya karşı direncinin %95 isooktan ve %5 heptan karışımıyla AYNI olduğu anlamına gelir. Yani benzinin oktanı, içeriğinden dolayı değil gerçek isooktan-heptan karışımın belli yüzdelerinde elde edilen vuruntu direncine karşılık gelecek şekilde belirlenir. Bu sebeple 100 oktandan daha yüksek yakıtlar olabilir. Çünkü dünyadaki en vuruntu-dirençli yakıt isooktan değildir.

    Bunun ölçümünde iki farklı ölçüm standardı vardır fakat ülkemizde RON kullanılmaktadır. RON dışında birde MON ölçüm sistemi vardır. Örneğin Amerikada RON ve MON'un ortalaması alınır, bu sebeple amerikada 87 oktan olan bir benzin avrupada 95 oktan olabilir.

    Örneğin benim Honda motosikletimin kitapçığında RON değeri 91 oktan ve üstü yakıt kullanabilirsiniz diyor. Bunun anlamı benim motosikletim avrupa standardında 91 oktan (normal) benzinle bile çalışır. (Motosikletim katalitik konvertörlü olduğu için kurşunsuz olmak kaydı ile tabiki) 11:1 sıkıştırma oranlı CBR125'in kitapçığında ise 93 oktan yazıyor. Yani benzinin 100 yıldır var olduğunu düşünürsek 95 oktan aslında yeterince "yüksek" bir oktan değeri.

    Performans meselesine gelince, bir yakıtın performansı tamamen enerji içeriğine bağlıdır. Bu enerji içeriğinin oktan sayısı ile bir alakası yoktur. Fakat GENELDE enerji içeriği yüksek benzinler (kaliteli benzinler) yüksek oktan adı altında satılmaktadır. Bu sebeple bazı yüksek oktanlı benzinler daha yüksek enerjiye (yani daha yüksek performansa) sahip olabilir (ama çok az fark edecek şekilde). Ama bu sizin motosikletinizin yada otomobilinizin motoru bundan yararlanabilecek anlamına gelmiyor. Piyasadaki motosikletin %99unda hiç farketmiyor.

    Bu arada motorda oktan isteğini belirleyen SIKIŞTIRMA ORANI DEĞİLDİR. Ne kadar sıkıştırma basıncı elde edildiği önemlidir. Yüksek sıkıştırma oranı sadece elde edilebilecek maksimum sıkıştırmayı etkiler.

    Bu durumda eğer motosikletinizi üreten firma özellikle yüksek oktanlı benzin kullanmalısınız diye yazmadıysa yüksek oktan benzin kullanmak sadece ekonomik olarak daha pahalıya gelecektir. Size bir yararı olmayacaktır.

    Yüksek oktanlı benzin ancak ciddi yüksek performanslı araçlarda biraz farketmektedir. Yani sizin motosikletiniz yüksek oktan talep etse bile kazanacağınız fark yüzde 1-4 ancak olacaktır. Modern 300 beygirlik motorlarda bile 10 beygir ancak farketmektedir.
    AYRICA yüksek oktan SADECE maksimum güçte farkeder. Yani maksimum devir, maksimum hızlanma dışındaki kullanımlarda pek bir fark olmamaktadır.

    Bulunduğunuz yerin rakımı yükseldikçede oktan ihtiyacınız düşer. Deniz seviyesinde 95 oktanla mutlu olan bir motor 500-1000 metre rakımda 93-91 oktanlada mutlu olacaktır.

    Dolayısı ile size bir yararı olmayacaksa,
    - ben denedim yüksek performans verdi
    - bir depoyla 50km fazla gittim
    - kaliteli abi bu benzin çekişi arttı
    GİBİ LAFLARA ALDANMAYIN. Yüksek oktanlı benzin pahalıdır. Kazıklanmayın.

    Ayrıca yüksek oktanlı benzinin yanması daha güçtür, buda ilginç bir ironi.

    Peki bazı LPGnin 110 oktan olduğunu biliyormuydunuz?

    Alkol katılarak oktanı yüksek ama enerji içeriği (performansı) düşük yakıtlar yapmakta mümkündür. Daha öncede söylediğim gibi benzinin performansı ile oktanı direk alakalı değil.

    Oktan sayısını yükselten çeşitli katkılar mevcut. Bunlar sadece oktan sayısını yükseltir. SADECE yüksek oktanlı benzine kesin ihtiyacınız varsa ve bulamıyorsanız motorunuzun vuruntu yapmasını engellemek içindir.

    Sonuç olarak oktan meselesini kafanıza takmayın alın kurşunsuz 95 motosikletinizin zevkini ucuz çıkarın.

    LÜTFEN BU BAŞLIĞA CEVAP OLARAK ŞUNLARI YAZMAYIN:
    - Ben denedim benim motorum çok rahat çalıştı,
    - Az yaktı.
    - İyi kaçtı.
    vs yazmayınız. Sizin tecrübeniz sadece psikolojik bir aldanma. Size hak vermiyor değilim, reklamı bu şekilde yapılınca aldanmamak elde değil.

    İşin bilimi, matematiği kimyası açıkladığım gibi. Benzin satan firmalar sokakta araçların sadece binde birinin ihtiyacı olduğu halde güzel reklam ve pazarlama yaparak aynı benzini size pahalıya satmaya bayılıyorlar. Bunu yurdum insanının birbirine gaz vererek körüklemeside bir olay tabi.

    Ayrıca az yaksa bile, litresi daha pahalı, ne kar ettinizki?

    Dizel araçlarda ÖZELLİKLE düşük oktan tercih edilir. Çünkü bu tür motorlarda buji bulunmaz ve yakıtın kendinden tutuşması tercih sebebidir. Bu sebeple dizellerde setan sayısı bilgisi verilir. Setanı yüksek mazot daha kolay kendiliğinden tutuşur.

    Bazı gelişmiş teknolojiye sahip otomobiller yüksek oktan ihtiyacı olsa bile düşük oktanla çalışabilmekte. Bu tür araçlarda 95/98 kulanabilirsiniz ama 98 kullanırsanız daha iyi olur gibi ibareler bulunur. Bu araçlarda motor işletim sistemi vuruntu algıladığı zaman ateşlemeyle oynayarak motorun zarar görmesini engeller ve düşük performansta verse çalışır. Ama ancak yüksek devirlerde yüksek akselerasyon kullanımda farketmektedir.

    Piyasadaki otomobillerin ve motosikletlerin TAMAMINA YAKININDA 95TEN YÜKSEK OKTAN HİÇBİRŞEY FARKETTİRMEYECEKTİR. Bazılarındaki farkta fiyatına deymeyecek/hissedilmeyecek oranlarda olmaktadır.
    Sıradan motosikleti olanlar zaten konuyu hiç düşünmemeli, ekstrem yüksek performansa sahip motosiklet sahipleride motosikletin KİTAPÇIĞINA BAKMALI. Yani eşe doşta servise vs sormayın. Sizden daha iyi bilmek zorunda değiller. Bizim aradığımız yüksek oktanlı DEĞİL uygun oktanlı uygun fiyatlı YÜKSEK KALİTELİ benzin. Buda adı sanı belli ve şekli şemali düzgün istasyonlardan elde edilebilir. Bir benzinin özellikleri sadece oktan ve enerji içeriğinden ibaret değildir. Motoru temizleme özelliği, istasyonun kalitesi vs bunlarda önemli............ İYİCE KAFAM KARIŞTI .....




  • Aydınlatıcı cevap için çok teşekkür ederim.
  • İNTERNETTE BİRAZ ARAŞTIRMA YAPTIM KONUSAN BİR TANE PROF ODA 2010 YILINDA GERİSİ BU İŞİ BİLMEYEN BİZİM GİBİ HALK 97 İLK ÇIKTIОINDA GEREKSİZ BİR YAKIT OLDUОU KESİNDİ ÇÜNKÜ ÜLKE SARTLARINDA O BENZİNE UYGUN MOTOR YOKTU AMA ŞU ANKİ BENZİN MOTOR TEKNOLOJİSİ DİZEL MOTORLARI GEÇTİ SERVİSTEN HATTA HYUNDAİ DEN BİLGİ ALMA KONUSUNDA BİR YERE VARAMADIIM İNTERNETTE KİMİSİ GEREKSİZ DİYO AMA NEYE DAYANARAK ONU BİLMİYORUM KİMİSİ DAHA TEMİZ KULLANILA BİLİR DİYOR SERVİS KULLANMAKTA BİR SAKINCA YOK DEDİ AMA KİTAPÇIKTADA ( EN İYİ ARAÇ PERFORMANSI İÇİN RON ( OKTAN SAYISI ) 95 / AKI ( VURUNTU ÖNLEME İNDEKSİ ) 91 DEОžERLİ YADA DAHA YÜKSEK DEОžERLİ KURŞUNSUZ BENZİN KULLANMANIZI TAVSİYE EDERİZ ) YAZIYOR ... İNANIN KAFAM KARIŞTI BU KONUDA EKTEDE OTOMOBİL KATALOОUNDA YAZAN SATIRI Ç
    HYUNDAİ i20  ANA KONU




  • 97 OKTAN BENZIN KULLANDIM ROLANTIDE HAFIF TITREME YAPIYORDU 95 OKTANA DEVAM EDINCE GECTI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi delta000 -- 13 Eylül 2013; 19:41:43 >
  • arkadaşlar iyi akşamlar ben öğrenciyim abimle beraber araba almaya karar verdik internette bi tane i20 bulduk 2010 i20 dizel team 94.500 km de 23.500 yazmış sizce nasıl alınabilir mi malum öğrenceyiz bize sorun çıkarır mı yardımcı olursanız çok seviniriz
  • Arkadaşlar bayiden 40500e dizel sense aldık.Hediye olarak üstündeki filmi bu fiyatın içinde diye kabul ettirdik.Fiyat nasıl sizce.Araçla ilgi yapılması iyi olur dediğiniz birşeyler varmı.Örneğin yol sesi için yalıtım yaptıran var mı?Bir de dizeller için herkes farklı konuşuyor kullanımla ilgili.Arada bir sıkıştırmak mı gerekir.yoksa 5000-10000 km zorlamadan en fazla 2500 devir mi dersiniz
  • Arkadaşlar,
    İ20 kullanıcısı olarak bana Opel Corsa 1.2 twinport'a göre artı ve eksilerini yorumlayabilir misiniz lütfen. (Daha önce yazdığım yazı DH'de çıkmamış yeniden yazıyorum). Teşekkürler.
  • Opel Corsa 1.2 Essentia ile Hyundai i20 1.2 Jump yani ikisininde baz modelini karşılaştırırsam eğer..

    -i20 de yol bilgisayarı var corsa da yok.
    -i20 nin arka camlar elektrikli corsa nın değil.
    -i20 nin müzik sistemine aux ve usb bağlanabiliyor corsa ya sadece aux
    -i20 de 60/40 oranında iki parça katlanır arka koltuklar corsa da tek parça
    -corsa da yan aynalar elektrikli i20 nin manuel
    -tam emin değilim ama i20 de torpido gözü ışıklı ve soğutma özellikli corsa da değil galiba.
    -i20 de sürücü koltuğu yükseklik ayarlı corsa essentia da yükseklik ayarı yok diye biliyorum.
    -motor olarak ikiside hemen hemen aynı sayılır sadece i20 deki motor daha yeni bi motor corsa daki ise uzun yıllardır kullanılan twinport motor.

    Aklıma gelenler şimdilik bu kadar.
  • arkadaşlar 2012 model 1.2 sense paket aracımızı satıyoruz. başka bir araç için bugün bayi ile anlaştım. aracım 6.300 km de mercan beyazı. istediğim fiyat 29.000 tl. ihtiyacı olan, temiz araç arayan varsa kaçırmasın. biliyorum süre kısıtlı ama yarın öğlene kadar elden satabilirim. yoksa bayiye takasa sokacam aracı. bayide 1-2 farkla tekrardan satacak tabiki. araç sakarya da borcu harcı kredisi yok. ilgilenenler pm atabilir.
  • 
Sayfa: önceki 10731074107510761077
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.