Şimdi Ara

HYUNDAİ i20 ANA KONU (1051. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
10 Misafir (1 Mobil) - 9 Masaüstü1 Mobil
5 sn
29.266
Cevap
202
Favori
1.965.088
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 10491050105110521053
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: auto_man

    quote:

    Orijinalden alıntı: Anilatay

    quote:

    Orijinalden alıntı: auto_man

    quote:

    Orijinalden alıntı: Anilatay

    Sifir 1.4 sense otomatik alma arefesindeyim araç hakkinda iyi kötü yorumlariniz yakit tuketimleriniz onerileriniz tavsiyeleriniz nelerdir?
    Teşekkürler

    fiyat aldınız mı acaba? aldıysanız hangi bayi? teşekkürler.

    37.750 ankara ata ve neziroğlu

    öğretmen indirimi var mı acaba aldığınız fiyatta?

    yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: auto_man

    quote:

    Orijinalden alıntı: Anilatay

    quote:

    Orijinalden alıntı: auto_man

    quote:

    Orijinalden alıntı: Anilatay

    Sifir 1.4 sense otomatik alma arefesindeyim araç hakkinda iyi kötü yorumlariniz yakit tuketimleriniz onerileriniz tavsiyeleriniz nelerdir?
    Teşekkürler

    fiyat aldınız mı acaba? aldıysanız hangi bayi? teşekkürler.

    37.750 ankara ata ve neziroğlu

    öğretmen indirimi var mı acaba aldığınız fiyatta?

    1.4 sense dizel istiyorsanız...ankara akbak bayisi uyguna bırakıyor..




  • 2013 Dizel i20 yakıt kullanımımla ilgili veri paylaşımında bulunmak istiyorum arkadaşlar. Benzer şartlar için tüketim miktarlarını merak edenlere katkısı olur umarım.
    Öncelikle belirtmek isterim ki yakıt miktarında sürüş tarzı, rölantide geçirilen süre, yokuşlar, dur kalkların çokluğu gibi bir çok etken olduğu için bu değerlerinin herkeste aynı olmasının imkanı yok.

    Gelelim benim değerlendirmeme.

    8 Haziran / 19 Haziran arası tüketim miktarıma ilişkin bilgilerdir.


    Yolla ilgili bilgiler
    - Şehir: İstanbul (Avrupa yakası)
    - Bayrampaşa/Beşiktaş (ara yollar + tünel) arası çoğunlukta olmak üzere, Esenler/Bakırköy (ara yollar + E5), Bakırköy/Beylikdüzü(E5) arası güzergahlarda kullanılmıştır. Bunlara ek olarak bir seferliğine mahsus 20 km civarı paralı yol kullandım onu da not düşmüş olayım.
    - Güzergahlar bol dur/kalklı, ve özellikle Bayrampaşa/Beşiktaş arası için bol yokuşlu ve yeteri sayıda trafik ışıklıydı.

    Kullanıma ilişkin bilgiler
    Çoğunlukla sakin kullandım aracı. Nadiren sollama için ani çıkış yaptım. Bunun dışında kalkışlarda sakin ivmelenme yapmaya özen gösterdim.

    Araçla ve km ile ilgili bilgiler
    - Araç 2013 i20 1.4 CRDI
    - Katedilen yol 619 km
    - Tüketilen yakıt 35.11 lt
    - Araç 2900km'de. Yani bilgiler 2300km ile 2900 km'ler arasının hesaplamasına ait

    Sonuç
    100km'de 35,11x100/619= 5.672 lt


    4.23 TL/lt'ye BP'den aldığım eurodiesel üzerinden hesapladığımda 0.24 TL/km harcamışım.

    Not
    Hesaplama yaptığım sırada araç yol bilgi ekranında gösterilen tüketim 5.8 lt idi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: corsican

    2013 Dizel i20 yakıt kullanımımla ilgili veri paylaşımında bulunmak istiyorum arkadaşlar. Benzer şartlar için tüketim miktarlarını merak edenlere katkısı olur umarım.
    Öncelikle belirtmek isterim ki yakıt miktarında sürüş tarzı, rölantide geçirilen süre, yokuşlar, dur kalkların çokluğu gibi bir çok etken olduğu için bu değerlerinin herkeste aynı olmasının imkanı yok.

    Gelelim benim değerlendirmeme.

    8 Haziran / 19 Haziran arası tüketim miktarıma ilişkin bilgilerdir.


    Yolla ilgili bilgiler
    - Şehir: İstanbul (Avrupa yakası)
    - Bayrampaşa/Beşiktaş (ara yollar + tünel) arası çoğunlukta olmak üzere, Esenler/Bakırköy (ara yollar + E5), Bakırköy/Beylikdüzü(E5) arası güzergahlarda kullanılmıştır. Bunlara ek olarak bir seferliğine mahsus 20 km civarı paralı yol kullandım onu da not düşmüş olayım.
    - Güzergahlar bol dur/kalklı, ve özellikle Bayrampaşa/Beşiktaş arası için bol yokuşlu ve yeteri sayıda trafik ışıklıydı.

    Kullanıma ilişkin bilgiler
    Çoğunlukla sakin kullandım aracı. Nadiren sollama için ani çıkış yaptım. Bunun dışında kalkışlarda sakin ivmelenme yapmaya özen gösterdim.

    Araçla ve km ile ilgili bilgiler
    - Araç 2013 i20 1.4 CRDI
    - Katedilen yol 619 km
    - Tüketilen yakıt 35.11 lt
    - Araç 2900km'de. Yani bilgiler 2300km ile 2900 km'ler arasının hesaplamasına ait

    Sonuç
    100km'de 35,11x100/619= 5.672 lt


    4.23 TL/lt'ye BP'den aldığım eurodiesel üzerinden hesapladığımda 0.24 TL/km harcamışım.

    Not
    Hesaplama yaptığım sırada araç yol bilgi ekranında gösterilen tüketim 5.8 lt idi.




    istanbul gibi bir yerdee... hele hele söylediğinizi gibi bol yokuşlu ve dur kalklı bir yerde gayet güzel.... araba km ilerleyince daha da az yakacağı kanatindeyim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jjjoookkkeeerrr

    Herkeze selamlar..Aracı ilk aldığım günden beri tek şikayetim Fabrika çıkışı dunlop lastiklerin kaportaya çok taş sıçtarmasıydı..Ön kapılarda ve arka kapıların alt kısımlarında inanılmaz taş izleri var..araç daha 10.000 km de ama ilerisi için endişeleniyorum...arka bagaj kapağında Hyundai ambleminin çevresinde bile yaklaşık 8-10 yane yoplu iğne başı büyükğünde taş izi var...bagaj kapağında nasıl böyle bir şey oluyor anlamıyorum...Üstelik aracı ilk aldığımda paçalık ( tozluk taktırdığım halde durum böyle)

    Garanti kapsamında lastikleri değiştirirlermi?

    Bu dunlop lastikleri toyotalarda görüyorum, polo larda görüyorum hiçbir arabada böyle taş lekesi yok...Ya araçta fabrika çıkışı aerodinamik bir hata veya lastiklerde bir hata olduğunu düşünüyorum...Böyle giderse araç 40.000-50.000 km lere geldiğinde resmen dalmaçyalıya dönecek...Bu konuda ne yapmam lazım fikri olan varsa paylaşırsa memnun olurum...Bu durumdan dolayı aracı satmayı bile düşünmeye başladım.

    Evet aynı durum benim aracımdada gecerli.lastikler cok tas sikistiriyor.yolda giderkende ses yapiyor.ayrica aracin yol sesini aldigi gercegi var buda lastiklerle ilgili olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bibastis


    quote:

    Orijinalden alıntı: jjjoookkkeeerrr

    Herkeze selamlar..Aracı ilk aldığım günden beri tek şikayetim Fabrika çıkışı dunlop lastiklerin kaportaya çok taş sıçtarmasıydı..Ön kapılarda ve arka kapıların alt kısımlarında inanılmaz taş izleri var..araç daha 10.000 km de ama ilerisi için endişeleniyorum...arka bagaj kapağında Hyundai ambleminin çevresinde bile yaklaşık 8-10 yane yoplu iğne başı büyükğünde taş izi var...bagaj kapağında nasıl böyle bir şey oluyor anlamıyorum...Üstelik aracı ilk aldığımda paçalık ( tozluk taktırdığım halde durum böyle)

    Garanti kapsamında lastikleri değiştirirlermi?

    Bu dunlop lastikleri toyotalarda görüyorum, polo larda görüyorum hiçbir arabada böyle taş lekesi yok...Ya araçta fabrika çıkışı aerodinamik bir hata veya lastiklerde bir hata olduğunu düşünüyorum...Böyle giderse araç 40.000-50.000 km lere geldiğinde resmen dalmaçyalıya dönecek...Bu konuda ne yapmam lazım fikri olan varsa paylaşırsa memnun olurum...Bu durumdan dolayı aracı satmayı bile düşünmeye başladım.

    Evet aynı durum benim aracımdada gecerli.lastikler cok tas sikistiriyor.yolda giderkende ses yapiyor.ayrica aracin yol sesini aldigi gercegi var buda lastiklerle ilgili olabilir.

    Valla hocam aracı 8 aydır hergün kullanıyorum..8 ayda böyle olduysa 2-3 yıl sonra nasıl olur bilmiyorum..Kırsal bir yeredede değilim genelde düz asfalt zeminde kullanıyorum ama inanılmaz taş izi oluyor...aracı aldığımdan beri düzenli olarak sürekli ben yıkadığım için taş izleri gözüme batıyor, canımı çook sıkıyor..Çevremde yine dunlop sport lastiği olan arabalara yakından bakıyorum ama onlarda böyle bir sorun yok..

    Tamam kapı altlarındaki taş izlerini anladımda, bagaj kapağında nasıl taş izi oluyor anlamıyorum Uygun bir zamanda servise gidip bu durumu konuşacam, lastikleri değiştirtmeye çalışacam...eğer olmazsa hastane otopark girişlerimdeki kapana ters girecem kaskodan değiştircem




  • paçalık taktır hocam , sorunun çözülecektir...
  • Paçalık %100 engellemesede büyük ölçüde taş çamur atmasını önlüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hyavuz

    paçalık taktır hocam , sorunun çözülecektir...

    Araçta paçalık var hocam...aracı aldıktan 2 ay sonra paçalık taktırmıştım, 6 aydır paçalık olduğu halde yine taş sıçrıyor...Paçalalık çok güzel işe yarayan bir aksesuar, çamur ve asfalt lekesinin kaportaya sıçramasını büyük ölçüde engelliyor ama taş için çözüm olmuyor...Bendeki dunlop lastikler yapı itibariyle inanılmaz taş tutuyor..Ön kapıların nerdeyse yarısına kadar, arka kapılarında alt bölgelerine hep taş sıçrıyor.
  • Arkadaşlar iyi akşamlar şöyle bir sorunum var dün itibari ile 1.4 otomatik arabamda vites değiştirme devirleri değişti. Dün arabayı çekmesi için başka birisine vermiştim o da sağolsun vitesi vites değiştirme tuşuna basmadan garç gurç şeklinde değiştirdi yardım edeyim dedim kabul etmedi. N ye aldı gaz verdi 1 ve 2 ye aldı gaz verdi park etmeye çalıştı. O zamandan beri normalde 3000 devirde vites değiştiren araba 4000 4500 devirlerde vites değiştirir oldu sizce sorun nedir arabayı servise götüreyim mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi diciotto -- 21 Haziran 2013; 23:19:24 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: diciotto

    Arkadaşlar iyi akşamlar şöyle bir sorunum var dün itibari ile 1.4 otomatik arabamda vites değiştirme devirleri değişti. Dün arabayı çekmesi için başka birisine vermiştim o da sağolsun vitesi vites değiştirme tuşuna basmadan garç gurç şeklinde değiştirdi yardım edeyim dedim kabul etmedi. N ye aldı gaz verdi 1 ve 2 ye aldı gaz verdi park etmeye çalıştı. O zamandan beri normalde 3000 devirde vites değiştiren araba 4000 4500 devirlerde vites değiştirir oldu sizce sorun nedir arabayı servise götüreyim mi?

    vites kolundaki over drive tuşu açıktır , ona yeniden basın . ufak tuş...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jjjoookkkeeerrr

    quote:

    Orijinalden alıntı: hyavuz

    paçalık taktır hocam , sorunun çözülecektir...

    Araçta paçalık var hocam...aracı aldıktan 2 ay sonra paçalık taktırmıştım, 6 aydır paçalık olduğu halde yine taş sıçrıyor...Paçalalık çok güzel işe yarayan bir aksesuar, çamur ve asfalt lekesinin kaportaya sıçramasını büyük ölçüde engelliyor ama taş için çözüm olmuyor...Bendeki dunlop lastikler yapı itibariyle inanılmaz taş tutuyor..Ön kapıların nerdeyse yarısına kadar, arka kapılarında alt bölgelerine hep taş sıçrıyor.

    hocam senin gezdiğin yerler çok taşlı galiba :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hyavuz

    quote:

    Orijinalden alıntı: diciotto

    Arkadaşlar iyi akşamlar şöyle bir sorunum var dün itibari ile 1.4 otomatik arabamda vites değiştirme devirleri değişti. Dün arabayı çekmesi için başka birisine vermiştim o da sağolsun vitesi vites değiştirme tuşuna basmadan garç gurç şeklinde değiştirdi yardım edeyim dedim kabul etmedi. N ye aldı gaz verdi 1 ve 2 ye aldı gaz verdi park etmeye çalıştı. O zamandan beri normalde 3000 devirde vites değiştiren araba 4000 4500 devirlerde vites değiştirir oldu sizce sorun nedir arabayı servise götüreyim mi?

    vites kolundaki over drive tuşu açıktır , ona yeniden basın . ufak tuş...

    Değil hocam valla dün adam arabayı park etmek için eline aldığından beri saçmalıyor araba bugün overdrive tuşunu da denedim zaten sıkıntı yok. Ama normalde 3000 de vites değiştiren araba artık 4000lerde 4500 lerde vites değiştiriyor




  • size servis yolu gözüktü o zaman :(
  • selam arkadaşlar. Bende i 20 sense modelini altım 2 temmuzda elime geçecek. Pek bilgim olmadığı için sorma gereği duydum. Bazı arkadaslar karter koruma için 100 tl ye takdırdık diye yazmışlar. Bana izmirde 220 TL fiyat verdiler. Taktırtacaktım onları okuyunca tereddüde düştüm. Bu kadar fiyat farkı olması normal mi
  • Merhaba arkadaslar,

    İ20 sahibi değilim ancak bu haftasonu 3 günlüğüne kiraladığım i20 ile ilgili 650 km'lik tecrubelerimi paylaşmak istiyorum.

    Arac dizel ve jump modeldi. 45 bin km civarında teslim aldık ve 3 gün boyunca sehirlerarasi 650 km kullandım. Öncelikle 6 vites olmasının sehirlerarasi yolculuk Icin oldukça güzel bir özellik olduğunu söylemek istiyorum. Hem rahatlık anlamında hem de yakıt tüketimi anlamında çok faydası oldu. 4 metre boyunca bir arac için ferah ve yeterli bir bagaja sahip olduğunu, bir yaris kullanıcısı olarak da içeri az ses alıp seri bir arac olduğunu belirtmeliyim. Araçta 4 yetişkin ve valizler vardı, klimayı da sürekli kullandık ve hiç çekiş sıkıntısı yasamadım diyebilirim. Genelde hızımız110-130 arasındaydı. En fazla 150lilere çıktım. 160tan sonrasına biraz zor çıkardı diye de hissettim.

    Yakıt tüketimine özellikle dikkat ettim. Dediğim gibi arac 4 kisi + valizler + sürekli açık klimaya rağmen 650 km sonundaki yakıt tüketimimiz ortalama 5,6 litre oldu. Düşük olması Icin kasmadım ama boş olsa ve klima çalışmasa çok rahat 4-4,5 litrelere düşeceğini düşünüyorum. Özellikle 2000 devir sabit olunca yakıt tüketimi çok düşük oluyor. 4 litre civarında diyebilirim. 2000 devir 5.viteste 90, 6. viteste ise 110 km hıza denk geliyor.

    Hepinize kazasiz, belasız sürüşler dilerim. Bu arada tum muslumanlarin kandili mübarek olsun.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 84erkan

    selam arkadaşlar. Bende i 20 sense modelini altım 2 temmuzda elime geçecek. Pek bilgim olmadığı için sorma gereği duydum. Bazı arkadaslar karter koruma için 100 tl ye takdırdık diye yazmışlar. Bana izmirde 220 TL fiyat verdiler. Taktırtacaktım onları okuyunca tereddüde düştüm. Bu kadar fiyat farkı olması normal mi

    Ben 3-4 ay önce 90 tl ye taktırmıştım...Şimdi en fazla 100 tl dir..adana ve hatay yetkili servisleri aynı fiyatı vermişlerdi..220 tl çook fazla bir fiyat...ince bir sac levhayı 5 dk.da takıyorlar..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vodaveacell

    Merhaba arkadaslar,

    İ20 sahibi değilim ancak bu haftasonu 3 günlüğüne kiraladığım i20 ile ilgili 650 km'lik tecrubelerimi paylaşmak istiyorum.

    Arac dizel ve jump modeldi. 45 bin km civarında teslim aldık ve 3 gün boyunca sehirlerarasi 650 km kullandım. Öncelikle 6 vites olmasının sehirlerarasi yolculuk Icin oldukça güzel bir özellik olduğunu söylemek istiyorum. Hem rahatlık anlamında hem de yakıt tüketimi anlamında çok faydası oldu. 4 metre boyunca bir arac için ferah ve yeterli bir bagaja sahip olduğunu, bir yaris kullanıcısı olarak da içeri az ses alıp seri bir arac olduğunu belirtmeliyim. Araçta 4 yetişkin ve valizler vardı, klimayı da sürekli kullandık ve hiç çekiş sıkıntısı yasamadım diyebilirim. Genelde hızımız110-130 arasındaydı. En fazla 150lilere çıktım. 160tan sonrasına biraz zor çıkardı diye de hissettim.

    Yakıt tüketimine özellikle dikkat ettim. Dediğim gibi arac 4 kisi + valizler + sürekli açık klimaya rağmen 650 km sonundaki yakıt tüketimimiz ortalama 5,6 litre oldu. Düşük olması Icin kasmadım ama boş olsa ve klima çalışmasa çok rahat 4-4,5 litrelere düşeceğini düşünüyorum. Özellikle 2000 devir sabit olunca yakıt tüketimi çok düşük oluyor. 4 litre civarında diyebilirim. 2000 devir 5.viteste 90, 6. viteste ise 110 km hıza denk geliyor.

    Hepinize kazasiz, belasız sürüşler dilerim. Bu arada tum muslumanlarin kandili mübarek olsun.

    Sizede hayırlı kandiller..Evet dizel i20 lerde çekiş sorunu yok, maşallah gaza bastıkça araç şahlanıyor...Yeni i20 çıkalı 1 küsür yıl oldu sizin kullandığınız araç maşallah kısa sürede 45000 km ye gelmiş..Şu anda aracım 10.000 km lerde bahsettiğiniz değerlerde tüketim oluyor izlemleriniz çook doğru...Bende 40.000-50.000 km.lerde aracın motor sesinde bir değişme olurmu diye düşünüyordum...Sizin belirttiğiniz şekilde 45.000 km.lerde içeri motor sesi az yansıyorsa, demekki uzun süre kullanacağız inşallah




  • quote:

    Orijinalden alıntı: corsican

    2013 Dizel i20 yakıt kullanımımla ilgili veri paylaşımında bulunmak istiyorum arkadaşlar. Benzer şartlar için tüketim miktarlarını merak edenlere katkısı olur umarım.
    Öncelikle belirtmek isterim ki yakıt miktarında sürüş tarzı, rölantide geçirilen süre, yokuşlar, dur kalkların çokluğu gibi bir çok etken olduğu için bu değerlerinin herkeste aynı olmasının imkanı yok.

    Gelelim benim değerlendirmeme.

    8 Haziran / 19 Haziran arası tüketim miktarıma ilişkin bilgilerdir.


    Yolla ilgili bilgiler
    - Şehir: İstanbul (Avrupa yakası)
    - Bayrampaşa/Beşiktaş (ara yollar + tünel) arası çoğunlukta olmak üzere, Esenler/Bakırköy (ara yollar + E5), Bakırköy/Beylikdüzü(E5) arası güzergahlarda kullanılmıştır. Bunlara ek olarak bir seferliğine mahsus 20 km civarı paralı yol kullandım onu da not düşmüş olayım.
    - Güzergahlar bol dur/kalklı, ve özellikle Bayrampaşa/Beşiktaş arası için bol yokuşlu ve yeteri sayıda trafik ışıklıydı.

    Kullanıma ilişkin bilgiler
    Çoğunlukla sakin kullandım aracı. Nadiren sollama için ani çıkış yaptım. Bunun dışında kalkışlarda sakin ivmelenme yapmaya özen gösterdim.

    Araçla ve km ile ilgili bilgiler
    - Araç 2013 i20 1.4 CRDI
    - Katedilen yol 619 km
    - Tüketilen yakıt 35.11 lt
    - Araç 2900km'de. Yani bilgiler 2300km ile 2900 km'ler arasının hesaplamasına ait

    Sonuç
    100km'de 35,11x100/619= 5.672 lt


    4.23 TL/lt'ye BP'den aldığım eurodiesel üzerinden hesapladığımda 0.24 TL/km harcamışım.

    Not
    Hesaplama yaptığım sırada araç yol bilgi ekranında gösterilen tüketim 5.8 lt idi.




    Bende 1.4 crdi aracımı 2 mayısta teslim aldım ve neredeyse 2 ay oldu alalı ve 3000 km'ye geldi. Birincisi bu sorun herkeste varmı bilmiyorum ama depoyu fulleyince menzil şaka gibi 650km civarı gösteriyor bende. Şu ana kadar hiç depoyu fulleyip uzun yola gitmedim o yüzden full depoyla kaç kilometre gittiğini tam bilmiyorum ama geçen hafta 100 liralık mazotla tam 500km gittim ve 75 kmde menzil var göstetiyordu. Tahminlerime göre tam depoyla uzun yolda 1000 kilometreyi geçecek hatta 1100-1200 km'yi bulabilir sakin kullanımda. Benim araç uzun yolda yakıt tüketiminde genelde 4.9 ve 5.5 arasında gidiyor ama bu anlık tüketimi göstermiyor. 100'km'deki ortalamayı alıyor. O yüzden ona çok takılmıyorum. Tahminim araç uzun yolda iken 4.5 ve 4.6 litre anlık tüketimi var.




  • 
Sayfa: önceki 10491050105110521053
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.