Şimdi Ara

atv ile trafiğe cıkmak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
1
Favori
61.858
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • selamlar
    acaba atv motor ile trafiğe cıkmanın normal motorla cıkmaktan daha fazla bir tehlikesi var mı yani otobanda falan rahat rahat gıdebılır mıyım acaba? ne gibi zorlukları olur acıklayabılırsenız sevınırım



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    ATV ile Trafiğe Çıkmak: Bilmeniz Gerekenler

    ATV'ler, engebeli arazilerde ve açık havada eğlence için tasarlanmış araçlardır. Ancak, trafikte ATV kullanmak, güvenlik konusunda endişeler doğurabilir. İşte ATV ile trafiğe çıkmadan önce bilmeniz gerekenler:

    ATV ile Uzun Yol Yapılabilir mi?

    Evet, uzun yolculuklar için özel olarak tasarlanmış "on road" ATV'ler mevcuttur. Bu ATV'ler, karayollarında yasal olarak kullanılabilir ve daha fazla konfor ve güvenlik sunar.

    ATV'ler Otobana Çıkabilir mi?

    Hayır, normal ATV'lerin otoyol kullanması yasaktır. On road ATV'ler bile sınırlı hız ve ağırlık kısıtlamalarına tabidir.

    ATV ile Şehirler Arası Yolculuk Yapılabilir mi?

    Teknik olarak mümkündür, ancak güvenlik riskleri nedeniyle önerilmez. ATV'ler, diğer araçlar kadar yol tutuşu ve fren gücüne sahip değildir ve yoğun trafikte manevra yapmak tehlikeli olabilir.

    ATV ile Otobana Çıkılır mı?

    Yukarıda belirtildiği gibi, normal ATV'ler otoyol kullanımı için yasal değildir. On road ATV'ler bile otoyollarda sınırlı kısıtlamalara tabidir.

    Sonuç

    Trafikte ATV kullanmayı düşünüyorsanız, "on road" bir model seçtiğinizden ve yerel yasalara uygun olduğunuzdan emin olun. Uzun yolculuklar ve yoğun trafik, normal ATV'ler için önerilmez. Güvenliğiniz her zaman öncelik olmalıdır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bence vardır ya da yoktur demek biraz farazi olur. Ancak normal motora göre sürüş stili farklıdır. Viraj kabiliyetleri de motorlardan farklıdır. Motorda yatma olarak tabir edilen eylem bu cihazlarda tam manasıyla olmadığı için viraj dısına savrulma eğilimi göstereceğinden hakimiyet biraz daha güçtür. Tabi bu söylediklerim 300cc üzeri sport ATV ler için daha ağır basar. Heavy Duty denilen 4 ya da 6 çekerler ya da 250cc altı olanlar görece yavaş olduğundan biraz daha kolaydır denilebilir. Yalnız 4 teker olduğu için motordan daha kolaydır düşüncesi pek doğru değil. Örneğin otobanda olması zor da yuvarlanan bir ATV nin altında kalmak ciddi ve tehlikeli bir durumdur. Kişisel fikrim ATV için minimum 250cc (Elbette üzeri daha mantıklı) olmalı. Otoban kısmına gelirsek alacağınız motor hacmi önemli. Bir önceki cümlemde de belirttiğim gibi 250-300cc altı dül dül gibi kalıyor bu makineler. Bu hacim ve üzerleri de ciddi derecede pahallanmakta. CAN-AM, Polaris gibi markalarda değişken şanzıman, diferansiyel ve çekiş kontrolleri olduğundan hakimiyet daha güvenli ve kolaydır (Fiyat uçuyor tabi ki). TGB nin görece ucuz ve güzel modelleri de vardı yanlış hatırlamıyorsam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GullyFoyle -- 9 Mayıs 2009; 4:50:34 >




  • HighVoltage teşekkürler bende zaten 400cc altı düşünmüyorum şimdi trafiğe çıkmak var otobana çıkmak var şehir içinde kullanıcak olsam sorun yok ama oturdugum bölge geregi otobana cıkmak zorundayım bu yuzdende hem yuksek hacimli motor hemde kasası buyuk bir motor düşündüm. bide şu geldi aklıma acaba şu sportif amaçlı olan atvlerle daha rahat etmezmiyim tahminimce daha kıvraktır onlar?

    ve model olarak ne önerirsiniz?
  • Daha kıvraktır sportif amaçlı ATV ler elbette. Tek kişi mi iki kişi mi kullanacaksınız? Polaris Outlaw Can-am renegade 500EFI modelleri mesela ciddi bir makine. Tabi araba gibi fiyatlara sahipler. Bunun yanında sport atvler açısından sırf otoban ya da asfalt benzeri yollarda kullanacaksanız slick lastik takmalı derim. (Tabi iki kişi problem olabilir bu tiplerin bazı modellerinde) Bunlar fazla asabi makineler derseniz yine polaris in sportman modelinin 500lükleri ve ya Can-am Outlander modelleri var. Bunların yanında fiyat performans açısından düşünürseniz bizzat kullanmadım ama kanuninin atv300 ü baya bir övgü almıştı. Bir de TGB nin quad425 modeli mevcut.
  • Bir motor hakimiyet açısından ATV den daha iyidir demek,yanlış olmayacağı gibi hayat kurtarıcı bir bilgidir.
  • tek kişi kullanıcam yani trafiğe 2 kişi çıkmayı göze alamam. outlaw ve renegadeleri biliyorum renegade olabilir tgb ve kanuniye güvenmiyorum daha oncede gundemımdeydi atvler sonucta yarı yolda bırakmıycak bişey olmalı ve bombardier ile polaris kendini ispatlamış üreticiler şaşmamak lazım :)
    gönlümde yatan can-am spyder ama :p 30bin euro cok istiyolar :d
  • Kanuni marka olarak sorunlu olsa da ATV300 ü zorladıkları parkuru hatırlıyorum da herhangin bir ATV de ancak o kadar zorlanırdı. Ama elbette kanuni adı geçince şerh düşmek gerekir. TGB ile scooterları ile rampalarda 360 derece taklalar atıyordu bu işin çılgınları. :) ATV leri de gayet kaliteli. O konuda çekinceye gerek yok bence. Ama elbette bmw mercedes e para verebilecekken renoyu tercih etmenin manası yok (Yani parasal anlamda bir sıkıntı yoksa demek istedim:) spyder hakikaten inanılmaz bir makine. Ona ayırabilecek param asla olmaz sanrım fakat bir kere test etmek isterdim. Bu arada yanlış anlamayın da ATV kullandınız değil mi önceden? Kullanmadıysanız böylece yüklü bir miktar vermeden evvel bir-kaç saatliğine kiralasanız güzel olur. (Genelde toprak-çamur zemindir parkurlar fakat safari tadında olanlar var onlar tercih edilirse güzel olur) Bir de neden ATV?


    ekleme: Bu arada birazdan dayanamayıp kendime bir bloody mary yapacağım bu gidişle canım çekti fena.
    ekleme 2 : TGB nin yanına Kymco da koyabilirsin. Sunduğu özellikler gayet tatminkar. Parça kalitesi tartışılmaz derecede iyi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GullyFoyle -- 9 Mayıs 2009; 16:53:45 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    şehir içinde atv sürmek?
    15 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Atv ile trafiğe çıkmak serbestmi?

    Bildiğim kadarıyla atv olarak onroad ve offroad olarak iki kategori var ve sadece onroad olanlar trafikte serbestçe dolaşabiliyor..

    Böyle aklımda kalmış fakat emin değilim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: HighVoltage

    Kanuni marka olarak sorunlu olsa da ATV300 ü zorladıkları parkuru hatırlıyorum da herhangin bir ATV de ancak o kadar zorlanırdı. Ama elbette kanuni adı geçince şerh düşmek gerekir. TGB ile scooterları ile rampalarda 360 derece taklalar atıyordu bu işin çılgınları. :) ATV leri de gayet kaliteli. O konuda çekinceye gerek yok bence. Ama elbette bmw mercedes e para verebilecekken renoyu tercih etmenin manası yok (Yani parasal anlamda bir sıkıntı yoksa demek istedim:) spyder hakikaten inanılmaz bir makine. Ona ayırabilecek param asla olmaz sanrım fakat bir kere test etmek isterdim. Bu arada yanlış anlamayın da ATV kullandınız değil mi önceden? Kullanmadıysanız böylece yüklü bir miktar vermeden evvel bir-kaç saatliğine kiralasanız güzel olur. (Genelde toprak-çamur zemindir parkurlar fakat safari tadında olanlar var onlar tercih edilirse güzel olur) Bir de neden ATV?


    ekleme: Bu arada birazdan dayanamayıp kendime bir bloody mary yapacağım bu gidişle canım çekti fena.
    ekleme 2 : TGB nin yanına Kymco da koyabilirsin. Sunduğu özellikler gayet tatminkar. Parça kalitesi tartışılmaz derecede iyi.


    hocam öncelikle afiyet olsun :) daha önce bir kez kullanmstm atv fakat o ufak bişeydi aeon markaydı yanılmıyosam. kymcoların fiyatlarınında yüksek oldugunu hatırlıyorum 500cclik modellerinin. ATV istiyorum çünkü yaşım 17 a2 ehliyet alabilirim anca 2teker motor ben kullanamam kendime güvenmiyorum atvde tamamen güvenli dğeil biliyorum ama sonuçta 4 teker üzeridneyiz :)

    B sınıfı ehliyet almanın bir yolu varsa eğer yardımlarınızı beklerim yurtdışından falan çok araştırdım ama bi türlü bulamadım :)




  • ATV ile trafiğe çıkanların bana göre gösterişten başka bir amaçları yok.
    USA de ATV ile trafiğe çıkmak yasak olduğu için kamyonetlerin arkasında taşırlar.
  • ne gosterisinden bahsediyosun ? bu kadar basitleşmeyelim..
    ABD'nde trafiğe çıkma yasağıyla ne alakası var Türkiye'de yaşıyoruz canım kardeşim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bloody Mary -- 9 Mayıs 2009; 22:55:26 >
  • istanbul'da iseniz "WATTABE" ye uğrayın derim...http://www.wattabe.com.tr/

    "Wattabe'de bir yandan doğayla iç içe huzurlu bir ortamdasınız, diğer yandan adrenalinin tavan yaptığı aktivitelerin kucağındasınız. ATV parkurunda arazi canavarı kesilebilirsiniz. Daha gerçekçi bir tecrübe için son model Freelander, Discovery ya da Range Rover'larla offroad kabiliyetinizi sınayabilirsiniz. Yetmediyse paintball oynayabilirsiniz. Gölde kano ya da sea ile açılabilirsiniz."....TimeOutİstanbul'dan alıntıdır...

    "sınırları dahilinde , bükçekmece gölünde her türlü motorsuz su sporunun yapılabildiği , aynı zamanda büyük bir motocross pistine de sahip minnet duyulası yer. harika çimleri , rahat yastıkları , güzel katamaranları , lezzetli nargilesi , temiz ve kaliteli restoranı ve uygun fiyatlarıyla bizi rock n coke 2004 esnasında sıcaktan kurtarmış ve ihya etmiştir."....EkşiSözlük'ten alıntıdır...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TuVNeRa

    ATV ile trafiğe çıkanların bana göre gösterişten başka bir amaçları yok.
    USA de ATV ile trafiğe çıkmak yasak olduğu için kamyonetlerin arkasında taşırlar.


    Bütün eyaletlerde yasak diyorsun yani? Ayrıca navigator, escalade gibi bir cip de aynı mantıkta bakarsan gösterişin daniskasıdır. Hele H2 falan kullananları da katarsak... Zevk ve tercihler demek lazım.



    quote:

    Orjinalden alıntı: Bloody Mary


    quote:

    Orjinalden alıntı: HighVoltage

    Kanuni marka olarak sorunlu olsa da ATV300 ü zorladıkları parkuru hatırlıyorum da herhangin bir ATV de ancak o kadar zorlanırdı. Ama elbette kanuni adı geçince şerh düşmek gerekir. TGB ile scooterları ile rampalarda 360 derece taklalar atıyordu bu işin çılgınları. :) ATV leri de gayet kaliteli. O konuda çekinceye gerek yok bence. Ama elbette bmw mercedes e para verebilecekken renoyu tercih etmenin manası yok (Yani parasal anlamda bir sıkıntı yoksa demek istedim:) spyder hakikaten inanılmaz bir makine. Ona ayırabilecek param asla olmaz sanrım fakat bir kere test etmek isterdim. Bu arada yanlış anlamayın da ATV kullandınız değil mi önceden? Kullanmadıysanız böylece yüklü bir miktar vermeden evvel bir-kaç saatliğine kiralasanız güzel olur. (Genelde toprak-çamur zemindir parkurlar fakat safari tadında olanlar var onlar tercih edilirse güzel olur) Bir de neden ATV?


    ekleme: Bu arada birazdan dayanamayıp kendime bir bloody mary yapacağım bu gidişle canım çekti fena.
    ekleme 2 : TGB nin yanına Kymco da koyabilirsin. Sunduğu özellikler gayet tatminkar. Parça kalitesi tartışılmaz derecede iyi.


    hocam öncelikle afiyet olsun :) daha önce bir kez kullanmstm atv fakat o ufak bişeydi aeon markaydı yanılmıyosam. kymcoların fiyatlarınında yüksek oldugunu hatırlıyorum 500cclik modellerinin. ATV istiyorum çünkü yaşım 17 a2 ehliyet alabilirim anca 2teker motor ben kullanamam kendime güvenmiyorum atvde tamamen güvenli dğeil biliyorum ama sonuçta 4 teker üzeridneyiz :)

    B sınıfı ehliyet almanın bir yolu varsa eğer yardımlarınızı beklerim yurtdışından falan çok araştırdım ama bi türlü bulamadım :)


    piaggio mp3 alabilirsin mesela.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GullyFoyle -- 10 Mayıs 2009; 0:42:48 >




  • hocam bilmiyorum valla böyle birşeyde kendimi güvende hissediceğimi zannetmiyorum motosiklet alırsam eğer racing alırım racing hastalıgım var zaten ama yemiyor :d
    yada bir can-am spyder

    ama şu anda gerçekten kararsızım atv ile onca yolu gidip gelebilirmiyim falan..
  • ATV'lerin arazi aracı kategorisine girdiğini ve Jeep'Lerle hemen hemen aynı vergilendirmeye tabii olduğunu biliyorsunuzdur herhalde değil mi?..

    ATV'lerin ONROAD olarak satılanları (sinyal - ayna vs. barındıranlar) ile trafiğe çıkabilirsiniz. Motosiklete göre hareket kabiliyeti daha düşük fakat güvenliği daha yüksektir. A2 ehliyet gerektirir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Bloody Mary

    ne gosterisinden bahsediyosun ? bu kadar basitleşmeyelim..
    ABD'nde trafiğe çıkma yasağıyla ne alakası var Türkiye'de yaşıyoruz canım kardeşim.

    Yazdığın kelimeye dikkat etmelisin.
    Ben kendi görüşümü yazdım sana basit gelse bile "Basitleşmek" kelimesi hakarete girer.
  • Bilmiyordum.. Teşekkürler.
    quote:

    Orjinalden alıntı: NovariX

    ATV'lerin arazi aracı kategorisine girdiğini ve Jeep'Lerle hemen hemen aynı vergilendirmeye tabii olduğunu biliyorsunuzdur herhalde değil mi?..

    ATV'lerin ONROAD olarak satılanları (sinyal - ayna vs. barındıranlar) ile trafiğe çıkabilirsiniz. Motosiklete göre hareket kabiliyeti daha düşük fakat güvenliği daha yüksektir. A2 ehliyet gerektirir.
  • yha motor daha ince her yere girer çıkar
  • Bir kere ATV off-road araç kategorisine girdiği için trafikte kesinlikle dolaşması yasaktır.. Arazi aracıdır yani.. Otoyola çıkamaz.. Bu konuda kanunda açık da yok.. Yakalanırsanız aracınız direk bağlanır.. Bu maddeye Cross motorlar da dahildir..

    Bu tarz araçlar kamyonet-römork arkasında kullanılıcak araziye götürülüp getirilir..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ZeynepYar

    Bir kere ATV off-road araç kategorisine girdiği için trafikte kesinlikle dolaşması yasaktır.. Arazi aracıdır yani.. Otoyola çıkamaz.. Bu konuda kanunda açık da yok.. Yakalanırsanız aracınız direk bağlanır.. Bu maddeye Cross motorlar da dahildir..

    Bu tarz araçlar kamyonet-römork arkasında kullanılıcak araziye götürülüp getirilir..


    Otobanda (Çeşme-Aydın vs giderseniz görürsünüz) bolca gördüm şimdiye kadar hiç biri de çevirmeye takılmadı. Yalnız bazı safkan ATV ve Crosslarda evet ne plaka takabilirsiniz ne sinyal ne de far(Bazı dirtbikelarda takabilmeniz için yeri bile yoktur zira ateşleme bile sadece kickstarttandır). Bazı sport atv lerde motor hacmi ve hp çok yüksek olduğundan trafik tescile izin vermeyebiliyor. Ancak şu an için zaten fabrika çıkışlı trafiğe uygun cross motorlarda yahut fabrika çıkışlı uygun olmasa da sonrada ekstra acalağınız ekipmanlarla trafiğe uygun hale getirebiliyorsunuz ve gayet yasal. ATV lerde ise dediğim gibi plaka vs alabiliyorsunuz ancak motor hacmi ve gücü açısından subjektif olarak trafiğe çıkışa izin alamayabiliyorsunuz.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.