akülü bisiklet
76 Cevap102704 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
63 Mesaj
14 Haziran 2005; 23:02:07 

ben bisikletime akü ile çalışan bir elektrik motoru takmak istiyorum.. buna birde yokuş aşağı giderken ve fren sıkarken aküyü şarj eden bir mekanizma eklemek istiyorum ama asıl amacım yokuş yukarı giderken bana yardım eden bir sistem olması. bunun için nasıl bir motora ve aküye ihtiyacım var? bunları nereden bulabilirim? ve ortalama bana kaça mal olur? akım geçince dönen, dönünce akım üreten motor var mı? mesela aküden motora giden anahtarlı bir kablonun yanında birde motordan aküye doğru diyotlu bir kablo bağlasam ve yokuş aşağı giderken anahtarı kapasam akü şarj olur mu? yardım ederseniz sevinirim..


 
55 Mesaj
15 Haziran 2005; 0:39:41 

sonunda hayal kırıklığına uğrayacağına eminim ama... yine de kolay gelsin.. çok fazla umutlanmamanı tavsiye ederim.. çünkü...................


_____________________________



 
63 Mesaj
15 Haziran 2005; 1:28:19 

??


 
63 Mesaj
15 Haziran 2005; 1:35:26 

sadece akünün gücü ile giden akülü arabalar var.. sadece insan gücü ile çalışan bisikletler var.. ikisini birleştirince neden olmasın?


1515 Mesaj
15 Haziran 2005; 2:13:51 

Duz yolda giderken ekstra agirligin hareket ettirilmesi icin bacak kaslarina gelen ek yuk ile, yokus cikarken sistemin sana getirecegi kolaylik, toplamda sana avantaj mi yok sa dezavantaj mi olacak ? Bunu iyi tartmak lazim.

Istedigin duzenegi, nasil yaparim dersen: Bu isi en kolay DC motorla yaparsin. Genelde bu motorlarin devir sayilari yuksektir. Bu nedenle mecburen reduktor kullanman gerekir.

Disli, kayis kasnak vs ile reduktor yapmaktansa, motorun miline kucuk capli, cevresinde V seklinde oyugu olan kaucuk bir disk baglarsin. Bu diskin V oyugunu da bisikletin tekerinin lastigine bir sekilde baski yaptirirsin. Motoru devreden cikartmak icin baskiyi kaldirir ve disk teker surtunmesini kaldirirsin.

Buna benzer mekanizma cok eskiden mobiletlerin bir modelinde kullaniliyordu.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bunalmis -- 15 Haziran 2005, 2:16:28 >


_____________________________



 
63 Mesaj
15 Haziran 2005; 6:40:56 

düz yolda giderken fazla torka ihtiyacın olmuyo.. 1-2 kg ek ağırlık çok farketmez.. ama yokuş yukarı giderken yüksek torka sahip olmak lazım.. o yüzden avantaj bence..

bide istanbulda bu tarz bir motoru nerden alabilirim?? kaç paradır tahminen??


 
283 Mesaj
15 Haziran 2005; 10:11:15 


quote:

Orjinalden alıntı: darklordofworld

ben bisikletime akü ile çalışan bir elektrik motoru takmak istiyorum.. buna birde yokuş aşağı giderken ve fren sıkarken aküyü şarj eden bir mekanizma eklemek istiyorum ama asıl amacım yokuş yukarı giderken bana yardım eden bir sistem olması. bunun için nasıl bir motora ve aküye ihtiyacım var? bunları nereden bulabilirim? ve ortalama bana kaça mal olur? akım geçince dönen, dönünce akım üreten motor var mı? mesela aküden motora giden anahtarlı bir kablonun yanında birde motordan aküye doğru diyotlu bir kablo bağlasam ve yokuş aşağı giderken anahtarı kapasam akü şarj olur mu? yardım ederseniz sevinirim..


aynı konuyu aynı fikir ve cümlelerle ben açacaktım, üşendim yazmaya
kısmet sanaymış. bende yapmak istiyorum öle bişi


_____________________________



 
283 Mesaj
15 Haziran 2005; 10:28:49 

18 vitesli bir bisikletin pedallarındaki en büyük dişliye bisikletin gövdesindeki motoru zincirle bağlarız. sanırım dc motorlar dışarıdan döndürülünce elektrik üreteci oluyorlar.. biz pedal çevirdiğimizde de alet şarj olur???


_____________________________



 
63 Mesaj
15 Haziran 2005; 11:43:34 

ya ben monte konusunda zorlanacağımı düşünmüyorum.. şarj konusu da çok kasarsa olmasın elektrikle şarj ederim problem deil.. asıl takıldığım nokta kaç voltluk bir motor gerekir ve nereden alabilirim bu motoru?


1515 Mesaj
15 Haziran 2005; 12:27:02 

quote:

Orjinalden alıntı: darklordofworld

düz yolda giderken fazla torka ihtiyacın olmuyo.. 1-2 kg ek ağırlık çok farketmez.. ama yokuş yukarı giderken yüksek torka sahip olmak lazım.. o yüzden avantaj bence..

bide istanbulda bu tarz bir motoru nerden alabilirim?? kaç paradır tahminen??


Düz yolda hiç yavaşlayıp hızlanmayacakmısın?


_____________________________



 
63 Mesaj
15 Haziran 2005; 12:47:51 

ivmelenmek için gereken ekstra enerjiyi mi kastettin ? çok zor olursa, düz yolda ivmeleneceğim zaman da aküyü açarım..

(akünün getirdiği enerji) küçük eşit (götürdüğü enerji) olur demek istiyosun galiba..
zaten benim istediğim ekstra bir enerji değil.. sadece enerji ihtiyacını zamana yaymak.. yokuş yukarı normalin üzeri enerjiye gerek var.. yokuş aşağı ekstradan enerji var.. bunun dönüşümünü yapsam yeter.. teorik olarak da bir eksik göremiyorum.. enerji dönüşümlerinde kaybolan enerjiyide dolu bir aküyle yola çıkarak kapatabilirim değil mi? üstelik enerji artışı bile olabilir..


1515 Mesaj
15 Haziran 2005; 14:01:06 

Düz yolda aküyü açmak çözüm olmayacak. Çünkü motor devrini redüksiyonla düşürdük ve ancak bisikleti yokuş çıkarken düşük hızda ilerletecek ama seni yormadan çıkartacak bir şey düşünük. Düz yolda zaten kaslarınla hızlanmanın üstesinden geleceksin sadece ek yorgunluk birikimi olacak.

Aslında çok büyük paralara gerek kalmadan bu işi yaprsın. Elektronik malzeme satıcılarında 100W 200W civarında DC motorlar artık var.
Devir sayılarını tam hatırlamıyorum ama 5000-8000 dev/dakika civarında galiba. Ankara'da isen Konya Sok Konyalı elektroniğin hemen sağında bu tip motorlar var. Yanlış hatırlamıyorsam Johnson marka motorların bayisi yada distribütoru.

Bir hesabını yap bakalım. Redüksiyon oranı ne olmalı küçük bir akü ne kadar dayanır kac km/h hıza ulaşabilirsin, ne kadar sürede şarj edilir.

Daha önce anlattığım V tipi oyuklu kauçuk disk kafana yattımı?


_____________________________



1259 Mesaj
15 Haziran 2005; 15:40:15 

ya ünalmış benim akülü araba için de birşeyler söyle yaww , 126 bis evin önünde yatıyor


1515 Mesaj
15 Haziran 2005; 16:37:00 

Ben monitörün karşısından ahkam kesiyorum sadece denemişliğim yada tecrübem yok.

Senin iş biraz daha alengirli. Makanik işçiliğin üstesinden gelebilecekmisin?
Ben senin yerinde olsam suntadan bir prototip yapar 4 de teker bağlar önce onu bir yürütmeye çalışırdım. Başarılı olursam 126 Bis'i modifiye ederdim.


_____________________________



1515 Mesaj
15 Haziran 2005; 17:13:42 

@darklordofworld

Bisiklet tekerinin çapı 70 cm olsa, motor miline bağlı diskin capı 10 cm olsa 1/7 redüksiyon olacak demektir.

5000 devir motor kullansan tekerlek 714 dev/dak donecek demektır buda saniyede 12 devire karşı gelirki çok yüksek.

Bu durumda motor çıkışına redüktor koymak kaçınılmaz görünüyor.

Fizik bilginle gerekli tork ve motor gücü hesaplamalarını yapabilirmisin?

Tekerleğin yer ile sürtünmesine ait katsayının ortalama değeri nedir?



_____________________________



384 Mesaj
15 Haziran 2005; 23:32:57 

Bu proje icin bosuna ugrasma...

Bisikletle giderken uretecegin enerji bir kere cok fazla olmayacagi icin bunu depolasan bile uzerindeki agirligi hareket ettirecek etkin bir seviyeye ulasmaz. Eger saglikli bir sisteme istersen olmaz degil, olur! Ama bu arac bisiklet olmaktan cikar.


1259 Mesaj
16 Haziran 2005; 2:33:11 

quote:

Orjinalden alıntı: BlueICE

Bu proje icin bosuna ugrasma...

Bisikletle giderken uretecegin enerji bir kere cok fazla olmayacagi icin bunu depolasan bile uzerindeki agirligi hareket ettirecek etkin bir seviyeye ulasmaz. Eger saglikli bir sisteme istersen olmaz degil, olur! Ama bu arac bisiklet olmaktan cikar.


ama abi piyasada 750 milyon gibi fiyata satılan akülü bisikletler var 50 km menzile sahip ve saatte 30 km hız yapıyor , aküler bitince yine şarj ediyorsun

onlara bakarak bir fikir elde edilebilir ,şuandaki fiyatlarından haberim yok ama belki daha da ucuzlamıştır

arkadaşım ayrıca bulunduğum yerde bir lokantacının motorlu bisikleti var , herşeyi bisiklet gibi sadece arka tekerleğin miline bağlı mobilet motoru gibi ama daha küçük bir motor var belki çeyrek beygirlik bişey , bisiklet yavuz bisikletler tipinde ama zannedersem orjinal alman malı

bu şekilde birşeyler de yapabilirsin kardeş


1448 Mesaj
16 Haziran 2005; 16:12:49 

TR'dekiler scooter, bisiklet modelini görmedim. Bir arkadaşın önerdiği gibi, arka tekerlekteki en büyük dişliye motor bağlamak sadece çekiş sağlar, yokuş aşağı elektrik üretmekte kullanamazsınız. Motoru iki yönlü kullanmak istiyorsanız, Bunalmis'ın dediği gibi bir düzenek yapmalısınız. Hem motoru bir düzenekle lastik üzerine indirip kaldırabilmeli, hem de bir anahtarla şarj-güç seçimini yapabilmelisiniz. Yokuş aşağı şarj konumuna geçip, kasnağı lastiğe bastırdığınızda, hem akım üretilir, hem de frenleme yapar.

17_Ocak dostum, araştırdın mı 18.5 HP elektrik motoru kaç kiloymuş?


_____________________________

Korkarım bu, sade Gölköylülerin değil, umumumuzun
Sade küçüklerimizin değil, büyüklerimizin de
Düştüğü bir tarihsel yanılgı
Çünkü sünnet değil, farzdır cumhuriyet!


1259 Mesaj
16 Haziran 2005; 17:11:37 

100-200 kilo civarındaymış abi , yani akülerle toplam ağırlık 1 ton anca eder


1448 Mesaj
16 Haziran 2005; 17:22:34 

2.5 kW'lık bir invertörü bir ucundan kaldıramamıştım. Senin motor neredeyse 14 kW. Biraz fazladır gibi geliyor bana. Motor+Akü+İnvertör Bis'e biraz ağır gelir..


_____________________________

Korkarım bu, sade Gölköylülerin değil, umumumuzun
Sade küçüklerimizin değil, büyüklerimizin de
Düştüğü bir tarihsel yanılgı
Çünkü sünnet değil, farzdır cumhuriyet!


1259 Mesaj
16 Haziran 2005; 20:50:18 

abi hepsi birlikte kaç kilo gelir ,şuanda bis kapının önünde ve motorsuz ağırlığı enfazla 400-500 kilo

akü motor invitör falan 500-600 kilo olsa eder 1 ton , şimdi bu hesapla benim kullanmam gereken akü nedir sen onu söyle


384 Mesaj
16 Haziran 2005; 22:41:50 

quote:

Orjinalden alıntı: 17_Ocak

quote:

Orjinalden alıntı: BlueICE

Bu proje icin bosuna ugrasma...

Bisikletle giderken uretecegin enerji bir kere cok fazla olmayacagi icin bunu depolasan bile uzerindeki agirligi hareket ettirecek etkin bir seviyeye ulasmaz. Eger saglikli bir sisteme istersen olmaz degil, olur! Ama bu arac bisiklet olmaktan cikar.


ama abi piyasada 750 milyon gibi fiyata satılan akülü bisikletler var 50 km menzile sahip ve saatte 30 km hız yapıyor , aküler bitince yine şarj ediyorsun

onlara bakarak bir fikir elde edilebilir ,şuandaki fiyatlarından haberim yok ama belki daha da ucuzlamıştır

arkadaşım ayrıca bulunduğum yerde bir lokantacının motorlu bisikleti var , herşeyi bisiklet gibi sadece arka tekerleğin miline bağlı mobilet motoru gibi ama daha küçük bir motor var belki çeyrek beygirlik bişey , bisiklet yavuz bisikletler tipinde ama zannedersem orjinal alman malı

bu şekilde birşeyler de yapabilirsin kardeş


Dedigin gibi aku sistemleri ile besleyip sarj bittiginde sonradan sarj edersen, problem degil. Ama bisiklet hareket halinde iken elde ettigin hareket enerjisini elektrik enerjisine donusturup depolamak istersen verim gittikce azalacaktir.


 
63 Mesaj
17 Haziran 2005; 0:26:42 

evet arkadaslar dediğiniz gibi hazır yapılmışı varmış internette 900 ytl + %18 kdv ye buldum.. ama yolda şarj olma özelliği yok.. kendim yaparsam hem daha ucuza yapabilirim hem de yoldayken şarj olmasını sağlayabilirm diye düşündüm.. bu yüzden kendim yapmak istiyorum..
________________
özellikleri şöyle:

Taşıma Kapasitesi : 100 Kg.
Hız : 20 - 30 Km. / Saat
Motor : 36 V. / 180 Watt
Şarj ömrü : 40 - 50 Km.
Giriş voltaj : 110-220 V.
Cıkış voltaj : 36 V.
Akü : 10 - 12ah / 3 Adet
Şarj olma süresi : 3 - 10 Saat
_________________

peki diyelimki motoru şarj edebilecek bir şekilde bağladık.. motorun değişken devirine göre değişken voltaj üretir değil mi? eğer öyleyse bu değişken voltaj aküyü bozmaz mı?


1515 Mesaj
17 Haziran 2005; 0:51:29 

Elbette sorun olur. Güçlü regulatorlerden yararlanabilirsin. Alan sargısı uyartımlı motor bulursan işin daha kolay olabilir (?)


_____________________________



 
63 Mesaj
17 Haziran 2005; 1:51:09 

"Alan sargısı uyartımlı motor" nasıl oluyor biraz açıklayabilirmisin?

bir de aklıma bu aküleri güneş enerjisiyle şarj edebilirmiyim diye bir fikir geldi.. malum güneş enerjisiyle çalışan arbalar hatta uçaklar bile var.. belki aküyü tamamen şarj edebilecek genişlikte bir panel koyamam ama hiç değilse bana ekstradan 3-5 km kazandırabilir diye düşündüm.. biraz araştırdım, 125mm X 125mm ölçülerinde solar hücreler buldum.. elektriksel özellikleri şöyle;

POWER OUTPUT -------------------1.85 Watts
OPERATING VOLTAGE--------------485 mV
OPERATING CURRENT--------------3.80 Amps
OPEN CIRCUIT VOLTAGE-----------590 mV
SHORT CIRCUIT CURRENT--------4.40 Amps

bunlardan 3-5 tane alsam seri bağlayıp regülatore bağlasam bana az da olsa mesafe kazandırmaz mı? yada başka bir deyişle uğraşmaya değer mi?


1515 Mesaj
17 Haziran 2005; 3:22:13 

Alan sargisi uyartimli derken sabit miknatis yerine elektromiknatis kullanan DC motorlari kastediyoruz. Bir motorun (dinamonun) alan sargisini uyararak uretecegi gerilim kolayca ayarlanir.

Ancak bu is icin enerji gerekir.


_____________________________



606 Mesaj
17 Haziran 2005; 23:53:10 

en başta umudunuzu yitirmeyin derim..yeterli zamanınız var vede paranız varsa,bir bakmışsınız bu işle uğraşırken rüzgar enerjisi alanıda önemli bir buluş yapmışsınız.. belli olmaz..boş boş tembel oturmaktan bu iş olmaz demekten iyidir..
benim şahsi düsüncelerim:
sabit mıknatıslı bir DC motor kullanırsanız dahi iyi olur...motor gücü önemli değil torku ayarlayabirsiniz ama ne kadar büyük motor kullanabiliyorsan o kadar iyi, küçük motorla daha az katkı sağlarsın ama neticede bir katkı elde edersin.. .buradaki kıstas akü kabiliyetidir..akülerin bir ömrü var sen buna kullanım şartları olarak riayet etmessen işin astarı daha pahalıya gelir..aküleri sarj etmek belirli bir voltaj gerektirir..bir de voltaj dalgalanıyorsa iş daha karmaşık hale gelir..araya devre koyarsın bu durumda enerjinin yarısı kaybolur gider..
son gelişmelere göre super yada ultra kondansator diye adlandırılan kondansatorlerin ucuzlaması ve kapasite lerinin artturılması ile yapmak istediğin proje daha gerçekçi olur ..yokuş aşagı inerken frenleme yerine dc motorla kondansatore dolar..sonra..yokus yukarı çıkarken sana katkı sağlar..bu proje zor değil fakat,zamanı değil..biraz beklersen yapabilirsin..elektirik tahrikli bisiklet motorları zaten mevcut..yani yarısı tamam


152 Mesaj
20 Haziran 2005; 10:51:45 

YAV KARDEŞ HİÇ UĞRAŞMA GİT AKÜLÜ SKTERR AL 120 YTL ANASINI SATAYIM 6 SAAT GİT ŞARJLI ÇEKİŞİDE KUVVETLİ OHHH GÖREN ŞAŞIRIYO VALLA...


_____________________________

tempra-TURBO


 
63 Mesaj
20 Haziran 2005; 15:52:02 

ya uğraşma diyosun ama o dediğin aleti bende gördüm.. benim gördüğümün güçlü bi çekişi yoktu.. düz yolda bisikletle ondan daha hızlı gidersin.. düşün bide yokuşu var bu işin.. bir de akü biterse kaldın yolda.. ama benim yapmak istediğimi de, yani motorlu bisikleti de, yapmışlar.. ama onun fiyatı 900 ytl..

@uranium

rüzgar enerjisi dedin de, ben bi de bisiklete küçük bir rüzgar türbini takmayı düşünmüştüm.. süs pervaneler var bisiklet için.. giderken dönüyo.. ondan esinlenerek.. ama sonradan aerodinamik açıdan verim düşer ve katkısı götürüsünden fazla olur diye düşündüm.. acaba gerçekten öyle mi olur yoksa hatrı sayılır bir katkı sağlar mı?


384 Mesaj
22 Haziran 2005; 0:43:14 

quote:

Orjinalden alıntı: darklordofworld

ya uğraşma diyosun ama o dediğin aleti bende gördüm.. benim gördüğümün güçlü bi çekişi yoktu.. düz yolda bisikletle ondan daha hızlı gidersin.. düşün bide yokuşu var bu işin.. bir de akü biterse kaldın yolda.. ama benim yapmak istediğimi de, yani motorlu bisikleti de, yapmışlar.. ama onun fiyatı 900 ytl..

@uranium

rüzgar enerjisi dedin de, ben bi de bisiklete küçük bir rüzgar türbini takmayı düşünmüştüm.. süs pervaneler var bisiklet için.. giderken dönüyo.. ondan esinlenerek.. ama sonradan aerodinamik açıdan verim düşer ve katkısı götürüsünden fazla olur diye düşündüm.. acaba gerçekten öyle mi olur yoksa hatrı sayılır bir katkı sağlar mı?


Ruzgar enerjisimi? Bisiklette? Arkadasim dusuncelerin guzel ama cok verimli olmaz. Bir Led felan yakmak istersen OK ama Bisiklet icin olmas...

Cok uc noktalarda taleplerde bulunuyorsun. Bakalim bu isin icinden nasil cikacaksin. Kolay gelsin!


606 Mesaj
22 Haziran 2005; 17:24:37 

yok .rüzgarı bisiklette elektige cevirmeye çalısırsan olmaz..belki nasa nın bilgisayarlarıyla olabilir..
eskiden ingiltere de at arabalarına yelken takmışlar ve bunu kullanmışlar ama sadece arkadan esince..zaten buz üzerinde veya denizde sorf yapanlar var..belkide zihni sinirin bisiklet projesi gibi dikey eksenli bişeyi mekanik olarak yapabilirsin ama komik oluyor..
-zincirler yerine hidrolik tahrikli bisiklet yaptını düsün..hidrolik deposunda ayrıca hava dolu bir kısım olsun..bu elektrikte kondasator-motor ikilisi gibi gibi çalısacaktır..


 
3244 Mesaj
1 Ekim 2006; 13:39:58 

arkadaşım var motoru var schootor dan kalma..
200 ytl ye satıyor


_____________________________



 
523 Mesaj
6 Ekim 2006; 17:22:41 

Akülü bisiklet ve arabaya örnek modeller yapılmış olarak satılıyor.Buyrun arkadaşlar.



Ekteki dosya (1)


_____________________________



 
523 Mesaj
6 Ekim 2006; 17:32:04 



_____________________________



 
10 Mesaj
24 Ekim 2006; 10:33:58 

aynı olay bende düşünüyordum . hatta parça toplamaya başlamıştım.


_____________________________

Motosikletleri Farkedin !!!


 
523 Mesaj
24 Ekim 2006; 18:30:22 

Sayın arkadaşlar şu an piyasada elektrikli bisikletlerin fiyatı 800ytl. ile 1000ytl. arası değişiyor.Siz akıllıca davranarak daha ucuza yapabilirsiniz.Kullandığınız bisikletinize tekerlek motoru satın alıp takarak ucuz elektrikli bisiklete sahip olabilirsiniz.Adresi aşağıda veriyorum.Saygılarımla.

http://www.hemalhemsat....elektrikli_bisiklet.php

Akü kapasitesi 16amper.Bir şarj ile 50km. yol yapar.eğer isterseniz yedek akü temin edip iki katı yol 100km. gidersiniz.

Tekerlek çapı 26" inc.

Hız 35-40km.

Motor 250W. 24V. fırçalı tekerlek içi motor.

Şarj olma süresi tam kapasite 8 saat.Hızlı şarj ile 4 saat.Fakat hızlı şarj olayında akülerin ömrü kısalır.Kaliteli bir akü normalde 5 yıl giderken hızlı şarj ile bu ömür 2 yıl olur.

Elektrikli BisikletEtiketler: elektrikli bisiklet, ucuz, kolay, hızlı, ekonomik, 110 220

0.10 YKr ile 100 km yol alabileceğiniz, bir motorbisiklet sahibi olmak istiyorsanız, seçmeniz gereken alternatif yakıt türü elektrik olacaktır.

Hız : 20 - 30km/h
Motor : 24v/250w
Şarj ömrü : 40km
Giriş voltaj : 110-220v
Cıkış voltaj : 24v
Akü : 16ah/24v/3pcs
Şarj olma süresi : 3-10h
Diger Dış Materyal : ABS
Fren Sistemi : Arka balatalı, ön pabuçlu
Jant Büyüklüğü : 22,24,26 inç
Taşıma Kapasitesi : 100kg





Ekteki dosya (2)


_____________________________



 
523 Mesaj
26 Ekim 2006; 23:20:04 



_____________________________



362 Mesaj
2 Nisan 2007; 13:15:38 

250w lık bu motorun 100kg lık bir adamı götürebileceğini pek sanmıyorum. Hele yokuşu çııkması im kan sız. Düz yolda biraz hızlanıp motoru çalıştırırsa gidebilir ama. kalkış yapabileceğini sanmıyorum. Genede hesap kitap yapmak lazım.


_____________________________

Sevilmeye herkes layık değildir.


 
244 Mesaj
2 Nisan 2007; 13:35:47 

resim çok güzel ama bunda pedal yok pedalda olsa çok daha süper olurmuş amaa.
quote:

Orjinalden alıntı: sky762005

Akülü bisiklet ve arabaya örnek modeller yapılmış olarak satılıyor.Buyrun arkadaşlar.





_____________________________

http://www.youtube.com/watch?v=k1uiKIsiHoE


 
562 Mesaj
2 Nisan 2007; 19:43:56 

konu hortlamışken aklıma öneri geldi
biz pedal çevirip aküyü şarj ederiz
motorda bizi götürür


_____________________________



362 Mesaj
3 Nisan 2007; 20:45:03 

güzel fikir pedall çevirerek üretilen elektrik ile direk motoruda sürebiliriz.


_____________________________

Sevilmeye herkes layık değildir.


362 Mesaj
3 Nisan 2007; 20:57:13 

Bugün karaköye gittim 300w 24v motor (bisiklet için uygun) 120ytl. 2,4Hp 3000dv benzinli motor ise 50cc 175Ytl. Kim uğraşır aküyle ya, 1lt benzin ile 100km filan gidiyor sanırım .


_____________________________

Sevilmeye herkes layık değildir.


 
19 Mesaj
5 Nisan 2007; 0:25:41 

arkadaşlar şayet bu işle ugraşmak istiyorsanız ve parça bulamadım buldum da pahalı gibi sorunlar yaşıyorsanız işte fırsat bu işe bende hobi olarak başladım ve olayı biraz abarttım galiba 50 adet scooter hurdasını toptan aldım bunlardan 18 adet topladım gerisiyle de çılgın icatlar üzerinde çalışıyorum parça almak isteyen arkadaşlar olursa (motor:24v 250w DC sürücü devre +gaz kolu teker dişli akü vb..... bi çok parça)ekleyin görüşelim tuncay006ural@hotmail.com 0537 273 46 73 tuncay


_____________________________

ahmet


 
5 Mesaj
8 Nisan 2007; 21:42:06 

Arkadaşlar,yaptığım akülü bisikletin fotolarını sizlerle paylaşıyorum.
Saygılar...



Ekteki dosya (1)


_____________________________



 
5 Mesaj
8 Nisan 2007; 21:48:57 

Diğer resim...



Ekteki dosya (1)


_____________________________



 
30 Mesaj
8 Nisan 2007; 23:08:18 

maydin67 arkadaşım acaba maliyet ne kadar tuttu? ve çok uğraştırdı mı? bu tip konularda bilgi verirsen sevinirim.


_____________________________



 
5 Mesaj
9 Nisan 2007; 20:29:40 

Dardanos; maliyeti yaklaşık 250 ytl civarında ,yapım aşaması biraz uğraştırdı.Böyle bir bisiklet yapmak istediğinde öncelikle Dc motor(24v 250-350watt arası motorlar 80 kg. a kadar yük için ideal),2 ad. 12v 7A akü(12v12A daha iyi ama bisikletde ağır geliyor),motor kontrol devresi(eğer elektronikten anlıyorsan kendinde yapabilirsin,hazır da var),dişliler ve zincirler(motor devrine göre hesabı var),gaz kolu (kullanılan motor kontrol devresine göre; 10 kohm luk potansiyometre veya manyetik gaz kolu) temin etmen gereklidir.

BİR ŞEYİ KENDİN YAPMAK, HAZIR ALMAKTAN ÇOK DAHA MUTLULUK VERİR..


_____________________________



 
523 Mesaj
6 Mayıs 2007; 2:01:31 

Tebrik ederim güzel,fakat zincir sürtünme yaratacaktır.Böylece çekişte ve hız konusunda dezavantajlar olur.Diğer modellerde tekerlek içi motorlarda sürtünme daha az olduğu için mükemmel sonuç veriyor.Estetik bir görüntüsü olduğu içinde kullanması daha elverişli.


_____________________________



1998 Mesaj
6 Mayıs 2007; 8:39:18 

matkap motoru işe yarar mı?6A çekiyor.ucuna 3 kg lık poset asmıştım rahatlıkla sarıyordu


_____________________________



 
5 Mesaj
7 Mayıs 2007; 21:12:10 

sky762005,zincirde kesinlikle sürtme yok,bu imalat tamamen el işçiliğidir zira sizin bahsettiğiniz hub motorlar hazır olarak sadece montajını yapıyorsunuz bu şekide hazır motoru monte etmektense piyasada satılan elektrikli bisikletlerden de satın alınabilir.by*cambazın sorusuna gelince; matkap motoru üniversal bir motordur hem AC de hemde DC de çalışır ancak bu iş için randımanlı değildir.Akülü bisiklet için en ideal motor scooter motorudur.


_____________________________



 
3 Mesaj
24 Mayıs 2007; 21:59:57 

valla uraşırsan sabredersen olur ..ben sana yol gösterırım bunlar mümkün


_____________________________



 
1028 Mesaj
7 Ekim 2007; 11:23:33 

Ya bu foruma bayılıyorum arkadaş. Yapmayı düşündüğüm şeyi aratıyorum ve muhakkak benden önce birileri çıkmış ve yapmış oluyor.



_____________________________

Kim okurdu kim yazardı
Bu düğümü kim çözerdi
Koyun kurt ile gezerdi
Fikir başka başk'olmasa
A.V


2870 Mesaj
7 Ekim 2007; 13:09:25 

Bu bisikletlerde Brushless Dc motor kullanılabilir mi acaba


_____________________________



458 Mesaj
8 Ekim 2007; 7:47:07 

pedal çevirerek şarj düşünülüyor motor çekişini arka tekere bağlasak pedal güc enerjisinide ön tekere bağlasak dahada çabuk şarj olmazmı..
hem pedal çevirerek yorulmayız...


_____________________________



2021 Mesaj
11 Ekim 2007; 18:29:15 

arkadasım seni canı gonulden tebrik ederim. lutfen bu konuda daha cok fotograf ve yorum bekliyorum


_____________________________

1826@2751 MHZ


 
1 Mesaj
14 Mart 2008; 0:57:11 

Hiçbir fikre ön yargı ile yaklaşmak istemem ..Yıldırıcı ve bezdirici cevaplar yerine yapıcı ve karşındaki kişinin ortaya koyduğu fikri geliştiricici eleştirileri okumaktan zevk almışımdır..Yapılanları taktir ediyor ilgi ile izliyorum ..bir zamanlar write kardeşlerin yaptıklarına gülen insanların torunları şimdi uçaklarla atlantikleri aşıyor..Bilmeliyizki Edison edison ampulu icat ettiğinde sormuşlar nasıl yaptın diye ..Edison ben belki bir ampulu yapmayı başardım ama aslında ampul yapamamanında 160 yolunuda öğrendim demiş..şimdi her çalışma saçma görünsede aslında sonuçta başka gelişmelere gebe olabilir ..çalışma sürdürülüse bisiklet diye başlanan çalışma fosil yakıtların en fazla 30 yıl sonra tükeneceği dünyamızda belkide umut filizi olabilir..her neyse arkadaşın yaptığı bisiklet fotosunda bir kaç oynama yaparak bende katkıda bulunmak isterim ..bence :

1-motor arkadan sökülüp kadro içine alınmalı
2-önde bulunan 3 yada 2 dişli pedal dişlisi olan vites grubunu iptal edip en büyük dişliye bu motordan zincirle güç tahrik edilmeli ki hız düşüp güç artsın.
3-önde bulunan 3 yada 2 dişli pedal dişlisi olan en küçük olanından hali hazırdaki mevcut arka vites gurbuna olan zincir tahriki yerinde kalmalı ki üç avantajı var
I- motordan güç ön pedal dişlisinin büyüğünden çapı küçük olan dişli ye geçeceğinden hız düşüp extra tork artışı olucak..
II- arka vites dişlileri duracağından yol ve yük durumuna göre vitesleri ayarlanabileceğinden.vites konumları değiştirilerek güç istendiğinde vites düşerek hız istendiğinde yükseltilme yapılarak fonksiyonelliği artırılmış olucak.
III-yüksek hızlara erişildiğinde yada yokuş aşağıya gidileceğinde gerektiğinde motor durdurlabilecek.. bisiklet kendi ataleti ile bir müddet gidebileceğinden eneji tasarufu yaplmış olucak ..menzil dahada artıcak..verimli olucak..
4.en son işlem ise akü kutusu (sanırım mavi kask kutusu) arkaya alınarak daha estetik ve ergonomik hale getirilebilir..

sonuç olarak böylece daha GÜÇLÜ,HIZLI,ESTETİK,FONSİYONEL ve VERİMLİ olacağına inanıyorum ..saygılarımla..

[URL=http://imageshack.us][IMG]http://img209.imageshack.us/img209/8986/c043f76799884d69a0e3f53up6.jpg[/IMG][/URL]



_____________________________



29 Mesaj
14 Mart 2008; 15:39:35 

bence hiç uğraşma çünkü akülübisiklet var


_____________________________

herkes birgün çevrimdışı olacak


29 Mesaj
14 Mart 2008; 15:51:14 

Elektrik motoru: 1000 W

Çekiş Gücü : 16.6 N.m
Max. Sürüş Gücü : 1000 W
Rampa Gücü : 23 Derece
Batarya : 48V 20Ah
Standart Yük : 140 Kg ( 1 kişi )
Max. Hız : 50 Km/h
Batarya Kullanım Mesafesi : 100km.
Şarj Süresi : 4-6 saat
Dış Plastik Ebat : 2,5 x 16"
Dingil Açıklığı : 1,230 mm.
Batarya Girişi : AC100V - 240V
Net Ağırlık : 80 Kg ( Batarya ile beraber )
Brüt Ağırlık : 85 Kg.
İskelet Boyu : 1,720 x 640 x 995 mm.



Fiyat 1.856.00
Site
http://akulumotor.com/site/page.asp?dsy_id=3927
buda ola bilir ama hazır


_____________________________

herkes birgün çevrimdışı olacak


1299 Mesaj
14 Mart 2008; 16:47:44 

Hazır olan güzelmiş, kendin yapınca utanırım abi ben hurdacı gibi onla gezilir mi


_____________________________



 
1459 Mesaj
9 Mayıs 2008; 21:00:39 


quote:

Orjinalden alıntı: samils

Arkadaslar lütfen cevap verin;
ben şöylebi sistem düşündüm küçük bi motor alsak(aküsü olur heralde üstünde )bu motoru şarz etmek için 5-6 tane dinamoyu ön tekere taksak nasıl olur aküyü daha hızlı doldururmu.olursa hoş görünmesede değer bence fazla yorulmayız. nasıl olur??


Ona biz Con Ahmetin devirdaim makinası diyoruz.

Con Ahmet’in devridaim makinesi, halk arasında ’hiçbir işe yaramayan buluşlar’ için kullanılan bir deyim. bu deyimi oluşturan hikaye şöyle: bir zamanlar con ahmet diye oldukça meraklı ancak bilgisi biraz kıt bır vatandaş varmış. con ahmet "ben bedava enerji makinesi yapacağım " diye tutturmus. demiş ki, "bir aküyle bir motoru çalıştırır, bu motorla da bir dinamoyu ve dinamodan alacağı elektriğin bir kısmını da yine akü ve motora vererek geri kalan enerjiyi ben kullanır ve sonsuza kadar mutlu yasarım. con ahmet bilgisi olanlar tarafindan ’ti’ye alınmış ve tasarladığı makineye de kendi adına ithafen "con ahmet’in devr-i daim makinesi" denmiş.


_____________________________

Sayfa:   [1]      >>