- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
Motor hacmi mi? Beygir gücü mü?
35 Cevap34384 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
49 Mesaj
30 Nisan 2009; 21:26:57 

arkadaslar cehaletimin kusura bakmayın ama ben bu motor hacmi ve beygir gücü konusunu anlamadım, sürekli kulaktan dolma farklı şeyler duyuyorum... varsa bu işin aslını bilen, aydınlatırsa memnun olurum... bi arabada motor hacmi ve beygir gücü tam olarak neyi ifade eder, birbirlerinden farkı nedir... performans için hangisi daha önemlidir... bu soruların cevabını engin bilgilerinize bırakıyorum...


örneğin 1.4 motor 160 beygir bi arabamı, yoksa 2.0 motor 155 beygir bi arabamı?


gercekten bu konuda bilgi sahibi olup, yardım etmek isteyen arkadaslara simdiden tesekkur ederim...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayiyogieros -- 30 Nisan 2009; 21:40:19 >


_____________________________



 
32 Mesaj
30 Nisan 2009; 23:23:40 

Motor hacmi, arabaya serilik ve performans katar.
2.0 motor 155 beygir, doğru tercih olmalıdır.
Fakat; motor hacmi büyüdükçe benzinde lt/100km oranı artar.


_____________________________



1570 Mesaj
30 Nisan 2009; 23:27:32 

Konu basit bir denklemle genelleştirilicek bir konu değil. Grafiklere bakıp işine geleni tercih edersin.


_____________________________



 
32 Mesaj
1 Mayıs 2009; 22:44:54 


quote:

Orjinalden alıntı: desci

Konu basit bir denklemle genelleştirilicek bir konu değil. Grafiklere bakıp işine geleni tercih edersin.

İstisnalar, kaideyi bozmaz!
Motor hacminin daha ağır bastığını düşünüyorum.
Okuduğum araba dergilerinde de (ki bu, sayısızdır); motor hacminin beygir gücünü geçtiğini bizzat gördüm. (Puanlamalarda da, grafiksel sonuçlarda da)


_____________________________



1570 Mesaj
1 Mayıs 2009; 22:50:37 


quote:

Orjinalden alıntı: Thrash



İstisnalar, kaideyi bozmaz!
Motor hacminin daha ağır bastığını düşünüyorum.
Okuduğum araba dergilerinde de (ki bu, sayısızdır); motor hacminin beygir gücünü geçtiğini bizzat gördüm. (Puanlamalarda da, grafiksel sonuçlarda da)

Arkadaşım atar yapmaya gerek yok.

1.6 VTI'lar 150 beygirken 2000cc 150 beygirin altında tonla motor var.

Bunun dışında 1.4 TSI'lar 170 beygir üretirken 170 beygir üreten 1600cc nerdeyse hiç yokken 2000 cc de çok nadir bulunur.

Buna istisna değil mühendislik derler. Sen gidip 2000cc vectrayı tercih edersin adam 1.4lük TSI'la önünde dalga geçer.


_____________________________



1148 Mesaj
2 Mayıs 2009; 0:39:48 

gönül isterki düşük motor hacimli yüksek beygirli olsun. tabi buda teknoloji ile mümkün.


_____________________________



984 Mesaj
2 Mayıs 2009; 9:59:13 

Eski teknolojideki
motor hacmi/beygir gücü doğru orantısı, günümüz teknolojisinde yalan olur...
Vergi avantajı yüzünden artık üreticiler üst sınıf hariç otomobillerde 1.6 ve aşağı hacimlere performans katmak eğilimindeler.
TSİ benzin / COMMON RAİL diesel teknolojileri buna en baba örnekler.
Araba almaya niyet varsa bunu göz önünde tutmakta fayda var.
Kişisel görüşümdür kimseyi bağlamaz tabi de, 1.4Lt.DÜz yada düşük basınçlı turbo sistemli, 110-120Hp benzinli hatchback kasada
1.5Lt.Turbo 110-120Hp. diesel, sedan kasada gayet başarılı tüketim/performans oranı elde edilir. Dieseller inanılmaz tork oranlarıyla
gayet iyi işler yapıyor. Şehir içinde kullanımda HP. çokda birşey kazandırmıyor adama. Trafikte n'aabayım 200Hp. yi? Çılgın giderim makasın kralını atarım diyorsak o ayrı tabii. Laf döner dolaşır "arabayı ne için alıyoruz" a gelir..


_____________________________

oxray'dan park sensörü montajı+Piyasa Müziğinden Nefret Ediyorum




 
49 Mesaj
2 Mayıs 2009; 12:00:45 

yazılanlardan şunu anlıyorumki... 1.4 tsi 160 hp bi araba, gayet ideal bi araç...
vw scirocco almayı düşnüyorum, 1.4 motor hacminde 160 hp bi araç, ama çevremde bazı insanlardan o parayı 1.4 araca verme, performans alamazsın diyenler, 2.0 motor 160 hp araçları önerenler oldu...

bu konuda aydınlanabilmek için bu konuyu açmıştım

bide şunu merak ediyorum motor hacmiyle beygir gücü arasındaki fark tam olarak nedir?
bi tanesi aracın seri ve atak oluşunu, diğeri maksimum gücünümü gösteriyo?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayiyogieros -- 2 Mayıs 2009; 12:05:55 >


_____________________________



1120 Mesaj
2 Mayıs 2009; 19:22:35 

aslında motor hacmi ve üretilen güç arasında gelişen teknoloji sebebiyle direkt bir orantı kurulamaz. tabi ki düz bir mantıkla düşünürsek motor hacmi artarsa beygir de artar dememiz gerekirdi (ki bu eski araçlar için genel bir kanıdır) ancak birbiriyle yarışan motor teknolojileri sayesinde bu orantı bozulmuştur. çünkü zaman düşük hacimli motorlardan yüksek güç elde etme zamanıdır. Bu sebeple üretici firma mühendisleri sürekli yeni egzantrik hesaplamaları ve turboşarj tipi beslemeler sayesinde yüksek verim kazanma derdindeler.

Şu durumda düşük motor hacimli ve yüksek beygirli motorlar ilk tercih olmalıdır.

Ayrıca yıllarını verip, ince hesaplarla haşır neşir olup bu sistemleri tasarlayan mühendislerin tonlarca denemeler sonrasında üretim bandına oturttukları bu yeni nesil motorları kastederek ; "bu motor bu aracı kaldırmaz" şeklindeki öylesine ağızdan çıkma sözler, acemice ve talihsizce söylenmiş laflardır.


_____________________________

2001 Mitsubishi Carisma Avance 1.6
O'ndan başkası "YALAN"


1570 Mesaj
2 Mayıs 2009; 19:59:37 


quote:

Orjinalden alıntı: ayiyogieros

yazılanlardan şunu anlıyorumki... 1.4 tsi 160 hp bi araba, gayet ideal bi araç...
vw scirocco almayı düşnüyorum, 1.4 motor hacminde 160 hp bi araç, ama çevremde bazı insanlardan o parayı 1.4 araca verme, performans alamazsın diyenler, 2.0 motor 160 hp araçları önerenler oldu...

bu konuda aydınlanabilmek için bu konuyu açmıştım

bide şunu merak ediyorum motor hacmiyle beygir gücü arasındaki fark tam olarak nedir?
bi tanesi aracın seri ve atak oluşunu, diğeri maksimum gücünümü gösteriyo?


Zuahahah bunu diyenler Lamborghini sahipleri falan olabilir ancak.
O araç atmosferik 1.4 değil turbo ve supercharge'lı bir 1.4.

Aracın tork ve beygir gücüne bakmanız yeterli


_____________________________


Kendi İsteğiyle Uzaklaştırılmış
30 gün cezanın,
22 gün 21 sa. 30 dk. kadarı kaldı.
2 Mayıs 2009; 21:42:06 

aracın fiyatına göre vergi almak daha doğru olanı deyilmidir?
2008 model 520d 2008 2.2 cr-v den az vergi veriyor
bmw 140bin tl cr-v 85bin tl silindir hacmiyle vergi almak
tam bir rezillik aracın kasko değeri neyse ona göre vergi
alınmalı 44 numara ayağa 28numara ayakkabı olmaz
esnek bir balon plastiğiyle olabilir 1.4 tsi lerde aynen
dinozor'a kedi kalbi 100 bin km ye kadar 100defa servis
yolunu tutarlar
uzmanların dediği 5 yıl sonra tr tambir motor çöplüğü olacaktır
hele küçük hacimli dizeller aman aman vankel motor örneği işte
tamiri yok dolmayan çakmaklar gibi bişey


984 Mesaj
3 Mayıs 2009; 3:54:17 

Model yılını hiç karıştırmadan şimdi hepsini son senenin arabası gibi düşünerek...
Çok yerde yazdım-çizdim. Burada da yazayım.
Vergi ayı gelince 300-500tl artık neyse, zar-zor, borç-harç taksit ödediklerinide söylediler mi sana o aklı verenler?
Kullan, kullanma fark etmez. Hem yakıtı, hem vergisi... Araba yattığı yerde masraf zaten. E bide vergiden girdimi
cüzdana. İyice canın sıkılıyor o zaman.
Binerken ohhhh keyifler o biçim neymiş 2.2lt yok 5lt. Eee? Ben veriyorum 110tl taksit sen???
Yerli araba motor küçük oydu buydu ben rahatım 110tl kasmıyor. Sen ordan-burdan sıkıp buluyorsun vergiyi.
Durup dururken çıkıyor bu masraf bak buna dikkat...

Ha herkes kendi cüzdanını kendi bilir, kiminin durumu vardır kiminin yoktur. Ben büyük motor defterini kapattım,
ev alacağım diye. Nereden sıksam bana faydası var. Senin-ötekinin eli benden geniştir o ayrı tabii.


_____________________________

oxray'dan park sensörü montajı+Piyasa Müziğinden Nefret Ediyorum




3016 Mesaj
4 Mayıs 2009; 8:10:15 

bildiğim kadar katkım olsun.hacimle güç birbirine bağlıdır.herzaman büyük hacim aynı dizayn motorda daha yüksek güç verir.yazılanlarda 1400 cc motor 160hp güç verir 2000cc motor 155hp.eşyanın tabiatına aykırı durum.elma ile armudu kıyaslamak gibi.aynı marka aynı model ve aynı dizayn motoru neden kıyaslamıyoruz.800-950 hp formula motorunu hangi kamyona takıp tonlarca yük taşıtabiliriz.amma o kamyon 250 hp morla tonlarca yükü senelerce aynı performansla taşıyor.arkadaşın biri egzantrikten bahsetti sadece ekzantrikle iş bitmiyor.sıştırma oranı strok kolları boyu.motr eğimi.çoklu sübap.oynar avansın yeterli olmadığı hallerde ounar ekzantrik.yakıtın pulverizesi.ateşlemenin şekli vs sayamadığım şeyler.arkadaşın dediği gibi aracını hangi amaçla alıyorsun sorunun cevabı burda gizli


_____________________________



984 Mesaj
4 Mayıs 2009; 9:13:35 

n'apacan 160-170Hp. arabayla?
Haftasonları Körfez Pisti'nde turlayacakmısın? İstanbul trafiğinde işe gidip gelirken mi bineceksin?

Kırk yılın başında 1 hafta Antalya'ya mı akacaksın yoksa?

100Hp. 1.5 diesel yapmaz mı bunları diyorsun? Yapıyorum ben valla. Kral gibi- aslan gibi her ALLAH'ın günü arabaya biniyorum.
Cüzdanda aydan aya çıkıyor pantalon cebinden. Hiçte stres yaratmıyor bende. Olsaydı 210Hp. Ne değişecekti?
Eyvah eyvah... Paradan başka, masraftan başka hiçbirşey. Gerenk yok polemiğe. Araba işi gönül işi. Herkesin gönlünde farklı bir prenses var mutlaka. Çok karıştırılmaya müsait bir konu değil bu. Zevk meselesi deyip kapatmak lazım bence.


_____________________________

oxray'dan park sensörü montajı+Piyasa Müziğinden Nefret Ediyorum




378 Mesaj
4 Mayıs 2009; 11:15:14 

Eskilerde şöyle bir söz vardı "öküzün böyyük olsun bırak çekmesin" ama ben bu söze katılmıyorum.tabiki beygiri fazla olan tercihimdir.


 
49 Mesaj
4 Mayıs 2009; 14:12:38 

1,4 - 1,6 gibi küçük hacimli yüksek beygirli turbo motorlar bana doping almış koşucu hissini veriyor.Fiziksel kabiliyeti küçük birine çok iş yaptırmak gibi bir şey bu..Teknolojiye falan da bağlamamak lazım..Küçük motordan yüksek beygir çıkartıyorlar işte teknoloji harikası falan diye..İş yine motor hacminnin büyüklüğünde arkadaşlar..ve bu vergilendirme işinin de bi düzeltilmesi gerekiyor..Kanaatimce vergi sistemi arabanın kasko değerine göre olmalı..


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
4 Mayıs 2009; 14:23:12 

bilip bilmeden konuşanlara aldırmayın arkadaşım...
1.4 motor TFSI motordur SüperCharge ve Turbo vardır... Alt devirlerde SüperCharge devrededir ve full performans verir... SuperCharge görevini tamamladığı devirde Turbo işi ele alır ve kesintisiz performans sunar... 1.4 140 bg ve 1.4 160bg arasındaki bg farkı sadece farklı bir yazılımla sağlanmaktadır ki bu da uygun yazılım ile değiştirilirse ya da chiptuning yapılırsa araçtan çok daha yüksek bg'ler elde edilebileciğini göstermektedir... motor hacmi önemli olsaydı sahibi olduğumuz 1.6 102 bg aracın 1.4TSI 160bg'i alt ederdi...
Motor hacminden ziyade araçların daha çok Beygir ve Tork değerlerine dikkat ediniz...


3016 Mesaj
4 Mayıs 2009; 19:05:26 


quote:

Orjinalden alıntı: HaCKeRBoY64

bilip bilmeden konuşanlara aldırmayın arkadaşım...
1.4 motor TFSI motordur SüperCharge ve Turbo vardır... Alt devirlerde SüperCharge devrededir ve full performans verir... SuperCharge görevini tamamladığı devirde Turbo işi ele alır ve kesintisiz performans sunar... 1.4 140 bg ve 1.4 160bg arasındaki bg farkı sadece farklı bir yazılımla sağlanmaktadır ki bu da uygun yazılım ile değiştirilirse ya da chiptuning yapılırsa araçtan çok daha yüksek bg'ler elde edilebileciğini göstermektedir... motor hacmi önemli olsaydı sahibi olduğumuz 1.6 102 bg aracın 1.4TSI 160bg'i alt ederdi...
Motor hacminden ziyade araçların daha çok Beygir ve Tork değerlerine dikkat ediniz...

arkadaşım belki özel istek olacak amma süper şarj-turbo ne demektir biraz açarmısınız.tork nedir en azından tarifini yaparsanız sevinirim.birde rica etsem:a-b motoru deyilde aynı özellikte a motoru birbiri ile karşılaştırsanız.kolay gelsin


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
5 Mayıs 2009; 8:23:58 

quote:

Orjinalden alıntı: hezerfen



arkadaşım belki özel istek olacak amma süper şarj-turbo ne demektir biraz açarmısınız.tork nedir en azından tarifini yaparsanız sevinirim.birde rica etsem:a-b motoru deyilde aynı özellikte a motoru birbiri ile karşılaştırsanız.kolay gelsin


SüperCharge (SüperŞarj) Nedir?
Süperşarj:
Süperşarj aslında basit bir kompresördür. Dışarıdan gelen havayı basınçlı bir şekilde içeri püskürtecek şekilde dizayn edilmiştir. Süperşarjın iki farklı çeşitte uygulanması mümkündür. Emme manifoltu ile throttle body arasına veya throttle body'nin önündeki hava girişine monte edilebilir. Eğer emme manifoltu ile throttle body arasına monte edilirse, enjeksiyon sisteminde mekanik bir değişiklik yapmadan benzin akışının ayarlanması mümkün olur. Bu genellikle yarış otomobillerinde de tercih edilen daha pratik bir sistemdir. Eğer süperşarj throttle body'nin önünd monte edilirse, gelen basınçlı havayı karşılamak için normalden daha yüksek basınçla yakıt püskürtülmesi gerekecektir.

Çalışma sistemi:
Süperşarjın içindeki kompresör çalışma gücünü yine motor kayışlarından ve dişlilerden alır. Bu çalışma için turboşarja göre daha fazla güç gerektiren bir sistemdir. Ayrıca sağladığı sıkışma sebebiyle motorun çabuk yıpranmasına sebep olmaması için motor kompresyon oranı pistonların değişmesi suretiyle düşürülmelidir.

Süperşarj daha fazla benzin tüketebilir.!!!
Aynı silindir hacminde ve aynı yanma odalarına sahip iki motordan, süperşarj uygulanmış olan motor aynı büyüklük içinde daha fazla sıkıştırma ile çalışacak ve daha fazla benzin yakacaktır. Buna karşılık turbo uygulamasındaki kadar yüksek güç veremeyecektir.

Turboşarj'a göre avantajlıTurboşarj uygulamasında, turbonun devreye girmesi için yanan gazın geri dönmesi ve türbünü doldurması gerekmektedir. Fakat süperşarj uygulamasında turbonun devreye girmesi için gereken zaman ve motor devri, süperşarjın devreye girmesi için gerekmemektedir. Gaz pedalına ilk basıldığı anda açılan süperşarj, en alt devirden itibaren gücünü gösterecektir.Fakat turbo kadar verimli olmamaktadır.

Turbo Nedir?
TURBOCHARGER NEDİR?
Turbocharger sistemleri, güçlendirilmiş endüksiyon sistemleridir. Bir akışkan olan havayı, kompresyonla yanma odası olan silindirlere gönderirler. Havayı sıkıştırmanın avantajı, silindirlere daha fazla oksijen gönderebilme imkanı demektir. Böylece; daha fazla yakıt (benzin) girdisi sağlanır. Bu sayede her patlamadan daha fazla güç elde edilir. Turbocharger uygulanmış bir motor, standart motorlardan daha fazla güç sağlar. Ayrıca şunu da gözardı etmemek gerekir ki motorun ağırlık/performans oranı önemli oranda artar.

Güç artışı; egzost manifolduyla motorun egzost çıkışının birleştiği bu araya bağlı olan ve yüksek hızdaki atık egzost gazıyla tahrik edilen bir türbinin çevrilmesiyle başlar. Bu türbin, bir hava pompasına bağlıdır. Esas olarak türbinin amacı bu hava pompasının tahrik edilmesini sağlamaktır ve dakikada 150.000 devirle döner. Egzost manifolduna bağlı olmasından dolayı türbinde sıcaklık oldukça yüksektir.

GENEL PRENSİPLER
Motordan güç elde etmenin en emin yolu motora daha fazla yakıt girdisi sağlamaktır. Silindir sayısının arttırılması bir yöntemdir. Veyahut, mevcut silindir çapını büyütmekle yanma odasındaki patlamanın şiddetini arttırmak başka bir metottur. Bazen, bu tür değişiklikler mümkün olmamaktadır. Özellikle fabrikasyon haldeki motorlarda bu işlem, daha büyük hacimli motor/blok değişikliği gerektirir. Ama kaide olarak, orijinal motorlara turbocharger beslemesi uygulanabilir.

Normal bir turbocharger, motora ilave 6-8 PSI arası ek basınçlı hava sağlar. Standart şartlarda deniz seviyesindeki atmosferik basıncın 14.7 PSI olduğunu göz önüne alırsak, %50 verim artışı olduğunu görürüz. Ancak bu artış genelde %30-40 larda kalır. Bunun nedeni, egzost gazının basınçlı çıkışının bir türbini çevirmesi gerekliliğinden ileri gelir. Çünkü türbin, kütle olarak bir ağırlıktır ve gaz tarafından çevirilmesi ek bir güç gerektirir; silindirlerin ürettiği gücün bir kısmını burada harcar.

NASIL ÇALIŞIR
Türbin, egzost manifolduna monte edilir demiştik. Bir mille hava kompresörüne (pompa) bağlanan türbin, pompayı çevirir. Pompanın emme tarafı bir hava filtresi vasıtasıyla atmosferden hava çeker, basma tarafı da intercooler adı verilen bir radyatöre bağlıdır. Esas olarak intercooler standart su radyatöründen farklı değildir. Tek fark, turbo işleminde kullanılan havayı depolama ve yoğunlaştırma amacını taşımasıdır. Emme manifoldu da, Intercooler'dan aldığı basınçlı ve yoğunlaştırılmış havayı kullanır. Unutulmamalıdır ki temel prensip, silindirlerde daha fazla hava-yakıt karışımı yanmasını sağlamaktır ve turbonun amacı budur.
Silindirlerden çıkan egzost gazı ana türbini çevirir. Ne kadar hızlı egzost gazı çıkışı olursa türbin devrinde de o oranda artış sağlanır.
Burada kullanılan hava pompası da santrifüj tip bir pompadır. Genellikle yataklandığı yerde rulmanlarla desteklenirler ancak 150.000 d/d ile dönen bi elemanda rulmanlar sağlıklı olmadığından dolayı yağlı yataklar tercih edilir. Bu yataklar, mil etrafında düzenli ve sürekli olarak ince bir yağ tabakasının oluşumuna yardımcı olurlar. Bunun birçok yararı vardır; örneğin, türbin-kompresör bağlantısını sağlayan mil’in soğutulması, diğer parçaların soğutulması, aşınmanın azaltılması v.s.

Tork Nedir?
Tork nedir?
Evet sıkça duyduğunuz ve merak ettiğiniz bir terim olabilir. Tork.

Tork araç motorlarındaki moment kuvvetidir. Bir başka deyişle gücün uygulanma şeklidir. Pistonlar krank miline ne kadar büyük momentle itme kuvveti uygularsa tork da o kadar fazla olur. Dizel motorlarda piston kol uzunluğu benzinli motorlardakinden daha uzun olduğundan dizel motorların torku daha yüksek olur.

Pratik olarak anlatmamız gerekirse bir adamı devirmek için 2 kişi aynı gücü kullanacak. Birisi adamı bacağından itekledi diğeri ise omuzundan. Omuzdan itekleyenin verdiği zarar daha fazla olacaktır, hatta belki devirebilecektir. Ama bacaktan itenin pek de şansı yok. Daha çok güç uygulaması gerekecektir.

Yani kısacası tork, aracın az güçle ne kadar çok iş yapabileceği anlamına gelmektedir. İşte bu sebeptendir ki dizel motorlar daha iyi çekişe sahip olur az devirle daha çok iş yapabilir ve daha az yakarlar. Tabi bu kanunda işten kazanç hızdan biraz kayıp sağlamaktadır. Zira dizel motorlar piston kolu uzunluğu sebebiyle yüksek devirlere çıkamazlar. Ama düşük devirle işi bitirmesini de bilirler.

Umarım tork merakınızı giderebildim. Bir örnek daha vermemiz gerekirse, 70bg gücünde 2 aracımız var. Birinin torku diğerinden daha yüksek. Bu araçlar birbirlerine bağlandığında torku yüksek olanın diğerini götürebilme şansı daha fazladır. Torku yüksek olanın daha hızlı gitmesi olasıdır fakat aynı hıza çıkabilseler bile düşük torklu olanın arkadan geleceği kesindir. Yokuş yukarı yapılan yarışta ise torku yüksek olan garanti kazanandır.

İşte bu yüzden tork çok önemli bir kavramdır. Trafikteki ara hızlanmalarda devri iyi ayarlayabilirseniz yüksek tork ile neyi kast etmek istediğimi anlayabilirsiniz.

Hocam son dediğiniz motor karşılaştırma isteğinizi anlayamadım biraz açar mısınız?

Kaynaklar:
http://www.modifiyem.co...percharger-nedir-36631/
http://www.f rmtr.com/teknik-bilgiler/374185-turbo-nedir-nasil-calisir.html (Aradaki boşluğu kaldırınız)
http://www.culha.net/ma...li-motorlar/tork-nedir/



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HaCKeRBoY64 -- 5 Mayıs 2009; 8:24:18 >


3016 Mesaj
5 Mayıs 2009; 9:49:51 

HaCKeRBoY64.
Teşekkür ederim.açıklamalarınızla beni aydınlattınız.bazı ilavelerde ben yapayım:s.şarz-turbo-turboşarz vs.sonuçta sübapların hızdan dolayı açık kalmalarının kısa olmasından silindirlere giren hava(atmoferik basınç)nın yeterli olmadığı zaman yardımcı elemanlarla silindirleri yeterli hava ile doldurmak.değişik isimlerle anılmaları biraz(fazlaca)reklamdır.tork olayı:sıkışık hava(veya hava-gaz karışımı ki dizellerde prensip sıkışık havaya yakıt püskütmektir)tutşturulunca yanma başlar fakat yanmanın evreleri var.yanmanın tam randımanlı olduğu zaman.piston kolunun krank koluna 90 derece olduğu zamandır.işte bu 90 dercenin elde edildiği devir aralığı torku(döndürme gücü)belirler.dizel motorlar doğası gereği 1/18 1/20 arası sıkıştıma ile çalışır.ve parçaları benzinliye göre kabadır.benzinlide(enjektörlü hariç)1/12 yi sadece honda yakalayabilmiş.anlamadığız sorum ise:mtorları kıyaslarken,mercedesle vw yi veya gm yi deyilde aynı motorun değişik versiyonlarını kıyaslamayı demek istemiştim.yoksa jaguarla bmv yi ferrari ile rols-royce yi kıyaslarsak işin içinden hiç çıkamayız düşüncesindeyim.çünkü her üretici kendi kriterlerine göre motor üretir.ve hepsininde müh.bilgileri üst seviyedir.cevap yazma inceliğinde bulunduğunuz için tekrar teşekkür.kolay gelsin


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
5 Mayıs 2009; 19:53:58 

quote:

Orjinalden alıntı: hezerfen

HaCKeRBoY64.
Teşekkür ederim.açıklamalarınızla beni aydınlattınız.bazı ilavelerde ben yapayım:s.şarz-turbo-turboşarz vs.sonuçta sübapların hızdan dolayı açık kalmalarının kısa olmasından silindirlere giren hava(atmoferik basınç)nın yeterli olmadığı zaman yardımcı elemanlarla silindirleri yeterli hava ile doldurmak.değişik isimlerle anılmaları biraz(fazlaca)reklamdır.tork olayı:sıkışık hava(veya hava-gaz karışımı ki dizellerde prensip sıkışık havaya yakıt püskütmektir)tutşturulunca yanma başlar fakat yanmanın evreleri var.yanmanın tam randımanlı olduğu zaman.piston kolunun krank koluna 90 derece olduğu zamandır.işte bu 90 dercenin elde edildiği devir aralığı torku(döndürme gücü)belirler.dizel motorlar doğası gereği 1/18 1/20 arası sıkıştıma ile çalışır.ve parçaları benzinliye göre kabadır.benzinlide(enjektörlü hariç)1/12 yi sadece honda yakalayabilmiş.anlamadığız sorum ise:mtorları kıyaslarken,mercedesle vw yi veya gm yi deyilde aynı motorun değişik versiyonlarını kıyaslamayı demek istemiştim.yoksa jaguarla bmv yi ferrari ile rols-royce yi kıyaslarsak işin içinden hiç çıkamayız düşüncesindeyim.çünkü her üretici kendi kriterlerine göre motor üretir.ve hepsininde müh.bilgileri üst seviyedir.cevap yazma inceliğinde bulunduğunuz için tekrar teşekkür.kolay gelsin


Açıklamalarınız için teşekkür ederim ben de bilmediklerimi öğrendim
Aynı motorun farklı versiyonları demişsiniz... Şöyle ki:
1.4 TFSI 122bg ve 1.4 TFSI 160bg motorları ele alırsak kendi aracımız Jetta olduğu için Jetta'da kullanılan motorların verilerini ve araç üzerinde meydana getirdiği etkileri paylaşacağım... İkisi arasındaki Bg farkı sadece aracın yazılımıyla sağlanmaktadır. Bunun haricinde motorlar 1-1 aynıdır...

0

0


1.4 TFSI Motor:
0

0

0

0



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HaCKeRBoY64 -- 5 Mayıs 2009; 20:04:38 >


3016 Mesaj
5 Mayıs 2009; 21:10:25 

HaCKeRBoY64
anlatmak istediğim buydu.ben tourneo connect almayı düşünüyorum.onunda aynı hacimli 75-90-110 bg gücü versiyonları var.tabii herşeyi yazılıma bağlamamak gerekir ekzantrik ayarları sübap düzeni sayısı ilave havanın(turbo hacmi-devri)aklıma gelen belirleyici unsurlardır.aracın pompasını(commonrail)göz ardı edemeyiz.şahsi fikrimdir.herzaman modifiye aynı hacim motorda modifiyesizin ömrü uzun olur.buda uzun vadede hesaptır.kolay gelsin


_____________________________


Kendi İsteğiyle Uzaklaştırılmış
30 gün cezanın,
22 gün 21 sa. 30 dk. kadarı kaldı.
5 Mayıs 2009; 22:14:20 

motor üretilecek istikrarlı olcak ve taleb oldukça artacak böyle bir motor vw üretemedi
nokia gibi motor üretimi yapiyor ustaya gitseniz onlar bile karıştırıyor böyle likle ellerindeki
eski teknolojik motorları millete satıyorlar adam 1.4 tsi 122hp golf alıyor harika motor azyakıt
diyor o sözü duyan gidip golf alıyor ama hangi golf hangi motor sordunmu biliyormusun
hala 1.6 motorla golf satılıyor ekonomi harikası fsi nerde? ona bi turbo çak alsana tfsi


9770 Mesaj
6 Mayıs 2009; 10:28:50 

her zaman dopingle yol alanlar fazla gücü gösterirler ama atmosferik motorların ömürleri ve arıza sıklıkları uzun vadede daha az olacaktır. güç üretilmesi düşünüldüğünde motor hacmi büyük olan tercih edilmesi işin doğrusudur. Dopingle yol alan belki araç yenikeyken durumu farketmeyecektir ama 5-10 sene sonra durumu cep herkülümüz gibi erken yaşta kalp yetmezliğinden sıkıntı yaşaması aynı durumun aşırı beslemeli motorlarda yaratacağı durumu önceden görmemize yardımcı olacaktır. Dizel için günümüzde ,artık bir zorunluluk olan turbo beslemesinin eğer zorunluluk değilse benzinli motorlarda tercih edilmemesi daha uygun olacaktır.
vergi , performans ve satış fiyatı vb kavramlar girdiğinde ise herkesin benzer seçimi yapmasından da akıllıca bir şey olmadığını baştan kabul etmek zorundayım.


_____________________________



Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
6 Mayıs 2009; 15:12:49 


quote:

Orjinalden alıntı: hezerfen

HaCKeRBoY64
anlatmak istediğim buydu.ben tourneo connect almayı düşünüyorum.onunda aynı hacimli 75-90-110 bg gücü versiyonları var.tabii herşeyi yazılıma bağlamamak gerekir ekzantrik ayarları sübap düzeni sayısı ilave havanın(turbo hacmi-devri)aklıma gelen belirleyici unsurlardır.aracın pompasını(commonrail)göz ardı edemeyiz.şahsi fikrimdir.herzaman modifiye aynı hacim motorda modifiyesizin ömrü uzun olur.buda uzun vadede hesaptır.kolay gelsin

Tabiki... kullananların yorumuna göre karar vermekle birlikte kendi düşüncenizle birleştirip imkanlarınız dahilinde alabileceğiniz en güçlü motoru almak doğru bir karar olacaktır...


3016 Mesaj
6 Mayıs 2009; 15:20:47 

HaCKeRBoY64
resimlerini koyduğunuz motorları kıyıp otomobile takamam onların yeri vitrin.teknolojinin geldiği nokta


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
6 Mayıs 2009; 15:29:18 


quote:

Orjinalden alıntı: hezerfen

HaCKeRBoY64
resimlerini koyduğunuz motorları kıyıp otomobile takamam onların yeri vitrin.teknolojinin geldiği nokta

Vitrine koyup bakmak bile insanı cezbedio


3016 Mesaj
6 Mayıs 2009; 18:34:28 

bir zaman çift oynar egzantrik motor incelemiştim 32valf ve araca takılacaktı(yerdeyken incelemiştim)düşünülenleri gördükçe düşünemediğime hayıflanıyorum.
HaCKeRBoY64...birde şanzimanları incelemeni öneririm vaktin varsa


_____________________________



1319 Mesaj
7 Mayıs 2009; 21:26:30 

beygir



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi biz -- 7 Mayıs 2009; 21:30:10 >


_____________________________

Megane 3 faz 2 1.6 extrem.
Sony Xperia P


1319 Mesaj
7 Mayıs 2009; 21:28:32 


quote:

Orjinalden alıntı: biz

beygir tercihimdir imzamdaki 1,4 araçla bir çok 1,6 yı geride bırakıyorum.Şu 1,2 renault TCE Motoru 102 Hp.gelsede....

0




_____________________________

Megane 3 faz 2 1.6 extrem.
Sony Xperia P


3016 Mesaj
7 Mayıs 2009; 22:17:44 

naim süleymanoğluna acil şifalar diliyorum.küçük cüsseye büyük işler yaptırmanın sonuçlarını yaşıyor.


_____________________________



1101 Mesaj
25 Mart 2010; 20:13:05 

Konuyu google'da ararken buldum. Son mesajı okuyunca çok şaşırdım ve ayıpladım. Mecburen konuyu hortlatmam gerekiyor.

Ülkemiz adına 3 Olimpiyat altını ve bir sürü Dünya ve Avrupa Şampiyonalarında altın kazanan dünyada tek ve halterde fenomen olan bir insana bu tür bir ifadeyle nasıl yaklaşılır anlamıyorum.

Naim Süleymanoğlu içkiye olan düşkünlüğü sebebi ile karaciğerinde sorunlar yaşamakta. Bunun küçük cüsseli olmakla ne ilgisi var. Adamın hayatında ne sıkıntılar yaşadığını biz ne bileceğiz. Belki iradesi zayıf ve içkiden kurtulamıyor. Bu tür durumlar bizim hüküm vermemiz gereken durumlar. Allah sadece kimseyi içkinin kötülüklerine yaklaştırmasın. İçecekler de kontrollü içsinler.


quote:

Orijinalden alıntı: hezerfen

naim süleymanoğluna acil şifalar diliyorum.küçük cüsseye büyük işler yaptırmanın sonuçlarını yaşıyor.



_____________________________

2010 VW Tiguan 1.4 TSI 4Motion Sport&Style Şeker Beyazı



36 Mesaj
27 Mart 2010; 13:01:26 


quote:

Orijinalden alıntı: desci



Arkadaşım atar yapmaya gerek yok.

1.6 VTI'lar 150 beygirken 2000cc 150 beygirin altında tonla motor var.

Bunun dışında 1.4 TSI'lar 170 beygir üretirken 170 beygir üreten 1600cc nerdeyse hiç yokken 2000 cc de çok nadir bulunur.

Buna istisna değil mühendislik derler. Sen gidip 2000cc vectrayı tercih edersin adam 1.4lük TSI'la önünde dalga geçer.


1.6 VTI lar 160 beygirdir ve bunlar spor kullanım amaçlı otomobillerdir. 2 litre 136 beygir vectra motoru ise günlük kullanıma yöneliktir ve yakıt ekonomisyle performansı dengeli bir şekilde sunmayı önde tutan bir motordur. Aynı 2 litrelik motordan vectra gt lerde spor egzantrik ve headers ile 150 beygir güç alınmıştır, istenirse çok daha fazlası alınabilir. Yani 2.0 litre motorların genelde 130-150 beygir arası olması, mühendislerin o kadar güç almayı başarabildiklerinden değil, aracın ve motorun kullanım amacındandır.

1.4 TSI ile 2.0 vectra motorunu kıyaslamak ne derece doğrudur bilemiyorum, biri turbo diğeri atmosferiktir. Kıyaslanacaksa 1.4 TSI ile C20LET kodlu 2.0 Turbo opel motoru kıyaslanabilir. O zaman görülür kimin kiminle dalga geçeceği (Bu arada C20LET 1.4 TSI'a göre oldukça eski bir motordur.)


_____________________________



284 Mesaj
27 Mart 2010; 14:16:51 

Bugün atış serbest galiba

1-6000 cc v8 130 hp motor mu
2-2000 cc TFSI 200 hp motormu diye sorsam

çoğunluk 1. motorun 3 kat daha hızlı olduğunu ısrarla iddia edecek durumda


_____________________________

Corolla sorunsuz bir arabadır


TIKLAYIN

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
27 Mart 2010; 14:57:54 

Tabiki yüksek hacimli bir atmosferik motor hem daha sorunsuz hem de performans eğrilerinde her devirde daha adilane bir güç dağılımı sağlayacaktır, hatta bana kalırsa turbonun ve diğer tüm aşırı besleme sistemlerinin kattığı gücün aracın ürettiği beygir gücünden ayrı olarak değerlendirilmesi gerekir, zira kısa süreli bir ivmelenme artısıdır sadece. Düşük motor hacminden yüksek güçler elde eden motorlar güvenlik toleransları asgari seviyeye indirgenmiş, sıkıştırma oranı daha yüksek ve yıpranma katsayısı çok daha fazla olan motorlardır.


2461 Mesaj
27 Mart 2010; 15:29:27 

bu 1.4 tsı motorlar bu beygir güçlerini havadan elde etmiyorlar 1.4 düşük yakıt tüketimi yüksek performansmış neye göre performans ver yakıtı motora al sana performans bu motorun bu beygir güçlerini elde ederken kullandığı yakıta bakmak lazım esas...


_____________________________

Millet düğün salonunda kızlara bakarken ben dışarıda arabalara bakarım.
Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.703