Şimdi Ara

OPEL Servis & Parça & Deneyim (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
211
Cevap
5
Favori
37.550
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Fikirlerini polemik haline getirmeden paylaştığın için ayrıca teşekkür ederim,
    Benim de ilk aracım ve kuruşuna kadar sürünerek kazandığım paramla aldım, bu sebepledir ki arabamı aynen sizin gibi çok seviyorum,
    Servis konusuna gelince; Opel servisleri kötü, opel servisleri ilgisiz, opel servisleri beceriksiz, hepsine katılıyorum ancak bu servislerin böyle olmasının sorumlusu onlar değil biziz arkadaşlar. İşini kötü yapan servisleri çevrenize reklam edin, kötüleyin, insanları bilgilendirin, ben bu şekilde Erpaşa giden 3 aracı caydırdım, bilinçi olursak bu adamlar aç kalır ve yetkili ve şımark servis olmaktan çıkarlar. Erpaşın daha çok satış temsilcileriyle sorunum vardı ancak diğer giden arkadaşlarımın anlattıkları da üst üste gelince konuyu şimdi herkesle paylaşıyorum. Birkaçtane adinin yaptığını çok güzel olan opel araçlarımız çekmemeli, Astra EU da 500 adetten fazla satıyorsa oradaki insanların vardır bir bildikleri.
    İşini kötü yapanları cezalandıralım, fakat lütfen iyi yapanları da ödüllendirelim.
    Bu arada DH den ve opel forumundan servis danışmanlarına kesinlikle bahsedin çok işe yarıyor, hatta yakınlarda elinizin altında interneti olan bir PC varsa forumu bizzat gösterin, double işe yarıyor, bu adamları biz düzeltebiliriz.

    Saygılarımla




  • İlginç bir servis hikayesi de benden, hatta 2 tane;

    - 2005 astramı kadeşimin işyeri yakın olduğu için Haramideredeki (erdemir galiba)servise göndermiştim 15.000 bakımı için (2006 ekim gibi olabilir). Akşam arabayı ve servis faturasını getirdi. Kalemlere bakarken yağ ve yağ filtesi ücreti olmadığını görünce kek herifler yazmayı unutmuşlar dedim. Kardeşm "abi yağ değiştirmemiş olmasınlar" dedi. İçime kurt düştü sabah ilk iş baktım; evet yağ değişmemiş:(

    - İkincisi 30.000 bakımı Balkan'da. İş bitti faturayı ödedim, çıkarken gözatıyorum kalemlere. Yağ 5 litre yazmışlar. Tepem attı, müşteri temsilcisine gittim "bu araba 5 lt yağ alıyor mu, zorlasan sığdırablir misin?' dedim. Başını önüne eğdi, yer yarılsa da içine girsem moduna geçti.

    Ama tüm servislerin -kim öğrettiyse- bildiği bir salak uygulama var; 3 gün sonra bir telefon, yaptığı iş hakkında hiçbir fikri olmayan liseyi yeni bitirmiş bir kız "efendim şu gün servise gelmişsiniz, memnun musunuz" geyikleri. Bu aşamadan öteye geçeni görmedim.

    BMW servisi hakkında da yorum yapabilirm, BMW motosikletim var. Opele göre tabii ki daha iyi. Birincisi hemen hepsi Borusan'ın kendi servisi. Bir kalite tutturmak diğerlerine göre kolay. Ayrıca BMW müşterisi Opel müşterisine hiç benzemez, ortamı gerer. Son olarak da o kadar fahiş ücretler alıyorlarki ne kadar iyi iş yapsalar, ne kadar müşteri kahrı çekseler yeridir :)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: cacer

    Memnuniyetle yardımcı olabilirim BMW'ye zıplamanıza, elinizde opel varsa söleyin uygun bi ikinci el BMW bakalim size.
    Ben nasıl aldığımı anlatıyım sanırım herkes sıfır M6 aldığımı sanıyor ama kusura bakmayın eksik yazmışım aldığım modeli söylememişim arabamı 20.500TL'ye sattım üstüne 2500TL daha koyarak 2004 Model 3.18ti Compact aldim (Indiviual Paketli).
    Dediğiniz gibi opelin kronik sorunları var, üstüne birde servislerin sorumsuzluğu eklenince sıkıntı oluyor. Opel servislerin sorumsuzluğu konusunda hemfikir olduğumuza sevindim



    Şimdi sıfır aldığın arabayı sat 2. el araç almak bana gelmez.Sıfır BMW lerinde fiyatları ortada zaten.O yüzden öneriniz bence hala havada kalıyor.Ayrıca sanırım BMW nin yetkili servisi ile pek muhatap olmadınız.Birçok servisle muhatap oldum şu ana kadar.Evet kalite olarak Opel e göre çok iyiler.Fakat acayip kazıklar.1000 TL den aşağı servisten çıkmanın imkanı yok diyebilirim.Ayrıca firma çalışanlarını desteklediği içinde verdikleri karardan bir adım geri atmazlar.Bu kadar paraya bu kadar hizmette olsun artık değil mi




  • quote:

    Orjinalden alıntı: M. Reha


    quote:

    Orjinalden alıntı: gago

    bizim aracında servis zamanı geldi araç 50bine dayandı daha önce garantili diye yetkili servisi gidiyorduk ama 2sene önce 250 olan fiyatlar 400e gelmiş özel mi yetkili mi kafam karıştı ümraniyedeki opel platin de sürekli arabanın üstüne reklam koyuyordu orası nasıl fiyatlar kalite bakımından ya da başka özel bir servis tavsiyesi olan var mıdır?


    Nalbant Özel Opel servisine arabayı verdiniz, adam nalı çakarken, mıhı atın etine kaçırdı. Baktınız at topallıyor, nalbanta döndünüz, ''yav, usta at topallıyor'' ustadan kocaman bir gülücük, taşlı yerde sürmüşündür beygiri.

    Sanayilerde nalbantlar kol gezer, uzak durun. Servislerde de nalbant çok olabilir, en azından ensesinde boza pişirebileceğiniz, karşınızda Opel var. Öbüründe, Zıçtım Opel Özel, Ustam Opel Özel, Geldi Geçti Opel Özel, Öptürdüm Opel Özel v.b.

    Çok çok iyi tanınan, hakikaten usta olan, kimseler bu tanımlamaların dışındadır.

    35 Yıllık sanayi tecrübem derki, bu tip nalbantlardan uzak durun, pek çoktur öylesi.


    aradaki fark 200 lira olunca gidelim dedik gittik memnun kaldık 15bin km sonra görüşmek üzere dedik ustaya zaten araştırınca yetkili servisinin 4lt gm marka yağı 100liraya sattığı anlaşıldı oysa castrol magnatec 70-80 liraydı kolay hesap 150bin km yapınca aradaki fark her serviste 200lira çarpı 10 kere servise gidiş 2bin ytl sırf yağ ve filtre değişiminde aradaki farkı tekrar düşünün adamların araba satmaktan değil yetkili servisten köşeyi döndüğünü anlayın tahminim yakında garanti sürelerini uzatacaklar şimdiden fark ödeyip uzatıyorsun ama yakında standard olucak nasılsa servisten kolayca çıkartırlar parayı win win olayı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RocknRoll@ -- 27 Haziran 2009; 18:05:06 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gago

    quote:

    Orjinalden alıntı: M. Reha


    quote:

    Orjinalden alıntı: gago

    bizim aracında servis zamanı geldi araç 50bine dayandı daha önce garantili diye yetkili servisi gidiyorduk ama 2sene önce 250 olan fiyatlar 400e gelmiş özel mi yetkili mi kafam karıştı ümraniyedeki opel platin de sürekli arabanın üstüne reklam koyuyordu orası nasıl fiyatlar kalite bakımından ya da başka özel bir servis tavsiyesi olan var mıdır?


    Nalbant Özel Opel servisine arabayı verdiniz, adam nalı çakarken, mıhı atın etine kaçırdı. Baktınız at topallıyor, nalbanta döndünüz, ''yav, usta at topallıyor'' ustadan kocaman bir gülücük, taşlı yerde sürmüşündür beygiri.

    Sanayilerde nalbantlar kol gezer, uzak durun. Servislerde de nalbant çok olabilir, en azından ensesinde boza pişirebileceğiniz, karşınızda Opel var. Öbüründe, Zıçtım Opel Özel, Ustam Opel Özel, Geldi Geçti Opel Özel, Öptürdüm Opel Özel v.b.

    Çok çok iyi tanınan, hakikaten usta olan, kimseler bu tanımlamaların dışındadır.

    35 Yıllık sanayi tecrübem derki, bu tip nalbantlardan uzak durun, pek çoktur öylesi.


    aradaki fark 200 lira olunca gidelim dedik gittik memnun kaldık 15bin km sonra görüşmek üzere dedik ustaya zaten araştırınca yetkili servisinin 4lt gm marka yağı 100liraya sattığı anlaşıldı oysa castrol magnatec 70-80 liraydı kolay hesap 150bin km yapınca aradaki fark her serviste 200lira çarpı 10 kere servise gidiş 2bin ytl sırf yağ ve filtre değişiminde aradaki farkı tekrar düşünün adamların araba satmaktan değil yetkili servisten köşeyi döndüğünü anlayın tahminim yakında garanti sürelerini uzatacaklar şimdiden fark ödeyip uzatıyorsun ama yakında standard olucak nasılsa servisten kolayca çıkartırlar parayı win win olayı


    Ben yazdığım gibi sanayideyim, mesleğim şimdi pek ilgilenmesemde, yedek parçacılık.

    Yağı filitreyi istesem kendimde değiştiririm veya yanımdaki tamirci arkadaşa 5 para vermeden değiştittiririm..

    Fakat; şu anda, yeni aracımın kaputunu pek çok tamirciye değil tamir, sadece bakmaları için bile açtırmam.

    Söz konusu olan sadece yağ değişimi değil, onu herkes yapabilir. Ağır onarımlarda bulunacak ustanın, hakikakaten usta olmasına dikkat etmek lazımdır.




  • Bende 2006 model Astra H 1.3 CDTI var. 30 Haziran tarihinde Aydın Surtaş Otomobil Yetkili servisinde 3 yıl-36000km bakımını yaptırdım. 276TL tuttu. 3 taksit yaptılar. Normal bakımın yanında bir de aracın motorunu yıkadılar.
    Bu arada yeni bir şey daha öğrendim. Opel 1.3 motorlarda ekzantrik kayışı yokmuş. Onun yerine zincir varmış. Bundan dolayı da aracın 90000km'ye kadar extra hiçbir bakımı yokmuş. Ne güzel bir durum demi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rafet007 -- 3 Temmuz 2009; 23:41:25 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rafet007

    Bende 2006 model Astra H 1.3 CDTI var. 30 Haziran tarihinde Aydın Surtaş Otomobil Yetkili servisinde 3 yıl-36000km bakımını yaptırdım. 276TL tuttu. 3 taksit yaptılar. Normal bakımın yanında bir de aracın motorunu yıkadılar.
    Bu arada yeni bir şey daha öğrendim. Opel 1.3 motorlarda ekzantrik kayışı yokmuş. Onun yerine zincir varmış. Bundan dolayı da aracın 90000km'ye kadar extra hiçbir bakımı yokmuş. Ne güzel bir durum demi.


    Bahsettiğiniz zincir ortalama 100.000 km mi dayanıyormuş?
  • günceLL
  • Lastik Basınçları ve Konforla İlgili


    Arkadaşlar aracın yakıt kapağını açtığınızda orada bir tablo var. Konforlu bir sürüş için lastik basıncının 2.1 bar olması gerektiği yazıyor. Ancak yakıt tüketimini arttırıyor bu. Eğer lastik basıncı 2.5 bar yaparsanız ise ekonomik ancak daha az konforlu bir sürüş demek. Birde araç tam dolu iken 5 kişi ve bagaj dolu iken ön 2.5 bar arka teker 2.9 bar yapın diyor.

    Bilgilerinize

    Düzeltme: Birimleri noktasız yazmışım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cagdascac -- 1 Kasım 2009; 23:04:18 >




  • Yazdığınız Lastik Basınç değerler Astra HB için mi geçerli?

    Sedanlarda (araç dolu iken)
    Ön 38psi
    Arka 30psi

    olarak yazmakta?!
  • Biraz da bu lastik basınçları tecrübe ile belirlenir. Çünkü bu değerler kaymak gibi yol için diyebilirim.Türkiye yolları için 15- 16 inç lastik için 38 basmak oldukça riskli. En fazla 34 bas derim. Fazlasına gerek yok. Normalde 30 - 30 veya 32-30 yeterli.
  • 2005 model Astra arabamı 75000 Km bakımını yaptırdım.

    1.Yağ ve filtre,
    2. Hava Filltresi,
    3. Benzin Filtresi,
    4. Far ayarı.

    Toplam: 125 TL
    Yer: Mazda Yetkili Servisi.

    Ben de artık, garantisi dolan aracını başka servislere götüren bir kişiyim.
  • Beyler yazılım güncelleyen varmı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Biraz da bu lastik basınçları tecrübe ile belirlenir. Çünkü bu değerler kaymak gibi yol için diyebilirim.Türkiye yolları için 15- 16 inç lastik için 38 basmak oldukça riskli. En fazla 34 bas derim. Fazlasına gerek yok. Normalde 30 - 30 veya 32-30 yeterli.



    Lastik değerleri 38'in altında iken lastik neredeyse inik gibi durmakta..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tcebeci

    2005 model Astra arabamı 75000 Km bakımını yaptırdım.

    1.Yağ ve filtre,
    2. Hava Filltresi,
    3. Benzin Filtresi,
    4. Far ayarı.

    Toplam: 125 TL
    Yer: Mazda Yetkili Servisi.

    Ben de artık, garantisi dolan aracını başka servislere götüren bir kişiyim.






    Bulgaristanda 1,3 cdti 30.000km bakımını 256TL'ye yaptırdım. (opel yetkili serviste)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ucanhoroz

    Beyler yazılım güncelleyen varmı?



    2 hafta önce serviste ücretsiz olarak güncellediler.

    Yakıt ve çekiş anlamında bir değişiklik fark edemedim..!
  • Ben servis ve parcalar konusunda acayip paranoyakla$tim.
    Artik arabayi birakip gidemiyorum, yetkili servislere gitmememin nedeni ise parca degi$iminde arabayi gorememem.
    Ben nerden bilecem ba$ka arabadan cikma parca takip takmadiklarini, bu sanayide, servislerde cali$an insanlara inancim guvenim kalmadi.
    Gidiom ustama, ne gerekio diom, $u parca lazim dio, gidiom aliyom parcayi getiriom, usta takiyo, eskisini de aliyorum. icim rahat.
    Servis konusunda ise, etiler arkas otomotiv'e goturup baktirayim dedim, bi kere bakim icin 3 hafta sonraya sira verdiler, yuhhh dedik.
    sonra sag on koltugun altindaki bir sIkI$ma nedeniyle panelde hava yastigi kontrol i$igi yaniyordu, ordaki bi eleman kontrol ederken, mal mal baki$ini gorunce direk ciktim. Bir daha da ugramam. Resmen yalvarmak gerekio kim mu$teri kim servis degi$io ayakkabilar.
    Orjinal diye arabama takilan parcalarin cidden cikma olup olmayacagi bir muamma, ya da yan sanayi olup olmadiklari.
    Takilacak parcayi kendi elimle ustaya vermedigim surece bana huzur yok :D




  • 10 yıllık Opel kullanıcısıyım, İstanbul'daki servislerin neredeyse hepsine en azından bir kez uğramışlığım vardır.

    Şu anki aracımı Temmuz 2007'de Arkas Maslak'dan aldım, o tarihten beri de Arkas Akatlar servisine gidiyorum.

    15, 30 ve 45000 bakımları ve arada irili ufaklı her türlü işimi sorunsuz hallettiler, bugüne kadar şikayet konusu olacak bir sıkıntı yaşatmadılar.

    Sorunlar ve ufak tefek sıkıntılar her zaman her serviste yaşanabilir ama önemli olan çalışanların güleryüzlü olmaları, sorunları çözmek için istekli davranmaları ve yaptıkları iş konusunda bilgili olmalarıdır; ben bütün bunları Arkas Akatlar'da buldum, herkese de tavsiye ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Serdar99 -- 20 Ağustos 2009; 11:30:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilhaneren


    quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Biraz da bu lastik basınçları tecrübe ile belirlenir. Çünkü bu değerler kaymak gibi yol için diyebilirim.Türkiye yolları için 15- 16 inç lastik için 38 basmak oldukça riskli. En fazla 34 bas derim. Fazlasına gerek yok. Normalde 30 - 30 veya 32-30 yeterli.



    Lastik değerleri 38'in altında iken lastik neredeyse inik gibi durmakta..


    Psikolojik olması. Ayağınla kontrol et veya başka bir kullanıcı senin yerine kontrol etsin.Eğer bu zamana kadar çok basıyorsan böyle bir his duyabilirsin.
    Bu arada lastiklerin ebatı nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu


    quote:

    Orijinalden alıntı: ilhaneren


    quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Biraz da bu lastik basınçları tecrübe ile belirlenir. Çünkü bu değerler kaymak gibi yol için diyebilirim.Türkiye yolları için 15- 16 inç lastik için 38 basmak oldukça riskli. En fazla 34 bas derim. Fazlasına gerek yok. Normalde 30 - 30 veya 32-30 yeterli.



    Lastik değerleri 38'in altında iken lastik neredeyse inik gibi durmakta..


    Psikolojik olması. Ayağınla kontrol et veya başka bir kullanıcı senin yerine kontrol etsin.Eğer bu zamana kadar çok basıyorsan böyle bir his duyabilirsin.
    Bu arada lastiklerin ebatı nedir?


    Aracı satın aldığım kişi 45psi basmış. Kataloğunda araç dolu haldeyken 38psi olarak yazmakta. Ama sanki lastik hala inikmiş gibi durmakta...


    (lastik ölçüleri 205/55/16 olması lazım. yanlış hatırlamıyor isem)




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.