Şimdi Ara

VOLVO S40 1.6D HAKKINDA

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
15.100
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar,

    Volvo S40 1.6D satınalma arifesindeyim.

    1.6D Dynamic (Opak Siyah) + Deri Döşeme + Sunroof = 25250 Euro

    Araçla test sürüşü yaptım. Yokuşta kalkışta turbo devreye girene kadar hantallaşıyoronun dışında tırmanışta otobanda kullanımı rahat güzel bir araç.

    Volvo denince yüksek servis ücreti, yetersiz servis ağı , 2.el değer kaybı ve sık arızalanması gibi olumsuzluklardan bahsedildi.

    Sırası ile ;
    1- Hedeflediğim markalar Mercedes,BMW,Audi,Volvo olduğundan ötürü zaten hepsinde servis ücreti yüksek.

    2-http://www.volvocars.com/tr/tools/Pages/yetkiliservisler.aspx burada türkiyenin birçok ilinde servislerinin olduğu görünüyor. Benim için yeterli aynı görüşte olmayanlar mutlaka vardır.

    3-2.el otomobil satışı yapılan bir siteden yukarıda saydığım diğer markalardanda volvodanda 2007 model ortalama 50000 km araç fiyatlarının maximum ve minimum değelerini ve bunların ortalamalarını şu andaki sıfır araç değeleri ile oranladım. Sonuç olarak Max.%35 , Min %17 Ortalama %26 bir değer kaybı var diğerleride bu paralel de değeler yani bahsedilen fark çok marjinal bir fark değil gibi görünüyor rakamlara bakılacak olursa.Daha sonra fiyat doğrulamak adına ekpertiz karşılığı 2.el araç alan bir firmayı aradım.Sitedi fiyatların doğruluğunu teğit etmek için yakın fiyatlarda satın alabileceklerini söylediler ekspertiz testi sonucunda.

    4-Aslında Volvo gibi güven veren bir markanın böyle şikayetler alması bile çok ilginç geldi bana bir şikayet sitesinde aracın alternatör arızası ile sürüş esanasında kontrolden çıktığını direksyonun sertleşip zar zor durabildiğini büyük bir tehlike atlattığını yazıyor.Hemde benzer arızadan 1-2 kişi daha şikayetçi olmuş.Ayrıca 20000 km bir aracın debriyajının kaydığı ile ilgili şikayetler var.

    S40 1.6D kullanıcıları ve severlerinden ricam şudur. Kaygılarımı yazmaya çalıştım her aracın kronik arızaları olur ve her markanın her aracı aynı değildir.
    Araç almak birazda şansı işidir fakat yaşayacağım kronik arızalarıda önceden öğrenmek istiyorum.Bu bilgileri toparlamam ile ilgili bana yardımcı olurmusunuz lütfen ?



  • arkadaşım Selam,

    Volvo Türkiye'de ikinci eli en kötü araçtır Alfa Romeo ile birlikte.aslında birçok araçtan da daha sağlam ve kaliteli olmasına rağmen ne yazık ki ikinci elde ve yedek parçada kaybettiriyor.ben de 96 model volvo kullanan biri olarka parça konusunu Türkiye dışından getirterek çözüyorum.bakımları kendim yaptığım için servisle uğraşmıyorum ama sen alacağın aracın özel bir volvo servisine götürebilirsin.


    ama sana söyleceğim en önemli şey eğer bu aracı en az 5 sene kullanmayacaksan katiyen alma.en az 5 sene veya daha çok kullanacaksan al.

    başka birşey demiyorum...
  • Öncelikle güzel üslubunuz ve istediklerinizi güzel dile getirdiğiniz için teşekkür ederim.Dilim döndüğünce bilgilerimi paylaşayım.

    quote:

    Orjinalden alıntı: herhangi
    Araçla test sürüşü yaptım. Yokuşta kalkışta turbo devreye girene kadar hantallaşıyoronun dışında tırmanışta otobanda kullanımı rahat güzel bir araç.


    Evet,dediğinizde haklısınız.Ayrıca araba soğukken kalkış devrini biraz yüksek tutmak gerekiyor.Hareket halinde iken fazlasıyla yeterli bir motora sahip.Biliyorsunuz ki 1.6 PSA grubu motoru kullanıyor bu araç.308,Focus,C4 üçlüsü de bu motorun aynısını kullanıyor.Bu yüzden motor konusunda parça sıkıntısı çekeceğinizi hiç sanmıyorum.Yakıtı normaldir,bir Megane kadar az yakmaz fakat ondan çok daha iyi gider.Ayrıca altyapısı ve şasisi Focus ile ortak,sınıfında yol tutuşu konusunda referans olan Focus kadar yol tutar....
    quote:

    Orjinalden alıntı: herhangi
    Volvo denince yüksek servis ücreti, yetersiz servis ağı , 2.el değer kaybı ve sık arızalanması gibi olumsuzluklardan bahsedildi.


    O eskidendi,çok küçük bir şehirde oturmuyorsanız o konuda sıkıntı yaşamazsınız.İnanıyorum...Zaten olası sorunun %90'ı motorla ilgili olacaktır.Yukarıda da bahsettiğim gibi motor servis ağı yaygın olan araçlarda da kullanılıyor.
    quote:

    Orjinalden alıntı: herhangi
    1- Hedeflediğim markalar Mercedes,BMW,Audi,Volvo olduğundan ötürü zaten hepsinde servis ücreti yüksek.


    Anladığım kadarıyla prestijli bir araca sahip olmak istiyorsunuz.Dizel olmamak kaydıyla A3 önerebilirdim fakat S40 tercih ediyorsanız küçük bir araba düşünmüyorsunuzdur heralde...
    quote:

    Orjinalden alıntı: herhangi
    2-http://www.volvocars.com/tr/tools/Pages/yetkiliservisler.aspx burada türkiyenin birçok ilinde servislerinin olduğu görünüyor. Benim için yeterli aynı görüşte olmayanlar mutlaka vardır.


    Yukarıda cevapladığım gibi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Derin Mavi -- 30 Nisan 2009; 16:29:21 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: herhangi
    3-2.el otomobil satışı yapılan bir siteden yukarıda saydığım diğer markalardanda volvodanda 2007 model ortalama 50000 km araç fiyatlarının maximum ve minimum değelerini ve bunların ortalamalarını şu andaki sıfır araç değeleri ile oranladım. Sonuç olarak Max.%35 , Min %17 Ortalama %26 bir değer kaybı var diğerleride bu paralel de değeler yani bahsedilen fark çok marjinal bir fark değil gibi görünüyor rakamlara bakılacak olursa.Daha sonra fiyat doğrulamak adına ekpertiz karşılığı 2.el araç alan bir firmayı aradım.Sitedi fiyatların doğruluğunu teğit etmek için yakın fiyatlarda satın alabileceklerini söylediler ekspertiz testi sonucunda.


    Yukarıdaki iltifatlarıma ek olarak bilinçli bir tüketici olduğunuz için sizi ayakta alkışlıyorum.Volvo eskiden bahsettiğiniz nedenlerden ötürü piyasada fazla rağbet görmüyordu fakat o işin içyüzü öyle değil tabi.Mitsubishi'nin 1.6 motorunu kullanıyor yine S40'ın bir eski kasası.Halkımız bu konu hakkında pek fazla bilgi sahibi olmadığı(Olamadığı)için uzak duruyordu.Tabi ayna,kaput,tampon gibi parçalar temin edilirken talep az olduğundan dolayı biraz fiyat artıyordu ama bence S40'a binmeye değer.Şu an,piyasada kabul görmüş bineklerle parça fiyatları konusunda pek fark kalmadı.Üstelik S40 alarak daha prestijli bir araca sahip olmuş oluyorsunuz...Neyse konu biraz dağıldı,eskiden piyasası biraz düşük gitse de şu sıralar internette birkaç bilgi öğrenmenin verdiği bir gazla arabasını araştıran Türk tüketicisi S40'a hak ettiği piyasa değerini biçti.Yeni S40'ın piyasası bir önceki kasa gibi olmayacak,bu benim görüşümdür.%90 emin olmadan da insanları yanıltmamak adına görüş bildirmem.
    quote:

    Orjinalden alıntı: herhangi
    4-Aslında Volvo gibi güven veren bir markanın böyle şikayetler alması bile çok ilginç geldi bana bir şikayet sitesinde aracın alternatör arızası ile sürüş esanasında kontrolden çıktığını direksyonun sertleşip zar zor durabildiğini büyük bir tehlike atlattığını yazıyor.Hemde benzer arızadan 1-2 kişi daha şikayetçi olmuş.Ayrıca 20000 km bir aracın debriyajının kaydığı ile ilgili şikayetler var.


    Aracınızın verdiği parayı hak etmesini istediğinizden dolayı gerekli araştırmaları yapmışsınız.Fabrikasyon işi bu hata olabilir,garantiden halledilir.Bu model yahut markayı karalamayı
    gerektirmez.Böyle hatalar olası,her markada böyle...Vw'den tut da Bmw'sine Mercedes'ine kadar.Forumda böyle birçok konu açıldı.Araştırırsanız ulaşabilirsiniz.Okuyunca gözlerinize inanamayacağınıza eminim.Bu konuda fazla üzerine düşmeyin,ince eleyip sık dokumayın.Birkaç senedir piyasada olan bir modelin çoğu hatası giderilmiştir zaten.Korkunuz olmasın.
    quote:

    Orjinalden alıntı: herhangi
    S40 1.6D kullanıcıları ve severlerinden ricam şudur. Kaygılarımı yazmaya çalıştım her aracın kronik arızaları olur ve her markanın her aracı aynı değildir.
    Araç almak birazda şansı işidir fakat yaşayacağım kronik arızalarıda önceden öğrenmek istiyorum.Bu bilgileri toparlamam ile ilgili bana yardımcı olurmusunuz lütfen ?


    Bu konuda en büyük yardımı Volvo bölümü yapacaktır.Bizzat kullanıcılardan gerekli bilgilere ulaşabilirsiniz...

    Birde size bir önerim olacak,aracınızı sipariş etmediyseniz beyaz renk oldukça yakışacaktır.Bunu göz önünde bulunduun lütfen.Şimdiden hayırlı olsun alacağınız araç için...

     VOLVO S40 1.6D HAKKINDA
  • volvo işmakinaları yedek parça kısmında calısan bi arkadasım cok güzel araçlar ama volvo araçların parca problemi oldugundan bahsetti artı gereginden pahalıymış yedek parçaları.
  • parçalarının pahalı olduğu doğru bunun sebebi Volvonun yan sanayi parçasının pek olmayışıdır.mesela Mercedes kullanan birisi orjinal,yan sanayi italyan veya yerli parçalar arasından seçim yapabilirken volvoda ya Volvonun kendi orjinal parçasını almanız ya da alternatifi olan Bosch'un ürettiği parçaları almanız gerekir.ama Bosch un ürettiği parçalar ile orjinal arasındaki fark %20-%40 civarındadır.

    örnek vermek gerekirse

    Maf sensörü Volvoda 650 tl civarı iken Bosch'ta 530 tl dir.

    buji kablosu orjinal volvonunki 250 tl iken Boschta 200 tl civarıdır. ha eğer bu parçaların yerlileri olsaydı 600 tl lik maf sensörünü 200 tl ye almak mümkün olabilirdi..
  • arkadaşımda 2008 model premium paket var...gayet oturaklı kaliteli araba...hatırladıgım 15000 bakımına 500tl civarı ödediği...rutin işlemlerin haricinde en ufak bir işlem yapılmadı bu arada...servis kısmı garanti sürecindeyken bile gerçekten masraflı bir marka oldugu bilinerek alınmalı...

    bunun dışında volvo,eski modelerin tutulmama hadisesini s40 1.6dizel ile yıktıgını dusunuyorum...s40 1.6d gayet yaygın tutulan bir araç oldu...2.el sorunu gibi bir durum yok bu modelde...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi plateau -- 30 Nisan 2009; 22:48:02 >
  • konuyu çok dağıtmak istemem ama, bilgili arkadaşları görünce sormadan duramadım, 1.6 benzinli S40 için ne düşünüyorsunuz?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rainyday

    konuyu çok dağıtmak istemem ama, bilgili arkadaşları görünce sormadan duramadım, 1.6 benzinli S40 için ne düşünüyorsunuz?


    Benzinli olanı kasayı çekmiyor diyen de var,performansı yeterli diyen de var.Aynı FSI-Passat ikilisi gibi yani durum.

    Performans beklentinize bağlı?Yokuşta basayım birden hızlansın diyorsanız benzinli pek yaramaz size.
  • hortlatalım:)
    hala almak isteyenlere 2009 modellerde özellikle debriyaj sorunu var. bir çok tanıdığımda ve bende 22000 de debriyaj sıyırdı. hala yol alıyor arada devirlenip boşa çeviriyor motor. cruisede devri tutturmak için otomatik gaz verirken araba kendiliğinden cc den çıkıyor. nedeni tabi sıyrık debriyaj. servise götürsem alacağım cevap kullanıcı hatası. kullandığım arabalardan birinin 60000 de debriyajı değişti oda devamı şehir içi 1.2. vites sokak haritası işlerken kullnadığımın hor kullanılan bir araçtı. diğer aracımda 90000 kullnandım hala kullanıyorum ama volvoda becerememişiz demekki:) diğer şikayetçi arkadaşlarda acemidir kesin yoksa volvoda hiç olurmu öyle şey yahu...
  • Bende de S40 var parçaları pahalı dediğiniz gibi ama muadil parçası çok Ankara da,
    servise gidersen bir salıncak 350 tl artı işcilik dediler, şaşmaz da volsan volvo dan aldım 120 tl
    birde ustaya yolladılar allah razı olsun 40 da işcilik verdim tıkır tıkır oldu ama neticede servis pahalı ancak piyasada müadil var
    bence muadillere yönelin.
  • Fiyatı gördümde birden heyecanlandım.

    Ne kadar ucuzmuş o zamanlar.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.