Şimdi Ara

XENONLAR,TESİSAT V.S BİR ARAÇTA AKÜ AMPER SEÇİMİ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
7.307
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar aracımın orjinalinde 60 amperlik akü war fakat müzik tesisatı xenon ve bir kaç aksam daha olduğu için mesela geceleri direksiyonu kırdığımda bile xenonlar krıpma yapıyor..araç 2006 model vw polo..26.000km'de..sizce tekrar 60 ampermi almalyım yoksa 72 ampermi yada gidebildiği yere kadar gitsin mi demeliyim..şimdiden çok tesekkür ederim...



  • ben olsam riske atmam kardeş 60 amper aküyü satarsın üstüne para koyup alırsın ama paraya ihtiyacın varsa bence para harcama ben genelde pedere aldırıyorum 72 amper inci aakü almıştım 140 liraya mı ne iyi fiyat aslında elektrik riske gelmez kardeş bendede 135 beygir honda accord var 2007 model.ama xeonlar direksonu kırınca neden öyle yapar bilemem belkide dediğin gibi aküdendir 2 yıl falan geçince güç kalmıyo aküde yada yiğit akü alacan yada tudorda olur.direksiyon çevirince nası rolanti düşerse xeonda öyle bence.ama dedim ya ben pedere aldırıyom.para harcanacak zaman değil biriktirmek lazım ya ne olur ne olmaz lazım olur belki
  • akü yerine tesisata kapasitörde takılabilir...akü alınacaksa 72 amper çok daha sağlıklı olur...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: echomaniac

    akü yerine tesisata kapasitörde takılabilir...akü alınacaksa 72 amper çok daha sağlıklı olur...




    kapasitör olayını görüştüm tesisatçı arkadaslarla sadece yüksek ve profosyonel ses sistemlerinde bassı bozmamak ve db yi yükseltmek için kullanıolarmıs gerek yok dediler bana ama faydası olduğu kesin..kesin çösüm akü diorum...dediğiniz gibi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kuhi

    ben olsam riske atmam kardeş 60 amper aküyü satarsın üstüne para koyup alırsın ama paraya ihtiyacın varsa bence para harcama ben genelde pedere aldırıyorum 72 amper inci aakü almıştım 140 liraya mı ne iyi fiyat aslında elektrik riske gelmez kardeş bendede 135 beygir honda accord var 2007 model.ama xeonlar direksonu kırınca neden öyle yapar bilemem belkide dediğin gibi aküdendir 2 yıl falan geçince güç kalmıyo aküde yada yiğit akü alacan yada tudorda olur.direksiyon çevirince nası rolanti düşerse xeonda öyle bence.ama dedim ya ben pedere aldırıyom.para harcanacak zaman değil biriktirmek lazım ya ne olur ne olmaz lazım olur belki


    peki kardes ben mutlu düşünüyorum 140 lira peşin fiyatı taksitlide adam 160 a verior 5taksit sence hangisini alnmalı..dediğin gibi para harcancak zaman deil ama kafama taktım bir kere...:)




  • bence gerek yok tudor al yada yiğit al.ama bence para harcama.60 amper poloya yeter 72 amperde çok gelebilir sıkıntı çıkar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kuhi

    bence gerek yok tudor al yada yiğit al.ama bence para harcama.60 amper poloya yeter 72 amperde çok gelebilir sıkıntı çıkar

    ne gibi sıkıntı çıkar çok gelince?
  • Aküden çok amper gelmesi diye bi olay olmaz arkadaşlar. İsterseniz 1000Ah lik akü alın aracın çekeceği amper değişmez. Büyük Ah lik akü almak sadece akünün daha uzun süre enerji vermesini, eğer yüksek amper talepleri varsa bunun karşılanmasını sağlar. fazla gelmesi ise söz konusu olamaz.
  • yüksek amperli aküden bir zarar görmezsiniz arkadaşlar voltajınız aynı kaldığı sürece tesisattan çekilen akımın birim zaman dayanma özelliğidir ah dediğimiz durum ne kadar büyük olursa o kadar uzun ve kesintiz saatte çekilen akım diyelim kısaca.tesisatlı ve aydınlatma düzeneklerinin faal olduğu araçlarda özellikle çok faydalı olur yarı yolda kalmazsınız.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ecar limon

    Aküden çok amper gelmesi diye bi olay olmaz arkadaşlar. İsterseniz 1000Ah lik akü alın aracın çekeceği amper değişmez. Büyük Ah lik akü almak sadece akünün daha uzun süre enerji vermesini, eğer yüksek amper talepleri varsa bunun karşılanmasını sağlar. fazla gelmesi ise söz konusu olamaz.

    40 lık lagunaya 65 takmıştım daha uzun gitsin kapalıyken diye
  • haklısınız bilgilerinize çok tesekkür ederim saolun...!
  • peki şarj dinamosu 72 amper aküyü şarj edebilecekmi tam anlamıyla ? aracı tekrardan belirteyim polo 2006 model?
  • nası ne gibi sıkıntı çıkarır şarj dinamaosu yeterli şarjı yapmassa ne olacak sorun gene devam edecek.

    şarj dinamosu akünün kapasitesini tam karşılamadığı zaman elbette aşırı ısınma yapacak ve de bu da ömrüne etki edecektir.Bu gözlemlediğimiz bir durumdur.
    Ayrıca arabadaki kaide 72 Ah aküye uymayacaktır.tavsiye edilen tam karşılığı veya +% 5 yani 50 Ah olabilir.Marka yazmamın sebebi de orada çalışmamdan dolayıdır.Exmet teknolojisi dierlerine göre daha uzun ömür katmaktadır.


    Ben ne zaman aku alsam Mutlu aldim.
    Cunku bir keresinde(10 yil oluyor) babam bizim anadola baska marka aku almisti, kar vardi yerlerde..
    Aksam ustu aldi akuyu ertesi sabah araba calismadi.
    Sonra onu iade edip mutlu aldi, o gunden beri bizde mutluyuz araba da mutlu.
    Ne demisler, mutluyum mutlusun mutlu

    çünkü şarj dinomosu hiçbir zaman maksimum kapasitede şarj yapmaz.Akü boş ise başta yüksek amper gönderir ancak sonra düşecektir.

    şarj dinomosunun 75 A olması demek illaki bu amperi sisteme gönderir demek değildir.Siz ne kadar çekerseniz onu karşılayacak kadar gönderme kapasitesi var demektir.Ben bunu anlatmak için elektrik sistemi ile değil benzer bir örnekle anlatıyorum .
    Şimdi 2 araç düşünün birisi 100 beygir diğeri 50 beygir.Eğer sizin ani hızlanmaya ihtiyacınız varsa her zaman güçlü motor seçersiniz değil mi , peki neden seçersiniz !?, bile bile kim fazla yakan b,ir araç seçer.Bunun cevabını yazmıyorum ,çünkü bu teknik sayfayı okuyan herkesin cevabı farklı anlatımlarla bildiğine eminim.

    işte aynı nedenle yüksek amper verebilen şarj dinomosu aldığınızda elinizde güç var demektir , ihtiyacınız olursa gece uzunları açar ,üstüne sis farı ,üstüne klima , üstüne bir de arka cam buğu eritme birde sıkı bir bass çalan peramphili müzik çaktınız mı ne olur.Birşey olmaz sizin düşük amper verebilen alternatörünüz kendini kasmaya başlar bir miktarını karşılar karşılayamadığı amper miktarı kadarı aküden karşılanır.Böylece kısa zamanda akünün ömrü biter çünkü akünün sık dolum yapılıp boşalması demek ömrünü kısa zamanda bitirecek demektir.

    peki aklınızda oluşan soruyu tahmin ediyorum, o zaman niye yüksek olandan her arabaya takılmıyor diyeceksiniz.takılabilr aslında bunun sakıncası nedir derseniz, aynen 100 beygir gereken bir araca 200 beygirlik motor takmak ile aynı. yani siz biraz daha fazla benzin yakarsınız ama sadece güç gerekir ise.

    Güce ihtiyaç yoksa sistem avere döner.kasma yapmaz.Zaten alternatörler sürtünme katsayısı oldukça düşük güç üreten sistemlerdir.Aslında bana göre en ideal sistemlerdir.Dört zamanlı motormuş , dizelmiş pöööh derim.

    En uyduruk bir elektrik motoru veya alternatörü (ikisi de aynı şeydir dizayn olarak hiç farkı yoktur) verimliliğini kıyaslarsanız ,elektrik motoru diğerlerini ezer geçer.Aynen bir ferrarinin yerli araçları kaale almaması gibi.

    Eğer güce ihtiyaç yoksa direnç azalır direnç ise manyetik alannın artması ile olmaktadır.metal metal sürtünmesi bir iki nokta dışında yoktur onlar da çok az kayıp içerirler.Özetle 50a lik alternatör ile 75 A lik alternatörün sürütnme katsayıları birbirine çaok yakındır.Ne zeman , 20 A sistemden çekerken.Siz 50A çekerseniz.İşte 50 A lik alternatör kendini çok kasar ve kendini kasması oldukça artar.Ama 75 a kapasitesini sonuna kadar kullanmadığı için biraz terler o kadar.

    Şİmdi bunlara bakıp da araçlarınıza 200 A lik alternatör takmazsınız umarım

    aku ne kadar yuksek olursa senin elektrik tesisatın okadar sorunsuz çalışır, akuyu nekadar buyutursen senin akun bi okadar geç ve zor dolacaktır, eklemeler için röle takmanın amacı baglanan donanım aşırı aküye yuklenmesin diye takılır(en azından ben öyle biliyorum) bu röleyi takmassan ne olur?? araba kornası bagladıysan düzgün çalmaz..

    motoruna istediğin büyüklükte akü takabilirsin (amper olarak),, senin tesisatında bi problem oluşturmaz, sonuçta senin alıcıların(ampül korna vs,) ne kadar güç çekmek isterse okadar çeker elektrik kablolarında ona göre çekilmişitir, bunları değiştirmene gerek yok ama akü vs. (yuksek amper çeken cihazlar ) baglarsan kablolarıda değiştirmeni tavsiye ederim.. kolay gelsin


    rölenin esprisi şudur;

    örneğin motorumuza sis farı bağlicaz, uzunfarla berebr yanmasını yada sonradan eklenen düğme ile yanmasını istedik diyelim. lambaları aküden aldığımız elektriğe direkt bağlarsak kısa zaman içerisinde düğmemiz fazla akımdan dolayı bozulacaktır. bu bozulmayı engellemek için devreye anahtar vazifesi görmesi için röle bağlarız. bu sayede anahtara fazlaca akım bindirmemiş oluruz çünkü rölenin çalışma gerilimi 12-220v ve 30a gibi değerlerde olmaktadır. çalışma prensibini biliyorsunuzdur sanırım bu yüzden açıklama ihtiyacı hissetmedim. yani röle lambanın varolan akımını düşüren yada fazla akım çelmesini engelleyen bir parça değildir bu yüzden sisteminizin kaldıramayacağı donanımları takmaktan kaçının. büyük akü hususuna gelince aküyü büyütme aralığı konjektörün max. kaldırabileceği değerde olmalıdır.
    hepinize kazasız sürüşler.




  • çok tessekkür ederim bu yoğun teknik bilginize gerçekten..işin özü 72 amperde sıkıntısız kullanablirm demek oluyor sanrm..çok tesekkür ederim herseyh için saolun..
  • alcaksan al almıcaksn alma 3 yıllık akü daha yeni aküdür. ben 7 yılda 1 değişmesi taraftarıyım. bence bi yerden 72 amper akü bul dene ışıklarda sönme oluyor mu ok.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.