Şimdi Ara

Araç perte çıktığında kasko bana ne kadar öder?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
27.327
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Meraktan kafama takıldı, acaba aracım perte çıksa kasko bana ne kadar ödeme yapar? 2000 model araç, 8900 kasko değeri gösteriyor..



  • Tüm DH dostalrına merhaba,

    Belki biçoğunuz biliyorsunuz ben bir sigorta acentesiyim. Ve konuya dahil olmak istedim. Özellikle açıklığa kavuşturlması gereken nokta şudur: Kasko yıllık yapılır. Ve risk 365 gün içinde herhangi bir günde olabilir. İlk veya son gün de dahildir buna. TSRŞB nin belirlemiş olduğu ve hem noterlerde araç satışına hem de sigortalarda aracın kasko bedeli ni tayin etmeye yarayan ikinci el fiyat listeleri kullanılır. Bu listede ki bedeller gerçek piyasa ile örtüşük olsa da bazı modellerde zaman zaman farklılıklar yaşanmaktadır. Alıcı ve satıcının özel durumlarından kaynaklanan farklı fiyatlar olabilmektedir. Örneğin dün gelen bir kasko talebinde, müşterimiz 2006 model SMART 1,5 dci fourfour pulse(68 hp), aracını 18,500 TL ye almasına rağmen, kasko bedeli 31,500 görünmekte.

    Şimdi sizlere bir modelin 2008 yılında ay ay değişen kasko bedellerini yazacağım. Örneğin en çok tutulan ve satılan model olan 2005 model clio symbol dci expressşon modelini baz alalım.

    Ocak 2008 18,800
    Şubat2008 18,900
    Mart2008 18,400
    Nisan2008 18,050
    Mayıs2008 17,700
    haziran2008 17,700
    .
    .
    ..
    .
    Aralık2008 15,950

    Görüldüğü üzere yıl için de araçların kasko değerleri değişmektedir. Ocak 2008 de aracını kasko yapmış birisi aralık 2008 de pertlik kaza yaptığında işlem aralık 2008 fiyatından yapılacaktır. Kaza yı ocak 2008 de de yapabilirdi. O zaman ocak 2008 değeri baz alınacaktı. İnsanların en büyük itirazı burada ortaya çıkmaktadır. Ama bir değeri, kaybedildiği andaki değeri ile yerine koyma işlemidir. Tabii piyasa ya göre ilk satırlarımda da yazdığım gibi bazen fiyatlar müşterilerin lehine veya alehine farklılık gösterebilmektedir.

    Bu durumda, özellikle işini iyi yapan sigorta şirketlerini değişik benzeetmelerle suçlamak pek doğru değil. Her sektörde olduğu gibi bu sektörde de iyiler ve kötüler vardır.
    Şunu unutmayalım ki, tüketici de herzaman haklı değildir. Özellikle de sigorta gibi şirketlerin fazlası ile kandırıldığı bu dönemde. Her etkiye karşı bir tepki mutlaka doğar. Bazen haklı müşterilere karşı da hatalar yapılabilmektedir. Bu da tamamen şirketin yoğurdu da üfleyerek yeme çabasından doğmaktadır.
    Sigorta şirketleri, ticari kuruluşlardır ve memnun müşterinin daha çok memnun müşteriler yaratacağını çok iyi bilirler.

    saygılarımla,

    www.limonsigorta.com




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.