Şimdi Ara

Yurtdışından Alınan iPodlar, Uluslar arası Garanti Sistemi ve Türkiye Geçerliliği Hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
2.770
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Başıma geldiğinden dolayı bu konuyu oldukça iyi araştırdım ve bilgilendim.

    1 Yıllık Türkiye geçerliliği konusunda aranan şartlar neler? ... Sizleride bilgilendirmek istiyorum.

    Öncelikle,
    iPod ürününüzü yurtdışından aldıysanız Türkiyede garanti kapsamına sokabilirsiniz.
    Ancak bunun için şartlar var

    1- Ürünün faturası kesinlikle bulunmak zorunda. Yoksa uluslar arası garanti kabul edilmiyor.
    2- Faturanız olsa dahi, 2 adetten fazla alındı ise ticari sayılıyor ve fatura kabul edilmiyor. Bu demektir ki, 3 tane çocuğunuz var. 3 üne de ipod aldınız, maalesef TR de garanti geçerli olmamakta.
    3- Faturanızın üzerinde bulunan ORDER ID deki kredi kartı sahibi ile, Satın Alan kişi aynı olmak durumunda.
    4- Faturayı aldıgınız yer (mesela amazon.com'dan satın aldınız) Apple 'a bu fatura ve seri no geçerlidir! şekinde bilgi vermek zorunda.

    Teknik servis ile konuştum.
    Bana verdikleri cevap şu;

    "Biz tabiki isteriz. Ürünün ekranı arızalı çıksın, teknik bir problem olsun. Neticede geçimimi böyle sağlıyorum. Sanmasınlar ki, servis teknik destek konusunda sorun çıkarıyor. Hayır! sorunu çıkaranlar Apple. Çünki Türkiye ye o kadar fazla mal geliyor ki. Bilkom artık garanti şartını reddediyor."

    Olay şöyle.

    Gittigidiyor v.b. yerlerden satınaldıgınız ürünlerde genelde size fatura gönderilmez.
    İşte bu durumda 1 yıl uluslar arası garanti vaatine kandı iseniz, maalesef sonu hüsran olacaktır.

    Mantık ise,

    Eğer adam ürünü yurtdısından aldı ise, bulundugu ülkede pek tabi Türkiye 'de tamir ettirebilir.
    Eğer adam iş icabı ordan geçmiş / bulunmuş vede ürünü aldı ise, pek tabi Türkiye 'de tamir ettirebilir.
    Ancak bir kişi neden 3 adet aynı üründen satın alsın?

    İşte bu çelişki Türkiyede ki garantiyi olanaksız kılıyor.

    Gittigidiyor vb. yerde satan adam 10 ürün aldı ise, buna 10 ayrı fatura değil. Tek fatura kesiliyor.
    Bu durumda 10 kişiye de resmi faturayı vermesi olanaksız.
    Bu nedenle bu tip yerlerdeki ürünlerde fatura alamazsınız.

    Bilgilerinize.







  • Teşekkürler..
  • Benim bir sorum olacak ben iPodumu Singapur'da DutyFree'den aldım. AP IPOD TOUCH 32GB yazıyor seri numarası yazmıyor şimdi benim ürünümün garantisi yokmu?
  • Güzel bi bilgilendirme olmuş teşekkürler

    Ne yapın ne edin aleti bozmayın
  • Tesekkurler guzel bilgi icin...
    Saygılar
  • Rica ederim,

    Ben bilmiyordum, zor duruma düştüm.
    Sanırım bahtsız bedevilik oldu.

    Ürünü satın aldım Gittigidiyor'dan ve Bana geldiğinde cihaz bozuk çıktı..
    Ekranın alt tarafında (http://forum.donanimhaber.com/m_31163244/tm.htm) bir titreme durumu var.
    Üstelik sıfır almama rağmen.

    Cihazı satan kişi de geri almayı ve yenisi ile değiştirmeyi reddediyor.
    Bakalım ne olacak..

    bu konuda bana önerisi olan var mı acaba :) ?
  • satarken binbir takla atarlar,garantisi benim abi bişey olmaz abi taş gibi bunlar abi, 1 sene uluslararası garanti war abi falan diye dil dökerler, alette bi sorun cıktımı toz olurlar.. dürüst satıcıları tenzih ediyorum ama gg dekilerin yüzde 90 ı böyle
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: thealican

    Rica ederim,

    Ben bilmiyordum, zor duruma düştüm.
    Sanırım bahtsız bedevilik oldu.

    Ürünü satın aldım Gittigidiyor'dan ve Bana geldiğinde cihaz bozuk çıktı..
    Ekranın alt tarafında (http://forum.donanimhaber.com/m_31163244/tm.htm) bir titreme durumu var.
    Üstelik sıfır almama rağmen.

    Cihazı satan kişi de geri almayı ve yenisi ile değiştirmeyi reddediyor.
    Bakalım ne olacak..

    bu konuda bana önerisi olan var mı acaba :) ?

    ne diyelim kardeş;sırf bu gibi sıkıntılar yüzünden artık fazla fazla para verip Trden alıyorum...Ucuz cihazlar değil...Bir de alır almaz böle bi sıkıntıyla uğraşmak çok kötü...

    Aldığın satıcı ürünü garantili olarak mı göstermiş?öyleyse faturasını iste gg ye mesaj at...fatura vs. iste...belik burda garantiye sokarsın...
    Onun dışında satıcıyı biraz daha zorla...Sıfır ürün bozuk diye...GGye şikayet et...bakalım onlar nasıl bir cevap verecek...
    Eğer garantisiz olarak ilan verdiyse yapacak bişey yok...Trde servise götüreceksin bakalım ne kadar masrafı var...Gerçekten kötü olmuş geçmiş olsun kardeş...Umarım bi yolunu bulup halledersin...Sağlık olsun diyelim...Eğer çok sorun değilse öyle kullan...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: zizazu

    satarken binbir takla atarlar,garantisi benim abi bişey olmaz abi taş gibi bunlar abi, 1 sene uluslararası garanti war abi falan diye dil dökerler, alette bi sorun cıktımı toz olurlar.. dürüst satıcıları tenzih ediyorum ama gg dekilerin yüzde 90 ı böyle



    Şöyle bir durum var; Bu işte adamın da suçu yok. Çünki o sıfır almış. Tamamen bir fabrikasyon hatası ürün. Ama yapacak birşey yok, ben paramı hala hesabına geçirmedim ve tüm yazışmalarımı gittigidiyor üzerinden yaptım.

    Cihazı dün servis 'e götürdüm. Faturanın ve garantinin Türkiye de geçmeyeceğini belirttiler.
    Bende yetkili apple servisinin telefon numarasını aldım ve ismimi not almasını rica ettim. Satıcıya da telefon numarasını gönderdim. telefonla apple yetkili servisini arayıp, fabrikasyon hatası oldugunu ve garantiye neden sokamadıklarını öğrenmesini istedim satıcımdan.

    Birebir Sıfır ürünle değişim yada, Ücret iadesi talep ettim. Bakalım ne olacak?

    quote:

    Orjinalden alıntı: gkhns
    ne diyelim kardeş;sırf bu gibi sıkıntılar yüzünden artık fazla fazla para verip Trden alıyorum...Ucuz cihazlar değil...Bir de alır almaz böle bi sıkıntıyla uğraşmak çok kötü...

    Aldığın satıcı ürünü garantili olarak mı göstermiş?öyleyse faturasını iste gg ye mesaj at...fatura vs. iste...belik burda garantiye sokarsın...
    Onun dışında satıcıyı biraz daha zorla...Sıfır ürün bozuk diye...GGye şikayet et...bakalım onlar nasıl bir cevap verecek...
    Eğer garantisiz olarak ilan verdiyse yapacak bişey yok...Trde servise götüreceksin bakalım ne kadar masrafı var...Gerçekten kötü olmuş geçmiş olsun kardeş...Umarım bi yolunu bulup halledersin...Sağlık olsun diyelim...Eğer çok sorun değilse öyle kullan...



    Selam gkhns,
    Çok haklısınız gerçekten. Ancak ben zaten cihazı Türkiye 'den almak istiyordum. 615TL gibi bir fiyata TR de buldum Orjinal ve Apple yetkili satıcısında. Ama sanal pos sistemlerinde arıza oldugundan, internet üzerinden spariş geçemedim. Biraz aceleye gelince bende gittigidiyordan aldım. Zaten nerden baksanız aynı fiyata geldi bana. Resmi apple satıcısı peşin fiyatına 6 taksit yapıyordu. Gittigidiyorda taksitle vs. cihaz 545TL ye geldi. Aynı şey nerdeyse.. 50TL birşey oynuyor. İşin garip yanı ben bu 50 liranın peşinde değildim. Teknosa vs. yerlerde ise (interntten satınalınacak yerler) ellerinde bu üründen olmadığından mecburen gittigidiyordan aldım.

    Ancak sonuç maalesef böyle oldu. Sıfır aldıgım ürünle madur oldum.
    Bakalım ilerleyen zamanlarda ne olacak. Ürünü geri yollamayı talep ettim satıcıma.

    Yorumlarınız için Teşekkür ederim.




  • hocam paranı hala adamın hesabına geçirmediysen sorun hallolana kadar gecirmeyi düşünmüyosun heralde.. cünkü bu senin hakkın.. adam arızalı ürünü satmış baktın değiştirmiyo werme parayı bakalım napıyo
  • para 3 gün sonunda otomatik hesabına geçiyor...satıcı değiştiriyim dese amerikaya kargo yolla al bi dünya iş ve masraf...tabi aldığı yer içinde aynı şey geçerli...satıcının temin ettiği kişi de sorun çıkarabilir...ortada birilerinin fedakarlık yapması gerekiyor...satıcı da suçsuz ama o kadar para verip alan arkadaşımızdan daha suçsuz değil...bi iş yapıyorsa arkasında duracak...bunları düşünüp öyle satış yapacak...ondan sonra benim yapacak bişeyim yok diyip işin içinden sıyrılmasın...ggye mesaj at...ürün arızalı diye...satıcıya da ürünü geri göndermesini ve kargo masrafı vs. gibi şeyleri karşılayacağını söyle...maksimum 50Tl tutar...iade et gitsin...mağazalardada 550 600 gibi bi fiyatı var...doğubank gibi yerlerde 400 Lira...paranı geri al garantili al başın ağrımasın...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gkhns

    para 3 gün sonunda otomatik hesabına geçiyor...satıcı değiştiriyim dese amerikaya kargo yolla al bi dünya iş ve masraf...tabi aldığı yer içinde aynı şey geçerli...satıcının temin ettiği kişi de sorun çıkarabilir...ortada birilerinin fedakarlık yapması gerekiyor...satıcı da suçsuz ama o kadar para verip alan arkadaşımızdan daha suçsuz değil...bi iş yapıyorsa arkasında duracak...bunları düşünüp öyle satış yapacak...ondan sonra benim yapacak bişeyim yok diyip işin içinden sıyrılmasın...ggye mesaj at...ürün arızalı diye...satıcıya da ürünü geri göndermesini ve kargo masrafı vs. gibi şeyleri karşılayacağını söyle...maksimum 50Tl tutar...iade et gitsin...mağazalardada 550 600 gibi bi fiyatı var...doğubank gibi yerlerde 400 Lira...paranı geri al garantili al başın ağrımasın...



    Selamlar gkhns,

    Gittigidiyor'a durumu bildirdim zaten.
    Arızayı aldığımd anda fark ettiğimde ilk burdaki şu konuyu açtım;http://forum.donanimhaber.com/m_31163244/tm.htm


    Ardından sırası ile, Önce Gittigidiyor 'a problem olduğunu bildirdim,
    Ardından satıcıya bildirdim.

    böylelikle otomatik 3 günlük para onay sistemini DEVRE Dışı bırakılmasını sağladım.
    Şu anda para gittigidiyor havuzunda kilitli. Ürünün değişimini yapması konusunda ikna etmeye calısıyorum.

    Yorumlar için herkese teşekkürler.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: lonely_man

    Benim bir sorum olacak ben iPodumu Singapur'da DutyFree'den aldım. AP IPOD TOUCH 32GB yazıyor seri numarası yazmıyor şimdi benim ürünümün garantisi yokmu?

  • lonely_man,

    Cihazın faturası var mı?
    Seri numarası elbet vardır. Ayarlar kısmından bi yerden dahi görebilirsiniz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lonely_man


    quote:

    Orjinalden alıntı: lonely_man

    Benim bir sorum olacak ben iPodumu Singapur'da DutyFree'den aldım. AP IPOD TOUCH 32GB yazıyor seri numarası yazmıyor şimdi benim ürünümün garantisi yokmu?




    itunes üzerinden görebilirsiniz cihazınızın seri numarası. Bende az önce farkettim, ipodun arkasında Designed By California Assembled in China yazıyor. :) Demekki ipod urunlerini çinde üretiyor galiba.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ykayku


    quote:

    Orjinalden alıntı: lonely_man


    quote:

    Orjinalden alıntı: lonely_man

    Benim bir sorum olacak ben iPodumu Singapur'da DutyFree'den aldım. AP IPOD TOUCH 32GB yazıyor seri numarası yazmıyor şimdi benim ürünümün garantisi yokmu?




    itunes üzerinden görebilirsiniz cihazınızın seri numarası. Bende az önce farkettim, ipodun arkasında Designed By California Assembled in China yazıyor. :) Demekki ipod urunlerini çinde üretiyor galiba.



    Assembled parçalar halinde gelen birşeyi bir araya getirmek manasında kullanılıyor.
    California da tasarlanmış, çinde toplarlanmış, ve size kadar gelmiş. Ne ilginç bir hikayesi var :)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: thealican

    lonely_man,

    Cihazın faturası var mı?
    Seri numarası elbet vardır. Ayarlar kısmından bi yerden dahi görebilirsiniz.


    Cihazın tabiki seri numarası var. Benim sizin anlattığınızdan anladığım faturadada cihazın seri numarası yazacak.Ama faturada yazmıyor.hatta fatura bile değil DutyFree fişi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lonely_man


    quote:

    Orjinalden alıntı: thealican

    lonely_man,

    Cihazın faturası var mı?
    Seri numarası elbet vardır. Ayarlar kısmından bi yerden dahi görebilirsiniz.


    Cihazın tabiki seri numarası var. Benim sizin anlattığınızdan anladığım faturadada cihazın seri numarası yazacak.Ama faturada yazmıyor.hatta fatura bile değil DutyFree fişi.


    Benim orjinal aldıgım ürünün faturasında da bulunmuyor.
    ben Yabancı bi e-ticaret sitesinden aldım,
    Order ID den tespit ediyorlar.




  • O zaman sorun yok. Umarım hiç bir zaman garantiye göndermek zorunda kalmayız.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: thealican

    Rica ederim,

    Ben bilmiyordum, zor duruma düştüm.
    Sanırım bahtsız bedevilik oldu.

    Ürünü satın aldım Gittigidiyor'dan ve Bana geldiğinde cihaz bozuk çıktı..
    Ekranın alt tarafında (http://forum.donanimhaber.com/m_31163244/tm.htm) bir titreme durumu var.
    Üstelik sıfır almama rağmen.

    Cihazı satan kişi de geri almayı ve yenisi ile değiştirmeyi reddediyor.
    Bakalım ne olacak..

    bu konuda bana önerisi olan var mı acaba :) ?





    thealican adlı üye ürünü benden almıstır ve arızaya karsı bırebır degısım yapılmıstır.bu konuda bür yanlışlık olmasın.isteyen thealican arkadasımıza bu konu ile pm atabilir ve yalan söylemedişimi göreceksiniz.kendisine yeni ürünü gönderdik ve sayesınde de cok sey ogrendık.bundan sonrakı urunlerımız orijinal faturasını türkiyeye getiriyoruz.bu sekılde yasanan bir olay cok sey ögretti herkese ve tecrübe oldu:))))




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.