- x
jetta 1.6 FSI motora tüp takılırmı???
25 Cevap36506 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


1446 Mesaj
17 Nisan 2009; 18:06:50 
Bu mesajla ilgili şikayetinizi bu icon a tıklayarak yapabilirsiniz. Şikayet PM

arkadaşlar VOLKSWAGEN JETTA 1.6 FSI COMFORTLINE 115 HP
almaya karar verdik
30.000 tl
2007 model 56.570 km de
fakat çok benzin yaktığı söyleniyor şehiriçi 10 lt bu arabaya tüp atabilirmiyiz yorumlarınınz cok önemli


_____________________________


Akıl Oyunları




 
3776 Mesaj
17 Nisan 2009; 18:10:10 

brc fsi lara sıralı sistem uygulaması yapıyor.ancak fsi motorlarda lpg uygulaması bildiğimiz sıralı sistemlerden farklı çalışıyor.motor hem benzin hemde lpg yi aynı anda kullanıyor.bu durumda ekonomik olmaz bence.


_____________________________

EIRP:Effective Isotropically Radiated Power
|∇xE=-(dB/dt) | ∇xH=J | ∇.D=φv | ∇.B=0 | D=ϵ.E | B=µ.H |


5861 Mesaj
17 Nisan 2009; 18:15:33 

lpg bölümüne açsanız konuyu daha sağlıklı bilgi alabilirsiniz sanırm


_____________________________



 
18966 Mesaj
17 Nisan 2009; 18:19:26 



_____________________________



 
10517 Mesaj
17 Nisan 2009; 18:20:04 

Şehir içi 10 lt/100 km.yakmaz dikkat ederseniz,ben özenli kullanım ile 8.5 lt/100 km değerini yakadım.Jetta daha hafif bir araç.

FSI motora artık LPG takılıyor,2200 TL civarında bir fiyatı var,ayrıca hareket halindeyken %92 LPG %8 benzin tüketiyormuş.

Yalnız şunu söylemek istiyorum,LPG taktırmayı düşünenler FSI tercih etmesin.Daha ucuza,LPG'ye tam uyumlu 1.6 102 Hp 8V motor var.

Ya şehiriçinde 8-9 lt/100 km.yakıt tüketimini göze alın ya da,1.6 102 HP motor+LPG tercih edin.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deserthawk -- 17 Nisan 2009; 18:20:50 >


_____________________________

VW Passat 1.6 FSI Comfortline-Fırtına Grisi
VW Caddy 1.9 TDI Comfortline DSG-Gümüş Gri
Ford Fiesta 1.5 TDCI

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
17 Nisan 2009; 18:22:05 

Nasıl yakmaz şehir içi 10 litre dalga mı geçiyor sunuz... Su gibi yakar...


 
18966 Mesaj
17 Nisan 2009; 18:41:02 

quote:

Orjinalden alıntı: EIRP

brc fsi lara sıralı sistem uygulaması yapıyor.ancak fsi motorlarda lpg uygulaması bildiğimiz sıralı sistemlerden farklı çalışıyor.motor hem benzin hemde lpg yi aynı anda kullanıyor.bu durumda ekonomik olmaz bence.


Öncekiler aynı andaydı ama Almanya'da yasaklandığından (aynı anda iki değişik yakıtın birbirine karışmasının sakıncalı olduğuna dair raporlar üzerine) BRC dünyada ilk olarak beslemeyi 8 kademeye bölmüş ve 7 kademe LPG'den sonra 1 kademe benzin püskürten sistemi geliştirmiştir, şu anda da başarıyla kullanmaktadır ancak JETAT GOLF PASSAT araçların ECU versiyonu uygun olmaz ise bu işe baştan zaten başlamak imkansız çünkü ECU versiyonu, hatta markası (BOSCH, SIEMENS) bunun için anahtar roldedir.




http://www.arunautogas....t_injection_engines.htm

AAG now offer LPG conversions for several Direct Injection engines.

Sequent Direct Injection is the new gaseous system especially developed for the application on vehicles with petrol direct injection system. Based on the previous experience with Sequent Systems, SDI integrates new technical solutions for both hardware and software to assure the best integration on the most updated engines as direct injection ones. SDI interface software has been studied keeping the easiness characteristics but, at the same time, adding big potential as for the vehicle calibration.

March 2009 has brought more direct injection engines suitable for LPG conversion-

BRC and Zavoli offer lpg systems suitable for "Stratified Injection" petrol engines - Direct and FSI
Audi various 2.0 110kW BVY
Audi various 1.6 85kW BLP
Audi various 2.0 147kW BPY
Audi various 1.4 103kW BMY
Audi A3 2.0 110kW AXW
Audi A3 2.0 110kW BVY
Audi TT 2.0 147kW BWA
Alfa Romeo 156 JTS 2.0 121kW ecu specific
Alfa Romeo 159 JTS 2.2 136kW ecu specific
Alfa Romeo 159 JTS 1.9 118kW ecu specific
Alfa Romeo GT JTS 2.0 122kW ecu specific
Brera JTS 2.2 136kW ecu specific
Mazda CX-7 2.3i 16v MZR
Peugeot 308 1.6 16v THP
Peugeot 207 1.6 110kW 5FX
Peugeot 207 1.6 128kW 5FY
Peugeot 308 1.6 110kW 5FX
SEAT Leon 2.0 177kW BWJ
Vauxhall Signum 2.2 114kW Z22YH
Volkswagen various 2.0 110kW BVY
Volkswagen various 1.6 85kW BLP
Volkswagen various 2.0 147kW BPY
Volkswagen various 1.4 103kW BMY
Volkswagen Golf FSi 1.6 85kW BLF
Volkswagen Golf FSi 1.6 85kW BLP
Volkswagen Golf FSi 1.6 85kW BAG
Volkswagen Golf TSi 1.6 122kW CAX
Volkswagen Golf TSi 1.6 125kW BLG
Volkswagen Golf GTi 2.0 147kW BPY
Volkswagen Golf GTi 2.0 147kW BPY
Volkswagen Passat 2.0 110kW BVY
Volkswagen Passat 2.0 110kW BLR
Volkswagen Passat TFSi 2.0 147kW BWA
Volkswagen EOS 2.0 110kW BVY
Volkswagen EOS 2.0 110kW BLR
Volkswagen Touran 1.4 103kW BMY



More engine models are still due to be released, already in 2009 suitable engines include:-

Phone us on 01903 715715 to confirm specific suitability. We need the exact Engine Code.

The system attenuates the petrol injection duty cycle by up to 95% and supplies vapour LPG to provide the required air / fuel mixture.

Prices are not much more than for normal systems, starting from £1740 + vat

Contacting us is the next step to "driving down the cost of your motoring"

"Volkswagen, BMW, Audi, Mitsubishi and Vauxhall have moved boundaries for petrol technology with FSI, GDI Direct injection units. ">

Automakers carve a new path to better fuel efficiency. Tech Talk Direct Injection - The Car Connection by Frank Bohanan

Every internal-combustion engine requires three things to function properly: fuel, oxygen and ignition. Of those three, the fuel delivery is the most difficult problem to solve, since spark plugs or ignitions can be located directly in the cylinder and ambient air provides the oxygen needed for combustion.

The problem of fuel delivery has led to the development of gasoline direct-injection technology (GDI). GDI solves a number of the problems of older "wet-flow" engines, while it also allows more air to enter the cylinder, thus improving volumetric efficiency and power. It eliminates the potential for fuel puddling and/or deposits on the intake valves, for example; it also helps ensure the amount of fuel delivered to each cylinder is consistent and optimal for each cylinder. These engines are better at complete combustion too, because their high fuel-supply pressures create smaller, more uniform fuel droplets. All told, GDI can increase fuel economy and reduce emission by five to 10 percent while boosting power by about the same amount.

Costly so far

So why hasn't this technology been brought out sooner? Cost, of course, is one issue but it is not the most significant one. Actually, the main problem is the sulphur level in U.S. fuel. Both Mitsubishi and Toyota have been selling vehicles with GDI engines in the Japanese market for years. They can't sell them here because the higher sulphur levels in U.S. fuels would cause the special catalytic converters these engines use to deteriorate too rapidly. Because GDI engines run lean most of the time, a special formulation of catalytic converter is needed to meet tailpipe emission standards. Unfortunately, this type of catalyst has a very low tolerance for sulphur.


A change is coming, however. In the near future, U.S. fuels will have lower sulphur levels by law, and that will surely help the spread of GDI technology. Some states such as California already require low-sulphur fuels and will thus probably see GDI vehicles even sooner. Too, automakers are looking for new catalyst materials that can tolerate more sulphur.

Besides the Mitsubishi and Toyota home-market efforts, many other automakers are working on GDI engines.

GM says it will produce a 4.3-liter "XV8" engine with direct-injection technology. This engine will feature a narrow 75-degree bank angle with two camshafts in the block and a three-valve-per-cylinder architecture. The XV8 will also have air-assisted fuel injection to help make sure the fuel is properly atomized as it is sprayed directly into the cylinders.

GM claims the engine will produce up to 300 hp in a package much smaller than a conventional V-8. GM's GDI technology also allows the engine to run at a relatively high 10.75:1 compression ratio while still using regular-grade gasoline, which should further enhance efficiency. The greater specific output, power density and efficiency due to the integration of GDI with other technologies will surely cause it to be applied to other GM engines.

The new V-12 engine in BMW's 2002 760i/760Li models is also a GDI engine but it does not run in a stratified charge/lean mode like the majority of other GDI engine designs. The BMW engine runs at a nominal air/fuel ratio of 14.7:1, and thus uses a conventional catalytic converter design, which is not as sensitive to the sulphur level of the fuel used. The engine uses BMW's "VALVETRONIC" and "bi-VANOS" technologies to control the valves to the point where pumping losses are reduced almost to the level claimed by electromagnetic valve systems, which completely eliminate the throttle butterfly. BMW's engine is an aluminium 60-degree, four-valve-per-cylinder design displacing 6.0-liter with claimed outputs of 408 hp and 442 lb-ft of torque. These figures dwarf the 326 hp and 361 lb-ft of torque generated by the current 5.4-liter engine in the 750 models, yet BMW claims fuel economy and emission performance will be substantially improved over the 5.4-liter engine.

GDI technology should ensure the internal combustion engine's ubiquity for quite some time, since it offers significant efficiency improvements without compromising overall performance. Direct-injection technology can even be adapted to use with alternate fuels such as hydrogen or natural gas to further reduce pollution. BMW, in fact, already has hydrogen-powered direct-injection engines under development for possible production.

Tech Talk Direct Injection - The Car Connection

VAG have said :- FSI direct injection system superior petrol engines

Volkswagen has moved boundaries for petrol technology with its FSI unit. FSI takes the TDI principal of directly injecting fuel into the combustion chamber at a very high pressure. Precise metering of both the quantity of fuel injected and the fuel spray pattern brings the petrol engine closer to the efficiency of today's reborn diesel engines.

The benefits of FSI are increased fuel efficiency, better performance and lower emissions, compared with similar-sized non-FSI engines. And yet FSI units produce more power than their equivalent predecessors.

The new Golf has several FSI engine options, including 1.6 FSI with 115PS. A 2.0-litre turbocharged FSI 200 PS engine powers the new Golf GTI.

FSI (Fuel Stratified Injection)
Performance and fuel efficiency combined
First developed for the racetrack, FSI technology from Volkswagen AG, enables better performance and a higher torque whilst simultaneously keeping fuel consumption low and reducing emissions.

How does it work?
Fuel Stratified Injection describes the stratified petrol direct injection attained by this engine. Supplied by a common-rail system, the fuel is injected into the combustion chamber at a pressure of 100 bar. The reduced consumption of the FSI engine is achieved by stratification in the low and medium speed ranges. One major achievement of this engine technology is the efficient exhaust treatment with a NOx catalytic converter for reducing the nitrogen oxides found in the exhaust gases.

The specific engine code is essential as this excerpt explains "Your car's engine is a direct injection petrol thus it would be not suited for LPG conversion. Direct injection engine, relies on petrol to cool the petrol injectors in the combustion chamber but running on LPG, this will not be the case and can lead to petrol injector damage.
However, the 1AZ engine used for African market is non-direct injection, so if you change the head and the ECU, in theory you can run it on LPG no problem without any damage. However, it is not economically viable to do so as the cost of doing so will probably wipe away the savings you will make by running on LPG.
I run my Avensis on LPG. I bought this one with 3S-FE engine, which is a non-direct injection engine mainly because I had LPG conversion in mind. The later model which have the same engine as your's (1AZ-FSE) looked attractive in many ways but went for the early model because of this.
But, the 1.8 variants (1ZZ-FE) is not a direct injection engine so this can still be converted. So as the 1.6 variants (3ZZ-FE) but on 1.6 will be under powered running on LPG so 1.8 is preferred."

Ring us with your engine code to discuss your requirements 01903 715715

Arun Autogas home


_____________________________



 
641 Mesaj
17 Nisan 2009; 18:55:48 

Taner hocam yazılarınız cok güzel ve insanlara cok güzel bilgiler veriyorsunuz fakat şöyle yabancı dildeki yazıları kopy paste yaspmasak eminim daha yararlı olur belki linklerini verirseniz daha guzel olur gibi. baya iyi ingilizce bilmeme ragmen benı rahatsız ediyor :D


_____________________________



 
10517 Mesaj
17 Nisan 2009; 20:17:31 


quote:

Orjinalden alıntı: 911GT3

Nasıl yakmaz şehir içi 10 litre dalga mı geçiyor sunuz... Su gibi yakar...



FSI araç kullanıyor musunuz?Kullanmadıysanız niye yorum yapıyorsunuz?

Daha dün şehiriçi kullandım 9.3 lt/100 km ortalama yaptım.



_____________________________

VW Passat 1.6 FSI Comfortline-Fırtına Grisi
VW Caddy 1.9 TDI Comfortline DSG-Gümüş Gri
Ford Fiesta 1.5 TDCI


 
3776 Mesaj
17 Nisan 2009; 20:28:32 

yeni birşey daha öğrendik.sağol taner abi.


_____________________________

EIRP:Effective Isotropically Radiated Power
|∇xE=-(dB/dt) | ∇xH=J | ∇.D=φv | ∇.B=0 | D=ϵ.E | B=µ.H |


7934 Mesaj
17 Nisan 2009; 20:30:26 

[font="Verdana"]herşeyden önce şunu demek isterim araç pahalı gibi geldi .. ilk önce bunu sorun bence .. yanılıyorsam affola [/font]


_____________________________

Ford Connect 1.8 tdci Glx+Plus Pack & Opel Insignia 1.6Turbo SIDI Cosmo+Active Select


1893 Mesaj
18 Nisan 2009; 0:09:36 

8-8.4litre şehiriçi yakıyor FSİ GOLF.Bizdeki aracın verileri böyle.Dahada az yakmak istiyorsanız LPG takılıyor fakat işde fiyatı biraz tuzlu.


_____________________________

sakla samanı gelcek zamanı...


3591 Mesaj
18 Nisan 2009; 12:15:04 


quote:

Orjinalden alıntı: 911GT3

Nasıl yakmaz şehir içi 10 litre dalga mı geçiyor sunuz... Su gibi yakar...


Ezbere konuşmayalım . Benim de şehir içi ortalamam 8.7'i hiç geçmedi bugüne kadar.


_____________________________

"Living On Earth Is Expensive, But It Does Include A Free Trip Around The Sun"


 
2746 Mesaj
18 Nisan 2009; 12:16:50 


quote:

Orjinalden alıntı: vincentvega




Ezbere konuşmayalım . Benim de şehir içi ortalamam 8.7'i hiç geçmedi bugüne kadar.


elemanın herşeyden haberi var... öyle deme... hem de su gibi yakar...


_____________________________

Sheer Driving Pleasure.


 
10517 Mesaj
18 Nisan 2009; 12:20:30 

Bilmeyen konuşmasın,yakıt tüketimini bilmek için arabayı kullanmak gerekir.Ha,bu araba 10 lt/100 km.yakmaz mı,istersem 14 lt/100 km bile yaktırırım,bunu her arabaya yapabiliriz,buradaki standart 2500-3000 devir/dakika vites değiştirmek,ani hızlanmalar kaçınarak kullanmak.


_____________________________

VW Passat 1.6 FSI Comfortline-Fırtına Grisi
VW Caddy 1.9 TDI Comfortline DSG-Gümüş Gri
Ford Fiesta 1.5 TDCI


 
4046 Mesaj
18 Nisan 2009; 12:22:59 


quote:

Orjinalden alıntı: deserthawk

Şehir içi 10 lt/100 km.yakmaz dikkat ederseniz,ben özenli kullanım ile 8.5 lt/100 km değerini yakadım.Jetta daha hafif bir araç.

FSI motora artık LPG takılıyor,2200 TL civarında bir fiyatı var,ayrıca hareket halindeyken %92 LPG %8 benzin tüketiyormuş.

Yalnız şunu söylemek istiyorum,LPG taktırmayı düşünenler FSI tercih etmesin.Daha ucuza,LPG'ye tam uyumlu 1.6 102 Hp 8V motor var.

Ya şehiriçinde 8-9 lt/100 km.yakıt tüketimini göze alın ya da,1.6 102 HP motor+LPG tercih edin.





_____________________________



1446 Mesaj
21 Nisan 2009; 17:34:43 

anlaşılan LPG pek mantıklı değil fiyat 30000
dod bursada bilmyorum ama alternatifleri değerlendireceğim
hepinize teşekkürler


_____________________________


Akıl Oyunları




1446 Mesaj
23 Nisan 2009; 14:02:47 

ve araba satılmış malesef 29000 ytl ye


_____________________________


Akıl Oyunları




7998 Mesaj
23 Nisan 2009; 14:04:28 

Bence o paraya 4-5 daha ekleyip pazarlıkla Passat felan bakın. Geniş en azından...


_____________________________

2013 Citroen C4 E-Hdi Mcp 1.6 115 Hp Exclusive - SAM
2013 Toyota Corolla 1.4 D4D M/T 90 Hp Advance


 
10517 Mesaj
23 Nisan 2009; 18:53:10 


quote:

Orjinalden alıntı: bayhakan

ve araba satılmış malesef 29000 ytl ye



Satılır tabi,Volkswagen ülkemizde ikinci eli en güçlü markalardan birisi.

Ama size dediğim gibi şehiriçi yakıt tüketimine dikkat edin,LPG oluyor FSI motora;ama bence takılmamalı,benzinde kullanılmalı.

Bugün İzmir'e göre trafik ortalama yoğunluktaydı,hatta bir ara bayağı dur kalk yaptım,yakıt tüketimim 9.1 lt/100 km oldu.Aynı sürüş koşullarında Jetta'nın 8.5-8.7 lt/100 km tüketimi olur herhalde.

Dediğim gibi ya bunu göze alın,ya da 1.6 102 HP motor alın,bu şekilde hem arabayı daha ucuza alırsınız,hem LPG dönüşümü daha ucuza hallolur,hem de sürerken yakıt tüketiminiz daha düşk olur.LPG'li olsa da FSI çalışırken benzin tüketiyor.


Eğer 5-6 bin TL daha verebilecek durumunuz varsa 1.6 FSI Passat alabilirsiniz,çok memnun kalacağınıza eminim,tabi ki Jetta da çok güzel bir araç.



_____________________________

VW Passat 1.6 FSI Comfortline-Fırtına Grisi
VW Caddy 1.9 TDI Comfortline DSG-Gümüş Gri
Ford Fiesta 1.5 TDCI


 
1 Mesaj
25 Nisan 2009; 10:57:10 

takılır dostum takmazsan sorun zaten daha ekonomik olur.şimdi sıralı sistem var deli gibi bişey


_____________________________



 
18966 Mesaj
25 Nisan 2009; 11:48:02 



_____________________________



 
18966 Mesaj
25 Nisan 2009; 11:50:57 

http://www.lpghaber.com...TOGAZ=-topic-21039.html

ATILIM OTOMOTİV OTOGAZ SİSTEMLERİ LTD. ŞTİ.

Merkez Mah. Tuna Sok. No:8 G.O.Paşa 7 İSTANBUL
0 212 581 21 00 - 563 21 03
Bayiliklerimiz: BRC - ATİKER
Web: www.atilimotogaz.com

0
0
0




_____________________________



 
809 Mesaj
31 Ağustos 2011; 0:40:48 

motor kodu BLF olan 1.6 fsi araçlara Prins VSI DI montajı yapılmaktadır,

www.prins-tr.com

saygılarımla,


_____________________________

web: www.prins-tr.com


 
2 Mesaj
4 Temmuz 2014; 14:31:22 

Valla arkadaslar sizlere de bi fikir versin diye soyluyorum gecen sene 2013 temmuzda (1.6fsi jettama kayseride landi renzo lpg taktirdim cok da memnunum taktirdigim markada benzin ve lpg ayni anda tuketiliyo sehirler arasi bircok kez olcum yaptim toplamda benzin+lpg km de 20-22 krs yakiyor Lpg yi de 2500 tl ye taktirmistim hic dusunmeyin taktirin gitsin...



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



55 Mesaj
4 Temmuz 2014; 14:53:24 

Takılıyor, diğer tüplerden daha iyi performansa sahip oluyor. Tüp olduğunu anlayamayacağın derecede.


_____________________________

الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِيبَةٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعونَ.

Ellezîne izâ esâbethum musîbetun, kâlû innâ lillâhi ve innâ ileyhi râciûn(râciûne).

Onlar ki, kendilerine bir musibet isabet ettiği zaman, «Biz Allah içiniz ve biz nihâyet ona döneceğiz,» derler.
Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.555