Şimdi Ara

TAVSIYE: Yeni GTX 285 kullanicisina tavsiyeleriniz var mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
1.352
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaslar,

    Yaklasik 1.5 senedir nVidia kart kullanmadim, kullandigim en son nVidia kart 8800 Ultra. Tabii o zamandan bu zamana cok sey degisti, PhysX, CUDA gibi teknolojiler cikti, driverlar cag atladi. Ozellikle yapmam gereken seyler var mi? Driver tarafinda tuning icin neler kullanilmali? OC potansiyeli, araclari ve saglikli isi degerleri gibi tecrubelerinizi benimle paylasirsaniz cok sevinirim.

    Madem ATI'in 48XX serisininden cogu karti kullandik, nVidia'nin GTX serisini denememek haksizlik olur degil mi? Bunu da ASUS GTX 285 Top Edition ile yapacagim, 1-2 gun icinde kart elime gececek.

    Yardimci olan herkese simdiden cok tesekkurler,

    Hicks



  • anakart son surum drıverı kur

    ekran kartının 185.68 kurabilirsin icinde ki fizik sürümünü kullan

    tek monitörde isen single display perfomance ayala nvidia cp den

    high quality yap ki ufak optimizasyonlarda olmasın

    triple buffer on

    vsync always on yap ben öle kullanıyorum

    fiziğide oyun kullanmadıkca enable bırakma yeterli


    bunun dısında da digital vibrance kontrol ayarı ilede masa üstü ve oyunlarda ki renkleri gelistirebilirsin 15 falan ideal ben ölekullanıyorum

    + Directx son sürüm mutlaka kur


    bundan sorada evga precision cekerek oc leyebilirsin



    kral bi kart almıssın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Timeguard -- 12 Nisan 2009; 13:34:54 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Timeguard

    anakart son surum drıverı kur

    ekran kartının 185.68 kurabilirsin icinde ki fizik sürümünü kullan

    tek monitörde isen single display perfomance ayala nvidia cp den

    high quality yap ki ufak optimizasyonlarda olmasın

    triple buffer on

    vsync always on yap ben öle kullanıyorum

    fiziğide oyun kullanmadıkca enable bırakma yeterli


    bunun dısında da digital vibrance kontrol ayarı ilede masa üstü ve oyunlarda ki renkleri gelistirebilirsin 15 falan ideal ben ölekullanıyorum

    + Directx son sürüm mutlaka kur


    bundan sorada evga precision cekerek oc leyebilirsin



    kral bi kart almıssın


    zotac gtx280 de de evga precision calısıyor mu ?..




  • tabiki calismiyor


    edit:calisiyormus :))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rabbitweed -- 12 Nisan 2009; 14:42:23 >
  • Riva Tuner var onla OC çekersin her türlü.Ben hep öyle yapıyorum.

    @Hiks

    Bana sorarsan gtx 275 al derim.Asus bide baya pahalıdır.Alacağın GTX 275 OC çek al sana GTX 285 ben öyle yapmayı düşünüyorum fiyat farkı çok var.Perfomans farkı çok yok ama söyleyim dedim.
  • oyun oyna!
  • quote:

    Orjinalden alıntı: desert_rain

    oyun oyna!


    +1
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rabbitweed

    tabiki calismiyor


    edit:calisiyormus :))


    2. satır güzel haber..
  • kartın hayırlı olsun ben çok memnunum sende olacağını düşünüyorum..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: max975

    kartın hayırlı olsun ben çok memnunum sende olacağını düşünüyorum..



    bende memnun olurdum heralde (776x1631x3118)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Timeguard -- 12 Nisan 2009; 15:17:04 >
  • Bugün 4 tane GTX 295 aldım, bana tavsiyeleriniz neler?






















  • quote:

    Orjinalden alıntı: DsgnrYgt

    Bugün 4 tane GTX 295 aldım, bana tavsiyeleriniz neler?



    birini bana ver
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Timeguard

    quote:

    Orjinalden alıntı: max975

    kartın hayırlı olsun ben çok memnunum sende olacağını düşünüyorum..



    bende memnun olurdum heralde (776x1631x3118)



    3118mhz bellek hızı GDDR3'te yeni rekor.0.1 nanosaniye galiba.




  • Şuraya o hızlarda alınmış herhangi bir test sonucu koymadıkça inanmam.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fettah34

    Şuraya o hızlarda alınmış herhangi bir test sonucu koymadıkça inanmam.

    Koysa inanır mısın?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ecay


    quote:

    Orjinalden alıntı: Fettah34

    Şuraya o hızlarda alınmış herhangi bir test sonucu koymadıkça inanmam.

    Koysa inanır mısın?


    en iyisi defaultta kullanın bakın bana..Zaten kart guclu fazlasına gerek yoq

    bu arada 3100




  • Hocam öncelikle hayırlısı olsun driver için özellikle guru3d forumlarına göz gezidrmeni tavsiye ederim genelde betalar çıkar çıkmaz orda yayınlanıyor
  • EVGA Precision çalışıyor EVGA harici kartlarda da. Ben de MSI 260 ile çalıştırıyorum örneğin.



    @Hicks hocam sen, ilk çıktığı gibi aldığın HD 4850'den önce GeForce kullanmıyor muydun? 1,5 sene olduğuna emin misin? HD 4850'den önce bir süre ara mı verdin bu işlere yoksa?



    Valla yeni şeyler, tuning vs. hakkında bir şey diyemeyeceğim, zaten GTX 285 kullanıcısı da değilim; ama yazayım yine de bir iki şey. Başkalarının işine yarayabilir en azından:


    Maximum Pre-Rendered Frames ayarı eklendi sürücülere.

    ATi tarafında AtiTrayTools'la, nVidia tarafındaysa Rivatuner'de zaten eskiden beri bulunan bu ayar, istisna durumlar var mı bilmiyorum ama, 1'de tutulmalı. Gerek vsync açınca oluşan fare - klavye tepkisindeki ağırlaşmayı azaltmak; gerek örneğin Oblivion'da(belki Fallout 3'te de öyledir) 60 - 70 sınır karelerin altından itibaren oyunun tepkilerindeki ağırlaşmayı azaltmak (devasa fark oluyor. Ayar 3'ken örneğin 30 karede iyice kağnılaşırken, 1'e alınca 30 karede ciddi rahatlama oluyor); gerekse, örneğin -bu durumlar hâlâ devam ediyor mu bilmem ama- Age of Empires 3, Assassin's Creed'de oluşabilen sürekli teklemeleri(FRAPS standart kare/sn'sine yansımayan teklemeler. Stuttering durumu) çözmek için 1'de tutmak gerekiyor. 3'teki hâli, belki AoE3 ve AC durumları giderilmiştir ama, Oblivion'daki ve vsync etkisindeki gibi durumlar için en azından, zorunluluk.

    Tabii ben bunları yazdım ama, Hicks zaten biliyor. Madem konu açtı, ben de herkese yönelik yazayım dedim. Daha önce bu mesele için bir konu da açmıştım zaten. Sildim sonra o konuyu.



    Sürücülerde çok eskiden beri bulunan bir ayar: Texture Filtering - Negative LOD bias.

    Clamp'a getirince negative Lod bias engelleniyor. Pozitive LoD bias da yapmıyor tabii. Zorla 0'da bırakıyor, oyunda negative varsa.

    Clamp ayarına da, kırık-köşeli durumları azaltmak, yumuşak bir hâl kazandırmak gibi bir sebep sunulmuş. Gayet de mantıklı, yerine göre. Ayrıntı gösterelim derken o ayrıntının kırık görüntüye yol açması gibi durumlar olabiliyor çünkü. Taa abuk subuk uzaktaki ağacın iki dalının, iki yaprağının arasını göstereyim derken komik şeyler(abuk bir beyaz nokta(o boşluğu temsil ediyor güya) - beyaz noktalar gibi) çıkabiliyor ortaya.


    Ama sonuçta, ayrıntıyı azaltmakla bu işi yapan bir ayar ve kare/sn'yi çok çok az da olsa arttırabilir.

    O nedenle, Radeon'la bir karşılaştırma yapılacaksa, Allow'da bırakıp hiç ellememesini sağlamak doğru olur. Radeon standart ayarlarında müdahele etmiyor çünkü.



    Trilinear optimize, sanırım kapalı tutulmalı. Görüntü kalitesini deneyip gördüğümden değil de, GeForce FX zamanındaki, en azından FX zamanı sürücülerdeki dandik trilinear'la ilgili bir ayardı bu galiba. Hâlâ aynı işi yapıyorsa, açık bırakılması "çakma trilinear" gibi bir duruma yol açabilir. Ne demekse artık.
    Tabii, Radeon'un bu konudaki güncel durumunu bilmek gerekir. O da belki bir şeyler çeviriyordur.

    AF optimize ise, bilemiyorum. Radeon ne gibi optimizeler çeviriyor, bilmiyoruz. "Gerekmeyen" yerlere AF yapmama-"uygunlaştırılmış" biçimde yapma muhabbeti iki taraftan da uzun yıllardır duyduğumuz bir şey. Radeon'da da benzeri kendiliğinden yapılıyorsa şahsen şaşırmam. Açılıp açılmayacağına iyice araştırıp karar vermek lâzım, bir karşılaştırma yapılacaksa.

    AtiTrayTools'taki Triliner ve AF optimize isimli ayarların kendiliğinden işaretsiz durması bu konuda pek bir anlam ifade etmez sanırım. Zaten, GeForce'te AF optimize ayarının kare/sn'yi önemsiz denmeyecek ölçüde etkilediği bir iki durumda AtiTrayTools'tan Af optimizeyi açmam bir şeyi değiştirmemişti kare/sn adına. Tabii bu da bir anlam ifade etmeyebilir.



    Ambient Occlusion, 185.20'den itibaren eklenmiş bir ayar. Hicks hocam zaten biliyordur, kesinlikle denenmesi gereken, çok şey değiştiren bir ayar. Değişim, kare/sn için de geçerli tabii.

    Crysis için, ayar yüksek kalitedeyken birkaç görüntü koymuştım, 185.20 ile. 185.68'teki değişik midir, bilmiyorum.

    http://forum.donanimhaber.com/m_28797448/mpage_1/key_//tm.htm#28802597

    Not: Konunun başında yer alan @CeFurkan'ın nedense hâlâ silmediği iki görüntüye bakmayın. O görüntülerle ilgisi yok ambient occlusion'un.



    Extension Limit:

    Eski OpenGL uygulamaların açılmaması gibi bir durum olursa, bu ayar açık duruma getirilmeli. Zamanında, 8800 GTS G80 kullandığım sıralar CoD1'i denediğimde, oyunu açabilmek için bu arkadaşı etkin duruma getirmem gerekmişti örneğin.



    Vsync olayı ise sinir bir şey. Pre-render limit'i istersek 1'e getirelim, tazelemeyi de istersek 75'e getirelim (tazleme yükseldikçe bahsedeceğim şeyin etkisi de azalıyor), fare hareketine gelen tepki örneğin, vsync kapalıykenki kadar hızlı olamıyor ister GeForce, ister Radeon kullanın. Tamam belki 85'in üstü gibi değerlerde sorun kalmaz, ama 75'te olmuyor bu iş. Çoğu kişi de en fazla 75 seçebileceğine göre.

    Kaldı ki, kare/sn'nin vsync sınırının yarısına düşmesi sorunu da triple buffer'i açmakla her zaman çözülemiyor gördüğüm kadarıyla.


    Tamam, kare/sn sınırlandığı için o sınırın üstünde kare verilebilecek durumlarda güç tasarrufu/sıcaklık düşüşü söz konusu oluyor ve elbette kırıkların giderilmesi önemli; ama hassas bir fps oyununda fare-klavye tepkisinin çok azıcık ağırlaşması bile affedilemez. Ki 75 hz - Pre render 1 durumundaki ağırlaşma öyle çok azıcık da değil.

    Yok mudur bunun bir yöntemi?



    PhysX konusundaysa, desteklemeyen oyunlarda, hatta destekleyen oyunlarda ama PhysX efekti barındırmayan haritalarında, PhysX açıp kapamanın kare/sn'yi (elbette, ekran kartı sınırından bahsediyoruz. Gidip de işlemci sınırlarken veya başak bir sınır varken test edecek değiliz) düşürdüğünü görmedim şu ana kadar. Destekleyen ve efektin etkin olduğu oyunda, ekran kartı sınırını elbette düşürebilir, Mirror's Edge'de düşürüyor da; ama onun haricinde sallamaya - kafayı takmaya("ya kare/sn düştüyse lan" tarzı) gerek yok gibi. Bilmem, istisna varsa bana denk gelmemiş olabilir.

    Ha gelmişken, Mirror's Edge hakkında bir şey daha diyeyim:

    Bu oyunda, PhysX efektlerini kapatsanız bile, PhysX efekti açık - GeForce PhysX hızlandırma açık durumuna göre ciddi ölçüde(sisteme - donanımların kullanım oranına - kare/sn'nin neyin belirleyicliğinde olduğuna bağlı tabii) düşük kare alacağınız yerler var.

    Yani oyun PhysX'e gerçekten bağımlı.

    PhysX efektini açıyorsunuz ve efekt görüntüde yerini alıyor. GeForce hızlandırmayı da açıyorsunuz ve kare/sn'yi yükseltiyorsunuz (GeForce hızlandırma açılmazsa, elbet, efektlerin kapalı olduğu durumdan daha düşük olacak). Sonra, efektleri kapatıyorsunuz(hızlandırmanın önemi zaten kalmıyor bu durumda. açıp kapamanız bir şeyi etkilemiyor yani)); ama bakmışsınız ki kare/sn gene çok daha düşük (hızlandırmasız PhysX efektindekinden oldukça yüksek, ama diğer durumdan oldukça düşük).

    Normâl, 5 - 10 kareli PhysX efekti harici, bir de böyle bir cinslik var. Karşılaştırmalı test düşünüyorsa kesinlikle dikkat edilmeli.


    Gene Mirror's Edge'yle ilgili:

    Bu oyunda, Radeon'da daha fazla olmakla beraber, Radeon'da da GeForce'te de sürücüden AF açmak, seviyesine göre başarımı ciddi biçimde düşürüyordu. (son sürücülerle değişmiştir.)

    Oysa oyun zaten kendiliğinden açıyor 16x AF'yi, ini'den kapatılmazsa. Oyun kendiliğinden açınca, sürücüden de açmak başarımı rezil ediyordu, kısaca.
    Buna da dikkat edilmeli. Eminim pek çok kişi sürücüden AF açıp boş yere çok daha düşük karelerle oynamıştır.




    Bellek band genişliği

    GTX 200 serisi kartların, G92 kartlardaki düzeyde bir bellek band genişliği durumu yok, malûmunuz. Ama bu demek değil ki, onlarda da ciddi önem kazanması, öne çıkması olanaksız. "Yüksek" band genişliği değerleri yanıltmamalı, oranlar önemli.

    Elimdeki GTX 260 G200-100 (192-64-28-448) ile, BioShock ve UT3'ten birer sahneyle 1280x1024 4x MSAA ve 1280x1024 8xQ CSAA'da örnek vereceğim. Yanılmıyorsam 181.22 WHQL ile denemiştim. Sürücüde, AF optimize açıktı, diğeri kapalıydı yanılmıyorsam.
    Not: Elbette, bu oyunların her sahnesi böyle değil. Ben özellikle seçmiştim sahneleri. Başka bir sahnede, aynı ayarda durum değişebilir.


    Önce, 576/1242/1998'de çalışan ilk nesil(192-64-28-448) GTX 260'la 648/1476/2484'te çalışan GTX 285 arasındaki birim gücü farklarını yazalım ki, 260'la vereceğim sonuçlar ne kadar anlamlı bir görülsün:

    Doku birimi: %40,6

    ALU(aritmetik işlemci): %48,5

    ROP: %28,5

    Bellek: %42


    Gördüğünüz gibi, ROP'un öne çıkması gibi bir durum ve başka bir terslik (her şey bu dört birim ve güçlerinden ibaret değil) yoksa, ilk nesil düz 260'la vereceğimiz band genişliği etkisi oranları gayet anlamlı.



    http://farm4.static.flickr.com/3407/3244122356_0e85a60c9a_o.jpg


    1280x1024 4x MSAA - 16x AF:

    576/1242/1998: 69 kare (aslında 70 veya 69-70 gibi olacağı durum da var. Belki kameranın çok küçük hareketine bakar. Ben 69 olarak aldım)

    576/1242/2214: 73-74 kare (74 ağırlıklı)

    576/1242/2430: 77-78 kare (78 ağırlıklı)

    576/1242/2592(2646 da diyebiliriz): 80 kare (2646'da hafif 81 durumu da olabilir)



    756/1566(1620'de test yapılabilir mi emin değilim)/1998: 76 kare

    756/1566/2592: 90-91 kare (91 ağırlıklı)


    1280x1024 8xQ CSAA - 16x AF:

    576/1242/1998: 42 kare

    576/1242/2214: 45 kare

    576/1242/2430: 47-48 kare

    576/1242/2592: 49 kare


    756/1566/1998: 45 kare

    756/1566/2592: 54-55 kare




    http://farm4.static.flickr.com/3494/3244671110_8d3749ac2e_o.jpg

    1280x1024 4x MSAA - 16x AF:

    576/1242/1998: 65-66 kare

    576/1242/2214: 70 kare

    576/1242/2430: 74 kare

    576/1242/2592: 76-77 kare (çoğunlukla 77 kare)




    @Hicks hoca, sen şöyle bildiklerini yaz genel olarak. Biz de, geriye diyebileceğimiz bir şey kalırsa deriz.

    Öyle bir konu açmışsın ki, ne söylense "ben biliyorum onu" cevabı alınmayacağını düşünmek hayli zor:) Bilgisiz birinin konusu değil ki bu.




    Not: Pek çok ayarın nVidia Türkçesindeki karşılığı aklıma tam gelmiyor şu an. Ondan yazmadım. Şu an İngilizce sürücüdeyim.


    Not 2: @Hicks, gene aklıma geldiğince bir şeyler yazıp durdum. Eğer istersen özel iletiden ulaş, hemen silerim bu gönderiyi. Şöyle bakınca gerçekten çok ilgili durmuyor ve tiksindirici bir görüntüsü var yazının.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 13 Nisan 2009; 2:16:29 >




  • durumlar ne
  • vespasianus hocam,

    konuyla ne kadar alakalı olduğu tartışılır ama...
    gtx 275 in gtx285 ten yeri geldiğinde aynı yeri geldiğinde geçmesinin sırrı nedir.
    bildiğim kadarı ile ortada yenilenmiş veya fix edilmiş bir mimari de yok?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.