Şimdi Ara

Oyun dünyası da 'Bulut Bilgi İşlem' hazırlığında; Sony ve OnLive'dan son gelişmeler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
7.714
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dağıtık bilgi işlem ve sanallaştırma teknolojileirnin hayli popüler olduğu günümüzde yeni birkavram olarak "Cloud Computing" teknolojisi de sık sık gündeme gelmekte. Henüz yaygın anlamda geçerliliği olan bir Türkçe karşılığı kabul görmüş olmasa da bazı basılı yaygın organları ile çok uluslu firmaların Cloud Computing kavramını "Bulut Bilgi İşlem" olarak kullanmaya başladığını tanık olmaktayız. Haberimizin detaylarına geçmeden önce Bulut Bilgi İşlem teknolojisini kısaca tanımlamakta fayda görüyoruz.


    En temel açıklamasıyla Bulut Bilgi İşlem, sanallaştırılmış kaynaklar ile internet üzerinden hizmet sağlanması, kullanıcıların donanım - yazılım bağımlılığına veya kurulumuna ihtiyaç duymaksızın gereksinim duydukları uygulamalara internet üzerinden, bağlanılan merkezin donanımsal alt yapısını (sunucusunu) kullanarak erişmesi, kullanması ve faydalanması anlamına gelebilir. Oldukça detaylı bir kavram olan Bulut Bilgi İşlem için çeşitli örnekler üzerinde durulsa da kullanım yaygınlığı da göz önüne alınarak özellikle Google'ın Docs servisine vurgu yapıldığını da belirtelim.


    Farklılıkları ortadan kaldıran yapısal özellikleri, uygulama maliyetlerini en aza indirme hedefi ve diğer pek çok avantajıyla Bulut Bilgi İşlem, IT teknolojilerinin geleceğinde büyük önem oynuyor. Zaten global pazarın lider isimlerinin Bulut Bilgi İşlem dünyasına ciddi yatırımlar yapması da bunun en güzel örneği.


    Haberimize konuk olan Sony'nin de yapılan yorumlara göre oyun dünyasını Bulut Bilgi İşlem ile tanıştırmayı planladığı belirtiliyor. Geçtiğimiz haftalarda PS Cloud markasını kaydettiren Japonya merkezli elektronik devinin oyunlar başta olmak diğer dijital eğlence unsurları için aktif olarak Bulut Bilgi İşlem avantajlarından
    faydalanmayı hedeflediği belirtiliyor.


    Sony'nin Bulut Bilgi İşlemle ilgili olarak neler planladığı henüz su üzerine çıkmış olmasa da bu yönde atılan somut bir adım adım Sony'nin gelecek planları hakkında dikkat çekici ipuçları verebilir. Bahsettiğimzi somut adım OnLive firması tarafından tanıtılan Bulut Bilgi İşlem tabanlı yeni oyun konsolu "micro console". Oyun Geliştiricileri Konferansı'nda tanıtılan bu konsol hayli konuşulacağa benziyor.


    alt="Oyun dünyası da 'Bulut Bilgi İşlem' hazırlığında; Sony ve OnLive'dan son gelişmeler"


    OnLive'ın Bulut Bilgi İşlem tabanlı oyun konsolu


    Sony PlayStation 3, Microsoft Xbox 360 ve Nintendo Wii gibi mevcut oyun konsollarına kıyasla çok daha ucuz olacağı belirtilen Bulut Bilgi İşlem tabanlı yeni oyun konsolu, ciddi fiyat farkına rağmen Crysis gibi yüksek grafik gücü gerektiren yeni nesil oyunların 720p çözünürlüğünde oynanabilmesine olanak tanıyacak.


    Peki mevcut konsollarla oynanabilen bu oyunlar ciddi ölçüde daha ucuza satılacak OnLive konsolunda nasıl oynanabilecek. Aslında oyunların işlem süreci OnLive'ın "micro console" isimli konsolundan ziyade firmanın sunucularında gerçekleşecek ve hazır görüntü yollanacak. Tabii süreçten de anlaşılabileceği üzere bu durum bağlantı alt yapısının yeterliliğini de tartışmaya açıyor. Zira Crysis'i, Bulut Bilgi İşlem ile 720p oynayabilmenin yüksek bağlantı hızı gerektirdiği sorusu akıllara gelebilir. Ancak OnLive cephesinden yapılan açıklamaya göre, TV kalitesinde oyun deneyimi için en az 1.5Mbps, 720p çözünürlüğü içinse en az 5Mbps bağlantının yeterli olacağı belirtiliyor. Tabii tüm gelişmeler ışığında akıllara acaba "lag" yaşınır mı sorusu da gelmiyor değil.


    OnLive cephesi "lag" konusunda da iddialı ve hizmetin hayli hızlı olacağını ve etkin bir şekilde kullanılabileceğini belirtiliyor. Talebe göre oyunların hizmet dahilinde kullanıcılara sunulması beklenirken Bulut Bilgi İşlem dünyasının öne çıkan avantajlarından birisi olarak kullanıcılara sisteme herhangi bir kurulum yapmayacaklar. Aralarında EA, THQ, Codemasters, Ubisoft, Atari, Warner Bros, Take-Two, ve Epic gibi sektör devi yapımcı ve dağıtımcıların bulunduğu firmalar, OnLive'ın bu yaklaşımıyla ilgilenirken geliştirilen Bulut Bilgi İşlem tabanlı konsolun popüler olabileceğini düşünüyorlar.


    Lag sorunu ve paket kayıpları için özel algoritmalarla geliştirilen patentli video sıkıştırma teknolojisi ile oyunların 720p çözünürlüğünde oynanabileceği beliritiyor. Tüm bu gelişmelere ek olarak GDC'de, Crysis Wars'ın OnLive üzerinde tahmin edilenden de daha iyi oynanabildiği yorumlar olduğunu da belirtelim. Görünüşe göre Bulut Bilgi İşlem önümüzdeki aylarda sık sık gündeme gelecek ve sektör IT firmalarının yanı sıra oyun stüdyoları ve diğer geliştiriciler de bu yeni yaklaşımın bir parçası olacaklar.








  • Çok değişik bir sistem. Ama Türkiye'de şu an için yaygınlaşması imkansız gibi. TT internet hızını biraz arttırmayı başarırsa belki... En hızlısı 4Mbps zaten bunun 720psi için 5Mbps istiyor. Biz yine beklemeye devam
  • Fikir dahiyane, proje mükemmel işliyor.

    Geleceğin oyun sektörü bu yönde olacak artık.

    2009 kışında Amerikada hizmet verilmeye başlanacakmış. Onlar tadına bakacaklar. Amerikada olmak istedim bi an.

    Ama yaygınlaşması tahmin edilenden daha uzun sürebilir. Türkiyeye gelmesi 5 sene içinde mümkün değil gibi gözüküyor.

    O yüzden ilk etapta 3. dünya ülkeleri bişey beklemesin diyorum ben.
  • bende yerli bi "bulut bilgi işlem" adında firma var, sony buna ilgi duymuş sandım :)))
  • @adilazimdegilx 8mbit çıktı ama bazı bölgelerde berbat şuan için 8mbit i 5 6 mbit gibi kullanabilirsek 720p için yeterli olacaktır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: adilazimdegilx

    Çok değişik bir sistem. Ama Türkiye'de şu an için yaygınlaşması imkansız gibi. TT internet hızını biraz arttırmayı başarırsa belki... En hızlısı 4Mbps zaten bunun 720psi için 5Mbps istiyor. Biz yine beklemeye devam

    Şu an içini bırak en az on sene sonra falan yaygınlaşır. O zamanda bunu geliştirirler falan. Geliştirdikten on sene sonra biz kullanırız. Öyle öyle kısır döngü olur işte.
  • neden bahsediyonuz vdsl 2 ne güne duruyor 16mb 32mbyte.
  • çok şık bir tasarımı var ama..
  • aklımın ötesinde umarım başarılı olur ve yaygınlaşır.yanlız bu oyun ve tüm içerik satan firmalar için filmde dahil korsanı ortadan kaldırır.bulut bilgi işlem kullanırsak hep karşıdan bilgi alacagız birazda belli bir kuruma baglıyacaklarmış gibi geliyor.crysis i bi kablo baglantısıyla oynamak gercekten etkileyici olmuş.
  • bunun anlamı artık oynadığımız kadar ödeyeceğiz ve surekli online :)
  • güzel sistem
  • Bu sistem korsanı bitirir. Kapalı devre bi sıstem oyunları online alıcagız ek bir yukleme gerektirmeden tamamen server üzerinden oyun oynuycagız.Oyun yapımcıları için super haber ,biz oyuncular için bekleyip görecegiz
  • vay be bi an içim gitti. çip mip firmware derdi yok .yanında dvd taşıma derdi yok. yüklemek beklemek cd değiştrmek yok. ufacık alet al git istediğin yere takıl. 20 30 tane sağlam oyun alsam 4-5 senede yeter. keşke adam gibi otursa bu sistem cok iyiymiş......
  • Valla ne saçmalık anlamadım. Computing=Hesaplatma demek benim bildiğim. Cloud Computing de Bulut Hesaplatma oluyor. Ama kalkıpta bizim yabancı filmlerin adını kendi kafalarına göre çeviren Türkler gibi yapılıpta ona Bulut Bilgi İşlem denilirse gülerim. Zaten Bulut Bilgi İşlem yazınca Bilgisayar firması adı falan sandım.
  • peki aynı anda 20 bin kişi full çözünürlükte crysis oynamak isterse nasıl bir server bunu kaldırabilir?? tabi iyimser bir tahmin.. oyunun yeni çıktığını varsayarsak birkaçyüzbin kişide aynı anda oynamak isteyebilir? bunu kaldırması içinserverın IBM Roadrunner gibi birşey olması lazım..hatta daha fazlası.. temiz olsun daha sağlıklı olsun orta ayarlarda kendi sistemimde oyniyim...
  • güzel tasarm :=)
  • arkadaşlar sistem özel üyelikler üzerinden çalışıcak ve hatta başkaları izin veridiğiniz sürece sizin oyununuzu falanda görebilicek izliycek. Cidden güzel bir sistem. Şimdi asıl noktaya dönersek bildigiği kadarıyla adamlar üyeliğinize oyunun yüklü olduğu sunucuda alan açıcak ve kişiye göre artması durumunda server sayıları arttırılcak. Siz zaten oyun için para vericeksiniz. Bir de alet için başta verilicek ve bu sayede onlarda server parasını karşılayacaklar. Eğer hesaplar doğru tutar ve destek görürse zaten bayagı güclü olucaktır dedikleri gibi. Ama unutmayın Nvidia İntel ve Amd&Ati bunun hakkında ne diyecek cok önemli. Cünkü bu durumda basit bir pc cok yeterli gelicek tamamen kalitesi yüksek bir hal icin ;) Kendi cözücüsü falan her ayrıntısı tamam ;) Size videoyu göndericek sizden kontrol ünitesi bilgilerini alıcak isliycek ve yine videoyu göndericek böyle bir döngü bu ;)




  • Bu projeyi yaşatmazlar.Konsol ve pc parçası yapımcıları için oldukca zararlı bir iş oluyor bu.
  • Ben umutluyum bu gelişmeler yakında yeni nesil konsolarda da uygulanmaya başlayacaktır.
  • geleceğin bilgisayar sistemlerinin bu yönde olacağı söyleniyordu
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.