Şimdi Ara

LPG VE BUJİ SEÇİMİ (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
102
Cevap
0
Favori
39.731
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1mm tırnak aralığı hem lpg hem de benzin kullanımı için normal midir? Yoksa mutlaka 0,9mm ye çekilmeli midir?
  • Bugün yeni bujileri taktırdım. Yarın da lpg ayarlarını yeniden yaptıracam.
  • Lpg ayarını yaptırdım, yeni gaz filtresi de takıldı ve lpg ayarını yaparken ustaya mevcut ayarı biraz daha açmasını, performansa yönelik ayarlamasını istedim, o da yaptığını söyledi.
    Şimdi son durum itibariyle;

    Ngk platinum buji takıldı, gaz filtresi değişti ve gaz ayarı yeniden daha iyi performansa göre ayarlandığı halde aracın gazda gidişinde en ufak bir iyileşme olmadığı gibi yokuş çıkarken sanki eski buji, filtre ve ayarlara göre daha kötü hissi uyandı bende. Yani 50 TL bujilere ve 40 TL de gaz filtresi ve yeni ayara rağmen giden 90 TL sonucu elde var sıfır gibi gibi.. sanki boşa yapılmış gibi gibi..

    Daha sonraki kullanımlarda düzelme olur mu yoksa müdahale yapılmazsa bu böyle mi kalır?
  • Kimse bir cevap vermemiş, ben de gelişmeleri yazayım..
    Aracım ngk buji, lpg ayarı ve gaz filtreleri değişmiş hali ile ilk günkü kötü durumunu bugün itibariyle tamamen düzeltti. Her geçen gün daha iyiye gitti ve bugün eskiye oranla daha iyi. Kullandıkça düzelenler durumunda yani.. hadi hayırlısı..
  • benim aracımın (1.6 Lacetti) bujileri 28.500 km de değişti ve 42.800 de lpg takıldı. Şu an 58.000 de ve bujiler halen sağlam 60.000 bakımında değiştireceğim. ben bu lpg de buji az gider olayına inanmıyorum. Ustalar (dışarıdaki) söyleyip duruyor, oluyorsada bizimkilerde bir şey yok.
  • Ustalar neden sorulara yanıt vermiyorsunuz? Çok mu zor soru soruyoruz anlamadım ki?

    Bugün yaşadığım hadise, lpg bitti lambası yandı, 25lt gaz aldım yani tankı tam fulledim her zamanki gibi ama araç çekişten düştü. Bu da ilk kez oluyor, aynı istasyon, aynı depodan alırım, acaba yeni fullendiğinde bu tarz olaylar olur mu? Yoksa lpg ayarını yapan usta kısık mı ayarlamış? Ayar yapıldıktan sonraki ilk depo çünkü..

    Not: Ayar yaptığında yarıdan fazla gaz vardı araçta ve o zaman herhangi bir sorun hissetmedim ama fulleyince oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wolverine -- 4 Mayıs 2009; 18:49:12 >
  • sıralı sitemde orjinal lpg kulanmaya devam diye biliyorum bende
  • faruk ustam;
    haddim olmayarak focusun buji aralığını düzeltmek istiyorum.
    Focus 1 lerin orjinal buji aralığı 1.3 mm dir.
    Artık siz kaça uygun görürseniz düşürün.
    Gerçi ben 2 yıldır böyle kullandım, bir zararını görmedim.
    Ayar istemeseydi bende daraltırdım ama bulunduğum ilde lpg bayiisi yok ondan eski düzene devam edecem.
  • Yok mu aranızda focus 1 kullanıp bujilerinin tırmağını daraltan?
    Tecrübelerini yazsın.
  • güncel
  • araç üreticisinin tavsiye ettiği aralıkta kullanın aksi uygulamalar bence yalnış olur lpg için ayrı bir aralığa ben bu güne kadar gerek duymadım.sevgiyle kalın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: uysalotogaz

    araç üreticisinin tavsiye ettiği aralıkta kullanın aksi uygulamalar bence yalnış olur lpg için ayrı bir aralığa ben bu güne kadar gerek duymadım.sevgiyle kalın


    95 Corollamın 11 olan tırnak aralığını sentille 9 a düşürdük.Çalışma,yakıt ve performansta bir şey farketmedi.
  • Arkadaşlar gaz benzine göre daha tembel bir yakıt olduğu için
    Eski karbüratörlü ve platinli araçlarda 65 micron
    Yeni inj. araçlarda 90 micron
    LPG li araçlar için uygun ayarlardır.
    Sevgiler :)
  • buji ömrü ne kadardır.belli bir km limiti varmıdır.
  • Okumuyorsunuz :(
    http://forum.donanimhaber.com/m_30689638/mpage_1/key_/tm.htm

    quote:

    Orjinalden alıntı: komador

    buji ömrü ne kadardır.belli bir km limiti varmıdır.
  • Yeni gördüm sayın sevgili faruk hocam teşekkürler.




    Sevgili mustafa 7000 km de buji yandı kelimesini açarmısınız biraz, Anlıyamadım :=(

    Benzinli araçlarda standart buji değişim ömrü 20.000 km dir, aynı araca LPG taktığınızda buji ömrü bir kat daha artar ve 40 000 mertebelerinde değişir,

  • buji yanması birkaç sebepten nolabilir
    1-bujide üretim hatası
    2-piston üzerine su inmesi
    3-yakıt fakirliği
    4-aşırı yağlanma
    5-ateşleme bobini arızası
    bunun gibi sebeplerden buji erken iflas edebilir aksi durumlarda buji ömrü 20.000 ila 25.000 kilometredir
  • Orjinalden alıntı: komador


    Yeni gördüm sayın sevgili faruk hocam teşekkürler










    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi faruksevgili -- 19 Mayıs 2009; 21:30:05 >
  • Dün aracıma yapılan bakımlardan sonra verilen fatura ve iş-emirlerinden kendim oluşturduğum "parça değişim dosyasını" kontrol edip, hangi parçaların ne zaman değiştiğine bakıp, bazılarının değişim zamanı geldiğini görünce akşam iş çıkışı soluğu İYİEL OTOMOTİV = BOSCH CAR & DIESEL SERVICE'inde aldım. Aracım: 2004 HONDA Civic 1.6 - PRINS LPG Kiti (montaj yeri de aynı servis).

    Değişim zamanı gelen parçalardan biri de bujilerdi. En son 20.000km bakımında Yetkili Servisde değiştirilmişti. 7 ay önce yine Yetkili Servisinde yaptırdığım 40.000km periyodik bakımında ise değiştirilmesine gerek görülmemişti AMA o tarih de LPG dönüşümü yapılalı sadece 1 ay olmuştu. NEYSE, dün araçtan çıkan DENSO marka bujilere baktım da; metal vidalı kısmın porselen ile birleştiği yerde, SANKİ "metal kısmın içinden, porselenin üstüne doğru yağ taşmış" gibi bir görünüm vardı.

    Buji olarak LPG/CNG dönüşümü yapılan sistemler için önerilen BOSCH Platin buji tercih ettim:
    http://ihsaniyiel.com/page29.php

     LPG VE BUJİ SEÇİMİ

    BOSCH Platin buji: 15 TL/adet. 4 tanesi 60TL.
    Evet, yine kaliteli bujilerle 30TL'ye mal olabilecek bir değişim tam 2 katına patladı.
    İŞİN ASLI, bu servise güvendiğimden, en başta ne BOSCH Platin bujinin ne de değiştirlecek diğer parçaların fiyatını sormadım ve anladığım kadarıyla da BOSCH Platin buji için de bu fiyat normal. Yine de ben "BOSCH Platin buji taktırmayı düşünüyorum, benim aracıma uyanı var mı? diye sorduğum da "Var AMA fiyatları diğer model bujilerden daha pahalı" demelerini beklerdim.

    HERNEYSE, artık performans ve tüketimi ne kadar fark ettireceğini zamanla göreceğim. Dün ilk kez AYGAZ'ın yeni ve katkılı olduğunu iddia ettiği EURO LPG+ ürünü ile de depoyu doldurdum. Bakalım aynı kullanım şartlarında kaç km yapacağım?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BRAVEHEART11 -- 26 Haziran 2009; 10:55:37 >




  • Selam.
    Aracım 98 Vectra 2.0 CD Voltran sıralı Lpg orjinali 2 tırnak olan bujilerimi özel servisin tavsiyesi ile 4 tırnak olarak değiştirdim. Bu farklılık aracıma ne gibi yarar yada zarar getirir. Ayrıca buji değişiminden öncemi sonramı tam farkedemedim ama aracımda Lpg de zaman zaman çekiş düşüklüğü yaşıyorum (yokuşta çekmeme gibi ) fakat bu sorun benzinde yok. Aracın hava filtresi, benzin filtresi, buji kablosu ve bujileri değişti egr-gaz kelebeği ve egzos sistemi bakımı yapıldı. Sorunuma yardımcı olabilecek varsa çok sevinirim.
    Bu arada Lpg 7 ay önce takılmış.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.