Şimdi Ara

Chevrolet Captiva - tüm başlıklar - (313. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
10.222
Cevap
90
Favori
1.055.861
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 311312313314315
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir sorum olacak arkadaşlar,

    Memleketteyken, motor ikaz ışığı yandı..Servisi aradığımda, yüksek rakımlarda, havadaki oksijen yoğunluğu nedneiyle ikaz ışığı yanabilir, arabanın çekişinde bir sorun yoksa önemli bir sorun yoktur dendi...Bir hafta kadar sonra da ışık söndü. İstanbula döndükten bir hafta sonra ışık tekrar yandı. Dün sabah yakıt tüketimim 10-11 lt lerden 15 lt lere çıktı. Büyük ihtimalle DPF temizleme zamanı geldi. Bu arada akşam yakıt tüketimi yine normale döndü, acaba tekrar söner mi ışık?

    İki yoldan bahsetti servis, cihaza bağlayıp, temizleme,

    Bununla sorun giderilemezse, yani tıkanıklık fazla ise, ilaçla temizleme

    Birinci yolun kolay bir yöntem olduğu ve 100 tl ücretinin oduğu, ikinci yolun ise zahmetli ve 2-3 saat srebilecek bir yol olduğu ve 350-400 tl tutabileceği belirtildi...

    Tecrübeli arkadaşlar ne der, fiyatlar makul mü? Genelde ilk yöntemle sorun giderilebiliyor mu, temizlik sonraı 1-2 yıl içinde sorun tekrarlıyor mu?

    Şimdiden teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dalio -- 4 Eylül 2015; 8:19:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dalio

    Bir sorum olacak arkadaşlar,

    Memleketteyken, motor ikaz ışığı yandı..Servisi aradığımda, yüksek rakımlarda, havadaki oksijen yoğunluğu nedneiyle ikaz ışığı yanabilir, arabanın çekişinde bir sorun yoksa önemli bir sorun yoktur dendi...Bir hafta kadar sonra da ışık söndü. İstanbula döndükten bir hafta sonra ışık tekrar yandı. Dün sabah yakıt tüketimim 10-11 lt lerden 15 lt lere çıktı. Büyük ihtimalle DPF temizleme zamanı geldi. Bu arada akşam yakıt tüketimi yine normale döndü, acaba tekrar söner mi ışık?

    İki yoldan bahsetti servis, cihaza bağlayıp, temizleme,

    Bununla sorun giderilemezse, yani tıkanıklık fazla ise, ilaçla temizleme

    Birinci yolun kolay bir yöntem olduğu ve 100 tl ücretinin oduğu, ikinci yolun ise zahmetli ve 2-3 saat srebilecek bir yol olduğu ve 350-400 tl tutabileceği belirtildi...

    Tecrübeli arkadaşlar ne der, fiyatlar makul mü? Genelde ilk yöntemle sorun giderilebiliyor mu, temizlik sonraı 1-2 yıl içinde sorun tekrarlıyor mu?

    Şimdiden teşekkürler.

    1. yöntem sanıyorum belirli sayıda kullanılabiliyor, sonrasında DPF bitiyor. 2. yöntemi hiç duymamıştım. Yanan ışık DPF ışığı mı motor ışığı mı?Bu arada yollar uygunsa ve vaktiniz varsa alternatif yöntem olarak şöyle bir şey okumuştum. Düşük vites en fazla 3'te 3000 devirle 10 15 dakikalık bir sürüş yapıyorsunuz araç kurumu yakıp atıyor. Benim araç 2012 şubat eski kasa. Dikkat edilince bazen gereksiz gibi görünen zamanlarda soğutma fanının devreye girdiğini farketmiştim. Araştırınca aracın otomatik olarak yaptığı DPF temizliği sırasında fanın devreye girdiğini öğrendim. Bu işlem bitmeden kontak kapatılırsa motor ışığı yanması neredeyse garanti :) O yüzden her zaman fan kapandıktan sonra kontağı kapatıyorum, bilginiz olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • dalio D kullanıcısına yanıt
    dpf temizliğinde aracınızı çalışır halde bilgisayara bağlıyorlar, ve ortalama kurum miktarını görüyorlar, sonrasında program aracınızı çeşitli devir aralıklarında yaklaşık 15-20 dk çalıştırıyor (genelde yüksek devir) kurum oranı 0 olduğunda aracınız stop ettiriliyor, uzun bir sürede sıkıntı olmuyor, ancak 100,00 TL afaki bir rakam bana serviste ücretsiz yapmışlardı, ilaçla temizlikte de wurth'un bir ürünü kullanılıyor karbon clean gibi bir adı var işlemin, aracınız kendisi dpf ile kurumu atamadıysa bilgisayara bağlatmanın çok bir faydası olmayacaktır, sonuçta olmadı abi ialçla yapalım dediklerinde 100 TL fazladan ödeyeceksiniz, benim tavsiyem ilaçla yapılan temizliği yaptırmanız, bilgisayarla yapılan işlem dpf nin devreye sokulmasından ibaret çünkü.
  • teşekkürler arkdaşlar..ilk kez başıma geldi, 4,5 sene oldu aracı...52 binde aracım.

    1. yöntem daha kolay ve dpf de aşınma vs yapmayan, sadece suni bir şekilde temizleme işlemini başlatmak gibi sanırım..ben bunu suni doğum sancısına benzetiyorum, kurumu kendi dışarı atamıyorsa suni bir sinyalle dışarı atmasını sağlıyorsun

    ikinci yöntemi en fazla 4-5 kez yapabilirsin sanırım, bu nedenle ilk seferde kurtarıyorsa 1. yöntemle halletmeye çalışayım.
  • Arkadaşlar aracın anahtarı içerede kaldı ve kapıda kilitlendi. Yedek anahtarı bulamıyorum. Ne yapmalı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Le.Mans

    Arkadaşlar aracın anahtarı içerede kaldı ve kapıda kilitlendi. Yedek anahtarı bulamıyorum. Ne yapmalı ?

    Bence yetkili servisi arayın, gerekirse çekici ile çektirin servise ve en yakın zamanda yedek anahtar yaptırın ama kaybetmeyin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • S.a arkadaşlar öncelikle her keze kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim.

    ben nasip olur sa 2013 captiva almayı düşünüyorum .arkadaşım da 2013 captiva var fakat km sürekli tek elden uzun yol yaptığı için 194 bim km sürekli yetkili servis bakımlı .şu ana kadar sürekli yetkili servis de bakımları yapılmış. araçta sadece ön kaputun bir aracın geri geri gelirken köşesine dukunmasından dolayı kaskolu olduğu için kaput değişmitir.normalde kasko olmasa dışarda çok basit bir şekilde düzeltilebilirdi. tramerde 3100 tl bu nedenle kayıt gözüküyor . günümüz araç piyasasına bakıldığında 2013 ltz captivaların fiyatı 85 ila 95 arası değişiyor. Soruma gelince ban bu aracı kaça alırsam yanılmamış olurum .veya siz olsanız kaça alırdınız? Saygılar
  • Çilingir 50 tl ye açıyormuş bakalım onu deneyeceğim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: navoski

    S.a arkadaşlar öncelikle her keze kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim.

    ben nasip olur sa 2013 captiva almayı düşünüyorum .arkadaşım da 2013 captiva var fakat km sürekli tek elden uzun yol yaptığı için 194 bim km sürekli yetkili servis bakımlı .şu ana kadar sürekli yetkili servis de bakımları yapılmış. araçta sadece ön kaputun bir aracın geri geri gelirken köşesine dukunmasından dolayı kaskolu olduğu için kaput değişmitir.normalde kasko olmasa dışarda çok basit bir şekilde düzeltilebilirdi. tramerde 3100 tl bu nedenle kayıt gözüküyor . günümüz araç piyasasına bakıldığında 2013 ltz captivaların fiyatı 85 ila 95 arası değişiyor. Soruma gelince ban bu aracı kaça alırsam yanılmamış olurum .veya siz olsanız kaça alırdınız? Saygılar

    Üç yaşına kadar zaten garanti kapsamında, bu nednele yetkili serviste olması gayet doğal...kaput değişmiş, hasar küçük filan, bunları siz alırken bilin tabi, ama satarken bunu kimseye anlatamazsın..bu nedenle değişmiş değişmiştir...hem artık kimse değişen demiyor, boyanmış diyor...benim nazarımda değişne-boyalı vs hepsi aynı.

    ben araç alırkne, bir bölgede 2-3 parça değişne var mı buna bakarım..yani ciddi bir hasar alıp almadığını anlamak için böyle yapıyorum....kaput-tampon-sağ çamurluk değişmişse önemli bir kaza yapmış olma ihtimali artıyor...diğer yandan aracın ikinci el değeri açısından maalesef gereğinden fazal önem veriliyor bu işe, piyasa bu yapacak bir şey yok.

    esas km si çok fazla...ben hiç bir şekilde 200 bine yaklaşmış bir araç almazdım...200 bindeki bir araca 85 vermektense, 60 bindeki bir araca 100 vermeyi tercih ederim şahsen...bu arada yılda 65 bin km yi de nasıl yapmış, aracın sırtından inmemiş arkadaş, tebrik etmek lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Le.Mans

    Çilingir 50 tl ye açıyormuş bakalım onu deneyeceğim.

    nasıl içerde kalıyor...kontakta iken kitlenmiyor değil mi araç...aracın içinde koltukta filan unuttun sanırım...araç kapılar kapalıyken 30 sn içinde mi otomatik kilitleniyordu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dalio

    Bir sorum olacak arkadaşlar,

    Memleketteyken, motor ikaz ışığı yandı..Servisi aradığımda, yüksek rakımlarda, havadaki oksijen yoğunluğu nedneiyle ikaz ışığı yanabilir, arabanın çekişinde bir sorun yoksa önemli bir sorun yoktur dendi...Bir hafta kadar sonra da ışık söndü. İstanbula döndükten bir hafta sonra ışık tekrar yandı. Dün sabah yakıt tüketimim 10-11 lt lerden 15 lt lere çıktı. Büyük ihtimalle DPF temizleme zamanı geldi. Bu arada akşam yakıt tüketimi yine normale döndü, acaba tekrar söner mi ışık?

    İki yoldan bahsetti servis, cihaza bağlayıp, temizleme,

    Bununla sorun giderilemezse, yani tıkanıklık fazla ise, ilaçla temizleme

    Birinci yolun kolay bir yöntem olduğu ve 100 tl ücretinin oduğu, ikinci yolun ise zahmetli ve 2-3 saat srebilecek bir yol olduğu ve 350-400 tl tutabileceği belirtildi...

    Tecrübeli arkadaşlar ne der, fiyatlar makul mü? Genelde ilk yöntemle sorun giderilebiliyor mu, temizlik sonraı 1-2 yıl içinde sorun tekrarlıyor mu?

    Şimdiden teşekkürler.

    Bu arada servisten randevu aldım, tam gideceğim gün ışık söndü....bakalım bir daha yanarsa gideriz artık...şimdilik sorun kalamdı gibi.




  • IST Avrupa yakasında servis önerisi yapacak arkadaş var mı ? 90.000 bakımda 5.000 TL masraf çıkınca, yetkili servis yerine güvenebileceğim alternatif bir yerde bakım yaptırmaya karar verdim.
  • dalio D kullanıcısına yanıt
    kontak yok ki :) çantada kalmış. neyseki yedek anahtarı buldum.

    bu arada aklınızda olsun. çilingirler 50 tl ye açıyormuş. yedeği bulamasaydım çilingiree açtırcktım.
  • dalio D kullanıcısına yanıt
    Siz alacak olsaydınız kaça alırdınız? bir fiyat verseniz
  • Balkan ülkeleri seyahatinden yeni döndüm, geçen hafta Arnavutluk'ta 44 plakalı Captiva gördüm, canavar gibi gidiyordu. Yol kenarlarında geçirdikleri kazalardan dolayı terkedilen binlerce arabanın bulunduğu mezarlıkları görünce o Malatyalı arkadaşı cesaretinden dolayı tebrik ediyorum. Çünki herhangi bir arıza durumunda ne yedek parça ne de tamirci bulmanın imkansız olduğu bir ortam mevcut, duyduğum kadarıyla bulduğun tamircide bisiklet tamircisinden ibaretmiş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tk152

    IST Avrupa yakasında servis önerisi yapacak arkadaş var mı ? 90.000 bakımda 5.000 TL masraf çıkınca, yetkili servis yerine güvenebileceğim alternatif bir yerde bakım yaptırmaya karar verdim.



    Masraf kalemleri ne? Özel serviste yarı fiyatına yaptırsan bile, 2500 TL de iyi para...Ve bu bakımın ne kadarı 90 binde yapılan mecburi işlemlerden geliyor, ne kadarı kullanıma bağlı, mesela balata değişimi gibi kullanıma göre değişen kalemleri dışarda tutmak lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: navoski

    Siz alacak olsaydınız kaça alırdınız? bir fiyat verseniz

    km çok yüksek, benzer özellikteki araçları netten aratıp bir hedef fiyat belirleyebilirsin....ben yanıltmayayım seni.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dalio

    quote:

    Orijinalden alıntı: tk152

    IST Avrupa yakasında servis önerisi yapacak arkadaş var mı ? 90.000 bakımda 5.000 TL masraf çıkınca, yetkili servis yerine güvenebileceğim alternatif bir yerde bakım yaptırmaya karar verdim.



    Masraf kalemleri ne? Özel serviste yarı fiyatına yaptırsan bile, 2500 TL de iyi para...Ve bu bakımın ne kadarı 90 binde yapılan mecburi işlemlerden geliyor, ne kadarı kullanıma bağlı, mesela balata değişimi gibi kullanıma göre değişen kalemleri dışarda tutmak lazım.

    O fiyatın içinde amortisörler, akü balatalar vardı.

    Şimdi aradım servisi 105.000'de ekstra birşey çıkmazsa, sadece standart filtreler (yağ, polen vd.), 800 TL civarı diyor. Özel serviste aynı yağ, aynı filtreler ile nasıl olur ki ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tk152

    quote:

    Orijinalden alıntı: dalio

    quote:

    Orijinalden alıntı: tk152

    IST Avrupa yakasında servis önerisi yapacak arkadaş var mı ? 90.000 bakımda 5.000 TL masraf çıkınca, yetkili servis yerine güvenebileceğim alternatif bir yerde bakım yaptırmaya karar verdim.



    Masraf kalemleri ne? Özel serviste yarı fiyatına yaptırsan bile, 2500 TL de iyi para...Ve bu bakımın ne kadarı 90 binde yapılan mecburi işlemlerden geliyor, ne kadarı kullanıma bağlı, mesela balata değişimi gibi kullanıma göre değişen kalemleri dışarda tutmak lazım.

    O fiyatın içinde amortisörler, akü balatalar vardı.

    Şimdi aradım servisi 105.000'de ekstra birşey çıkmazsa, sadece standart filtreler (yağ, polen vd.), 800 TL civarı diyor. Özel serviste aynı yağ, aynı filtreler ile nasıl olur ki ?

    Castrol yag ve tum filtreler 300 tutar maksimum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tk152

    quote:

    Orijinalden alıntı: dalio

    quote:

    Orijinalden alıntı: tk152

    IST Avrupa yakasında servis önerisi yapacak arkadaş var mı ? 90.000 bakımda 5.000 TL masraf çıkınca, yetkili servis yerine güvenebileceğim alternatif bir yerde bakım yaptırmaya karar verdim.



    Masraf kalemleri ne? Özel serviste yarı fiyatına yaptırsan bile, 2500 TL de iyi para...Ve bu bakımın ne kadarı 90 binde yapılan mecburi işlemlerden geliyor, ne kadarı kullanıma bağlı, mesela balata değişimi gibi kullanıma göre değişen kalemleri dışarda tutmak lazım.

    O fiyatın içinde amortisörler, akü balatalar vardı.

    Şimdi aradım servisi 105.000'de ekstra birşey çıkmazsa, sadece standart filtreler (yağ, polen vd.), 800 TL civarı diyor. Özel serviste aynı yağ, aynı filtreler ile nasıl olur ki ?

    Hocam kendine iyi bir özel servis bul.

    Balatalar, orjinali aynısı, 300-400 TL
    Akü: olsa olsa 300 tl
    standart bakım: olsa olsa 600 tl (filtrelerin hepsi ve yağ, orjinal gm ve bosch filtreler)

    Bu dediklerin özel serviste 1300 tl ye halledilir....başka bir şey var mı bilmiyorum, yoksa bu dediklerim taş patlasa 1500 eder, üstü yazık günah.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dalio -- 12 Eylül 2015; 20:07:39 >




  • 
Sayfa: önceki 311312313314315
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.