Şimdi Ara

Tüketici Kanunları Hakkında Bilgilendirme (13. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
606
Cevap
62
Favori
107.600
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ErsinBoz

    benim tahminim şansı olmaz çünkü broşürde filan yazmaması onları haklı çıkarır
    ama bazı siteler var kendileri özel olarak misal 2 ve üzeri ölü piksel garantisi diyo o zaman haklı olursunuz ama bu durumda çok zor
    bu arada böle bi durum ne kadar kötü bişey şimdi bi düşündümde umarım çözüme ulaştırırsınız
    aslında şöyle yapabilirdiniz başka bi sorundan garantiye verip teslim aldığınızda ölü piksel olduğunu söyleyip garantiye sizden kaynaklı olduğu için bu problemi çözmek zorundasınız diyebilirsiniz ve o zaman hakkınızı arayabilirsiniz (belki çakalca bi düşünce ama işe yarayabilir)

    Alıntıları Göster
    Güzel paylaşım takipte olalım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokhan1500

    Stokta olmayan malı stokta gibi gosterdiler..Ustelik ucretini de nakit aldılar..Siparisi vermeden once de telefonla arayıp sordum urun elinizde mi diye..elimizde dediler..Simdi para iadesi yapmak istiyorlar urun elimizde yok diye..Aradan 3 gun gecti...Tamam parami sorunsuz iade alabilirim ama bu yaptıkları ayıp..Eger bu konuda benim bir hakkım varsa bunun pesinden gitmeyi dusunuyorum..Cunku bu firmanın bu yaptıgı 1 degil 2 degil..Para iadesi haricinde birsey yapabilme imkanım var mı ?

    Saygilar...

    Alıntıları Göster
    üst konu olsun, çok faydalı.
    paylaşım için teşekkürler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: laider

    üst konu olsun, çok faydalı.
    paylaşım için teşekkürler...

    Alıntıları Göster
    Merhaba.Size saçma gelebilir ama bir soru sormak istiyorum.Tamir süresi olan 20 güne kargoda geçen süre dahilmidir?Yarın tamir süresi doluyor.Dün kargoya vermişler bugün getirmediler.Büyük ihtimal yarın getirceklerdir ama yarın tamir süresi doluyor.Laptopdan iyice soğudum o yüzden tamir süresinin bitmesini dört gözle bekliyodum.günleri sayıyodum.bilen arkadaşlar yardım edin lütfen




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gurkan_66

    Merhaba.Size saçma gelebilir ama bir soru sormak istiyorum.Tamir süresi olan 20 güne kargoda geçen süre dahilmidir?Yarın tamir süresi doluyor.Dün kargoya vermişler bugün getirmediler.Büyük ihtimal yarın getirceklerdir ama yarın tamir süresi doluyor.Laptopdan iyice soğudum o yüzden tamir süresinin bitmesini dört gözle bekliyodum.günleri sayıyodum.bilen arkadaşlar yardım edin lütfen

    yardım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gurkan_66

    Merhaba.Size saçma gelebilir ama bir soru sormak istiyorum.Tamir süresi olan 20 güne kargoda geçen süre dahilmidir?Yarın tamir süresi doluyor.Dün kargoya vermişler bugün getirmediler.Büyük ihtimal yarın getirceklerdir ama yarın tamir süresi doluyor.Laptopdan iyice soğudum o yüzden tamir süresinin bitmesini dört gözle bekliyodum.günleri sayıyodum.bilen arkadaşlar yardım edin lütfen

    Servisler ,ürünün servise giriş- çıkış tarihlerini baz alarak işlem yaparlar Yolda geçen süre serviste geçmedigine göre
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berke2011

    quote:

    Orijinalden alıntı: gurkan_66

    Merhaba.Size saçma gelebilir ama bir soru sormak istiyorum.Tamir süresi olan 20 güne kargoda geçen süre dahilmidir?Yarın tamir süresi doluyor.Dün kargoya vermişler bugün getirmediler.Büyük ihtimal yarın getirceklerdir ama yarın tamir süresi doluyor.Laptopdan iyice soğudum o yüzden tamir süresinin bitmesini dört gözle bekliyodum.günleri sayıyodum.bilen arkadaşlar yardım edin lütfen

    Servisler ,ürünün servise giriş- çıkış tarihlerini baz alarak işlem yaparlar Yolda geçen süre serviste geçmedigine göre

    Bu hiç iyi olmadı işte.Neyse cvp için sağol.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gurkan_66
    Bu hiç iyi olmadı işte.

    yalnız şöyle bir güzellik var gönderdigin arıza şekli ,laptop geldiginde tekrarlıyorsa tekrar gönder ve para iadesi talebinde bulun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VRMS -- 22 Eylül 2011; 22:02:23 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berke2011

    quote:

    Orijinalden alıntı: gurkan_66
    Bu hiç iyi olmadı işte.

    yalnız şöyle bir güzellik var gönderdigin arıza şekli ,laptop geldiginde tekrarlıyorsa tekrar gönder ve para iadesi talebinde bulun

    inş aynı arızayı tekrar verir.anakartını değiştirdiler.orda kontrol edip , deneyip göndermişlerdir.Aynı sorunu vereceğini zannetmiyorum ama ümitlerim tükenmedi hala




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BAHATASER

    Güzel paylaşım takipte olalım.

    Alıntıları Göster
    @gurkan_66
    Mesajınızı geç gördüm ama umuyorum siz vaktinde görürsünüz :(
    Kanunda yapılan değişiklikten önce " iş günü " tanımı, normalde ( haftalık toplam çalışma saati / günlük çalışma saati ) gibi bir matematikle hesaplanıyordu ki bu hesapta bile cumartesileri çalışma günü olarak gözüküyordu.
    Ancak cumartesi çalışmadığını kanıtlayabilen firmalarla alakalı olarak geçmiş yıllarda lehte verilmiş bir kaç karar mevcuttu, dolayısı ile yine de bir muamma vardı.

    Fakat 24 Mayısta yürürlüğe giren " GARANTİ BELGESİ UYGULAMA ESASLARINA DAİR YÖNETMELİKTE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK " ile (tamir süresini 20 güne indiren) iş günü tanımı da açıklığa kavuşturuldu.
    Alıntı
    " MADDE 1 – 14/6/2003 tarihli ve 25138 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 4 üncü maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki (k) bendi eklenmiştir.
    “k) İş Günü: Ulusal, resmî ve dini bayram günleri ile yılbaşı, 1 Mayıs ve pazar günleri dışındaki çalışma günlerini,”

    Bu durumda 20 günlük tamir süresi hesabınızı tekrar gözden geçirin derim.Umarım işinize yarar.

    Ayrıca daha önce kargo süresinin bu süreye dahil edilip edilmediğini sormuşsunuz ki;

    “Malın tamir süresi, ekli listede ilan edilen azami tamir süresini geçemez. Bu süre mala ilişkin arızanın servis istasyonuna, servis istasyonunun olmaması durumunda, malın satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısı-üreticisinden birine bildirim tarihinden itibaren başlar. Tüketicinin arıza bildirimini; telefon, faks, e-posta, iadeli taahhütlü mektup veya benzeri bir yolla yapması mümkündür. Ancak, uyuşmazlık halinde ispat yükümlülüğü tüketiciye aittir."

    Burada şöyle bir durum var, diyelim ki siz servisi aradınız problemi anlattınız, servis size ürünü göndermenizi söyledi.Bu arıza bildirim konuşmasını ispatlayabilirseniz (ihtilaf halinde) süre bu konuşma gününden başlar.
    Ama diyelim siz ürünü açıklamalı bir kağıtla servise gönderdiniz, o zaman servisin ürünü kabul tarihinden başlar anlamı çıkıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lomax.

    @gurkan_66
    Mesajınızı geç gördüm ama umuyorum siz vaktinde görürsünüz :(
    Kanunda yapılan değişiklikten önce " iş günü " tanımı, normalde ( haftalık toplam çalışma saati / günlük çalışma saati ) gibi bir matematikle hesaplanıyordu ki bu hesapta bile cumartesileri çalışma günü olarak gözüküyordu.
    Ancak cumartesi çalışmadığını kanıtlayabilen firmalarla alakalı olarak geçmiş yıllarda lehte verilmiş bir kaç karar mevcuttu, dolayısı ile yine de bir muamma vardı.

    Fakat 24 Mayısta yürürlüğe giren " GARANTİ BELGESİ UYGULAMA ESASLARINA DAİR YÖNETMELİKTE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK " ile (tamir süresini 20 güne indiren) iş günü tanımı da açıklığa kavuşturuldu.
    Alıntı
    " MADDE 1 – 14/6/2003 tarihli ve 25138 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 4 üncü maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki (k) bendi eklenmiştir.
    “k) İş Günü: Ulusal, resmî ve dini bayram günleri ile yılbaşı, 1 Mayıs ve pazar günleri dışındaki çalışma günlerini,”

    Bu durumda 20 günlük tamir süresi hesabınızı tekrar gözden geçirin derim.Umarım işinize yarar.

    Ayrıca daha önce kargo süresinin bu süreye dahil edilip edilmediğini sormuşsunuz ki;

    “Malın tamir süresi, ekli listede ilan edilen azami tamir süresini geçemez. Bu süre mala ilişkin arızanın servis istasyonuna, servis istasyonunun olmaması durumunda, malın satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısı-üreticisinden birine bildirim tarihinden itibaren başlar. Tüketicinin arıza bildirimini; telefon, faks, e-posta, iadeli taahhütlü mektup veya benzeri bir yolla yapması mümkündür. Ancak, uyuşmazlık halinde ispat yükümlülüğü tüketiciye aittir."

    Burada şöyle bir durum var, diyelim ki siz servisi aradınız problemi anlattınız, servis size ürünü göndermenizi söyledi.Bu arıza bildirim konuşmasını ispatlayabilirseniz (ihtilaf halinde) süre bu konuşma gününden başlar.
    Ama diyelim siz ürünü açıklamalı bir kağıtla servise gönderdiniz, o zaman servisin ürünü kabul tarihinden başlar anlamı çıkıyor.

    Alıntıları Göster
    Bir internet firmasından LG 42LW5500 tv, genelde Türkiye distribütör firmalarının ürünleri için kullanılan "2 yıl Türkiye garantilidir" ibaresi ile satılmaktaydı. Firmaya LG Türkiye distribütör garantili ürünmü diye mail attım ama cevap gelmedi. Daha sonra ürünü Aras kargo seçeneği ile tarihindeki en yüksek (66 Tl) kargo bedeli ile sipariş ettim. İnterglobal diye bir kargo şirketi ile göndermişler, onların aracıda yolda kaza yapmış, gittim ürünü şubeden kontrol ederek geç saatlerde teslim aldım. Ürünün içerisinden teknik servislerle ilgili bir bilgi çıkmadı. Gelen ürün hangi ülke malı ise birbirine yakın 3 uçtan oluşan ve bir türlü uygun dönüştürücüsünü bulamadığım elektrik uçlu çıktı. Neyse ki satın aldığım bir convertörü buna bir şekilde uydurdum ve çalıştırdım. 1 gün sonra baktım o da ne 2 ölü pixel, araştırınca ürünün kutusunun dışına iliştirilmiş garanti kağıdını buldum ve ne göreyim ürün paralel ithalat

    Firmaya mesafeli satıştan doğan hakkımı kullanarak ne kadar mail attıysam da olumlu cevap alamadım. Ürünü kullanmışım diye kabul etmiyorlar. Ürünü kullanmış olmam iade hakkımı öldürmez,

    1.Aldatıcı reklamla sanki distribütör garantiliymiş gibi ürün satıyorlar ve bu da bir suç
    2.Gelen ürün Türkiye uyumlu değil, böyle bir priz şekli için converter bile yok piyasada
    3.2 ölü pixel var
    4.Mesafeli satış sözleşmesi elime ulaşmadı

    hem ayıplı mal, hem de ayıplı olmasa bile iade hakkım ilk günler için doğal olarak var. Ama adamlar inatçı çıktılar ve haklarında çok fazla bu tür şikayetlerde var ne yapabilirim acaba? Ürün bedeli 2261 Tl




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sayaras

    Bir internet firmasından LG 42LW5500 tv, genelde Türkiye distribütör firmalarının ürünleri için kullanılan "2 yıl Türkiye garantilidir" ibaresi ile satılmaktaydı. Firmaya LG Türkiye distribütör garantili ürünmü diye mail attım ama cevap gelmedi. Daha sonra ürünü Aras kargo seçeneği ile tarihindeki en yüksek (66 Tl) kargo bedeli ile sipariş ettim. İnterglobal diye bir kargo şirketi ile göndermişler, onların aracıda yolda kaza yapmış, gittim ürünü şubeden kontrol ederek geç saatlerde teslim aldım. Ürünün içerisinden teknik servislerle ilgili bir bilgi çıkmadı. Gelen ürün hangi ülke malı ise birbirine yakın 3 uçtan oluşan ve bir türlü uygun dönüştürücüsünü bulamadığım elektrik uçlu çıktı. Neyse ki satın aldığım bir convertörü buna bir şekilde uydurdum ve çalıştırdım. 1 gün sonra baktım o da ne 2 ölü pixel, araştırınca ürünün kutusunun dışına iliştirilmiş garanti kağıdını buldum ve ne göreyim ürün paralel ithalat

    Firmaya mesafeli satıştan doğan hakkımı kullanarak ne kadar mail attıysam da olumlu cevap alamadım. Ürünü kullanmışım diye kabul etmiyorlar. Ürünü kullanmış olmam iade hakkımı öldürmez,

    1.Aldatıcı reklamla sanki distribütör garantiliymiş gibi ürün satıyorlar ve bu da bir suç
    2.Gelen ürün Türkiye uyumlu değil, böyle bir priz şekli için converter bile yok piyasada
    3.2 ölü pixel var
    4.Mesafeli satış sözleşmesi elime ulaşmadı

    hem ayıplı mal, hem de ayıplı olmasa bile iade hakkım ilk günler için doğal olarak var. Ama adamlar inatçı çıktılar ve haklarında çok fazla bu tür şikayetlerde var ne yapabilirim acaba? Ürün bedeli 2261 Tl

    Alıntıları Göster
    Konuyu bilen birilerinden yardım rica ediyorum;

    Seçimlik haklarından bedel iadesi isteyecek bir tüketici göndereceği ihtarnamede, bedel iadesi için kaç günlük bir süre yazmalıdır?
    Kanunen karşı tarafa tanınmış süre kaç iş günüdür?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lomax.

    Konuyu bilen birilerinden yardım rica ediyorum;

    Seçimlik haklarından bedel iadesi isteyecek bir tüketici göndereceği ihtarnamede, bedel iadesi için kaç günlük bir süre yazmalıdır?
    Kanunen karşı tarafa tanınmış süre kaç iş günüdür?

    Alıntıları Göster
    Herkese selamlar Packard Bell tj65 model laptobum son 3 ay içinde 4 defa arızalandı.Dördüncü kez verdiğimde değişim iade talebimi ilettim.
    Bana söylenenler sırası ile şöyle.

    1. - Beyfendi isterse 100 kez servise gelsin tamir olması gerekir.
    - Hanfendi 4 kez garanti kapsamında onardınız.Önünüzdeki bilgisayardan göremiyormusunuz.Telefon suratıma kapandı.

    2. - Beyfendi 4 kez aynı arıza olması gerekir.Teknik servis şefimiz öyle söyledi.
    - Hanfendi 24 nisan 2011 yönetmelik değişti.4 kez arızalınması yeterli.Yönetmelik tam metni okudum.
    - Beyfendi teknik servis şefimizden farklı düşünüyorsanız mail atın.

    3. Servis adresine mail attım.Gelen cevap cihazınız 4 kere servisimize gelmiş, garanti kapsamında onarılmış.Ama cihazınızın sağ menteşe kısmında hasar değişim iade yapmıyoruz.

    4. Tüketici hakem heyeti görüşme.4 kez garanti kapsamında onarım yapıldı fakat hasar var diye değiştirmiyorlar.Değişim için siz hasar bedelini ödeyin veya iade bedelin hasar bedelini düşürüp size iade yapsınlar dediler.Kabul etmez ise dilekçenizi yazın gelin dediler.

    Laptop bedeli 1.174 TL başına böyle bir şey gelenler yardım edebilirmi ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nvturboforce
    Laptop bedeli 1.174 TL başına böyle bir şey gelenler yardım edebilirmi ?


    Kullanıcı hatası oldugu (menteşe de yani ) bariz şekilde belli mi ?birde bunun için ne adar ücret düşerek iade yapmak istiyorlar?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sayaras
    1.Aldatıcı reklamla sanki distribütör garantiliymiş gibi ürün satıyorlar ve bu da bir suç
    2.Gelen ürün Türkiye uyumlu değil, böyle bir priz şekli için converter bile yok piyasada
    3.2 ölü pixel var
    4.Mesafeli satış sözleşmesi elime ulaşmadı

    hem ayıplı mal, hem de ayıplı olmasa bile iade hakkım ilk günler için doğal olarak var. Ama adamlar inatçı çıktılar ve haklarında çok fazla bu tür şikayetlerde var ne yapabilirim acaba? Ürün bedeli 2261 Tl

    Firmaya iade talebinde bulunupta olumsuz cevap aldınsa ;tüketici hakem heyetine başvur..
    *3ölü pixelden aşagısına degişim yapmazlar genelde( firma insiyatifine baglı )
    *ayıp oranında indirim talebinde bulunabilir,yada aldıgın süre 1 haftayı geçmedi ise iade hakkını zorla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berke2011

    quote:

    Orijinalden alıntı: nvturboforce
    Laptop bedeli 1.174 TL başına böyle bir şey gelenler yardım edebilirmi ?


    Kullanıcı hatası oldugu (menteşe de yani ) bariz şekilde belli mi ?birde bunun için ne adar ücret düşerek iade yapmak istiyorlar?



    Laptopu ilk aldığımda düşürmüştüm.Ama arızaların bununla alakası yok 2 defa batarya 2 defa anakart garanti kapsamında değişti.
    Üçüncü defa gittiğimde menteşe için fiyat verin ucuzsa değiştiririz dedim, 247 tl para istediler.Bende pahalı olduğu için yaptırmadım.Üçüncü defada batarya 2. kez değişti servisten gelin hazır dediklerinde cihazı orda kontrol ettim ve arızasının devam ettğini ordaki elemanlara gösterdim.
    Haklısınız deyip aldılar 4. kez onardılar.Anakart 2. kez değişti.Bütün bunlar 3 ay içinde oldu.Cihazı teslim almadım.Alırsam onarım hakkını kullanmış olurum diye.
    Teknik servis cihazı getiren firmanın altında faaliyet gösteriyor ve değişim iade yapmıyoruz dediler.Bende Tüketici Hakem Heyeti ile konuştum onlar hasar bedeli kadar indirim yapıp iade yapsınlar yoksa dilekçe verin dedi.Fakat bedel 1030 tl üzeri olduğu için kararın bağlayıcılığı yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nvturboforce -- 16 Ekim 2011; 12:50:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nvturboforce
    Laptopu ilk aldığımda düşürmüştüm.Ama arızaların bununla alakası yok 2 defa batarya 2 defa anakart garanti kapsamında değişti.
    Üçüncü defa gittiğimde menteşe için fiyat verin ucuzsa değiştiririz dedim, 247 tl para istediler.Bende pahalı olduğu için yaptırmadım.Üçüncü defada batarya 2. kez değişti servisten gelin hazır dediklerinde cihazı orda kontrol ettim ve arızasının devam ettğini ordaki elemanlara gösterdim.
    Haklısınız deyip aldılar 4. kez onardılar.Anakart 2. kez değişti.Bütün bunlar 3 ay içinde oldu.Cihazı teslim almadım.Alırsam onarım hakkını kullanmış olurum diye.
    Teknik servis cihazı getiren firmanın altında faaliyet gösteriyor ve değişim iade yapmıyoruz dediler.Bende Tüketici Hakem Heyeti ile konuştum onlar hasar bedeli kadar indirim yapıp iade yapsınlar yoksa dilekçe verin dedi.Fakat bedel 1030 tl üzeri olduğu için kararın bağlayıcılığı yok.




    Düşürmüş olman aleyhine bir durum yani servis anakart arızasına 'düşmeye baglı anakartta çatlak' olarak rapor tutup geçebilir.
    Batarya hatalarını saymazsak ,anakart ikinci kez neden degişti?
    *Degişim iade yapmıyorz gibi birşey sözkonusu olamaz ,bu yasal bir haktır tüketici hakem heyetine ver bir dilekçe

    1030 lira kdv dahil fiyat olmalı( iade esnasında kdv yi düşüyorlar diye hatırıyorum)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berke2011

    quote:

    Orijinalden alıntı: nvturboforce
    Laptopu ilk aldığımda düşürmüştüm.Ama arızaların bununla alakası yok 2 defa batarya 2 defa anakart garanti kapsamında değişti.
    Üçüncü defa gittiğimde menteşe için fiyat verin ucuzsa değiştiririz dedim, 247 tl para istediler.Bende pahalı olduğu için yaptırmadım.Üçüncü defada batarya 2. kez değişti servisten gelin hazır dediklerinde cihazı orda kontrol ettim ve arızasının devam ettğini ordaki elemanlara gösterdim.
    Haklısınız deyip aldılar 4. kez onardılar.Anakart 2. kez değişti.Bütün bunlar 3 ay içinde oldu.Cihazı teslim almadım.Alırsam onarım hakkını kullanmış olurum diye.
    Teknik servis cihazı getiren firmanın altında faaliyet gösteriyor ve değişim iade yapmıyoruz dediler.Bende Tüketici Hakem Heyeti ile konuştum onlar hasar bedeli kadar indirim yapıp iade yapsınlar yoksa dilekçe verin dedi.Fakat bedel 1030 tl üzeri olduğu için kararın bağlayıcılığı yok.




    Düşürmüş olman aleyhine bir durum yani servis anakart arızasına 'düşmeye baglı anakartta çatlak' olarak rapor tutup geçebilir.
    Batarya hatalarını saymazsak ,anakart ikinci kez neden degişti?
    *Degişim iade yapmıyorz gibi birşey sözkonusu olamaz ,bu yasal bir haktır tüketici hakem heyetine ver bir dilekçe

    1030 lira kdv dahil fiyat olmalı( iade esnasında kdv yi düşüyorlar diye hatırıyorum)



    Cihaz bu şekilde 4 defa onarım gördü garanti kapsamında.Servis raporlarının çıktısı var elimde hiçbirinde öyle birşey yazmıyor.Bütün bu sorunlar teknik servisin hatası.

    Cihaz ilk aldığımda düşmüştü öyle 1.5 sene kullandım sorunsuz.Yaklaşık üç ay önce olaylar başladı.
    1. Cihazın bataryası sarj olmuyor du ve çok ısınıyordu.Servise teslim ettim.
    Batarya değişmiş, ekran kartının biosu ile oynarak hızı düşürülmüş (fazla ısınma sorununu böyle çözmek akıllarına geldi herhalde).Anakart işlemci temizlenmiş bios güncellenmiş.

    2. Cihaz çalışırken kapandı.Sarj ışığı yanıyordu fakat açılmıyordu.
    Anakart değişti.Orda baktım açlıyor batarya da sorun yok eve gittim.Evde cihazı elektriğe taktım.Bataryanın şarj olmadığını gördüm.

    3. Cihazın bataryasının sarj olmadığını söyledim.Sağ menteşe için fiyat istedim.Ekranda 5 tane ölü piksel vardı onları söyledim.
    Sağ menteşe fiyatını kabul etmedim 247 tl istedirler.Batarya yı değiştirdiler.Ekran için en az 5 adet ölü piksel olması gerekir deyip değiştirmediler.

    4. Cihazı teslim almaya gittim.Cihazı teslime ettikleri yerde onların yanında elektriğe taktım.Arıza olduğu gibi duruyordu.Oranın elamanı haklısınız deyip cihazı aldı.
    Telefonla müşteri hizmetlerine değişim iade hakkımı söyledim.Onlar bu arada anakartı değiştirip değişim iade talebinizi red ettik onarımını yaptık dediler.

    Şu menteşe için 247 tl para istediler.http://imageshack.us/photo/my-images/35/image001aj.png/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nvturboforce -- 16 Ekim 2011; 14:56:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nvturboforce

    quote:

    Orijinalden alıntı: berke2011

    quote:

    Orijinalden alıntı: nvturboforce
    Laptopu ilk aldığımda düşürmüştüm.Ama arızaların bununla alakası yok 2 defa batarya 2 defa anakart garanti kapsamında değişti.
    Üçüncü defa gittiğimde menteşe için fiyat verin ucuzsa değiştiririz dedim, 247 tl para istediler.Bende pahalı olduğu için yaptırmadım.Üçüncü defada batarya 2. kez değişti servisten gelin hazır dediklerinde cihazı orda kontrol ettim ve arızasının devam ettğini ordaki elemanlara gösterdim.
    Haklısınız deyip aldılar 4. kez onardılar.Anakart 2. kez değişti.Bütün bunlar 3 ay içinde oldu.Cihazı teslim almadım.Alırsam onarım hakkını kullanmış olurum diye.
    Teknik servis cihazı getiren firmanın altında faaliyet gösteriyor ve değişim iade yapmıyoruz dediler.Bende Tüketici Hakem Heyeti ile konuştum onlar hasar bedeli kadar indirim yapıp iade yapsınlar yoksa dilekçe verin dedi.Fakat bedel 1030 tl üzeri olduğu için kararın bağlayıcılığı yok.




    Düşürmüş olman aleyhine bir durum yani servis anakart arızasına 'düşmeye baglı anakartta çatlak' olarak rapor tutup geçebilir.
    Batarya hatalarını saymazsak ,anakart ikinci kez neden degişti?
    *Degişim iade yapmıyorz gibi birşey sözkonusu olamaz ,bu yasal bir haktır tüketici hakem heyetine ver bir dilekçe

    1030 lira kdv dahil fiyat olmalı( iade esnasında kdv yi düşüyorlar diye hatırıyorum)



    Cihaz bu şekilde 4 defa onarım gördü garanti kapsamında.Servis raporlarının çıktısı var elimde hiçbirinde öyle birşey yazmıyor.Bütün bu sorunlar teknik servisin hatası.

    Cihaz ilk aldığımda düşmüştü öyle 1.5 sene kullandım sorunsuz.Yaklaşık üç ay önce olaylar başladı.
    1. Cihazın bataryası sarj olmuyor du ve çok ısınıyordu.Servise teslim ettim.
    Batarya değişmiş, ekran kartının biosu ile oynarak hızı düşürülmüş (fazla ısınma sorununu böyle çözmek akıllarına geldi herhalde).Anakart işlemci temizlenmiş bios güncellenmiş.

    2. Cihaz çalışırken kapandı.Sarj ışığı yanıyordu fakat açılmıyordu.
    Anakart değişti.Orda baktım açlıyor batarya da sorun yok eve gittim.Evde cihazı elektriğe taktım.Bataryanın şarj olmadığını gördüm.

    3. Cihazın bataryasının sarj olmadığını söyledim.Sağ menteşe için fiyat istedim.Ekranda 5 tane ölü piksel vardı onları söyledim.
    Sağ menteşe fiyatını kabul etmedim 247 tl istedirler.Batarya yı değiştirdiler.Ekran için en az 5 adet ölü piksel olması gerekir deyip değiştirmediler.

    4. Cihazı teslim almaya gittim.Cihazı teslime ettikleri yerde onların yanında elektriğe taktım.Arıza olduğu gibi duruyordu.Oranın elamanı haklısınız deyip cihazı aldı.
    Telefonla müşteri hizmetlerine değişim iade hakkımı söyledim.Onlar bu arada anakartı değiştirip değişim iade talebinizi red ettik onarımını yaptık dediler.

    Şu menteşe için 247 tl para istediler.http://imageshack.us/photo/my-images/35/image001aj.png/

    Alıntıları Göster
    İşini yapmayan bir beyaz eşya teknik servisini nereye şikayet edebilirim? Arızalı ürünü yaptık diye getirdiler, 2 yıl garantisi var dediler ama tekrar aradığımda asla gelmiyorlar, fatura vermediler ve ürün hala bozuk. 250 lira aldılar, şikayetvarda bakınca 3 ayrı şikayet var, hepsinden alınan fiks ücret 250 lira ve ürünler tamir edilmemiş. Adamlar bildiğin dolandırıcı. Savcılığa mı gitmeliyim? Tüketici hakem heyetine mi, bilgisi olan yardımcı olursa sevinirim.

    Yasak değilse söz konusu yerin adını ve telefonlarını da yazmak istiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: k.s.d.

    İşini yapmayan bir beyaz eşya teknik servisini nereye şikayet edebilirim?

    Bu bir yetkili servisse mesul oldugu firmaya
    özel servisse ( önce maliyeye şikayet et faturasız mal satıyorlarsa)
    garanti belgesi doldurmuyor ibraz etmiyorsa sanayi tic. bakanlıgına
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nvturboforce


    Cihaz bu şekilde 4 defa onarım gördü garanti kapsamında.Servis raporlarının çıktısı var elimde hiçbirinde öyle birşey yazmıyor.Bütün bu sorunlar teknik servisin hatası.

    Cihaz ilk aldığımda düşmüştü öyle 1.5 sene kullandım sorunsuz.Yaklaşık üç ay önce olaylar başladı.
    1. Cihazın bataryası sarj olmuyor du ve çok ısınıyordu.Servise teslim ettim.
    Batarya değişmiş, ekran kartının biosu ile oynarak hızı düşürülmüş (fazla ısınma sorununu böyle çözmek akıllarına geldi herhalde).Anakart işlemci temizlenmiş bios güncellenmiş.

    2. Cihaz çalışırken kapandı.Sarj ışığı yanıyordu fakat açılmıyordu.
    Anakart değişti.Orda baktım açlıyor batarya da sorun yok eve gittim.Evde cihazı elektriğe taktım.Bataryanın şarj olmadığını gördüm.

    3. Cihazın bataryasının sarj olmadığını söyledim.Sağ menteşe için fiyat istedim.Ekranda 5 tane ölü piksel vardı onları söyledim.
    Sağ menteşe fiyatını kabul etmedim 247 tl istedirler.Batarya yı değiştirdiler.Ekran için en az 5 adet ölü piksel olması gerekir deyip değiştirmediler.

    4. Cihazı teslim almaya gittim.Cihazı teslime ettikleri yerde onların yanında elektriğe taktım.Arıza olduğu gibi duruyordu.Oranın elamanı haklısınız deyip cihazı aldı.
    Telefonla müşteri hizmetlerine değişim iade hakkımı söyledim.Onlar bu arada anakartı değiştirip değişim iade talebinizi red ettik onarımını yaptık dediler.

    Şu menteşe için 247 tl para istediler.http://imageshack.us/photo/my-images/35/image001aj.png/

    Onarım kabul etmeseydn degişim hakkın dogacaktı (ama servis bunu sormamıştır büyük ihtimal) 5 ölüpixelde degişim mutlak gerek,degiştirmemeleri ilginç,
    Sorunu birde yasal yollardan araştır bakalım




  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.