Şimdi Ara

Trafik kazası kusuruna nasıl ve nereye itiraz ederim?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
2
Favori
60.348
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,
    Ocak ayında maddi hasarlı kaza geçirdim. konuyu burada uzun uzun yazmak ve vaktinizi almak istemiyorum. kasko, trafik vs. herşey tam ve kaskom hasarı karşıladı. 10 yıldır kazam yok ve hasarsızlığım en yüksek derecede.

    Ancak karşı tarafın hızla gelerek çarpmasına rağmen ben %100 kusurlu bulundum.
    Kızdığım ve kabullenemediğim, Haklıyken haksız ve %100 kusurlu bulunmam
    Buna nasıl ve nereye itiraz ederim?

    Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler



  • öncelikle karşı taraf hızla gelip çarpmış olsa bile, hatalıdır diyemeyiz... olayın oluş şekli önemli...
    olay tam olarak nasıl oldu?
  • örneğin;
    a) kırmızı da geçtiniz ve gelip size hızlıca çarptılar
    b) şerit ihlali yaptınız
    c)tali yoldan ana yola çıktınız


    olayda siz haklıysanız, mahkemeye başvuracaksınız...
  • http://forum.donanimhaber.com/m_30193069/tm.htm

    Burada dedikodu'nun yazdıklarına bakıver
  • peki madem sordunuz anlatayım. evime 20 m mesafede iki sokağın kesiştiği yer. Yani 4 yolda oldu. tali yol kırmızı ışık vs. yok. 4 yolda durdum, karşıdan gelen taksinin nereye döneceğini(sağa-sola ?) bekledim. sağa sola dönmeyince benim geldiğim yöne doğru geleceğini anlayınca 1.vitese taktım yeni hareket ettim(ayağım debriyajdaydı). o anda karşıdan gelen taksi kornaya basarak beni uyarmaya çalıştı ancak sağımdan çok hızlı gelen aracı farketmemle frene bastım. fakat sağ tarafımdan çarptı. Benim sağ far kırıldı.
    O araç kendi geliş yönüne göre sağda değil soldaydı. (yani ters yöndeydi) Bu durum fotoğraflarda belli.
    Acelesi varmış toplantıya yetişecekmiş falan. tutanak tuttuk foto çektik ama boşa.

    dün öğrendim %100 kusurluyum.
  • ok!
    mahkemeye dava açacaksınız...
    geçmiş olsun..
  • levha ile belirtilmiş yol ver işareti yoksa soldan gelen sagdan gelene yol vermek zorundadır. ana yol tali yol ayrımı kanunda yoktur. sehır efsanesidir. anlattıgınıza gore kusurlu sizsiniz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 99ajanx

    peki madem sordunuz anlatayım. evime 20 m mesafede iki sokağın kesiştiği yer. Yani 4 yolda oldu. tali yol kırmızı ışık vs. yok. 4 yolda durdum, karşıdan gelen taksinin nereye döneceğini(sağa-sola ?) bekledim. sağa sola dönmeyince benim geldiğim yöne doğru geleceğini anlayınca 1.vitese taktım yeni hareket ettim(ayağım debriyajdaydı). o anda karşıdan gelen taksi kornaya basarak beni uyarmaya çalıştı ancak sağımdan çok hızlı gelen aracı farketmemle frene bastım. fakat sağ tarafımdan çarptı. Benim sağ far kırıldı.
    O araç kendi geliş yönüne göre sağda değil soldaydı. (yani ters yöndeydi) Bu durum fotoğraflarda belli.
    Acelesi varmış toplantıya yetişecekmiş falan. tutanak tuttuk foto çektik ama boşa.

    dün öğrendim %100 kusurluyum.




    her araç sağındaki yol vermeli kuralına tabi tutularak kusurun % 100 ü size verilmiş. Kazalarda ilk bakılan detay yönlerdir. Eğer size çarpan araç solunuzdan geliyor olsaydı kusur karşı taraf verilirdi.
    Ters mantık yürütürsek karşı taraf ne hata yaptıysa yapsın ilk ve tek bakılan kim kimin sağında. mantıken baktığınızda bu hem doğru hem yanlış. Her durumda bunun geçerli olması bencede mantıksız. Düşününki siz aracınızla bekliyorsunuz sağdan gelen araçta yok yola kontrollü çıkıyorsunuz ama sağınızdan (sizde olduğu gibi ) kontrolsüzcene şeridini ihlal etmiş hız ayarı yapmamış kontrolsüz bir araç geliyor. Bence sağdan gelen haksızdır çünkü kuralları ihlal etmiş. Ama Tarfik kurallarına göre sizi kusurlu bulurlar. Yanlış bir mantık acilen düzeltilmesi veya tekrar değerlendirmeye alınması gerekli.

    Ama siz 10 yıldır kaskonuzun olduğunu ve hiç kaza yapmadığınızı yazmıssınız. Kasko poliçenizi tanzim ettirdiğiniz acente poliçenize ' Hasarsızlık Koruma Teminatı ' eklemiş mi acaba. Eğer poliçenize bu kloz eklenmiş kusur sizde olsa dahi ise hasarsızlık kademeniz düşmez poliçeniz yenileme zamanında aynı hazarsızlık indirimin alırsınız. Eğer bu teminat verilmemişse kusur sizde olduğunda hasarsızlık indiriminiz direk sıfıra iner. Kaç yıldır kazanmış olduğunuz hasarsızlık indirimleriniz kaybedersiniz.




  • arkadaşlar benimde başım belada bu sağdan geçiş üstünlüğü konusunda. 15 haziranda bi sanayi bölgesinde dört yol ağzında sağdan gelen araca ön tarafından çarptım. benim aracımın ön tarafı tamamen dağıldı diğer aracında şase felan kaydı. adamın geldiği yol çıkmaz yol karşı tarafa geçiyormuş. benim gittiğim yol ise sanayi bölgesinin tek ana yolu tem otoyoluna çıkıyor. jandarma çağırdık. ona 12 nolu yolda seyir halinyken 6 nolu gelen aracı fark edemedim banada 6 nolu yoldan giderken 12 nolu yoldan çıkan araç beni fark etmedi diye yazdırdı. trimer raporu %100 bana vermiş. bende o gün gelen jandarma başçavuşu buldum bana oradı özel mülk ben bir şey diyemem dedi. sanayi yönetimine gittim yol durumunu öğrendim benim gittiğim yol cadde onunki sokak mış öyle söylediler. kroki aldım dilekçe yazdım itiraz dilekçesi yazdım yol durumu hakkında sanayi yönetiminden bilgi alınmasını istedim. velasıl kelam yinede bana verdiler kusuru. sıkıntım şu ne cadde nede sokak ismi var. 3 nolu 5 nolu yol yazıyor ne tabela ne bi ikaz levhası hiç birşey yok. sanayi yönetimi senin yol hakkı diyor ama ben bilirkişi istesem dava açsam acaba düzelirmi bu durum. trafik kurallarına göre ben suçluyum ama yol durumuna göre beni ana cadde de gidiyorum diğeri ara sokak. yardımcı olursanız çok sevinirim.




  • bende bir trafik kazası geçirdim.ben kontrolsüz olarak sağa dönerken bir okul servisi bana aracımın arak sağ kapısından çarptı.beraber rapor tuttuk.hatalı benim. fakat ikimizde tali yoldaydık ve apartmanların olduğu bir mevki.bana çarpan araç volkswagen volt aracı.araçta ABS ve EDS(elektronik difransiyel sistem) ve fren mesafesini metre ile ölçtük.Kuru zeminde 12 m. Raporda %100 kusurlu ben çıktım.BEN %50 %50 çıkar diye düşünüyordum.SORUM ŞU şehiriçi azami sürat 50.Orada benim aracım olmasa da bir çocuk yola fırlasa suçlu %100 çocuk mu çıkacak kanunlarımıza göre
  • Şunu öğrenmek istiyorum hatalı dönüşte ona çarpan aracın hızının hiç bir önemi olmadığı bir trafik kanununa sahip miyiz?Bu kanuna sahip isek gazetelerde trafik kazalarında en çok ölüm HATALI SOLLAMA VE AŞIRI HIZ DENİLİYOR.Gazeteleri arayalım siz yanlış başlık atıyorsunuz diyelim.Kanunumuza göre ölüm sebebi hatalı dönüş,hatalı solllama v.s.BU KONUDA BEN SANAL DÜNYADAN DESTEK İSTİYORUM.
  • siz sağa dönerken, sizin sağ kapınıza vurduklarına göre...
    siz şerit ihlali yapıp,sağdan gelen aracın önüne çıkmışsınız... şerit değiştirirken diğer araçların emniyetini ihlal ettiğin,siz için asli kusurlusunuz... başkasının hızlı veya yavaş gitmesi sisi ilgilendirmez...aşırı hız ayrı bir ceza konusu... bu kazanın asli sebebi sizin manevranız...

    ekleme:sağa dönüşten önce sağ şeride geçseydiniz, kaza olmazdı...
    önemli not:sağa dönüşler dar açıyla, sola dönüşler geniş açıyla yapılır...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hightech33 -- 8 Kasım 2009; 16:24:39 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 99ajanx

    peki madem sordunuz anlatayım. evime 20 m mesafede iki sokağın kesiştiği yer. Yani 4 yolda oldu. tali yol kırmızı ışık vs. yok. 4 yolda durdum, karşıdan gelen taksinin nereye döneceğini(sağa-sola ?) bekledim. sağa sola dönmeyince benim geldiğim yöne doğru geleceğini anlayınca 1.vitese taktım yeni hareket ettim(ayağım debriyajdaydı). o anda karşıdan gelen taksi kornaya basarak beni uyarmaya çalıştı ancak sağımdan çok hızlı gelen aracı farketmemle frene bastım. fakat sağ tarafımdan çarptı. Benim sağ far kırıldı.
    O araç kendi geliş yönüne göre sağda değil soldaydı. (yani ters yöndeydi) Bu durum fotoğraflarda belli.
    Acelesi varmış toplantıya yetişecekmiş falan. tutanak tuttuk foto çektik ama boşa.

    dün öğrendim %100 kusurluyum.

    sadece bi sag far yuzunden mı bu kadar tantana:o




  • quote:

    Orijinalden alıntı: soldier_of_fortune
    ekleme:sağa dönüşten önce sağ şeride geçseydiniz, kaza olmazdı...
    önemli not:sağa dönüşler dar açıyla, sola dönüşler geniş açıyla yapılır...

    şu kuralı hallettiğimiz an da ülkemizde şehir içi araç kullanımı kolaylaşır
    kazalar da azalır
  • bence mesele bir far meselesi değildir.
    bence mesele haksızlığa uğrama meselesidir.
    ters yünde ilerleyen aracın hiç mi suçu yok?
    yada şehir içinde 50 den fazla giden in hiç mi suçu yok?
    kazalar genellikler 2 tarafın aynı anda hata yapması ile olur.
    tek taraflı hata da olur ama genelde 2 taraflı hata oluyor.
    e madem böyle, kusurlarında hata oranına göre adaletli paylaştırılması lazım.
    mesele adalet meselesidir.


    quote:

    Orijinalden alıntı: .IsTanBul.


    quote:

    Orijinalden alıntı: 99ajanx

    peki madem sordunuz anlatayım. evime 20 m mesafede iki sokağın kesiştiği yer. Yani 4 yolda oldu. tali yol kırmızı ışık vs. yok. 4 yolda durdum, karşıdan gelen taksinin nereye döneceğini(sağa-sola ?) bekledim. sağa sola dönmeyince benim geldiğim yöne doğru geleceğini anlayınca 1.vitese taktım yeni hareket ettim(ayağım debriyajdaydı). o anda karşıdan gelen taksi kornaya basarak beni uyarmaya çalıştı ancak sağımdan çok hızlı gelen aracı farketmemle frene bastım. fakat sağ tarafımdan çarptı. Benim sağ far kırıldı.
    O araç kendi geliş yönüne göre sağda değil soldaydı. (yani ters yöndeydi) Bu durum fotoğraflarda belli.
    Acelesi varmış toplantıya yetişecekmiş falan. tutanak tuttuk foto çektik ama boşa.

    dün öğrendim %100 kusurluyum.

    sadece bi sag far yuzunden mı bu kadar tantana:o




  • çok ilginç babamda benzer kaza yaptı. hiçbir ışık işaretin olmadıgı dortyolda sol tarafından gelen bır mınubusle çarpıstı.mınubuste fazla hasar yok. babamda 2 mılyar hasar. tramer %100 suclu gordu babamı. neye gore hangı kanuna gore cıkardıgı bellı deıl. nereye nasıl ıtıraz etmeli yardımcı olursanız sevınırım.
    kısısel ıtırazı kabul etmıyor tramer. sıgorta sırketı ıtıraz etsın dıyor.
  • merhabalar
    ben bundan bir hafta önce trafik kazası yaptım.Gaziantep-Kahramanmaraş yolu. Şehre girdim yol çalışması vardı.resimde b ile gösterdigim benim aracım ,d ile gösterdigim diger araç.kapalı olmasını bekledigim yoldan 32.5 metre fren mesafesiyle duramayan araç aracıma çarptı.polisler geldi resimde çizdigim gibi tali yoldan ana yola baglanan yolunda açık oldugunu tespit ettiler.işin özü bügün raporun sonucunda bana %100 kusur verilmiş.Sizce ben %100 kusurlumuyum.Degilsem ne yapabilirim

     Trafik kazası kusuruna nasıl ve nereye itiraz ederim?




  • Merhaba arkadaşlar 2 hafta önce maddi hasarlı bir kaza yaptım ve %100 kusurlu bulundum. tutanak ve daha sonrasında google dan aldığım kaza yeri krokisine göre dava açsam kazanabilirmiyim? Yardımcı olursanız sevinirim saygılarımla.

    Sağdan gelen araç benim sağ arka kapıdan vuruyor bende dönüp önden direğe çarpıyorum. tutanakta diğer sürücü hatasını kabul edip ben çarptım diyor ama yinede sagdaki araca yol vermedim gerekçesiyle kusurlu bulunuyorum.

    Sormak istediğim asıl konu diğer sürücünün yolu 12 metre benimkisi 15 metre ve 12 metrelik yol karşıya düz değil 4-5 metrelik tam dik kırılma ile devam ediyor. bunlar göz önünde tutulsaydı tutanakta yine kusurlumu olurdum.

    Tutanak Resmi
    Yol Krokisi



     Trafik kazası kusuruna nasıl ve nereye itiraz ederim?




  • Şehir ve kasabaların önemli bölgelerini biribirine bağlayan geniş veya dar uzun yolara cadde denir. Caddeler, taş parke, beton ya da asfaltla döşenmiş olabilir. Caddelerin yanlarında, yayaların yürüyebilmesi için kaldırımlar bulunur. Caddeler yaya kaldırımlarının ağaçlıklı olmalarına ortasının ve yanlarının ağaçlıklı, yaya kaldırımlarının geniş olmalarına (bulvar) göre değişik özelliklerde olabilir. Caddeler, öbür caddelere göre daha geniş ve işlek olursa, bunlara dilimizde "ana cadde" denir. Caddelere açılan ikinci derecede yollar da "sokak" adını alır.

    İki yolunda genişliği 6 mt. demek ki biri cadde biri sokak vs. gibi bir ayrım yok denilmekdedir.,en azından fiziki olarak.Eğer yollardan herhangi birinde o yoldan gelen sürücüler için bağlayıcı şekilde yol ver,dur,hız sınırı (30 veya 50 km herneyse) veya benzeri bir tabela ve işaret yoksa benim bildiğim kurala göre sağdan gelen aracın geçiş hakkı vardır yani iki araçtan hangisi diğerinin solundaysa o bekler ve yol verir sağdan gelen geçiş hakkına sahiptir ancak, yeni KYTK nunda ktt tutanakları tam olarak sürücülerimizce çizilemediğinden, gerekli işaretlemelr de yapılmadığından buyük mağduriyetler olmakdadır ki bu nedenle ,Bulvarın Caddeye, Caddenin de sokağa göre, ktt deye yazılmış sa üstünlüğü vardır. Zaten olay yeri bilirkişisi tarafından tam olarak incelenirse bu şekilde üstünlüklerin olduğu yerlerde trafik işaret levhaları da bunu büyük ölcüde destekler nitelikdedir.

    Hangi yol daha genişse ve trafik bakımda daha işlekse o yol ana yoldur, yol genişlikleri eşitse kontrolsüz kavşak levhası olmalı ya da bir tarafta yol ver tabelası olmalıdır

    Tali yolun tanımı zaten, Genel olarak üzerindeki trafik yoğunluğu bakımından, bağlandığı yoldan daha az önemde olan yoldur.

    Aynı şekilde çevreyollarında dikkat edin aralardan çıkan tüm yolların sonunda bir üçgen levha vardır içi boş beyaz anayola çıkacaksın diye eğer bu işaret konmazsa o ara yoldan fırlayan adama soldan çarpacağı için çevre yolundaki adam suçlu olacaktır bu yüzden bu işaretler mutlaka konur.

    Uzun lafın kısası bu kadar dikkat edilmesi gereken bir konu olmasına rağmen çoğu kişi anayol tali yol kavramını tam anlamış değil ve anlatılabilmişte değil. ilkokul bilgilerimizden kalma yada pratik zekamızla geniş cadde mutlaka anayoldur... düşüncesiyle haraket ediyoruz.

    İlkokul bilgimden ya da pratik zekamdan değil de lisans seviyesinde trafik mühendisliği ve karayolu mühendisliği okumuş biri olarak söylüyorum. Yolların genişliği neye göre belirleniyor, zirve saat trafiği, proje hızı... vs. gibi kavramlar belirler hangi yolun ana yol olduğunu...

    Bahsettiğiniz kocaman cadde bir bulvara bağlanıyorsa zaten burada her akım kolu ana yoldur, kesişim noktasına sinyalizasyon kontrollü kavşak ya da kontrolsüz dönel kavşak yapılır. Yol hakkı sinyalizasyon yapılmış kavşakta yeşil yanan tarafta, dönel kavşakta ise kavşağa önce girmiş olan araçtadır. Sinaylizasyondaki yeşil faz kırmızı faz süreleri ise yine akım oranlarına göre gelişmiş bilgisayar yazılımları kullanarak hesaplanır.

    2008 de uygulamaya konulan KYTK nunun ktt sürücüler uygulamasına göre, aksaklıklar olduğundan, eğer ktt de bulvar,cadde ve sokak isimleri yazılmış ve herhangi bir dur yolver vb.levha yoksa, bu cadde sokak üstünlüğünün uygulanması gerektiği kanaatindeyim.




  • Cadde Nedir?

    Şehir ve kasabaların önemli bölgelerini biribirine bağlayan geniş veya dar uzun yolara cadde denir. Caddeler, taş parke, beton ya da asfaltla döşenmiş olabilir. Caddelerin yanlarında, yayaların yürüyebilmesi için kaldırımlar bulunur. Caddeler yaya kaldırımlarının ağaçlıklı olmalarına ortasının ve yanlarının ağaçlıklı, yaya kaldırımlarının geniş olmalarına (bulvar) göre değişik özelliklerde olabilir. Caddeler, öbür caddelere göre daha geniş ve işlek olursa, bunlara dilimizde "ana cadde" denir ki trafik kanunuda bunlar ana yoldur. Caddelere açılan ikinci derecede yollar da "sokak" adını alırki bunlarada trafikte tali yol denir
    sokak nedir-İl, ilçe gibi yerleşim bölgelerinde, iki yanında evler olan, caddeye oranla daha dar ve trafik yoğunluğu az olan vede ya da kısa olabilen yol.

    burada tali yol ve ana yol kavramı netleşmekdedir....
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.