- x
Arkadaslar termostat ve müsür hakkında yardım
41 Cevap17156 Görüntüleme2 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
905 Mesaj
12 Mart 2009; 23:44:44 

Arkadaslar farklı bir ve forumunu takip ederken dikkat ettim. Bendeki aracın yolda giderken sıcaklıgının dusmesi normal degilmis. Yani ben pek takmıyordum. Ama kısın falan arcı fazla zorlamadıgımda hararet 90 gelmiyor. Bazen de 90 dayken uzun yola cıkınca 50 lere kadar dusuyor. Bu bir sorun mudur? Diger bir forumda termostat ya da musurun arızalı olabileceginden bahsediliyor. Asagıdaki kısım baska bir forumdan alıntıdır.

Soru:
98 model 110.000 km de Passat highline’nın ilk sahibiyim. 60.000’de trigger işlemi yaptırdım. Her yıl Nisan ayında rutin kontrollerini de yaptırırım. Yılda 9.000, 10.000 km yapıyorum.

Geçen seneden beri ilk defa araç yokuş aşağı ramparlardan motor vitesi ile inerken her zaman 90 derecede duran “hararet göstergesi” yavaş yavaş eksiliyor... 70 derecelere kadar iniyor, fakat daha da aşağı inmiyor. Rampa inişleri bitip, gaza tekrar basıınca tekrar hararet yükseliyor ve 90 dereceye gelip, herşey normale dönüyor...

Termostat sorunu olsa, ısı sadece iniş hatası vermemeli, aynı zamanda çıkmalı da gibime geliyor. Araç Ankara’da 10 yıldır aynı usta tarafından bakılır. Ustam çok üstünde durmuyor ama bu iş uzun yolda da başıma gelince benim de huzurum kaçıyor ...

Fikirlerinizi bekliyorum... Teşekkürler...

Bir cevap:

Eğer Sizin Passat'ta da yokuş aşağı hararet düşüyorsa bu Sizin eseriniz değil, uzun süredir Sizin de termostatınızın arızalı veya yanlış değerde olmasındandır ...

Bizim araçların soğutma sistemi Doğan-Şahin ya da Renault 9'lar gibi dizayn edilmemiştir. 70'li senelerden beri Amerikan araçlarında da kullanılan en eski ve en verimli sistemlerden biri olan termikli sistemdir.. Gücünü kranktan alan soğutma pervanesi devamlı çalışır, pervanenin göbeğine bağlı olan bir parça ise gerektiğinde pervaneye açı vererek soğutma verimini ve stabilitesini sağlar..

Bu nedenledir ki Bizim araçlarımız -20 derecede de +50 derecede de, yokuş aşağı 240 km/h ile de, yokuş yukarı tam yüklü 30 km/h ile de devamlı sabit ısıda kalır.. Değişen ısı oranı ise göstergeye yansımayacak kadar düşük aralıktadır.


Arkadasın dedigi dogru mudur? Benim aracımda da aynı sorun olabilitesi yuksek mi? Termostat ve musuru degistireyim mi? zaten ucuz parcalarmıs.

Bir de yeri degil ama aracta rolanti halindeyken devirde bir anlık cok az azalma oluyor. Devir cok fazla oynamıyor. Ama araba kasılıyor belli bi kesiklik oluyor. Sanki bir milisaniye icinde bir tıkanıklık ya da ateslemede sorun oluyor gibi sonra tekrar duzeliyor gibi. 1 dk icerisinde bir kac defa oluyor. Cok fazla hissedilir bir kesilme degil ama eskiden yoktu. Arabanın calıstıgını asla hissetmiyordum. Simdi ise dedigim gibi bir sorun var sizce neden olabilir. bakımı yeni yapıldı.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mprivateturun -- 13 Mart 2009; 0:02:16 >


_____________________________

Hayat 3.5 la 4 arasındadır. Ya 3.5 atarsın ya 4-4 lük yaşarsın.


429 Mesaj
13 Mart 2009; 1:26:46 

sizin sorun eğer bahsettiğiniz müsür fan müsürüyse müsürle ilgili değil .
termostatın ne için takıldığını söyliyim
araçlarda en verimli çalısma sıcaklığı yaklasık olarak 85-95 dereceleri arasıdır zaten termostatlarda her araca uygun sıcaklıkta çalısacağı sıcaklık değerlerine göre yapılır , radyatorde bulunan soğutulmus sıvı devamlı motor içinde dolasıp sıcaklığı düsürmemesi için termostat kullanılır , termostat mesela çalısma sıcaklık aralığı 85-95 derece olsun , motor sıcaklığı 95 dereceye geldiğinde termostat genlesir ve açılarak soğuk suyun motora verilmesini ve bu sıcaklığı geçmemesini sağlar , aynı sekilde motor sıcaklığı 85 dereceye gelene kadar kapalı kalır radyatorde bulunan soğutulmus sıvıyı motora gelmesini onler ki motorun en stabil çalısma sıcaklığına erismesini ve bu sıcaklıkta sabit kalmasını sağlar.

yapısı itibariyle çok basit bir parçadır

sizin araçta anlattığınıza göre termostat açık kalmıs ve devamlı motor , radyatorden gelen soğutulmus sıvı (antifiriz veya su ) ile devir daim halinde , bu yüzden sıcaklık hızlandığınızda veya soğuk havalarda radyatordeki su daha fazla soğuduğu için hararet düsüyor .

termostatı değistirmeniz gerekiyor , eski termostatı gördüğünüzde anlarsınız açık kaldığını . termostatın açık kalması yakıtı artırır , nedeni ise soğuk havalarda motorlar zengin karısımla çalısır.
enjeksiyonlu motorlarda daha onemlidir çünkü motor soğutma suyununun sıcaklığını ölçen ısı sensorü vardır sıcaklığa göre ecu ye veri gönderir soğuk bilgisi gittiğinde daha fazla benzin püskürtülür .


_____________________________


II. Abdülhamid
Ulû Sultân Abd-ül Hamid Han - Gazi

"Tarih değil,hatalar tekerrür ediyor."


 
905 Mesaj
13 Mart 2009; 3:37:11 

Hmm yani hocam termostat kesinlikle bozuk degil mi? Yani kesinlikle araba 90 dereceye geldiginde sıcaklıgın dusmemesi lazım oyle degil mi?


_____________________________

Hayat 3.5 la 4 arasındadır. Ya 3.5 atarsın ya 4-4 lük yaşarsın.


9618 Mesaj
13 Mart 2009; 8:29:58 

mprivateturun,

Arıza termostatta gibi görünüyor.Eğer müşir arızalı olsa idi herşey normal olacak sadece gösterge yanlış bir değer gösteriyor olacak idi.

sonuç itibarıyle eğer termostat arızası varsa ısı gerçekten düşer ve motor çekişi bariz bir şekilde fark edecektir. çalışırken özellikle rölantide ve yokuş çıkarken bunu hissetmeniz lazım çünkü aynen motor soğukken neyse termostat çalışmadığı yani açık kaldığı durumunda da benzer durum vardır.Soğuk bir motro nasıl davranırsa aracınızın benzer şekilde davranmasını beklerim.

Eğer müsir arızalı ise yanlış veriyi göstergeye gönderiyor demektir. Bu durumda sadece gösterge hatalı olacakdır ki bunun pratikte motor çalışmasını etkilemesini beklemeyiz.Olaya bu şekilde bakarsanız daha isabetli bir yaklaşım olacaktır.

yapılması gereken ;
önce termostat çıkarılarak değiştirilmeli ve düzelme oluyor mu bakılmalıdır, sonra yapılacak şey müşirin değişmesidir. Ama arıza muşirde ise kablo bağlantılarının sıkı ve iletimin açık olduğu bir voltmetre ile kontrol edilmelidir.


_____________________________




 
905 Mesaj
13 Mart 2009; 23:14:28 


quote:

Orjinalden alıntı: vezir

mprivateturun,

Arıza termostatta gibi görünüyor.Eğer müşir arızalı olsa idi herşey normal olacak sadece gösterge yanlış bir değer gösteriyor olacak idi.

sonuç itibarıyle eğer termostat arızası varsa ısı gerçekten düşer ve motor çekişi bariz bir şekilde fark edecektir. çalışırken özellikle rölantide ve yokuş çıkarken bunu hissetmeniz lazım çünkü aynen motor soğukken neyse termostat çalışmadığı yani açık kaldığı durumunda da benzer durum vardır.Soğuk bir motro nasıl davranırsa aracınızın benzer şekilde davranmasını beklerim.

Eğer müsir arızalı ise yanlış veriyi göstergeye gönderiyor demektir. Bu durumda sadece gösterge hatalı olacakdır ki bunun pratikte motor çalışmasını etkilemesini beklemeyiz.Olaya bu şekilde bakarsanız daha isabetli bir yaklaşım olacaktır.

yapılması gereken ;
önce termostat çıkarılarak değiştirilmeli ve düzelme oluyor mu bakılmalıdır, sonra yapılacak şey müşirin değişmesidir. Ama arıza muşirde ise kablo bağlantılarının sıkı ve iletimin açık olduğu bir voltmetre ile kontrol edilmelidir.



Sayın vezir hocam sanırım dediginiz gibi termostat sorunu var. Daha once araba ısındıktan sonra yolda giderken hic sogudugunu gormemistim. Bu aralar yapıyor ve bu aralar da rolantideyken hafif bir tekleme gibi oluyor. Ara ara yapıyor bunu. Sanırım bu sebepten dolayı yapıyor. Ancak tek bir sorunum var. Bu termostatın yeri bayagı bi zor yerde galiba. O yuzden on tampon panel falan komple sokulmezi lazım galiba.ç Bikgisi olan var mı? Passat termostat montajı hakkında.


_____________________________

Hayat 3.5 la 4 arasındadır. Ya 3.5 atarsın ya 4-4 lük yaşarsın.


2223 Mesaj
10 Mart 2010; 21:56:39 

benim aracım da 2006 model 1.4 dizel fiesta arkadaşın ilk başta bahsettiği sıkıntı bende de var

aracı zolarsam motor ısınıyor eğer sıkıştırmassam tekrar soğuyor
bunu aracı test modunda çalıştırarak ta teyit ettim eğer sıkıştırmassam aracı yaklaşık 71 72 derece oluyor eğer sıkıştırırsam sıcaklık 75 76 lara yükseliyor bugün tekrar ustaya gösterdim termostat değişmesi gerektiğini söyledi 115 tl parça 50 tl de işçilik olmak üzere 165 tl ye hallolucak işlem.

motorun sabitlendiği sıcaklıkta aynen bu şekilde kendi aracımın konsoludur bu haldeyken motor sıcaklığı 71 72 derece

ben bu parçayı değiştirmessem ne olur değiştirmessem ne olur ayrıca bu parçayı değişirken antifreez i de değişmek gerekir mi ?

bu arada çok pis hort yaptım konuyu zevir hocam burda da bi yardım edersen çok sevinirim

0


local://upfiles/212238/036EFCBA47F6491DA4A1CDB78365345B.jpg


Ekteki dosya (1)


< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fasher -- 10 Mart 2010; 21:59:10 >


 
4 Mesaj
12 Mart 2010; 17:33:56 

1


_____________________________



 
4 Mesaj
12 Mart 2010; 17:36:06 

merhaba arkadaşlar aynı konudan bende muzdaribim benim 93 broadwayım var 4 viteste giderken gaza birden yüklendiğimde hararet göstergesi birden sıfıra düşüyor ayağımı çektiğimde normale dönüyor nedeni nedir lütfen bilgilendirirmisiniz teşekkürler


_____________________________



2223 Mesaj
14 Mart 2010; 21:14:53 



benim aracım da 2006 model 1.4 dizel fiesta arkadaşın ilk başta bahsettiği sıkıntı bende de var

aracı zolarsam motor ısınıyor eğer sıkıştırmassam tekrar soğuyor
bunu aracı test modunda çalıştırarak ta teyit ettim eğer sıkıştırmassam aracı yaklaşık 71 72 derece oluyor sabitlendiği sıcaklık. eğer sıkıştırırsam sıcaklık 75 76 lara yükseliyor bugün tekrar ustaya gösterdim termostat değişmesi gerektiğini söyledi 115 tl parça 50 tl de işçilik olmak üzere 165 tl ye hallolucak işlem.

motorun sabitlendiği sıcaklıkta aynen bu şekilde kendi aracımın konsoludur. bu haldeyken motor sıcaklığı 71 72 derece

ben bu parçayı değiştirsem ne olur değiştirmessem ne olur ayrıca bu parçayı değişirken antifreez i de değişmek gerekir mi ?

bu arada çok pis hort yaptım konuyu zevir hocam burda da bi yardım edersen çok sevinirim

0


local://upfiles/212238/036EFCBA47F6491DA4A1CDB78365345B.jpg

hazır otomobil genelde de herkez gördüğüne göre tekrar bir yukarıııı !!


27 Mesaj
3 Ocak 2012; 20:39:01 

selamlar.2004 megan2 arabamda hararetle ilgili bir sorunum var.Asfalta giderken hararet normal seyrinde iken bir anda dahada artmaya başlıyor.Tehlikeli sınıra gelirken düşüyor.3-5 dkda bir tekrarlıyor.Fanın çalışmasındamı problem var yoksa termostattamı sorun var.Birde aracı durdurduğumda fan çalışırdı hep.Ama artık çalışmıyor.Sadece hareket halinde çalışıyor.Acaba sıkıntısı nedir.Motorcuyamı gitmem gerek yoksa elektrikçiyemi.


_____________________________



 
114 Mesaj
24 Şubat 2013; 23:54:28 

quote:

Orijinalden alıntı: KX25

selamlar.2004 megan2 arabamda hararetle ilgili bir sorunum var.Asfalta giderken hararet normal seyrinde iken bir anda dahada artmaya başlıyor.Tehlikeli sınıra gelirken düşüyor.3-5 dkda bir tekrarlıyor.Fanın çalışmasındamı problem var yoksa termostattamı sorun var.Birde aracı durdurduğumda fan çalışırdı hep.Ama artık çalışmıyor.Sadece hareket halinde çalışıyor.Acaba sıkıntısı nedir.Motorcuyamı gitmem gerek yoksa elektrikçiyemi.

Aynı sorunu benim aracım da yapıyor. genelde 87-92 derecede sabit kalan ısı bazen 95'e geldikten sonra hararet düşmesi gerekirken yükselmeye başlıyor hemde şu kış gününde 90-100 ile gittiğim yollarda bile. Ta ki derece 110'u görünce (aracım lada vega fanı geç açar ladalar) fanı açmadan ısı düşüyor biraz sonra geri yükselmeye başlıyor. Yani aracımda nadiren yapıyor ama bu durumlarda 92'de açıp 87'de kapatması gereken termostat acaba 110'da açıp 95'de mi kapanıyor?

Bir de motor o ısılarda öyle çekişten düşüyor ki. Ayrıca yine 95-105 arası ısılarda rölanti yükseliyor. Mesela ışıkta durdum diyelim veya giderken boşa attım rölanti 2000'de takılı kalıyor. Motor biraz soğuyunca normal değere gelince (90 derece) rölanti düzeliyor ve ilginç bir şekilde motor çok ısınınca da rölanti düzeliyor yani 110 derecede. En son olarakta mesela hararet 95 derece civarı motoru istop edip tekrar çalıştırmak istediğimde motor çalışmıyor. Marşa basıyorum basıyorum çalışmıyor. Motor sıcaklık müşürünün kablosunu çekip tekrar denediğimde tek marşta alıyor araba.

Rölanti sorunumu ve ısınan motordaki çalışmama durumumu çözemedim. Neler değişmedi neler yapılmadı ki... Motor ısınmadan önce rölantim çok düzgün sabah 1200 civarı veya üzeri hafif ısınınca 850 civarı kkalıyor. Ama az daha ısınırsa sapıtıyor rölanti de araçta...

-Motor sıcaklık sensörü yeni değişti eskisi de sağlammış problemimi çözmedi. Ayrıca araç gereken değerde fan açıyor iki müşürde de..
-Gaz kelebek komple temizlettim 1 gün normal çalıştı sonra yine aynı.
-Benzin pompası yeni değişti
-Krank mili sensörü yeni değişti
-Aldığım adam suya hiç antifiriz koymamıştı antifiriz koydurdum 10 gün önce şükür çatak delik yok.
-Kalorifer iyi ısıtıyor sorun yok
-Bujiler yeni değişti

KX25 arkadaşım senin sorununda benimkine benziyor ama bende ekstra sorunlar da var ve hep ısınan motorda yapıyor. Termostat çok geç açıyor galiba sende gerçi kelin ilacı olsa başına sürermiş ama . Bu arada sorununu çözmüşündür umarım çok sinir bozuyor yoksa...

Arkadaşlar yardım edecek birileri varsa yardım bekliyorum. Aşırı para harcadım bu sorun yüzünden... Yukarıdaki saydıklarımdan başka neler değişmedi ki araçta...


_____________________________



9618 Mesaj
25 Şubat 2013; 9:00:46 

quote:

Orijinalden alıntı: wanted007


Aynı sorunu benim aracım da yapıyor. genelde 87-92 derecede sabit kalan ısı bazen 95'e geldikten sonra hararet düşmesi gerekirken yükselmeye başlıyor hemde şu kış gününde 90-100 ile gittiğim yollarda bile. Ta ki derece 110'u görünce (aracım lada vega fanı geç açar ladalar) fanı açmadan ısı düşüyor biraz sonra geri yükselmeye başlıyor. Yani aracımda nadiren yapıyor ama bu durumlarda 92'de açıp 87'de kapatması gereken termostat acaba 110'da açıp 95'de mi kapanıyor?

Bir de motor o ısılarda öyle çekişten düşüyor ki. Ayrıca yine 95-105 arası ısılarda rölanti yükseliyor. Mesela ışıkta durdum diyelim veya giderken boşa attım rölanti 2000'de takılı kalıyor. Motor biraz soğuyunca normal değere gelince (90 derece) rölanti düzeliyor ve ilginç bir şekilde motor çok ısınınca da rölanti düzeliyor yani 110 derecede. En son olarakta mesela hararet 95 derece civarı motoru istop edip tekrar çalıştırmak istediğimde motor çalışmıyor. Marşa basıyorum basıyorum çalışmıyor. Motor sıcaklık müşürünün kablosunu çekip tekrar denediğimde tek marşta alıyor araba.

Rölanti sorunumu ve ısınan motordaki çalışmama durumumu çözemedim. Neler değişmedi neler yapılmadı ki... Motor ısınmadan önce rölantim çok düzgün sabah 1200 civarı veya üzeri hafif ısınınca 850 civarı kkalıyor. Ama az daha ısınırsa sapıtıyor rölanti de araçta...

-Motor sıcaklık sensörü yeni değişti eskisi de sağlammış problemimi çözmedi. Ayrıca araç gereken değerde fan açıyor iki müşürde de..
-Gaz kelebek komple temizlettim 1 gün normal çalıştı sonra yine aynı.
-Benzin pompası yeni değişti
-Krank mili sensörü yeni değişti
-Aldığım adam suya hiç antifiriz koymamıştı antifiriz koydurdum 10 gün önce şükür çatak delik yok.
-Kalorifer iyi ısıtıyor sorun yok
-Bujiler yeni değişti

KX25 arkadaşım senin sorununda benimkine benziyor ama bende ekstra sorunlar da var ve hep ısınan motorda yapıyor. Termostat çok geç açıyor galiba sende gerçi kelin ilacı olsa başına sürermiş ama . Bu arada sorununu çözmüşündür umarım çok sinir bozuyor yoksa...

Arkadaşlar yardım edecek birileri varsa yardım bekliyorum. Aşırı para harcadım bu sorun yüzünden... Yukarıdaki saydıklarımdan başka neler değişmedi ki araçta...

sistemde hava kalıp kalmadığı test edildi mi ? genelde böyle ani ısı yükselmelerinin sebebi radyatör sistemine kaçmış havdana kaynaklanmaktadır .Komple soğutma sistemin havasını aldırınız .
ikincisi termostat arızası da olabilir yazlık termostat ile değiştiriniz. Hem de yenilenmiş olur.


_____________________________




 
905 Mesaj
25 Şubat 2013; 10:49:44 

quote:

Orijinalden alıntı: wanted007


Aynı sorunu benim aracım da yapıyor. genelde 87-92 derecede sabit kalan ısı bazen 95'e geldikten sonra hararet düşmesi gerekirken yükselmeye başlıyor hemde şu kış gününde 90-100 ile gittiğim yollarda bile. Ta ki derece 110'u görünce (aracım lada vega fanı geç açar ladalar) fanı açmadan ısı düşüyor biraz sonra geri yükselmeye başlıyor. Yani aracımda nadiren yapıyor ama bu durumlarda 92'de açıp 87'de kapatması gereken termostat acaba 110'da açıp 95'de mi kapanıyor?

Bir de motor o ısılarda öyle çekişten düşüyor ki. Ayrıca yine 95-105 arası ısılarda rölanti yükseliyor. Mesela ışıkta durdum diyelim veya giderken boşa attım rölanti 2000'de takılı kalıyor. Motor biraz soğuyunca normal değere gelince (90 derece) rölanti düzeliyor ve ilginç bir şekilde motor çok ısınınca da rölanti düzeliyor yani 110 derecede. En son olarakta mesela hararet 95 derece civarı motoru istop edip tekrar çalıştırmak istediğimde motor çalışmıyor. Marşa basıyorum basıyorum çalışmıyor. Motor sıcaklık müşürünün kablosunu çekip tekrar denediğimde tek marşta alıyor araba.

Rölanti sorunumu ve ısınan motordaki çalışmama durumumu çözemedim. Neler değişmedi neler yapılmadı ki... Motor ısınmadan önce rölantim çok düzgün sabah 1200 civarı veya üzeri hafif ısınınca 850 civarı kkalıyor. Ama az daha ısınırsa sapıtıyor rölanti de araçta...

-Motor sıcaklık sensörü yeni değişti eskisi de sağlammış problemimi çözmedi. Ayrıca araç gereken değerde fan açıyor iki müşürde de..
-Gaz kelebek komple temizlettim 1 gün normal çalıştı sonra yine aynı.
-Benzin pompası yeni değişti
-Krank mili sensörü yeni değişti
-Aldığım adam suya hiç antifiriz koymamıştı antifiriz koydurdum 10 gün önce şükür çatak delik yok.
-Kalorifer iyi ısıtıyor sorun yok
-Bujiler yeni değişti

KX25 arkadaşım senin sorununda benimkine benziyor ama bende ekstra sorunlar da var ve hep ısınan motorda yapıyor. Termostat çok geç açıyor galiba sende gerçi kelin ilacı olsa başına sürermiş ama . Bu arada sorununu çözmüşündür umarım çok sinir bozuyor yoksa...

Arkadaşlar yardım edecek birileri varsa yardım bekliyorum. Aşırı para harcadım bu sorun yüzünden... Yukarıdaki saydıklarımdan başka neler değişmedi ki araçta...

hocam allah yardımcınız olsun. türkiye de sanayicilerin eline allah düşürmesin. aklıma gelen bir kaç şeyi de söylemek isterim. fan çalışmıyorsa termik arızalı olabilir. ya da devir daim pompasında sıkıntı vardır. motoru stop ettiğin zaman yeterli soğutma olmadığı için motor ısısı biraz daha artıyor olabilir ve bu da motorun kendini korumaya alması sebebiyle çalışmamasına sebep olabilir. en son triger kayışını ne zaman değiştirdiniz. triger kayışını değiştiridiğinizde devirdaim pompasını da değiştirdiniz mi?

KX25 bu sizin için de geçerli.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mprivateturun -- 25 Şubat 2013; 10:50:38 >


_____________________________

Hayat 3.5 la 4 arasındadır. Ya 3.5 atarsın ya 4-4 lük yaşarsın.


 
114 Mesaj
25 Şubat 2013; 22:22:32 

vezir hocam ve mprivateturun hocam çok sağolun cevaplarınız için. Anladığım kadarıyla arıza her gün değişiklik gösteriyor yaklaşık 10 gündür benzinde kullanıyorum. bugün de mesela araç inanılmaz çekişten düştü. Isınınca çalışmama olayını yapmadı. Gaza bastıkça araç yığılıp kalıyor neredeyse sanki aracı arkadan bir güç çekiyor. Bugün bu bozuk ayarla LPG ayarı yaptım LPG de araç çok güzel çekiyor neredeyse problem yok yani. Sadece ince ayarları kaldı arkadaştan kabloyu alıp tekrar ince ayar yapmaya çalışacağım. LPG de çok güzel giderken benzine geçince araç çekişten düşüyor silkeliyor.

mprivateturun hocam Triger aldığım adamda değişti 2-3 ay ancak oldu. Devirdaim pompası değişti mi bilmiyoum sorarım yine de :S

vezir hocam geçen antifiriz eklettim suya baya boşalttılar suyu sonra antifiriz eklendi hava olsaydı oradan çıkar mıydı? affınıza sığınarak bilmediğim için soruyorum.


_____________________________



 
905 Mesaj
28 Şubat 2013; 8:30:37 

quote:

Orijinalden alıntı: wanted007

vezir hocam ve mprivateturun hocam çok sağolun cevaplarınız için. Anladığım kadarıyla arıza her gün değişiklik gösteriyor yaklaşık 10 gündür benzinde kullanıyorum. bugün de mesela araç inanılmaz çekişten düştü. Isınınca çalışmama olayını yapmadı. Gaza bastıkça araç yığılıp kalıyor neredeyse sanki aracı arkadan bir güç çekiyor. Bugün bu bozuk ayarla LPG ayarı yaptım LPG de araç çok güzel çekiyor neredeyse problem yok yani. Sadece ince ayarları kaldı arkadaştan kabloyu alıp tekrar ince ayar yapmaya çalışacağım. LPG de çok güzel giderken benzine geçince araç çekişten düşüyor silkeliyor.

mprivateturun hocam Triger aldığım adamda değişti 2-3 ay ancak oldu. Devirdaim pompası değişti mi bilmiyoum sorarım yine de :S

vezir hocam geçen antifiriz eklettim suya baya boşalttılar suyu sonra antifiriz eklendi hava olsaydı oradan çıkar mıydı? affınıza sığınarak bilmediğim için soruyorum.

şu anda sizi çok iyi anlıyorum. benim de başıma geldi. o alabilir bu olabilir. ama kesin sorun şudur diyebilen yok değil mi? olabilirlerin hepsini değiştirsen bir sürü masraf. zor işler. ama biz burda olasılıkları size bildirip yardımcı olması konusunda çalışıyoruz. allah yardımcınız olsun tekrardan. devirdaim pompasını şöyle söyleyeyim. aldığım 2 araçta da alır almaz bütün bakımlarını yaptırdım. ikisinde de trigerini değiştirdim. ama ikisinde de devirdaim pompasını değiştirmeyi akıl edemediğim için ikisinde de hararet yükselmesi sıkıntısı yaşadım. genelde değiştirmezler devirdaim pompasını. aldıgınız adamla iletisime gecebilirseniz sorun devirdaim degisti mi diye.

bir de en kötü ihtimal araç ecu su'nda sıkıntı olabilir.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mprivateturun -- 28 Şubat 2013; 8:36:41 >


_____________________________

Hayat 3.5 la 4 arasındadır. Ya 3.5 atarsın ya 4-4 lük yaşarsın.


 
114 Mesaj
28 Şubat 2013; 22:34:10 

quote:

Orijinalden alıntı: mprivateturun


şu anda sizi çok iyi anlıyorum. benim de başıma geldi. o alabilir bu olabilir. ama kesin sorun şudur diyebilen yok değil mi? olabilirlerin hepsini değiştirsen bir sürü masraf. zor işler. ama biz burda olasılıkları size bildirip yardımcı olması konusunda çalışıyoruz. allah yardımcınız olsun tekrardan. devirdaim pompasını şöyle söyleyeyim. aldığım 2 araçta da alır almaz bütün bakımlarını yaptırdım. ikisinde de trigerini değiştirdim. ama ikisinde de devirdaim pompasını değiştirmeyi akıl edemediğim için ikisinde de hararet yükselmesi sıkıntısı yaşadım. genelde değiştirmezler devirdaim pompasını. aldıgınız adamla iletisime gecebilirseniz sorun devirdaim degisti mi diye.

bir de en kötü ihtimal araç ecu su'nda sıkıntı olabilir.

Teşekkür ederim mprivateturun. Aynen dediğin gibi insanı bezdiriyor. Bugün hiç aldırış etmeyeceğim dedim. Sabah bindim araca bastım marşa çalıştı hafif tekleme yaptı yine hiç takmadım. Tekleme geçti arıza lambası yandı yine hiç takmadım Biraz daha ilerledim LPG'ye geçti bastıkça gitmeye başladı. Gün içinde 2-3 defa daha çalıştırdım kısa mesafede arıza lambası sönmedi. En son akşam üstü söndü lamba... Demek sorun bendeymiş hiç kafaya takmadım moralim de hiç bozulmadı


_____________________________



 
1572 Mesaj
1 Mart 2013; 10:54:12 

İlk mesajda SORU : şeklinde verilen kısım için cevaptır:

Modern araçlarda rampa aşağı inerken yada motor freni kullanırken yakıt kesilir yani motora yakıt verilmez bunun sonucu da motor ısısı bir miktar düşer. Gaza basılır basılmaz tekrar yakıt verilmeye başlanır bu da ısıyı normal değerlere çıkartır. Kışın bu durum daha belirgin ısı düşüşü yaratır çünkü soğutmak için içeri alınan hava daha soğuktur. Kendi ew10j4 motorlu Peugeot 406 2.0 otomatik aracımda da aynı durum olmaktadır. Bence korkulacak bir durum yok.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sozuak -- 1 Mart 2013; 10:55:09 >


_____________________________



 
15 Mesaj
23 Mart 2013; 21:29:38 

1.6 akl motor audi aracım var.uzun yolda giderken motor ısısı 60 dereceye kadar iniyor. ikişer defa termostat (87derece) ve hararet müşürü yeni takılanlarıda arızalı olabilir diye değiştirdim. bugün gaz beyninide değiştiriken yağ ısıtmasından alınana mikser sıcak su bağlantısını da kalorifer hortumlarndan aldık ve termostatıda yeni bir yuva ve conta ile tam takım değiştirdim.geçen haftada tüm antifirizi boşaltıp sisteme saf su koymuştum.sonuç araç yine çok geç ısınıyor. çalışmada herhangi bir sorun bulumamasına rağmen yinede motor uygun sıcaklıkta çalışmadığından huzursuzum. şehir içi trafikte hava 15 derece üstündeyse ve dur kalk çoksa 15 dakikada 90 derecede stabil kalıyıyor ama uzun yolda tatlı bir rampayı yukarı gaz vererek bile çıksam gösterge 75 derceyi geçemiyor. anladığım kadarıyla bir yerden devir daim söz konusu ama bir türlü tespit edemedik.araç sıkışık trafikte fanda açıyor. bir çok frumdan benzer konular üzerine yapılan yorumları defalarca okuyup ustalar vasıtasıya müdahalelerde bulunduk ama boş. araba 4 aydır bende 7000 km yaptım motor 30000 km önce sıfırlanmış. 1.6 akl (sr) hitler motorlu buaracıan derdi ne olabilir arkadaşlar. yardımlarınızı ve yorumlarınızı bekliyorum. herkese iyi forumlar....


_____________________________



 
114 Mesaj
24 Mart 2013; 0:12:12 

quote:

Orijinalden alıntı: odotenar

1.6 akl motor audi aracım var.uzun yolda giderken motor ısısı 60 dereceye kadar iniyor. ikişer defa termostat (87derece) ve hararet müşürü yeni takılanlarıda arızalı olabilir diye değiştirdim. bugün gaz beyninide değiştiriken yağ ısıtmasından alınana mikser sıcak su bağlantısını da kalorifer hortumlarndan aldık ve termostatıda yeni bir yuva ve conta ile tam takım değiştirdim.geçen haftada tüm antifirizi boşaltıp sisteme saf su koymuştum.sonuç araç yine çok geç ısınıyor. çalışmada herhangi bir sorun bulumamasına rağmen yinede motor uygun sıcaklıkta çalışmadığından huzursuzum. şehir içi trafikte hava 15 derece üstündeyse ve dur kalk çoksa 15 dakikada 90 derecede stabil kalıyıyor ama uzun yolda tatlı bir rampayı yukarı gaz vererek bile çıksam gösterge 75 derceyi geçemiyor. anladığım kadarıyla bir yerden devir daim söz konusu ama bir türlü tespit edemedik.araç sıkışık trafikte fanda açıyor. bir çok frumdan benzer konular üzerine yapılan yorumları defalarca okuyup ustalar vasıtasıya müdahalelerde bulunduk ama boş. araba 4 aydır bende 7000 km yaptım motor 30000 km önce sıfırlanmış. 1.6 akl (sr) hitler motorlu buaracıan derdi ne olabilir arkadaşlar. yardımlarınızı ve yorumlarınızı bekliyorum. herkese iyi forumlar....

Çok kıl bir olay geçmiş olsun. Bende bu devirdaim olayından az çekmedim.. Bende araba ısınınca kafayı yiyordu ne yaapacağını şaşırıyordu. Araç önceki sahibindeyken sivri zekanın biri LPG bağlantısı almak için devirdaimi farklı biir sistemle komple değiştirmiş Bununla yetinmemiş radyatörün üst hortumuna reno 12 termostatı sokuşturmuş. Dün itibariyle sorunumu çözdü çok şükür devirdaimi komple orijinal haline getirdim. Yukarıdakileri anlatmamın sebebi eğer çevrende aynı araca sahip biri varsa devirdaimini komple gözden geçir farklılık nerede... Mutlaka bir yanlışlık var... Aklıma gelen ise termostatın olmaması gereken yerde olduğu...

1- Aracın eğer sadece sıkışık trafikte fan açacak kadar ısınıyorsa devirdaim sürekli radyatör içinden yapılıyordur. Bu da termostatın açık kaldığını gösterir. Ama sen termostat yenilendi diyorsun o zaman geriye tek seçenek hortum bağlantılarının yanlış yapıldığı kalıyor. Bu tür bir arızayı ancak bire bir karşılaştırarak çözebilirsin. Ustalara meramını anlatamazsın termostat bozuk der geçerler sistemi elden geçirmezler bile nacizane tavsiyem aynı araçtan bul ve özellikle radyatörün hangi hortumunun nereye gittiğine bak.

2- Araç fan açtığında normal değerinde mi açıyor? Diğer sorum kalorifer ısıtması nasıl?

3- Bu sorun aldığından bu yana mı devam ediyor yoksa herşey normalken sonradan olan bir şey mi?


Nacizane tavsiyem söylediğim gibi ustalara söylersin iki kurcalar girişe çıkışa bakmaz başından savar seni. Aşağıdaki araçların devirdaim sistemini gösteren videoyu mutlaka izle aklında bir şekil oluşur (çalışma prensibi açışından)...



_____________________________



 
114 Mesaj
24 Mart 2013; 0:25:51 

Buda benim aracımın soğutma sistemi resmi. Keşke bulma imkanın olsa seninde...

Kısaca tarif edeyim. Araç ilk çalıştığında termostat kapalı olur devirdaim sadece motor içinden, kaloriferden ve arka borudan olur. Araç ısındıkça termostat hafif hafif açılmaya başlar burada dolaşım radyatör içinden de olur. Ama söylediğim gibi hafif hafif. Araç tam ısındığında ise termostat tam açılır. Burada püf nokta termostat tam açıldığında radyatöre izin verir ve başka bir yeri kapatır. Yani radyatöre giriş çıkış olurken motordan çıkan sıcak su devirdaime radyatörden devam etsin diye termostat başka bir yeri kapatır. Aşağıda benim aracımın resminde termostat 7 numaralı yerin içinde. Kapalı konumda iken sol tarafından su girişini engeller. Açıkken sağ tarafından su girişini engeller. Yani bir nevi suyu yönlendirir.

Umarım sorununu çözmende yardımcı olur...

0


_____________________________



 
15 Mesaj
25 Mart 2013; 11:03:07 

quote:

Orijinalden alıntı: wanted007

Buda benim aracımın soğutma sistemi resmi. Keşke bulma imkanın olsa seninde...

Kısaca tarif edeyim. Araç ilk çalıştığında termostat kapalı olur devirdaim sadece motor içinden, kaloriferden ve arka borudan olur. Araç ısındıkça termostat hafif hafif açılmaya başlar burada dolaşım radyatör içinden de olur. Ama söylediğim gibi hafif hafif. Araç tam ısındığında ise termostat tam açılır. Burada püf nokta termostat tam açıldığında radyatöre izin verir ve başka bir yeri kapatır. Yani radyatöre giriş çıkış olurken motordan çıkan sıcak su devirdaime radyatörden devam etsin diye termostat başka bir yeri kapatır. Aşağıda benim aracımın resminde termostat 7 numaralı yerin içinde. Kapalı konumda iken sol tarafından su girişini engeller. Açıkken sağ tarafından su girişini engeller. Yani bir nevi suyu yönlendirir.

Umarım sorununu çözmende yardımcı olur...

0


fan tam 90 derecede uzun süre dur kalk yapınca çalışıyor.radyatör alt hortumu 75 dereceden sonra hafif ılık hale gelmeye başlıyor 90 dereceyi görünce akışı hisettiricek kadar termostat açılıyor. yerinde 10 dakka kadar çalışırsa yine fan açıyor 90 da stabil bir şekilde kalabiliyor önden rüzgar gelmezse.verdiğin bilgiler için teşekkür ederim tekrar inceleyeceğim. kalorifer 90 derecedeyken iyi ama uzun yolda tat vermiyor. kalorifer açıkken araç daha geç ısınıyor.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi odotenar -- 25 Mart 2013; 12:08:55 >


_____________________________



 
114 Mesaj
25 Mart 2013; 20:41:18 

quote:

Orijinalden alıntı: odotenar


fan tam 90 derecede uzun süre dur kalk yapınca çalışıyor.radyatör alt hortumu 75 dereceden sonra hafif ılık hale gelmeye başlıyor 90 dereceyi görünce akışı hisettiricek kadar termostat açılıyor. yerinde 10 dakka kadar çalışırsa yine fan açıyor 90 da stabil bir şekilde kalabiliyor önden rüzgar gelmezse.verdiğin bilgiler için teşekkür ederim tekrar inceleyeceğim. kalorifer 90 derecedeyken iyi ama uzun yolda tat vermiyor. kalorifer açıkken araç daha geç ısınıyor.

"radyatör alt hortumu 75 dereceden sonra hafif ılık hale gelmeye başlıyor"

Bence fazla derine inmeden sen termostata yönel tekrardan. Çünkü söylediğin tamamen termostat kaynaklı bir sorun. Büyük ihtimalle düşük ısıda açan yani 70 lik termostat takılmıştır aracına. Yani aracınla hızla giderken motor sıcaklığın 70 derecelerde sabit kalıyorsa ve sadece durduğunda rölantide uzun süre çalışınca 90 dereceleri görüyorsan termostatın 70lik termostattır. 87-92 lik termostat taktır hiçbir sorunun kalmaz inşallah. Normalde yolda giderken de sıcaklığın 90 derecelerde sabit kalması gerekir.

Bu şekilde kaloriferden randıman alamaman gayet normal.

Son söylediğin de gayet normal. Yani kalorifer açıkken araba daha geç ısınır. Ayrıca aklında bulunsun yazın hararet şüphesi yaşadığın anda kaloriferi açman arabayı rahatlatır. Tabi dayanabilirsen

Araştırırken gördüm seninle aynı sorunu yaşayan audi sahibi birileri var. Aşağıdaki linki incele istersen.. Geçmiş olsun umarım sorununu biran önce çözersin...

http://www.audiclubtr.c...-sicakligi-sorunu-1626/




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wanted007 -- 25 Mart 2013; 20:46:46 >


_____________________________



 
15 Mesaj
27 Mart 2013; 9:05:07 


"radyatör alt hortumu 75 dereceden sonra hafif ılık hale gelmeye başlıyor"

Bence fazla derine inmeden sen termostata yönel tekrardan. Çünkü söylediğin tamamen termostat kaynaklı bir sorun. Büyük ihtimalle düşük ısıda açan yani 70 lik termostat takılmıştır aracına. Yani aracınla hızla giderken motor sıcaklığın 70 derecelerde sabit kalıyorsa ve sadece durduğunda rölantide uzun süre çalışınca 90 dereceleri görüyorsan termostatın 70lik termostattır. 87-92 lik termostat taktır hiçbir sorunun kalmaz inşallah. Normalde yolda giderken de sıcaklığın 90 derecelerde sabit kalması gerekir.

Bu şekilde kaloriferden randıman alamaman gayet normal.

Son söylediğin de gayet normal. Yani kalorifer açıkken araba daha geç ısınır. Ayrıca aklında bulunsun yazın hararet şüphesi yaşadığın anda kaloriferi açman arabayı rahatlatır. Tabi dayanabilirsen

Araştırırken gördüm seninle aynı sorunu yaşayan audi sahibi birileri var. Aşağıdaki linki incele istersen.. Geçmiş olsun umarım sorununu biran önce çözersin...

http://www.audiclubtr.c...-sicakligi-sorunu-1626/


[/quote]
takılan termostatlar ve çıkanlar hep 87 derecelik yan sanayi ürünleriydi behr marka orjinal ürün deneyeyim birde. zannederim burdan başlamak en akıllıcası. teşekkürler ilginize.


_____________________________



 
114 Mesaj
27 Mart 2013; 15:25:53 

quote:

Orijinalden alıntı: odotenar


"radyatör alt hortumu 75 dereceden sonra hafif ılık hale gelmeye başlıyor"

Bence fazla derine inmeden sen termostata yönel tekrardan. Çünkü söylediğin tamamen termostat kaynaklı bir sorun. Büyük ihtimalle düşük ısıda açan yani 70 lik termostat takılmıştır aracına. Yani aracınla hızla giderken motor sıcaklığın 70 derecelerde sabit kalıyorsa ve sadece durduğunda rölantide uzun süre çalışınca 90 dereceleri görüyorsan termostatın 70lik termostattır. 87-92 lik termostat taktır hiçbir sorunun kalmaz inşallah. Normalde yolda giderken de sıcaklığın 90 derecelerde sabit kalması gerekir.

Bu şekilde kaloriferden randıman alamaman gayet normal.

Son söylediğin de gayet normal. Yani kalorifer açıkken araba daha geç ısınır. Ayrıca aklında bulunsun yazın hararet şüphesi yaşadığın anda kaloriferi açman arabayı rahatlatır. Tabi dayanabilirsen

Araştırırken gördüm seninle aynı sorunu yaşayan audi sahibi birileri var. Aşağıdaki linki incele istersen.. Geçmiş olsun umarım sorununu biran önce çözersin...

http://www.audiclubtr.c...-sicakligi-sorunu-1626/



takılan termostatlar ve çıkanlar hep 87 derecelik yan sanayi ürünleriydi behr marka orjinal ürün deneyeyim birde. zannederim burdan başlamak en akıllıcası. teşekkürler ilginize.

Gerekten çok ilginç ve yaşadığım için biliyorum çok sinir bozucu bir durum.. Ozaman şu an için en iyi çözüm orijinali ile denemek olacak. Daha da fayda etmezse başta söylediğim gibi tesisatın komple gözden geçirilmesi gerekebilir.

Bu arada aracının modeli neydi? Servis kitapçığını bi araştırabilirim...


_____________________________



 
15 Mesaj
28 Mart 2013; 11:08:45 

quote:

Orijinalden alıntı: wanted007


takılan termostatlar ve çıkanlar hep 87 derecelik yan sanayi ürünleriydi behr marka orjinal ürün deneyeyim birde. zannederim burdan başlamak en akıllıcası. teşekkürler ilginize.

Gerekten çok ilginç ve yaşadığım için biliyorum çok sinir bozucu bir durum.. Ozaman şu an için en iyi çözüm orijinali ile denemek olacak. Daha da fayda etmezse başta söylediğim gibi tesisatın komple gözden geçirilmesi gerekebilir.

Bu arada aracının modeli neydi? Servis kitapçığını bi araştırabilirim...

AUDİ A3 atraction 1.6 8 valfe akl motor 102 beygir 1997 model düz vites. çok teşekkürler..


_____________________________



 
114 Mesaj
28 Mart 2013; 19:40:35 

quote:

Orijinalden alıntı: odotenar


Gerekten çok ilginç ve yaşadığım için biliyorum çok sinir bozucu bir durum.. Ozaman şu an için en iyi çözüm orijinali ile denemek olacak. Daha da fayda etmezse başta söylediğim gibi tesisatın komple gözden geçirilmesi gerekebilir.

Bu arada aracının modeli neydi? Servis kitapçığını bi araştırabilirim...

AUDİ A3 atraction 1.6 8 valfe akl motor 102 beygir 1997 model düz vites. çok teşekkürler..

Rica ederim keşke daha fazla yardımcı olabilsem.

1997 Model Audi a3 servis kitapçığını buldum. Ordaki soğutma sistemi için olan resmi ve açıklamayı ekliyorum. Direk AKL 1.6 motor olarak bulamadım fakat 1.8 turbo ile diğer motor türlerinin çalışma mantığı ayı diye açıklama yapılmış kitapçıkta... Bu arada dili rusçaydı rusçadan türkçeye çevirdim google da yazıyı ve resmi olduğu gibi yüklüyorum. Kolay gelsin inşallah sorunun hallolur...

0



Soğutma sistemi
GENEL BİLGİLER
Motor soğutma devresi 1.8 l turbo


1 - Radyatör
2 - Yağ Soğutucu
3 - su pompası / termostatı
4 - baş / yan silindir
5 - genleşme tankı
6 - turbo
7 - emme manifoldu
8 - radyatör ısıtıcı
9 - ATF soğutucu (Sadece otomatik şanzıman bulunan modellerde)

Diğer motor soğutma devresi aynı prensip üzerine inşa edilmiştir.

Motor soğuk iken, soğutucu kafası ve motor bloğu ısıtıcısı ve ısı değiştirici bölmesine dolaşır. Soğutma suyu termostat sıcaklığı büyük bir soğutma devresi açılır gibi. Soğutucu radyatör sürekli çalışma pompa geçer. Sıvı radyatör boyunca aşağıya doğru geçer ve içinden geçen hava soğutulur.

Sistemin soğutma verimliliğini artırmak için sıcaklığın bir fonksiyonu tarafından yönlendirilen bir fanatiği.
Yönetim radyatör genleşme tankı içinde sola vidalanmış bir iki-aşamalı termal anahtar ile gerçekleştirilir. +92 ° 'den 97' ye soğutma sıvısı sıcaklığı ° C sıcaklık anahtarı bir birinci aşama fan (devir sayısı yarısı) içerir. Soğutma suyu sıcaklığı +99 ° 'den 105 ° C, tam hızda fan artarsa.

Fan her zaman, ve termostatik kontrol motor soğutucu çalışma sıcaklığının akım durumu çalışmıyor olması nedeniyle daha hızlı bir şekilde sağlanır ve yakıt tüketimini azaltır.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wanted007 -- 28 Mart 2013; 19:41:44 >


_____________________________



 
15 Mesaj
29 Mart 2013; 18:27:59 

quote:

Orijinalden alıntı: wanted007


AUDİ A3 atraction 1.6 8 valfe akl motor 102 beygir 1997 model düz vites. çok teşekkürler..

Rica ederim keşke daha fazla yardımcı olabilsem.

1997 Model Audi a3 servis kitapçığını buldum. Ordaki soğutma sistemi için olan resmi ve açıklamayı ekliyorum. Direk AKL 1.6 motor olarak bulamadım fakat 1.8 turbo ile diğer motor türlerinin çalışma mantığı ayı diye açıklama yapılmış kitapçıkta... Bu arada dili rusçaydı rusçadan türkçeye çevirdim google da yazıyı ve resmi olduğu gibi yüklüyorum. Kolay gelsin inşallah sorunun hallolur...

0



Soğutma sistemi
GENEL BİLGİLER
Motor soğutma devresi 1.8 l turbo


1 - Radyatör
2 - Yağ Soğutucu
3 - su pompası / termostatı
4 - baş / yan silindir
5 - genleşme tankı
6 - turbo
7 - emme manifoldu
8 - radyatör ısıtıcı
9 - ATF soğutucu (Sadece otomatik şanzıman bulunan modellerde)

Diğer motor soğutma devresi aynı prensip üzerine inşa edilmiştir.

Motor soğuk iken, soğutucu kafası ve motor bloğu ısıtıcısı ve ısı değiştirici bölmesine dolaşır. Soğutma suyu termostat sıcaklığı büyük bir soğutma devresi açılır gibi. Soğutucu radyatör sürekli çalışma pompa geçer. Sıvı radyatör boyunca aşağıya doğru geçer ve içinden geçen hava soğutulur.

Sistemin soğutma verimliliğini artırmak için sıcaklığın bir fonksiyonu tarafından yönlendirilen bir fanatiği.
Yönetim radyatör genleşme tankı içinde sola vidalanmış bir iki-aşamalı termal anahtar ile gerçekleştirilir. +92 ° 'den 97' ye soğutma sıvısı sıcaklığı ° C sıcaklık anahtarı bir birinci aşama fan (devir sayısı yarısı) içerir. Soğutma suyu sıcaklığı +99 ° 'den 105 ° C, tam hızda fan artarsa.

Fan her zaman, ve termostatik kontrol motor soğutucu çalışma sıcaklığının akım durumu çalışmıyor olması nedeniyle daha hızlı bir şekilde sağlanır ve yakıt tüketimini azaltır.


bu gün işten erken çıkıp bahçede motorun üst kapaklarını çıkarıp sizin gönderdiğiniz ve benim bir ingiliz sitelerinden indirip yazdırdığım şemalar üzerinden tüm hortumları takip ederek ne yazıkki bir sorun olmadığını gördüm.akl şemasıda sizin gönderdiğinizle aynı turbo dışında tabi.değişi renk kalemlerle şema üzerinde iki defa daha kontrolden sonra açmışken hava filitre ünitesini boğaza kadar söktüm. filitre kutusu boğaza giden boru map sensörü boğaz kelebeği derken tüm parçaları balata spreyiyle iyice temizledim. map sensörünü sprey sıkmadan alkolle sildim sadece.herşeyi topladım arabayı çalıştırdım problem yok. iyi bari kapatayım kapakları derken sıkıntımın geçmediğini farkettim.bende termostata giden radyotör hortumunu söküp beklemeye koyuldum ve hareret 90 dercyi görmeden termostat açmadı. hala sıkıntım geçmedi yani sorun termostatada değil. okulla kapanınca hatunun arabayı yada motosikleti kullanıp bu arabayı silifkede ki mahmut ustaya bırakacağım bakalım ne olacak.çocukları okula götürüp getirmek zorunda olmasak çoktan bırakmıştım ama neyse..bulunan problemi haziran sonunda umarım gülerek yazarım. herşey için teşekkürler...


_____________________________



 
114 Mesaj
30 Mart 2013; 1:27:10 

quote:

Orijinalden alıntı: odotenar


Rica ederim keşke daha fazla yardımcı olabilsem.

1997 Model Audi a3 servis kitapçığını buldum. Ordaki soğutma sistemi için olan resmi ve açıklamayı ekliyorum. Direk AKL 1.6 motor olarak bulamadım fakat 1.8 turbo ile diğer motor türlerinin çalışma mantığı ayı diye açıklama yapılmış kitapçıkta... Bu arada dili rusçaydı rusçadan türkçeye çevirdim google da yazıyı ve resmi olduğu gibi yüklüyorum. Kolay gelsin inşallah sorunun hallolur...

0



Soğutma sistemi
GENEL BİLGİLER
Motor soğutma devresi 1.8 l turbo


1 - Radyatör
2 - Yağ Soğutucu
3 - su pompası / termostatı
4 - baş / yan silindir
5 - genleşme tankı
6 - turbo
7 - emme manifoldu
8 - radyatör ısıtıcı
9 - ATF soğutucu (Sadece otomatik şanzıman bulunan modellerde)

Diğer motor soğutma devresi aynı prensip üzerine inşa edilmiştir.

Motor soğuk iken, soğutucu kafası ve motor bloğu ısıtıcısı ve ısı değiştirici bölmesine dolaşır. Soğutma suyu termostat sıcaklığı büyük bir soğutma devresi açılır gibi. Soğutucu radyatör sürekli çalışma pompa geçer. Sıvı radyatör boyunca aşağıya doğru geçer ve içinden geçen hava soğutulur.

Sistemin soğutma verimliliğini artırmak için sıcaklığın bir fonksiyonu tarafından yönlendirilen bir fanatiği.
Yönetim radyatör genleşme tankı içinde sola vidalanmış bir iki-aşamalı termal anahtar ile gerçekleştirilir. +92 ° 'den 97' ye soğutma sıvısı sıcaklığı ° C sıcaklık anahtarı bir birinci aşama fan (devir sayısı yarısı) içerir. Soğutma suyu sıcaklığı +99 ° 'den 105 ° C, tam hızda fan artarsa.

Fan her zaman, ve termostatik kontrol motor soğutucu çalışma sıcaklığının akım durumu çalışmıyor olması nedeniyle daha hızlı bir şekilde sağlanır ve yakıt tüketimini azaltır.


bu gün işten erken çıkıp bahçede motorun üst kapaklarını çıkarıp sizin gönderdiğiniz ve benim bir ingiliz sitelerinden indirip yazdırdığım şemalar üzerinden tüm hortumları takip ederek ne yazıkki bir sorun olmadığını gördüm.akl şemasıda sizin gönderdiğinizle aynı turbo dışında tabi.değişi renk kalemlerle şema üzerinde iki defa daha kontrolden sonra açmışken hava filitre ünitesini boğaza kadar söktüm. filitre kutusu boğaza giden boru map sensörü boğaz kelebeği derken tüm parçaları balata spreyiyle iyice temizledim. map sensörünü sprey sıkmadan alkolle sildim sadece.herşeyi topladım arabayı çalıştırdım problem yok. iyi bari kapatayım kapakları derken sıkıntımın geçmediğini farkettim.bende termostata giden radyotör hortumunu söküp beklemeye koyuldum ve hareret 90 dercyi görmeden termostat açmadı. hala sıkıntım geçmedi yani sorun termostatada değil. okulla kapanınca hatunun arabayı yada motosikleti kullanıp bu arabayı silifkede ki mahmut ustaya bırakacağım bakalım ne olacak.çocukları okula götürüp getirmek zorunda olmasak çoktan bırakmıştım ama neyse..bulunan problemi haziran sonunda umarım gülerek yazarım. herşey için teşekkürler...

Rica ederim odotenar sıkıntının geçmemesine üzüldüm. Yaptığın işlemleri okudum ve daha çok üzüldüm. Anladığım kadarıyla aracıyla çok ilgilenen birisin... Bu arada cümlenin sonuna yakın bir yerde demişsin 90 dereceye gelmeden termostat açmadı diye. Bir deneme daha yapabilme imkanın varmı acaba. Belki de normal değerinde açıyor ama açık kalıyordur! Tekrar kapanma derecesi 87 olması lazım..

Birde şöyle bir ilginçlik var. Termostatta sorun yok 90 derecede açıyor. Ama bu durumda da sabah ilk çalıştırdığınızda önce 90 dereceye gelip sonra düşmesi gerekirdi... Yani eğer termostat 90 derecede açıyorsa bir kere dahi olsa aracın mutlaka 90 dereceye gelmesi gerekirdi...

Son olarak yazdıklarıma istinaden şöyle bir deneme daha yapabilirmisin: Sabah aracı çalıştırdıktan sonra durmadan yola devam et. ama rölantide kalmasın ve dediğim gibi aralarda bekleme yapmadan uzun yola çıkmış gibi durmadan devam et. 90 dereceyi görürsen ve sonra ısı 70 lere kadar gerilerse sorunun termostatın açık kalmasıdır. Sürekli termostat diyorum ama inanki sorununun başka mantıklı açıklaması yok. Termostat sağlıklı çalışsa mutlaka 90 dereceyi görürdün ve 90 derecede sabit kalırdı araç..

Birde istersen derece bul termostatı sök derece ve termostatı su dolu kazana koy ısıtmaya başla. Açıldığı ısı 90 dereceyi görürsen sorun yok (ki açıldığı ısının 90 derece olduğunu söylemişsin). Sonra biraz daha ısıt ve kazanı soğumaya bırak. Derecedeki değer olarak 87 yi gördüğünde termostatın tekrar tamamiyle kapanmış olması lazım. Eğer öyle değilse yani 90 da açıp açık kalıyorsa 87 de kapanmaz...

Maalesef başka da önerebileceğim birşey yok :(

Umarım sorununu biran önce çözersin ve dediğin gibi gülerek anlatırsın...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wanted007 -- 30 Mart 2013; 1:31:00 >


_____________________________



 
15 Mesaj
30 Mart 2013; 23:23:07 

quote:

Orijinalden alıntı: wanted007


bu gün işten erken çıkıp bahçede motorun üst kapaklarını çıkarıp sizin gönderdiğiniz ve benim bir ingiliz sitelerinden indirip yazdırdığım şemalar üzerinden tüm hortumları takip ederek ne yazıkki bir sorun olmadığını gördüm.akl şemasıda sizin gönderdiğinizle aynı turbo dışında tabi.değişi renk kalemlerle şema üzerinde iki defa daha kontrolden sonra açmışken hava filitre ünitesini boğaza kadar söktüm. filitre kutusu boğaza giden boru map sensörü boğaz kelebeği derken tüm parçaları balata spreyiyle iyice temizledim. map sensörünü sprey sıkmadan alkolle sildim sadece.herşeyi topladım arabayı çalıştırdım problem yok. iyi bari kapatayım kapakları derken sıkıntımın geçmediğini farkettim.bende termostata giden radyotör hortumunu söküp beklemeye koyuldum ve hareret 90 dercyi görmeden termostat açmadı. hala sıkıntım geçmedi yani sorun termostatada değil. okulla kapanınca hatunun arabayı yada motosikleti kullanıp bu arabayı silifkede ki mahmut ustaya bırakacağım bakalım ne olacak.çocukları okula götürüp getirmek zorunda olmasak çoktan bırakmıştım ama neyse..bulunan problemi haziran sonunda umarım gülerek yazarım. herşey için teşekkürler...

Rica ederim odotenar sıkıntının geçmemesine üzüldüm. Yaptığın işlemleri okudum ve daha çok üzüldüm. Anladığım kadarıyla aracıyla çok ilgilenen birisin... Bu arada cümlenin sonuna yakın bir yerde demişsin 90 dereceye gelmeden termostat açmadı diye. Bir deneme daha yapabilme imkanın varmı acaba. Belki de normal değerinde açıyor ama açık kalıyordur! Tekrar kapanma derecesi 87 olması lazım..

Birde şöyle bir ilginçlik var. Termostatta sorun yok 90 derecede açıyor. Ama bu durumda da sabah ilk çalıştırdığınızda önce 90 dereceye gelip sonra düşmesi gerekirdi... Yani eğer termostat 90 derecede açıyorsa bir kere dahi olsa aracın mutlaka 90 dereceye gelmesi gerekirdi...

Son olarak yazdıklarıma istinaden şöyle bir deneme daha yapabilirmisin: Sabah aracı çalıştırdıktan sonra durmadan yola devam et. ama rölantide kalmasın ve dediğim gibi aralarda bekleme yapmadan uzun yola çıkmış gibi durmadan devam et. 90 dereceyi görürsen ve sonra ısı 70 lere kadar gerilerse sorunun termostatın açık kalmasıdır. Sürekli termostat diyorum ama inanki sorununun başka mantıklı açıklaması yok. Termostat sağlıklı çalışsa mutlaka 90 dereceyi görürdün ve 90 derecede sabit kalırdı araç..

Birde istersen derece bul termostatı sök derece ve termostatı su dolu kazana koy ısıtmaya başla. Açıldığı ısı 90 dereceyi görürsen sorun yok (ki açıldığı ısının 90 derece olduğunu söylemişsin). Sonra biraz daha ısıt ve kazanı soğumaya bırak. Derecedeki değer olarak 87 yi gördüğünde termostatın tekrar tamamiyle kapanmış olması lazım. Eğer öyle değilse yani 90 da açıp açık kalıyorsa 87 de kapanmaz...

Maalesef başka da önerebileceğim birşey yok :(

Umarım sorununu biran önce çözersin ve dediğin gibi gülerek anlatırsın...

sehir içinde geçte olsa doksanı görüyor bir kaç gündür havada ısındı iyice buralarda. 90dan aşağıda düşmüyor ne rölantide nede şehir içinde ama önün açıkk 40 50km hızlarda bile aşağıya iniyor.eski temostatlarıma bahsettiğin deneyi yaptım takılan dahil hepsinde 87 derece yazıyordu zaten ve görevlerini tencerde gayet güzel yerine getiriyorlar wanted007. problemi olmayan iki arabam vardı zaten 2004 coroll hb ve hatunun dizel 207 outdoor corollayı yiğenime satıp bunu aldım buraya gelirken. 65bin km de aracı satıp 250000 km a3 biraz merak birazda 1997 ilk kasa olmasından aldım. sağıyla soluyla uğraşmak hoşuma gidiyor aslında. motorum honda cbf 150 onunda bakımlarını ben yapıyorum bisikletin her parçasını değiştirdim nerdeyse. mekanik işlere karşı bir tutkum var.burda aldığım ev müstakil biraz garajda yağa bulaşmak zevkli oluyor ne yalan söyliyim.diş hekimiyim her şeyi düzgün yapılmış bir kanal tedavisinin çekime gitmesi gibi bir şey yaşadığım ama inan bulacağım sorunu. vw servisinden orjinal logolu termostatda işe yaramazsa ustada manifoltu söküp biraz kucalayacağız üst kapağa kadar yolu var haziran sonu .olmadı trigerle birlikte yeni bir devirdaim pompası takarım oda olmadı kışları bir karton işimizi görü herhalde.. her şey için teşekkürler sonuçtan muhakkak haberin olucak..


_____________________________



 
114 Mesaj
31 Mart 2013; 1:53:28 

quote:

Orijinalden alıntı: odotenar


Rica ederim odotenar sıkıntının geçmemesine üzüldüm. Yaptığın işlemleri okudum ve daha çok üzüldüm. Anladığım kadarıyla aracıyla çok ilgilenen birisin... Bu arada cümlenin sonuna yakın bir yerde demişsin 90 dereceye gelmeden termostat açmadı diye. Bir deneme daha yapabilme imkanın varmı acaba. Belki de normal değerinde açıyor ama açık kalıyordur! Tekrar kapanma derecesi 87 olması lazım..

Birde şöyle bir ilginçlik var. Termostatta sorun yok 90 derecede açıyor. Ama bu durumda da sabah ilk çalıştırdığınızda önce 90 dereceye gelip sonra düşmesi gerekirdi... Yani eğer termostat 90 derecede açıyorsa bir kere dahi olsa aracın mutlaka 90 dereceye gelmesi gerekirdi...

Son olarak yazdıklarıma istinaden şöyle bir deneme daha yapabilirmisin: Sabah aracı çalıştırdıktan sonra durmadan yola devam et. ama rölantide kalmasın ve dediğim gibi aralarda bekleme yapmadan uzun yola çıkmış gibi durmadan devam et. 90 dereceyi görürsen ve sonra ısı 70 lere kadar gerilerse sorunun termostatın açık kalmasıdır. Sürekli termostat diyorum ama inanki sorununun başka mantıklı açıklaması yok. Termostat sağlıklı çalışsa mutlaka 90 dereceyi görürdün ve 90 derecede sabit kalırdı araç..

Birde istersen derece bul termostatı sök derece ve termostatı su dolu kazana koy ısıtmaya başla. Açıldığı ısı 90 dereceyi görürsen sorun yok (ki açıldığı ısının 90 derece olduğunu söylemişsin). Sonra biraz daha ısıt ve kazanı soğumaya bırak. Derecedeki değer olarak 87 yi gördüğünde termostatın tekrar tamamiyle kapanmış olması lazım. Eğer öyle değilse yani 90 da açıp açık kalıyorsa 87 de kapanmaz...

Maalesef başka da önerebileceğim birşey yok :(

Umarım sorununu biran önce çözersin ve dediğin gibi gülerek anlatırsın...

sehir içinde geçte olsa doksanı görüyor bir kaç gündür havada ısındı iyice buralarda. 90dan aşağıda düşmüyor ne rölantide nede şehir içinde ama önün açıkk 40 50km hızlarda bile aşağıya iniyor.eski temostatlarıma bahsettiğin deneyi yaptım takılan dahil hepsinde 87 derece yazıyordu zaten ve görevlerini tencerde gayet güzel yerine getiriyorlar wanted007. problemi olmayan iki arabam vardı zaten 2004 coroll hb ve hatunun dizel 207 outdoor corollayı yiğenime satıp bunu aldım buraya gelirken. 65bin km de aracı satıp 250000 km a3 biraz merak birazda 1997 ilk kasa olmasından aldım. sağıyla soluyla uğraşmak hoşuma gidiyor aslında. motorum honda cbf 150 onunda bakımlarını ben yapıyorum bisikletin her parçasını değiştirdim nerdeyse. mekanik işlere karşı bir tutkum var.burda aldığım ev müstakil biraz garajda yağa bulaşmak zevkli oluyor ne yalan söyliyim.diş hekimiyim her şeyi düzgün yapılmış bir kanal tedavisinin çekime gitmesi gibi bir şey yaşadığım ama inan bulacağım sorunu. vw servisinden orjinal logolu termostatda işe yaramazsa ustada manifoltu söküp biraz kucalayacağız üst kapağa kadar yolu var haziran sonu .olmadı trigerle birlikte yeni bir devirdaim pompası takarım oda olmadı kışları bir karton işimizi görü herhalde.. her şey için teşekkürler sonuçtan muhakkak haberin olucak..

Aynı mekanik tutkusu bende de var. Sırf bu yüzden bazen müstakil bir evde oturmamanın sıkıntısını çekmiyor değilim Apartmanda oturunca evin önünde bahçe de olmayınca maalesef birşey yapamıyorum. Ben çözümü şöyle buldum çekiyorum ustamın dükkanına o işine bakıyor bende arabamla ilgileniyorum. İşleri bitince oda bana katılıyor kafa kafaya verip sorun varsa çözüyoruz Kanal tedavisinin çekime gitmesi örneği de senin olayı tam anlatıyor.. Gerçekten sorunun çok ilginç herşey yerli yerinde ama ters giden birşeyler var... İnşallah çözümünü bulursun. Sorunun çözülünce sonucu merakla bekliyorum. Geçmiş olsun tekrardan...


_____________________________



 
15 Mesaj
16 Nisan 2013; 8:37:47 

orjinal parça ve değişen bir şey yok. Bir yerden çeviriyor suyu ama anlayamadım.

Bu mesajda bahsedilenler: @wanted007


_____________________________



 
15 Mesaj
17 Nisan 2013; 9:57:26 

devir daim pompasının yarattığı basınç uygun değil ve yüksekse ki gaz verdikçe bu basınç artacaktır...Böyle bir durum termostatın kaçırmasına neden olabilir mi ?

Bu mesajda bahsedilenler: @odotenar Bu mesaja 1 cevap geldi.


_____________________________



 
114 Mesaj
17 Nisan 2013; 22:36:21 

quote:

Orijinalden alıntı: odotenar

devir daim pompasının yarattığı basınç uygun değil ve yüksekse ki gaz verdikçe bu basınç artacaktır...Böyle bir durum termostatın kaçırmasına neden olabilir mi ?

Zannetiyorum ek su deposu kapağı fazla basıncı dışarı atmak üzere ayarlanmıştır. Yani basınç artarsa ve belli bi seviyenin üzerine çıkarsa kapak o basıncı dışarı atar. Haa atmasa dahi basıncın termostata etki edeceğini zannetmiyorum. Senin devirdaim hortumları haddinden fazla şişiyormu?

Gerçekten çok ilginç bir sorunun var işin içinden çıkamadım :S


_____________________________



 
15 Mesaj
18 Nisan 2013; 9:22:08 

quote:

Orijinalden alıntı: wanted007


Zannetiyorum ek su deposu kapağı fazla basıncı dışarı atmak üzere ayarlanmıştır. Yani basınç artarsa ve belli bi seviyenin üzerine çıkarsa kapak o basıncı dışarı atar. Haa atmasa dahi basıncın termostata etki edeceğini zannetmiyorum. Senin devirdaim hortumları haddinden fazla şişiyormu?

Gerçekten çok ilginç bir sorunun var işin içinden çıkamadım :S

hortumlarda rölantide şişme yok kelebekten 3000 devir gaz verince şişme oluyor oda normal sayılır düzeyde. kapaktan şüphelenip kapaksız gezdim sonuç yine aynı....


_____________________________



 
905 Mesaj
18 Nisan 2013; 17:07:45 

aracının ön panelindeki ve tamponun altındaki rüzgarlık falan denilen plastik parçaları kontrol et. eksik plastik parça falan var mı? bir yerlerden hava geliyor ve motor suyunu aşırı ısıtıyor olabilir. yolda giderken görmüşşünüzdür. kışları arabaların önüne soğuk hava çarpıp da motor ısısını aşırı düşürmesi diye gazete koyarlar. aracınızda termik var mı bilmiyorum ama eğer termik bozulduysa muhtemelen takılı kalmıştır ve gaza bastığınızda eski sistem araçlar gibi vantilatörün de deviri hızlanır. bu da bir etken olabilir. soğutma suyu miktarınızı kontrol edin fazla olabilir. bir de termostat :D


_____________________________

Hayat 3.5 la 4 arasındadır. Ya 3.5 atarsın ya 4-4 lük yaşarsın.


 
905 Mesaj
18 Nisan 2013; 17:10:36 

quote:

Orijinalden alıntı: odotenar


hortumlarda rölantide şişme yok kelebekten 3000 devir gaz verince şişme oluyor oda normal sayılır düzeyde. kapaktan şüphelenip kapaksız gezdim sonuç yine aynı....


aracının ön panelindeki ve tamponun altındaki rüzgarlık falan denilen plastik parçaları kontrol et. eksik plastik parça falan var mı? bir yerlerden hava geliyor ve motor suyunu aşırı ısıtıyor olabilir. yolda giderken görmüşşünüzdür. kışları arabaların önüne soğuk hava çarpıp da motor ısısını aşırı düşürmesi diye gazete koyarlar.

aracınızda termik var mı bilmiyorum ama eğer termik bozulduysa muhtemelen takılı kalmıştır ve gaza bastığınızda eski sistem araçlar gibi vantilatörün de deviri hızlanır. bu da bir etken olabilir.

soğutma suyu miktarınızı kontrol edin fazla olabilir.

devirdaim pompasının da farklı ve yanlış takılabilmiş olabileceğini düşünüyorum. yani uygun olmayan büyük çapta ve ya daha fazla devirdaim yapabilen bir pompa takılmışsa da bu sorun olabilir zannımca. takılması mümkün mü bilmiyorum ama bir de onu kontrol edin.

aracın radyatörü kendi orjinal radyatörü mü onu da bi kontrol edin. kalorifer radyatörünü kontrol edin.

aracın yağını ne koydunuz bilginiz var mı? daha kalın yağ kullanmayı deneyin.

bir de termostat :D



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mprivateturun -- 18 Nisan 2013; 17:17:14 >


_____________________________

Hayat 3.5 la 4 arasındadır. Ya 3.5 atarsın ya 4-4 lük yaşarsın.


 
15 Mesaj
19 Nisan 2013; 9:46:10 

quote:

Orijinalden alıntı: mprivateturun



aracının ön panelindeki ve tamponun altındaki rüzgarlık falan denilen plastik parçaları kontrol et. eksik plastik parça falan var mı? bir yerlerden hava geliyor ve motor suyunu aşırı ısıtıyor olabilir. yolda giderken görmüşşünüzdür. kışları arabaların önüne soğuk hava çarpıp da motor ısısını aşırı düşürmesi diye gazete koyarlar.

aracınızda termik var mı bilmiyorum ama eğer termik bozulduysa muhtemelen takılı kalmıştır ve gaza bastığınızda eski sistem araçlar gibi vantilatörün de deviri hızlanır. bu da bir etken olabilir.

soğutma suyu miktarınızı kontrol edin fazla olabilir.

devirdaim pompasının da farklı ve yanlış takılabilmiş olabileceğini düşünüyorum. yani uygun olmayan büyük çapta ve ya daha fazla devirdaim yapabilen bir pompa takılmışsa da bu sorun olabilir zannımca. takılması mümkün mü bilmiyorum ama bir de onu kontrol edin.

aracın radyatörü kendi orjinal radyatörü mü onu da bi kontrol edin. kalorifer radyatörünü kontrol edin.

aracın yağını ne koydunuz bilginiz var mı? daha kalın yağ kullanmayı deneyin.

bir de termostat :D


önceki mesajlarımı da okursanız sevinirim. araç durduğu yerde de gaz versem dahi neredeyse 15 dk da anca ısınıyor. araç 97 model ama değişen parçası yok ama tampon işlem görmüş plastik karter korumasını kesmişler. diğer hava girişleri normal. gaz beynini koymak için hava filtresine giden borulardan birini çıkarmışlar 40 cm lik ara parça onun ucu da akünün altına denk geliyor...radyatörler de araçla yaşıt tıkanıklık delik söz konusu değil. sıvı miktarı minumumun biraz üzerinde. fan gazdan bağımsız 90 deerceyi görmeden çalışmıyor...devir daim pompası bu sıra benimde favorim ama yüksek hızlardaki soğumayı açıklamıyor. termostat ve müşür değişimleri tekrar tekrar denendi ne yazık ki sonuç aynı...termostat kapağı ve contası yenilendi...yağ castrol magnetic 10/40 yanlış hatırlamıyorsam bujileri ve kabloları da değiştirdim buji boch çıktı ben ngk buji taktırdım daha iyi oldu... tüm filtreleri de değişti. diskleri de direksiyon sallıyor diye değiştirdim her şey iyi durumda... araç 257000 km de
7000 km dir bende 219000 km de kayseri maksimumda motor tam rektefe edilmiş performansı sesi harika benzinde 210 km de yarım saat yol bile aldım ama bir türlü hararet göstergesini 90 sabitlemedi . eski sahibi farkında bile değilmiş.. 7 kasımda aldım 15 kasımdan beri uğraşıyorum..


_____________________________



 
905 Mesaj
22 Nisan 2013; 15:25:57 

quote:

Orijinalden alıntı: odotenar


önceki mesajlarımı da okursanız sevinirim. araç durduğu yerde de gaz versem dahi neredeyse 15 dk da anca ısınıyor. araç 97 model ama değişen parçası yok ama tampon işlem görmüş plastik karter korumasını kesmişler. diğer hava girişleri normal. gaz beynini koymak için hava filtresine giden borulardan birini çıkarmışlar 40 cm lik ara parça onun ucu da akünün altına denk geliyor...radyatörler de araçla yaşıt tıkanıklık delik söz konusu değil. sıvı miktarı minumumun biraz üzerinde. fan gazdan bağımsız 90 deerceyi görmeden çalışmıyor...devir daim pompası bu sıra benimde favorim ama yüksek hızlardaki soğumayı açıklamıyor. termostat ve müşür değişimleri tekrar tekrar denendi ne yazık ki sonuç aynı...termostat kapağı ve contası yenilendi...yağ castrol magnetic 10/40 yanlış hatırlamıyorsam bujileri ve kabloları da değiştirdim buji boch çıktı ben ngk buji taktırdım daha iyi oldu... tüm filtreleri de değişti. diskleri de direksiyon sallıyor diye değiştirdim her şey iyi durumda... araç 257000 km de
7000 km dir bende 219000 km de kayseri maksimumda motor tam rektefe edilmiş performansı sesi harika benzinde 210 km de yarım saat yol bile aldım ama bir türlü hararet göstergesini 90 sabitlemedi . eski sahibi farkında bile değilmiş.. 7 kasımda aldım 15 kasımdan beri uğraşıyorum..

önceki mesajlarınızın hepsini okudum da yazdım yazacaklarımı. aracınızın motoru rektefiye görmüş yani tamamen açılmış. sorununuz birçok şeyden oluyor olabilir. insanlar boşuna araba satarken motora anahtar değmedi diye reklam yapmıyorlar.


_____________________________

Hayat 3.5 la 4 arasındadır. Ya 3.5 atarsın ya 4-4 lük yaşarsın.


 
15 Mesaj
24 Nisan 2013; 9:55:30 

teşekkürler bir rektefiye ustasına gösteriyim bari....haziran sonu ilgilenebileceğim durumu yine burada paylaşırım herkese tekrar teşekkür ederim...

Bu mesajda bahsedilenler: @mprivateturun


_____________________________



 
15 Mesaj
6 Ağustos 2013; 11:55:33 

3 cü hararet müşürü ve kabloları değişti araç normal artık..devir daim pompasından geldiği düşünülen ses sağ tekerde ki bilyelerden miş değişti.sağ ve sol rot başları değişti. 5 gün aynı motora sahip golfle parçalar değiş tokuş yapılarak sorun bulundu..

Bu mesajda bahsedilenler: @mprivateturun, @wanted007 Bu mesaja 1 cevap geldi.


_____________________________



 
114 Mesaj
29 Ağustos 2013; 0:28:35 

quote:

Orijinalden alıntı: odotenar

3 cü hararet müşürü ve kabloları değişti araç normal artık..devir daim pompasından geldiği düşünülen ses sağ tekerde ki bilyelerden miş değişti.sağ ve sol rot başları değişti. 5 gün aynı motora sahip golfle parçalar değiş tokuş yapılarak sorun bulundu..

Çok geçmiş olsun sevindim sorununun çözülmesine :) Basit bir çözüm ama işte bulana kadar insanın canı çıkıyor hele de önce denenen bir yöntem olunca... Neyse sonuçta çözülmüş güle güle kazasız belasız kullan aracını inşallah :)


_____________________________



 
16 Mesaj
13 Aralık 2013; 3:24:46 

arkadaşlar konu eskimiş ama bende söyliyim bir şeyler benimde 2000 model passatım var ve ısı sürekli 90da sabit kalıyor yani tam ordata... 20 ile giderkende 220 ile giderkende sürekli 90 yani oynamaması gerekir. içinede pembe antifiriz konur g17 yeni geliştirilmiş olan antifirizden...diğer aracımın ise grande punto ısınmama problemi var gösterge sürekli dipte 1 aydır 5-6 km gidiyorum anca çok az ısınıyor gösterge kalkıyor hafiften ve yakıt çok yakıyor ısınmadığı için...195 lira termostata verip yarın değiştirmek zorundayım artı antifiriz suyuda belli periodlarda değişmesi gerek onuda değiştireceğim.cünkü özelliğini yitiriyor çok eskiyince 4 yılda bir değişir...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ibooo_vn -- 13 Aralık 2013; 3:25:42 >


_____________________________

Passat 2.5 TDI V6
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri » Arkadaslar termostat ve müsür hakkında yardım
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.715