Şimdi Ara

Hyundai Drive Your Way

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
2.960
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İlk test. Hyundai İ30 1.6 115 HP CRDİ

    Bugün fotoğraf çekemedim malesef kusura bakmayın.

    Evime yakın olduğu için önce Hyundai bayisine gittim. Akbak plaza. Gitmeseydim dediğim bir yer. Test etmek istiyorum dediğimde adam neden demediği kaldı nerdeyse.

    Nedense bugün gittiğim 3 bayinin de satıcıları aracı bir yere kadar kendileri getirdiler. Sonra ben geçtim direksiyona. Neyse

    İçine biraz göz gezdirdim. Koltuklar tamam, incelediğim model otomatikti (sürdüğüm düz) otomatiğin vites topuzu sanki belli bir zaman sonra kavlamaya başlayacak gibi geldi bana. Megane'larda hani vites topuzu soyulur denir ya. Onun gibi olacak sanki dedim birden kendi kendime.

    Aracın yüksekliği beni memnun etti. Başımla tavan arasında mesafe vardı biraz.

    Aracın içinde kullanılan malzemesi beklediğim gibi geldi ancak direksiyon beni hayal kırıklığına uğrattı. Şu güne kadar test ettiğim tüm modeller nerdeyse deri direksiyon simidi kullanırken Hyundai İ30'da plastik kullanılmış. Elin terlediği zaman sittin sene tek elle o direksiyonu çeviremezsin. 2 günde soyulacak hissi verdi bana yine.

    Neyse. Esenboğa yolunda teste başladık. Kırmızı bi araçtı sürdüğüm araç.

    İlk başta konforuna bakmak istedim. Koltuklar biraz sertti rahatsız edici şekilde değil ama sertliği vardı. Sıkıntı çıkmadı bu konuda.

    Gazın tepkisine baktım. Sertlik yumuşaklık olarak. Kullandığım çoğu araçla aynı değerde. Ne çok sert ne çok yumuşak. Basınca tepkisi geç gelmiyor. Anlık tepkileri gösteriyor ki sürekli bas çek bas çek yaptım.

    Ses sistemi memnun etti. Radyo açıktı. Diğer araçlarla karşılaştırmak olmaz. Çünkü hepsi D sınıfıydı nerdeye. Cd takmak istiyodum ama adam kıllık yapar diye CD takmadım.

    1 kere kırmızı ışıkta durmak zorunda kaldım. Frenleri çok yumuşak. Megane sürüyorum gibi bir his verdi. Çok sevdim bu özelliğini.

    Kalkarken bazen titretiyorum aracı ama bunda debriyajdan kaldırdığımda ayağımı kendi gittim. Gaza basma gereği duymadım. Sonradan gaz verdim. Verdiği torkun etkisiyle sanki otomatik araba gibi ileri gitmeye başladı.

    4. viteste 40 KM/H ile viraj dönerken gaza bastığımda araba gitmem demedi. Boğulam gibi birşey olmadan gazı yedi.

    Gelelim yol tutuşuna. Astra'dan sonra yol tutuşunu beğendiğim ikinci araç kendisi. Çevre yoluna kadar çıktım. Çıkarkende inerkende en az hızım 70'ti. Herkes sağ şeritten yukarı tırmanıyordu. Sol şeritte bir ben vardım. Biraz tırmandıktan sonra da önüme Linea çıktı. İkimizden başka sol şeritten hızlı bir şekilde tırmanan yoktu.

    İnerken acaba nasıl diye bakıyım dedim yine sol şeride geçtim. Bu sefer hızım 100 KM/H. Direksiyonu iki elimle kavradım ve süzülerek inmeye başladım. Sağa dönüş. Çizgiden hafif çıktı. Sola dönüş. Çok güzel. Şeride girdiği gibi çıktı. Tekrar sağa dönüş. Bu da başarılı. Ve en son sola dönüş. Hızım 100'de. Frenden gazdan ayağımı çektim. En solda viraja girdim. Ve aynı hizada geri çıktım. Çıkarken gaza bastım çok güzel.

    Direksiyonun tepkileri, hızı, dönme açısı hafif sertliğine göre çok iyiydi virajlarda. Ama birde deri simit olsaydı ne güzel olurdu. Terlediği zaman elin kolay kolay tutulmaz o direksiyon.

    Bu arada anahtarı çıkartmak için arabayı tamamen kapattığınızda anahtarı takarmış gibi bir kere içeri itekleyip tam kapalı konuma getiripte çıkartmanız lazım.

    Araçta motor sesi yok ancak hafif bir yol sesi var. Sürdüğüm güzergahtan desem değil çünkü protokol yolu olduğu için sürekli kaymak gibi oluyor o yol.

    Daha önceden 80 ile döndüğüm virajın videosu. Yine aynı yolda İ30 ile 100KM/H ile döndüm.

    Dönülmez diyen arkadaşlarda vardı.

    http://www.youtube.com/watch?v=eBaq1n_sM1U

    http://www.arabalar.gen.tr/images/photoalbum/album_70/hyundai-i30_2008_800x600_wallpaper_01_t2.jpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ünal -- 11 Mart 2009; 23:26:00 >







  • Çok teşekkürler test için.Senden beklediğim bir testti. Birde aracın donanım paketi neydi?
  • Onu tam bilmiyorum hocam. Başta dediğim gibi satıcı test ettirmek istemiyor gibi bir his verdiği için bana pek konuşmadan test ettim.
  • Peki aracın jantları kapak mıydı?yoksa çok kollumuydu?yoksa 5 kollu 17" miydi? Buna dikkat ettiysen burdan donanımı çıkartabiliriz.Kafam deri direksiyon olayına takıldı ondan soruyorum Full versiyonda yoksa yazık yani paraya...

     Hyundai Drive Your Way


     Hyundai Drive Your Way




  • quote:

    Kalkarken bazen titretiyorum aracı ama bunda debriyajdan kaldırdığımda ayağımı kendi gittim.


    Bu özellik yumurta kasa accentte de vardı.Hiç gaza basmadan kalkış yapıp hiç gaza basmadan 5.vitese yükseldim.tabi vitesi rolanti devrine ulaşmadan değiştirmeyeceksin.Ayrıca boğulma olmadı dediğin hız ve vites durumu da keza accentte mevcuttu.full dolu arabayla hafif tırmanışlı yolda 20 km hızla 3.viteste gaza bastığında araç yığılma yapmadan direk ivmeye başlıyodu.Çok hoşuma gitmişti bu iki durum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vatoz00 -- 10 Mart 2009; 18:17:27 >
  • Kırmızıdaki gibi bişeydi kapaklı değildi. Ama far ve yağmur sensörleri camda yoktu. Sadece dikiz aynasının yapışkan yeri vardı camda.

    Bayilede genellikle en full modelleri gösteriyorlar. Otomatik incelerken de sireksiyonun deri olmadığını gördüm. Dikiş falan yoktu direksiyonda. Bildiğin Şahin direksiyonu gibi plastik malzeme.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ünal -- 10 Mart 2009; 18:17:20 >
  • Ünal elıne koluna sağlık.

    Yanlız kullandığın model,115 bg select modelidir tahmınımıne göre.

    Cunku style ve style plus ta deri dıreksıyon var,style da derı kumas kombınasyonlu koltuklar,sytle plus ta komple derı koltuk var.

    Birde style plusta alumınyum vıtes topuzu var.

    Full versiyonda yani style plus'ta Çift kademeli ısıtmalı deri koltuklar,sunroof,yağmur ve far sensörü,ıpod ve usb gırısı,on cam buz çözücü,abs,ebd,esp,derı dıreksıyon,alumınyum vıtes topuz,17 jant vs aklıma gelmeyen bir çok özellik var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Little F.K -- 10 Mart 2009; 18:37:07 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Little F.K

    Ünal elıne koluna sağlık.

    Yanlız kullandığın model,115 bg select modelidir tahmınımıne göre.

    Cunku style ve style plus ta deri dıreksıyon var,style da derı kumas kombınasyonlu koltuklar,sytle plus ta komple derı koltuk var.

    Birde style plusta alumınyum vıtes topuzu var.

    Full versiyonda yani style plus'ta Çift kademeli ısıtmalı deri koltuklar,sunroof,yağmur ve far sensörü,ıpod ve usb gırısı,on cam buz çözücü,abs,ebd,esp,derı dıreksıyon,alumınyum vıtes topuz,17 jant vs aklıma gelmeyen bir çok özellik var.

    Benim incelediğimde dediklerin yoktu. Select modeli.
  • biyerden çalmaları lazım direksiyondan çalmışlar,

    test için teşekkürler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: emtue

    biyerden çalmaları lazım direksiyondan çalmışlar,

    test için teşekkürler

    arkadaşım ben de kırmızı 1.6 select kullanıcısyım ne alaka bence çalmak denmez.bence sınıfında baz model olmasına rağmen gayet dolu bir araç kıyaslama yaparsanız tabiiki.
    test için teşekkürler genel olarak beğenmişsin sanırım. ben de çok memnunum araçtan .bu ara alacaklar varsa zam gelmeden almalarını tavsiye ederim pişman olucak bir yan daha görmedim.Saygılar.
  • Genel yapıdan bakarsak çok beğendim. Yol tutuşunu çok sevdim. En çok bu hoşuma gitti benim.
  • Test için teşekkürler,artık bir dergi ile anlaşmalısınız kesinlikle.

    Benim takıldığım yer,satış temsilcisinin ilgisizliği oldu.Acaba satışları iyi gidince havalara mı girdiler? Bkz.Honda
  • Bir kaç gündür uzun kalamıyordum forumda bugün yaptığın bütün testleri baştan okudum.
    Ellerine sağlık.
    Gerçekten büyük bir emek var.
    Fırsatın olduğunda Auris testini bekliyorum
    İnsan kendi kullandığı aracı başkasından duymak istiyor. Çünkü ne kadar objektif olmaya çalışsanda kendi aracın olduğu için bazı eksikliklerini görmezden gelebiliyorsun

    Tekrardan foruma katkılarından dolayı teşekkür ederim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: deserthawk

    Test için teşekkürler,artık bir dergi ile anlaşmalısınız kesinlikle.

    Benim takıldığım yer,satış temsilcisinin ilgisizliği oldu.Acaba satışları iyi gidince havalara mı girdiler? Bkz.Honda


    Ya da bana ilgisiz satıcı denk geldi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: emtue

    biyerden çalmaları lazım direksiyondan çalmışlar,

    test için teşekkürler


    Her aracın baz donanımında deri direksiyon var mı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: levent--

    Bir kaç gündür uzun kalamıyordum forumda bugün yaptığın bütün testleri baştan okudum.
    Ellerine sağlık.
    Gerçekten büyük bir emek var.
    Fırsatın olduğunda Auris testini bekliyorum
    İnsan kendi kullandığı aracı başkasından duymak istiyor. Çünkü ne kadar objektif olmaya çalışsanda kendi aracın olduğu için bazı eksikliklerini görmezden gelebiliyorsun

    Tekrardan foruma katkılarından dolayı teşekkür ederim


    İnşallah Auris testi de yaparım.

    Şu an yeni çıkan araçlara ve pek kullanıcısı olmayan araçlara bakıyorum. Pek fazla kalmadı. Liste erimeye başladı yavaş yavaş.

    Volvo bayisindeyken XC60 testi yapsaydım. Yeni XC60.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ünal -- 10 Mart 2009; 19:45:47 >




  • Test için teşekkürler Ünal Korkmaz, İ30 CRDİ VGT 115PS Select'i 1 yılı aşkın zamandır kullanıyorum ve oldukça memnunum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

    quote:

    Orjinalden alıntı: levent--

    Bir kaç gündür uzun kalamıyordum forumda bugün yaptığın bütün testleri baştan okudum.
    Ellerine sağlık.
    Gerçekten büyük bir emek var.
    Fırsatın olduğunda Auris testini bekliyorum
    İnsan kendi kullandığı aracı başkasından duymak istiyor. Çünkü ne kadar objektif olmaya çalışsanda kendi aracın olduğu için bazı eksikliklerini görmezden gelebiliyorsun

    Tekrardan foruma katkılarından dolayı teşekkür ederim


    İnşallah Auris testi de yaparım.

    Şu an yeni çıkan araçlara ve pek kullanıcısı olmayan araçlara bakıyorum. Pek fazla kalmadı. Liste erimeye başladı yavaş yavaş.

    Volvo bayisindeyken XC60 testi yapsaydım. Yeni XC60.


    Eline sağlık, i30un iyi yol tuttuğunu bilmiyordum öğrenmiş oldum.

    Anladığım kadarıyle yeni çıkmış veya çok tutmayan araçları test ediyosun genelde o zaman senden bir de yeni ibiza testi bekliyoruz




  • Sadece isimde bilinen ama gerçekte pek kullanıcı olmayan. Olanlarında kendi yağlarında kavrulduğu araçlara bakıyorum. Mesela Lancia Delta'yı kimse pek bilmez kullanmaz.
    Öncelikle geri planla kalmış olanları test ediyorum. Bilinenler zaten belli. Onlar artık ortalık malı olmuş denebilir tabiri caizse.
  • İnceleme için teşekkürler
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.