Şimdi Ara

tiptronic şanzıman ile dsg şanzıman arasındaki fark?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
1
Favori
59.247
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • nedir arkadaşlar bu farklar?dsg neden daha iyi va hangi modellerinde kullanıyor vw?



  • quote:

    Orjinalden alıntı: tarumok

    nedir arkadaşlar bu farklar?dsg neden daha iyi va hangi modellerinde kullanıyor vw?



    DSG Direct Shift Gear olarak açılım gösterir..
    aynı anda hem otomatik hemde manuel olarak kullanma şansınız var..ayrıca DSG şanzıman bir manuel kullanıcıdan daha hızlı vites değiştirerek viteslerin geçtiğini anlaşılmaz hale getiren bir sistemdir.volkswagen eşi benzeri olmayan bir buluşudur.6 ileri ve 7 ileri olarak sanırım 2 türü war..
    ayrıca POLO GOLF PASSAT JETTA CADDY TRANSPORTER CARAVELLA gibi araçlarının hepsinde bulunuyo sanırım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: İlker Yıldız

    quote:

    Orjinalden alıntı: tarumok

    nedir arkadaşlar bu farklar?dsg neden daha iyi va hangi modellerinde kullanıyor vw?



    DSG Direct Shift Gear olarak açılım gösterir..
    aynı anda hem otomatik hemde manuel olarak kullanma şansınız var..ayrıca DSG şanzıman bir manuel kullanıcıdan daha hızlı vites değiştirerek viteslerin geçtiğini anlaşılmaz hale getiren bir sistemdir.volkswagen eşi benzeri olmayan bir buluşudur.6 ileri ve 7 ileri olarak sanırım 2 türü war..
    ayrıca POLO GOLF PASSAT JETTA CADDY TRANSPORTER CARAVELLA gibi araçlarının hepsinde bulunuyo sanırım...
    quote:

    Orjinalden alıntı: ==>KAPADOKYALI<==

    DSG Direct Shift Gear olarak açılım gösterir..
    aynı anda hem otomatik hemde manuel olarak kullanma şansınız var..ayrıca DSG şanzıman bir manuel kullanıcıdan daha hızlı vites değiştirerek viteslerin geçtiğini anlaşılmaz hale getiren bir sistemdir.volkswagen eşi benzeri olmayan bir buluşudur.6 ileri ve 7 ileri olarak sanırım 2 türü war..
    ayrıca POLO GOLF PASSAT JETTA CADDY TRANSPORTER CARAVELLA gibi araçlarının hepsinde bulunuyo sanırım...


    Polo'da yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aatabay

    quote:

    Orjinalden alıntı: ==>KAPADOKYALI<==

    DSG Direct Shift Gear olarak açılım gösterir..
    aynı anda hem otomatik hemde manuel olarak kullanma şansınız var..ayrıca DSG şanzıman bir manuel kullanıcıdan daha hızlı vites değiştirerek viteslerin geçtiğini anlaşılmaz hale getiren bir sistemdir.volkswagen eşi benzeri olmayan bir buluşudur.6 ileri ve 7 ileri olarak sanırım 2 türü war..
    ayrıca POLO GOLF PASSAT JETTA CADDY TRANSPORTER CARAVELLA gibi araçlarının hepsinde bulunuyo sanırım...


    Polo'da yok

    Alıntıları Göster
    yeni polo'da olacak ya..onu demek istemiş arkadaş sanırım..


    DSG süper bir olaydır..örneğin; siz 3. vitesdeyken araç 4'e hazırdır, uygun devirde vitesi değiştirir..

    güç kaybını minimize eder..az yakar çok kaçar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi [kalkedon] -- 8 Mart 2009; 12:38:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: [kalkedon]

    yeni polo'da olacak ya..onu demek istemiş arkadaş sanırım..


    DSG süper bir olaydır..örneğin; siz 3. vitesdeyken araç 4'e hazırdır, uygun devirde vitesi değiştirir..

    güç kaybını minimize eder..az yakar çok kaçar..

    Alıntıları Göster
    DSG Direct Shift Gear olarak açılım gösterir..
    aynı anda hem otomatik hemde manuel olarak kullanma şansınız var..ayrıca DSG şanzıman bir manuel kullanıcıdan daha hızlı vites değiştirerek viteslerin geçtiğini anlaşılmaz hale getiren bir sistemdir.volkswagen eşi benzeri olmayan bir buluşudur.6 ileri ve 7 ileri olarak sanırım 2 türü war..
    ayrıca POLO GOLF PASSAT JETTA CADDY TRANSPORTER CARAVELLA gibi araçlarının hepsinde bulunuyo sanırım...

    peki bu dediğiniz özellikler triptronic te yok mu? bir de dsg 1.6 comfortlın jetta da kullanılıyo mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tarumok

    DSG Direct Shift Gear olarak açılım gösterir..
    aynı anda hem otomatik hemde manuel olarak kullanma şansınız var..ayrıca DSG şanzıman bir manuel kullanıcıdan daha hızlı vites değiştirerek viteslerin geçtiğini anlaşılmaz hale getiren bir sistemdir.volkswagen eşi benzeri olmayan bir buluşudur.6 ileri ve 7 ileri olarak sanırım 2 türü war..
    ayrıca POLO GOLF PASSAT JETTA CADDY TRANSPORTER CARAVELLA gibi araçlarının hepsinde bulunuyo sanırım...

    peki bu dediğiniz özellikler triptronic te yok mu? bir de dsg 1.6 comfortlın jetta da kullanılıyo mu?

    Alıntıları Göster
    bildiğim kadarıyla;

    tiptronikler daha çok yakar, vites geçişleri de DSG kadar hızlı değil..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tarumok

    DSG Direct Shift Gear olarak açılım gösterir..
    aynı anda hem otomatik hemde manuel olarak kullanma şansınız var..ayrıca DSG şanzıman bir manuel kullanıcıdan daha hızlı vites değiştirerek viteslerin geçtiğini anlaşılmaz hale getiren bir sistemdir.volkswagen eşi benzeri olmayan bir buluşudur.6 ileri ve 7 ileri olarak sanırım 2 türü war..
    ayrıca POLO GOLF PASSAT JETTA CADDY TRANSPORTER CARAVELLA gibi araçlarının hepsinde bulunuyo sanırım...

    peki bu dediğiniz özellikler triptronic te yok mu? bir de dsg 1.6 comfortlın jetta da kullanılıyo mu?

    Alıntıları Göster
    ya arkadaşlar bana şunu söyleyin lütfen: tiptronic le dsg farklı mı nerden anlıcaz dsg olduğunu? lütfen cevap




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tarumok

    ya arkadaşlar bana şunu söyleyin lütfen: tiptronic le dsg farklı mı nerden anlıcaz dsg olduğunu? lütfen cevap

    Alıntıları Göster
    quote:

    nedir arkadaşlar bu farklar?dsg neden daha iyi va hangi modellerinde kullanıyor vw?


    arkadaşım senin sorun bu değil mi?? bunu biz sormadık ya..sen sordun..

    yardım etmeye çalışıyoruz, takındığın tavra bak..

    ruhsata bak anlarsın DSG mi tiptronik mi..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: [kalkedon]

    quote:

    nedir arkadaşlar bu farklar?dsg neden daha iyi va hangi modellerinde kullanıyor vw?


    arkadaşım senin sorun bu değil mi?? bunu biz sormadık ya..sen sordun..

    yardım etmeye çalışıyoruz, takındığın tavra bak..

    ruhsata bak anlarsın DSG mi tiptronik mi..

    Alıntıları Göster
    Zaten çok az marka bu dsg yi kullanıyor.Benim bildiğim kadarıyla a3 1.4tfsi kullanıyor.Birde volkswagen modelleri.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ultrati4

    Zaten çok az marka bu dsg yi kullanıyor.Benim bildiğim kadarıyla a3 1.4tfsi kullanıyor.Birde volkswagen modelleri.

    Alıntıları Göster
    seat leon ve skoda octavia'da da kullanılıyor..

    vw grubu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: [kalkedon]

    seat leon ve skoda octavia'da da kullanılıyor..

    vw grubu

    Alıntıları Göster
    vites üzerinde yazıyor dert etme
  • quote:

    Orijinalden alıntı: egunns

    vites üzerinde yazıyor dert etme

    Alıntıları Göster
    e jetta 1.6 comfort tada yazıyor dsg diye ama dsg değilmiş TANER ABİMİZ dedi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tarumok

    e jetta 1.6 comfort tada yazıyor dsg diye ama dsg değilmiş TANER ABİMİZ dedi

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: tarumok

    e jetta 1.6 comfort tada yazıyor dsg diye ama dsg değilmiş TANER ABİMİZ dedi


    Doğru demiş zaten. 2. el aldıysanız çakma DSG yazısı bulup yapıştırmışlardr biyerden.

    Yeni Golf6 1.6'larda DSG şanzıman var Seat ibiza 1.6 16V'lerde de DSG şanzıman var. Bir de 1.4TSI'lardd DSG şanzıman var bu sınıfta o kadar.

    Jetta ve GolfV'te 1.6 8V ve 1.6FSI'larda normal tiptronik şanzıman var. 1.4tsi'larda dsg var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaya5789

    quote:

    Orjinalden alıntı: tarumok

    e jetta 1.6 comfort tada yazıyor dsg diye ama dsg değilmiş TANER ABİMİZ dedi


    Doğru demiş zaten. 2. el aldıysanız çakma DSG yazısı bulup yapıştırmışlardr biyerden.

    Yeni Golf6 1.6'larda DSG şanzıman var Seat ibiza 1.6 16V'lerde de DSG şanzıman var. Bir de 1.4TSI'lardd DSG şanzıman var bu sınıfta o kadar.

    Jetta ve GolfV'te 1.6 8V ve 1.6FSI'larda normal tiptronik şanzıman var. 1.4tsi'larda dsg var.

    Alıntıları Göster
    tebrikler, DSG´yi cok iyi bir sekilde anlatmis arkadaslarim .

    DSG cok süper bir sanziman, almayan benim gibi kafasini aha böyle duvarlara vurur...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: YasinDE

    tebrikler, DSG´yi cok iyi bir sekilde anlatmis arkadaslarim .

    DSG cok süper bir sanziman, almayan benim gibi kafasini aha böyle duvarlara vurur...

    Alıntıları Göster
    dsg bence fazla abartılıyor,

    dsg bu kadar iyi ise audi neden çoğu modelinde dsg yerine foruma yerden yere vurulan cvt sistemi multitronik kullanıyor?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    dsg bence fazla abartılıyor,

    dsg bu kadar iyi ise audi neden çoğu modelinde dsg yerine foruma yerden yere vurulan cvt sistemi multitronik kullanıyor?

    Alıntıları Göster
    Tiptronik şanzımanlar tam otomatiktir..DSG ise yarı-otomatiktir..farkı ne derseniz tam otomatikte motordan gelen hareketi aktaran organ "tork konvektörü" adı verilen bir aparattır..Çalışan bir vantilatörün karşısına pasif durumda başka bir pervane koyarsanız onu döndürür ( ama aynı şiddette değil)..Burda hava yerine yağ kullanılır..Vites geçişleri sarsıntısız olur fakat hem performans kaybı hem de yakıt tüketimi düze göre daha fazladır..Yarı-otomatiklerde ise normal düz viteslerdeki gibi vites dişlileri vardır fakat sol ayak ve sağ elimizin yaptığı vites değiştirme işini bir robot yapmaktadır..O nedenle "robotize" şanzıman da denir..Vites geçişleri belirgin olarak sarsıntılıdır fakat yakıt tüketimleri düz vites ayarındadır..Vites geçişlerinin sarsıntılı ve yavaş olması, zaman zamanda robotize aygıtın vites seçimlerindeki hatası nedeniyle performans kaybı fazladır..DSG'nin diğer yarı-otomatiklerden üstün yanı ise "çift kavrama " kullanmasıdır...1,3 ve 5. vitesleri biri 2, 4, 6 ve geri vitesi de diğer kavrama yürütmektedir..Bellei bir viteste giderken diğer kavrama bir üst ve bir alt vites için hazır beklemektedir..Bu nedenle vites geçişleri tam otomatikliler kadar sarsıntısız olur, performans ve yakıt tüketimi ise düz vites düzeyinde olur..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    Tiptronik şanzımanlar tam otomatiktir..DSG ise yarı-otomatiktir..farkı ne derseniz tam otomatikte motordan gelen hareketi aktaran organ "tork konvektörü" adı verilen bir aparattır..Çalışan bir vantilatörün karşısına pasif durumda başka bir pervane koyarsanız onu döndürür ( ama aynı şiddette değil)..Burda hava yerine yağ kullanılır..Vites geçişleri sarsıntısız olur fakat hem performans kaybı hem de yakıt tüketimi düze göre daha fazladır..Yarı-otomatiklerde ise normal düz viteslerdeki gibi vites dişlileri vardır fakat sol ayak ve sağ elimizin yaptığı vites değiştirme işini bir robot yapmaktadır..O nedenle "robotize" şanzıman da denir..Vites geçişleri belirgin olarak sarsıntılıdır fakat yakıt tüketimleri düz vites ayarındadır..Vites geçişlerinin sarsıntılı ve yavaş olması, zaman zamanda robotize aygıtın vites seçimlerindeki hatası nedeniyle performans kaybı fazladır..DSG'nin diğer yarı-otomatiklerden üstün yanı ise "çift kavrama " kullanmasıdır...1,3 ve 5. vitesleri biri 2, 4, 6 ve geri vitesi de diğer kavrama yürütmektedir..Bellei bir viteste giderken diğer kavrama bir üst ve bir alt vites için hazır beklemektedir..Bu nedenle vites geçişleri tam otomatikliler kadar sarsıntısız olur, performans ve yakıt tüketimi ise düz vites düzeyinde olur..

    Alıntıları Göster
    hatta manuel vitestan daha az yaktı söyleniyor dsg li araçların.goğrumudur acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tarumok

    hatta manuel vitestan daha az yaktı söyleniyor dsg li araçların.goğrumudur acaba?

    Alıntıları Göster
    düzelteyim yanlış oldu hatta manuel vitesli araçlardan daha az yaktığı söyleniyor dsg li araçların.Doğru mudur acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tarumok

    düzelteyim yanlış oldu hatta manuel vitesli araçlardan daha az yaktığı söyleniyor dsg li araçların.Doğru mudur acaba?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: tarumok

    düzelteyim yanlış oldu hatta manuel vitesli araçlardan daha az yaktığı söyleniyor dsg li araçların.Doğru mudur acaba?


    hayir yanlis, DSG Manuel vitesli aractan ortalama 1 litre fazla yakiyor ki buda normal, nede olsa otomatik.

    Saygilar Yasin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: YasinDE

    quote:

    Orjinalden alıntı: tarumok

    düzelteyim yanlış oldu hatta manuel vitesli araçlardan daha az yaktığı söyleniyor dsg li araçların.Doğru mudur acaba?


    hayir yanlis, DSG Manuel vitesli aractan ortalama 1 litre fazla yakiyor ki buda normal, nede olsa otomatik.

    Saygilar Yasin

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: VW_Passat


    quote:

    Orjinalden alıntı: tarumok

    düzelteyim yanlış oldu hatta manuel vitesli araçlardan daha az yaktığı söyleniyor dsg li araçların.Doğru mudur acaba?


    hayir yanlis, DSG Manuel vitesli aractan ortalama 1 litre fazla yakiyor ki buda normal, nede olsa otomatik.

    Saygilar Yasin


    2.0tdi da dediğin gibi ama benzinli modellerde yakıt tükemi daha düşük dsg'nin Yasin
    Mesela Golf6 1.6 8V ve 1.4tsi




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.