Şimdi Ara

FS 2004-FSX TEMEL EĞİTİM İLE İLGİLİ SORULAR CEVAPLAR (40. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.243
Cevap
19
Favori
154.065
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3839404142
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • quote:

    Orijinalden alıntı: pilot5858


    quote:

    Orijinalden alıntı: velociraptor

    bu noktada yapacağımız biraz falcılık olacak ama..anladığım kadarıyla rota bacaklarını kaçırmışsınız.ben olması gerekeni yazayım siz eksiğinizi bulun böylesi daha iyi..tüm girişleri doğru yaptığınız sayıyorum..bu arada SID/STAR girşlerini yaptınız mı bilemiyorum ama şimdilik SID yapmadan(umarım SID ı biliyorsunuzdur aksi takdirde bu iş uzar gider..))bir rotaya oturabilrsiniz ama normalde uçuş programında SID/STAR olur..kalktınız tekerleri kapattınız flapları da aşamalı kapatıyorsunuz artık LNAV/ve VNAV ı aktif hale getirip uçak ilk bacağa girmeden uçağı FMC ye bırakmalısınız.rotanın bir kısmını uçup LNAV ve VNAV ı aktfi hale getirirseniz eğer doğru programladıysanız uçak ya ilk bacağa dönmeye çalışıyordur yada yükseklik ve konum uygunsuzluğu varsa unable ile başlayan hata mesajı veriyordur yada o an hangi bacağın içindeyse ona ulaşmaya çalışıyordur.umarım anlayabilmişsiinizdir.örnek veriyorum iST dan kalktınız ANK ya gidiyorsunuzFMC ye yalova VORda 9500 feet olması talimatını verdiniz siz kendi ayarlarınızla yalova ya 2 mil kala FMC yi aktif ettiniz uçak 5000 feet de.... uçak o kadar kısa sürede 9500 e çıkamazki zaten hata mesajını verecektir FMC...yada ilk bacağınız İST ile yalova arasında başlıyor siz yalovayı geçip FMC ye uçağı verdiniz ne olacak?bunlarında çözümleri yolları var yine FMC içinde ama onları anlatmak burada zor ... umarım anlatabilmişimidir..


    teşekkür ederim sorunumu anladım. dün denemek için bir ltba(ist)-oejn(jeddah) uçuşu yaptım. YAS1K yı SID olarak seçtim ve kalktıktan ve teker-flapları topladıktan sonra VNAV ve LNAV ı aktif hale getirdim. Bu sefer öyle bir sorun yaşamadım uçak direkt dümdüz tüm bacakları geçti. DESCEND ve APPROACH da da VNAV ve LNAV'ı kapatıp uçağı A/T , HDG SEL , V/S ile kullanarak Jeddah'a indim . Sağolun hocam


    rica ederim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: d.eray

    Arkadaşlar gösteri uçağı olarak bir uçak modeli önerebilimisiniz. Gösteri pilotluğuna meraklıyım ayrıntılı uçak önerisi bekliyorum.

    modelciler olarak biz Real flight Simulator serisini kullanıyoruz en son 5.5 çıktı ama sizi 3.5 ve 4 tatmin edecektir.ayrıca Aerofly Flightsimulator da bir başka seçenek..gösteri amaçlı aklıma gelen bunlar...eğer bulabilrseniz EDGE 540 ile YAK 54 modellerini kulllanabilirsiniz.
  • Arkadaşlar bu arada uçuşta FMC yi kaydetmenin bir yolu var mı?
    Dün WILCO BOEING 777 de FMC yi programladım ve uçuyordum yaklaşık 40 dk geçti uçuş başladıktan sonra uçak havadayken bir işim çıktı ve yukarıdan oyunu save edip çıktım. Tekrar Save ettiğim uçuşuma devam ettiğimde baktım FMC yi kaydetmemiş 0 lanmış FMC . FMC sıfırlandığından rota da gitmişti. Yok mu FMC yi Save lemenin bir yolu ?
  • uçuş kaydetmek , o eklentinin özelliğidir. bazı uçaklar bunu yapar, bazıları da yapmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GUERRA

    uçuş kaydetmek , o eklentinin özelliğidir. bazı uçaklar bunu yapar, bazıları da yapmaz.



    teşekkür ederim fakat herhangi bir eklenti vs. atsak uçağa yine yapamaz mı ?
    Daha doğrusu böyle bir eklenti var mı?
  • bu konuda bir bilgim yok malesef. genelde başladığım uçuşu tamamlamaya çalışıyorum. zamanım olmazsa , simulation rate ayarından hızlandırıp sorunu çözmeye çalışıyorum
  • wilco ile uzun zamandır uçmuyorum.hatırladığım kadarıyla yazıyorum hatam olabilir .....bir rotayı FMC de yazıp RTE sayfası içinde SAVE ile isim vererek kayıt edebilirsiniz.daha sonra IRS alignment olduktan sonra ya ROUTE REQUEST(hazır rota ekleme galiba) den yada CO-ROUTE(kayıtlı rotayı açma) kısmına verdiğiniz ismi yazıp aynı rotayı yükleyebilirsniz.bu arada hazır rotaları internette bulacaksnız(ben kendi rota bacaklarınızı kendinizin yazmanızı tavsiye ederim çok iyi bir eğitimdir).işte bu hazır rotaları yüklemek de farklı bir konu onu eklentinin data yada fmc deki özel klasörüne eklemezseniz hazır rotayı yüklyemezsiniz.hangi klasöre atmanız gerektiğini google dan aratıp hedef klasörü öğrenmelisiniz.umarım yardımı olur....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: velociraptor

    wilco ile uzun zamandır uçmuyorum.hatırladığım kadarıyla yazıyorum hatam olabilir .....bir rotayı FMC de yazıp RTE sayfası içinde SAVE ile isim vererek kayıt edebilirsiniz.daha sonra IRS alignment olduktan sonra ya ROUTE REQUEST(hazır rota ekleme galiba) den yada CO-ROUTE(kayıtlı rotayı açma) kısmına verdiğiniz ismi yazıp aynı rotayı yükleyebilirsniz.bu arada hazır rotaları internette bulacaksnız(ben kendi rota bacaklarınızı kendinizin yazmanızı tavsiye ederim çok iyi bir eğitimdir).işte bu hazır rotaları yüklemek de farklı bir konu onu eklentinin data yada fmc deki özel klasörüne eklemezseniz hazır rotayı yüklyemezsiniz.hangi klasöre atmanız gerektiğini google dan aratıp hedef klasörü öğrenmelisiniz.umarım yardımı olur....



    haklısınız rte sayfasında route kısmına basıp bilgisayarınızda kayıtlı rotaları görebiliriyorsunuz ve seçebiliyorsunuz. Ve yine dediğiniz gibi bacakları kendisi ekliyor. Normalde uçuş çok uzun da olsa bacakları ben yazarım. Teşekkür ederim yardımı dokundu fakat yine rota dışında diğer perf , takeoff gibi şeyleri save leyemiyorum. Rota save leme için teşekkür ederim.

    Bu arada ben hep wilco b777 ile uçarım . geçen hafta bir wilco airbus vol 1 indirdim. Airbuslara ben hep hevesliydim ama MCDU beni bayağı zorladı. Ben de en iyi B737 dir diyip ona yöneldim.
    Size ve arkadaşlara soruyorum. Önerebileceğiniz en iyi Payware Boeing 737-800 nedir?




  • aslında airbus MCDU nun zor olduğunu söyleyemem.ancak aklımda kalan en önemli noktası cold&dark yani uçak tamamen kapalı enerjisinden yoksun karanlık halde iken tüm start aşamasını yapmazsanız IRS alignment ve yakıt miktarları ile ZFW(zero fuel block) gibi bazı katsayıları girmenize izin vermez.zaten gerçektede böyle olur.onun dışında ben çok önemli yada sorun olacak ayrıcalık hatırlamıyorum.route dışındakileri kendiniz girmelisiniz her zaman aynı yük yolcu ve yakıt ile uçamazsınız o nedenle önemli olan route dur.zaten route hariç gerisi 1 dk lık bir ayar dır...PMDG ile başlamanızı tavsiye ederim.hatta genel olarak şöyle söylenebilir..bir model seçin ve onu tamamen öğrenin sadece FMC değil herşeyini öğrenin sonra başka modelleri öğrenmek kolay olur...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: velociraptor

    aslında airbus MCDU nun zor olduğunu söyleyemem.ancak aklımda kalan en önemli noktası cold&dark yani uçak tamamen kapalı enerjisinden yoksun karanlık halde iken tüm start aşamasını yapmazsanız IRS alignment ve yakıt miktarları ile ZFW(zero fuel block) gibi bazı katsayıları girmenize izin vermez.zaten gerçektede böyle olur.onun dışında ben çok önemli yada sorun olacak ayrıcalık hatırlamıyorum.route dışındakileri kendiniz girmelisiniz her zaman aynı yük yolcu ve yakıt ile uçamazsınız o nedenle önemli olan route dur.zaten route hariç gerisi 1 dk lık bir ayar dır...PMDG ile başlamanızı tavsiye ederim.hatta genel olarak şöyle söylenebilir..bir model seçin ve onu tamamen öğrenin sadece FMC değil herşeyini öğrenin sonra başka modelleri öğrenmek kolay olur...

    teşekkür ederim
    MCDU da zaten sadece route kısmında zorlanıyorum. Örn LTBA'da SID seçtikten sonra bir bacak eklediğimde SID'in son bacağı ile eklediğim bacak arasında bir hat geçmiyor. Uçak SID in son bacağının etrafında dönüp duruyor.
    PMDG yi indirip öğreneceğim. Bu arada siz hangi tip uçak ile uçuyorsunuz?




  • ben level D 767 ile uçuyorum.bazen airbus serisi ile de uçarım.nedense airbus un sisteminden de ayrı kalamıyorum.eğer SID ın son bacağı ile ekldeğiniz bacak arasında normal chart yani havayolları haritasında böyle bir bacak yoksa eklemez.yada normalde o bacak vardır ama sizin AIRAC yada kullandığınız uçağın dosyasında o bacak yoktur yani yazılımsal hata varıdr.bu nedednle en son AIRAC ı kullanmaya çalışın....FMC bunedenlerden dolayı görmüyordur...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: velociraptor

    ben level D 767 ile uçuyorum.bazen airbus serisi ile de uçarım.nedense airbus un sisteminden de ayrı kalamıyorum.eğer SID ın son bacağı ile ekldeğiniz bacak arasında normal chart yani havayolları haritasında böyle bir bacak yoksa eklemez.yada normalde o bacak vardır ama sizin AIRAC yada kullandığınız uçağın dosyasında o bacak yoktur yani yazılımsal hata varıdr.bu nedednle en son AIRAC ı kullanmaya çalışın....FMC bunedenlerden dolayı görmüyordur...

    teşekkür ederim bende de hata sanırım AIRAC ile ilgili.
    767 hep kullanmak istediğim bir uçaktır. Hatta geçen hafta fsx için level-d 767 yi indirdim fakat uçağı seçtiğimde uçağı tüm gösterler kapalı ve overhead panel vs. hepsi simsiyah.
    Hata nedir sizce ?
  • eğer cold&dark start olarak başlamadıysanız ki bildiğim kadarıyla ayar yapmadan başlamıyor(FSX dekini bilmiyorum belki normal setup da cold&dark olarak başlıyordur) o zaman büyük ihtimalle yazılımsal sorun vardır ya korsan yazılımı(eğer korsan ise tabii) prgram red ediyordur yada yükleme hatası vardır..
  • fsx de cold dark başlamıyor. fs9 daki gibi default uçuşu değiştirmek gerekiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: velociraptor

    eğer cold&dark start olarak başlamadıysanız ki bildiğim kadarıyla ayar yapmadan başlamıyor(FSX dekini bilmiyorum belki normal setup da cold&dark olarak başlıyordur) o zaman büyük ihtimalle yazılımsal sorun vardır ya korsan yazılımı(eğer korsan ise tabii) prgram red ediyordur yada yükleme hatası vardır..


    sanırım benim ki yazılımsal çünkü bahsettiğim durum cold&dark tan çok farklı çoğu düğme simsiyah ve basılmıyor. fmc çalışmıyor. korsan olmayan yazılımı deneyeceğim.
  • Logitech Extreme 3d Pro joystick aldım bugün.Bundan önce gamepad ile oynuyordum ve buraya kadar dedim artık,analog kolla bile zor oluyordu.Örneğin dönüşlerde ve kalkışlarda burnu sabit tutamıyordum.Ama gelin görün ki joystickle de centering olayını çözemedim.Mesela sola dönüyorum dönmem gerektiği kadar yatırıyorum kolu ama o sola doğru gitmeye devam ediyor.Bıraktığımda ise kol merkezleme yapmasına rağmen uçak aynı pozisyonda kalıyor.Klavye ile oynamak gibi halbuki gamepadde bile böyle olmuyordu.Bununla ilgili yardımlarınızı bekliyorum.
  • control ayarlarını resetleyip deneyin bir de
  • eğer uçak sola yatmışsa siz stiği bıraktığınızda ortaya geldiğinde kontrol yüzeyleride oraya gelir. ve uçak yana yatış pozisyonunu korur. ters yönde kumanda vermeniz gerekmekte.
  • ok saolasın
  • realism hard da ve oto pilot kullanmadım 5 yıldır bu oyunu oynuyorum.. İLS koordinatlarını zar zor öğrendim...mouse ile oynamak çok zormuş fly joystick alınca anladım..Yakında bir uçuşumu videoya çekip burada paylaşırım
  • 
Sayfa: önceki 3839404142
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.