- x
İKİNCİ EL VE SIFIR ARAÇ FİYATLARI KRİZ DONEMİNDE ( DÜŞERMİ???)
19 Cevap4174 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
297 Mesaj
4 Mart 2009; 0:36:41 

İKİNCİ EL VE SIFIR ARAÇ FİYATLARI KRİZ DONEMİNDE DÜŞERMİ? NASIL BİR DEĞİŞİM OLUR SİZCE ÖTV ÇIKICAK DEDİLER AVANTAJI NE OLUR ARABAMI SATMAK ÜZEREYİM YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM ARAÇ ALMAK İÇİN BEKLEMELİMİYİM?


_____________________________



 
416 Mesaj
4 Mart 2009; 0:42:23 

bende senin gibiyim bugün sattım aracımı yaz aylarına doğru fiyat artar ama şu kriz ortamında 2.ele talep olmazsa artmaz dahada düşer diye düşünüyorum bende beklemedeyim


_____________________________


Astra


6353 Mesaj
4 Mart 2009; 1:39:30 

Sıfır araç fiyatları düşmez ARTAR !

Bunu forumda detaylı yazıcaktım ama buraya söyle yazayım;

Normalde VW Golfu tasarlarken yılda 100.000 tane satmayı ilk yıllarda 120.000 tane üretmeyi planlar son yıldada atıyorum 80.000 satıp sadece 60.000 üretmeyi satar yani önce cok uretip sonlarda az üretir stock tutar bir nebze

VW in pazarlamacıları rakamları werir bant ona gore ayarlanır aslında birbirleri ile uyumludurlar yani bantın ayarlanması cok tutucaksa arabayı ucuz yapıp yuksek uretime yada dusuk uretimde kalınıcaksa luk bir araba wede yuksek fiyatla pazara cıkarlar

Herneyse kriz başında bant ayalarnır sefkiyat ayarlanır hersey bu plana gore ayarlanır

Ama talep yetmeyince napılır ? wardiyaalr düşürülür araba stock düşürülür üretilen araba sayısı düşürülür

Yani kriz zamanında VW elinde yanlış alet (buyuk bant) ile yanlış iş (az sayıda araç) yapmaya calısmaktadır 1. artış sebebi bu

Üretim bandının yanında sefkiyatlarda oyle gemiler de ayrılmış yerleri yanıcak şekilde sefkiyatları düşebilir

Aynı zamanda elinde 2. 3. partnerlerine yaptırdıgı far yada ABS gibi donanımlar kalıcaktır bunların makliyetleri arabaları yukselticektir

Son olarak ise size 1 trilyon wersem ewinizde 1 tane sıfırdan golf vı yapamassınız bunun sebebi elinizde gerekli alet edavat yok

Şimdi arabaların bugun bu kadar ucuz olma sebebi mass production yani cok fazla uretim ki kriz zamanında talep düştüğünden üretim sayısıda azalıyor

Hani fotokopicilerde tane 50 kuruşu 10 tane 45 kuruş 100 tane 40 kuruş 1000 taneye kadar 37.5 kuruş 10.000 taneye kadar 35 kuruş diye gider ya

O hesap talep düştüğünde bu şekilde birim üretimde pahalanmakta

Sıfır KM araç fiyalatı pahalandıgında ise 2. ellerde pahalanıcaktır her ne kadar talep düşsede

Kriz zamanı cebinde nakiti olan kazanır "düşeş" araba her zaman düşer ama kriz zamanı 5-6 kat daha çok düşer

Ha 2. el ne zaman düşer drahte derseniz Eylul Ekim gibi bu ulkede bir çok kişi yan yatıcak ozaman epey düşeş araba düşer

Ama ağlayanın malı gülene yarar mı ?

Kısacası;

Sıfır KM pahalnır
2. elde GENEL DÜŞÜŞ OLMAZ [Golf Passat için fln konuşuyorum luks sınıf düşer mesala] ama DÜŞEŞ araba bulabilirsiniz

Benim kanım bu


_____________________________

[drahte1905 | Cennetlik Zebani] love me or hate me, i promise it won't make me or break me.[/right]


1641 Mesaj
4 Mart 2009; 1:39:39 

bende yeni sattım arabamı..sıfır araçlar için mecbur bir ötv indirimi yapmaları lazım, adamlar kan ağlıyo....


_____________________________

2012 SCİROCCO 160 HP White Edition
2011 MEGANE EXP. DCİ (105) + SUNROOF / BEYAZ


 
20704 Mesaj
4 Mart 2009; 1:41:58 

Hiç düşüreceklerini sanmıyorum. Daha bugün Konya yolundaki Doğuş'a gittim. ABS'SİZ POLO 28000 TL. Çüş oha yuh. 28000'e orta donanım araç alınır be. Corsa alırsın o paraya.

Şahbaba şahittir buna.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ünal Korkmaz -- 4 Mart 2009; 1:37:39 >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


1179 Mesaj
5 Mart 2009; 12:32:47 

Şubat ayı binek ve hafif ticari araç toplam satışlarında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 38,3 oranında düşüş oldu


Otomotiv Distribütörleri Dernegi (ODD) verilerine göre Türkiye Otomotiv pazarında 2009 yılı Ocak-Şubat kümülatif binek ve hafif ticari araç toplam pazarı 41 bin 348 adet olarak gerçekleşti. 66 bin 778 adet olan Ocak-Şubat 2008 binek ve hafif ticari araç pazar toplamına göre satışlarda yüzde 38 düşüş yaşandı.

2009 yılı Ocak-Şubat döneminde toplam binek otomobil satışları geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 30,5 azalarak 27 bin 665 adete ulaştı. Toplam hafif ticari araç satışları da aynı dönem için geçen yıla oranla yüzde 49,3 azalarak 13 bin 683 adet olarak gerçekleşti. Türkiye Otomotiv pazarında 2009 yılı Şubat ayı binek otomobil satışları 14 bin 492 adet, hafif ticari araç satışları 7 bin 250 adet olmak üzere toplamda 21 bin 742 adet oldu. Geçen yılın Şubat ayı binek otomobil satışlarına göre yüzde
31,6, hafif ticari araç satışlarına göre de yüzde 48,4 düşüş görüldü. Şubat ayı binek ve hafif ticari araç toplam satışlarında ise geçen yılın aynı ayına göre yüzde 38,3 oranında düşüş oldu.

(Kaynak:www.ashuahaber.com)


_____________________________

2012 Nissan Juke 1.5 dCİ Tekna MT
2012 Fiat Linea 1.6 Multijet Emotion Plus
2012 Fiat Albea Sole 1.4 Premio


 
82 Mesaj
5 Mart 2009; 13:32:37 

Aslında üretim maliyeti açısından sıfır araçların maliyetleri artacaktır ama durgunluktan dolayı az kar edip bu fiyat farkını yansıtmamaya çalışacaklardır.
2. el fiyatları bahar aylarında genelde artar ama şu sıra herkes önünü göremediği için para harcamak istemiyor.


_____________________________



2317 Mesaj
5 Mart 2009; 16:37:25 

Sıfır araça olan talep baya düştü dahada düşecektir.İkinci elde düşecektir.Ekonomik kriz dahada derinleşecek gibi görünüyor.Bu durumda vatandaş tüketimi kısacak.Vergiler düşsede pek bir fark etmez kanımca.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
5 Mart 2009; 16:43:13 

Ne ölücü adamlarsınız düştü işte düşecegi kadar daha ne düşşsün


 
10345 Mesaj
5 Mart 2009; 19:30:47 

Ben Ocak ayında kendi kendime "Kriz var,benim altımdaki aracın fiyatı zaten 7-8 bin TL,daha da düşmez,fakat almayı düşündüklerimde daha fazla fiyat kaybı var,yenileme zamanıdır." dedim,değiştirdim.

Araç fiyatları düşer mi sorusunun tam bir cevabı olmaz.Euro artarsa ister istemez zam gelir,buna bağlı olarak 2.el fiyatları da artar.Fakat kredi borçları yüzünden aracını satanlar arttı,bu yüzden 2.el almak avantaj olabilir.

Ama kriz geçerse -ki 2009'da biraz zor- Euro düşer,araç fiyatları da düşer,buna bağlı olarak 2.el fiyatları da düşebilir.



_____________________________

VW Passat 1.6 FSI Comfortline-Fırtına Grisi
VW Caddy 1.9 TDI Comfortline DSG-Gümüş Gri
Ford Fiesta 1.5 TDCI


 
3091 Mesaj
5 Mart 2009; 21:07:35 

paramızın değeri düştüğü için arabalar pahalanmış görünüyor.2. elde ise çoğu kişi borç yüzünden aracını ucuza satıyor iyi araştırmak lazım


_____________________________

Tanrı, Amerika'ya kaçan hocamızı korusun...


3972 Mesaj
5 Mart 2009; 21:25:49 

2009 yılında POLO'da ABS hâlâ opsiyon mu? Yuh diyorum başka birşey demiyorum. Ama müstahak o arabaya o kadar para veren enayilere. Sırf önünde VW logosu var diye alıyorlar.


_____________________________

2001 FIAT BRAVO 1.6 SX


 
1000 Mesaj
6 Mart 2009; 9:41:23 

yorumunuz güzel tamamen katılıyorum
quote:

Orjinalden alıntı: drahte 1905

Sıfır araç fiyatları düşmez ARTAR !

Bunu forumda detaylı yazıcaktım ama buraya söyle yazayım;

Normalde VW Golfu tasarlarken yılda 100.000 tane satmayı ilk yıllarda 120.000 tane üretmeyi planlar son yıldada atıyorum 80.000 satıp sadece 60.000 üretmeyi satar yani önce cok uretip sonlarda az üretir stock tutar bir nebze

VW in pazarlamacıları rakamları werir bant ona gore ayarlanır aslında birbirleri ile uyumludurlar yani bantın ayarlanması cok tutucaksa arabayı ucuz yapıp yuksek uretime yada dusuk uretimde kalınıcaksa luk bir araba wede yuksek fiyatla pazara cıkarlar

Herneyse kriz başında bant ayalarnır sefkiyat ayarlanır hersey bu plana gore ayarlanır

Ama talep yetmeyince napılır ? wardiyaalr düşürülür araba stock düşürülür üretilen araba sayısı düşürülür

Yani kriz zamanında VW elinde yanlış alet (buyuk bant) ile yanlış iş (az sayıda araç) yapmaya calısmaktadır 1. artış sebebi bu

Üretim bandının yanında sefkiyatlarda oyle gemiler de ayrılmış yerleri yanıcak şekilde sefkiyatları düşebilir

Aynı zamanda elinde 2. 3. partnerlerine yaptırdıgı far yada ABS gibi donanımlar kalıcaktır bunların makliyetleri arabaları yukselticektir

Son olarak ise size 1 trilyon wersem ewinizde 1 tane sıfırdan golf vı yapamassınız bunun sebebi elinizde gerekli alet edavat yok

Şimdi arabaların bugun bu kadar ucuz olma sebebi mass production yani cok fazla uretim ki kriz zamanında talep düştüğünden üretim sayısıda azalıyor

Hani fotokopicilerde tane 50 kuruşu 10 tane 45 kuruş 100 tane 40 kuruş 1000 taneye kadar 37.5 kuruş 10.000 taneye kadar 35 kuruş diye gider ya

O hesap talep düştüğünde bu şekilde birim üretimde pahalanmakta

Sıfır KM araç fiyalatı pahalandıgında ise 2. ellerde pahalanıcaktır her ne kadar talep düşsede

Kriz zamanı cebinde nakiti olan kazanır "düşeş" araba her zaman düşer ama kriz zamanı 5-6 kat daha çok düşer

Ha 2. el ne zaman düşer drahte derseniz Eylul Ekim gibi bu ulkede bir çok kişi yan yatıcak ozaman epey düşeş araba düşer

Ama ağlayanın malı gülene yarar mı ?

Kısacası;

Sıfır KM pahalnır
2. elde GENEL DÜŞÜŞ OLMAZ [Golf Passat için fln konuşuyorum luks sınıf düşer mesala] ama DÜŞEŞ araba bulabilirsiniz

Benim kanım bu




_____________________________

OPEL ASTRA 1.3 ENJOY ELEGANCE 2009 GÜMÜŞ GRİ


 
2498 Mesaj
6 Mart 2009; 10:21:38 

Yıl sonunu beklemekte fayda var.Önümüzü görelim.Sonrasında uygun kampanya buluruz zaten.
Olmadı 2.el de buluruz.


_____________________________


-(void)dealloc
{
[super dealloc];
}


2509 Mesaj
6 Mart 2009; 15:20:40 

sıfır araçlar düşmezde ikinci eller düşer bence


_____________________________


Sermaye Piyasası Denetim ve Derecelendirme


 
154 Mesaj
8 Mart 2009; 20:36:27 

Valla bazılarıana kriz mriz hikaye.Corolla bindirdikçe bindiriyor fiyatları


_____________________________



1110 Mesaj
8 Mart 2009; 20:40:44 

kredi borcundan dolayı bankaların el koyduğu araçlar nerde nasıl satılıyor merak ediyorum. ankarada yeri nerdedir finansbanktan falan gidip öğrenemzmiyiz!




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EcheLoN_ -- 8 Mart 2009; 20:36:03 >


_____________________________

DH Kadın Milletine Güvenmeyenler Klübü

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
8 Mart 2009; 21:50:55 

satışlar azalınca doğal olarak düşecek


 
2156 Mesaj
8 Mart 2009; 22:57:12 

"0" km araç fiyatlarının düşmesi pek mümkün değil. Kriz dönemlerinde özellikle finansman maliyetleri çok yükseldiği için fiyatı sabit tutmak bile aslında kardan bayağı bir feragat etmek demektir. Ayrıca "0" araç satışlarından çok ciddi kar edilmediği, asıl karın servis hizmetlerinden edildiği de bilinen bir gerçek. Hele ki ithal araçlardan bahsedersek ülkemizde kriz demek kur artışı demek olduğu için fiyatların düşmesi zaten imkansız.

İkinci elde ise durum araca göre değişir. Normal zamanlarda da pek tutulmayan ikinci el araçlar kriz dönemlerinde talep iyice azaldığı için daha da değer kaybedebilir ama sadece gerçekten nakite sıkışanlar satış yapacağı için arz da düşer. İkinci eli pahalı olan lüks ve yüksek model araçlar genelde yenisi alınmak amacıyla satışa çıktığı için ve kriz döneminde millet elindeki ile idare etme yoluna gireceği için ortalık araç kaynamaz. Nispeten düşük fiyatlı ve ikinci eli hızlı olan modellerde ise (örn. kuş serisi) talep bu yöne iyice kayacağı için düşüş bir yana fiyat artışı bile görebiliriz.

Sonuçta kriz ortamında alınabilecek en avantajlı araç, ihtiyaç sahibinden düşeş bulunan araçtır ki forumda bazıları buna ölücülük veya leş kargalığı da derler. Ama hiç alakası yoktur çünkü düşük fiyat da olsa bu para satıcının ihtiyacını karşılarken buna laf edenlerin hiçbiri "al kardeşim, benden sana aracının gerçek değeri" demez.


_____________________________

2012 Citroén C4 Exclusive MCP + Cam tavan


4207 Mesaj
21 Mart 2009; 15:04:24 

Bu ötv olayı fos çıkmıştır arkadaşlar bunu söliim , kenarda cash parası olan dışında kimseye bi fayda sağlamadı diyebilirm , çünkü fiayatlara bakıp bayii ye gidiyorsunuz adamlar araba kalmadı gelicek diolar , kaça diyorsun liste fiayatı 34 bin seat leonun adam 37 dio nası oluyo dioz işte yüro müro dio , sonra başka yere gidiyos elimizdeki arabayı takas verelim dios 2006 model mitsubişi colt a 10 bin veririm dio küfür eder gibi , vw gittik zaten secenek hiç kalmmamış dsg şanzıman yok ellerinde yetişmez diolara fiayat veremiyolar vesaire vesaire..... Sonuç olarak şunu söliim su an 2. el araba satılmaz hiç bi şekilde 3 4 ay bekleyin fiayatlar hem yazdan dolayı hemde ötv olayının bitmesinden dolayı eski seviyesine gelicektir ...


_____________________________

Golf tsi dsg 140hp
Polo 6N 1.6 75 hp
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Genel » Markalar ve Modelleri » İKİNCİ EL VE SIFIR ARAÇ FİYATLARI KRİZ DONEMİNDE ( DÜŞERMİ???)
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.344