Şimdi Ara

İKİNCİ EL VE SIFIR ARAÇ FİYATLARI KRİZ DONEMİNDE ( DÜŞERMİ???)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
8.824
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İKİNCİ EL VE SIFIR ARAÇ FİYATLARI KRİZ DONEMİNDE DÜŞERMİ? NASIL BİR DEĞİŞİM OLUR SİZCE ÖTV ÇIKICAK DEDİLER AVANTAJI NE OLUR ARABAMI SATMAK ÜZEREYİM YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM ARAÇ ALMAK İÇİN BEKLEMELİMİYİM?



  • bende senin gibiyim bugün sattım aracımı yaz aylarına doğru fiyat artar ama şu kriz ortamında 2.ele talep olmazsa artmaz dahada düşer diye düşünüyorum bende beklemedeyim
  • Sıfır araç fiyatları düşmez ARTAR !

    Bunu forumda detaylı yazıcaktım ama buraya söyle yazayım;

    Normalde VW Golfu tasarlarken yılda 100.000 tane satmayı ilk yıllarda 120.000 tane üretmeyi planlar son yıldada atıyorum 80.000 satıp sadece 60.000 üretmeyi satar yani önce cok uretip sonlarda az üretir stock tutar bir nebze

    VW in pazarlamacıları rakamları werir bant ona gore ayarlanır aslında birbirleri ile uyumludurlar yani bantın ayarlanması cok tutucaksa arabayı ucuz yapıp yuksek uretime yada dusuk uretimde kalınıcaksa luk bir araba wede yuksek fiyatla pazara cıkarlar

    Herneyse kriz başında bant ayalarnır sefkiyat ayarlanır hersey bu plana gore ayarlanır

    Ama talep yetmeyince napılır ? wardiyaalr düşürülür araba stock düşürülür üretilen araba sayısı düşürülür

    Yani kriz zamanında VW elinde yanlış alet (buyuk bant) ile yanlış iş (az sayıda araç) yapmaya calısmaktadır 1. artış sebebi bu

    Üretim bandının yanında sefkiyatlarda oyle gemiler de ayrılmış yerleri yanıcak şekilde sefkiyatları düşebilir

    Aynı zamanda elinde 2. 3. partnerlerine yaptırdıgı far yada ABS gibi donanımlar kalıcaktır bunların makliyetleri arabaları yukselticektir

    Son olarak ise size 1 trilyon wersem ewinizde 1 tane sıfırdan golf vı yapamassınız bunun sebebi elinizde gerekli alet edavat yok

    Şimdi arabaların bugun bu kadar ucuz olma sebebi mass production yani cok fazla uretim ki kriz zamanında talep düştüğünden üretim sayısıda azalıyor

    Hani fotokopicilerde tane 50 kuruşu 10 tane 45 kuruş 100 tane 40 kuruş 1000 taneye kadar 37.5 kuruş 10.000 taneye kadar 35 kuruş diye gider ya

    O hesap talep düştüğünde bu şekilde birim üretimde pahalanmakta

    Sıfır KM araç fiyalatı pahalandıgında ise 2. ellerde pahalanıcaktır her ne kadar talep düşsede

    Kriz zamanı cebinde nakiti olan kazanır "düşeş" araba her zaman düşer ama kriz zamanı 5-6 kat daha çok düşer

    Ha 2. el ne zaman düşer drahte derseniz Eylul Ekim gibi bu ulkede bir çok kişi yan yatıcak ozaman epey düşeş araba düşer

    Ama ağlayanın malı gülene yarar mı ?

    Kısacası;

    Sıfır KM pahalnır
    2. elde GENEL DÜŞÜŞ OLMAZ [Golf Passat için fln konuşuyorum luks sınıf düşer mesala] ama DÜŞEŞ araba bulabilirsiniz

    Benim kanım bu




  • bende yeni sattım arabamı..sıfır araçlar için mecbur bir ötv indirimi yapmaları lazım, adamlar kan ağlıyo....
  • Hiç düşüreceklerini sanmıyorum. Daha bugün Konya yolundaki Doğuş'a gittim. ABS'SİZ POLO 28000 TL. Çüş oha yuh. 28000'e orta donanım araç alınır be. Corsa alırsın o paraya.

    Şahbaba şahittir buna.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ünal -- 4 Mart 2009; 1:37:39 >
  • Şubat ayı binek ve hafif ticari araç toplam satışlarında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 38,3 oranında düşüş oldu


    Otomotiv Distribütörleri Dernegi (ODD) verilerine göre Türkiye Otomotiv pazarında 2009 yılı Ocak-Şubat kümülatif binek ve hafif ticari araç toplam pazarı 41 bin 348 adet olarak gerçekleşti. 66 bin 778 adet olan Ocak-Şubat 2008 binek ve hafif ticari araç pazar toplamına göre satışlarda yüzde 38 düşüş yaşandı.

    2009 yılı Ocak-Şubat döneminde toplam binek otomobil satışları geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 30,5 azalarak 27 bin 665 adete ulaştı. Toplam hafif ticari araç satışları da aynı dönem için geçen yıla oranla yüzde 49,3 azalarak 13 bin 683 adet olarak gerçekleşti. Türkiye Otomotiv pazarında 2009 yılı Şubat ayı binek otomobil satışları 14 bin 492 adet, hafif ticari araç satışları 7 bin 250 adet olmak üzere toplamda 21 bin 742 adet oldu. Geçen yılın Şubat ayı binek otomobil satışlarına göre yüzde
    31,6, hafif ticari araç satışlarına göre de yüzde 48,4 düşüş görüldü. Şubat ayı binek ve hafif ticari araç toplam satışlarında ise geçen yılın aynı ayına göre yüzde 38,3 oranında düşüş oldu.

    (Kaynak:www.ashuahaber.com)




  • Aslında üretim maliyeti açısından sıfır araçların maliyetleri artacaktır ama durgunluktan dolayı az kar edip bu fiyat farkını yansıtmamaya çalışacaklardır.
    2. el fiyatları bahar aylarında genelde artar ama şu sıra herkes önünü göremediği için para harcamak istemiyor.
  • Sıfır araça olan talep baya düştü dahada düşecektir.İkinci elde düşecektir.Ekonomik kriz dahada derinleşecek gibi görünüyor.Bu durumda vatandaş tüketimi kısacak.Vergiler düşsede pek bir fark etmez kanımca.
  • Ne ölücü adamlarsınız düştü işte düşecegi kadar daha ne düşşsün
  • Ben Ocak ayında kendi kendime "Kriz var,benim altımdaki aracın fiyatı zaten 7-8 bin TL,daha da düşmez,fakat almayı düşündüklerimde daha fazla fiyat kaybı var,yenileme zamanıdır." dedim,değiştirdim.

    Araç fiyatları düşer mi sorusunun tam bir cevabı olmaz.Euro artarsa ister istemez zam gelir,buna bağlı olarak 2.el fiyatları da artar.Fakat kredi borçları yüzünden aracını satanlar arttı,bu yüzden 2.el almak avantaj olabilir.

    Ama kriz geçerse -ki 2009'da biraz zor- Euro düşer,araç fiyatları da düşer,buna bağlı olarak 2.el fiyatları da düşebilir.
  • paramızın değeri düştüğü için arabalar pahalanmış görünüyor.2. elde ise çoğu kişi borç yüzünden aracını ucuza satıyor iyi araştırmak lazım
  • 2009 yılında POLO'da ABS hâlâ opsiyon mu? Yuh diyorum başka birşey demiyorum. Ama müstahak o arabaya o kadar para veren enayilere. Sırf önünde VW logosu var diye alıyorlar.
  • yorumunuz güzel tamamen katılıyorum
    quote:

    Orjinalden alıntı: drahte 1905

    Sıfır araç fiyatları düşmez ARTAR !

    Bunu forumda detaylı yazıcaktım ama buraya söyle yazayım;

    Normalde VW Golfu tasarlarken yılda 100.000 tane satmayı ilk yıllarda 120.000 tane üretmeyi planlar son yıldada atıyorum 80.000 satıp sadece 60.000 üretmeyi satar yani önce cok uretip sonlarda az üretir stock tutar bir nebze

    VW in pazarlamacıları rakamları werir bant ona gore ayarlanır aslında birbirleri ile uyumludurlar yani bantın ayarlanması cok tutucaksa arabayı ucuz yapıp yuksek uretime yada dusuk uretimde kalınıcaksa luk bir araba wede yuksek fiyatla pazara cıkarlar

    Herneyse kriz başında bant ayalarnır sefkiyat ayarlanır hersey bu plana gore ayarlanır

    Ama talep yetmeyince napılır ? wardiyaalr düşürülür araba stock düşürülür üretilen araba sayısı düşürülür

    Yani kriz zamanında VW elinde yanlış alet (buyuk bant) ile yanlış iş (az sayıda araç) yapmaya calısmaktadır 1. artış sebebi bu

    Üretim bandının yanında sefkiyatlarda oyle gemiler de ayrılmış yerleri yanıcak şekilde sefkiyatları düşebilir

    Aynı zamanda elinde 2. 3. partnerlerine yaptırdıgı far yada ABS gibi donanımlar kalıcaktır bunların makliyetleri arabaları yukselticektir

    Son olarak ise size 1 trilyon wersem ewinizde 1 tane sıfırdan golf vı yapamassınız bunun sebebi elinizde gerekli alet edavat yok

    Şimdi arabaların bugun bu kadar ucuz olma sebebi mass production yani cok fazla uretim ki kriz zamanında talep düştüğünden üretim sayısıda azalıyor

    Hani fotokopicilerde tane 50 kuruşu 10 tane 45 kuruş 100 tane 40 kuruş 1000 taneye kadar 37.5 kuruş 10.000 taneye kadar 35 kuruş diye gider ya

    O hesap talep düştüğünde bu şekilde birim üretimde pahalanmakta

    Sıfır KM araç fiyalatı pahalandıgında ise 2. ellerde pahalanıcaktır her ne kadar talep düşsede

    Kriz zamanı cebinde nakiti olan kazanır "düşeş" araba her zaman düşer ama kriz zamanı 5-6 kat daha çok düşer

    Ha 2. el ne zaman düşer drahte derseniz Eylul Ekim gibi bu ulkede bir çok kişi yan yatıcak ozaman epey düşeş araba düşer

    Ama ağlayanın malı gülene yarar mı ?

    Kısacası;

    Sıfır KM pahalnır
    2. elde GENEL DÜŞÜŞ OLMAZ [Golf Passat için fln konuşuyorum luks sınıf düşer mesala] ama DÜŞEŞ araba bulabilirsiniz

    Benim kanım bu





  • Yıl sonunu beklemekte fayda var.Önümüzü görelim.Sonrasında uygun kampanya buluruz zaten.
    Olmadı 2.el de buluruz.
  • sıfır araçlar düşmezde ikinci eller düşer bence
  • Valla bazılarıana kriz mriz hikaye.Corolla bindirdikçe bindiriyor fiyatları
  • kredi borcundan dolayı bankaların el koyduğu araçlar nerde nasıl satılıyor merak ediyorum. ankarada yeri nerdedir finansbanktan falan gidip öğrenemzmiyiz!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EcheLoN_ -- 8 Mart 2009; 20:36:03 >
  • satışlar azalınca doğal olarak düşecek
  • "0" km araç fiyatlarının düşmesi pek mümkün değil. Kriz dönemlerinde özellikle finansman maliyetleri çok yükseldiği için fiyatı sabit tutmak bile aslında kardan bayağı bir feragat etmek demektir. Ayrıca "0" araç satışlarından çok ciddi kar edilmediği, asıl karın servis hizmetlerinden edildiği de bilinen bir gerçek. Hele ki ithal araçlardan bahsedersek ülkemizde kriz demek kur artışı demek olduğu için fiyatların düşmesi zaten imkansız.

    İkinci elde ise durum araca göre değişir. Normal zamanlarda da pek tutulmayan ikinci el araçlar kriz dönemlerinde talep iyice azaldığı için daha da değer kaybedebilir ama sadece gerçekten nakite sıkışanlar satış yapacağı için arz da düşer. İkinci eli pahalı olan lüks ve yüksek model araçlar genelde yenisi alınmak amacıyla satışa çıktığı için ve kriz döneminde millet elindeki ile idare etme yoluna gireceği için ortalık araç kaynamaz. Nispeten düşük fiyatlı ve ikinci eli hızlı olan modellerde ise (örn. kuş serisi) talep bu yöne iyice kayacağı için düşüş bir yana fiyat artışı bile görebiliriz.

    Sonuçta kriz ortamında alınabilecek en avantajlı araç, ihtiyaç sahibinden düşeş bulunan araçtır ki forumda bazıları buna ölücülük veya leş kargalığı da derler. Ama hiç alakası yoktur çünkü düşük fiyat da olsa bu para satıcının ihtiyacını karşılarken buna laf edenlerin hiçbiri "al kardeşim, benden sana aracının gerçek değeri" demez.




  • Bu ötv olayı fos çıkmıştır arkadaşlar bunu söliim , kenarda cash parası olan dışında kimseye bi fayda sağlamadı diyebilirm , çünkü fiayatlara bakıp bayii ye gidiyorsunuz adamlar araba kalmadı gelicek diolar , kaça diyorsun liste fiayatı 34 bin seat leonun adam 37 dio nası oluyo dioz işte yüro müro dio , sonra başka yere gidiyos elimizdeki arabayı takas verelim dios 2006 model mitsubişi colt a 10 bin veririm dio küfür eder gibi , vw gittik zaten secenek hiç kalmmamış dsg şanzıman yok ellerinde yetişmez diolara fiayat veremiyolar vesaire vesaire..... Sonuç olarak şunu söliim su an 2. el araba satılmaz hiç bi şekilde 3 4 ay bekleyin fiayatlar hem yazdan dolayı hemde ötv olayının bitmesinden dolayı eski seviyesine gelicektir ...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.