- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
Yolda stop ediyor arıza nedir ?
52 Cevap35268 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar:
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
962 Mesaj
2 Mart 2009; 7:42:42 

Aarabam yolda giderken gaz basarken ansızın stop ediyor. Krank sensörünü değitirdim yine yapıyor kaynağı nedir neden oluyor tecrübesi olan varsa yardımlarınızı bekliyorum.


_____________________________



 
2212 Mesaj
2 Mart 2009; 13:47:27 

bende octavia vardı yolda giderken bi kaç kere yaptı en sonunda gişelere girişte öyle pis bi yerde yaptıki nerdeyse bütün arabalara arkadan dalıyordum iyiki çok süratli değildim fren ve direksiyon taş gibi olmuştu çok zor bir durum Allah c.c. kimsenin başına vermesin o anı bi ben bilirim bide ben bilirim , zaten hemen sattım , sorunun çözümünü çok aradım aracıda seviyordum aslında ancak çözüm bulamadık malesef ecu dediler çok paraydı değiştirememiştim


458 Mesaj
2 Mart 2009; 14:37:10 

Birçok sorun olabileceği gibi benim aklıma ilk gelen ve bu durumlarda en çok orta çıkan,
Benzin pompası, otomatiği ve depodan cıkıp motora giden kablolardaki kısa devre oksitlenme v.s. olabilir bence önce bubaları kontrol ettir.


_____________________________



 
1829 Mesaj
2 Mart 2009; 17:59:49 


quote:

Orjinalden alıntı: ulas2004

Birçok sorun olabileceği gibi benim aklıma ilk gelen ve bu durumlarda en çok orta çıkan,
Benzin pompası, otomatiği ve depodan cıkıp motora giden kablolardaki kısa devre oksitlenme v.s. olabilir bence önce bubaları kontrol ettir.


Hocam beyne bağladığınızda sorun yok diyorsa sıkıntı beyindedir. Bir de benzin rolesini değiştirin.

Benim 97 polo aracımdaki sorun beyindeydi, olur olmadık yerde stop ediyordu, 15 dk bekleyince çalışıyordu. Boğaz kelebeği, ateşleme bobini, şu bu denendi sonuç alınamadı. En sonunda satmak zorunda kaldım çünkü uygun beyin de bulamamıştık, bi tane taktık beyin numarası uyumsuzdu zaten uyum sağlamadı, derken sattım. Ecu ya bağlandığında iyi bi usta ise değerlerden beynin problemli olduğunu anlayabiliyor. Ama ezbere çalışan tipler beyne bağlanıp sorun sorguluyor, sorun yok deyince de başlıyor parçaları değiştirerek bulmaya. Araç çalışırken beyne bağlandığında beynin verdiği değerler var. Hararet, yakıt tüketimi vs. Hepsinin rakamsal değerleri var, bunlarda anormallik olduğunu iyi bir usta anlayabiliyor.


_____________________________

2011 Ford focus 1.6 comfort hb. + BRC
Bir yengece asla düz yürümeyi öğretemezsin!!!


 
962 Mesaj
2 Mart 2009; 18:51:32 


quote:

Orjinalden alıntı: ulas2004

Birçok sorun olabileceği gibi benim aklıma ilk gelen ve bu durumlarda en çok orta çıkan,
Benzin pompası, otomatiği ve depodan cıkıp motora giden kablolardaki kısa devre oksitlenme v.s. olabilir bence önce bubaları kontrol ettir.


Arabada tüp sistemi de var. Hem benzinde hem de tüp te ikisinde de olmayacak zamanda stop ediyor. Yeni taktığım krank sensörünün arızalı olma ihtimaline karşılık parçacıdan değitircem. İstediğin zaman getir uyum sağlamzassa değişirim demişti.. Yau orj diye aldık ama uyduruk mu acaba anlamadım bu işi.


_____________________________


Kendi İsteğiyle Uzaklaştırılmış
30 gün cezanın,
17 gün 22 sa. 1 dk. kadarı kaldı.
3 Mart 2009; 0:13:31 

ateşleme bobini


 
962 Mesaj
3 Mart 2009; 0:40:28 


quote:

Orjinalden alıntı: newerdais

ateşleme bobini


İlginiz için teşekkür ederim. Bende artık ateşleme bobininden huylanmaya başladım. Ancak motorda hiç bir şartta titreme sallanma gaz yememe gibi şeyler yok.

Arada bir bobinden şaseye kaçak olup beyin fazla akım çekildiğini anlayıp bobinin beslemesini kesiyormu acaba dye düşünmeye başladım.

Ama ateşlemenin kesildiği kesin bence de niye kesildiğini anlamadım. Arıza lambası da yanıyorken bu beyinin kontrolünde gerçekleşiyor dye tahmin ediyorum.

İyi de hangi beyin yolda 80 le giderken ateşlemeyi kesecek keder beyinsiz olabilir


_____________________________


Kendi İsteğiyle Uzaklaştırılmış
30 gün cezanın,
17 gün 22 sa. 1 dk. kadarı kaldı.
3 Mart 2009; 0:58:35 

80 le deyil 150ile de ateşlemeyi keser viteş geçişi frenlemelerde (vites geçişi gezdan ayak çekince keser)
öyle rezil bir parçadır o
motor beyni söketlerindeki oksitlenmelerde olabilir temizlenmelidir aslında bir çok etken vardır



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi newerdais -- 3 Mart 2009; 0:56:54 >


 
962 Mesaj
3 Mart 2009; 10:20:30 


quote:

Orjinalden alıntı: newerdais

80 le deyil 150ile de ateşlemeyi keser viteş geçişi frenlemelerde (vites geçişi gezdan ayak çekince keser)
öyle rezil bir parçadır o
motor beyni söketlerindeki oksitlenmelerde olabilir temizlenmelidir aslında bir çok etken vardır



Bulunduğum yerde işin tecrübeli ustası yok. Ne yapsam bilemiyorum. 40 km kadar uzakda olan 2 farklı servis var biri bi tarafta biri bi tarafta. Bu şekilde oralara gitmeye korkuyorum daha 17 aylık bebeğim var onu öksüz yetim bırakamam


_____________________________



 
3 Mesaj
3 Mart 2009; 11:41:49 

ARAÇLARINIZDA GEÇ ÇALIŞMA VARSA MAZOTU ÇOK YAKIYORSA ÇEKİŞİNİZDE PROBLEMİNİZ VARSA YOLDA GİDERKEN İSTOP EDİYORSA ARACINIZ KESİKLİK YAPIYORSA GÖSTERGELERDE ARIZA LAMBALARINIZ YANIYORSA DOGRU ADRESE GELDİNİZ ÇÖZÜMÜNÜZ BİZDE ARAÇLARINIZ GARANTİLİ ŞEKİLDE YAPILIR POMPA ENJEKTÖR VE TURBO SERVİSİ DİZEL POMP CUMHUR USTA 0535 942 41 71 İŞ 0212 481 88 71 CUMHUR USTA VE MURAT USTA AKINSAL SANAYİ SİTESİ A BLOK NO 19_20 CEVİZLİBAG_TOPKAPI İSTANBUL


_____________________________


Kendi İsteğiyle Uzaklaştırılmış
30 gün cezanın,
17 gün 22 sa. 1 dk. kadarı kaldı.
3 Mart 2009; 18:19:01 

sorunun mutlaka çözülecektir belki 3 4 papça değişerek arızayı bulacaklar
bende opel astra g kasa vardı 6 ay uğraştı opelin servisi opel gerçek dolmabahçe ist
en son arızayı özel serviste bir opel ustası çözdü birde araç pc ye bağlanınca arıza
olarak doğrıyu bulamiyor enjektör arızası diyor ama alakası yok hassas ve
sinir bozucu bir arızadır ben arabayı sinirimden duvara gömüyordum
ayptık efendim 50km yol test yaptık hiç bişe yok diyorlar 3km gitmeden başlıyor
kesiklik arıza lambası yanıp sönmeler illet bir beladır inşallah ustalar kısa zamanda çözerler...


 
962 Mesaj
3 Mart 2009; 18:46:34 

Taktığıö krank sensörünü geri verip başka bi tane aldım taktım değiştirdim yani. İlk taktığım sanki araca uymadı gibi motor bi boğuk çalışıyodu güçten de düşük gibiydi. Şimdiki daha iyi oldu. Sanayiye giderken 3 kere yaptı değiştirdim gelirken hiç yapmadı bakalım düzeldi inşallah öle diyelim öle olsun. Eğer gene yeperse çok üzülecem.. Çünkü başka bişy aklıma gelmiyo yapacak.


_____________________________


Kendi İsteğiyle Uzaklaştırılmış
30 gün cezanın,
17 gün 22 sa. 1 dk. kadarı kaldı.
3 Mart 2009; 19:09:57 

kafana fazla takmana gerek yok benim arabayla anlattığım gibi 6 ay uğarştım şaka deyilbu
ve yemin ettim bir daha asla opel almayacağıma arabayı sattım 2seneyi geçti alan kişi bana
teşekkür ediyor hiç masraf çıkarmadı diye birde arabayı aldı o hafata lpg taktırdı
en kötü ihtimal beyin arızasıdır bende beyin değişeceklerdi kabul etmedim sonra ateşleme
bobini değişti araba düzeldi yanlız beyine takılan kablolar vardı 2 tane söket onlar çıkartılıp
sprey bir maddeyle temizlenmişti ozman çekiş dahada artmıştı sanki aynı ustaya gitki
parça değişince arıza düzelmezse geri takıp diğer parçayı denesinler sensörde olduğu gibi
bende bu illet arızadan usanmış birisi olarak sizi çok iyi anlıyorum mutlaka sorun çözülecektir
sağlık olsunreis


 
962 Mesaj
4 Mart 2009; 16:47:06 

Sağ olasın teşekkür ederim bilgilendirdiğin için. Fazla yol yapmadım ama dünden beri yapmadı inş bidaha yapmaz.


_____________________________



 
962 Mesaj
6 Mart 2009; 8:39:01 

dün akşam relantide olduğu yerde 2 kere stop etti. Sonra yola çıktım 5 km de 3 kere haraket halinde iken gaza basıyoken stop etti. Sabah iş yerinin öünde az önce olduğu yerde çalıştırdım. hafif gaz verene kadar stop etmedi. hafif gaz verdim anında stop etti. Motoru dinliyodum o sırada ateşleme bobininden ses çıtlama elektrik atlaması falan yok. yalnız gaz verme çekmelerde relanti motorunda kıyırtı geliyo. bu mu bozuk acaba dye araba çalışırken elektrik soketini çıkardım motor stop etmedi arıza lambası yanmadı gaz verdim her şey yaptım gene stop etmedi. kontağı kapattım marş yaptım rahatça çalıştı relanti 950 de duruyo. önceden 600 lerde idi. ama gayet iyi çalışıyo ve arıza lambası yanmıyo. rüzgardan daha fazla test edemedim rüzgar dinsin relanti motorunun fişi çıkık iken birazdaha test yapacam.

Anlayan bilen varsa Allah rızası için yardımcı olsun arkadaşlar...


_____________________________



3789 Mesaj
6 Mart 2009; 10:21:20 

askerde şofördüm, 98model transit kullanıyordum. yolda giderken stop etme sorunu yaşamıştım...

kontaktaki lehimlerin akması sonucu şase yapıyormuş. burayı zımparalayınca sorunu bi nebze çözdük ama devamlı lehimlerde akma oldugu için komple kazıdık ve baştan lehim atıldı...

ayrıca pompa ile alakalı kablolarda sorun olabilir. ben kendi arabamda da yaşadım aynı sorunu. dediğim gibi manifoltun ordan geçen kablolar şase yapmış ve benzinde hiç çalışmıyordu


_____________________________

geçme namert köprüsünden alırsa sel alsın seni,yatma çakal gölgesinde yerse aslan yesin seni...


 
2212 Mesaj
6 Mart 2009; 15:26:23 


quote:

Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

dün akşam relantide olduğu yerde 2 kere stop etti. Sonra yola çıktım 5 km de 3 kere haraket halinde iken gaza basıyoken stop etti. Sabah iş yerinin öünde az önce olduğu yerde çalıştırdım. hafif gaz verene kadar stop etmedi. hafif gaz verdim anında stop etti. Motoru dinliyodum o sırada ateşleme bobininden ses çıtlama elektrik atlaması falan yok. yalnız gaz verme çekmelerde relanti motorunda kıyırtı geliyo. bu mu bozuk acaba dye araba çalışırken elektrik soketini çıkardım motor stop etmedi arıza lambası yanmadı gaz verdim her şey yaptım gene stop etmedi. kontağı kapattım marş yaptım rahatça çalıştı relanti 950 de duruyo. önceden 600 lerde idi. ama gayet iyi çalışıyo ve arıza lambası yanmıyo. rüzgardan daha fazla test edemedim rüzgar dinsin relanti motorunun fişi çıkık iken birazdaha test yapacam.

Anlayan bilen varsa Allah rızası için yardımcı olsun arkadaşlar...

elektronik arıza değilde , emme manifoltu bir yerden hava alıyor olabilirmi ? gevşeme vs. gaz verince yapması bu ihtimali aklıma getirdi ,


 
962 Mesaj
6 Mart 2009; 16:46:47 

Relantide stop etmesi relanti motoru ve kanalının temizlenme ihtiyacı olabileceğini aklıma getirdi. Sanayiye gittim boğaz kelebeğini komple aldım yerinden bi güzel temizledim. kanalından motoruna kelebeğine kadar pırıl pırıl oldu. sonra R motorunun milini yayını mayını yağladım mili ileri geri zorla ittim çektim sonra mili iyice içinde iken takıp denedim o da ne relanti 2000 den aşağı inmedi ve arıza lambası yandı. hemen tekrar söküp mili sonuna kadar çektim relantide drek stop araba hiç çalışmıyo mili biraz içeri dışarı derken ortaya ayarladım. Ve fişini takıp yerine takmadan çalışmasını arabayı çalıştırıp denedim mili 1 cm kadar ileri geri gidip geliyo neyse şimdi relanti 800 de şimdi arıza lambası da yanmadı ohh dedim. gerçi bu kadar oynadıktan sonra bozulur gibi ama bekki bozulmaz zamanla görecez. Biraz relantide felan denedim 5 km yol yaptım gayet iyi hatta çekiş de arttı mı bilmem. Tabi zamanla görecez durumu.

Belkide krank sensörünü boşuna değiştirdim belki 2 arıza vardı yada frelanti olayı sonra çıktı bilemiyorum artık. ama relanti motoru bidaha sorun çıkarırsa yenisini alacam....


_____________________________


Kendi İsteğiyle Uzaklaştırılmış
30 gün cezanın,
17 gün 22 sa. 1 dk. kadarı kaldı.
6 Mart 2009; 19:05:33 

ateşleme bobinini bir değiştirsen
olmazsa beyin problemi akla geliyor


 
962 Mesaj
6 Mart 2009; 20:57:09 


quote:

Orjinalden alıntı: newerdais

ateşleme bobinini bir değiştirsen
olmazsa beyin problemi akla geliyor


Relanti motorunu tam stabil hale getirebilsem sıra bobine gelecek. Sonra da beyine. Tabi inşallah oaralara gelmez. Elimde sağlam bobin var. Daha önce yeni olsun dye değiştirmiştim üzerinden söktüğüm sağlam. Bobin hiç şüphe uyandırmıyor çünkü relanti motoru bikere düzgün çalışmıyor.

Akşam eve gelecem iş çıkışı arabayı çalıştırdım herşey iyi 10 sn sonra arıza lambası yandı. Ama araba stop etmedi. sonra kapat aç yaptım gene yandı. sonra relanti motorunun soketini bastırdım arıza lambası söndü. Tam yola çıkacam gene yandı gene soketi bastırdım gene söndü tam kapıyı kapattım gene yandı. Daha önce de sanayide kaputu kapatınca yanıyodu demekki sketinde bi temassızlık var. yarın ilk iş ona bakacam tam teması sağlayacam. Eve kadar arıza lambası yanık geldim stop etmedi...


_____________________________



 
543 Mesaj
7 Mart 2009; 1:03:56 

hocam hiç biri ile uğraşmanıza gerek yok.aynı sorunu yaşadım hemde aynısını eski şahinimle yaşadım.değiştirmedik parça kalmadı heryerini değiştirdik en son bi elektrikçiye gösterdiğimizde adamın ilk dediği DİSTRİBÜTÖR MANYETOSU oldu.bu meret parça ısındığı zaman anında elektriği kesiyormuş e doğal olarak birşey yokken direk stop ediyor.ben bobinden başladım bujilere kablolara avans ayarına kadar herşeyini değiştirdim çözülmedi sorun.ama sadece bu manyeto sorunumu çözdü.bence sizde ilk bu manyetoyu değiştirin sorununuz büyük ihtimalle çözülecektir.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
962 Mesaj
7 Mart 2009; 15:06:42 

Ankaralı hocam veridğin bilgi için teşekkür ederim. Benim arabadaki krank sensörü de senin dediğin manyeto aynı madde. Yani ben ilk ordan başladım. Ama iş öle değilmiş onu da bu sabah anladım artık sorun %100 çözüldü bana kalırsa.

Sabah sanayiye gidecem arabayı çalıştırdım arıza lambası yandı iyi olsun dedim sanayiye bi gidelim hele.... derken yolda araba iyive teklemeye başladı yolda durup dinliyorum kaputu açıp bakıyorum buji kablosu mu buji çatlağı mı ateşleme bobini mi derken arıza lambasının kaput açıkken yanmadığını farkettim. 3 silindirle sanayiye vardım çırağa hemen dedim bujileri sök sökerken ne görelim 4. silindirin buji yuvası su dolu. Oradan şase yapıyo kaçak ondanmış.. Ustalara kaputu kapatınca arıza lambası yanıyo dedim. Tecrübeli olan biri bobinin ve kabloların üzerine tek gazete kağıdı ser kaputu kapat biraz gaza bas sonra gazeteye bak delinen yer neresi ise ordan şase yapıyodur dedi. yaptıım baktııım yok onlar da baktı yok... Artık alakasız sensör var bi tane hava sıcaklık sensörü ondan şüphelendim ama ustalar da ihtimal vermedi soketine bi dokundum çıktı geldi.. Zamanın da fişi niye çıkarıldıysa çıkaran yerine tam oturtmamış. Onu taktık bidaha arıza lambası yanmadı. herşey normal artık relantisinden yolda gidişine kadar.

Bakalım bir hafta içinde sorun çıkarmazssa silkeleme stop etme yapmazssa ilçe dışına çıkabilirim artık arabamla.


_____________________________


Kendi İsteğiyle Uzaklaştırılmış
30 gün cezanın,
17 gün 22 sa. 1 dk. kadarı kaldı.
7 Mart 2009; 22:02:50 

sorun çozülmüştür bende geçmiş olsun



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi newerdais -- 7 Mart 2009; 21:58:31 >


 
962 Mesaj
14 Mart 2009; 19:33:53 

Bu sabah evin önünde gene stop etti relantide beklerken canım sıkıldı motor devri 7-800 gibi iken bakalım 1000 devire denk getirrebilcemmi dye pedala milim basarken devir 1200 ile 800 arasında oynarken tam 1000 egetirdim sessizce kontağı kapatmışım gibi stop etti. gaza milim hassaslıkta basıyodum. Zaten o kadar az basınca Relanti motorunun kanalından giren hava ile motor çalışıyor kelebekten geçen hava motorun çalışmasına yetmeyecek kadar az. Relanti motoru düzgün çalışmıyo dye bugün değitirdim. orj 180 tl miş kore malı aldım 35 tl ye. eğer artık sorun çıkarmazssa orj ni temin etmeye çalışacam. bir çok yeni araçta var aynısı çıkma yeni bulurum belki. Eğer gene yaparsa soketlerin hepsini temizleyip sıkılaştırmayı düşünüyorum. Belki elektrik iletilmeyen ara sıra kımıldayan bi yerden oluyor. Ateşleme bobinini de kablolarını da ustalarla inceledik söktük ölçtük baktık onlarda bişy olmadığına karar verdik.


_____________________________



 
962 Mesaj
17 Mart 2009; 12:52:29 

BU kore malı relanti motoru pek uyum sağlamadı mili ileri geri hareket ediyo ama step motorun adım sayısı uygun değil galiba relanti kafasına göre 3000 de duruyo kalibrasyon falan yaptırdım ama gene aynı. kaç gündür car car kafamı ütüledi yau. Ama araba stop etmedi.

Bobini söküp ölçüp biçip yerine taktığımız vakit bobini besleyen soketin içindeki tırnakların gevşek olduğunu farketmiştim. Onları sıkılaştırıp yerine taktım. O zamandan beri stop etme belirtisi yok.

Acaba relanti motorundan mı stop etmesi kesildi yoksa bobindeki temas sorunu ortadan kalktığı içinmi stop etmedi yoksa stop edeceği bilinmeyen arıza daha denk gelmedi mi ben de bilmiyorum.

dün akşam işten çıkacağım vakit araba çalışırken bobinin elektrik beslemesini çekmek aklıma geldi. Araba çalışırken soketini çıkardım ve araba yolda yada relantide yaptığı gibi stop etti. sonra marş yaptım soketi takmadan ve arıza lambası aynı şekilde marşa basmaya başladıktan 3 sn sonra yandı. Kontağı kapattım açtım arıza lambası sönmedi. Normalde arıza nüksettiğinde tıpkı böle oluyordu. Demekki arıza relanti motorundan olamaz dye kore malı motoru söküp orj eskiyi takmaya karar verdim.

Bu sabah relanti motorunu söktüm evin nönünde eski orj ni taktım o h be dünya varmış relanti 650 ye düştü. Şimdi gene gözlemleyip deneyecem eğer stop ederse beyin mi bozuk acaba diye düşünecem artık.

Peki şimdi;

---- bobinin kendisi bozuk olsa bunu sürekli yapar ve bobini ölçük sağlam. bozuk olsa ölçerken sağlam bazen sağlam da aklına gelince arıza gösterrir mi ki ?
---- soketten ise sıkılaştırdığım için artık yapmaz
---- beyinden ise tekrar yapması gerekir
---- tekrar yaparsa beyinmi bobinmi bozuk

boşuna relanti motoruna 35 tl verdim ama Allah dan 180 tl vermedim

Gerçi krank sensörünü de boşuna aldık ama ne bilelim oto elektrikçi ustalara ben ilk önce şu kablolara soketlere bi bakın bunlar temas etmiyo mu acaba dedim. Benim ilk aklıma o geldi zaten ama ustalar yok hocam kesinlikle onlarda bişy yok baktık zaten onlardan olmaz dedi ben de bi kendim bakayım demedim. koca elektrik ustaları ne bileyim. Neyse sonuçta giden para gitti olsun şu arızayı bi daha yapmasında ........


_____________________________


Kendi İsteğiyle Uzaklaştırılmış
30 gün cezanın,
17 gün 22 sa. 1 dk. kadarı kaldı.
17 Mart 2009; 21:55:47 

ateşleme bobini evet başından beri söylediğim
krank mili sensör arızaşı olunca araba çalışmaz
beyinde arızası olasılığı % 1



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi newerdais -- 17 Mart 2009; 21:59:50 >


 
962 Mesaj
21 Mart 2009; 23:57:15 

quote:

Orjinalden alıntı: newerdais

ateşleme bobini evet başından beri söylediğim
krank mili sensör arızaşı olunca araba çalışmaz
beyinde arızası olasılığı % 1


Evet haala stop etmedi. Dediğiniz gibi bobin olayı ama bobin arızalı değilmiş ki. Elektrik soketinde temassızlık varmış. Onu da ben buldum. Valla ben ilk önce ustalara bi yerde bi temassızlık var dedim baktılar yok onlardan olmaz filan dediler ben de onlara inandım ne bilym. Neyse bidaha yapmaz inşallah beyin filan zor iş valla

Boşuna aldığım relanti motoru da uyum sağlamadı onu parçacıya geri verdim. relanti 2000 - 3000 devirde geziyodu

Sadece krank sensörüne boşa para verdim. Gerçekten de o da bozuk değildi. Çünkü bozuk olsa sürekli problem yapması lazım. Neyse olsun napalım ona 85 tl oha tarafından verdim napalım yenilemiş olduk eskisinin kablo izolesi eskimiş zaten



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1999 Siena 16 16V -- 21 Mart 2009; 23:57:13 >


_____________________________



 
962 Mesaj
24 Mart 2009; 14:55:33 

Allaha bin şükür daha stop etme teşebbüsünde bulunmadı


_____________________________



 
2283 Mesaj
24 Mart 2009; 21:18:51 

1999 Siena 16 16V hocam bu sienalar ve paliolar bence bayağı sorun çıkarıyor.Bende 99 model paliomu silkeleme sorunundan dolayı bilgisayara bağlatıp boğaz kelebeğini temizletmeyi düşünüyorum.Boğaz kelebeğine adaptasyon yapılınca silkeleme sorununun geçtiğini söylüyorlar tavsiye edermisin?


_____________________________



 
962 Mesaj
25 Mart 2009; 15:56:05 


quote:

Orjinalden alıntı: Calpi84

1999 Siena 16 16V hocam bu sienalar ve paliolar bence bayağı sorun çıkarıyor.Bende 99 model paliomu silkeleme sorunundan dolayı bilgisayara bağlatıp boğaz kelebeğini temizletmeyi düşünüyorum.Boğaz kelebeğine adaptasyon yapılınca silkeleme sorununun geçtiğini söylüyorlar tavsiye edermisin?


temizlemek iyi tabi ama silkeleme ondan mı düzelir mi bişy dyemem. Adaptasyon olayını hiç bilmiyorum. Ben kendim söktürdüm çıraklara bi güzel temzleyip taktım. adapte edilecek bi yeri de yok bana kalırsa. relanti motorunun adaptasyonu var ama onu beyin kendisi yapıyo dışardan yapılan bişy değil.


_____________________________



 
962 Mesaj
5 Nisan 2009; 1:17:58 

Bu gün 20 km lik bi yola gittim. Yola çıktıktan 6 km sonra stop etti

Aynı soketi tekrar inceledim tırnakları açılmış. Tekrar daraltıp devam ettim sonra 40 km yol yaptım stop emedi. Gitiiğim yerde arıza cihazına bağlattım hiç arıza yok. tüm değerler mükemmel. Bir arıza vardı o konuyla ilgili değil dedik hep beraber ama bi ara ona bakacam. araç hız sensörü sinyal uyumsuzluğu dyo cihaz. Usta kablosunu kımıldattı cihazdan sildi sonra arızayı göstermedi. Yolda hareket halinde iken motor stop edince vitesde motor çalışmadığı halde araç hareket ettiği için böyle bi arıza kaydı yaptı kanaatine vardık ama tabi başka hiç bişy bulamayınca ustalar ondandır belki şanzımandaki sensörü bi değitir dediler. Bende iyi dedim.

Bana kalırsa şanzumandaki sensörden ateşlemeyi kesmez

o sketi bi yapacam ki bi daha gevşemeyecek sonra gene numara yaparsa arabayı değiştirecem. Başka bişy kalmadı.


_____________________________



96 Mesaj
14 Nisan 2009; 18:24:47 

Benzer bir problem bendede vardı zamansız stop etmeler çalışmama ve 5 dak. sonra hiçbir şey yokmuş gibi çalışıyordu meğer lanet bobin yarı bozumuş, bobini kırıp açtığımda içindeki ECU dan gelen komuta göre yüksek gerilimi bujilere anahtarlıyan yüksek gerilim transistörü yarı bozulmuş ve ısınınca kesiyordu ölçü aleti ile ölçerek tesbit etmiştim. Lpg cilerin buji tırnaklarını birbirine fazlaca yaklaştırması ve orjinal olmayan buji kabloları bobinin erken vefatına neden oluyor. Bir ihtimalde kontak şalteri, kontağı çevirdiğinizde ECU ya 12 dc voltajı ilk gönderen eleman dır çok hassas bir yapısı oldu için kolay bozuluyor içi dağılıyor ve yolda giderken ufak bir sarsıntıda ECU ya giden akım anlık kesiliyor ve motor derhal stop ediyor. Aklıma gelen ihtimaller bunlar umarım sana yardımcı olur. Ben inatla üzerine gittim ve problemleri bulup çözdüm. Göstermediğim usta kalmamıştı en büyük yetkili WV servisleri bile bu arızaları bulamadılar. Bağlıyorlar bilgisayarı arızayı gösterirse ne ala yoksa yandın. Usta değiller sadece montörler bozulanı değiştiriler onuda bulabilerlerse. Senin göstermen lazım Bu yüzden enbüyük ustanın kendim olduğumu anladım. Sigorta kutusundaki ECU rölesi de gözden geçirilmeli Kolay gelsin.


1294 Mesaj
15 Nisan 2009; 12:56:15 

aynı sıkıntı bende de oluyor albea 1.2 16 v. işe bujileri değiştirterek başlayacağım. o arada da ustaların görüşlerini öğreneceğim. normal giderken ayak gazdan çekildiğinde, motor arıza ışığı yanıyor. birikaç saniye aynı şekilde gidilirse stop ediyor. Bazan vites küçültülürse yada gaza yüklenilirse ışık sönüyor motor çalışmaya devam ediyor. Tabi bu gaz pedalını bırakma genellikle yokuş aşağı inişte olduğundan . Motorun stop etmedi de, gaza basmak da , vitesi küçültmek de ciddi problem ve kaza riski taşıyor


_____________________________

internetten edinilen bilgi %100 doğru olmayabilir


1294 Mesaj
15 Nisan 2009; 17:42:04 

evet arkadaşlar tetkik sonuçlarım çıktı, işin uzmanı arkadaşlarıdan reçete bekliyorum.
problemi anlatınca şudur diyen olmadı , elektronik sistemi komple kontrol etmek gerekir denilip teste yönlendirildim.
test cihazına bağlattım manifold basınç sensörü ve oksijen sensörü arıza kayıdı çıktı. Sensörlerin normal çalıştığını varsayarsak ; Bu hata kaydının sebebi ne olabilir. Mesela aklıma gelen ilk hava filtresi tıkalıdır denebilir..


_____________________________

internetten edinilen bilgi %100 doğru olmayabilir


1294 Mesaj
15 Nisan 2009; 23:34:39 

"aracınızdaki problem için

kardeş aynı problem benim opel astrada da oldu sorun
gösterge de çıktı bu tip araçların motoru gösterge ile
bağlantılı çalışıyor kilometre göstergesinin içi açıldığında
elektronik devrede bir kopma vardı o devrenin başından sonuna
bir kablo çekti ve sorun giderildi problemin sebebi motor,
ayağınızı gazdan çekince göstergedeki hızı algılamıyor
göstergedeki hızı algılamadığı için de motor problem yaşıyor

SÜLEYMAN BÖLÜKBAŞI "

başka bir sitede birisi böyle demiş..


_____________________________

internetten edinilen bilgi %100 doğru olmayabilir


 
962 Mesaj
17 Nisan 2009; 10:52:45 


quote:

Orjinalden alıntı: lebu

"aracınızdaki problem için

kardeş aynı problem benim opel astrada da oldu sorun
gösterge de çıktı bu tip araçların motoru gösterge ile
bağlantılı çalışıyor kilometre göstergesinin içi açıldığında
elektronik devrede bir kopma vardı o devrenin başından sonuna
bir kablo çekti ve sorun giderildi problemin sebebi motor,
ayağınızı gazdan çekince göstergedeki hızı algılamıyor
göstergedeki hızı algılamadığı için de motor problem yaşıyor

SÜLEYMAN BÖLÜKBAŞI "

başka bir sitede birisi böyle demiş..



Bu durumda hız sensörü bu olaya sebep oluyor olabilir mantığı doğuyor.

Valla gıcık bi durum ya. 300 km dir yapmadı ama hala arabaya güvenemiyorum.


_____________________________



 
962 Mesaj
17 Nisan 2009; 10:55:35 


quote:

Orjinalden alıntı: lebu

evet arkadaşlar tetkik sonuçlarım çıktı, işin uzmanı arkadaşlarıdan reçete bekliyorum.
problemi anlatınca şudur diyen olmadı , elektronik sistemi komple kontrol etmek gerekir denilip teste yönlendirildim.
test cihazına bağlattım manifold basınç sensörü ve oksijen sensörü arıza kayıdı çıktı. Sensörlerin normal çalıştığını varsayarsak ; Bu hata kaydının sebebi ne olabilir. Mesela aklıma gelen ilk hava filtresi tıkalıdır denebilir..


o sensörlerden bu arızayı yapması mümkün değil. başka bişy var bence


_____________________________



 
962 Mesaj
17 Nisan 2009; 11:01:28 

quote:

Orjinalden alıntı: lebu

aynı sıkıntı bende de oluyor albea 1.2 16 v. işe bujileri değiştirterek başlayacağım. o arada da ustaların görüşlerini öğreneceğim. normal giderken ayak gazdan çekildiğinde, motor arıza ışığı yanıyor. birikaç saniye aynı şekilde gidilirse stop ediyor. Bazan vites küçültülürse yada gaza yüklenilirse ışık sönüyor motor çalışmaya devam ediyor. Tabi bu gaz pedalını bırakma genellikle yokuş aşağı inişte olduğundan . Motorun stop etmedi de, gaza basmak da , vitesi küçültmek de ciddi problem ve kaza riski taşıyor


Benimkinde de aynı şekilde cereyan ediyor. ama bende gazdan ayak çekmelerde olduğu gibi sabit gazda rampa çıkarken de oluyordu.

bence sende bobine giren soketi bi incele içindeki tırnakların açılması gerekebilir belki işe yarar...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1999 Siena 16 16V -- 17 Nisan 2009; 14:06:37 >


_____________________________



 
962 Mesaj
17 Nisan 2009; 12:08:47 


quote:

Orjinalden alıntı: pnomatic

Benzer bir problem bendede vardı zamansız stop etmeler çalışmama ve 5 dak. sonra hiçbir şey yokmuş gibi çalışıyordu meğer lanet bobin yarı bozumuş, bobini kırıp açtığımda içindeki ECU dan gelen komuta göre yüksek gerilimi bujilere anahtarlıyan yüksek gerilim transistörü yarı bozulmuş ve ısınınca kesiyordu ölçü aleti ile ölçerek tesbit etmiştim. Lpg cilerin buji tırnaklarını birbirine fazlaca yaklaştırması ve orjinal olmayan buji kabloları bobinin erken vefatına neden oluyor. Bir ihtimalde kontak şalteri, kontağı çevirdiğinizde ECU ya 12 dc voltajı ilk gönderen eleman dır çok hassas bir yapısı oldu için kolay bozuluyor içi dağılıyor ve yolda giderken ufak bir sarsıntıda ECU ya giden akım anlık kesiliyor ve motor derhal stop ediyor. Aklıma gelen ihtimaller bunlar umarım sana yardımcı olur. Ben inatla üzerine gittim ve problemleri bulup çözdüm. Göstermediğim usta kalmamıştı en büyük yetkili WV servisleri bile bu arızaları bulamadılar. Bağlıyorlar bilgisayarı arızayı gösterirse ne ala yoksa yandın. Usta değiller sadece montörler bozulanı değiştiriler onuda bulabilerlerse. Senin göstermen lazım Bu yüzden enbüyük ustanın kendim olduğumu anladım. Sigorta kutusundaki ECU rölesi de gözden geçirilmeli Kolay gelsin.


Evet aynı arıza ancak bimki bobine giren soketi sıkılaştırdığımdan beri yapmıyor bu sorunu. Eğer tekrar yaparsa bobinden olabilir tabi.

Birde transistörden bahsetmişin benimkinin transistörleri bobinin içinde dğil. sigorta panelinde röle gibi küçük kutuda 2 tane. 2 bobini birleştirmişler transistörleri de ayrı ayrı. Onlarada bi bakayırım bi ara. bilgi verdiğiniz için teşekkür ederim. .


_____________________________



1294 Mesaj
17 Nisan 2009; 18:12:58 

oto elektrikçilere mi gitsem , yetkili servise mi gitsem karar veremedim. bu MAP sensörünün kablolarına falan göz atayım dedim ama kapağı açınca hangisi olduğuna emin olamadım . resim aşağıdadır.

burada 3 numaralı sensörü söktüm temizledim ama pek benzetemedim. söktüğüm yer pek hava akış yolu gibi durmuyordu. teorik olarak bu sensöre gelen bir hava borusu olması gerekiyor.
acaba 8 numaralı bağlantı borusunun içinde olabilir mi? sensör üzerinden geçen hava basıncını ölçüyor çünkü..
.
0


_____________________________

internetten edinilen bilgi %100 doğru olmayabilir


1294 Mesaj
17 Nisan 2009; 19:04:29 

biraz daha araştırdım. evet Map sensoru 3 numaraymış . kir -yağ içindeydi, orada yağın işi ne .. geçen yağ değiştirttim, birz fazla koydu gibime gelmişti ama emme manifolduna da gitmez herhalde. yalnız şöyle bir hatam oldu , temizlikten sonra akü bağlantısını kesip resetleme yapmadım. bunu başka bir sitede özellikle belirtmiş bunu . (http://liberty.eurekaboy.com/mapsensor.htm). tekrar temizlik işini yapıp elektriği kesip kontrol edeceğim bakalım fark olacak mı.

resim MAP sensörünü söktüğüm zamanki durumudur..
0


_____________________________

internetten edinilen bilgi %100 doğru olmayabilir


 
962 Mesaj
21 Nisan 2009; 10:04:19 

gerçekten o kadar yağlanması ilginç. Eski teknoloji motorlar yüksek devirde fazla yağı hava filtersine kadar atardı ama bu fazla gibi.

Karter havalandırması emme borusuna bağlı ise fazla yağı oradan hava emiş kanalına vermiş ise bu durum normal sayılabilir.

Bu sensör hava sıcaklığını ölçen ve ona göre avansın belirlenmesi için ecu ya bilgi veren sensör. hangi avans haritasının kullanılacağına ecu bu sensörün sinyaline göre karar veriyor. O yüzden map = harita sensörü deniyor. Havanın basıncını ölçen yani manifold vakumunu ölçen mutlak basınç sensörü ayrıeten var. o motora alınan havanın miktarını ve aracın bulunduğu rakımı hesaplamada kullanılıyor. işte bu mutlak basınç sensörüne hortum bağlantısı vardır..

Bende geçenlerde map sensörünü temizledim ama senin kinin 10 da biri kadar bile kirli değildi..


_____________________________



1294 Mesaj
21 Nisan 2009; 11:40:44 

dün aracı servise götürdüm, zaten bakım zamanı gelmişti , sensörü değiştirecekler, sonrasında bakacağız problem çözülecek mi..


_____________________________

internetten edinilen bilgi %100 doğru olmayabilir


1294 Mesaj
22 Nisan 2009; 0:26:55 

evet sorun çözüldü , sensör değişti, sensör arızasından dolayı rölanti devri çok düşükmüş. buna bağlı olarak da aracın sağından solundan titreşime bağlı sesler çıkıyordu. üzerine bir de motor kulağı yırtılmış. sensör, motor kulağı kayışlar gergiler ( triger kayışı 5 yaşını doldurmuştu )değişti, aracın rölanti devri yükseldi, zırt pırt stop etme durumu bitti. aracı ankarada bosch servisine götürmüştüm. servis ve işçilikten çok memnun kaldım.


_____________________________

internetten edinilen bilgi %100 doğru olmayabilir


 
962 Mesaj
24 Nisan 2009; 12:13:33 

geçmiş olsun kazasız belasız ...........


_____________________________



 
4 Mesaj
28 Ocak 2011; 23:07:26 

buradaki konuyla bi alakası olurmu bilmiyorum ama birde benim bir sorum olucak.doğan marka aracım var yeni kasa arabadan memnum fakat tek sorunu aynı burada belirtilmiş sorundan yaşıyorum.yolda giderken bazen debriyaja basılı tutuyorum yada boşa alıyorum araç kendiliğin stop ediyor.bu konuda yardımcı olucak varsa sevinirim.sordum bir kaç kişiye gaz ayarı dediler yada sibop dediler yaptır yine aynı arıza devam ediyor.


_____________________________



794 Mesaj
11 Kasım 2011; 14:17:46 

bahsi geçen sorunları bende yaşıyorum 2004 model clio aldım 1 ay önce aldıktan 10 gün sonra araç yolda sönmeye başladı bir kaç kez yolda kaldım ilkinde hemen çalıştı 2. sinde 2-3 dk sonra çalıştı lpg dendir denildi lpg ayarlarını yaptırdım filtresini değiştim orada araç yine çalışmadı(ilk ve son kez ilk çalışmada çalışmamazlık yaptı)buji ateşlemiyo dediler bujilere baktırdım bogaz kelebeğini temizlettim.20 gün sorunsuz geçti.Bayram tatilinde 200 km yaptım geri dönüşte yine yaptı acaba lpg den mi kaynaklı dedim benzine geçtim 20 km sonra yine tekrarladı.Lpg ye geçip yola devam ettim 5 km sonra yine kaldım yolda 10 dk ugraştım zorla çalıştı geri döndüm geçtiğim ilçenin sanayi girişinde yine kaldım bi usta geldi pc baglamak lazım dedi orada bi kişide varmış o an kapalı imiş bi akrabanın evinde misafir kaldık sabah pc ye bağlayacak ustaya giderken araç yine yolda stop etti ama hemen çalıştı ustaya vardık araç saat gibi çalışıyo pc ye bağlansada bişi çıkmaz dedi pc de zaten arızalı yarın gel bi takalım istersen dedi. neyse ben yola çıktım 100 km yol yapım evime geldim yolda sorun çıkmadı.burada yeniden bir ustaya gittim buji kablolarının bulunduğu cihaza gelen kabloyu o cizaha plastik kelepçe ile bagladı bundan kaynaklı başımıza çok geldi bu olabilir! dedi.pc ye baglatsam çıkarmı dedim sanmam araç arıza vermeden bişi çıkmaz dedi.buji ve buji kablolarını değişmiştim belki ondandır diye ama sorun devam etti son 120 km dir bişi yok.

şimdi bu sorun nereden kaynaklı lpg desem benzindede yaptı.başından geçen var mı.


_____________________________

"Biz,bize gerici diyenlere 'deh' demek için gerideyiz".


 
2 Mesaj
18 Aralık 2011; 21:00:27 

quote:

Orijinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

Aarabam yolda giderken gaz basarken ansızın stop ediyor. Krank sensörünü değitirdim yine yapıyor kaynağı nedir neden oluyor tecrübesi olan varsa yardımlarınızı bekliyorum.

SLM. Ford Transit Connect "90hp" var bende aynı sorunu yaşıyorum.
Enjektörlere bakım yapıldı pompada da sorun yok, kanal basınç valfi değiştirilip denendi sorun yok, kapak üzerinde eksantrik okuyucu müşürdende değil! o zaman problem nerede? yardımcı olursanız sevinirim şuan masraf 400tl yi aştı ve çalışamıyoruz araba ekmek teknemiz.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
23 Aralık 2011; 19:36:55 

çok zor bir durum, geçmiş olsun


 
1 Mesaj
7 Ağustos 2012; 10:41:32 

Gaz kesme bobinin arızalanmıs arkadaşım geçmiş oılsun :D


_____________________________



 
1 Mesaj
5 Mayıs 2014; 10:56:08 

Slm benim 2005 model Clio hb benzin-lpg bir aracın var yolda giderken birden stop ediyor aracın bütün gösterge ışıkları yanıp sönüyor ve ardından saat ve km sifirlaniyor bunu bi kaç gere yaptığında onemsemedim fakat 3 günden beri solladı ama aracın gidişin veya anormal bi durum yok bunun dışında tek sorun bu ne olabilir acaba arkadaşlar.iyi gunler



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



794 Mesaj
5 Mayıs 2014; 12:21:36 

yukarıda sorunu yazmıştım epey zaman geçti ben sorunu serviste çözdüm boğaz kelebeği temizliği ve subap ayarı yapıldı 3 yıldır sorun yok.

Bu mesajda bahsedilenler: A.koz


_____________________________

"Biz,bize gerici diyenlere 'deh' demek için gerideyiz".

Kendi İsteğiyle Uzaklaştırılmış
30 gün cezanın,
9 gün 4 sa. 59 dk. kadarı kaldı.
5 Mayıs 2014; 13:51:03 

Tehlikeli bir durum sonuçta araç yokuş aşağı giderken stop etse ve frenler tutmasa büyük bir kazaya neden olabilir.Bir an önce baktırın derim.Yakıt sisteminize ve aracınızın elektrik sistemine baktırmanızı öneririm.
Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.539