ford MONDEO 2000 TDCİ neden bu kadar ucuz
54 Cevap18995 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
236 Mesaj
25 Şubat 2009; 20:13:24 

Arkadaşlar internette araştırdığım kadarıyla 2004-2005-2006 model 2000 TD GHIA - TREND 19.000 ile 30.000 TL arası fiyatları çok makul geldi ve çok fazla satılık var, bu araçlarda bir problem mi var arıza mı var yakıtmı çok, vergimi yüksek, parça mı yok ve pahalımı , neden ? böyle ucuz. kullanan bilen varmı, yorumlarınızı bekliyorum .. NEDEN ?

0


Ekteki dosya (1)


_____________________________

2001 OPEL VECTRA CDX
SAMSUNG GALAXY S II


576 Mesaj
25 Şubat 2009; 20:27:07 

malum motorinin pompa fiyatının benzine çok yaklaşmış olması , dizel araçlarının bakımlarının benzinli araçlara gore daha yüksek maliyetlerde olması, en buyük rakibinin passat olması ve vergiden kaynaklanan bişey olabilir çünkü aynı sınıfta yarıştığı passat 1900cc olması dolasıyla daha az vergi oduyor ve bana çok muhteşem bi araç


_____________________________

ANKARA


3178 Mesaj
25 Şubat 2009; 21:12:37 

1-vergi yüksek 1800-2000 arası vergiyi öder
genel yaklaşım 1600cc den aşağı motorlardan yana
ben 1968cc tdi 140hp 2005 model seat toledoyu satana kadar 25bine kadar düştüm
belirttiğiniz araç kaliteli ve iyi bir araç


_____________________________

SKODA SUPERB 2013 1.6 TDI DSG


 
1121 Mesaj
25 Şubat 2009; 21:15:18 

Fiyat normal D sınıfı böyledir... Alırsın 50 ye satarsın 25 e...


_____________________________

NEW FORD FİESTA 1.4i TİTANYUM LP BORDO-KIRMIZI 2009


10216 Mesaj
25 Şubat 2009; 21:16:58 


quote:

Orjinalden alıntı: reiss!!!

malum motorinin pompa fiyatının benzine çok yaklaşmış olması , dizel araçlarının bakımlarının benzinli araçlara gore daha yüksek maliyetlerde olması, en buyük rakibinin passat olması ve vergiden kaynaklanan bişey olabilir çünkü aynı sınıfta yarıştığı passat 1900cc olması dolasıyla daha az vergi oduyor ve bana çok muhteşem bi araç



Passat ile mondeo aynı vergiyi veriyor.

Mondeonun motoru 2.0 olarak geçer ama hacim olarak 1996 gibi bir hacme sahip



_____________________________



576 Mesaj
25 Şubat 2009; 21:22:46 

quote:

Orjinalden alıntı: reiss!!!

malum motorinin pompa fiyatının benzine çok yaklaşmış olması , dizel araçlarının bakımlarının benzinli araçlara gore daha yüksek maliyetlerde olması, en buyük rakibinin passat olması ve vergiden kaynaklanan bişey olabilir çünkü aynı sınıfta yarıştığı passat 1900cc olması dolasıyla daha az vergi oduyor ve bana çok muhteşem bi araç

Öncelikle binek araçların vergilendirme sisteminde 1800-2000cc arası araçlar aynı vergiyi öderler ve 3 yaşını doldurmamış olanların yıllık mtv si 1500ytl den fazladır.3yasını doldurunca bir miktar indirime girer.
Konumuza dönersek,eski Mondeolar aslında guzel araçlar bildiğim kadarıyla pek kronik problemleri de yok,ama tutmadı.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi parietale -- 25 Şubat 2009; 21:27:55 >


_____________________________



 
3415 Mesaj
26 Şubat 2009; 0:34:09 

Otomobilin yıllık vergisi otomobilin (devlet tarafından belirlenen) kasko değerinin 20'de birinden fazla ise başvuru ile o araç bir alt dilimden vergilendiriliyor.

Kasko değer listesi: http://www.tsrsb.org.tr...Kasko%20Deger%20Listesi
MTV hesaplama: http://www.gib.gov.tr/fileadmin/images/mtv.html
İlgili linkler:
- http://www.vdd.org.tr/i...n=com_content&task=view
- http://www.vergiportali...x?Type=BulletinD&Id=689
- http://www.haber7.com/h...gisi-odemenin-sirri.php

2003-2004-2005 Mondeo Trend TDCi (manuel) ile 2003-2004 Mondeo GHIA TDCi (manuel) bu tanıma uyuyor ve 2.0 motor olmasına rağmen 1.8 motorlu araçlarla aynı yıllık vergi diliminde. Yani şu anki tarife ile 4-6 yaş aralığındaki 2.0 manuel Mondeo'nun yıllık vergisi 1340YTL yerine 865YTL.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi olivier_kahm -- 26 Şubat 2009; 0:30:24 >


_____________________________

Ölüm güzel sey...Budur perde arkasindan haber
Hiç güzel olmasaydi ölür müydü peygamber?
Necip Fazil Kisakürek


 
2047 Mesaj
26 Şubat 2009; 1:16:22 

Bu kasa mondeo biraz 2000 lerde üretilen corollalar gibi pek tutmadı...
Bununda etkisi var bence..


_____________________________



 
4590 Mesaj
26 Şubat 2009; 1:24:55 


quote:

Orjinalden alıntı: olivier_kahm

Otomobilin yıllık vergisi otomobilin (devlet tarafından belirlenen) kasko değerinin 20'de birinden fazla ise başvuru ile o araç bir alt dilimden vergilendiriliyor.

Kasko değer listesi: http://www.tsrsb.org.tr...Kasko%20Deger%20Listesi
MTV hesaplama: http://www.gib.gov.tr/fileadmin/images/mtv.html
İlgili linkler:
- http://www.vdd.org.tr/i...n=com_content&task=view
- http://www.vergiportali...x?Type=BulletinD&Id=689
- http://www.haber7.com/h...gisi-odemenin-sirri.php

2003-2004-2005 Mondeo Trend TDCi (manuel) ile 2003-2004 Mondeo GHIA TDCi (manuel) bu tanıma uyuyor ve 2.0 motor olmasına rağmen 1.8 motorlu araçlarla aynı yıllık vergi diliminde. Yani şu anki tarife ile 4-6 yaş aralığındaki 2.0 manuel Mondeo'nun yıllık vergisi 1340YTL yerine 865YTL.

benim arabanın kasko değeri 15650,yıllık en son 394 lira vergi ödedim. Yani yıllık 788. Şimdi 788 20 ile çarptığımda 15760 yapıyor.

Şimdi ben alt dilimden vergilendirebilir miyim? Neler yapmam lazım.


_____________________________

2012 Honda fd6 Civic EleganceLG Nexus 4


16597 Mesaj
26 Şubat 2009; 1:56:37 

2006 model mondeo 2.0 tdci ghiam var .06nın şubat ayında aracıma 60 bin tl verdim yol tutuş performans donanım arababamda her şey var genel olarak çok menunum.
fakat konu başlığındada olduğu gibi 2elde bu araç tutulmuyor 3 sene önce 60bin tl verdiğiniz bir araca 25 ile 35bin tl rakamlar teklif edilince ne yalan söyleyeyim insan sinirleniyor neyse

fakat aynı sınıfta olan rakipleri vectranında pek 2 eli yok o da değerinin altında gidiyor vw passatta aynı kaderi paylaşıyor
netice 2.0 lt üsütünü bizim millet sevmiyor
saygılar.


_____________________________

Opel Vectra 1.9 CDDesign Edition
150 ps 320 nm 6 ileri Active Select


16597 Mesaj
26 Şubat 2009; 1:59:40 


quote:

Orjinalden alıntı: desiya





Passat ile mondeo aynı vergiyi veriyor.

Mondeonun motoru 2.0 olarak geçer ama hacim olarak 1996 gibi bir hacme sahip




1998 cc .


_____________________________

Opel Vectra 1.9 CDDesign Edition
150 ps 320 nm 6 ileri Active Select


 
10080 Mesaj
26 Şubat 2009; 9:54:16 

Bu kasa Mondeo tutmadı,bunun da düşük fiyatta etkisi var.D segmentinin kaderi bu.Hatta forumda konu açılmıştı,yanılmıyorsam 2004 model Laguna ile Megane aynı fiyata gidiyordu.



_____________________________

VW Passat 1.6 FSI Comfortline-Fırtına Grisi
VW Caddy 1.9 TDI Comfortline DSG-Gümüş Gri
Ford Fiesta 1.5 TDCI


 
909 Mesaj
26 Şubat 2009; 10:18:40 

tutulmaması çokta bi dezavantaj değil. tabi ikinci el alacaklar için.
yoksa bu kalitedeki 2-5 yaşındaki bir araca 20-30 bine hayatta binemezdiniz.
aynı şey laguna ve vectra içinde geçerli.


_____________________________

pentium mmx 200----thai anakart----800mb hdd----512kb edo ram----1mb pcı ekran kartı----1,44mb floppy----100 watt power supply----midi tower kasa----16bit ses kartı----1+1 stereo hoparlör----14inc full analog monitör----
Daha ne olsun


5643 Mesaj
26 Şubat 2009; 11:41:45 

yurdumda d sınıfı bütün araçlar bu şekildedir.
hiç birisi fark etmez.
alın vectra fiyatlarına bakın 407,c5,laguna,passat kısacası d segmentinin bütün arabaları ikinci elde fiyat olarak çok caziplerdir.
bu yüzden d segmenti bir araç alacak olsam kesinlikle 3 yaş civarında temiz bir araba alırım sıfırına yaklaşmam.


_____________________________

Tut ki Ali'den miras kaldı sana Zülfikar, sende Ali'nin yüreği yoksa Zülfikar neye yarar?(Mevlana)


 
852 Mesaj
27 Şubat 2009; 0:13:04 

baktım da kasko bedelleri de çok yüksek değil. bu arabalarda kasko yaklaşık ne tutar acaba?


_____________________________



576 Mesaj
27 Şubat 2009; 1:32:28 


quote:

Orjinalden alıntı: parietale


Öncelikle binek araçların vergilendirme sisteminde 1800-2000cc arası araçlar aynı vergiyi öderler ve 3 yaşını doldurmamış olanların yıllık mtv si 1500ytl den fazladır.3yasını doldurunca bir miktar indirime girer.
Konumuza dönersek,eski Mondeolar aslında guzel araçlar bildiğim kadarıyla pek kronik problemleri de yok,ama tutmadı.



Benim yazmak istediğim yeni passatlar değildi anlatmak istediğim 2001 ve 2005 arasında yapılmış olan 1.9 tdi motorlar için olandı yani onlarında vergileri 1600-1898cc den faydalandğı için mondeoda o seneler içinde olduğu için orneği passatı olarak verdim. yoksa bizde bilyoruz çok şükür yeni passaat dizelllerin 2,0tdi motor olduğunu


_____________________________

ANKARA


 
167 Mesaj
27 Şubat 2009; 2:28:03 

cok yakar vergisi yüksek parcası pahalı. d sınıfında passat hariç değer kaybı gayet normal.


_____________________________



 
14142 Mesaj
27 Şubat 2009; 2:30:47 

yanlış anlaşılmasın tabi tercih meselesidir...
bazen 0 C sınıfı araçlara gömülüyor çok sağlam paralar....
o paraya 2 tane d sınıfı 2. el araç alınıyor bazen...

çok güzel kaliteli her şeyiyle c sınıfınla kıyaslanmayacak araçlar var 2. el D sınıfında...
alıp binilesi ama tutmuyor işte bizim ülkemizde...

her zaman birkaç yıl eski ama bir üst sınıftan yanayım....(tabi belli kıstasları aşmayacak şekilde)


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


10216 Mesaj
27 Şubat 2009; 3:10:24 


quote:

Orjinalden alıntı: reiss!!!





Benim yazmak istediğim yeni passatlar değildi anlatmak istediğim 2001 ve 2005 arasında yapılmış olan 1.9 tdi motorlar için olandı yani onlarında vergileri 1600-1898cc den faydalandğı için mondeoda o seneler içinde olduğu için orneği passatı olarak verdim. yoksa bizde bilyoruz çok şükür yeni passaat dizelllerin 2,0tdi motor olduğunu



Yukarıda anlatmışlar ancak yine aynı şeyi tekrarlıyorsunuz.

Vergilendirmeniz yanlış

1600-1800cc arası bir dilim

1800-2000cc arası ayrı bir dilim.

Sizinde dediğinize göre bir üst dilime giriyor.

Ancak bunu ısrarla neden anlamak istemiyorsunuz ben algılayamadım.

Mondeonun düşük gitmesinin vergiyle alakası yoktur.


_____________________________



 
3415 Mesaj
27 Şubat 2009; 3:12:20 


quote:

Orjinalden alıntı: isbaraalp54

cok yakar vergisi yüksek parcası pahalı. d sınıfında passat hariç değer kaybı gayet normal.


2004 model Mondeo GHIA 2.0 TDCi aracın yıllık vergisi 865YTL diyorum, çok mu???

6 ileri manuel vitesli dizel Mondeo'nun yakıt tüketim (katalog) değerleri:
Şehir içi: 7.7lt
Şehir dışı: 4.7lt
Ortalama: 5.8lt

Tüketimi de sınıfına göre normal bence. Temizi bulunursa gayet alınabilir bir araba.



_____________________________

Ölüm güzel sey...Budur perde arkasindan haber
Hiç güzel olmasaydi ölür müydü peygamber?
Necip Fazil Kisakürek

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
27 Şubat 2009; 4:55:21 

Buralara bakmayın burda boya var mı diye sorarlar hemen örenmişler bi yerden gidip dışarda birine sorsan küfür etmiş gibi olursun 5 10 yaşında arabalar var koca istanbulda ankarada çizilmeyen arabamı var?Parçası pahalı derler halbuki 3 5 sene vursanız ucuz arabanın masrafı daha çoktur.Ucuzdur boyuna değişir parçalar göze batmaz.O boyutta büyüklükte arabaya 2.0 tdci gider zaten daha ufak motor minibüs hissi veriyor gitmiyor pek.Bu arabaların değer kaybı birde eski yıllara göre daha çabuk yapılan kasa değişiklileri makyajlar 3 sene sonra aldığınız araba eskiyor.Yeni mondeo ile bu arabaya bakın yada sadece yenisine bakın
Tutulmamasının bi sebebide sadece belli kesimin alıp binmesi d sınıfına böyle olunca satış çok fazla olmuyo olmayınca yedek parça çıkma parça zibil olmuyo yan sanayi yerli üretimi olmuyo böyle gidiyo.


 
236 Mesaj
27 Şubat 2009; 11:16:57 

cevap verenlerin hepsine teşekkürler.Yakıttın fazla olmaması gerek bu araçta ayrıca bu turbo intercooler olması gerekli. ve fordun dizelleri ve benzinlileri yıllardır sorunsuz.binici olarak alınabilir herhalde.birde triptonik istiyorum ben mutlaka otomatik vites olacak. yol tutuş, konfor, teker sesi, performans nasıldır acaba ?


_____________________________

2001 OPEL VECTRA CDX
SAMSUNG GALAXY S II


747 Mesaj
27 Şubat 2009; 11:48:09 

Hayır arkadaşım yanılıyorsun..Her D segment araç için geçerli değil söylediğin..Mesela bende Yeni C5 1.6 HDİ SXPK var..Kredi borçlarım yüzünden satılığa çıkardım..Ve nasipse pazartesi günü satıyorum 48.500 TL.ya..Yani alıcısı hazır..Her D sınıfı araç senin söylediğin gibi yarı fiyatına gitmiyor ne yazıkki..

quote:

Orjinalden alıntı: caissa

Fiyat normal D sınıfı böyledir... Alırsın 50 ye satarsın 25 e...



_____________________________

2013 Yeni Honda Civic HB Dizel Sport (BEYAZ)


10216 Mesaj
27 Şubat 2009; 12:11:24 


quote:

Orjinalden alıntı: expli

Hayır arkadaşım yanılıyorsun..Her D segment araç için geçerli değil söylediğin..Mesela bende Yeni C5 1.6 HDİ SXPK var..Kredi borçlarım yüzünden satılığa çıkardım..Ve nasipse pazartesi günü satıyorum 48.500 TL.ya..Yani alıcısı hazır..Her D sınıfı araç senin söylediğin gibi yarı fiyatına gitmiyor ne yazıkki..






İyide 10 aylık araçtan bahsedilmemiş.

3-4 sene sonra piyasası böyle oluyor ister istemez.

Tek farklı olan passat. Passat 2.el daha az değer kaybediyor.


_____________________________



 
1417 Mesaj
27 Şubat 2009; 12:49:36 

He D sinifi aracin tadi da 1.6 motorla gitmiyor arkadasim, millet takmis bir vergiye.
kocaman arabada hele de otomaitk konforu istiyorsan 2.0 altini dusunmemen gerekir.
Uzun yol kullanacaksan, derede tepede hiz kesilmesin istersen, 1.6 almayacaksin.
Senin araban 1.6, satisi kolay oluyor haliyle.

quote:

Orjinalden alıntı: expli

Hayır arkadaşım yanılıyorsun..Her D segment araç için geçerli değil söylediğin..Mesela bende Yeni C5 1.6 HDİ SXPK var..Kredi borçlarım yüzünden satılığa çıkardım..Ve nasipse pazartesi günü satıyorum 48.500 TL.ya..Yani alıcısı hazır..Her D sınıfı araç senin söylediğin gibi yarı fiyatına gitmiyor ne yazıkki..






_____________________________



747 Mesaj
27 Şubat 2009; 13:28:57 

Evet haklı olabilirsin kardeş,
Hem 1.6 hem de dizel olması belki benim arabanın 2.el piyasasını arttırıyor değer kaybetmiyor ve çabuk satılıyor olabilir..Ama 1.6 motor diyip geçmeyin..Turbo dizel olması ve torkunun yüksek olması sonucu kullanması gayet zevkli ve güzel..Ayrıca ben chiptuningle 135 beygire ve 300 torka çıkarmıştım arabamı..Yani 2.00 motorları aratmıyor.. .Otomatik vites konusuna gelince belki haklı olabilirsin ama ben şimdiye kadar hiç otomatik vites araç kullanmadım ve hep soğuk bakmıştım..Belki bundan sonraki aracım (büyük ihtimalle C4 olacak) otomatik vites olabilir..

quote:

Orjinalden alıntı: SilverBlue

He D sinifi aracin tadi da 1.6 motorla gitmiyor arkadasim, millet takmis bir vergiye.
kocaman arabada hele de otomaitk konforu istiyorsan 2.0 altini dusunmemen gerekir.
Uzun yol kullanacaksan, derede tepede hiz kesilmesin istersen, 1.6 almayacaksin.
Senin araban 1.6, satisi kolay oluyor haliyle.






_____________________________

2013 Yeni Honda Civic HB Dizel Sport (BEYAZ)


 
167 Mesaj
27 Şubat 2009; 13:47:09 


quote:

Orjinalden alıntı: olivier_kahm




2004 model Mondeo GHIA 2.0 TDCi aracın yıllık vergisi 865YTL diyorum, çok mu???

6 ileri manuel vitesli dizel Mondeo'nun yakıt tüketim (katalog) değerleri:
Şehir içi: 7.7lt
Şehir dışı: 4.7lt
Ortalama: 5.8lt

Tüketimi de sınıfına göre normal bence. Temizi bulunursa gayet alınabilir bir araba.




c sınıfı sıfır araca yıllık 600 lira ödüyoruz, 265 lira fark bence cok, gerek yok! 5 yaşta eski!
mondeo da o yakıt değerlerini yakalamak imkansız bunuda sen ben o bu şu herkez biliyor.


_____________________________



16597 Mesaj
27 Şubat 2009; 13:53:05 


quote:

Orjinalden alıntı: isbaraalp54

cok yakar vergisi yüksek parcası pahalı. d sınıfında passat hariç değer kaybı gayet normal.



çok yakar dediğin araç 2000 cc olmasına rağmen ortalama 6.5 lt yakıyor .


_____________________________

Opel Vectra 1.9 CDDesign Edition
150 ps 320 nm 6 ileri Active Select


 
167 Mesaj
27 Şubat 2009; 14:30:09 


quote:

Orjinalden alıntı: warrior sako





çok yakar dediğin araç 2000 cc olmasına rağmen ortalama 6.5 lt yakıyor .


bu ortalamayı yakalayan mondeo göremedim henüz.


_____________________________



16597 Mesaj
27 Şubat 2009; 14:47:23 

quote:

Orjinalden alıntı: isbaraalp54




bu ortalamayı yakalayan mondeo göremedim henüz.


ben yakaladım . devamlı 90 110 arası gidersen bu ortalama yakalanıyor netice dizel bir araç



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi warrior sako -- 27 Şubat 2009; 14:43:39 >


_____________________________

Opel Vectra 1.9 CDDesign Edition
150 ps 320 nm 6 ileri Active Select


3568 Mesaj
27 Şubat 2009; 14:54:32 

En yüksek değer kaybı bu sınıfta oluyor. Bu yüzden D sınıfında sıfır almak hiç mantıklı değil.


_____________________________

"Living On Earth Is Expensive, But It Does Include A Free Trip Around The Sun"


 
1417 Mesaj
27 Şubat 2009; 16:21:34 


Ankara kayseri arasi hiz limitlerine uyarak ortalama 6.8 - 6.9 litre yakan
2.0 motorlu (benzin) otomatik vites opel vectra'm var desem?
Dizel hayli hayli yakalar o tuketimi uzun yolda. Sehir icinde haliyle yuksek dizel de olsa benzinli de olsa.



quote:

Orjinalden alıntı: isbaraalp54




bu ortalamayı yakalayan mondeo göremedim henüz.



_____________________________



 
167 Mesaj
27 Şubat 2009; 16:49:24 

o zaman benim kullandığım mondeolar (2 adet) sanırım mondeo değil fiestaydı

6 ileri manuel vitesli dizel Mondeo'nun yakıt tüketim (katalog) değerleri:
Şehir içi: 7.7lt
Şehir dışı: 4.7lt
Ortalama: 5.8lt

olarak vermişsiniz.

ş.içi 8.5 lt
ş.dışı 7.0 lt hız 110 120 klima acık 5 kişi bir kaç tane bavul.

ilginç..


_____________________________



5154 Mesaj
27 Şubat 2009; 17:52:10 



Mondeo için bu durum oluyor ama laguna için olmuyor,
LAGUNA 2.0 16V PRIVILEGE : 31.825 TL kasko, 1/20 : 1.591, vergi : 1340



quote:

Orjinalden alıntı: olivier_kahm

Otomobilin yıllık vergisi otomobilin (devlet tarafından belirlenen) kasko değerinin 20'de birinden fazla ise başvuru ile o araç bir alt dilimden vergilendiriliyor.

Kasko değer listesi: http://www.tsrsb.org.tr...Kasko%20Deger%20Listesi
MTV hesaplama: http://www.gib.gov.tr/fileadmin/images/mtv.html
İlgili linkler:
- http://www.vdd.org.tr/i...n=com_content&task=view
- http://www.vergiportali...x?Type=BulletinD&Id=689
- http://www.haber7.com/h...gisi-odemenin-sirri.php

2003-2004-2005 Mondeo Trend TDCi (manuel) ile 2003-2004 Mondeo GHIA TDCi (manuel) bu tanıma uyuyor ve 2.0 motor olmasına rağmen 1.8 motorlu araçlarla aynı yıllık vergi diliminde. Yani şu anki tarife ile 4-6 yaş aralığındaki 2.0 manuel Mondeo'nun yıllık vergisi 1340YTL yerine 865YTL.


_____________________________

Bazı insanlar söyleyeceği çok şey varken susar. Çünkü anlayanı yoktur. Bilir.
Kötülük yaptın mı kork , çünkü o bir tohumdur , ALLAH yeşertir karşına çıkartır..
Varlığı birşey kazandırmayan insanın yokluğu bir şey kaybettirmez...



 
3091 Mesaj
27 Şubat 2009; 20:45:31 


quote:

Orjinalden alıntı: isbaraalp54

o zaman benim kullandığım mondeolar (2 adet) sanırım mondeo değil fiestaydı

6 ileri manuel vitesli dizel Mondeo'nun yakıt tüketim (katalog) değerleri:
Şehir içi: 7.7lt
Şehir dışı: 4.7lt
Ortalama: 5.8lt

olarak vermişsiniz.

ş.içi 8.5 lt
ş.dışı 7.0 lt hız 110 120 klima acık 5 kişi bir kaç tane bavul.

ilginç..


neresi ilginç????

5 kişi+bavullar nerden baksan 350 kgden fazla eder+ klima açık ve hızda 110*120 7 litre yakması gayet normal....

fabrika verileri araç boşken ve 90 km sabit hızla giderken düz yolda ölçülür......(arada 110-120 de çıkılır)


_____________________________

Tanrı, Amerika'ya kaçan hocamızı korusun...


 
3091 Mesaj
27 Şubat 2009; 20:50:35 


quote:

Orjinalden alıntı: warrior sako

2006 model mondeo 2.0 tdci ghiam var .06nın şubat ayında aracıma 60 bin tl verdim yol tutuş performans donanım arababamda her şey var genel olarak çok menunum.
fakat konu başlığındada olduğu gibi 2elde bu araç tutulmuyor 3 sene önce 60bin tl verdiğiniz bir araca 25 ile 35bin tl rakamlar teklif edilince ne yalan söyleyeyim insan sinirleniyor neyse

fakat aynı sınıfta olan rakipleri vectranında pek 2 eli yok o da değerinin altında gidiyor vw passatta aynı kaderi paylaşıyor
netice 2.0 lt üsütünü bizim millet sevmiyor
saygılar.


hocam haklısın zamanında çok para vermişsin ama aradan 3 sene geçmiş ve yeni kasa çıkmış.bir de böyle lüks araçlarda kimse 2-3 bin için 2. el almaz.

mesela 5.20d nin 0 km si 160 bin civarı ama 2008 model temizleri 100 bine var piyasada.böyle 50-60 bin gibi ciddi farklar olmasa kim giderde 2.el alırki böyle lüks aracı?


_____________________________

Tanrı, Amerika'ya kaçan hocamızı korusun...


 
167 Mesaj
27 Şubat 2009; 21:23:08 


quote:

Orjinalden alıntı: rocky_m5




neresi ilginç????

5 kişi+bavullar nerden baksan 350 kgden fazla eder+ klima açık ve hızda 110*120 7 litre yakması gayet normal....

fabrika verileri araç boşken ve 90 km sabit hızla giderken düz yolda ölçülür......(arada 110-120 de çıkılır)


5 kişi bir kaç bavul(2 si cocuk bavullarda sadece kıyafet var) her arabada normaldir yük acısından... klimayıda süs olsun diye koymuyorlar 2.0 motorlu bir araclada 80 le gidecek halim yok. sonucta dizeli içiyor ve benim kriterime göre cok yakıyor. d sınıfında normaldir bu durum ancak 2. ele düştüğünde genelde gözü acık c sınıfı sıfır arac alacak olanlar yönelir bu tip araçlara ancak vergi ve yakıt caydırır sonucta fiyat kırılır kırılır arac cok ucuza gider maalesef üzücü bi durumdur. vergi ve yakıtı göze alanlar alabilir ancak en az 3 sene kullancak olsa 3 sene sonra kaca satabilir? yaş ve klimetrede artmıştır yavaş yavaş dökülmeyede başlamıştır...


_____________________________



 
1347 Mesaj
1 Mart 2009; 16:51:17 

mondeo çok hor kullanılmadığı taktirde çabuk dökülebilecek bir araç değildir . aracın parça fiyatlarıda ucuz değildir .
bu kasa mondeolar yol tutuş konusunda ilk üçe girmiş araçlardır. düz vites bir mondeo sakin kullanımda yakıt yönündende ekonomiktir.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ALOK -- 1 Mart 2009; 16:47:58 >


_____________________________



3035 Mesaj
1 Mart 2009; 21:04:01 

Kesinlikle Passat'a laf atmıyorum.Ama şu gerçek: Avrupa'da bazı pazarlarda D sınıfında değişik modeller Passat'tan fazla satmıştır.Bunlardan biri de Mondeo.Gayet de normal bu.Bizde ikinci elde Passat tutar.Daha doğrusu bizde hangi arabanın ikinci elde yüksek olacağı belli olmaz.Bi rüzgardır bu...Mondeo iyidir...


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
1 Mart 2009; 22:28:38 

ww oldugu için tutuluyo passat polo vs vs.ww de alman oldugu için tutuluyo.polo haricide iyidir ww bence ama fordda yabana atılacak marka değil.


 
1347 Mesaj
5 Mart 2009; 19:15:46 



_____________________________



6017 Mesaj
5 Mart 2009; 19:28:21 

Bu kasanın yakıta hassas olduğundan bahsediliyor,belki bunun da etkisi vardır.Bence çok güzel araba,Passat'a tercih edilebilir.


_____________________________




 
5663 Mesaj
5 Mart 2009; 19:39:38 


quote:

Orjinalden alıntı: tuncay altuntoprak



benim arabanın kasko değeri 15650,yıllık en son 394 lira vergi ödedim. Yani yıllık 788. Şimdi 788 20 ile çarptığımda 15760 yapıyor.

Şimdi ben alt dilimden vergilendirebilir miyim? Neler yapmam lazım.



2009 Yili Motorlu Tasitlar Vergisi için Geçerli Olan Ocak 2009 Kasko Deger Listesi ile Güncel Fiyatlar için Kasko Deger Listesi - Mart 2009 arasındaki fark nedir? benim aracımın kasko bedeli ikisindede farklı çıkıyor. birinde 27.300 diğerinde 23.690 TL.


_____________________________



 
2 Mesaj
22 Mart 2010; 23:20:43 

asd


_____________________________



 
2 Mesaj
23 Mart 2010; 0:14:16 

Yaklaşık 1 yıldır 2006 Mondeo Tdci ghia düz vites kullanıyorum.22 yıldır çeşitli araçlar kullanan birisi olarak araçla ilgili tespitlerim şunlar .Kesinlikle başka marka veya modellerle karşılaştırma gibi bir niyetim yok.
Yakıt Tüketimi : (Tamamı deo fullenerek ölçülmüştür.) Yol bilgisayarı 0.1 lt eksik gösteriyor
1.Şehiriçi : ist avrupa yakası trafiği 7-7.5 lt , ankara-antaya trafiği 6-6.5 lt
2. Şehirlerarası : 100 ü pek geçezseniz 4.8-4.9 lt , 120 yi pek geçmezseniz 5.2-5.3 lt , limit koymaz yol durumuna göre giderseniz 5.5-6 lt , ist ankara otoyolu limit koymadan giderseniz 6.5lt
3. En son ölçtüğüm 1350km(550 km şehirlerarası / 800 km ankara tafiği) 263 Tl = 19,2 kuruş /km
Sonuç : Daha önce de mondeo kullanan birisi olarak tüplüden biraz daha az yakıyor. Ben iddia ediyorum 120 nin üzerindeki herhangi bir süratle peşpeşe gitmek kaydıyla 2.0 bir araba uzun yolda 1.4 ten de 1.6 dan da az yakar.
Performans
1. Bu araçta gerçek anlamda tork var (her dizelde olduğu gibi), 80 km 5.vites 110 km 6.vitesten itibaren ne verseniz dere tepe düz gidiyor, yok veya zorlandım bu gazı yiyemem demiyor.
2. Yol tutuş/direksiyon tepkisi/viraj kabiliyeti eski-yeni her mondeoda olduğu gibi 1.sınıf , çoğu araba 90-100le girilen küçük bir kasiste, köprü üstünde zıplar yoldan kesilir, bunlarda böyle birşey yok ve bu insana gerçekten güven veriyor
3. Türkiyenin yol şarlarında yol sesi almayan bir araba sanırım yokturi bu da az da olsa alıyor tabiki ama sıfır asfaltta çıt yok,
4. Motor biraz ısındıktan sonra içerde oturan birisi bu arabanın dizel olduğuna pek inanamaz, motor sesi neredeyse yok gibi,
5. yan rüzgardan etkilenme neredeyse sıfır, rüzgar sesi de rzgar çok kuvvetli degilse yok denebilecek kadar az.
6. Donanım eksiksiz, gayet konfrorlu , özellikle ses sistemi gerçekten çok iyi
Bakım Maliyetleri .:
1. 15.000 periyodik bakımlar için ödeyeceğiniz para 200-300 tl arasıdır.
2. En son geçenlerde servisinde 60000 bakımını yaptırdım 250 tl verdim ki onun da 25 tlsi mazot katkısı
3. Önceden bana da hep derlerdi dizelin bakımı ağırdır, çok km yapmıyorsan benzinli al diye,en azından bu araba için tamamen palavra.
4. Parçası pahalı deniyor, evet pahalı her arabanın pahalı ama kasko yapıyorsan sana ne kapısı kaç para tampon kaç para. Kasko yapamıyorsan zaten hiçbir arabaya mümkünse yaklaşmamak lazım.Yoksa yağ filtre balata vs parçalar hiç te pahalı değil. En pahalı parça mazot filtresi 80tl
5. Araba 64000de 4 yaşında eksozda ve borularda pas bile yok ilk günkü gibi görüntü olarak. Zaten kendi orjinal parçaları yıllarca gidiyor , mesela eksoz 7-8 sene ama bir kere değiştirdin mi 1.5 2 yılda bitiyor piyasadaki parçalar.
6. Bugüne kadar da periyodik bakım , 4 lastik ve 4 fren balatası(ön arka 1er tk 250tl) haricinde 5 kuruş masrafım olmadı , hiçbiryerinde ses seda da yok.
7. Yıllık vergisi kasko indiriminden dolayı 893 TL (2 pul toplam)
Sonuç olarak araba işi biraz da zevk meselesi , tartışmak yanlış diye düşünüyorum. Benim tespitlerim bunlar.
D segment,n,n değer kaybına gelince : Sıfırları 60-80.000tl , bu parayı verebilecek olan grup zaten 10-15 eksik vereyim de ikinci el alayım demez , sınırlı parası olan büyük grup ise acaba çok mu yakar vergisi ne kadar farı kaç para şu parçalanmış silecek hele biraz daha idare etsini düşünürken bu gruba yaklaşmaz. Geriye küçük bir grup kalıyor, acaba sıfır 1 veya 1-2 yaşında c segment mi alsam yoksa varsın 1-2 yaş daha yaşlı olsun 3-5 kuruşta vergisi de fazla olsa sineye çekerim diyen grup.Bunların çoğu da yine ekonomik düşüncelerle C segmentine kayıyor derken çok küçük bir müşteri grubu kalıyor ikinci ele talip olan ve dolayısıyla da 2.el fiyatları tepe taklak oluyor.
Evet 2.elde satılık mondeo çok fiyatlar da düşük, ne var ki 40-50 binde içi dışı temiz vuruksuz eşek gibi binilmemiş araba neredeyse yok gibi.
Tabi bir de servisler var, gittiginiz servisle kesinlikle pazarlık edin 2-3 yerden fiyat alın derim.

Markanın müşteride uyandırdığı güven de önemli bir faktör çok fazla gözönüne alınmasa da. Mesela kendimden örnek, 98 yılında 25000km de 1,5 yaşında 1.8 Escortun klima kompresörü dağıldı. İkinci el almışım ve garantisi de dolmuş. O zamanki masraf 250 milyon (arabanın değeri 3 milyon civarı).Servis ve bölge müdürlüğü yapacak bişey yok diyor. Aradım Ford otosan müşteri ilişkilerini , dedim raba daha 25000de ben bu klimaya zırt pırt bozulacaksa niye para verdim bunda üretim hatası olduğunu düşünüyorum. Ben normal bir Türk vatandaşı olarak birazdan kopacak ağız dalaşına zihnen hazırlanıyorum, karşımdaki olabilir beyefendi haklısınız bu klimanın görevi soğutmak gerekirse 24 saat çalışacak bunun için para ödüyorsunuz, sonuçta kul yapısıdır çıkar arada bir iki tane hatalı ve madem ki bize güvenmişsiniz ve müşterimizsiniz şimdi tlf ediyorum servise gidin değiştirsinler ücretsiz. Ben şoktayım tabi... Sonçta ne oldu , belki firma o zaman için 100 tl kaybetti karşılığında ise ben 13 yıldır ford alıyorum kullanıyorum ailemdekiler 7-8 arkadaşlarım 5-6 ford adılar bu olay üzerine. Güven önemli firmaların bunu gözardı etmemeleri lazım..
Herkese selamlar saygılar.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
23 Mart 2010; 0:40:20 

quote:

Orijinalden alıntı: de3531

Yaklaşık 1 yıldır 2006 Mondeo Tdci ghia düz vites kullanıyorum.22 yıldır çeşitli araçlar kullanan birisi olarak araçla ilgili tespitlerim şunlar .Kesinlikle başka marka veya modellerle karşılaştırma gibi bir niyetim yok.
Yakıt Tüketimi : (Tamamı deo fullenerek ölçülmüştür.) Yol bilgisayarı 0.1 lt eksik gösteriyor
1.Şehiriçi : ist avrupa yakası trafiği 7-7.5 lt , ankara-antaya trafiği 6-6.5 lt
2. Şehirlerarası : 100 ü pek geçezseniz 4.8-4.9 lt , 120 yi pek geçmezseniz 5.2-5.3 lt , limit koymaz yol durumuna göre giderseniz 5.5-6 lt , ist ankara otoyolu limit koymadan giderseniz 6.5lt
3. En son ölçtüğüm 1350km(550 km şehirlerarası / 800 km ankara tafiği) 263 Tl = 19,2 kuruş /km
Sonuç : Daha önce de mondeo kullanan birisi olarak tüplüden biraz daha az yakıyor. Ben iddia ediyorum 120 nin üzerindeki herhangi bir süratle peşpeşe gitmek kaydıyla 2.0 bir araba uzun yolda 1.4 ten de 1.6 dan da az yakar.
Performans
1. Bu araçta gerçek anlamda tork var (her dizelde olduğu gibi), 80 km 5.vites 110 km 6.vitesten itibaren ne verseniz dere tepe düz gidiyor, yok veya zorlandım bu gazı yiyemem demiyor.
2. Yol tutuş/direksiyon tepkisi/viraj kabiliyeti eski-yeni her mondeoda olduğu gibi 1.sınıf , çoğu araba 90-100le girilen küçük bir kasiste, köprü üstünde zıplar yoldan kesilir, bunlarda böyle birşey yok ve bu insana gerçekten güven veriyor
3. Türkiyenin yol şarlarında yol sesi almayan bir araba sanırım yokturi bu da az da olsa alıyor tabiki ama sıfır asfaltta çıt yok,
4. Motor biraz ısındıktan sonra içerde oturan birisi bu arabanın dizel olduğuna pek inanamaz, motor sesi neredeyse yok gibi,
5. yan rüzgardan etkilenme neredeyse sıfır, rüzgar sesi de rzgar çok kuvvetli degilse yok denebilecek kadar az.
6. Donanım eksiksiz, gayet konfrorlu , özellikle ses sistemi gerçekten çok iyi
Bakım Maliyetleri .:
1. 15.000 periyodik bakımlar için ödeyeceğiniz para 200-300 tl arasıdır.
2. En son geçenlerde servisinde 60000 bakımını yaptırdım 250 tl verdim ki onun da 25 tlsi mazot katkısı
3. Önceden bana da hep derlerdi dizelin bakımı ağırdır, çok km yapmıyorsan benzinli al diye,en azından bu araba için tamamen palavra.
4. Parçası pahalı deniyor, evet pahalı her arabanın pahalı ama kasko yapıyorsan sana ne kapısı kaç para tampon kaç para. Kasko yapamıyorsan zaten hiçbir arabaya mümkünse yaklaşmamak lazım.Yoksa yağ filtre balata vs parçalar hiç te pahalı değil. En pahalı parça mazot filtresi 80tl
5. Araba 64000de 4 yaşında eksozda ve borularda pas bile yok ilk günkü gibi görüntü olarak. Zaten kendi orjinal parçaları yıllarca gidiyor , mesela eksoz 7-8 sene ama bir kere değiştirdin mi 1.5 2 yılda bitiyor piyasadaki parçalar.
6. Bugüne kadar da periyodik bakım , 4 lastik ve 4 fren balatası(ön arka 1er tk 250tl) haricinde 5 kuruş masrafım olmadı , hiçbiryerinde ses seda da yok.
7. Yıllık vergisi kasko indiriminden dolayı 893 TL (2 pul toplam)
Sonuç olarak araba işi biraz da zevk meselesi , tartışmak yanlış diye düşünüyorum. Benim tespitlerim bunlar.
D segment,n,n değer kaybına gelince : Sıfırları 60-80.000tl , bu parayı verebilecek olan grup zaten 10-15 eksik vereyim de ikinci el alayım demez , sınırlı parası olan büyük grup ise acaba çok mu yakar vergisi ne kadar farı kaç para şu parçalanmış silecek hele biraz daha idare etsini düşünürken bu gruba yaklaşmaz. Geriye küçük bir grup kalıyor, acaba sıfır 1 veya 1-2 yaşında c segment mi alsam yoksa varsın 1-2 yaş daha yaşlı olsun 3-5 kuruşta vergisi de fazla olsa sineye çekerim diyen grup.Bunların çoğu da yine ekonomik düşüncelerle C segmentine kayıyor derken çok küçük bir müşteri grubu kalıyor ikinci ele talip olan ve dolayısıyla da 2.el fiyatları tepe taklak oluyor.
Evet 2.elde satılık mondeo çok fiyatlar da düşük, ne var ki 40-50 binde içi dışı temiz vuruksuz eşek gibi binilmemiş araba neredeyse yok gibi.
Tabi bir de servisler var, gittiginiz servisle kesinlikle pazarlık edin 2-3 yerden fiyat alın derim.

Markanın müşteride uyandırdığı güven de önemli bir faktör çok fazla gözönüne alınmasa da. Mesela kendimden örnek, 98 yılında 25000km de 1,5 yaşında 1.8 Escortun klima kompresörü dağıldı. İkinci el almışım ve garantisi de dolmuş. O zamanki masraf 250 milyon (arabanın değeri 3 milyon civarı).Servis ve bölge müdürlüğü yapacak bişey yok diyor. Aradım Ford otosan müşteri ilişkilerini , dedim raba daha 25000de ben bu klimaya zırt pırt bozulacaksa niye para verdim bunda üretim hatası olduğunu düşünüyorum. Ben normal bir Türk vatandaşı olarak birazdan kopacak ağız dalaşına zihnen hazırlanıyorum, karşımdaki olabilir beyefendi haklısınız bu klimanın görevi soğutmak gerekirse 24 saat çalışacak bunun için para ödüyorsunuz, sonuçta kul yapısıdır çıkar arada bir iki tane hatalı ve madem ki bize güvenmişsiniz ve müşterimizsiniz şimdi tlf ediyorum servise gidin değiştirsinler ücretsiz. Ben şoktayım tabi... Sonçta ne oldu , belki firma o zaman için 100 tl kaybetti karşılığında ise ben 13 yıldır ford alıyorum kullanıyorum ailemdekiler 7-8 arkadaşlarım 5-6 ford adılar bu olay üzerine. Güven önemli firmaların bunu gözardı etmemeleri lazım..
Herkese selamlar saygılar.



valla bende şok oldum bu devirde bırak o kadar masrafi karşılamayı en ufak şeylerde bile sorun çıkarıyorlar megane la kaza yapmıştı eşim ön tampon farlar çamurluk vs değişti 5.500 tl masrafti kasko karşıladi .arkadaki park lambasi yanmiyormuş onuda değiştirmişler 50 tl talep etti benden samsun renault servisi. insaf 5.5 milyari kasko ödücek zaten 50 tl nin hesabini yapiyor adamlar.




2.0 d sınıfı araçlar garantisi bitince fiyatları çok düşüyor genelde sahipleri de maddi imkanı olanlar olunca çabuk sıkılıyorlar galiba 3-5 aramadan satıyorlar. zaten bunu ben zarar etmeden satarim hesabi yapan kullanıcılar değiller.birazda kendileri düşürüyor piyasayi .



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaiser şoze -- 23 Mart 2010; 0:54:52 >


 
1347 Mesaj
23 Mart 2010; 0:50:15 

de3531 bir mondeo kullanıcısı olarak sizide markalar / ford bölümü altındaki mondeo kulübüne bekleriz .
http://forum.donanimhab...5295568/mpage_15/tm.htm



_____________________________



190 Mesaj
23 Mart 2010; 9:58:37 

Kabul etmek gerekir ki Mondeo lar yurdumuzda hakettiği yeri bulabilmiş araçlar değil.İddia ediyorum aynı süreler içinde 100.000 km yol yapmış passat ile mondeo nun bakımları arasında ( maliyet olarak) iki kat fark olur.Mondeo idamesi daha kolay bir arabadır ve asla passat kadar kırılgan bir araç değildir.
Oto sanayinde bu işi iyi bilen ustalara sorun.Mondeoler ön takımda kolay kolay arıza yapmazlar.O yüzden başbakanlık korumaları hep mondeo kullanır.


_____________________________

2008 Focus TDCİ Ghia, İphone 4S


5845 Mesaj
23 Mart 2010; 10:08:37 


quote:

Orijinalden alıntı: de3531

Yaklaşık 1 yıldır 2006 Mondeo Tdci ghia düz vites kullanıyorum.22 yıldır çeşitli araçlar kullanan birisi olarak araçla ilgili tespitlerim şunlar .Kesinlikle başka marka veya modellerle karşılaştırma gibi bir niyetim yok.
Yakıt Tüketimi : (Tamamı deo fullenerek ölçülmüştür.) Yol bilgisayarı 0.1 lt eksik gösteriyor
1.Şehiriçi : ist avrupa yakası trafiği 7-7.5 lt , ankara-antaya trafiği 6-6.5 lt
2. Şehirlerarası : 100 ü pek geçezseniz 4.8-4.9 lt , 120 yi pek geçmezseniz 5.2-5.3 lt , limit koymaz yol durumuna göre giderseniz 5.5-6 lt , ist ankara otoyolu limit koymadan giderseniz 6.5lt
3. En son ölçtüğüm 1350km(550 km şehirlerarası / 800 km ankara tafiği) 263 Tl = 19,2 kuruş /km
Sonuç : Daha önce de mondeo kullanan birisi olarak tüplüden biraz daha az yakıyor. Ben iddia ediyorum 120 nin üzerindeki herhangi bir süratle peşpeşe gitmek kaydıyla 2.0 bir araba uzun yolda 1.4 ten de 1.6 dan da az yakar.
Performans
1. Bu araçta gerçek anlamda tork var (her dizelde olduğu gibi), 80 km 5.vites 110 km 6.vitesten itibaren ne verseniz dere tepe düz gidiyor, yok veya zorlandım bu gazı yiyemem demiyor.
2. Yol tutuş/direksiyon tepkisi/viraj kabiliyeti eski-yeni her mondeoda olduğu gibi 1.sınıf , çoğu araba 90-100le girilen küçük bir kasiste, köprü üstünde zıplar yoldan kesilir, bunlarda böyle birşey yok ve bu insana gerçekten güven veriyor
3. Türkiyenin yol şarlarında yol sesi almayan bir araba sanırım yokturi bu da az da olsa alıyor tabiki ama sıfır asfaltta çıt yok,
4. Motor biraz ısındıktan sonra içerde oturan birisi bu arabanın dizel olduğuna pek inanamaz, motor sesi neredeyse yok gibi,
5. yan rüzgardan etkilenme neredeyse sıfır, rüzgar sesi de rzgar çok kuvvetli degilse yok denebilecek kadar az.
6. Donanım eksiksiz, gayet konfrorlu , özellikle ses sistemi gerçekten çok iyi
Bakım Maliyetleri .:
1. 15.000 periyodik bakımlar için ödeyeceğiniz para 200-300 tl arasıdır.
2. En son geçenlerde servisinde 60000 bakımını yaptırdım 250 tl verdim ki onun da 25 tlsi mazot katkısı
3. Önceden bana da hep derlerdi dizelin bakımı ağırdır, çok km yapmıyorsan benzinli al diye,en azından bu araba için tamamen palavra.
4. Parçası pahalı deniyor, evet pahalı her arabanın pahalı ama kasko yapıyorsan sana ne kapısı kaç para tampon kaç para. Kasko yapamıyorsan zaten hiçbir arabaya mümkünse yaklaşmamak lazım.Yoksa yağ filtre balata vs parçalar hiç te pahalı değil. En pahalı parça mazot filtresi 80tl
5. Araba 64000de 4 yaşında eksozda ve borularda pas bile yok ilk günkü gibi görüntü olarak. Zaten kendi orjinal parçaları yıllarca gidiyor , mesela eksoz 7-8 sene ama bir kere değiştirdin mi 1.5 2 yılda bitiyor piyasadaki parçalar.
6. Bugüne kadar da periyodik bakım , 4 lastik ve 4 fren balatası(ön arka 1er tk 250tl) haricinde 5 kuruş masrafım olmadı , hiçbiryerinde ses seda da yok.
7. Yıllık vergisi kasko indiriminden dolayı 893 TL (2 pul toplam)
Sonuç olarak araba işi biraz da zevk meselesi , tartışmak yanlış diye düşünüyorum. Benim tespitlerim bunlar.
D segment,n,n değer kaybına gelince : Sıfırları 60-80.000tl , bu parayı verebilecek olan grup zaten 10-15 eksik vereyim de ikinci el alayım demez , sınırlı parası olan büyük grup ise acaba çok mu yakar vergisi ne kadar farı kaç para şu parçalanmış silecek hele biraz daha idare etsini düşünürken bu gruba yaklaşmaz. Geriye küçük bir grup kalıyor, acaba sıfır 1 veya 1-2 yaşında c segment mi alsam yoksa varsın 1-2 yaş daha yaşlı olsun 3-5 kuruşta vergisi de fazla olsa sineye çekerim diyen grup.Bunların çoğu da yine ekonomik düşüncelerle C segmentine kayıyor derken çok küçük bir müşteri grubu kalıyor ikinci ele talip olan ve dolayısıyla da 2.el fiyatları tepe taklak oluyor.
Evet 2.elde satılık mondeo çok fiyatlar da düşük, ne var ki 40-50 binde içi dışı temiz vuruksuz eşek gibi binilmemiş araba neredeyse yok gibi.
Tabi bir de servisler var, gittiginiz servisle kesinlikle pazarlık edin 2-3 yerden fiyat alın derim.

Markanın müşteride uyandırdığı güven de önemli bir faktör çok fazla gözönüne alınmasa da. Mesela kendimden örnek, 98 yılında 25000km de 1,5 yaşında 1.8 Escortun klima kompresörü dağıldı. İkinci el almışım ve garantisi de dolmuş. O zamanki masraf 250 milyon (arabanın değeri 3 milyon civarı).Servis ve bölge müdürlüğü yapacak bişey yok diyor. Aradım Ford otosan müşteri ilişkilerini , dedim raba daha 25000de ben bu klimaya zırt pırt bozulacaksa niye para verdim bunda üretim hatası olduğunu düşünüyorum. Ben normal bir Türk vatandaşı olarak birazdan kopacak ağız dalaşına zihnen hazırlanıyorum, karşımdaki olabilir beyefendi haklısınız bu klimanın görevi soğutmak gerekirse 24 saat çalışacak bunun için para ödüyorsunuz, sonuçta kul yapısıdır çıkar arada bir iki tane hatalı ve madem ki bize güvenmişsiniz ve müşterimizsiniz şimdi tlf ediyorum servise gidin değiştirsinler ücretsiz. Ben şoktayım tabi... Sonçta ne oldu , belki firma o zaman için 100 tl kaybetti karşılığında ise ben 13 yıldır ford alıyorum kullanıyorum ailemdekiler 7-8 arkadaşlarım 5-6 ford adılar bu olay üzerine. Güven önemli firmaların bunu gözardı etmemeleri lazım..
Herkese selamlar saygılar.


Ben de 2007 Mondeo TDCI Ghia düz vites sahibiyim, 6 ay önce 60.000km'de 31500'e aldım, şimdiye kadar kullandığım açık ara en iyi araba diyebilirim. Yazdıklarının her maddesine imzamı atarım. 1.6 dizel araba çok kullandım ama torkun ne demek olduğunu bu Mondeo TDCI'de gördüm. 6'lı CD changerlı Sony müzik sistemi, Cruise Control, 8 yönde elektrikli koltuk ayarı, ön cam rezistansı, 8 havayastığı, ESP + ASR, Xenon + far yıkama, vs... gibi her türlü donanıma sahip. Böyle bir arabanın ikinci elde bu fiyatlara satıldığına inanamıyor insan. İkinci el D-segmenti dizel arıyorsanız Mondeo TDCI Ghia en iyi bir alternatif şu an. Ben 2-3 aylık detaylı bir araştırma sonu Mondeo TDCI Ghia almaya karar vermiştim. Bu arabanın ikinci elde bu kadar ucuz olma sebebi bizim insanımızın bu arabaya yabancı oluşu ve tutulmayışı. İyi ki tutulmuyor, yoksa böyle bir arabayı ikinci elde bu fiyata alamazdım.

Tutulmamasının şöyle bir avantajı da var. Tutulmadığı için kasko fiyat bedelleri de düşük haliyle şu an bu Mondeo'ların belli yıllara ait modelleri (2006 - 2005 mesela) %5 kasko indiriminden faydalanıp, düşük vergi ödüyor .



3376 Mesaj
23 Mart 2010; 13:06:12 

Passat hariç D segmenti araçların kaderi genelde bu şekilde maalesef...


_____________________________




1893 Mesaj
23 Mart 2010; 14:06:39 

Güzel araç gerçekten fakat D segmentinin kaderini bu araçda paylaşıyor diğer kardeşleri gibi.


_____________________________

sakla samanı gelcek zamanı...


1694 Mesaj
23 Mart 2010; 17:25:28 

Güncel kasanın en eskisi 2008 model, yaklaşık 4 ay sonra 2011'ler çıkacak.
İnternete baktım, 2008'ler 47-48 binden başlıyor, 58-60 binlere kadar gidiyor (temiz olduklarını varsayıyorum ki genelde alt fiyat grubu pek temiz çıkmıyor). Deviri, muayenesi, bakımı derken en ucuzu bile 50bini geçer, biraz temizine bakayım dersen 55'in üstüne çıkmak gerek.

Sıfırı (yani 4 ay beklersen 2011'i) liste fiyatı 70 bine satılıyor. Pazarlıkla kaça alınır bilemem. Sıfır ile 2. el arasında 15-20 milyar fark var.

- Şimdi bir bakış açısına göre 15 milyar hiç de azımsanacak bir fark değil. Tabi riskini üstlenirsen. (2. el daima risklidir, istediği kadar temiz olsun!)

- Diğer bir bakış açısına göre, 50-55 trink para çıkabilen adam 70'i de öder. Neden risk üstlensin? Bu kadar pare verdikten sonra neden elalemin "artığını" veya "eskittiğini" kullansın (evin hanımının bakış açısıdır bu)?
- 50-55 trink ödeyebilen adam, "İlla D segmentinin konforunu ararım" demedikten sonra, C segmentinde dünya kadar 0 alternatif bulabiliyorken neden 2. elin riskine girsin?
- 2. eli 50-55bin olan aracın kasko bedelleri de bu civardadır. Bunun 20'de biri 2500TL'den fazla eder ki bu durumda vergiden yana da bir avantaj sağlamaz, yani yüksek vergiye mahkum olursun, her sene, her sene 1500 küsür TL vergiye toslarsın.

Talebin zaten çok dar olduğu bir segmenttir D segmenti... Bütün bu şartları yanyana koyunca 2. elinin sıkıntılı olmasına hiç şaşırmadım doğrusu.


_____________________________



1694 Mesaj
23 Mart 2010; 17:27:40 

Ha bu arada, aracı ben de çok beğeniyorum; güzelliğine hiç lafım olmaz.


_____________________________



1540 Mesaj
25 Mart 2010; 15:59:56 


quote:

Orijinalden alıntı: ilker59

Arkadaşlar internette araştırdığım kadarıyla 2004-2005-2006 model 2000 TD GHIA - TREND 19.000 ile 30.000 TL arası fiyatları çok makul geldi ve çok fazla satılık var, bu araçlarda bir problem mi var arıza mı var yakıtmı çok, vergimi yüksek, parça mı yok ve pahalımı , neden ? böyle ucuz. kullanan bilen varmı, yorumlarınızı bekliyorum .. NEDEN ?

0



Ortalama tüketicimiz tarafından takdir edilememiş bu araç. ikinci el fiyatları bu yüzden düşük. yoksa segmentinin lideri passattan çok çok iyi bir araçtır (DSG'yi hesaba katmıyorum, o ayrı bişey).
Aynı model ve aynı kilometre de ki ikinci el Passat Mondeo arasında en az 15-20 bin lira oynar.

2006 model 2,0 TDCI Ghia Mondeo'yu 30.000'e
2006 model 2,0 TDI Comfort Passat'ı 45,000'e satılır.

Almayı düşünüyorsanız, mantıklı bir seçim olur.


_____________________________



 
250 Mesaj
26 Kasım 2010; 12:36:19 

Bu paraya alınabilecek en MÜKEMMEL araba, 2003 yılından beri 5 değişik mondeoya bindim, bundan sonrada büyük ihtimalle binmeye devam edecem. Ucuza, güvenlik,konfor,donanım,fiyaka, daha ne ister ki bi insan arabadan (emsallerinden % 5 -10 fazla yakar ama bastımı hepsini hoplatır)


_____________________________

HP-1144ET, Arslan 5008, Nex 7 Sony
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Genel » Araç tercih-kıyaslama » ford MONDEO 2000 TDCİ neden bu kadar ucuz
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.813