Şimdi Ara

ford MONDEO 2000 TDCİ neden bu kadar ucuz

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
2
Favori
33.673
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Fiyat normal D sınıfı böyledir... Alırsın 50 ye satarsın 25 e...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: reiss!!!

    malum motorinin pompa fiyatının benzine çok yaklaşmış olması , dizel araçlarının bakımlarının benzinli araçlara gore daha yüksek maliyetlerde olması, en buyük rakibinin passat olması ve vergiden kaynaklanan bişey olabilir çünkü aynı sınıfta yarıştığı passat 1900cc olması dolasıyla daha az vergi oduyor ve bana çok muhteşem bi araç



    Passat ile mondeo aynı vergiyi veriyor.

    Mondeonun motoru 2.0 olarak geçer ama hacim olarak 1996 gibi bir hacme sahip
  • Yaklaşık 1 yıldır 2006 Mondeo Tdci ghia düz vites kullanıyorum.22 yıldır çeşitli araçlar kullanan birisi olarak araçla ilgili tespitlerim şunlar .Kesinlikle başka marka veya modellerle karşılaştırma gibi bir niyetim yok.
    Yakıt Tüketimi : (Tamamı deo fullenerek ölçülmüştür.) Yol bilgisayarı 0.1 lt eksik gösteriyor
    1.Şehiriçi : ist avrupa yakası trafiği 7-7.5 lt , ankara-antaya trafiği 6-6.5 lt
    2. Şehirlerarası : 100 ü pek geçezseniz 4.8-4.9 lt , 120 yi pek geçmezseniz 5.2-5.3 lt , limit koymaz yol durumuna göre giderseniz 5.5-6 lt , ist ankara otoyolu limit koymadan giderseniz 6.5lt
    3. En son ölçtüğüm 1350km(550 km şehirlerarası / 800 km ankara tafiği) 263 Tl = 19,2 kuruş /km
    Sonuç : Daha önce de mondeo kullanan birisi olarak tüplüden biraz daha az yakıyor. Ben iddia ediyorum 120 nin üzerindeki herhangi bir süratle peşpeşe gitmek kaydıyla 2.0 bir araba uzun yolda 1.4 ten de 1.6 dan da az yakar.
    Performans
    1. Bu araçta gerçek anlamda tork var (her dizelde olduğu gibi), 80 km 5.vites 110 km 6.vitesten itibaren ne verseniz dere tepe düz gidiyor, yok veya zorlandım bu gazı yiyemem demiyor.
    2. Yol tutuş/direksiyon tepkisi/viraj kabiliyeti eski-yeni her mondeoda olduğu gibi 1.sınıf , çoğu araba 90-100le girilen küçük bir kasiste, köprü üstünde zıplar yoldan kesilir, bunlarda böyle birşey yok ve bu insana gerçekten güven veriyor
    3. Türkiyenin yol şarlarında yol sesi almayan bir araba sanırım yokturi bu da az da olsa alıyor tabiki ama sıfır asfaltta çıt yok,
    4. Motor biraz ısındıktan sonra içerde oturan birisi bu arabanın dizel olduğuna pek inanamaz, motor sesi neredeyse yok gibi,
    5. yan rüzgardan etkilenme neredeyse sıfır, rüzgar sesi de rzgar çok kuvvetli degilse yok denebilecek kadar az.
    6. Donanım eksiksiz, gayet konfrorlu , özellikle ses sistemi gerçekten çok iyi
    Bakım Maliyetleri .:
    1. 15.000 periyodik bakımlar için ödeyeceğiniz para 200-300 tl arasıdır.
    2. En son geçenlerde servisinde 60000 bakımını yaptırdım 250 tl verdim ki onun da 25 tlsi mazot katkısı
    3. Önceden bana da hep derlerdi dizelin bakımı ağırdır, çok km yapmıyorsan benzinli al diye,en azından bu araba için tamamen palavra.
    4. Parçası pahalı deniyor, evet pahalı her arabanın pahalı ama kasko yapıyorsan sana ne kapısı kaç para tampon kaç para. Kasko yapamıyorsan zaten hiçbir arabaya mümkünse yaklaşmamak lazım.Yoksa yağ filtre balata vs parçalar hiç te pahalı değil. En pahalı parça mazot filtresi 80tl
    5. Araba 64000de 4 yaşında eksozda ve borularda pas bile yok ilk günkü gibi görüntü olarak. Zaten kendi orjinal parçaları yıllarca gidiyor , mesela eksoz 7-8 sene ama bir kere değiştirdin mi 1.5 2 yılda bitiyor piyasadaki parçalar.
    6. Bugüne kadar da periyodik bakım , 4 lastik ve 4 fren balatası(ön arka 1er tk 250tl) haricinde 5 kuruş masrafım olmadı , hiçbiryerinde ses seda da yok.
    7. Yıllık vergisi kasko indiriminden dolayı 893 TL (2 pul toplam)
    Sonuç olarak araba işi biraz da zevk meselesi , tartışmak yanlış diye düşünüyorum. Benim tespitlerim bunlar.
    D segment,n,n değer kaybına gelince : Sıfırları 60-80.000tl , bu parayı verebilecek olan grup zaten 10-15 eksik vereyim de ikinci el alayım demez , sınırlı parası olan büyük grup ise acaba çok mu yakar vergisi ne kadar farı kaç para şu parçalanmış silecek hele biraz daha idare etsini düşünürken bu gruba yaklaşmaz. Geriye küçük bir grup kalıyor, acaba sıfır 1 veya 1-2 yaşında c segment mi alsam yoksa varsın 1-2 yaş daha yaşlı olsun 3-5 kuruşta vergisi de fazla olsa sineye çekerim diyen grup.Bunların çoğu da yine ekonomik düşüncelerle C segmentine kayıyor derken çok küçük bir müşteri grubu kalıyor ikinci ele talip olan ve dolayısıyla da 2.el fiyatları tepe taklak oluyor.
    Evet 2.elde satılık mondeo çok fiyatlar da düşük, ne var ki 40-50 binde içi dışı temiz vuruksuz eşek gibi binilmemiş araba neredeyse yok gibi.
    Tabi bir de servisler var, gittiginiz servisle kesinlikle pazarlık edin 2-3 yerden fiyat alın derim.

    Markanın müşteride uyandırdığı güven de önemli bir faktör çok fazla gözönüne alınmasa da. Mesela kendimden örnek, 98 yılında 25000km de 1,5 yaşında 1.8 Escortun klima kompresörü dağıldı. İkinci el almışım ve garantisi de dolmuş. O zamanki masraf 250 milyon (arabanın değeri 3 milyon civarı).Servis ve bölge müdürlüğü yapacak bişey yok diyor. Aradım Ford otosan müşteri ilişkilerini , dedim raba daha 25000de ben bu klimaya zırt pırt bozulacaksa niye para verdim bunda üretim hatası olduğunu düşünüyorum. Ben normal bir Türk vatandaşı olarak birazdan kopacak ağız dalaşına zihnen hazırlanıyorum, karşımdaki olabilir beyefendi haklısınız bu klimanın görevi soğutmak gerekirse 24 saat çalışacak bunun için para ödüyorsunuz, sonuçta kul yapısıdır çıkar arada bir iki tane hatalı ve madem ki bize güvenmişsiniz ve müşterimizsiniz şimdi tlf ediyorum servise gidin değiştirsinler ücretsiz. Ben şoktayım tabi... Sonçta ne oldu , belki firma o zaman için 100 tl kaybetti karşılığında ise ben 13 yıldır ford alıyorum kullanıyorum ailemdekiler 7-8 arkadaşlarım 5-6 ford adılar bu olay üzerine. Güven önemli firmaların bunu gözardı etmemeleri lazım..
    Herkese selamlar saygılar.




  • Mondeo kesinlikle pişman etmez , 1 tane MK2 , 2 tane MK3 mondeo kullanmış biri olarka parasınız sonuna kadar hak ettiğini rahatlıkla söyleyebilirim ve alacaksanız mutlaka Ghia yada Ghia -x donanım paketlisini almanızı tavsiye ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caissa

    Fiyat normal D sınıfı böyledir... Alırsın 50 ye satarsın 25 e...

    Vay be nerden nereye şimdi g.tu bo.klu b sınıfı araçlar bile 60.000 bin tl`ye dayandı
  • Sahibindende 2.0 tdci ilanlarında buldum kendimi ne biçim forum arkadaş :D
  • Otomobilin yıllık vergisi otomobilin (devlet tarafından belirlenen) kasko değerinin 20'de birinden fazla ise başvuru ile o araç bir alt dilimden vergilendiriliyor.

    Kasko değer listesi:http://www.tsrsb.org.tr/tsrsb/Kasko%20Deger%20Listesi
    MTV hesaplama:http://www.gib.gov.tr/fileadmin/images/mtv.html
    İlgili linkler:
    -http://www.vdd.org.tr/index.php?Itemid=48&id=961&option=com_content&task=view
    -http://www.vergiportali.com/Content.aspx?Type=BulletinD&Id=689
    -http://www.haber7.com/haber/20081228/Daha-az-otomobil-vergisi-odemenin-sirri.php

    2003-2004-2005 Mondeo Trend TDCi (manuel) ile 2003-2004 Mondeo GHIA TDCi (manuel) bu tanıma uyuyor ve 2.0 motor olmasına rağmen 1.8 motorlu araçlarla aynı yıllık vergi diliminde. Yani şu anki tarife ile 4-6 yaş aralığındaki 2.0 manuel Mondeo'nun yıllık vergisi 1340YTL yerine 865YTL.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi olivier_kahm -- 26 Şubat 2009; 0:30:24 >




  • yanlış anlaşılmasın tabi tercih meselesidir...
    bazen 0 C sınıfı araçlara gömülüyor çok sağlam paralar....
    o paraya 2 tane d sınıfı 2. el araç alınıyor bazen...

    çok güzel kaliteli her şeyiyle c sınıfınla kıyaslanmayacak araçlar var 2. el D sınıfında...
    alıp binilesi ama tutmuyor işte bizim ülkemizde...

    her zaman birkaç yıl eski ama bir üst sınıftan yanayım....(tabi belli kıstasları aşmayacak şekilde)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: isbaraalp54

    cok yakar vergisi yüksek parcası pahalı. d sınıfında passat hariç değer kaybı gayet normal.


    2004 model Mondeo GHIA 2.0 TDCi aracın yıllık vergisi 865YTL diyorum, çok mu???

    6 ileri manuel vitesli dizel Mondeo'nun yakıt tüketim (katalog) değerleri:
    Şehir içi: 7.7lt
    Şehir dışı: 4.7lt
    Ortalama: 5.8lt

    Tüketimi de sınıfına göre normal bence. Temizi bulunursa gayet alınabilir bir araba.
  • Buralara bakmayın burda boya var mı diye sorarlar hemen örenmişler bi yerden gidip dışarda birine sorsan küfür etmiş gibi olursun 5 10 yaşında arabalar var koca istanbulda ankarada çizilmeyen arabamı var?Parçası pahalı derler halbuki 3 5 sene vursanız ucuz arabanın masrafı daha çoktur.Ucuzdur boyuna değişir parçalar göze batmaz.O boyutta büyüklükte arabaya 2.0 tdci gider zaten daha ufak motor minibüs hissi veriyor gitmiyor pek.Bu arabaların değer kaybı birde eski yıllara göre daha çabuk yapılan kasa değişiklileri makyajlar 3 sene sonra aldığınız araba eskiyor.Yeni mondeo ile bu arabaya bakın yada sadece yenisine bakın
    Tutulmamasının bi sebebide sadece belli kesimin alıp binmesi d sınıfına böyle olunca satış çok fazla olmuyo olmayınca yedek parça çıkma parça zibil olmuyo yan sanayi yerli üretimi olmuyo böyle gidiyo.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: expli

    Hayır arkadaşım yanılıyorsun..Her D segment araç için geçerli değil söylediğin..Mesela bende Yeni C5 1.6 HDİ SXPK var..Kredi borçlarım yüzünden satılığa çıkardım..Ve nasipse pazartesi günü satıyorum 48.500 TL.ya..Yani alıcısı hazır..Her D sınıfı araç senin söylediğin gibi yarı fiyatına gitmiyor ne yazıkki..

    quote:

    Orjinalden alıntı: caissa

    Fiyat normal D sınıfı böyledir... Alırsın 50 ye satarsın 25 e...





    İyide 10 aylık araçtan bahsedilmemiş.

    3-4 sene sonra piyasası böyle oluyor ister istemez.

    Tek farklı olan passat. Passat 2.el daha az değer kaybediyor.




  • He D sinifi aracin tadi da 1.6 motorla gitmiyor arkadasim, millet takmis bir vergiye.
    kocaman arabada hele de otomaitk konforu istiyorsan 2.0 altini dusunmemen gerekir.
    Uzun yol kullanacaksan, derede tepede hiz kesilmesin istersen, 1.6 almayacaksin.
    Senin araban 1.6, satisi kolay oluyor haliyle.

    quote:

    Orjinalden alıntı: expli

    Hayır arkadaşım yanılıyorsun..Her D segment araç için geçerli değil söylediğin..Mesela bende Yeni C5 1.6 HDİ SXPK var..Kredi borçlarım yüzünden satılığa çıkardım..Ve nasipse pazartesi günü satıyorum 48.500 TL.ya..Yani alıcısı hazır..Her D sınıfı araç senin söylediğin gibi yarı fiyatına gitmiyor ne yazıkki..

    quote:

    Orjinalden alıntı: caissa

    Fiyat normal D sınıfı böyledir... Alırsın 50 ye satarsın 25 e...






  • quote:

    Orjinalden alıntı: isbaraalp54

    cok yakar vergisi yüksek parcası pahalı. d sınıfında passat hariç değer kaybı gayet normal.



    çok yakar dediğin araç 2000 cc olmasına rağmen ortalama 6.5 lt yakıyor .
  • quote:

    Orjinalden alıntı: warrior sako


    quote:

    Orjinalden alıntı: isbaraalp54

    cok yakar vergisi yüksek parcası pahalı. d sınıfında passat hariç değer kaybı gayet normal.



    çok yakar dediğin araç 2000 cc olmasına rağmen ortalama 6.5 lt yakıyor .


    bu ortalamayı yakalayan mondeo göremedim henüz.
  • Passat hariç D segmenti araçların kaderi genelde bu şekilde maalesef...
  • Bu paraya alınabilecek en MÜKEMMEL araba, 2003 yılından beri 5 değişik mondeoya bindim, bundan sonrada büyük ihtimalle binmeye devam edecem. Ucuza, güvenlik,konfor,donanım,fiyaka, daha ne ister ki bi insan arabadan (emsallerinden % 5 -10 fazla yakar ama bastımı hepsini hoplatır)
  • xerker kullanıcısına yanıt
    Hala 2. eli alınabilr seviyelerde Mondeo'nun yakın zamanda 2.0 TDCİ Ghia-x modeli 26 bine aldım ve çokta memnunum , gidip sırf sıfır araç almak için b segmente binmeye gerçekten değmez bence
  • alp0050 kullanıcısına yanıt
    ben dün hyundai bayisinden i10 en boş en alt model araç için 36 bin TL fiyat aldım azizim i10 nere mondeo nere.

    ulan 5 yılda neler değişmiş. araç fiyatlarına bak. 5 yıl daha yaşarsam neler görecem acaba.
  • Arkadaşlar internette araştırdığım kadarıyla 2004-2005-2006 model 2000 TD GHIA - TREND 19.000 ile 30.000 TL arası fiyatları çok makul geldi ve çok fazla satılık var, bu araçlarda bir problem mi var arıza mı var yakıtmı çok, vergimi yüksek, parça mı yok ve pahalımı , neden ? böyle ucuz. kullanan bilen varmı, yorumlarınızı bekliyorum .. NEDEN ?

     ford MONDEO 2000 TDCİ neden bu kadar ucuz



  • 1-vergi yüksek 1800-2000 arası vergiyi öder
    genel yaklaşım 1600cc den aşağı motorlardan yana
    ben 1968cc tdi 140hp 2005 model seat toledoyu satana kadar 25bine kadar düştüm
    belirttiğiniz araç kaliteli ve iyi bir araç
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.