Şimdi Ara

Volvo bakım fiyatları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.871
Cevap
33
Favori
277.293
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Volvo sahipleri 10 bin ve 20 bin bakımlarında ne kadar ödüyorlar acaba ??

    orjinal servisler bile farklı fiyat veriyor yani
    izmir volcar her 20 bin de bir yağ filtresini değiştiriyor , izmir volcarda hiç bakıma sokmadım ama bana 20 bin bakımı normal şartlarda 650 civarı tutuyor dendiydi

    Trabzondaki volvo yetkili servisi ise her 10 binde bir yağ filtresini değiştiriyor ve bu yüzden 10 bin ve 20 binde fiyat farkı olmuyor ve 450 civarı bakım ücreti alıyorlar..

    aracom 2008 s40 1.6d



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi necrophilia -- 19 Nisan 2009; 11:36:20 >



  • Bostancı Otosanayi'de VOLCITY var, uzak durun!

    80.000 bakımında yağ filitresini tam sıkamadığından araç baya bir yağ akıtmış, ben de farketmedim.
    90.000'e parçaları alıp tanıdık ustaya götürdüm ve sonuç : Motorda 2ltden biraz fazla yağ kalmış. Araç uyarı da vermedi. Damlama damlama yağ azalmış, motoru elimize alıyorduk az kalsın.

    Bostancı Volcity.. Fiyatı uygundu gittik, patladık.

    Yetkili servisler artık kabaca 6 yaştan daha eski aracı olan Volvocuları görmek istemiyor. Y servisler S90, XC90 dolu. Çoğu şirket adına kayıtlı ve şoförlü. Şoför sabah aracı bırakıyor, akşam şirket adına kesilen faturayı alıp çıkıyor. Fatura şirket adına kesildiği için niye fazla, bu ne vs diyen yok. Y servisler de bundan çok memnun. O yüzden arada eski model Volvo binen biri geldi mi, yüzüne bile bakmak istemiyorlar. Hepsinde, şimdi bu soru sorar, pahalı bulur, sorgular vs bakışı var. Aracın model yılına bakılmaksızın 2 milyonluk araca da 200 bin tllik araca da aynı ücret seviyesinden hizmet verildiği için (ki bunda bir gariplik yok tabii) siz de zaten gitmek istemezsiniz :))

    Syn ssözen o zamanlar servislerden sorumlu genel müdürdü. Şimdi genel müdür oldu. Burayı okuduğundan eminim ama yazmıyor. Yazmamasıda normal hak veriyorum. Belki özekden sizle irtibata geçebilir.

    Forumun en eskikerinden biriyim eskiker bilir servis mücadekesini çok verdim. Artık servislerle ilgili çok yazmıyorum. Eksikler çok fazla lakin ya beceremiyorlar ya da ellerinden gelen bu kadar. Bence ikinci şık.

    Beğenmediğiniz fiat ve renaultta tüm servislerde aynı yağ selina ve elf kullanılır.
    Volvoda castrol, shell ve mobil kullanılır. Yağ markasını değiştirmek araçlar için istenen bir durum değildir. Değiştirilirse fulash işlemi yapılmalıdır.
    Servisler arasında aynı bakım için fiyat farkı 500 tl ye kadar çıkmaktadır. Bu da her seferinde kazıklandım mı acaba diye insanı düşündürmektedir.
    Ben tüm bunları görerek 1 yaşında aldığım aracımı servise götürmedim.(size de öyle yapın demiyorum)
    Ayrıca malesef tüm Türkiye'de ve tüm markalarda avrupa bakım aralıklarının neredeyse yarısında parça değişmektedir.
    Size tavsiyem aracı zor şartlarda kullanmıyorsanız eu katoloğunu bulun ve orda ki değişimlere uyun emin olun bugüne kadar ben hiçbir sorunla karşılaşmadım.(19 yıldır volvom var)
    Para ve araç sizin benim ki sadece tavsiye. Ama 20 binde ki aracın iridium( normal bujilerden 2 kat uzun ömürlüdür) bujilerini değiştirmeye kalkan servisleri duydukça bunlar ithal parça milli servetimizi(paramızı) çöpe atıyoruz diyorum.
    arkadaşlar bu geçtiğimiz cumartesi aracımı ilk bakımı için Antalya otokoç a götürdüm Antalya da olan arkadaşlara kesinlikle tavsiye ederim Ardahan Bey gayet ilgili Ahmet usta da öyle içerde oturup çay kahve içmektense Ahmet ustanın yanında beraber sohbet ederek işlemleri tamamladık ben kafama takılanları sordum birazda meraklı olduğumdan inşallah sıkmamışımdır. sağolsun tek tek baktı araca, parçalara değişmesi gerekmeyen parçaları banada gösterdi. içerde otursam tek başıma fena sıkılırdım böyle zaman nası geçti anlamadım bile. faturada sürprizlerle de karşılaşmadık ne konuşulduysa o yapıldı.
  • s40 1.6d 2008 model aracımın 20000 bakımı 441 tl tuttu , ben de 650 li rakamlar duymuştum , serviste bunu sordum,biraz abartı fiyatmış dedi adam.
    ilk bakımımda 343 tl tutmuştu.

    yalnız 20000 bakımında : polen ,yağ,yağ filtresi ,mazot filtresi bir kaç bir şey daha vardı 10000 bakımınına göre fazladan bir iki filtre daha değişiyor.
  • bakımlarını orjinal servistemi yaptırdın.. anlamadım da onlar 650 diyipte kendilerini mi yalanladılar yani ??

    20 bin bakımda extradan hava filtresi ve polen filtresi değişiyor ve bundan dolayı 80 milyon daha fazla servis ücretide alıyorlar

    335 , 560 milyon 10 ve 20 bin bakımları ,, bunlara kdv eklenicek %18 ama şu anda %10 luk indirim kampanyası var ve malum değişken bir euro değeri o ..

    Nerde bakımı yaptırdığını öğrenebilirsem sevinirim birde..
  • yok 600 650 gibi bir yerlerde birisi demişti diye aklımda kalmıştı.

    Onlara ben bu kadar tutacak zannediyodum diyince onlar abartıymış o kadar tutmaz dedi.

    yetkili serviste yaptırdım.Ankara da İstanbul yolundaki Volanda.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fiesta80

    s40 1.6d 2008 model aracımın 20000 bakımı 441 tl tuttu , ben de 650 li rakamlar duymuştum , serviste bunu sordum,biraz abartı fiyatmış dedi adam.
    ilk bakımımda 343 tl tutmuştu.

    yalnız 20000 bakımında : polen ,yağ,yağ filtresi ,mazot filtresi bir kaç bir şey daha vardı 10000 bakımınına göre fazladan bir iki filtre daha değişiyor.


    Selamlar,
    benim aracım da s40 1.6D. 10 bin km bakımını önümüzdeki hafta yaptırmayı düşünüyorum.
    %10 luk bir indirimden bahsetmişsiniz. ne zamana kadar geçerli acaba bu indirim biliyor musunuz?
    sanırım 10 bin bakımda yağ değişimi, yağ filtresi, hava filtresi, mazot filtresi var.
    bunun dışında rot-balans kontrolü ve gerekli ise düzeltilmesi vb işlemler var mı?
  • Merhaba Arkadaşlar,

    1,6 Dizellerin 10.000 km periyodik bakımları sevislerde KDV dahil 450 TL civarında tutuyor. Benim aracın garantisi yılbaşında bitti. Malzemeleri kendim alarak, yıllardır işlerimi yapan bir ustada 60.000 km bakımını yaptırdım, ilave olarak 1 ön teker bilyasını ve fren hidroliğini değiştirttim, EGR valfini iptal ettirdim;

    Yağ Castrol Edge 0W30 75 TL. (Tam sentetik)
    Polen, hava, yağ filtreleri 50 TL. (3 filtre toplamı)
    Fren hidroliği Mobil DOT 4 8 TL.
    Ön teker bilyası FAG 120 TL. (Poryalı bilya)

    2 kişi yaklaşık 4 saat uğraştılar, 120 TL işçilik verdim.

    Garantisi bitmiş araçları periyodik bakım için servise götürmek bana pek mantıklı gelmiyor. Güvenebileceğiniz iyi bir ustanız var ise 1/3 fiyata halledebilirsiniz.
    Not: Yukarıdaki malzeme fiyatları KDV dahil, işçilik KDV hariçtir. Servis fiyatında yakıt filtresi var ama polen filtresi yok. Yakıt filtresini her 10.000 de değil de 30.000 de bir değiştirmeyi düşünüyorum.

    Umarım bakım yaptıracak arkadaşlara yararlı olur.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ROADEVIL


    quote:

    Orjinalden alıntı: fiesta80

    s40 1.6d 2008 model aracımın 20000 bakımı 441 tl tuttu , ben de 650 li rakamlar duymuştum , serviste bunu sordum,biraz abartı fiyatmış dedi adam.
    ilk bakımımda 343 tl tutmuştu.

    yalnız 20000 bakımında : polen ,yağ,yağ filtresi ,mazot filtresi bir kaç bir şey daha vardı 10000 bakımınına göre fazladan bir iki filtre daha değişiyor.


    Selamlar,
    benim aracım da s40 1.6D. 10 bin km bakımını önümüzdeki hafta yaptırmayı düşünüyorum.
    %10 luk bir indirimden bahsetmişsiniz. ne zamana kadar geçerli acaba bu indirim biliyor musunuz?
    sanırım 10 bin bakımda yağ değişimi, yağ filtresi, hava filtresi, mazot filtresi var.
    bunun dışında rot-balans kontrolü ve gerekli ise düzeltilmesi vb işlemler var mı?



    5 mart a kadar zannedersem .. arayıp sorabilirsiniz.
    Rot balans ı siz istemezseniz yapmıyorlar




  • quote:

    Orjinalden alıntı: fiesta80

    yok 600 650 gibi bir yerlerde birisi demişti diye aklımda kalmıştı.

    Onlara ben bu kadar tutacak zannediyodum diyince onlar abartıymış o kadar tutmaz dedi.

    yetkili serviste yaptırdım.Ankara da İstanbul yolundaki Volanda.



    hmm volcar baya bir para alıyor o zaman ... çünkü 20 bin bakımı 561 milyon + kdv (bugünkü kurdan)
  • ilk bakımım da 343 tl tutmuştu .Her defasında karlı çıkmışım sanırım

    bir de yukarda arkadaşımızın dediği gibi garanti bittikten sonra servise götürmek gereksiz.Ben de aynı şekilde başka yere götürücem ama ankara da nereye götürebilirim bilmiyorum.
    Yalnız şaşmazda oldukça büyük bir volvo servisi açılmış ,sitesini falan iş yerimdeki bilgisayarımda sık kullanılanlara ekledim .Orayı garanti bittikten sonra bir deniycem.yaklaşık 2000 metre kare yerimiz var falan filan diyorlar, yanlışım olabilir, bir de sitesinden anladığım kadarı ile boş adamlar değiller.Aklınızda bulunsun.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mmusluer

    Merhaba Arkadaşlar,

    1,6 Dizellerin 10.000 km periyodik bakımları sevislerde KDV dahil 450 TL civarında tutuyor. Benim aracın garantisi yılbaşında bitti. Malzemeleri kendim alarak, yıllardır işlerimi yapan bir ustada 60.000 km bakımını yaptırdım, ilave olarak 1 ön teker bilyasını ve fren hidroliğini değiştirttim, EGR valfini iptal ettirdim;

    Yağ Castrol Edge 0W30 75 TL. (Tam sentetik)
    Polen, hava, yağ filtreleri 50 TL. (3 filtre toplamı)
    Fren hidroliği Mobil DOT 4 8 TL.
    Ön teker bilyası FAG 120 TL. (Poryalı bilya)

    2 kişi yaklaşık 4 saat uğraştılar, 120 TL işçilik verdim.

    Garantisi bitmiş araçları periyodik bakım için servise götürmek bana pek mantıklı gelmiyor. Güvenebileceğiniz iyi bir ustanız var ise 1/3 fiyata halledebilirsiniz.
    Not: Yukarıdaki malzeme fiyatları KDV dahil, işçilik KDV hariçtir. Servis fiyatında yakıt filtresi var ama polen filtresi yok. Yakıt filtresini her 10.000 de değil de 30.000 de bir değiştirmeyi düşünüyorum.

    Umarım bakım yaptıracak arkadaşlara yararlı olur.



    hocam bu dediğin işlemleri iki kişi 4 saatte yaptılarsa bence ilk kez bi otomobil kaputu açmışlardır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gajiin


    quote:

    Orjinalden alıntı: mmusluer

    Merhaba Arkadaşlar,

    1,6 Dizellerin 10.000 km periyodik bakımları sevislerde KDV dahil 450 TL civarında tutuyor. Benim aracın garantisi yılbaşında bitti. Malzemeleri kendim alarak, yıllardır işlerimi yapan bir ustada 60.000 km bakımını yaptırdım, ilave olarak 1 ön teker bilyasını ve fren hidroliğini değiştirttim, EGR valfini iptal ettirdim;

    Yağ Castrol Edge 0W30 75 TL. (Tam sentetik)
    Polen, hava, yağ filtreleri 50 TL. (3 filtre toplamı)
    Fren hidroliği Mobil DOT 4 8 TL.
    Ön teker bilyası FAG 120 TL. (Poryalı bilya)

    2 kişi yaklaşık 4 saat uğraştılar, 120 TL işçilik verdim.

    Garantisi bitmiş araçları periyodik bakım için servise götürmek bana pek mantıklı gelmiyor. Güvenebileceğiniz iyi bir ustanız var ise 1/3 fiyata halledebilirsiniz.
    Not: Yukarıdaki malzeme fiyatları KDV dahil, işçilik KDV hariçtir. Servis fiyatında yakıt filtresi var ama polen filtresi yok. Yakıt filtresini her 10.000 de değil de 30.000 de bir değiştirmeyi düşünüyorum.

    Umarım bakım yaptıracak arkadaşlara yararlı olur.



    hocam bu dediğin işlemleri iki kişi 4 saatte yaptılarsa bence ilk kez bi otomobil kaputu açmışlardır.


    Belkide oyledir. Sizin dukkanin adresini verinde bir sonraki bakimda sizin dukkana getireyim araci.




  • Selamlar,
    2009 s40 1.6D 10bin km bakımını bugün yaptırdım.
    Motor yağı (Castrol SLX Professional 0W-30 Longtech for Volvo cars) (sadece bazı yetkili servislerde var, Castrol'ün Volvo'nun turbo dizel araçları için geliştirdiği bir yağ, A5/B5 spesifikasyonunu sağlıyor) (örneğin Castrol Edge 0W-30 tam anlamıyla uyumlu ve tavsiye edilen,istenen yağ değil)
    Mazot filtresi
    Yağ filtresi
    Hava filtresi
    Silecek suyu
    conta, tapa vs sarf malzemeleri.
    işçilik masrafı.

    Birde aldığımdan beri not aldığım bazı ufak tefek sorunlar veya sorularım vardı. %80-90 oranında tatmin oldum.
    Birinci konu:
    2.ci ve 3. cü viteslerde 3700-5000 devirlere çıkmam gerektiğinde vitesin altından veya orta konsolun oradan gelen zırıltı sesi vardı. Servis bu sesi teşhis ediyor, pek çok müşterinin de bu konuda şikayetleri olduğunu biliyorlar. Aracın dizel olması ve doğası gereği titreşimli bir çalışması olmasından dolayı bu titreşimin normal olduğunu söylüyorlar. Motorun titreşiminin aracın pekçok parçası tarafından sönümlendiğini, bahsettiğim bölgedeki orta konsolun altından uzanan bazı aktarma telleri, birimleri vs ve vites mekanizmasının bazı parçalarının ise belli rezonanstan sonra bu titreşimime maruz kaldığını ve bu sesin engellenemediğini söylediler. Önlem veya çözüm olarak bazı araç sahiplerinin ısrarlı çabaları sonucu orta konsolu söltürdüklerini, ilgili parçaları yağlamak ve sıkılaştırmak suretiyle sesi azalttıklarını ama daha sonradan sesin tekrar oluştuğunu söylediler.
    Aslında kesinlikle rahatsız edici bir durum değil, zaten bu devirlere çıkmak çoğu zaman gereksiz, açıklamayı mantıklı bulduğum ve konsolun sökülecek olması vs nedenler beni bundan vazgeçirdi.
    İkinci konu:
    Sağ arka amörtisör tarafından gelen gıcırtı sesi idi. Servis diğer müşterilerden bu durumu da biliyor. yapılan işlem takozların ve bağlantı elemanlarının özel bir yağ ile (özel diyorlar ama sanırım gres yağı) yağlanması. belli yol şartlarında gelen bu sesin kesilip kesilmediğini ilerleyen günlerde gözlemleyeceğim.

    diğer sorduklarım, Direksiyon sisteminin hidrolik veya elektro hidrolik den hangisi olduğu idi. 1.6 benzinliler hidrolik, 1.6D ve diğer tümü elektro hidrolik.
    20km/h hızlar ve altında yapılan manevralarda (özellikle park ederken) direksiyon yaklaşık 2 tam turda (en sağdan en sola) dönüşünü tamamlıyor.
    Diğer bir anlatımla direksiyon Sistemi direksiyon simidinin dönme açısını aracın hızına göre ayarlıyor. Düşük hızlarda direksiyon simidinin kilitten kilide iki dönüşü yetiyor, yüksek hızlarda ise dönme açısını arttırarak daha akıcı bir sürüş sağlıyor. Bunu öğrenmiş oldum, güzel bir özellik.

    Far yıkama sistemi sağ taraftan ilginç bir ses çıkarıyordu, basınç pompasının sağ tarafta oluşundan kaynaklanıyormuş.

    Motorda kullanılan yağ normalde 20bin km ve hatta daha fazla gidecek kadar kaliteli tam sentetik bir yağ. Avrupa emisyon normlarını karşılayan, temizleyici katkılı, dizellerin saldığı partikülleri kimyasal olarak bozan içerenleri var. Arabanın garantisi bittiğinde bakım aralıklarını 15-20 bine çıkartmayı düşünüyorum.

    Son olarak tutarı yazayım: kdv dahil 435 YTL. Yüksek tutan kalemler yağ ve mazot filtresi ve kısmen işçilik. Fiyat bence makulün üzerinde.
    20bin bakımında ek olarak polen filtresi değişecek. İşçilik hariç herşeyin euro ile belirlendiği fiyatlandırmada bakalım 20bin bakımı ne kadar tutacak?

    sorusu olan olursa cevaplandırmaya çalışırım.

    Herkese sevgiler.




  • Geçmiş olsun. Rakam uçuk değil. Ben benzinli Golfümün 40 bin bakımına 2004 yılında General Servis'te 650 tl ödemiştim. Servis işini bilen kişilerden oluşuyor gibi, hangisine gittiniz?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ROADEVIL



    diğer sorduklarım, Direksiyon sisteminin hidrolik veya elektro hidrolik den hangisi olduğu idi. 1.6 benzinliler hidrolik, 1.6D ve diğer tümü elektro hidrolik.
    20km/h hızlar ve altında yapılan manevralarda (özellikle park ederken) direksiyon yaklaşık 2 tam turda (en sağdan en sola) dönüşünü tamamlıyor.
    Diğer bir anlatımla direksiyon Sistemi direksiyon simidinin dönme açısını aracın hızına göre ayarlıyor. Düşük hızlarda direksiyon simidinin kilitten kilide iki dönüşü yetiyor, yüksek hızlarda ise dönme açısını arttırarak daha akıcı bir sürüş sağlıyor. Bunu öğrenmiş oldum, güzel bir özellik.



    şu direksiyon sistemi hakkına bilgiyi başka bir kaynaktan çek ettiniz mi acaba.

    çünkü söylediğiniz şey için ayrı bir dişli sistemi gerekli ve şu anda sadece bmw bazı üst düzey modellerinde kullanılan bir sistem.

    www.volvoclub.org.uk/tech/S40MY2005-SuspensionSteering.pdf

    bu linkte direksiyn sisteminin tüm özellikleri belirtilmiş ama söylediğiniz gibi bir şeyden bahsedilmiyor.

    bu arada fiyat konusunu pas geçersek genel olarak servisin hizmet kalitesi, işe hakimiyeti, bilgi beceri durumları vs konularda memnun kaldınız mı acaba?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ROADEVIL
    Birinci konu:
    2.ci ve 3. cü viteslerde 3700-5000 devirlere çıkmam gerektiğinde vitesin altından veya orta konsolun oradan gelen zırıltı sesi vardı.
    İkinci konu:
    Sağ arka amörtisör tarafından gelen gıcırtı sesi idi. Servis diğer müşterilerden bu durumu da biliyor. yapılan işlem takozların ve bağlantı elemanlarının özel bir yağ ile (özel diyorlar ama sanırım gres yağı) yağlanması. belli yol şartlarında gelen bu sesin kesilip kesilmediğini ilerleyen günlerde gözlemleyeceğim.


    bu sorunlar bende de var 2. viteste 4000 e kadar çıktığımda zırıldıyor ,ben konsolun arkasındaki(boş kısımı kastediyorum) kapağı çıkardım ,çıkarması çok kolay , orda ikinci vitese taktığımda ne oluyor diye baktım ,mekanizmayı görüyorsun zaten ,bir mil ileri geri hareket ediyor ,orayı hepsiburada.com dan aldığım özel bir gres yağı ile yağladım ancak denemedim ,4000 devir gerekli olduğu bir durumda bakalım gelecek mi görücez o zaman .

    ikinci sorunsa benim bu araba ile ilgili en büyük ve hala hallettiremediğim sorun.Aynen arka sağ taraftan geliyor.(Ama gıcırtı sesi değil benim ki , sanki bir şeyler boşluktaymış gibi)
    ikinci bakım için gittiğimde test sürüşüne çıktık , arkadaş sağolsun çok ilgilendi ,amortisör takozunun üstüne bir adet daha pul koydum , boşluk varsa ondan yapar dedi ,ikinci test sürüşüne çıktık bir baktım ses falan yok acaip sevindim ancak diş ağrısı - dişçi hesabı aldım geldim eve ,şimdi yine o ses var ancak ben hala o tarafta bulunan kelebek camı ,bagaj ,koltuk kısımlarındaki döşemelerden şüpheleniyorum , sanki sağ arka, bir kasisten geçince, bu parçalardan biri ya da bir kaçı esnemeden dolayı bir ses çıkarıyormuş gibi bir türlü amortisörden gelebileceğine inandıramıyorum kendimi ama hep amortisör takozuna bakıyorlar her defasında.

    Allah rızası için bu sesten başka şikayetçi olan ve hallettiren birisi varsa yazsın .

    Sen de arka sağdan dediğine göre bu durum kronik bir problem.
    zırıltı olayı değilde tek sıkıntım bu ,bu ses bir geçse en ufak bir şikayetim kalmayacak .




  • quote:

    Orjinalden alıntı: fiesta80


    quote:

    Orjinalden alıntı: ROADEVIL
    Birinci konu:
    2.ci ve 3. cü viteslerde 3700-5000 devirlere çıkmam gerektiğinde vitesin altından veya orta konsolun oradan gelen zırıltı sesi vardı.
    İkinci konu:
    Sağ arka amörtisör tarafından gelen gıcırtı sesi idi. Servis diğer müşterilerden bu durumu da biliyor. yapılan işlem takozların ve bağlantı elemanlarının özel bir yağ ile (özel diyorlar ama sanırım gres yağı) yağlanması. belli yol şartlarında gelen bu sesin kesilip kesilmediğini ilerleyen günlerde gözlemleyeceğim.


    bu sorunlar bende de var 2. viteste 4000 e kadar çıktığımda zırıldıyor ,ben konsolun arkasındaki(boş kısımı kastediyorum) kapağı çıkardım ,çıkarması çok kolay , orda ikinci vitese taktığımda ne oluyor diye baktım ,mekanizmayı görüyorsun zaten ,bir mil ileri geri hareket ediyor ,orayı hepsiburada.com dan aldığım özel bir gres yağı ile yağladım ancak denemedim ,4000 devir gerekli olduğu bir durumda bakalım gelecek mi görücez o zaman .

    ikinci sorunsa benim bu araba ile ilgili en büyük ve hala hallettiremediğim sorun.Aynen arka sağ taraftan geliyor.(Ama gıcırtı sesi değil benim ki , sanki bir şeyler boşluktaymış gibi)
    ikinci bakım için gittiğimde test sürüşüne çıktık , arkadaş sağolsun çok ilgilendi ,amortisör takozunun üstüne bir adet daha pul koydum , boşluk varsa ondan yapar dedi ,ikinci test sürüşüne çıktık bir baktım ses falan yok acaip sevindim ancak diş ağrısı - dişçi hesabı aldım geldim eve ,şimdi yine o ses var ancak ben hala o tarafta bulunan kelebek camı ,bagaj ,koltuk kısımlarındaki döşemelerden şüpheleniyorum , sanki sağ arka, bir kasisten geçince, bu parçalardan biri ya da bir kaçı esnemeden dolayı bir ses çıkarıyormuş gibi bir türlü amortisörden gelebileceğine inandıramıyorum kendimi ama hep amortisör takozuna bakıyorlar her defasında.

    Allah rızası için bu sesten başka şikayetçi olan ve hallettiren birisi varsa yazsın .

    Sen de arka sağdan dediğine göre bu durum kronik bir problem.
    zırıltı olayı değilde tek sıkıntım bu ,bu ses bir geçse en ufak bir şikayetim kalmayacak .



    bence asıl problem arabanın motor-rüzgar-yol sesi izolasyonunun çok iyi olması.

    perdeleyecek başka ses olmayınca her türlü ufak tefek titreşim duyulur hale geliyor. :)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84


    quote:

    Orjinalden alıntı: fiesta80


    quote:

    Orjinalden alıntı: ROADEVIL
    Birinci konu:
    2.ci ve 3. cü viteslerde 3700-5000 devirlere çıkmam gerektiğinde vitesin altından veya orta konsolun oradan gelen zırıltı sesi vardı.
    İkinci konu:
    Sağ arka amörtisör tarafından gelen gıcırtı sesi idi. Servis diğer müşterilerden bu durumu da biliyor. yapılan işlem takozların ve bağlantı elemanlarının özel bir yağ ile (özel diyorlar ama sanırım gres yağı) yağlanması. belli yol şartlarında gelen bu sesin kesilip kesilmediğini ilerleyen günlerde gözlemleyeceğim.


    bu sorunlar bende de var 2. viteste 4000 e kadar çıktığımda zırıldıyor ,ben konsolun arkasındaki(boş kısımı kastediyorum) kapağı çıkardım ,çıkarması çok kolay , orda ikinci vitese taktığımda ne oluyor diye baktım ,mekanizmayı görüyorsun zaten ,bir mil ileri geri hareket ediyor ,orayı hepsiburada.com dan aldığım özel bir gres yağı ile yağladım ancak denemedim ,4000 devir gerekli olduğu bir durumda bakalım gelecek mi görücez o zaman .

    ikinci sorunsa benim bu araba ile ilgili en büyük ve hala hallettiremediğim sorun.Aynen arka sağ taraftan geliyor.(Ama gıcırtı sesi değil benim ki , sanki bir şeyler boşluktaymış gibi)
    ikinci bakım için gittiğimde test sürüşüne çıktık , arkadaş sağolsun çok ilgilendi ,amortisör takozunun üstüne bir adet daha pul koydum , boşluk varsa ondan yapar dedi ,ikinci test sürüşüne çıktık bir baktım ses falan yok acaip sevindim ancak diş ağrısı - dişçi hesabı aldım geldim eve ,şimdi yine o ses var ancak ben hala o tarafta bulunan kelebek camı ,bagaj ,koltuk kısımlarındaki döşemelerden şüpheleniyorum , sanki sağ arka, bir kasisten geçince, bu parçalardan biri ya da bir kaçı esnemeden dolayı bir ses çıkarıyormuş gibi bir türlü amortisörden gelebileceğine inandıramıyorum kendimi ama hep amortisör takozuna bakıyorlar her defasında.

    Allah rızası için bu sesten başka şikayetçi olan ve hallettiren birisi varsa yazsın .

    Sen de arka sağdan dediğine göre bu durum kronik bir problem.
    zırıltı olayı değilde tek sıkıntım bu ,bu ses bir geçse en ufak bir şikayetim kalmayacak .



    bence asıl problem arabanın motor-rüzgar-yol sesi izolasyonunun çok iyi olması.

    perdeleyecek başka ses olmayınca her türlü ufak tefek titreşim duyulur hale geliyor. :)





    gerçekten de öyle.
    Geçenlerde kuzenim onca uyarıma rağmen 2004 model daha 20000 km de çok temiz diye megane2 sedan aldı.Bende de daha önce megane 2 hb 2004 model araç vardı.
    Bir yere giderken aracı ben kullandım .Volvo dan sonra Allahım o ne öle ben 4 sene bu arabayı mı kullanımışım dedim ,aklına gelen her yerden ses geliyor , göğüs bölümünün her parçası ses yapıyor , kapılar ,sunroof, arka kısım , her yerden ses geliyor ,sanki arabada bir bütünlük yok , her parçası ayrı hareket ediyormuş gibiydi.
    Volvo ya alışınca böyle oluyor demek ki ,en ufak sese dikkat eder oldum artık napıcam bilmem ,yavaş yavaş ben de fobi olmaya başladı.
    Eşim gördün mü ses nasıl oluyormuş ,artık arabanın orasını burasını kurcalamaktan vazgeç dedi ama işte takıntı




  • quote:

    Orjinalden alıntı: hesheit

    Geçmiş olsun. Rakam uçuk değil. Ben benzinli Golfümün 40 bin bakımına 2004 yılında General Servis'te 650 tl ödemiştim. Servis işini bilen kişilerden oluşuyor gibi, hangisine gittiniz?


    Selam Hesheit,
    Servis olması gerektiği gibi düzenli, disiplinli.
    Ben servise giderken en azından ilk bakımda arabanın yanında neler yapılırken gözlemlemek istediğimi söylemiştim.
    Kural olarak uygun olmadığını söyleselerde sağolsunlar ısrar edince aşağıya inmeme izin verdiler.
    Aklımdaki 8-9 soruyu da Teknik servis müdürü gayet net yanıtladı.
    Aracın bakımı ile başından sonuna kadar (yağ ve parça değişimi, diagnostic vs.) 1 teknisyen ilgileniyor.
    Son derece titiz ve temiz çalıştı arkadaş, birkaç soru dışında rahatsız etmedim zaten çalışırken, sadece seyrettim.
    birbuçuk saat kadar sürdü toplam işlem.
    Aracı aldığım yetkili servis olan Grup-istanbul a götürdüm.

    sevgiler.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: fiesta80


    quote:

    Orjinalden alıntı: ROADEVIL
    Birinci konu:
    2.ci ve 3. cü viteslerde 3700-5000 devirlere çıkmam gerektiğinde vitesin altından veya orta konsolun oradan gelen zırıltı sesi vardı.
    İkinci konu:
    Sağ arka amörtisör tarafından gelen gıcırtı sesi idi. Servis diğer müşterilerden bu durumu da biliyor. yapılan işlem takozların ve bağlantı elemanlarının özel bir yağ ile (özel diyorlar ama sanırım gres yağı) yağlanması. belli yol şartlarında gelen bu sesin kesilip kesilmediğini ilerleyen günlerde gözlemleyeceğim.


    bu sorunlar bende de var 2. viteste 4000 e kadar çıktığımda zırıldıyor ,ben konsolun arkasındaki(boş kısımı kastediyorum) kapağı çıkardım ,çıkarması çok kolay , orda ikinci vitese taktığımda ne oluyor diye baktım ,mekanizmayı görüyorsun zaten ,bir mil ileri geri hareket ediyor ,orayı hepsiburada.com dan aldığım özel bir gres yağı ile yağladım ancak denemedim ,4000 devir gerekli olduğu bir durumda bakalım gelecek mi görücez o zaman .

    ikinci sorunsa benim bu araba ile ilgili en büyük ve hala hallettiremediğim sorun.Aynen arka sağ taraftan geliyor.(Ama gıcırtı sesi değil benim ki , sanki bir şeyler boşluktaymış gibi)
    ikinci bakım için gittiğimde test sürüşüne çıktık , arkadaş sağolsun çok ilgilendi ,amortisör takozunun üstüne bir adet daha pul koydum , boşluk varsa ondan yapar dedi ,ikinci test sürüşüne çıktık bir baktım ses falan yok acaip sevindim ancak diş ağrısı - dişçi hesabı aldım geldim eve ,şimdi yine o ses var ancak ben hala o tarafta bulunan kelebek camı ,bagaj ,koltuk kısımlarındaki döşemelerden şüpheleniyorum , sanki sağ arka, bir kasisten geçince, bu parçalardan biri ya da bir kaçı esnemeden dolayı bir ses çıkarıyormuş gibi bir türlü amortisörden gelebileceğine inandıramıyorum kendimi ama hep amortisör takozuna bakıyorlar her defasında.

    Allah rızası için bu sesten başka şikayetçi olan ve hallettiren birisi varsa yazsın .

    Sen de arka sağdan dediğine göre bu durum kronik bir problem.
    zırıltı olayı değilde tek sıkıntım bu ,bu ses bir geçse en ufak bir şikayetim kalmayacak .



    Selamlar,
    evet bu durum kronik bir durum. daha önce de dediğim gibi servisler bu durumun farkında.
    ekteki resimde gösterdiğim noktadan bir ses oluşuyor.
    bu ses sanırım sol tarafdaki şasi yapısının sağ taraftakinden biraz farklı olmasından kaynaklanıyor olabilir.
    bu durum süspansiyonun çalışmasında sorun oluşturmuyor. zaten bu ses benim arabada sadece belli bozukluktaki yol yapısında oluyor.
    sanki sadece yokuş yukarı çıkarken ve ardı ardına küçük kasislerden oluşan (ondülin gibi) yollarda duyuyorum.
    2 gün önceki bakımdan sonra hiç duymadım bu arada, bunu da belirteyim.

    Neyse arkadaşlar, aslında çok uzatıyoruz konuyu.
    aslında gerçekten çok önemli sorunlar değil.
    Arabaya göstrerdiğim ilgi sonucunda Karımdan yakında ciddi bir ihtar almaktan korkuyorum.

    Sevgiler.




     Volvo bakım fiyatları




  • arkadaşlar sağ arkadan gelen ses olayı çözüldü ,
    amortisör arızalı çıktı,parça siparişi verildi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fiesta80 -- 28 Mart 2009; 14:04:45 >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.