Şimdi Ara

Volvo bakım fiyatları

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.873
Cevap
33
Favori
277.781
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bostancı Otosanayi'de VOLCITY var, uzak durun!

    80.000 bakımında yağ filitresini tam sıkamadığından araç baya bir yağ akıtmış, ben de farketmedim.
    90.000'e parçaları alıp tanıdık ustaya götürdüm ve sonuç : Motorda 2ltden biraz fazla yağ kalmış. Araç uyarı da vermedi. Damlama damlama yağ azalmış, motoru elimize alıyorduk az kalsın.

    Bostancı Volcity.. Fiyatı uygundu gittik, patladık.
  • Bostancı Otosanayi'de VOLCITY var, uzak durun!

    80.000 bakımında yağ filitresini tam sıkamadığından araç baya bir yağ akıtmış, ben de farketmedim.
    90.000'e parçaları alıp tanıdık ustaya götürdüm ve sonuç : Motorda 2ltden biraz fazla yağ kalmış. Araç uyarı da vermedi. Damlama damlama yağ azalmış, motoru elimize alıyorduk az kalsın.

    Bostancı Volcity.. Fiyatı uygundu gittik, patladık.

    Yetkili servisler artık kabaca 6 yaştan daha eski aracı olan Volvocuları görmek istemiyor. Y servisler S90, XC90 dolu. Çoğu şirket adına kayıtlı ve şoförlü. Şoför sabah aracı bırakıyor, akşam şirket adına kesilen faturayı alıp çıkıyor. Fatura şirket adına kesildiği için niye fazla, bu ne vs diyen yok. Y servisler de bundan çok memnun. O yüzden arada eski model Volvo binen biri geldi mi, yüzüne bile bakmak istemiyorlar. Hepsinde, şimdi bu soru sorar, pahalı bulur, sorgular vs bakışı var. Aracın model yılına bakılmaksızın 2 milyonluk araca da 200 bin tllik araca da aynı ücret seviyesinden hizmet verildiği için (ki bunda bir gariplik yok tabii) siz de zaten gitmek istemezsiniz :))

    Syn ssözen o zamanlar servislerden sorumlu genel müdürdü. Şimdi genel müdür oldu. Burayı okuduğundan eminim ama yazmıyor. Yazmamasıda normal hak veriyorum. Belki özekden sizle irtibata geçebilir.

    Forumun en eskikerinden biriyim eskiker bilir servis mücadekesini çok verdim. Artık servislerle ilgili çok yazmıyorum. Eksikler çok fazla lakin ya beceremiyorlar ya da ellerinden gelen bu kadar. Bence ikinci şık.

    Beğenmediğiniz fiat ve renaultta tüm servislerde aynı yağ selina ve elf kullanılır.
    Volvoda castrol, shell ve mobil kullanılır. Yağ markasını değiştirmek araçlar için istenen bir durum değildir. Değiştirilirse fulash işlemi yapılmalıdır.
    Servisler arasında aynı bakım için fiyat farkı 500 tl ye kadar çıkmaktadır. Bu da her seferinde kazıklandım mı acaba diye insanı düşündürmektedir.
    Ben tüm bunları görerek 1 yaşında aldığım aracımı servise götürmedim.(size de öyle yapın demiyorum)
    Ayrıca malesef tüm Türkiye'de ve tüm markalarda avrupa bakım aralıklarının neredeyse yarısında parça değişmektedir.
    Size tavsiyem aracı zor şartlarda kullanmıyorsanız eu katoloğunu bulun ve orda ki değişimlere uyun emin olun bugüne kadar ben hiçbir sorunla karşılaşmadım.(19 yıldır volvom var)
    Para ve araç sizin benim ki sadece tavsiye. Ama 20 binde ki aracın iridium( normal bujilerden 2 kat uzun ömürlüdür) bujilerini değiştirmeye kalkan servisleri duydukça bunlar ithal parça milli servetimizi(paramızı) çöpe atıyoruz diyorum.
    arkadaşlar bu geçtiğimiz cumartesi aracımı ilk bakımı için Antalya otokoç a götürdüm Antalya da olan arkadaşlara kesinlikle tavsiye ederim Ardahan Bey gayet ilgili Ahmet usta da öyle içerde oturup çay kahve içmektense Ahmet ustanın yanında beraber sohbet ederek işlemleri tamamladık ben kafama takılanları sordum birazda meraklı olduğumdan inşallah sıkmamışımdır. sağolsun tek tek baktı araca, parçalara değişmesi gerekmeyen parçaları banada gösterdi. içerde otursam tek başıma fena sıkılırdım böyle zaman nası geçti anlamadım bile. faturada sürprizlerle de karşılaşmadık ne konuşulduysa o yapıldı.
  • Yetkili servisler artık kabaca 6 yaştan daha eski aracı olan Volvocuları görmek istemiyor. Y servisler S90, XC90 dolu. Çoğu şirket adına kayıtlı ve şoförlü. Şoför sabah aracı bırakıyor, akşam şirket adına kesilen faturayı alıp çıkıyor. Fatura şirket adına kesildiği için niye fazla, bu ne vs diyen yok. Y servisler de bundan çok memnun. O yüzden arada eski model Volvo binen biri geldi mi, yüzüne bile bakmak istemiyorlar. Hepsinde, şimdi bu soru sorar, pahalı bulur, sorgular vs bakışı var. Aracın model yılına bakılmaksızın 2 milyonluk araca da 200 bin tllik araca da aynı ücret seviyesinden hizmet verildiği için (ki bunda bir gariplik yok tabii) siz de zaten gitmek istemezsiniz :))

  • gençFB159753 G kullanıcısına yanıt
    15 günlük üyesiniz 4 mesajınız var hepsi de emrecan volvo florya’nın reklamını yapmak için yazılmış. Bu tür reklam kokan hareketleri kimse yutmaz burda demiştim size beyhude bu çabalarınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jhudaverdi

    Gerçekten de Volvo gibi bir markaya yakışmayan, dahası Arkas gibi Kurusal Servislere de bulaşan ve markanın müşteri gözündeki değerini büyük oranda düşürüp ilk fırsatta (garanti bitince) özel servislere kaçmalarına neden olan yaklaşımlar bunlar :( Volvo Türkiye bu soruna bir çözüm bulur mu ya da bu olay ilgililerin önüne gider mi mi emin değilim ama Sayın Sabri Bey (@ssozen11) buradan sesimizi duyarsa en azından mantıklı bir açıklama yapar diye düşünüyorum. Kendisi daha önceden gördüğüm kadarıyla müşteri şikayetlerine son derece hassas yaklaşan biri

    Alıntıları Göster
    Syn ssözen o zamanlar servislerden sorumlu genel müdürdü. Şimdi genel müdür oldu. Burayı okuduğundan eminim ama yazmıyor. Yazmamasıda normal hak veriyorum. Belki özekden sizle irtibata geçebilir.

    Forumun en eskikerinden biriyim eskiker bilir servis mücadekesini çok verdim. Artık servislerle ilgili çok yazmıyorum. Eksikler çok fazla lakin ya beceremiyorlar ya da ellerinden gelen bu kadar. Bence ikinci şık.

    Beğenmediğiniz fiat ve renaultta tüm servislerde aynı yağ selina ve elf kullanılır.
    Volvoda castrol, shell ve mobil kullanılır. Yağ markasını değiştirmek araçlar için istenen bir durum değildir. Değiştirilirse fulash işlemi yapılmalıdır.
    Servisler arasında aynı bakım için fiyat farkı 500 tl ye kadar çıkmaktadır. Bu da her seferinde kazıklandım mı acaba diye insanı düşündürmektedir.
    Ben tüm bunları görerek 1 yaşında aldığım aracımı servise götürmedim.(size de öyle yapın demiyorum)
    Ayrıca malesef tüm Türkiye'de ve tüm markalarda avrupa bakım aralıklarının neredeyse yarısında parça değişmektedir.
    Size tavsiyem aracı zor şartlarda kullanmıyorsanız eu katoloğunu bulun ve orda ki değişimlere uyun emin olun bugüne kadar ben hiçbir sorunla karşılaşmadım.(19 yıldır volvom var)
    Para ve araç sizin benim ki sadece tavsiye. Ama 20 binde ki aracın iridium( normal bujilerden 2 kat uzun ömürlüdür) bujilerini değiştirmeye kalkan servisleri duydukça bunlar ithal parça milli servetimizi(paramızı) çöpe atıyoruz diyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    Edit: birde şu parası bol olanlar okumasın demişinya orda koptum :)




    gerçektende öyle yani, hakkımda olumsuz yorum yapacaklarına adım gibi emin olduğum için lütfen parası bol olanlar okumasın. onlar gitsin orjinal kutularında orjinal ürün alsınlar.

    ha öyle yapanlarada sonuna kadar saygı duyuyorum. sonuçta demokrasi denilen kavramın içinde gerçekliği arayan gelişmekte olan ülke insanıyız.

    dostum az kaldı, 3 yıl. kadar.

    bu haziranda sigorta acenteliği teknik personel eğitimi var, sonra sınav ve daha sonra teknik personel diploması, belgesi....

    kafama koyduğum iki meslek türü var....

    1- Sigorta acenteliği,

    2- Araştırma

    araştırma: kaza yapan otolar, şüpheli yangınlar, şüpheli ölümler (hayat sigortası) vs. şüpheli olan hayat ve hayat dışı sigorta dallarına ilişkin sigorta şirketlerinden bildirimi yapılan ve araştırılması istenen dosyaların gereğini yapmak.

    ör/ kaza yapan aracın sahibi kaskolu olsun, hileli bir durumu kasko şirketi genel merkezindeki hasar servisi bu tür araştırma şirketlerine dosyayı havale eder. Şüpheli bulduğu konuyu izah eden raporu ile birlikte. Araştırmacı sahaya iner ve yeteneklerini konuşturur. Tam benlik konular yani anlayacağın.

    sigortacılıkta kafama yatıyor, özellikle vatandaşı bilgilendirmek lazım. kasko yapılırken teminatların ne demek olduğunu bizim gibi gelişmekte olan ülke insanlarının %90 bilmiyor, ama kasko yaptırıyor. kaza başına gelincede bas bas bağırıyor. Tabi karşısında dev bir sigorta şirketi bilmem kaç tana avukat vs. yandım aney müziği arka fonda vs.

    benim anadolu kasko imm sigortası sınırsız, manevi tazminat sınırsız, pert hariç yaptığın 1 kaza hasarsızlık indirimini etkilemiyor vs.

    dün bir arkadaşım kasko yaptırmış, 50 bin tl. sınırlı teminatlı, Yeni araç aldı, dedim benden habersiz kasko yaparsan seni kızılcık sopası ile döverim diye. gülüyor.

    trafik sigortalarındada hasarsızlık indiriminizi mutlaka kontrol edin..... çok önemli.

    koru sigortadan asla yaptırmayın. dün gariban (800 tl. taksi şoförü) birinin trafik poliçesini gördüm. 100 tl. üyelik yaptırmış (zorunlu trafik poliçesine ek olarak) aracını satmış, 100 tl.sini geri alamıyor vs. cahillik çok kötü dostum çokkkkk.........

    işte böyle.....

    yeni işler, ufuklar, vatandaşı aydınlatacak, yardımcı olacak fikirler vs.......

    her kulun bir görevi var....

    bizimkiside bu olsa gerek...

    edit: 10 parmak seri yazdığım için yazmak benim için sorun olmuyor...)))))

    kendine iyi bak.. sevgiler...




  • merhabalar...

    2011 S40 D2 ile volvo ailesine katıldım..

    İzmir ilindeki özel servisler hakkında bilgi ve tavsiyesi olan volvo kullanıcılarının tavsiyelerini bekliyorum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korayesque

    Kimseyle tartışmaya girmek için yazmıyorum, ancak sadece Ford Türkiye sitesine bakmak bile Volvo'nun bakım politikasını sorgulamama yetiyor.

    http://www.ford.com.tr/ford-servis/bakim-ve-onarimlar

    Volvo S60 ile aynı şase ve aynı motora sahip, aynı ülke koşullarında kullanılan Mondeo'nun bakım aralıkları 15.000km, yakıt filtresi de iki bakımda bir değişiyor. Benim yeni aldığım 2011 model S60'ın yakıt filtresi serviste her 10.000km'de bir değişmiş. Yani normalden 3 kat fazla sıklıkta değişmiş ki bu hem çevreye hem de milli ekonomiye zarar. Yağ ve diğer filtreler de Ford'un önerisinden 1.5 kat sık değişmiş. Bu da ekonomimize ve çevremize zarar.

    Bu arada Ford İngiltere daha önce sunduğum Volvo İngiltere ile aynı servis aralığını öneriyor. Ford Türkiye'nin önerisi yine de makul.

    Lütfen bu duyarlılığımızı ve sorgulayıcı yaklaşımımızı pintilik ya da ucuzluk olarak algılamayın. Ben de servise gitmek isterim, çünkü sürekli aynı araçlar ile ilgilenen bir teknisyenin daha temiz ve doğru iş yapacağını düşünüyorum. Ama çevreye ve ülke ekonomisine de önem veriyorum.

    Bu konuyu Volvo Türkiye'ye hiç soran oldu mu? Garanti dolduktan sonra servise kendi isteğimize göre bir bakım takvimi uygulayabiliyor muyuz? Türkiye'de servis yazılım güncellemelerini İngiltere'deki gibi ücretsiz yapıyor mu?

    Saygılar,

    Koray



    Neler yazdık koray bey
    Yıllar önce burada yazan bir volvo yetkilisi vardı onlarca soru yönelttim, onun şakşakçılarındanda tepkiler aldım
    Sorularım şunlardı
    1. Aynı motoru kullanan ford bakımı 450 tl iken bizim neden 900 tl
    2.motorun üreticisi ford -psa 20 bin(citroen vepegugeot)ford 15 binde bakıma çağırırken siz neden 10 binde çağırıyorsunuz
    3.yurt dışı bakım aralıkları tr nin 2 katı iken siz neden yarısında çağırıyorsunuz(hava ve yakıt etkeni olmayan ürünler triger,v kayışı gibi)
    4.lastik şişirme spreyiniz yanlış hatırlamıyorsam serviste 130 tl (az daha koy lastik al) neden?
    5.derinin garantiye girmesi için bakımın yılda 2 kez olması lazım 450x2=900 3 yılda 2700 tl (reklam olmasın ankarada eski volvomu 2500 liraya gerçek deri kaplatmıştım.isteyene adres verebilirim)

    Şimdi marka fanatikliği yapmadan bu servis politikalarını eleştirmeyelimmi. Aracıyla duygusal bağ kuran arkadaslar saldırıya geçti,geçiyorda.yaw arkadas ben aracım garantideyken bile servise gitmedim kendi işimi kendim hallediyorum.ben ortadaki çarpık düzeni eleştiriyorum anlayın artık.:))
    Tabi yetkili arkadaşın cevabı
    Giderlerimiz fazla,servis elemanlarının kursları vs,yetki belgeleri,verdiğimiz garanti(size kimse sanayideki adamla aynı fiyata yapın demiyor ki zaten)
    Bizde fordun aynı şartlarda gideri yok mu dedik
    Kahvehanede içtiğiniz çayla boğazda içtiğiniz çay aynı fiyat mı? dediler.
    Hımmm bak bu oldu işte kullanılan malzeme aynı öndeki arma ford olusa 450 volvo olursa 900 :)))
    Bir arkadaşın dediği gibi gidin ford alın o zaman :))) bak bu da iyiy di :)))

    Güncelleştirmeler 3000 tl tutuyorsadece 1 tuşa basacak keşke ford alsaydık :)))

    Israrla eleştiriyorum. Bir yedek parça sitesine gidin bosch,mann gibi kaliteli filtre birde tam sentetik yağ alın ustanın birine 20 lira versen değiştirir
    Hiç başınız ağrımaz.
    135 bin km deyim hiçbir kayış ve buji değişmedim yurt dışında 240 bin triger 160 bin buji diyor çünkü orjinal bujiler iridyumlu size takılanlar değil.kayış koparsa haber ederim (siz değiştirebilirsiniz tavsiye değildir :)))
    Şimdi syn koray sonuç şu
    bir teşbihte ben yapayım
    kahvehanenin sahibi boğazda cafe satın almış biz boğazda çay içiyoruz :)) ama kahvehane müştemilatını kullanarak(motor) hemde her 10 binde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fsnn -- 15 Nisan 2016; 8:58:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NevNiyaz

    Şimdi yazacağım mesaja bilemiyorum siz de şaşırır mısınız ama duyanların ağzı açık kalıyor istisnasız hepsi bir "oha" çekiyor tabiri caizse ..

    Olay şu, 2010'da sıfır km aldığım Volvo C30 1.6D Drive R Design aracım var. Ve son 2 yıldır muayenesiz biniyordum mecburen çünkü bakım masraflarından çekindiğim için ve bütçe ayıramadığım için servis bakımına giremiyordum. Servis bakmına girmeden de muayeneye gidemiyordum ve hal böyle olunca iki yıl muayenesi kaldı arabanın.

    Faturayı ekte paylaşıyorum, merak edenler için ..

    not: bu arada araba 150k km

     Volvo bakım fiyatları

    Hocam gerekli indirimleri yapmışlar faturaya göre. İşçilikleri makul fiyatlara yapmışlar emin olun.

    Yetkili servislerde bu indirimler oldukça zor bulunur.

    Yetkili serviste yaptırmanın birçok avantajı var, Türkiye'deki tüm yetkili servislerde parça ve işçilik garantisinin geçerli olması gibi.

    Sanayide yaptırdıktan sonra garanti işleri yalan oluyor, ustalar kendine laf söyletmiyor, parçacı ustaya suç atıyor, sök getir yollayalım firmaya diyor. Parçadan bir daha haber alınamıyor, yaşadığın stresle kalıyorsun.

    Tabi bu stresi çekmenin riskide maddi olarak karşılanıyor, mesela bu onarımları dışarda yaptırsaydınız tüm parçalar ve işçilikler dahil 4000 TL gibi bir bedel öderdiniz. Ama usta baskı balatayı merkezli takmazsa araca her bindirğinizde lanet ederdiniz.

    Aracınızı iyi günlerde,arızasız kazasız kullanınız.




  • göktürk kullanıcısına yanıt
    volan yetkili servisti özel servis oldu onlarla konuşabilirsiniz. yine başka yerler var ama özel servise geçmedim ben henüz
  • Yapma mayk, hepimiz din kardeşiyiz. Orhan ustanın cep telefonunu da yazsaydın tam olurdu
  • Aslında bu durumu ticaret bakanlığına şikayet etsek sonuç alınır. Otomotiv şirketleri müşterileri garantiyle tehdit ederek, zamana karşı aşınmayan parçaların da değiştirilmesine zorlamaktadır. Teknik açıdan zamana karşı aşınmayan parçaların değiştirilmemesi garantiyi etkilemez şeklinde yönetmeliğe bir madde eklense sorun çözülür. Resmen soygun bu.
  • Anlamadığım şey su. Volvo Türkiye bütün yetkili servislere bir yazı gönderip rutin bakımların içeriklerini niye net şekilde belirlemiyor? Her bakımda yok o değişecekti bu daha erken vs. Kaos ortamı var.
    Yoksa servisler mi takmıyor genel merkezi?
  • 13.000 km’de ilk bakımı yaptırdım.

    1.300 ₺

    Yağ
    Yağ filtresi
    Hava filtresi hepsi bu.

    Polen ve yakıt filtresini değiştirtmedim.

    Silecek suyu çakmışlar 33 ₺

    Böyle servis anlayışı olmaz. Müşteriye filtre sorulmaz, değiştirirsin adam gibi de fiyat yazarsın olur biter.
  • arkadaşlar bu geçtiğimiz cumartesi aracımı ilk bakımı için Antalya otokoç a götürdüm Antalya da olan arkadaşlara kesinlikle tavsiye ederim Ardahan Bey gayet ilgili Ahmet usta da öyle içerde oturup çay kahve içmektense Ahmet ustanın yanında beraber sohbet ederek işlemleri tamamladık ben kafama takılanları sordum birazda meraklı olduğumdan inşallah sıkmamışımdır. sağolsun tek tek baktı araca, parçalara değişmesi gerekmeyen parçaları banada gösterdi. içerde otursam tek başıma fena sıkılırdım böyle zaman nası geçti anlamadım bile. faturada sürprizlerle de karşılaşmadık ne konuşulduysa o yapıldı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersin310

    volcar altunizade aslında türkiyenin en iyi volvo servislerinden biridir, sizinki şanssızlık olmuş biraz. düşününce 6 saat beklemek oldukça sıkıcı, sonuçta basit bir işlem. bu arada orjinal parça için bana fiyat normal geldi. daha geçen gün toyota rav4 için orjinal ön disk ve balataya 1700+750tl fiyat aldım.


    bu arada orjinal kadar olmasa da kaliteli marka disk-balata bulunuyor piyasada volvo için, niye orjinal tercih etmiştiniz?

    Volcar Altunizade tam tersine en kötü servislerden birisidir.


    Garantiden turbo değişimi, yağ bakımı, ön-arka kamera montajları gibi işlemlerden dolayı 2-3 hafta kadar bıraktım, aracı aldığımda motorun traverse dengeniz bindirilmesinden dolayı direksiyonun sertleşmiş, turbo alt borunun ayağı kırılmış,kablo bağı ile bağlanmış! , aracın konsolunda ufak bir çizikle teslim ettiler. Hiçbirşeyi kabul etmediler, direksiyona müdahale etmediklerini, direksiyon sorununun daha önceden de olduğunu ve sorunu servise yıkmak istediğimi açık açık söylediler (servis müdürü tarafından bu ithamlar bana yapıldı).


    Neyseki aracı teslim etmeden önce aracı saha mühendisi incelemişti, turbo borsunun ayaklarının kırık olmadığını görmüştü, direksiyon sisteminde sorun olmadığını biliyordu.


    Devreye Volvo Car Türkiye'yi sokunca Otokoç Taşdelen'e yönlendirip motoru traverse doğru bağladılar.Direksiyon sertliği çözüldü. Turbo alt borusunun yenisini Volcar Otokoç'a gönderdi, Otokoç değişimini yaptı.


    Bu hatalarının üstüne özür dilemeleri gereken yerde birde servis müdürü ''o araba bir daha bizim servisimize giremez '' gibi saçma sapan birşey demişti. Külham beyi servis müdürüne buradan selam olsun. Kendisi şu anda Volcar'da başka bir görevde.


    Fakat bu olay 2016 yılında olmuştu, aradan 5 yıl geçmiş, o zamandan bu zamana değişen birşeyler olabilir.





  • ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU kullanıcısına yanıt
    Müdüre benden de selam olsun, 10 sene önce araç hala garantideyken gitmiş bulundum - bedava bakım yapsalar gitmem!
  • ADANA VOLVO servisinde 60000 km bakımı için 620tl istediler onlara sadece gülümsedim (aynı servis ford serviside); şuan bulundugum ilde ki FORD servisinde 306 tl ye aynı bakımı yaptırttım haberınız olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fozix

    matematik yapıyorsunuz ama matematikte a+b=a+b dir sizin yapmanız gereken a+a olmalı yani elmayla armutu toplamayıp elmaları toplamanız lazım volvo ilk bakımını 480 tl ye yaptırdım oysaki bmw ilk bakıma 980 tl istiyor sizin söylediğiniz 900 tl bakım volvonum 2. bakımı ki bunu da daha uygun fiyata yaptıracağımdan eminim oysaki bmw 2. bakımda ağzını 1300 küsürlersen açıyor bunu da şöyle söyliyeyim bmwsi olan iki arkadaşım ve babamdan biliyorum 1500 den aşşağı çıkarmıyorlar sizi servisten
    ben ne volvo servisi ne bmw servisi tanır nede savunurum . ayrıca işkembeden atmam bulursam faturalarıda paylaşırım.

    bakım paketi bmw ye sordum belirli dönemlerde kampanya oluyor ( servis ciroları düşünce ) bu da öyle bir kampanya dedi .

    kampanya sonuçta ucu açık ona bakarsanız volvo da serviste bilmem ne kadarlık şey yaptırdığında ne bileyim navihasyon paspas gözlük kabı vs verdiği dönemler oluyor .

    daha fazla yazışmicam siz gidin bmw ye bakım yaptırın ben mecburen şimdilik volvo servisini tercih edeceğim

    kolay gelsin

    Sayın fozix,
    Anlattıklarınız gayet doğru ve anlaşılır. Tamamen katılıyorum.Ancak karşı taraf siz karşılaştırma yapıp bunu yapanın yalnızca Volvo olmadığını açıklamaya çalıştıkça tek bir noktaya şartlandığı için Volvo’nun bakımı çok ucuz diyorsunuz diye algılıyor.
    Volvo’nun parçasıda pahalı, bakımıda. Üstelik Ford ile kullandığı parçalar arasında inanılmaz fiyat farkları söz konusu olabiliyor.
    Bundan herkes şikayetçidir.Keşke 300-500 TL’ye ağır bakımları yaptırabileceğimiz bir durum olsa ama mevcut premium segmentin fiyatlaması bu seviye ortalamalarında geziyor.
    Bu durumun farkına varıp eleştirmek tamam ama buradaki arkadaş ortalığı aleve vermek için konuşulanları çarpıtıyor hatta ileri gidip forumdaki Volvo yetkilisini hedef gösteriyor.
    Mercedes’in 1.5 DCI için talep ettiği bakım ücreti ile aynı motor Dacia servislerinin bakım ücreti arasındaki fark ne diye sorsak cevap veremiyor.
    Audi’nin TDI ve TSI motorlarının periyodik bakım ve parça ücreti ile Seat – Skoda arasında ki aynı motor periyodik bakım ve parça ücretleri arasında farkı sorsanız cevap veremiyor.
    Maalesef kendisine Premium diyen tüm markalar bu algı operasyonuyla ciddi para kazanıyorlar ancak bunu yapan yalnızca Volvo zanneden biri durumu çarpıtıyor.
    Sizin söylediğiniz şeylerin benzerini söylediğim zaman Sn. ssozen11’den çıkarınız mı var öyle hissediyorum tarzı seviyesiz ithamlarda dahi bulundu.

    Size de benzer ithamlarda bulunursa şaşırmayın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: caver

    quote:

    Orijinalden alıntı: winniesertan

    quote:

    Orijinalden alıntı: caver

    Merhaba arkadaşlar 2008 c30 1.6 dizel(80000km) alarak bende volvocu oldum ancak, nırmalde çok araştırıp almama rağmen volvo marka güveninden dolayı direk almışım aracımı :) buyuzden pekçok noktada bilgisiz olduğumu düşünüyorum aracımla ilgili,,

    Bakım aralıkları fiyatları ne alemdedir özel serviste, ve kaç km de ne gibi bakımlar yapılır?
    Disk salıncak balata maf sensörü gibi parçalar nekadardır? Castrol alıyor sanırım Kaç lt koyuyoruz? Triger seti kaç km değişir ve nekadardır?
    Birde arabamın hangi donanım paketine ait olduğunu nasıl öğrenebilirim..
    Bana genel bir bilgi verecek değerli volvocu arkadaşlara teşekkür ederim...

    Öncelikle aracınız hayırlı olsun.

    Ford Focus 1.6 dizel için uyumlu olan motor aksamı parçaları sizinki ilede uyumludur.
    Parça vs.. alırken Volvo'dan çıktı şundan lazım demeyin.

    Volvo Tr sitesinde hangi bakımda hangi işlemler yapılıyor yazıyor. Ordan bakabilirsiniz.
    Castrol alıyor diye birşey yok. Zeytinyağı koysanız alır fakat uygun viskotizede olan yağlar kullanılmalı. 5w30 veya 0w30 gibi.Yağ marka tercihi size kalmış. İster petronas ister Shell ister Motul isterseniz Castrol Mobil gibi.

    Bu sayfalarda sizin istediğiniz bilgiler yazıyordu.Geçmişe giderek okursanız triger set fiyatlarını hatta nerelerde ucuz olduğu bile yazılmıştı forumda.



    Teşekkür ederim, öyleyse iyi bir ford serviside bizim pekçok sorunumuzu çözecektir, motor için öyle peki aktarma denilen hareketli parçalar içinde aynı durum sözkonusumu? Disk balata süspansiyon salıncak v.b. Gibi yine ford parçaları ile mi çalışıyor? Kitapçığında castrol tavsiye ediliyor..

    Birde genel bakım için şöyle siteler var, uyumlu parça bulabileceğimiz, ne dersiniz?
    http://www.otosupermarket.com/C30-2007-ve-Sonrasi,LA_340-2.html#labels=340-2
    http://www.zntyedekparca.com/volvo-c30-pmk7?rnd=1&syf=4


    c30,s40,v50, Focus, Mazda 3 aynı parçaları kullanıyor.

    Fakat salıncakların 2 tipi var. 18 mm ve 21 mm rotili olan salıncaklar mevcut. Bu aracınızdan çıkan parçaya göre alınır.

    Ve fren balataları. Bazı araçlarda 16 inç disk oluyor bazılarında 16,5 inç. Araçtaki mevcut diske göre alınır balata.Focus ile aynıdır.

    Triger seti dayco yada ina marka alınır. İkiside kaliteli üründür.

    Kayışlar dayco yada conti marka alınmalıdır.

    Debriyaj baskı balata şanzıman,alt merkez,üst merkez, kaliperler,akslar,filtreler, hava akışmetre,manifold basınç sensörü,turbo vs vs.. tüm parçalar aynı. Hatta kapı klipsleri ve kapı içindeki cam motorları mekanizmaları bile aynı.

    Forumda geçmiş sayfaları okumanızı bu yüzden söyledim. Bunların hepsi konuşuldu geçmişte.

    Castrol yada mobil diye kıyamlama yapmayın, kaliteli yap alın. Motul,LiquiMoly gibi kaliteli yağ markalarıda var. Bu markaların kaliteli ve ekonomik ürünleride var.
    Önemli olan kaliteli bir yağ almak. Piyasada Castrol Edge ve Mobil 1 yağları kaliteli olarak bulabileceğiniz yağlar.

    Markalar kârlarına göre yağ firmaları ile anlaşır. Markalara '' benim markamı öner ve servislerinde zorunlu kıl, bende fabrikada ürettiğin araçlarına yağı şu fiyattan veriyorum '' der ve markalarda hangisi avantajlı ise onu önerir.

    İnternette yağ testleri var. Bmw yıllardır Castrol önerirdi ve servislerin Castrol koyardı. Bir ara Bmw Proffesional diye yağ çıkarttı. Youtube'da Castrol Edge ile Bmw yağının kıyaslaması bile var hatta.

    Neyse dediğim gibi geçmişe dair mesajları okursanız araç hakkında epey bilgi edinmiş olursunuz.

    Kullanma klavuzlarıdahttp://www.volvocars.com/tr/sales-services/services/owners-information/pages/default.aspx linkinde var. Hangi model ve ve hangi üretim yılında ise seçerek okuyabilirsiniz araçla beraber verilen bir kullanım klavuzu yok ise. Her bilgi bu klavuzlarda var. Aracın içindeyken bu var mı nasıl oluyor deyipte bu klavuzda cevabı olmayan soru yok :)

    Sevgiler




  • ben alacağım yedek parçanın marka ve kodunu çıkarır net. te aratır ondan sonra alırdım.

    gerek web sitesindekiler (otostart), gerekse direkt satıcılar (bilya merkezi) benim nihai tüketici olduğuma inanmazlardı. Çünkü bilgi olarak kendisi kadar bilgili olduğumu görünce bana bir şey diyemezlerdi. Ör/ Önlere disk ve balata lazım, ATE derdim, kodu şu, arkalara ise TRW derdim kodu şu. Satıcı bana hepsini ate verse almazdım. Hepsini yani ön ve arkaları TRW versede almazdım. Benim kuralım kardeşim önler disk ve balata seti ATE olacak, arkalar disk ve balata seti TRW olacak derdim. Zamınında bunun neden böyle olduğunu açıklamıştım.

    şimdiki aracım civic yeni kasa (fb7) yetkili servislerinde karbonlu polen filtresi yok. Daha doğrusu Türkiyede satışı yok. Almanyadan mann marka gelmesi gerekiyor. en az 4 ay. bu süre bosch marka olursa 3-4 hafta oluyor.

    polen filtresi almak için bir gün mann yetkili satıcısına gittim, karbonlu olmazsa olmazım olduğu için. benim ölçülerim 234x224x30 ölçülerim bu şekilde. Bana bu ölçülerden uzun gelen, yüksekliği 23 olan chsyler marka jibin polen filtresini kestik biçtik vs, benim ölçüleri elde ettik. şu an mann marka karbonlu polen filtresini kullanıyorum. fiyatı 65 tl. honda yetkili satıcısında ise KARBONSUZ olan 78 tl.

    neyse şimdi bu fiyat bana yüksek geldi ve araştırdım. Mann web sayfasından elde ettiğim ince ve uzun yolculuk sonucu 565x111x30 ölçülerinde bir karbonlu polen filtresi CUK 5480 keşfettim.

    şimdi uzunluk kesileceği için önemi yok yani 565 li kısım.

    en kısmı yani 111 li olan yer. bir baştan bir sondan kesince ve birleştirince 111x2 = 222 mm eder, 2 mm. de araya konacak 30 mm yüksekliğindeki destek kartonu ile 224 mm elde edilir.

    yükseklik yani 30 zaten kendisinde var.

    şimdi 234x224x30 olan ölçülerde bir karbonlu mann marka ürün elde ettik. fiyatı ne kadar 30 Tl.

    sonuç: honda yetkili satıcısından polen 78 tl.ye KARBONSUZ almak yerine

    mann marka, 30 Tl.ye KARBONLU polen filtresini kullanacağım inşallah bir sonraki değişimde.

    şimdi arkadaşlar pes etmeyin, kaliteyi ucuza kullanmanın yollarını arıyın, üretin, kös kös oturupta bilgi dilenmeyin. kendi ürettiğiniz ürün kadar lezzetli hiç bir ürün olamaz. Maddi ve manevi olarak doyun, Orjinal orjinal diye bağıranlarada kulak asmadan emin adımlarla araştırın ve bulduğunuzun farkına varacaksınız. parola Kaliteyi ucuza satın almak.

    volvo orjinal ürünü kime ürettiriyor, diyelim ina markaya, ürettiriyor koyuyor volvo kutusuna satıyor yüksek fiyata. parası olan için önemli değil, ama benim gibi kaliteyi ucuza almak isteyenler için ise önemli. Değiştireceğiniz parçanın önemi, araç üzerindeki görevi ve işlevi ile eşdeğerdir.

    aklıma gelmişken yine bir örnek vereyim. znt den facet marka geri vites müşürü almıştım 40 tl.ye bir dönem. Sonra olmadı, yanlış göndermişler tabi. Benim volvo ustam 15 tl.ye geri vites müşürü olarak bildiğiniz brodway aracın geri vites müşürünü takmıştı. Görevini görüyordu. Gayette güzeldi. Orjinal volvo kutusunda ne kadardır fiyatını bilmiyorum. facet italyan malı olup 40 t.ye almıştım. gerisini siz düşünün.

    ben şimdilik bunları yazmış olayım. bu yazıdaki amacım; kesinlikle ve kesinlikle kaliteli markalardan oluşan (ina, mann, ebc, mahle vs.) ürünleri en ucuza (made in eu olacak) nereden alabilirim diye kendisine soru soranlara yönelik hazırlanmıştır. Lütfen parası bol olanlar okumasın, ne beni yorsunlar nede kendilerini.

    sevgi ve saygıyla efendim....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ylv77 -- 27 Mayıs 2014; 9:24:08 >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.