Şimdi Ara

Volvo bakım fiyatları (49. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.871
Cevap
33
Favori
277.294
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4748495051
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orkun91

    2009 sonu üretimi 2010 model s40 1.6d aracımın aküsü hakkını rahmetine kavuştu.Niyedir bilmiyorum ama 4 yılda bi aracın aküsü bitemez diye düşünüyorum.en az bir yıl daha gidebilirdi diye düşünüyorum. ikinci aracımız olan 2006 ağustos üretimi 2007 fiat grande puntonun varta marka 50ah aküsü geçen mayıs ayında bitti. eski aracımız 2005 vw caddy in 60ah varta aküsü tam 5 yıl 7ay dayandı. haliyle akü zayıflamıştı ancak soğuk havalarda takviyesiz çalışabiliyordu. aracımın üzerindeki aküsü almanya üretimi 80ah 700 cca akü var. bende varta marka e44 model numaralı 77ah 780cca akü satın aldım.kısmetse yarın yeni akümü takacağım.



    Çokta kaliteli bir akü yokmuş demek ki. 80 amper 700cca çokta iyi bir değer değil. Dediğin gibi 77 amper 780 cca daha kaliteli bir aküdür tahminimce.
    Bizim akünün de cenaze namazını kıldık geçen gün. Çokta dikkat etmeme rağmen...

    Bmw boşuna bagaja,arka koltukların altına koymuyor şu aküleri.Sıcak soğuk göre göre plakalar yıpranıyor. Kimyasal olarak depolandığı için sıcaklık çok önemli.

    Nede olca FoMoCo yapısında bir araç. Bmw gibi 10 sene 12 sene ömür beklememek lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU -- 7 Aralık 2013; 22:31:46 >




  • Hepinize merhaba,

    Akü konusu çokca konuşuluyor şu aralar. Herkesin farklı deneyimleri var ve genel olarak olumsuz deneyimler daha çok paylaşılıyor!

    Kişisel görüşüm, Volvo'nun, hangi aracında hangi aküyü kullanmasının daha efektif olacağı konusunda (Ford sahipliği altında iken bile) yanlış yapabileceği ihtimali çok düşüktür! Dolayısı ile, S40'da kullanılan 80 amper ve 700 CCA değerine sahip akü de doğru seçimdir. Her konuda olduğu gibi bu konuda da üretici "optimizasyonu" hedefler. Yani mümkün olan en az maliyetle en etkin parçayı... Elbette daha yüksek amper ve/veya CCA değeri tercih edilebilir. Ancak "genel olarak" bu durum daha efektif olur diyerek değerlendirilemez.

    Bu başlıkta daha önce belirttiğim gibi; ilk aküm altıncı yılında bitti! Bu oldukça iyi bir skor. Üstelik yaz aylarında aracımı kullanmak yerine motorsiklet kullanıyordum ve recharge durumu daha zayıftı.

    Bazı el kitabı bilgilerine riayet etmeden ve sebebi çok iyi araştırmadan yargıya varmak, haksızlık etmemize yol açabilir. Tabii ki nihai tüketiciyiz ve haklarımız konusunda hassasız, bilgi paylaşımına duyarlıyız. Ama aynı hassasiyeti karşı taraf adına da göstermemiz gerektiğini düşünüyorum...

    Herkese uzun ömürlü aküler dilerim :)




  • Büyük Bilge B kullanıcısına yanıt
    orkun91 in 2007 model puntosu 15.000 km de imiş.Caddy ise 100 küsür bin kilometrede ve oda 6 yıla yakın dayanmış. Oldukça az kullanılan bir aracın bile aküsü 5-6 sene gidiyorsa, ve oldukça sık kullanılan aküsü yine 6 yıla yakın gidiyorsa kusura bakmayında 2-3 senede biten aküde kaliteli demek biraz insafsızlık olur. Varta kadar kaliteli bir akü takamıyor mu Volvo? 77 amperden 760cca kapasiteli bir akü var sonuçta ortada.Fiyatıda 220 lira :D

    Akünün ömrünün bitmesine sebeplerin en önemlisi zamanla plakaların özelliğini yitirip dökülmesi,dibe çökmesi ve kısa devre oluşturması. Kaliteli plakaları olup ve sıcak-soğuk etkisinden nasiplenmeyen akü 12 sene ve 220.000 km gitti(BMW).Bakımsız akü diye tabir edilen kapalı akülerdendi.

    Daha ne diyelim...
  • Herkese merhaba, 2008 model s60 2.0T benzinli aracımın bakım fiyatı 900 lira tuttu. Değişen parçalar:

    -Ön Diskler
    -Ön Balatalar
    -Motor yağı
    -Hava filtresi
    -Polen filtresi
    -Yakıt filtresi
    -Yağ filtresi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SwedeSpeed -- 8 Aralık 2013; 2:54:45 >
  • Sayın winniesertan,

    Elinizde, birkaçbin Volvo S40 ile BMW aküsünün ne kadar ömüre sahip olduğunu karşılaştırabilecek veriniz var mı? 5 olumlu/olumsuz örnekle ne kadar doğru bir yargıya ulaşılır? Söylemek istediğim budur! Volvo'nun olumsuzluklarını eleştirmek gerekiyorsa ben bunu sonuna kadar yapmış ve yapmakta olan biriyim! Amma; bu markanın ucuzcu veya ucuza meyilli olduğunu asla söyleyemem ve söyleyene de asla inanmam!

    Elektrik gücü olmadan, sahip olduğu donanımı besleyemeyecek araçlar bunlar! Uyurken bile elektrik ihtiyaçları olan araçlar! Günde 3 km kullanıp, klima, rezistans, ses sistemi, sürekli yanan farlar vs sistemi besleyecek akü ve bunun ihtiyacı olan şarj süresini hesaplamadan "Olmuyor, Volvo yapamıyor" demek haksızlık etmek olur! Olmaz mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: winniesertan

    orkun91 in 2007 model puntosu 15.000 km de imiş.Caddy ise 100 küsür bin kilometrede ve oda 6 yıla yakın dayanmış. Oldukça az kullanılan bir aracın bile aküsü 5-6 sene gidiyorsa, ve oldukça sık kullanılan aküsü yine 6 yıla yakın gidiyorsa kusura bakmayında 2-3 senede biten aküde kaliteli demek biraz insafsızlık olur. Varta kadar kaliteli bir akü takamıyor mu Volvo? 77 amperden 760cca kapasiteli bir akü var sonuçta ortada.Fiyatıda 220 lira :D

    Akünün ömrünün bitmesine sebeplerin en önemlisi zamanla plakaların özelliğini yitirip dökülmesi,dibe çökmesi ve kısa devre oluşturması. Kaliteli plakaları olup ve sıcak-soğuk etkisinden nasiplenmeyen akü 12 sene ve 220.000 km gitti(BMW).Bakımsız akü diye tabir edilen kapalı akülerdendi.

    Daha ne diyelim...



    Akünün plakaları konusunda oldukça haklısınız. Aracın üstündeki akü bakımlı olarak anılan kapakları açılabilen akülerdendi. Kapaklarını açık plakalarına fener ile baktığımda plakalarda oksitlenme olduğunu gördüm. ve aracı 1 saat boyunca aküye multimetre ile ölçüm yaptım. Aracı stop ettikten sonra voltaj 12.76 tan başlayarak 10 15 sn içresinde 0.01 volt düşürmeye başlıyordu.Haliyle aracı stop ettikten sonra 1 saat içerisinde 11 volt civarına düşürüp aracı zorla marş çevirmesine sebep oluyordu. Bulunduğum şehirde elektrik ustacıkları sanki hergün volvo aküsü değiştiriyormuş gibi (bunun aküsü 74 lüktür ağbey) diyenleri duymadım değil, hatta biri benle iddalaştı üzerinde 74ah akü var diye bende açtım kaputu gösterdim aküyü rezil oldu kendisi. hatta 75 ah lik inci aküye 230 tl fiyat verdi.bende varta akü antalya bölge bayiinden aldım.




  • Sayın büyük bilge bazı hususlarda haklısınız ama şunu unutmayalım 2-3 yılda biten him bmw mercedes bırakın onları wv aküsü duydunuz mu? Duyduysanız kaç tane bu kadar kişi serzenişte bulunuyorsa volvo bunu kulak ardı etmeden isveç e bildirmelimi veya aküyü hangi firmaya yaptırıyorsa onlarla bir koordine etmelimi eşim kısa mesafe kullanıyordu tamam ama aküyü şarj ettik marşa basınca 11v düştü Akü ölmüş 2 senelik akü kaç km de olursa olsun bitmemesi gerekir( kaliteli bir akü) bensize başka bişey daha söyleyeyim park sensörü çoğunlukla arkada hiçbirşey olmamasına karşın ot çöp vs sürekli ötüyor zamanında bimden aldığım 40 tl verdiğim türkçe konuşan sensör ü bile 4 yıl kullandım dahada giderdi ama aracımı sattım:)) ben ne diyeyim daha yoksa aranızda en uzun volvo kullananda belkide benim 13 yıl. Ama gerçekten kalite algısı düşmeye başladı ha niyemi aldım ikinci elde bukadar uyguna bu kalitede araç bulamadığım için ama çokmu kaliteli yorum yapmıyorum. 2011 lüks segment s80 aracımda daha navigasyon ekranı yok yani ben 1000 euro versem navi alcam desem ekran yok nereye yükleyelim diyecekler portatif seçenekler var volvo aksesuarda onu bende yaparım ne gerek var volvo aksesuara daha yazılacak çok şey var ama fanatikler alınıyor sonra oysa en fanatiklerden biri bendim ama doğrularıda yazmadan içim rahat etmiyor yorum sizlerin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sn fsnn dertlerinizi paylaşıyorum. aküm garantiden değişti 3 ay önce, geçen 60000 bakımını yaptırdım ve uzun bir yolculuğa çıktım stop edince tabiri caizse cortladı zayıf akü uyarısı verdi.
    günde en az 50-100 km tek marşla gitmeme rağmen. park sensörü tüm servislerce kulak arkası yapılıyor. talimat büyük yerden olmalı.:)))

    diyeceğim şudur ki satış fiyatına göre Premium araca biniyoruz dememek lazım. aynı parçaları paylaştığı bir araç 60000 e satılırken bizimkine 80000 vermeye değer mi acaba?

    ama gönül bu Volvo yu seçmiş bikere....bu arada Volvo ekran ve dokunmatikte geç kaldı 2010 model ve altı s/v/xc/c serilerinde olmaması çok yazık. ödülüde kapmış ama tebrikler:)

    kalın salıcakla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi filtiarn -- 9 Aralık 2013; 18:15:54 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Büyük Bilge

    Sayın winniesertan,

    Elinizde, birkaçbin Volvo S40 ile BMW aküsünün ne kadar ömüre sahip olduğunu karşılaştırabilecek veriniz var mı? 5 olumlu/olumsuz örnekle ne kadar doğru bir yargıya ulaşılır? Söylemek istediğim budur! Volvo'nun olumsuzluklarını eleştirmek gerekiyorsa ben bunu sonuna kadar yapmış ve yapmakta olan biriyim! Amma; bu markanın ucuzcu veya ucuza meyilli olduğunu asla söyleyemem ve söyleyene de asla inanmam!

    Elektrik gücü olmadan, sahip olduğu donanımı besleyemeyecek araçlar bunlar! Uyurken bile elektrik ihtiyaçları olan araçlar! Günde 3 km kullanıp, klima, rezistans, ses sistemi, sürekli yanan farlar vs sistemi besleyecek akü ve bunun ihtiyacı olan şarj süresini hesaplamadan "Olmuyor, Volvo yapamıyor" demek haksızlık etmek olur! Olmaz mı?



    Ülkede zaten birkaç bin tane S40 vardır yoktur. Tabiki yapmadım. Kimsede yapmaz yapamaz böyle bir istatistik. Bu istatistiğede gerek yok. ah/cca kapasitesi akünün kalitesini verir.

    Marka ucuza kaçıyor.İnanmak veya inanmamak size bağlı.Birebir Focus'un kapı içleri yani;cam mekanizmaları,kilit mekanizmaları,kapaklar,plastikler ve bunun dışında ,alt takımları, oranı iyi olmayan ve sesli şanzımanı,3 yılda yıpranan kapı fitilleri, aşırı geç tepki veren park sensörleri,düzensiz bir yağmur sensörü,sürekli turboya değdiği için ses yapan motor kapağı(1.6 dizel 110 beygir), ömrü oldukça kısa olan şanzıman alt tork takozu vs vs.. Aracın kaporta sacları,torpidosu,ses sistemi hariç birebir Focus. Çoğu parçada Volvo bile yazmıyor FoMoCo yazıyor.. Focustan ayıran özellikleri biraz daha sağlam olması,biraz daha yalıtımlı olması,koltukları,elektrikli donanımları(koltuk ısıtma-elektrikli koltuk,ses sistemi,led stop lambaları vs vs.. ) diğer ön takım motor şanzıman kısaca yürüyen aksam hatta dediğim gibi kapı içleri bile Focus :) Bari süspansiyon sistemi daha konforlu olarak tercih edilseydi. Birebir FoMoCO yahu. Hiç duydunuz mu 100.000 km yapmış baskı balatası değişmemiş, ön takımda z rot dahil değişmemiş,aküsü değişmemiş bir Volvo. Varsa 1-2 dir. Volantı çift kütleli olduğu için karkur sesler eksik olmaz,ufak zorlamada mesela rampada kalkmada balata yer, biraz sert çukura düşün 3-5 kez z rotlar tak tuk vurur, süspansiyonları hem sert hemde erken patlar. Öyle ahım şahım bir kalite yok yani. Focus için üretilmiş parçalar kullanılıyor. 1992 model 220.000 km aracı satarken ne ön takım ihtiyacı vardı nede baskı balata.Fabrikada takılan idi. O zamana kadar motor yağı ve filtreler ,hidrolik yağı,iki kez fren balatası,bir devirdaim, bir akü yedi. Hepsi 14 senede oldu bunların :) Deri koltukları simsiyahtı ne çatladı ne boyandı ne yıprandı nede bakımı yapıldı. Volvom 60.000 de ve deri koltuklar yıprandı :) Kaputta avuç içi kadar boya attı diyorlar ki kuş pisliğidir. Mübarek deve kuşu sindirim sistemi hastası oldu da öyle pisledi sanki !

    Şimdi elinizi vicdanınıza koyun ve söyleyin. Volvo ucuza meyilli mi değil mi ?

    Orkun91 günde 3 kilometre kullanmıyor,aracı 2010 model ve 80 küsür bin km civarlarında.Normal ses sistemi var baz versiyon,ısıtmalı koltukları,sunroofu,elektrikli koltukları yok. Ki araç çalışırken böyle güç tüketen donanımları olmadığı için sadece marş motorunun harcadığı enerjiyi şarj etmesi gerekiyor.Araç çalışırken açtığı ısıtmalı camlar, baz ses sistemi,farlar gibi donanımlar zaten araç giderken çok rahatlıkla şarj dinamosundan karşılar hatta fazla bile gelip aküyi belirlenmiş şarj geriliminde tutar.




  • ne diyelim arkadaşlar sonuna kadar haklısınız haklıyız noktasına katılmadığım cümle yok..

    dedim ya 2011 E sınıfı 1.6 otomatik 70 bin tl ye bulduğum için aldım bu fiyata başka E segmanti 1.6 otomatik yoktu yoksa 13 yıldır Volvo kullanan biri olarak eski s80 T5 imiz hariç ben hiç memnun değilim (o başkaydı) lütfen kimse fanatiklik yapıp E segmenti Mercedes BMW ile kıyaslamasın ben kıyaslamaya utanıyorum. E segmanti olan biri olarak arkadaşımda 2006 BMW 3.16 var akü orijinal hala değişmemiş var mı? böyle bir şey ya. ya gidin bakın bu adamlar kime yaptırıyor aküyü içinde ne var.

    parksensörüme bugün yine baktım sürekli geri viteste ötüyor ya hepsi bunların garanti bitince mi? olur sanki tam 2 yıllık ömürleri var garanti bitince off oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    ne diyelim arkadaşlar sonuna kadar haklısınız haklıyız noktasına katılmadığım cümle yok..

    dedim ya 2011 E sınıfı 1.6 otomatik 70 bin tl ye bulduğum için aldım bu fiyata başka E segmanti 1.6 otomatik yoktu yoksa 13 yıldır Volvo kullanan biri olarak eski s80 T5 imiz hariç ben hiç memnun değilim (o başkaydı) lütfen kimse fanatiklik yapıp E segmenti Mercedes BMW ile kıyaslamasın ben kıyaslamaya utanıyorum. E segmanti olan biri olarak arkadaşımda 2006 BMW 3.16 var akü orijinal hala değişmemiş var mı? böyle bir şey ya. ya gidin bakın bu adamlar kime yaptırıyor aküyü içinde ne var.

    parksensörüme bugün yine baktım sürekli geri viteste ötüyor ya hepsi bunların garanti bitince mi? olur sanki tam 2 yıllık ömürleri var garanti bitince off oluyor.

    Fiat bile boya garantisi olarak 6 yıl veriyor, bizim Volvolar 2 yıl :) Arkadaşım 2007 model kırmızı puntosunun güneşten solan tamponlarını ve dış kapı kollarını garanti kapsamından ücretsiz olarak boyattı. Hemde çizikler olmasına rağmen.

    Siz burdan anlatın,emsaller verin kıyalamalar ile. Fanatik olanlar yine savunmaya geçiyorlar sayın fsnn...

    Mercedes E serisi E180 1.6 motor olduğu için ÖTV oranı %40 ve geçen gün bayiden kurun tavan yapmasına rağmen 140.000 TL rakamı aldım. Sıfır s80 yine 120.000 dolaylarında geziyor baz donanımda 1.6 turbo benzinli motoru ile. Mercedes'in güzel yanı Focus ile aynı traversi,sesli ön takımı,çift kütleli volantları kullanmıyorlar :) Sağlamlıkta Volvo bir tık önde fakat konfor ve lüxte Mercedes iki tık önde götürüyor işi.

    Demek istediğim düşük motor hacmindeki vergi avantajı ile uygun fiyata araçlar satıyor,büyük hacminde yine epey yükseklerde geziyor. Bmw f10 520d ler Marlboro sigarası gibi piyasası var. Emsallere göre 2 bin eksik çekin gününde satılıyor. Hergün Volvo s60 araçlarına bakıyorum, emsallere göre 5-10 bin uygun olmadığı sürece 100.000 liralık aracı satmak çok zor. 4-5 aydır V60 ilanı var birisinin.Gırtlak dolu bir araç.Acc,sunroof,R Desing vs vs.. 2011 kazasız boyasız t4 powershift araca 70 bin istiyor, satamıyor... Sıfırı tahminimce 120 bin civarıdır o doluluktaki aracın. 65 bin TL ye çekse yine satamayacak çünkü piyasası yok...

    Arkadaşım var bir sene içinde 5 kez f10 aldı sattı ikinci el. Araç başı 5 bin tl den az kar ile satmıyor.Şimdi elinde bir tane var, bir tane daha alacak. İşimi bırakıp galeri açayım diyor :)

    Bmw yüksek amperli aküde kullanmıyor üstelik tüketim ekonomisi amaçlı. Ve akıllı şarj sistemleri var yani sadece ayak gaz pedalından çekildiğinde şarj yapıyor,belirlenen değerin altına gelirim düşmediyse. Ama adamlar aküyü sıcak soğuk ilişkisinden etkilenmesin diye bagaja koyuyorlar. Aküleri her şartta 1-0 önde başlıyor yarışa. Kalitesinin Volvo akülerine göre yüksek olduğu binlerce örneğe gerek kalmadan birkaç örnek ile ispatlandı sanırım Forumda.

    Park sensörlerine gelince bilmiyorum tamponlarınızı hiç söktürdünüz mü veya park sensörlerine hiç ellendi mi fakat sök tak aşamasında kablolar sıyrılıp temas edip kısa devre yaparsa sürekli ötme yapıyor.

    Park sensörünün çalışıp çalışmadığını ilginç bir yöntemle test edebilirsiniz. Park sensörüne kulağınızı yaslayın.Tabi park sensörü aktif iken. Düşük frekanslı ince bir ses duyacaksınız cıvvv cıvvvv diye. 35 yaşın üstü bu sesi pek duyamıyor maalesef :) Her sensöre tek tek kulağınızı yaslayarak bakabilirsiniz çalışıyor mu diye.

    Birde eğer öndeki park sensörlerinizde sorun varsa plakalığı bazen algılayabiliyor. Plakalıktan ötürü olabilir. Tabi önde park sensörünüz var ise bu durum geçerli.

    Ses var,engel yok ise basınçlı su ile 20 cm uzaktan sensör bölgesini yıkayın. Bende de takılmıştı kafayı yedirmişti bana. Basınçlı su ile yıkayınca düzeldi. Özellikle baktım acaba bir şey mi yapıştı inceden diye ama hiçbirşey görememiştim. Basınçlı su ile yıkayınca enteresan bir şekilde düzeldi.




  • artık yorum yapma zamanı geldi sanırım,

    basit bir akü olayını alıp nereya taşıdınız, inanılmaz.

    Öncelikle şuradan başlayalım. Arkaşınızn alıp sattığı ve her birinden 5'er bin TL kar ettiği 2. BMW'leri arkadaşınıza satan ilk sahiplerine bir sorun bakalım BMW'nin 2. el değerini. Ya arkadaşınıza araçlarını satanlar piyasayı bilmiyor ya da aracını arkadaşınızdan aracını alanlar bilmiyor. Sonuç olarak 2. el piyasasında aracın değerini alıcı belirliyor, satıcı değil. Volvo'da da durum bu. Volvo'da aracı alıp yüksek karlarla satan galeri ve bayiler var, bu bir kıstas değil, eninde sonunda bir bu işten zarar ediyor. V60'ı örnek vermişsiniz. Bu arkadaşınız acaba hiç BMW touring alıp satmış mı? V60'ın 0'ı kaç tane satıyor ki 2. el'de piyasası hareketli olsun?

    Gelelim asıl meseleye,

    sizin BMW ve Mercedes'te var olduğunu iddia ettiğiniz akıllı şarj sistemi, diğer adıyla KERS, volvo'larda da var, biraz araştırırsanız bulabilirsiniz. Aküyü ilk bagaja koyan marka 'da Volvo'dur, ilk çıkan S80'lerde akü bagaj'da yer alıyordu. Ancak daha sonra uzmanlardan, bu konumdaki akünün, aracın motor bölümüne kadar uzanan kablolarının yaratacağı Elektromenyetik alan (EMF) çok tartışılır oldu ve Volvo, herhangi bir zarar vermediğini ispatlasa bile, tüketici sesine kulak verip aküyü yine alışagelmiş yerine koymaya başladı. Bu arada Bagaj'ın içindeki akü'de en az Motor bölmesindeki kadar sıcak ve soğua maruız kalıyor, bu bir kıstas değil. Volvo bagaja koyarken, amaç ısısal koruma önlemi değil, yer tasarrufu ve ağırlık dengelenmesiyle merkez kaç kuvvetini aşağıya doğru çekmeye çalışmıştı.

    Aynı telefonu bir kişi tam batarya gücü ile 1 gün kullanırken, diğer bir kişi 3 gün kullanabiliyor. Piyasada dolaşan 40.000'e yakın Volvo araç var, elbetteki bunlar arasında gerçekten aküsü arızalı olanlar olacaktır, ancak akü'de genel yaşanan erken tükenmeler kullanıma bağlı etkenlerden kaynaklanır. Bu salt Volvo değil, tüm otomotiv sektöründe böyledir. Diğer markalar akü değiştirmiyor olsalardı, ben onların servislerini gezerken akü değişen yeni araçlar göremezdim. Ne var ki her dost ziyaretimde, Volvo'da nekadar akü değişen araç görürsem, diğer markalarda'da okadar araç görüyorum.

    Şimdi siz bunları fanatiklik larak yorumlayacaksınız. Ben doğru bildikletimi yazıyorum, isteyen bu yorumlardan istediği sonucu çıkarabilir. Siz bana 10'larca olumsuz örnek verebilirsiniz ben de size en az onun 3 katı olumlu örnek verebiirim, bu böyle uzayıp gider.

    Sevgiler




  • Sn sözen bir yönetici olarak bu yorumu yapmanız gayet doğal ancak kabul edilmelidirki bir akü sorunu var ben servistede çalıştım fabrikadada staj yaptım 2 -3 senede bir aracın orjinal aküsü bitiyorsa ve bunu sıkça duyuyorsak hele birde bu forma taşınmamış örnekler olduğunu düşünürsek ben yerinizde olsam volvoya bir mail atardım örnek o kadar çok ki iş yerimde sohbet ediyoruz 2008 polo orjinal akü 2006 bmw orjinal akü 2007 jetta orjinal akü valla moralim bozuluyor arkadaşlar kafa buluyor 70 bin tl ver yolda kal diye ben birde sizin yerinizde olsam 2 yıl 3 aylık aküyü tarafınıza gönderilmesini isterdim artık istesenizde olmaz hurdacıya verdim alır bi inceletirdiniz bmw formlarını inceliyorum bir tane 2-3 yıllık akü yok bozulan yoksa ben mi görmedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 17 yıldır bu markadayım ve hep satışsonrası teknik konular ile ilgilendim. Bu aşamalardan geçmeden size bu cevabı yazmazdım, emin olun. Siz tüketici olarak haklısınız, size göre bitmemesi gerekiyor, evet ama aküde problem varsa ilk yılda ortaya çıkar, gerisi kullanıma bağlı unsurlardır.

    Sn. Imagoodman cevap versin size isterseniz, çalıştığı premium marka servisinde hiç mi 2 yaşındaki aracın aküsünü değiştirmemiş?

    Bu arada Sn. Imagoodman, sizi zorla bu gereksiz sohbetin içine çekmek istemezdim, cevap vermek zorunda değilsiniz elbette ki :)
  • Sn winniesertan tavsiyeleriniz için teşekkür ederim
    Şu an burda gece -25 soğuktan olabilirde ama bim den 40 tl ye aldığım geçen kış soğuktan etkilenmemişti bu da muhtemelen soğuktan değildir havalar ısınınca tavsiyenize uyup yıkatıcam
    Diğer hususta haklısınız ama 1.6 mercedes veya bmw hem piyasaya 1.6 olarak geç girdi hem de volvo gibi ikinci elleri uygun değil o yüzden tercihim s80 oldu tabi eski s80nimdende çok memnun olmamınkatkısı büyük. Ancak sıfır alacak olsam 20 bin tl fazla verip bmw 5.20 alırdım kesinlikle yardımlarınız için yeniden teşekkür ederim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fsnn -- 10 Aralık 2013; 10:35:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ssozen11 S kullanıcısına yanıt
    Öncelikle syn sözen sohbet size göre gereksiz olabilir ama bize göre çok gerekli.
    Evet aküde sorun olsa ilk sene ortaya çıkardı. Yalnızzzzzzzzz akü kaliteli olsa 2 senede de bitmezdi nasıl kullanırsanız kullanın şimdi mutlu aldım emin olun 2 seneden çok gidecek size verdiğim örneklerdeki araç sahipleri yağ çubuğunun yerini bilmeyen insanlar aküye emin olun bakmadılar bile hatta bmw si olan arkadasım akü nerde ben görmedim hiç dedi bende ya bagajda yada önde muhafazadadır ondan görmemişindir dedim o yüzden keşke diğer sorgulamalarıma da aynı hassasiyetle cevap verseydiniz
    Volvo ya mail atma serzenişte bulunan araç sahibinin aküsünü inceletme vs( buna bir zorunluluğunuz yok) ama sürekli savunmaya geçmek yerine sizde bazı çalışmalarda bulunduğunuzu yazsanız mesela

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ford da çalışan bir arkadaş yakın zamanda sohbet etme imkanı bulduk park sensörü konusunda benzer şikayetler gelmekteymiş. olay volvoyu aşıp ford a dayanıyor sanırım

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sabri bey her ne kadar kurumsal kimliğinin dışında burda bulunmasada araç almak isteyen muhtemelaraştırmacı forumlara girip araç hakkında bilgi sahibi olmak isteyen kişileri ürkütmemek için markayı kötüleyecek tarzda hata evet vardır demez. O yüzden yaklaşık 1 yıldır bu forumdayım erken gelecek aksesuar dışında vs geldiğinde servisten öğrenebileceğiniz şeyler dışında pekte aydınlatıcı olamıyor ne yazıkkı. Forumda bulunmasıda bir şans diyelim.
    Gelelim hatalara bahsedilen tüm şikayetler için zaten teknik bülten yayınlanmış sanırım hepsi abd de yayınlanıyor. Bizim servisler bi haber.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Değerli forumdaşlar :)

    Bizim, Türk insanı olarak en önemli özelliklerimizden biri, şikayetimiz olduğunda sonuna kadar haykırmak, memnuniyetimiz durumunda ise sessizce keyif sürmektir!

    Filhakika (35 yaşın üzerindeyim, affedin lütfen:), memnun olmadığımız konuları söyler ve yazarız sürekli; ama memnun kaldığımız bir mal veya hizmet için geri bildirimde bulunmak, teşekkür etmek veya memnuniyeti ifade etmek umursanmaz tarafımızdan genellikle!

    Bir de, memnuniyetini dile getiren eleştirilir çokça! Halk arasında yalaka (sözüm meclisten dışarı) veya "fanboy" ya da fanatik olarak sıfatlandırıabilir!

    Akü meselesi ile başlayan bir akış, Volvo'nun "ucuzcu" bir marka olduğunun tescillenmesine doğru yol aldığı ve bu durumun (bana göre) gerçek olmadığını düşündüğüm için yazdığım mesajla sanırım biraz alevlendi.

    Herkesin deneyimleri, bu sayfaları okuyanlar için değerlidir! Ben de bu bağlamda olumlu deneyimlerimin "olumsuzlara" göre daha çok olduğunu belirtiyorum sakıncası yoksa...

    Volvo'nun Ford sahipliğinde piyasaya verilmiş yeni kasa S40'ında, Ford etkisi olmadığını söylemiyorum hiçbir zaman! Ama kesinlikle Ford'la neredeyse aynı olmadığını söylüyorum! Karşılaştırdığınız Focus'u ben (2007 model) 80 bin km kullandım, sizler ne kadar kullandınız?

    S40'ım şu an 85 bin km'de (2008 model). Yazın (İzmir yazı) aracım ne yazık ki güneş altında. Ne boyasında, ne de kapı fitillerinde hiçbir defekt yok! Elektrikli camlar, park sensörü, yağmur sensörü sorunsuz çalışıyor, hatta yağmur sensörü kullanırken silme aralıklarına müdahale edebilmenin çok iyi olduğunu düşünüyorum.

    Aracın orijinal aküsünü 5,5 sene sonra değiştirdim! Alt takımla ve debriyajla ilgili bir sıkıntım yok! Üstelik 75-80 derecelik virajlara, savrulmadan benden daha hızlı girebilen araçla pek karşılaşmadım (sert süspansiyonun avantajıdır ve sürücü faktörü de var bittabiiki :) İlk fren balatası değişimini 60 bin bakımında yaptırdım ve balatalar birçok kişinin en az 15-20 bin km işine yarardı! Yazın tüm gün güneş altında kalan aracımın ne farları, ne ayna sinyal lambaları ne de stop lambaları solmuş, matlaşmış değil! Kabin içi malzemesi kalitesi çok iyi, ses sistemi daha önceleri bir arkadaşın yazdığı gibi, ders olarak okutulabilir seviyede! Aracımın koltukları deri kaplama değil ama neredeyse ilk günkü formunda (kumaş+dalarö)! Kapılar hala tok bir sesle kapanıyor. Evim deniz kenarında ve özellikle sonbahar ve kış mevsiminde aşırı nem/kırağı var! Bunula ilgili en küçük bir sorunum olmadı! Sadece arka cam buğusunu çözmem gerektiğinde radyo cızırtılı çalışıyor. Araçtan gelen tek ses, sağ arkadan gelen ve herkesin bildiği kronik ses! Çok da dert etmiyorum bu sesi :) Üstelik birçok kişinin, dert olabileceğini düşündüğü bir performans kiti kullanıyorum 50 bin km'den beri... Hatta bu sayede 100 km'de 4.6 lt mazot tüketiyor aracım.

    Ben memnuniyetini dile getiren azınlıktayım. Ama eminim benim kadar memnun Volvo kullanıcısı çok daha fazladır! Sizler de olumsuz deneyimleriniz yanında olumlulara da (adil olarak) yer verirseniz, kimse size "arkadaş, madem bu kadar çok biliyorsun, neden baştan iyi araştırmadan Volvo aldın?" diye sormaz!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ssozen11

    artık yorum yapma zamanı geldi sanırım,

    basit bir akü olayını alıp nereya taşıdınız, inanılmaz.

    Öncelikle şuradan başlayalım. Arkaşınızn alıp sattığı ve her birinden 5'er bin TL kar ettiği 2. BMW'leri arkadaşınıza satan ilk sahiplerine bir sorun bakalım BMW'nin 2. el değerini. Ya arkadaşınıza araçlarını satanlar piyasayı bilmiyor ya da aracını arkadaşınızdan aracını alanlar bilmiyor. Sonuç olarak 2. el piyasasında aracın değerini alıcı belirliyor, satıcı değil. Volvo'da da durum bu. Volvo'da aracı alıp yüksek karlarla satan galeri ve bayiler var, bu bir kıstas değil, eninde sonunda bir bu işten zarar ediyor. V60'ı örnek vermişsiniz. Bu arkadaşınız acaba hiç BMW touring alıp satmış mı? V60'ın 0'ı kaç tane satıyor ki 2. el'de piyasası hareketli olsun?

    Gelelim asıl meseleye,

    sizin BMW ve Mercedes'te var olduğunu iddia ettiğiniz akıllı şarj sistemi, diğer adıyla KERS, volvo'larda da var, biraz araştırırsanız bulabilirsiniz. Aküyü ilk bagaja koyan marka 'da Volvo'dur, ilk çıkan S80'lerde akü bagaj'da yer alıyordu. Ancak daha sonra uzmanlardan, bu konumdaki akünün, aracın motor bölümüne kadar uzanan kablolarının yaratacağı Elektromenyetik alan (EMF) çok tartışılır oldu ve Volvo, herhangi bir zarar vermediğini ispatlasa bile, tüketici sesine kulak verip aküyü yine alışagelmiş yerine koymaya başladı. Bu arada Bagaj'ın içindeki akü'de en az Motor bölmesindeki kadar sıcak ve soğua maruız kalıyor, bu bir kıstas değil. Volvo bagaja koyarken, amaç ısısal koruma önlemi değil, yer tasarrufu ve ağırlık dengelenmesiyle merkez kaç kuvvetini aşağıya doğru çekmeye çalışmıştı.

    Aynı telefonu bir kişi tam batarya gücü ile 1 gün kullanırken, diğer bir kişi 3 gün kullanabiliyor. Piyasada dolaşan 40.000'e yakın Volvo araç var, elbetteki bunlar arasında gerçekten aküsü arızalı olanlar olacaktır, ancak akü'de genel yaşanan erken tükenmeler kullanıma bağlı etkenlerden kaynaklanır. Bu salt Volvo değil, tüm otomotiv sektöründe böyledir. Diğer markalar akü değiştirmiyor olsalardı, ben onların servislerini gezerken akü değişen yeni araçlar göremezdim. Ne var ki her dost ziyaretimde, Volvo'da nekadar akü değişen araç görürsem, diğer markalarda'da okadar araç görüyorum.

    Şimdi siz bunları fanatiklik larak yorumlayacaksınız. Ben doğru bildikletimi yazıyorum, isteyen bu yorumlardan istediği sonucu çıkarabilir. Siz bana 10'larca olumsuz örnek verebilirsiniz ben de size en az onun 3 katı olumlu örnek verebiirim, bu böyle uzayıp gider.

    Sevgiler

    Sabri Bey yine yanlış anlamışsınız. Akü olayını taşımadık.Aracın premium diye satıldığı fakat premium özellikleri gösteremediği, ucuz olma nedeninin de motor hacmine bağlı ötv oranından ötürü olduğunu konuştum.

    Emin olun ilk f10 alanlar kar ile sattı. Tanıtım fiyatları ve düşük euro kuru yüzünden hem bindiler hemde kar ile sattılar tabi zamanını bulan... F30 3 serisi alan arkadaşımda şu anda karda.
    Passat alan akrabamda karda.Hemde 5 bin civarı,65.000 tl lik araçta.2 senede binmesi jabası.

    Bayilerinizin kar etmesinin nedeni ortada.İkinci ele gelen araçları öldürüyorlar.Çok şahit oldum,forumda da konuşuldu :) Dediğiniz doğru piyasayı alıcı belirliyor.Alıcısı da çok yok sanırım Volvo'nun...Bu çıkıyor bu piyasaya ve dediklerinize göre.

    Akıllı olan zarar etmiyor Sabri Bey, siz yıllardır bu işin içindesiniz. Tabiki sıfır aldığı araca 4-5 sene binip aynı fiyata satmak oldukça zor. Önemli olan yıllık değer kaybı oranı. Ve diğer araçların değer kaybı oranı.

    Akıllı şarj sistemi 2010'a kadar olan s40 araçlarında yok. Yani forumda şu anda mevzu bahis olan ve akü sorunu araçlarda(s40) akıllı şarj yok.Volkswagen Beetle araçlarında da bagajda.Yani Ön bagajda :) Kısaca motorun yanında değil.Akıllı şarjın eski s60 larda da olduğunu tahmin etmiyorum. Yeni s60(2011 ve sonrası),yeni v40 kısaca yeni jenerasyon Volvo araçlarında ve emin olmamakla birlikte 1.6 d2 115 beygir 8 valfli s40(2011 ve sonrası) araçlarında mevcut.

    Bmw 2005 yılında çıkartığı 3 serisi ve 1 serisi araçlarından itibaren akıllı şarj tümünde mevcut.

    Sanırım Volvo'nun aküyü motorun yanına koyması da tasarım öğesi;geç tepki veren park sensörleri gibi.

    Bmw yeni modellerinde bile aküyü bagajda tutuyor.Müşterilerin sesine kulak vermediler sanırım. Keşke Volvo zararı olmadığnı ispatladığı halde sırf müşterilerin sorununa kulak verip motorun yanına aldığı aküler gibi, park sensörlerine,yağmur sensörlerine,ses yapan çift kütleli volantlarına da kulak verse...Sert malzeme kullanılmadığı için(asbest bahane ediliyor,sanki daha sert malzeme yok!) erken biten debriyaj balatalarına başka bir çözüm üretse. Acaba bizim sesimiz mi duyulmuyor ?

    Galiba Volvo pek karışamıyor FoMoCO tasarımlarına. Bu yüzdendir ki onlarca debriyaj balatasının çok erken bitme şikayeti var sitelerde forumlarda.

    Bagaj içindeki aküde motor bölmesindeki kadar sıcak ve soğuğa maruz kalıyor dediniz ya,mühendis olduğunuzu bilmesem acaba bagajda webasto var diye mi biliyor diyecektim!

    Allah aşkına Sabri Bey bagajda ek bir ısı kaynağı mı var ben bilmiyorum.Yoksa dalga mı geçiyorsunuz ? Yada politik cevaplar veriyorsunuz.
    Tabiki tek amaç ısısal koruma değil.Ağırlık dengesi de önemli bir faktör. Fakat arkadan itişli Bmw araçlarında sanırım ilave bir ağırlık kaynağına pek gerek yok. Daha çok ısı nedeni ile o bölgeye alınıyor. Ford Transit araçlarının da çoğunda akü motor bölgesinde değil,aracın iç kısmında ön koltukların altında. Epeyde gidiyor üstelik, şans mıdır acaba ?

    Akü dediğiniz gibi kullanıma bağlıdır. Fakat 80.000 km yol yapan ve akıllı şarj sistemi bulunmayan 2010 my olan araçta akü bitiyorsa hemde baz donanım bence aküde bir sıkıntı vardır. Malesef garantiniz iki yıldan ibaret olduğu için (3. yıl kapsamına dahil olmamız için servis kazığını düzgün kilometre aralıklarında yemek gerekiyor) değiştirilmiyor.Ki bu şarj dinamosu cep telefonundaki ile aynı amacı taşımaz. Cep telefonunda siz isteyince yani şarja takınca batarya dolar. Araçlarda marşa basıldığından itibaren akü gerilimi belirlenen değere çıkana dek sürer.Akıllı şarj sistemleri hariç bildiğiniz gibi..

    Forumda diğer markaların aküleri ile ilgili oldukça fazla miktarda deneyimler geldi. orkun91 arkadaşın sahip olduğu araçların istatistiğini yapmış.Aynı kullanıcı yani aynı tüketici,farklı markalar... Cep telefonu şarjını hep aynı zamanda takan insan diye algılayabiliriz...

    Benim aracım 2009 model olmasına karşılık hemde 2009 5. ay çıkışlı fakat my2008 :S Sanırım kampanyadan alınmış. Akü daha yeni bitti sayılır. Çoğu parçasında 2007 üretim tarihleri var.6 seneye yakın dayandı. Hemde dolu bir araç olmasına rağmen(sunroof,koltuk ısıtma,high performance ses sistemi,elektrikli koltuk).

    Ben ömrü konusunda oldukça memnunum. Bagajda olsa daha uzun yıllar gideceğini düşünüyorum. Ki ben epey dikkat ediyordum,aracı stop etmeden 3-4 dakika önce koltuk ısıtmaları,açık camları,ses sistemini kapatıyordum. Aracı park ettiğimde farlar açıksa farları kapatıp, 20 saniye kadar bekleyip,aracı stop edip hemen kitliyordum. Bununda etkisi olduğunu düşünüyorum.

    Sabri Bey beni yanlış anlamayın.Marka düşmanı değilim.S60 konusunda yeni alan arkadaşlara doğru tercih yaptığını,sağlam ve kaliteli bir araç olduğunu belirtiyorum bilmem dikkatinizi çekti mi. Her yerde dile getiriyorum sağlam ve güvenliğe önlem veren araç olduğunu. Bu yüzden yine bir Volvo alacağım.
    Emin olun mekanik olarak memnun olduğum için değil. Ki biliyorsunuz çok sıkıntılar çektim...


    Saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU -- 11 Aralık 2013; 13:21:36 >




  • 
Sayfa: önceki 4748495051
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.