- x
Volvo bakım fiyatları
1258 Cevap99780 Görüntüleme17 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<     12 13 [15] 17 18 19 20 21      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


1283 Mesaj
29 Aralık 2012; 10:28:52 

Özel serviste gaz kelebeği temizliğine 50 TL verdim Ankara'da.


_____________________________

.....Benim hayaletlerim bu sularda.....

Türkiyede üç büyük uyuşturucu vardır 1- Magazin 2- Diziler 3 - Futbol. Uyanın, uyandırın.[selenvirüsten alıntıdır :D]



 
357 Mesaj
29 Aralık 2012; 10:58:57 

quote:

Orijinalden alıntı: winniesertan


Fluence dediğiniz araç euroncap ten 4 yıldız alabilen bir araç. Kore malı samsung sm3 ile birebir aynı..Latitude diye sattıkları modelde samsung sm5 :) Bu araçlarla lütfen Volvoyu kıyaslamayınız.

Fluence'deki 1.5 dci 105 beygirlik motora sahip Nissan qashqai 1.5 dci aracım var.Renault'ta bu motorlu araçların bakımı 15.000kmde bir iken Nissanda aynı motorlu araçlar 10.000 Kmde bir bakıma giriyor. Emin olun 15.000de girse ömrü daha kısa olacaktı.

hesheit ve Kurzweil arkadaşlar birşeyler yazdılar önceki yorumlarda.Onlarıda okumanızı tavsiye ederim.

2.elde değer kaybedecek diyorsunuz fakat yeni s60 lar sahibinden.com sitesinde gayet hızlı bir biçimde yüksek rakamlara satılıyor. Çünkü 80-90 bin liraya yüksek modelli,mtvsi düşük,ekonomik tüketimli,kaliteli ve sağlam bir araç alınmak istendiğinde s60 ön plana çıkıyor. Piyasada da oldukça sık görmeye başladım s60 modelini.

Emin olun kullanıcılarında hoşuna gitmiyor pahalı bakım yaptırmak.Fakat aracın komforlu koltuklarına oturunca verdiği güven hissi aklınızda soru işareti bırakmıyor..
Fluence gibi ufak bir kazada dağılmıyor ;)



Arkadaşlar tekrar belirtmek istiyorum.Daha önce yaptığım yorumlarda yanlış anlaşılma olmasın lütfen kesinlikle fluance ve s60 ı karşılaştırmak gibi bir şey söz konusu değil olamaz da zaten farklı sınıf araçlar verdiğim örnek sadece motor ile alakalı.

S60 ın ne kadar kaliteli bir araç olduğuna dair en ufak bir tereddütüm yok. Ancak şiddetle karşı çıktığım nokta bakım km aralığı.Evet marka premium bir marka bakıma gittiğinizde bakım fiyatının daha yüksek olması kesinlikle normal bir durum.

Ancak bu kadar sık bakıma cağırmak bence sadece para toplamaktan ibaret. Tabi biz halk olarak bu durumdan şikayetçi olmak yerine sineye çekme hatta türlü türlü kılıf uydurma moduna girdikçe bu durumun değişmesi söz konusu değil.

Kimse kusura bakmasın dökülüyo uzun ömürsüz vs türlü türlü yorumlar yapılan 1.5dci motor.

Bugün mercedes yeni A serisinde kullanılıyor.


_____________________________



 
562 Mesaj
29 Aralık 2012; 12:01:13 

quote:

Orijinalden alıntı: dost2003


Arkadaşlar tekrar belirtmek istiyorum.Daha önce yaptığım yorumlarda yanlış anlaşılma olmasın lütfen kesinlikle fluance ve s60 ı karşılaştırmak gibi bir şey söz konusu değil olamaz da zaten farklı sınıf araçlar verdiğim örnek sadece motor ile alakalı.

S60 ın ne kadar kaliteli bir araç olduğuna dair en ufak bir tereddütüm yok. Ancak şiddetle karşı çıktığım nokta bakım km aralığı.Evet marka premium bir marka bakıma gittiğinizde bakım fiyatının daha yüksek olması kesinlikle normal bir durum.

Ancak bu kadar sık bakıma cağırmak bence sadece para toplamaktan ibaret. Tabi biz halk olarak bu durumdan şikayetçi olmak yerine sineye çekme hatta türlü türlü kılıf uydurma moduna girdikçe bu durumun değişmesi söz konusu değil.

Kimse kusura bakmasın dökülüyo uzun ömürsüz vs türlü türlü yorumlar yapılan 1.5dci motor.

Bugün mercedes yeni A serisinde kullanılıyor.

doğru söze ne denir. ben sayfalarca yazdım bunu. sonrasında ne mi oldu lütfen 2-3 sayfa geriyi okuyunuz:))))



_____________________________



 
357 Mesaj
29 Aralık 2012; 12:41:15 

quote:

Orijinalden alıntı: fsnn


doğru söze ne denir. ben sayfalarca yazdım bunu. sonrasında ne mi oldu lütfen 2-3 sayfa geriyi okuyunuz:))))





_____________________________



1146 Mesaj
29 Aralık 2012; 15:25:37 

sevgili fsnn ile biz bu konuyu uzun uzun yazdık, tartıştık ve defalarca ifade ettik.

sonuç mu? kocaman bir sıfır

en iyisi kendin işini kendin halledeceksin.

araştırırsan özel servislerde çok daha ekonomik fiyatlara bakımları yaptırılabilir.

hatta parçalarını BOSCH marka (hava, yağ, polen ve yakıt filtrelerini kendin al) dahada ucuza gelir.

benim gibi güvendiğin ustada olsa 25 Tl.lik hava filtresine 50 Tl.verme.

babanın oğluda olsa kim olursa olsun güvenme git kendin al bütün filtrelerini, yağını ve özel bir ustadada değiştirmeye bak.

bak bakalım ne kadar ucuza geliyor bakım aralığı.

kolay gelsin


_____________________________

"hayat o kadar kısaki. Kırdığın kalbe değer mi?"


 
357 Mesaj
29 Aralık 2012; 15:50:05 

quote:

Orijinalden alıntı: ylv77

sevgili fsnn ile biz bu konuyu uzun uzun yazdık, tartıştık ve defalarca ifade ettik.

sonuç mu? kocaman bir sıfır

en iyisi kendin işini kendin halledeceksin.

araştırırsan özel servislerde çok daha ekonomik fiyatlara bakımları yaptırılabilir.

hatta parçalarını BOSCH marka (hava, yağ, polen ve yakıt filtrelerini kendin al) dahada ucuza gelir.

benim gibi güvendiğin ustada olsa 25 Tl.lik hava filtresine 50 Tl.verme.

babanın oğluda olsa kim olursa olsun güvenme git kendin al bütün filtrelerini, yağını ve özel bir ustadada değiştirmeye bak.

bak bakalım ne kadar ucuza geliyor bakım aralığı.

kolay gelsin

Söylerken iyide bunları yaparken hem aracı garantiden çıkarma hemde satarken araç servis bakımlı olmadığı için problem yaşamak kaçınılmaz gibi. Bu söylediklerinizi aracın garanti süresi dolduktan sonra düşünmek daha mantıklı.



_____________________________



1146 Mesaj
29 Aralık 2012; 15:55:01 

kasttettiğim zaten garanti dışı olan araçlara.

bazı arkadaşlarımızın yorumlarınıda okuyoruz,

özel servislerde (bosch car gibi) yapılan ve faturalandırılan bakımların garantiyi bozmadığı vs.

yaşamadığım ve yaptırmadığım için bilemeyeceğim.

garantili araçları olanlara değil sözüm.

ayrıca yaptırdığınız bakımları faturalandırırsanız ve km.sinide faturada belirtirseniz ben o aracı alırım. benim için problem yok. başkasına bir diyeceğimde olamaz. illaki servise gidipte fazla para ben vermem. bu benim görüşüm. bosch car servisleri bana göre volvo servislerindende kaliteli. göreceli olacak ama....))))

saygılar.




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ylv77 -- 29 Aralık 2012; 15:56:51 >


_____________________________

"hayat o kadar kısaki. Kırdığın kalbe değer mi?"


419 Mesaj
30 Aralık 2012; 23:56:36 

quote:

Orijinalden alıntı: dost2003

Arkadaşlar tekrar belirtmek istiyorum.Daha önce yaptığım yorumlarda yanlış anlaşılma olmasın lütfen kesinlikle fluance ve s60 ı karşılaştırmak gibi bir şey söz konusu değil olamaz da zaten farklı sınıf araçlar verdiğim örnek sadece motor ile alakalı.

S60 ın ne kadar kaliteli bir araç olduğuna dair en ufak bir tereddütüm yok. Ancak şiddetle karşı çıktığım nokta bakım km aralığı.Evet marka premium bir marka bakıma gittiğinizde bakım fiyatının daha yüksek olması kesinlikle normal bir durum.

Ancak bu kadar sık bakıma cağırmak bence sadece para toplamaktan ibaret. Tabi biz halk olarak bu durumdan şikayetçi olmak yerine sineye çekme hatta türlü türlü kılıf uydurma moduna girdikçe bu durumun değişmesi söz konusu değil.

Kimse kusura bakmasın dökülüyo uzun ömürsüz vs türlü türlü yorumlar yapılan 1.5dci motor.

Bugün mercedes yeni A serisinde kullanılıyor.

Merhabalar tekrardan.

Bakım aralığı emin olun uzun ömürlü olması için kısa tutuluyor. Mercedesteki 1.5 dci dizel motorlu a seriside 10.000 km de bakıma giriyor.Renault'ta bu motorlu modeller 15.000 kmde. Emin olun sık bakımın aracınızın motor ömrüne katkısı büyük.
Bende şikayetçiyim s40 dizelin bakımının 700 lira olmasından.Maliyeti 150 lirayı geçmeyen filtreleri takıyorlar 400 liraya!

Ben dökülüyor diye 1.5 dizele yorum yapmadım. Samsung sm3 modelinin birebir aynısı olan Renault Fluence için o yorumu yaptım. Euro nCap testini izleyebilirsiniz güçlendirilmiş fluence ze'nin kazasını :)
iihs testindeki gibi small overlap testinde geleceği hali düşünemiyorum


_____________________________



 
357 Mesaj
1 Ocak 2013; 15:33:44 

quote:

Orijinalden alıntı: winniesertan


Merhabalar tekrardan.

Bakım aralığı emin olun uzun ömürlü olması için kısa tutuluyor. Mercedesteki 1.5 dci dizel motorlu a seriside 10.000 km de bakıma giriyor.Renault'ta bu motorlu modeller 15.000 kmde. Emin olun sık bakımın aracınızın motor ömrüne katkısı büyük.
Bende şikayetçiyim s40 dizelin bakımının 700 lira olmasından.Maliyeti 150 lirayı geçmeyen filtreleri takıyorlar 400 liraya!

Ben dökülüyor diye 1.5 dizele yorum yapmadım. Samsung sm3 modelinin birebir aynısı olan Renault Fluence için o yorumu yaptım. Euro nCap testini izleyebilirsiniz güçlendirilmiş fluence ze'nin kazasını :)
iihs testindeki gibi small overlap testinde geleceği hali düşünemiyorum


Kullandığımız araç 1.5 dci bakım aralığı 20.000 km bunu bu motoru üreten firma koyuyor. Sadece eleştirdiğim nokta bu 15.000 km çok daha ideal olabilirdi. Eğer mercedes de bu motoru 10.000 km de bir bakıma çağırıp yüksek bakım fiyatları çıkaracaksa mutlaka alacak olan insanlar bunu da düşünecektir.

Yoksa araçların bu şekilde benzinli modellere göre kullanım maliyeti açısından avantaj sağlaması çok zor.


_____________________________



419 Mesaj
1 Ocak 2013; 19:51:43 

quote:

Orijinalden alıntı: dost2003

Kullandığımız araç 1.5 dci bakım aralığı 20.000 km bunu bu motoru üreten firma koyuyor. Sadece eleştirdiğim nokta bu 15.000 km çok daha ideal olabilirdi. Eğer mercedes de bu motoru 10.000 km de bir bakıma çağırıp yüksek bakım fiyatları çıkaracaksa mutlaka alacak olan insanlar bunu da düşünecektir.

Yoksa araçların bu şekilde benzinli modellere göre kullanım maliyeti açısından avantaj sağlaması çok zor.

renault motoru kullanan Mercedes ve Nissan ise 10.000 kmde bir bakıma çağırıyor. a180cdi Blue Efficiency in bakım fiyatları rutin bakım fiyatları 300-500 euro arası geziniyor.

10.000 km bakım aralığı insanlara çok sık geliyor fakat birçok marka dizel araçlarında 10.000 km bakım aralığını ön görüyor.
Zaten 10.000 kmde yaptırmazsan sonunda ölüm yok.İsteyen 15.000km isteyen 20.000kmde hatta isteyen hiç yaptırmasın.Garanti dışı kalıyor sadece araç :)



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi winniesertan -- 1 Ocak 2013; 19:58:56 >


_____________________________



419 Mesaj
1 Ocak 2013; 20:16:54 


Markanın garantisini istiyorsanız Volvo veya Mercedes bu araca garanti versin istiyorsanız bakımları serviste ve gereken kmde yapılması lazım. Bakımlar servislerde düzgün yapılıyor yapılmıyor o başka konu. Parça fiyatlarının pahalılığına canı gönülden katılıyorum.Yetkili servislerin kafasına göre fiyat koyma politikalarını kınıyorum. Ama bakım aralıklarının kısa olması bence mantıklı.Kimya mühendisi akrabamda herhangi bir yerden maaş,prim almadığı halde yağ ile ilgili yurtdışındaki araştırmaları ve kendi çapında yaptığı araştırmalardan edindiği bilgileri bana aktarmıştı. Markaların yüksek kaliteli olarak sattığı yağların bile yağın defalarca ısınıp soğumasından bile bozulduğunu söylemişti.İçindeki metal partikülleri,yakıt buharının karterde yoğunlaşması ile yağın çok bozulduğunu söylemişti.

Kısaca motorlarımızın daha uzun ömürlü olmasını istiyorsak kısa aralıklarla bakımlar şart !

Yok ben aracımı sıfır alırım 50.000-60.000 km kullanıp satarım diyorsanız bakım yaptırmadanda aracınızı kullanabilirsiniz. Ama sizden sonra aracın sahibi olacak şahısların içinden ettiği küfürleri hazmetmekte zordur :D



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi winniesertan -- 1 Ocak 2013; 20:17:38 >


_____________________________



 
357 Mesaj
1 Ocak 2013; 22:12:39 

Konu Premium marka olunca sahip çıkan çok oluyor. 5.000 km de dese kabullenecek kişiler var.

Ben ürettiğim motora 20.000 km bakım aralığı koyuyorum var mı ötesi ? Bunu üreten hiç birşey bilmiyor mu ?







_____________________________



 
562 Mesaj
1 Ocak 2013; 22:36:48 

quote:

Orijinalden alıntı: dost2003

Konu Premium marka olunca sahip çıkan çok oluyor. 5.000 km de dese kabullenecek kişiler var.

Ben ürettiğim motora 20.000 km bakım aralığı koyuyorum var mı ötesi ? Bunu üreten hiç birşey bilmiyor mu ?







aynen katılıyorum sevgili dost2003 bmw 30 000 km de çağırıyor galiba motor yağı uzaydan vs geliyor. bir markaya körü körüne bağlanmamak lazım şu formda belkide en uzun volvo kullananlardan biriyim ama fanatiklik yapmıyorum. bin defa yazdım işlerine gelince biz volvo olarak premium markayız premium markaların bakım aralığını sunmaya gelince olmazzzzzz motor sağlığı

sevgili dost2003 hiç kendinizi yormayın takım tutar gibi araç fanatikliği yapanlar var.kimseye anlatamazsınız. motor sağlığından bahseden arkadaşların teknik bilgisini bilmiyorum ben yıllarca bu işin içindeydim hepsi hikaye. bu motor sağlığının sonu yok.

almanyada bmw lerin bakım aralığı 50 000 km/ 2yıl aynı araç tr de 30 000 km neyi tartışıyoruz daha biz de keşke 10 binden 15 bine çıksa diyoruz.

320 bin km oldu aracım 20 bin km de bakım yaptıran bir insanım saat gibi motor. ama biri çıkıpta servis aralığını artırırsak bizim şu kadar tl kaybımız oluyor demiyor diyemezde zaten

sizinde söylediğiniz gibi marka fanatikleri ise hemen savunmaya geçiyor. bırak arkadaş bir kerede doğruyu yaz. senede 30 bin 40 bin yapan adam var senede 4 kere servise git süper valla. 650x4=2600 tl

edit:ha bu arada alınganlık yapan arkadaşlara yazıyorum bizim eleştirimiz servis politikasına her 10 binde servise giden arkadaşlara değil. isteyen istediği zaman yağını değişir servisine gider. saygı duyarım




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fsnn -- 2 Ocak 2013; 0:02:54 >


_____________________________



419 Mesaj
2 Ocak 2013; 3:04:02 

quote:

Orijinalden alıntı: fsnn


aynen katılıyorum sevgili dost2003 bmw 30 000 km de çağırıyor galiba motor yağı uzaydan vs geliyor. bir markaya körü körüne bağlanmamak lazım şu formda belkide en uzun volvo kullananlardan biriyim ama fanatiklik yapmıyorum. bin defa yazdım işlerine gelince biz volvo olarak premium markayız premium markaların bakım aralığını sunmaya gelince olmazzzzzz motor sağlığı

sevgili dost2003 hiç kendinizi yormayın takım tutar gibi araç fanatikliği yapanlar var.kimseye anlatamazsınız. motor sağlığından bahseden arkadaşların teknik bilgisini bilmiyorum ben yıllarca bu işin içindeydim hepsi hikaye. bu motor sağlığının sonu yok.

almanyada bmw lerin bakım aralığı 50 000 km/ 2yıl aynı araç tr de 30 000 km neyi tartışıyoruz daha biz de keşke 10 binden 15 bine çıksa diyoruz.

320 bin km oldu aracım 20 bin km de bakım yaptıran bir insanım saat gibi motor. ama biri çıkıpta servis aralığını artırırsak bizim şu kadar tl kaybımız oluyor demiyor diyemezde zaten

sizinde söylediğiniz gibi marka fanatikleri ise hemen savunmaya geçiyor. bırak arkadaş bir kerede doğruyu yaz. senede 30 bin 40 bin yapan adam var senede 4 kere servise git süper valla. 650x4=2600 tl

edit:ha bu arada alınganlık yapan arkadaşlara yazıyorum bizim eleştirimiz servis politikasına her 10 binde servise giden arkadaşlara değil. isteyen istediği zaman yağını değişir servisine gider. saygı duyarım



Marka fanatikliğim,laf kondurmama huyum yok.Bu forumda geçmişte Volvo'nun servis politikalarını sert dille eleştirenlerden birisiyim. O günden bu güne birşey değişmedi.Ne prim alıyorum nede maaş alıyorum :) Servislerin tutumunu,fiyat politikalarını bende beğenmiyorum !! Deminki yorumlarımda da bunları belirtmiştim.

Güzel bir noktaya değinilmiş. Almanyada Bmw lerin bakım aralığı 50.000 km Türkiyede 30.000 km diye. Bu fark satış sonrası hizmetlerin kafasına göre yaptığı uygulama değildir. Ülke şartlarından ötürü bakım aralığı neredeyse %50 kısaltılmış. Almanyada çevre yollarında, Uluslararası yollarda trafik olmuyor İstanbuldaki gibi... Dur kalk,ortalama hızın 6 km/saat ile 2 saat boyunca trafikte çırpınmak yok.Evden çıkıp ana yola bağlanana kadar 3 km yol sarfediyorum.4 tane ışık var.Kırmızıda kalkıp kırmızıya yakalanıyorum.Yeşil dalga olayı yok.Evden çıkıp Şehirlerarası Otobüs Terminaline gidene kadar 21 tane ışık var.Geçen hafta babam otogara bırakacaktı.21 ışığın 16 sinde kırmızıda bekledik.Ki şehir içinde hız kurallarına uyan,otoriter bir babam var.30 yıllık ehliyeti var radar cezası,kırmızı ışıkta geçme cezası yok kendi deyimine göre :) Avrupada 6 ayda bir kaldırım çalışması,yol çalışması yok.Tozlu yollar yok.Kalitesiz yakıt yok.Bizlerin piyasada satılan kaliteli olarak aldığımız örneğin Shell V-Power dizel gibi yakıtlar,Avrupakilerle karşılaştırılamaz bile. Bunların hepsi çevre şartlarına bağlı kalarak yapılmış hesaplamalar.

Volvoda dizel motorlarında Avrupada 15.000 km bakım aralığı veriyor.Buda aynı motoru kullanan Ford Focus ile aynı.Ve Volvo şirketi demişki çevre şartlarına,kullanım şartlarına göre yağ değişim aralığı 10.000 kmye çekilebilir.

Sayın fsnn sizin aracınız benzinli.Sıkıştırma oranı dizel kadar değil. En kaba olarak söylersem karterinize inen yakıt miktarı çok daha az ! Yağınız daha geç bozuluyor.Motorunuzun kurumlaşması dizeldeki gibi değil.Aşıntılarınız daha az.Kompresyon basıncı daha az.Dolayısıyla motorunuz daha az yıpranıyor. Dizellerle kıyaslama yapmanıyız.

Bmw motorunun dizayını gereği o bakım aralıkları uygun görülmüş. Ne fark var ikiside dizel demeyin ! En basitinden 2000cc ile maximum 184 beygir üretip,düz yolda yüksüzken sakin kullanım ile 4,5 litre yakıt tüketebiliyor :) Marka fanatikliği yapsam Bmw konusundan çıkmazdım. 2 yaşımdan beri ailem Bmw markasını tercih ediyor.Şahsımın ilk aracıda Bmw idi. Bmw nin emniyet kemeri uyarı sinyalini her duyduğumda tüylerim diken diken oluyor. Bmw'nin Türkiyedeki her davetine katılıyorum.Resmi bir kulüp olan,üyelik bedeli olan Bmw Club Turkey'e üyeyim.Bayilerden uzun süreli müşteri indirimi ile ikinci el fiyatına ile araç aldırabilirim.

Yasal garantim bitti.Ama bu araç bende olduğu sürece her 10.000 kmde bir bakıma gideceğim.Bende biliyorum aynı motoru kullanan Ford'un 15.000 kmde bir bakıma girdiğini. Fakat Volvo'nun yağ filtresi ile aynı motoru kullanan Focusun yağ filtresini incelerseniz aradaki farkı görebilirsiniz.Adamlar hem daha kaliteli filtre kullanıyor hemde bakım aralıklarını daha kısa tutuyor. Bunları sorgulayınız. Volvolar genel olarak uzun ömür ve sağlamlığı simgeler. psa motoruyla; Ford'tan, Citroen'den,Peugeot'tan daha uzun ömür bakım aralıklarını kısaltarak oluyor.

Amcamın oğlunun Peugeot 307'si vardı. 140.000 kmde motoru bitti. Aldığı yakıtın kalitesini önemsemezdi,bakımlarında ucuz yola kaçardı.Ben triger koparmasından korkuyordum kompe motor gerekti araca :) Hatta yetkili servisten fiyat teklifi aldığımızda ilk bakımının 35.000 kmde yetkili serviste yapıldığı,ondan sonra aracın hiç yetkili servise gelmediği ortaya çıkmıştı. Özel servisler bile 6 bin lira fatura çıkarınca o haliyle ölü fiyatına sattılar aracı. Onda da 1.6 dizel motor vardı Focusla aynı Volvoyla aynı.














_____________________________



 
562 Mesaj
2 Ocak 2013; 18:58:17 

sevgili winniesertan
yazdıklarınızın büyük bir çoğunluğuna katılıyorum. lakin konuyu uzatmadan psa grubunun bakım aralığı tr de 20 bin km avrupada kaç bilmiyorum ama 30 bin olduğunu düşünüyorum.

sizin bahsettiğiniz gibi avrupada 15 bin değil.
yakıt konusuna katılıyorum o yüzden 50 bin 30 bin örneğini verdim

amerika da bulundunuz mu? ben bulundum abd de satılan mobil 1 lerin üstünde 16000 mil garanti yazdığını biliyormusunuz 26 000 km eder.ve arkasındada 16000 mil garantilidir yağ bu sürede işlevini yitirmediğini mobil garanti eder. bu garanti 16 000 mil sonunda yağın bozulacağı anlamına da gelmez. sonra altında küçük puntolarla araç satıcılarının gönlünü almak için siz yağ değişim aralığı için servisinize danışın der. bu ne demek servis ne derse desin ben 26000 km garanti veriyorum.

başka bir sıkıntı bmw kullanmışınız ben 13 yıldır kullandığım volvo yu bırakıp yeni bmw 3.16 almayı düşünüyorum hatta hala gitgeller yaşıyorum s60 mı 3.16 mı diye. yani bu servis politikalarından servise çok nadirde uğrasam bıktım.
benzinli-dizel yorumunuza katılıyorum teknik tarifinizde aynen doğru dizel araçların yağ değişim aralığı daha kısa.

peki sorun ne?

premium markaların sunduğu bakım aralığını sunmaması. bir araç sadece sağlam olmasıyla premium olmaz rahmetli dedemin reno 12 si vardı dağ taş tepeye vururdu ben onun kadar sağlam araba görmedim. ama premium mu?

burdaki sıkıntı. servisin tüketiciyi veya motor sağlığını düşünmesinden çok ticari kaygısı olduğunu düşünüyorum. veya idda ediyorum

yoksa sizle aslında farklı şeyler düşünmüyoruz.

ama bu şikayetlerimizi bu beklentilerimizi volvo tr ye iletmek bunları eleştiren insanlara tepki vermemek(sizi kast etmiyorum) bunlar düzelene kadar belkide boykot etmek lazım diye düşünüyorum. yoksa servis 5 binde gel dese buna sesini çıkarmayacak çıkaranlarıda eleştirecek çok insan var.

ha unutmadan ben 450 - 500 binde çok ford pegugeot gördüm. aracı bilinçli kullanmak önemli. 90 lı yıllarda doğanımız vardı 200 000 bin km de sattık motor revize edilmemişti. ne anlatmak istediğimi anladınız sanırım.


_____________________________



1146 Mesaj
2 Ocak 2013; 19:25:16 

bu gün hiç ummadığım bir konu başıma geldi,

kırmızı ışıktan yeşil ışık yandı ve geçtim. araç stop etti. sonra çalıştırdım ve vitese atmaya çalışıyorum geçmedi, zar zor geçti vitese araç stop ediyor vs.

sonra ustayı aradım, debriyaj alt merkezde problem vardır dedi. çekici ile tamirciye çektik.

inşallah fazla bir masraf açmaz.

kaputu kaldırdığımdada yağ damlıyordu. hidrolik yağı (plastik silindir şeklindeki kutu) yarıya kadar azalmıştı.

öyle tahmin ediyorum ki,

1- debriyaj hidrolik bilyası (debriyaj merkez alt bilya)

2- debriyaj merkezi üst

3- debriyaj merkezi alt silindiri arızalanmış olabilir.

hayırlısı bakalım ne kadar masraf çıkacak.

tek tesellim araç ile adana merkezde kalmam, bazen öyle yerlere gidiyorum ki, çektirmeye çalışsanız aracı herhalde 500 Tl.den aşağıya çekmezler. adana merkeze 300 km.

yolda kaldım, birde çekici ile çektirdim.

hayırlısı olsun inşallah.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ylv77 -- 2 Ocak 2013; 19:27:02 >


_____________________________

"hayat o kadar kısaki. Kırdığın kalbe değer mi?"


1146 Mesaj
2 Ocak 2013; 19:27:49 

bu şekilde debriyaj alt merkezle ilgili daha önce tecrübesi olanlar var mı?


_____________________________

"hayat o kadar kısaki. Kırdığın kalbe değer mi?"


 
562 Mesaj
2 Ocak 2013; 21:27:33 

quote:

Orijinalden alıntı: ylv77

bu şekilde debriyaj alt merkezle ilgili daha önce tecrübesi olanlar var mı?

geçmiş olsun umarım az bir masrafa hallolur. malesef bir fikrim yok araç otomatik olunca yalnız tahminler çok yerinde bizide bilgilendirirsen sevinirim


_____________________________



 
357 Mesaj
2 Ocak 2013; 21:59:56 

quote:

Orijinalden alıntı: fsnn


aynen katılıyorum sevgili dost2003 bmw 30 000 km de çağırıyor galiba motor yağı uzaydan vs geliyor. bir markaya körü körüne bağlanmamak lazım şu formda belkide en uzun volvo kullananlardan biriyim ama fanatiklik yapmıyorum. bin defa yazdım işlerine gelince biz volvo olarak premium markayız premium markaların bakım aralığını sunmaya gelince olmazzzzzz motor sağlığı

sevgili dost2003 hiç kendinizi yormayın takım tutar gibi araç fanatikliği yapanlar var.kimseye anlatamazsınız. motor sağlığından bahseden arkadaşların teknik bilgisini bilmiyorum ben yıllarca bu işin içindeydim hepsi hikaye. bu motor sağlığının sonu yok.

almanyada bmw lerin bakım aralığı 50 000 km/ 2yıl aynı araç tr de 30 000 km neyi tartışıyoruz daha biz de keşke 10 binden 15 bine çıksa diyoruz.

320 bin km oldu aracım 20 bin km de bakım yaptıran bir insanım saat gibi motor. ama biri çıkıpta servis aralığını artırırsak bizim şu kadar tl kaybımız oluyor demiyor diyemezde zaten

sizinde söylediğiniz gibi marka fanatikleri ise hemen savunmaya geçiyor. bırak arkadaş bir kerede doğruyu yaz. senede 30 bin 40 bin yapan adam var senede 4 kere servise git süper valla. 650x4=2600 tl

edit:ha bu arada alınganlık yapan arkadaşlara yazıyorum bizim eleştirimiz servis politikasına her 10 binde servise giden arkadaşlara değil. isteyen istediği zaman yağını değişir servisine gider. saygı duyarım



Sevgili Fsnn konuya olan objektif yaklaşımınızdan dolayı teşekkür ediyorum. 1.6 dizel motoru 10.000 km de bir bakıma çağırıp 2500-3000 tl bakım masrafı ödemek bu motorun bütün cazibesini ortadan kaldırıyor. Benzinli bir aracım olmadı o yüzden benzinli motorlar hakkında bakım vb konularda yorum yapamıyorum. Umarım Volvo Türkiye den de bu forumları takip eden ve memnuniyetsizlikleri dikkate alan birileri vardır.



_____________________________



 
357 Mesaj
2 Ocak 2013; 22:17:15 

quote:

Orijinalden alıntı: winniesertan


Marka fanatikliğim,laf kondurmama huyum yok.Bu forumda geçmişte Volvo'nun servis politikalarını sert dille eleştirenlerden birisiyim. O günden bu güne birşey değişmedi.Ne prim alıyorum nede maaş alıyorum :) Servislerin tutumunu,fiyat politikalarını bende beğenmiyorum !! Deminki yorumlarımda da bunları belirtmiştim.

Güzel bir noktaya değinilmiş. Almanyada Bmw lerin bakım aralığı 50.000 km Türkiyede 30.000 km diye. Bu fark satış sonrası hizmetlerin kafasına göre yaptığı uygulama değildir. Ülke şartlarından ötürü bakım aralığı neredeyse %50 kısaltılmış. Almanyada çevre yollarında, Uluslararası yollarda trafik olmuyor İstanbuldaki gibi... Dur kalk,ortalama hızın 6 km/saat ile 2 saat boyunca trafikte çırpınmak yok.Evden çıkıp ana yola bağlanana kadar 3 km yol sarfediyorum.4 tane ışık var.Kırmızıda kalkıp kırmızıya yakalanıyorum.Yeşil dalga olayı yok.Evden çıkıp Şehirlerarası Otobüs Terminaline gidene kadar 21 tane ışık var.Geçen hafta babam otogara bırakacaktı.21 ışığın 16 sinde kırmızıda bekledik.Ki şehir içinde hız kurallarına uyan,otoriter bir babam var.30 yıllık ehliyeti var radar cezası,kırmızı ışıkta geçme cezası yok kendi deyimine göre :) Avrupada 6 ayda bir kaldırım çalışması,yol çalışması yok.Tozlu yollar yok.Kalitesiz yakıt yok.Bizlerin piyasada satılan kaliteli olarak aldığımız örneğin Shell V-Power dizel gibi yakıtlar,Avrupakilerle karşılaştırılamaz bile. Bunların hepsi çevre şartlarına bağlı kalarak yapılmış hesaplamalar.

Volvoda dizel motorlarında Avrupada 15.000 km bakım aralığı veriyor.Buda aynı motoru kullanan Ford Focus ile aynı.Ve Volvo şirketi demişki çevre şartlarına,kullanım şartlarına göre yağ değişim aralığı 10.000 kmye çekilebilir.

Sayın fsnn sizin aracınız benzinli.Sıkıştırma oranı dizel kadar değil. En kaba olarak söylersem karterinize inen yakıt miktarı çok daha az ! Yağınız daha geç bozuluyor.Motorunuzun kurumlaşması dizeldeki gibi değil.Aşıntılarınız daha az.Kompresyon basıncı daha az.Dolayısıyla motorunuz daha az yıpranıyor. Dizellerle kıyaslama yapmanıyız.

Bmw motorunun dizayını gereği o bakım aralıkları uygun görülmüş. Ne fark var ikiside dizel demeyin ! En basitinden 2000cc ile maximum 184 beygir üretip,düz yolda yüksüzken sakin kullanım ile 4,5 litre yakıt tüketebiliyor :) Marka fanatikliği yapsam Bmw konusundan çıkmazdım. 2 yaşımdan beri ailem Bmw markasını tercih ediyor.Şahsımın ilk aracıda Bmw idi. Bmw nin emniyet kemeri uyarı sinyalini her duyduğumda tüylerim diken diken oluyor. Bmw'nin Türkiyedeki her davetine katılıyorum.Resmi bir kulüp olan,üyelik bedeli olan Bmw Club Turkey'e üyeyim.Bayilerden uzun süreli müşteri indirimi ile ikinci el fiyatına ile araç aldırabilirim.

Yasal garantim bitti.Ama bu araç bende olduğu sürece her 10.000 kmde bir bakıma gideceğim.Bende biliyorum aynı motoru kullanan Ford'un 15.000 kmde bir bakıma girdiğini. Fakat Volvo'nun yağ filtresi ile aynı motoru kullanan Focusun yağ filtresini incelerseniz aradaki farkı görebilirsiniz.Adamlar hem daha kaliteli filtre kullanıyor hemde bakım aralıklarını daha kısa tutuyor. Bunları sorgulayınız. Volvolar genel olarak uzun ömür ve sağlamlığı simgeler. psa motoruyla; Ford'tan, Citroen'den,Peugeot'tan daha uzun ömür bakım aralıklarını kısaltarak oluyor.

Amcamın oğlunun Peugeot 307'si vardı. 140.000 kmde motoru bitti. Aldığı yakıtın kalitesini önemsemezdi,bakımlarında ucuz yola kaçardı.Ben triger koparmasından korkuyordum kompe motor gerekti araca :) Hatta yetkili servisten fiyat teklifi aldığımızda ilk bakımının 35.000 kmde yetkili serviste yapıldığı,ondan sonra aracın hiç yetkili servise gelmediği ortaya çıkmıştı. Özel servisler bile 6 bin lira fatura çıkarınca o haliyle ölü fiyatına sattılar aracı. Onda da 1.6 dizel motor vardı Focusla aynı Volvoyla aynı.














Avrupa da şartların daha iyi olduğu kısmına eksiksiz katılıyorum. Ancak telafuz edilen rakamlar 50.000 - 10.000 aralığında olunca işler değişiyor. Ayrıca premium markaların bile ciddi rekabete girdiği bir ülkede yaşıyoruz.Böyle bir ortamda yakıt kalitesinin çok düşük kalacağını sanmıyorum. Bütün dünyada yakıt satan uluslararası firmalar da bunların içerisinde.

Filtreler ile ilgili örnek vermişsiniz. Daha kaliteli filtre kullanımı her koşulda doğrudan motorun ömrünü uzatacaktır. Km aralığını + yönde etkilemesi gerekir.


Aslında son 3-5 mesajda kısaca ifade etmek istediklerimi söylediğimi düşünüyorum.Çok da uzatıp kullanıcıları kızdırmayacağım

Herkese iyi geceler.


_____________________________



 
562 Mesaj
2 Ocak 2013; 23:07:04 

quote:

Orijinalden alıntı: dost2003


Sevgili Fsnn konuya olan objektif yaklaşımınızdan dolayı teşekkür ediyorum. 1.6 dizel motoru 10.000 km de bir bakıma çağırıp 2500-3000 tl bakım masrafı ödemek bu motorun bütün cazibesini ortadan kaldırıyor. Benzinli bir aracım olmadı o yüzden benzinli motorlar hakkında bakım vb konularda yorum yapamıyorum. Umarım Volvo Türkiye den de bu forumları takip eden ve memnuniyetsizlikleri dikkate alan birileri vardır.



rica ederim. ben teşekkür ederim ben gerçekleri yazdım. benim gibi düşünen birilerinin olduğunu görmek duymak güzel

bu formu volvo servislerden sorumlu bir bey de okuyor formdada yazıyor ama değişen hiçbir şey yok. çünkü olay motor sağlığı vs değil belki onunda gücü yetmiyor.

bu memnuniyetsizlikleri dikkate alan biri emin olun yok. ben artık iyice 3.16 yı düşünmeye başladım ama mevcut aracımı bir satabilsem. malesef ikinci el ölü neyse bu başka konu hoşcakalın


_____________________________



 
357 Mesaj
3 Ocak 2013; 8:22:32 

2. el piyasasını bende takip ediyorum ancak genel bir durgunluk var sıfır km fiyatlarında yapılan kampanyalar ve kış sezonu olmasından ötürü. BMW düşünüyorsan bence 320d modelini de düşünebilirsin.


_____________________________



 
661 Mesaj
3 Ocak 2013; 8:31:49 


quote:

Orijinalden alıntı: dost2003


Sevgili Fsnn konuya olan objektif yaklaşımınızdan dolayı teşekkür ediyorum. 1.6 dizel motoru 10.000 km de bir bakıma çağırıp 2500-3000 tl bakım masrafı ödemek bu motorun bütün cazibesini ortadan kaldırıyor. Benzinli bir aracım olmadı o yüzden benzinli motorlar hakkında bakım vb konularda yorum yapamıyorum. Umarım Volvo Türkiye den de bu forumları takip eden ve memnuniyetsizlikleri dikkate alan birileri vardır.



10.000 km ara yağ değişim aralığı maliyeti 550 tl, 20.000 km bakim ise 800 tl civarinda. 2500-3000 tl'yo nereden cikardiniz?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
357 Mesaj
3 Ocak 2013; 9:13:11 

Yılda 30-40 bin km yapan birisini düşünerek yıllık bir bakım fiyatı çıkardım tahmini.


_____________________________



 
562 Mesaj
3 Ocak 2013; 19:17:58 

Syn dost haklısınız 3.20d güzel olur benimse gönlümden geçen o aslında ama şu an elimde aracımı satarsam 75 000 tl olacak yeni kasa istiyorum 3.20 d bütçemi çok aşacak.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



1146 Mesaj
3 Ocak 2013; 19:20:45 

sevgili fsnn;

benimde aklımın bir köşesinden bmw ve audi a4 geçiyor

maksimum 50 bin tl.kadar.

2010 s60 bulamazsam bunlarda alternatif benim için.

hayırlısı olur inşallah sizin için.


_____________________________

"hayat o kadar kısaki. Kırdığın kalbe değer mi?"


 
562 Mesaj
3 Ocak 2013; 19:32:31 

Ben audiyi pek düşünmedim hep bana vw nin bir tık (fazla değil) üstü gibi geldi bu henim fikrim. Asla bir mercedes,bmw veya volvo kadar sağlam ve sorunsuz olduğunu düşünmedim yanılıyor olabilirim. Ayrıca doğuş gurubunun fahiş fiyat politikalarınında bunda etkisi olabilir. Sizede banada hayırlısı diyelim ama aracımı bu mevsimde hele hele doğu anadolu bölgesinde satmak kolay olmayacak yeni araç ufukta gözükmüyor.aslında istemesemde işime geliyor birikmiş param artıyor ve o aracı burdaki yollara vurma fikri cazip gelmiyor. Bakalım akışına bıraktım:))))



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



1146 Mesaj
3 Ocak 2013; 19:49:18 

hayırlısı olsun


_____________________________

"hayat o kadar kısaki. Kırdığın kalbe değer mi?"


419 Mesaj
4 Ocak 2013; 3:43:52 

quote:

Orijinalden alıntı: fsnn

sevgili winniesertan
yazdıklarınızın büyük bir çoğunluğuna katılıyorum. lakin konuyu uzatmadan psa grubunun bakım aralığı tr de 20 bin km avrupada kaç bilmiyorum ama 30 bin olduğunu düşünüyorum.

sizin bahsettiğiniz gibi avrupada 15 bin değil.
yakıt konusuna katılıyorum o yüzden 50 bin 30 bin örneğini verdim

amerika da bulundunuz mu? ben bulundum abd de satılan mobil 1 lerin üstünde 16000 mil garanti yazdığını biliyormusunuz 26 000 km eder.ve arkasındada 16000 mil garantilidir yağ bu sürede işlevini yitirmediğini mobil garanti eder. bu garanti 16 000 mil sonunda yağın bozulacağı anlamına da gelmez. sonra altında küçük puntolarla araç satıcılarının gönlünü almak için siz yağ değişim aralığı için servisinize danışın der. bu ne demek servis ne derse desin ben 26000 km garanti veriyorum.

ha unutmadan ben 450 - 500 binde çok ford pegugeot gördüm. aracı bilinçli kullanmak önemli. 90 lı yıllarda doğanımız vardı 200 000 bin km de sattık motor revize edilmemişti. ne anlatmak istediğimi anladınız sanırım.



quote:

Orijinalden alıntı:dost2003
Avrupa da şartların daha iyi olduğu kısmına eksiksiz katılıyorum. Ancak telafuz edilen rakamlar 50.000 - 10.000 aralığında olunca işler değişiyor. Ayrıca premium markaların bile ciddi rekabete girdiği bir ülkede yaşıyoruz.Böyle bir ortamda yakıt kalitesinin çok düşük kalacağını sanmıyorum. Bütün dünyada yakıt satan uluslararası firmalar da bunların içerisinde.





Merhabalar

Citroen ve Peugeot geçen yıla kadar Türkiyede 15.000 kmde bir çağırıyordu.

Volvo Avrupada 15.000 kmde çağırıyor yağ değişimine.
Aynı motoru kullanan Ford Focus ise 20.000 km diye biliyorum.

Bmw'nun motorunun yapısı gereği uzun vadeli bakım aralıkları var. 2000 cc den 184 ps güç alıp,sakin kullanımda 4,5 litre tüketimi var :) Ama 30.000 kmde bir bakıma gelen 320d-520d lerden çıkan hava filtresinide incelemenizi isterim. Tamamen tıkanmış,toz yığını halinde sökülen hava filtreleri çıkıyor. Hatta 20.000 kmden sonra çekişte düşüklük olduğunu birçok kullanıcı belirtiyor.Bakımdan sonra tüketimlerin düştüğünü,çekişin arttığını söyleyenler çok var.

Yakıtlar Ülkemizde gerçekten denetimsiz olarak satılıyor. Opet'i ,Shell'i, Petrol Ofisi farketmiyor. İstasyon sahibi karakterli ve dürüst değil ise aracınıza mazot yerine suyu koyar.Şikayetinizden sonra o istasyondan alınan numunelerde sorun yoksa hiçbirşey yapmazlar.Topu size atarlar bilerek yaptın diye :)

Yıllarca kaçak mazota solvent katıp,Petrol Ofisi markasında akaryakıt satanı bilirim ben Benzer örnekler Shell'de de var.İstasyon sahibi tanıdıklarınız varsa sorun o markanın kaç tane bayisi kapatılıyor kaçak akaryakıt satışı yaptığı için size az çok söyler. Kapatılanlar,yakalanmış olanlardır.Birde hala yakalanmamış olanlar var...

İstanbulda 15 yıllık Shell kapatıldı geçen sene kaçak yakıt satmaktan.

Bazı bayiler işi abarttı.Bugün gazetesini her ne kadar sevmesemde link verdim.Haberi okumunazı tavsiye ederim. http://www.bugun.com.tr/son-dakika/akaryakit-istasyonundaki-gizli-depoda-4-ton-mazot-ele-gecirildi-haberi-90922

Bizde bi laf var bu işin p.ştluğuna can dayanmaz diye.Akaryakıt işide böyle can dayanmıyor.

Size çok güzel bir örnek verdim. Amcamın oğlunun peugeot 307 si :) Koyduğu yağların atık kızartma yağı olmadığını biliyorum.Düzensiz,ucuza kaçan bakımların sonu belli.Bakımları düzgün yapılan 210.000 kmde silindir kapağı açılmamış 308 lerde var forumlarda.Adam üşenmiyor bakımlarını fotoğraflandırıyor.Birçok kullanıcının 30.000 kmde yediği debriyaj balatasını adam 180.000 km kullandı :) Aşındığı için değil işlevini tam yerine getirmediği için,baskı yaylarının sertleşmesinden dolayı komple değiştirdi :)

Demek istediğim kullanım ve bakım sizinde belirttiğiniz gibi çok önemli.

Şimdi kendimizi Volvo'nun yerine koyalım. 3 yıl garanti veriyoruz. Karşılığında ne istiyoruz? 10.000 kmdeki bakımlarıma düzgün gelsin yeter diyoruz. Bunun karşılığında büyük risk alıyoruz.Belki müşteri sürekli yüksek devirlerde aracı zorluyor dip gazda 1 saat boyunca yol alıyor.Bilemiyoruz ki ? Yarın öbür gün servise gelipte aracı sert kullandım 4000 devirden aşağı inmedim.Soğuk motorla dip gaz gezdim demiyor.Ama aracım bozuldu turbo kesti,çekişim düştü diyor.Sorunumu halledin diyor.

Bizde kaliteli marka olduğumundan dolayı diyoruz ki araçlarımız 100.000 km 3 yıl içinde fabrikasyon hatalardan ötürü sorun verirse tüm mesuliyet bizim. eee aracını hor kullananlar var.Onları garanti dışında nasıl tutacağız? 7/24 takip mi ettireceğiz aracı nasıl kullanıyor diye? yoksa kendi ağzıyla birşeyleri söylemesini mi bekliycez araç 4000 devirde giderken bir düşük vitese attım 6000 deviri gördü diye? vs vs..

Volvo'nun belirli bir kaliteyi,sorunsuzluğu simgeliyorsa bunun için şart koyduğu 10.000 kmlik bakım periyotlarını çok görmemeliyiz. Ve inanın bana araçlarımızın uzun vadeli sağlığı için dizellerde 10.000 km bence şart. 100.000 km'deki 10.000 kmde düzenli servis bakımları yapılmış s40 1.6d ile yine 100.000 km'deki 15.000 kmde bir düzenli servis bakımları yapılmış focus 1.6tdci araçların dyno testi yapılırsa az çok demek istediklerim ortaya çıkar.

Ve şunuda idda ederim ki peugeot 1.6 hdi 110 beygir motorlu servis bakımlı (15.000 km periyotlu) araçla, yine servis bakımlı(10.000km periyotlu)Volvo 1.6 d araçların uzun vadede(minimum 150.000 km) kompresyon basınçları farklı çıkacaktır. Peugeot büyük ihtimalle 100.000 km civarı turbo mili kesmiş olacağından yeni turbo takılmış olacaktır. Peugeot'un eksantrik milinde,krank mili yakatlarında,biyel kolundaki aşıntı,Volvodan daha fazla olacaktır.

Motor yağının bozulmasına birçok sebep vardır.Başlıca sebepler yakıtın karışması,metal partiküllerin yoğunluğu,havayla temas,ani ısınma soğuma vs vs..

Motorların karakteristik yapısı gereği her araçta 25.000 km dayanır demek çok yanlış birşey. Aşıntının çok olduğu bir motorda iyi filtrasyon sağlansa dahi yağ erken bozulacaktır.Ve işin başka bir yöne daha var.Metal partiküllerini içinde barındıran motor yağı motora git gide daha fazla zarar vermektedir.İçindeki metal tozları zımpara etkisi ile aşındırıcı olmaktadır.



Bmw 30.000 kmde bir yağ değişim aralığını uygun görmüş. Demek ki motorundaki aşıntı miktarına,sekmanlardan kaçan yakıt miktarına vs vs.. güveniyor.

Bizim araçlarımızın 1.6d motorlarının karakteristiği gereği Avrupada 15.000 km bakım aralığı uygun görülmüş belirli kaliteyi sağlamak için. Ve çevre şartlarına göre bu aralık 10.000 km ye çekilebilir denilmiş. Volvo Türkiye'de benim garantimden faydalanmak istiyorsan 10.000 km demiş.Ülkemde düşük kaliteli akaryakıt kullanılıyor,yollarım kirli toz içinde,trafikte hep dur kalk var motor zorlanıyor,çalışma şartları gereği 10.000 km de bir bakıma gel diyor.Kendisini sağlama alıyor aslında.
Onun kendisini sağlama alması,bizim araçlarımızda daha uzun ömürlü olacaktır demek.

İşin maddi yönüne gelirsek; bende karşıyım polen filtresinin uçuk fiyatına,bende karşıyım mazot filtresinin pahalılığına.Samsun yetkili servisinin zamanında 450 Tl ye bakım yaparken,Antalya servisinin 650 TL ye bakım yapmasına bende karşıyım.
Bu forumda da bu konuyu sert dille eleştirdim. Çareyi mazot filtesini,motor yağını,hava filtresini,yağ filtresini ve polen filtresini dışardan kaliteli ürünleri tedarik ederek serviste değiştirmekte buldum. Aracıma 1 yıl yol yardım hizmeti verdiler,yıkadılar,aracıma güncel yazılım yüklediler,parçalarımı değiştirdiler işçiliğini yaptılar, yazılım yükleme parası kadar bir ücret alıp(140 TL) yolladılar.

İşin buraya kadar olan kısmı güzel.

Servisteki çalışanların yapmaması gereken hareketleri oldu.İftira attılar.Olmayan şeyleri oldu gibi gösterdiler,olan şeyleri olmadı gibi gösterdiler.Laf cambazlığı yaptılar.

Kısaca mekanik bir ses için servis fişinde sorun yok deniliyor,ikinci servis fişinde onarıldı deniliyor fakat düzeltilen birşey yok.Şikayet üstüne kullanıcı hatası dediler,servis fişlerini inceleyin dediğimde şimdi yine sorun yok diyorlar :) Şu ara sınavlarım var,akabinde hakkımı aramaya devam edeceğim.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi winniesertan -- 4 Ocak 2013; 3:49:10 >


_____________________________



 
357 Mesaj
4 Ocak 2013; 11:41:44 

Bu yazmış olduğunuz yazı konusunda sonuna kadar haklısınız. Bakım yapmanın sınırı yok sonuçta 2.000 km de yağ değiştirsek motor daha da uzun ömürlü olur. Ama mesele tam olarak bu değil.

Volvo premium model olarak lanse edilip Mercedes , Bmw , Audi gibi markalar ile rekabete girmeye çalışan bir marka.

Benim şahsi görüşüm marka premium ama Türkiyede bie Mercedes , Bmw , Audi ile rekabet edebilmesi için daha çok yol alması gerekir. ( Servis ve müşteri memnuyetleri açısından )

Bir kıyaslama yapmak istiyorum veriler biraz kabaca alınmıştır.

Bmw 3.20d
Volvo S60 1.6d

100.000 km kullanım maliyetleri.

Volvo : Toplamda 10 kez bakıma girecektir. Ortalama her bakımda 750tl harcadığımızı düşünelim. 7500tl

Bir kullanım maliyeti çıkıyor tahmini karşıma ve çok kullandığım için aracı ve araç dizel 3 yılda bu km yi yaptım.

Bmw ile de 3 kez girdiğimi düşünün ortalam 1500 tl alalım toplamda 4500 tl bakım masrafım olacaktır.

Eğer 1.6 dizel motorla rakiplerinizin 2.000 cc motorlarının kullanım maliyetleri olarak önüne geçerseniz eleştiri kaçınılmaz olacaktır.


Ancak şunu kesinlikle anlarım. Bu şartlarda bakım fiyatlarınız çok daha makul fiyatlardadır. O zaman tüketiciyi de düşündüğünü çok rahat söyleyebilirdim.




_____________________________



 
562 Mesaj
4 Ocak 2013; 12:27:23 

syn dost a sonuna kadar katılıyorum.

syn winniesertan sizede katıldığım bir çok husus var
ancak atladığınız hususlarda var aynı motor psa grubunda bu yıldan itibaren 20 bin km yağ değişim aralığı ara değişim yok volvodaki gibi

avrupada ise bazı standartlardan dolayı bu değişim 30 bin km öyle sizin bahsettiğiniz gibi onlar 15 volvo 10 bin değil.
üstelik volvoda kullanılan filtreler farklı diyorsunuz bu artı yönde bakım aralığını uzatır eksi yönde değil.

90 yıllarda doğanımın yağ değişimi 7500 km de olurdu o yıllardaki dizel araçlarda 5000 km de değişirdi

23 yıl geçmiş aradan bu yağ ve motor teknolojileri hiç gelişmemiş anlaşılan

oysa gelişen yağ ve motor teknlojilerini burda sayfalarca anlatsam azdır çok kısaca tam sentetik uzun ömürlü yağlar çıktı motorlar tamamen enjeksiyonlu oldu.

servisler bakım aralıklarını en zor şartlara göre belirler o yüzden 15-20 binde çağrılan araç en zor şartlar düşünülerek belirlenmiştir. bren balatasını servis 60 binde değişirken benim aracımda 110 binde değiştirdim neden bitmemişti çünkü servis en kötü şartlara göre bunu 60 bin yazmıştır.(şehir içi sürekli fren vs)

tüketiciyi düşünen volvo syn dost un dediği gibi ara değişim koyar ve bunu nerdeyse maliyetine veya çok az karla yapar.

bunu düşünen marka olur mu? diyebilirsiniz.


sıkı durun TOYOTA ilk 1000 km de aracını servise ücretsiz çağırıyor ve ilk bin km de ki motor yağını ücretsiz değişiyor. genel kontrol yapıyor yeni motor çapak vs olabilir diye.

saygılar


_____________________________



 
357 Mesaj
6 Ocak 2013; 23:01:53 



_____________________________



16 Mesaj
9 Şubat 2013; 19:06:12 

Herkese merhabalar 2 gun once ilk 10000 km bakimini grup volvo Ankara da yaptirdim(549tl). Fakat aracimin akusunde problem oldugunu sarj edilmesi gerektigini soledeler cok ilgimi cekti 8 aylik bi aracin akusu bu duruma gelirmi? Ben degistirilsin dedim ama sarj tutmazsa degistirebileceklerini soylediler. İkinci bir durum aracim dynamic paket deri dosemeli eger volvonun orjinal deri bakim kitiylee bakim yapmazsam deride olusan sorunlardan dolayi sorumlu olmayacaklarini iddaa etti sn servis danismani
Aku durumu ve deri doseme hakkindaki dusunceleriniz nelerdir?
Saygilar.



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

BABAOĞLU


1290 Mesaj
9 Şubat 2013; 22:02:20 

Sn. esbbeytepe,
Lütfen öncelikle arabanızın motorunu belirtin. Buraya bakım fiyatlarını yazan arkadaşlarım nedense bunu ihmal ediyorlar.
Akü sanırım size şimdiye kadar bir sorun yaratmamış ama zayıf olduğunu servis tespit etmiş. Eğer akü şarj tutarsa, aküdeki problemin iş emrine yazıldığına emin olun(zaten yazacaklardır). Daha sonra da eğer akü bir zayıflık gösterirse kesinlikle değişimini talep edin. Eğer içiniz rahat etmiyorsa başka bir servise gidip değişim de talep edebilirsiniz.

Deri konusunda servis tamamen haklıdır. Deri, bakım gerektiren bir malzemedir. Nasıl ki motorun garantisi, düzenli yetkili servis bakımı yaptırmış olmanıza bağlı ise, aracınızın deri garantisi de gerekli bakımını yapmış olmanıza bağlıdır. Bu sadece Volvo'da değil, diğer markalarda da böyledir. Ancak Volvo'daki fark, Volvo derisinin yeterli dayanıma sahip olmaması yüzünden deri bakımına muhtaç olmasıdır. Öte yandan diğer bir markanın derisi daha kaliteli ve 2 yıl boyunca bakım yaptırmamaya dayanıklı olabilir. Bu yüzden de o markanın servisleri müşterilerini uyarmayı gerekli görmeyebilir. Ancak inanın servis sizi uyararak size iyilik yapıyor.

Servisin uyarısı olmadan dahi, Volvo derisine düzenli bakım yapılması kanaatine kendim vardım. Volvo'nuzun derisinin uzun ömürlü ve sıyrılma-yırtılmalardan muaf olmasını istiyorsanız, düzenli deri bakımı yapmak ya da yaptırmak zorundasınız. En az 4 komple deri bakımına yetebilen orijinal Volvo deri bakım kitinin fiyatı 90TL'dir. Eğer kendiniz yapmak istemezseniz de, aynı kit ile servisin yaptığı deri bakımının işçilik ücreti yine 90TL dir. Volvo derisinin bakımıyla ilgili gerekli tüm bilgi ise şu konuda:
http://forum.donanimhab...487/mpage_1/key_/tm.htm
Saygılar



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kurzweil -- 9 Şubat 2013; 22:09:42 >


_____________________________

İlk ultrazeki makine, insanoğlunun yapma ihtiyacı hissettiği son buluş olacak.
Ölmeyecek insanların ilki doğdu.
Singularity Çok Yakın.
SEN başarabilecek misin?


16 Mesaj
9 Şubat 2013; 22:48:20 

Sn Kurzweil yorumunuz icin tesekkurler. Aracim 1.6 d2 motor. is emrinde yaziyor kontrol ettim. Benim merak ettiğim bir baska markanin deri ile ilgili urununu kullandigimizda sorun olursa servisin takilacagi tutum??



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

BABAOĞLU


1290 Mesaj
9 Şubat 2013; 23:20:13 

Sn. esbbeytepe,
Önemli olan derinin bakımlı olmasıdır, bakımın ne ile yapıldığı değil. Servis size "orijinal ürünü kullanmalısınız" diyecektir elbet, ama bunu zorunlu kılamaz. Zaten hangi ürünü kullanmış olduğunuzu bilemez de. Yalnız Volvo derisine, orijinal bakım ürünü dışında bir ürün uygulamamanızı tavsiye ederim. Çünkü dışarıdan alacağınız bir ürün, sözde tüm deri türlerine uygun iken, Volvo'nun bakım ürünü, Volvo derisi için özel olarak geliştirilmiştir. Ayrıca hassas ve organik Volvo derisine, kendi bakım ürününden farklı bir ürünü ben sürmezdim. Linkini verdiğim bakım konusuna bir göz atın derim.


_____________________________

İlk ultrazeki makine, insanoğlunun yapma ihtiyacı hissettiği son buluş olacak.
Ölmeyecek insanların ilki doğdu.
Singularity Çok Yakın.
SEN başarabilecek misin?


220 Mesaj
25 Şubat 2013; 17:15:17 

Arkadaşlar bugün 40000 bakımı için randevu aldım s60 2011 t4 bakım fiyatı 877 lira olduğu söylendi. Yağ ve filtre değişimi için çok değilmi? 650 gibi bi rakam bekliodum açıkçası;)



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi filtiarn -- 25 Şubat 2013; 17:15:41 >


_____________________________



1146 Mesaj
25 Şubat 2013; 18:59:48 

yapacak bir şey yok üstadım birkaç servisi arayıp fiyat almaktan başka.

garanti dışı olsaydı aracınız, size derdim: " alın bosch marka filtreleri tepe tepe kullanın, volvo filtreleri aratmaz" diyeceğim ama garantili aracınız.

kolay gelsin.


_____________________________

"hayat o kadar kısaki. Kırdığın kalbe değer mi?"


419 Mesaj
26 Şubat 2013; 23:36:24 

quote:

Orijinalden alıntı: filtiarn

Arkadaşlar bugün 40000 bakımı için randevu aldım s60 2011 t4 bakım fiyatı 877 lira olduğu söylendi. Yağ ve filtre değişimi için çok değilmi? 650 gibi bi rakam bekliodum açıkçası;)

Servislerle pazarlık yapmaktan kaçmayın.Standart fiyat tarifesi,fiyatları merkez belirliyor vs.. gibi lafların tamamı hayal ürünü(3 ay öncesine kadar öyleydi şu anda da öyle olduğunu tahmin ediyorum).

Garantiden çıkmasın diye onlara muhtaç olduğunuzu bildikleri için böyle fiyatlar çıkartıyorlar. Kendi bölgenizde olmasa bile diğer servisleri arayın fiyatları alınız.Sonuçları burdan paylaşırsanız sevinirim.


_____________________________



 
435 Mesaj
27 Şubat 2013; 12:35:55 

güya az yaktığı için dizel aldık çok binelim diye ama 10 bin bakımından ötürü km yapmaya korkar olduk fiyatlar yüzünden .garantisi bitsin bekliyorum ben açıkcası sonra hemen özel servise gidicem.kimler yapıyor özel servisini volvoların, mesela ford özel servislerimi kime gideceğiz arkadaşlar....özellikle de konya da temiz iş yapan güvenilir bilen var mı yada giden?


_____________________________



1146 Mesaj
27 Şubat 2013; 20:27:16 

ford özel servisleri 2005 sonrası araçlara bakıyor, problem yok yani.

özel komplike yapılar var. (Özel ford hastanesi) gibi mesala.

konya gibi bir ilde bulmanızda son derece kolaydır diye düşünüyorum.

Adanada olduğum için bilemiyorum.

saygılar.


_____________________________

"hayat o kadar kısaki. Kırdığın kalbe değer mi?"


 
562 Mesaj
5 Mart 2013; 10:19:26 

quote:

Orijinalden alıntı: filtiarn

Arkadaşlar bugün 40000 bakımı için randevu aldım s60 2011 t4 bakım fiyatı 877 lira olduğu söylendi. Yağ ve filtre değişimi için çok değilmi? 650 gibi bi rakam bekliodum açıkçası;)

maaşallah bunlarda hiç insaf yok . parçaları orjinal kullandığınız taktirde ve bunu faturayla belgelediğinizde başka servislerden istifade edebilirsiniz bu tüketicinin korunması ile ilgili kanunda geçer ayrıca tüketici mahkemelerinin verdiği içtahatlardada geçer. garanti dışı kalmaz

ama sonuç itibariyle garanti dışı olsa tüm filtreler bosch olmak kaydıyla yağınızda tam sentetik olursa 200 tl yi aşmaz.

keşke 400 versekte yetkili servise gitsek ama bu serzenişimizi duyuramadık bir türlü.

edit: sanırım yağ ve filtre değişimi yine 650 tahminimce bujileri değişecekler 220 tl onu eklemişler



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fsnn -- 6 Mart 2013; 18:03:36 >


_____________________________



 
435 Mesaj
7 Mart 2013; 16:19:19 

arkadaşlar 2012 model s40 aracım şu an 22.500 km ve araç içerisinde bozuk yolda özellikle bir gıcırtı sesleri gelmeye başladı.bu sesler kapı orta direklerinden daha çok geliyor gibi, ayrıca vitesin olduğu orta konsoldan da çok bariz ve yüksek sesli gıcırdama sesi geliyor ve çok rahatsız edici.hatta orta konsolla koltuk arasına elimi sokup sıkıştırdığımda baya ses azalıyor.ve aracım daha 22500 km de ....en son 20.000 km bakımında bu şikayetlerimi ilettim ve bu işe bakan servis görevlisinin bugün olmadığını başka bir gün aracımı getirmemi söylediler.bende daha gidemedim.şimdi sormak istediğim daha önce böyle bişey başına gelipte çözüm şekli nasıl gelişti.teşekkürler.


_____________________________



36 Mesaj
12 Mart 2013; 10:21:31 

Merhaba arkadaşlar bakım fiyatları ile ilgili merak ettiğiniz her şeye aşşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz. Burası Yetkili Volvo servisi ( Volan Volvo ) Orjinal parçalar ile ve eşdeğer parçalar ile bakım fiyatları hakkında tüm bilgiler mevcut.. X bi servise gitmektense eşdeğer parçalar ile de Volvo Yetkili servisinde daha uygun fiyata bakım yaptırabilirsiniz.

VOLVO BAKIM FİYATLARI
VOLAN VOLVO nun sitesinde tüm bakım fiyatları ve yapılacak işlemler ile ilgili örnek fatura mevcut bence bi göz atın..






_____________________________

Anlatmak değil, Anlamaktır esas olan..


36 Mesaj
12 Mart 2013; 10:22:39 

quote:

Orijinalden alıntı: filtiarn

Arkadaşlar bugün 40000 bakımı için randevu aldım s60 2011 t4 bakım fiyatı 877 lira olduğu söylendi. Yağ ve filtre değişimi için çok değilmi? 650 gibi bi rakam bekliodum açıkçası;)

http://www.volan.com.tr...d5-bakim-fiyati-21.html

607 TL


_____________________________

Anlatmak değil, Anlamaktır esas olan..


220 Mesaj
12 Mart 2013; 18:22:35 

peki nasıl oluyorda bi yetkili servis 877 lira isterken diğeri 500 lira istiyor onu anlamıyorum açıkçası?

sn sözen buradaysa buna bi açıklık getirebilir?


_____________________________



36 Mesaj
13 Mart 2013; 11:41:58 

quote:

Orijinalden alıntı: filtiarn

peki nasıl oluyorda bi yetkili servis 877 lira isterken diğeri 500 lira istiyor onu anlamıyorum açıkçası?

sn sözen buradaysa buna bi açıklık getirebilir?

Şöyle cevap vereyim arkadaşlar servislerle bire bir çalışan birisi olarak...

Kimi servisin maliyetleri çok yüksek Kira vs. ve buna bağlı olarak ta bunu kullanıcılara yansıtıyorlar.. Bu yazdığım fiyatta parça v.s her şey aynıdır muhtemelen yukarıdaki linkte bakım fatura detayları var oraya bakarsanız kullanılan malzemelerden yağa kadar tüm bilgiler mevcut. Birde şöyle bir şey var kimi servis günlük 10-15 araç alayım az olsun tam olsun mantığı işle yaklaşarak fiyatları yüksek tutarken kimiside 10 olacağına 20 araç olsun ve maliyeti düşük tutarak uzun vadede daha çok kazanayım diyor.. ki mantıklı olan bu o araçlar arıza durumunda da ucuz olan servisi tercih edecekler. Ankara da aracınıza bakım yaptırmak isterseniz İstanbul yolu üzerindeki Volan Volvo yu tavsiye ederim size, tam anlamıyla sıcak ve bir aile işletmesi gibi çalışıyorlar iş yeri sahibi de işinin başında serviste duruyor buda çokk büyük bir artı bu sayede kimse kafasına göre iş yapmıyor.


_____________________________

Anlatmak değil, Anlamaktır esas olan..


 
661 Mesaj
13 Mart 2013; 13:45:24 

Selam,

Distribütörlerin, bayileri tarafından müşterilerine uygulanan nihai tüketici fiyatlarına karışma yetkisi yasal olarak bulunmamaktadır.

yine de kafanızda oluşan soru işaretlerini dağıtabilecek birkaç ipucu vereyim.

Yukarıda verilen link'te T4 için 597 TL teklif verilmiş ancak detay incelediğinizde Fren Hidroliği'ni teklife eklememiş ve işçilik tutarı da yok. (İşçilik için ücret almayız diyorlarsa onu bilemem tabi). Diğer taraftan diğer bayinin teklifinde ne olduğunu bilmiyoruz. Şimdi elma ile elmayı mı karşılaştırıyoruz yoksa elma ile armudu mu karşılaştırıyoruz bilemeyiz.

40.000 KM'de Volvo tarafından tavsiye edilen bakım kalemleri,

Yağ, Yağ Filtresi değişimi, Yakıt Filtresi değişimi, Polen Filtresi değişimi ve Fren Hidroliği değişimi ve onların işçilikleridir. Bu işlem için Volvo'nun tavsiye ettiği rakam 790 TL'dir.

Umarım aklınızdaki soru işaretlerini gidermişimdir.


_____________________________



1146 Mesaj
13 Mart 2013; 14:58:11 

ben aracımı 2010 ocak ayında aldığımda triğer setini set halinde değiştirmek istediğimde adana oto koç 800 Tl fiyat 12 taksit, ankara volan volvo peşin 1.100 Tl. istemişti. İkiside yetkili servis.

takdir sizlerin.



_____________________________

"hayat o kadar kısaki. Kırdığın kalbe değer mi?"


 
2 Mesaj
14 Mart 2013; 13:36:55 

merhaba
benim de 2009 dizel s40 aracım var. triger değişimi için otokoç daha ucuz bir teklif veriyor fakat triger parçaları ford ile aynı olması sebebi ile ucuz.
ayrıca kısa bir süre bir otomotiv şirketinde çalıştığımdan biiyorum ki orjinal parçanın fiyatını değiştirilemez.
triger değişimini volan da yaptırdım ve usta değiştirilken hep yanındaydım ne değiştirğini görmem içimi inanın daha rahatlattı..


_____________________________



419 Mesaj
20 Mart 2013; 3:14:05 

Volvo yetkili servisi Antalya Otokoç'ta şanzıman söküp takma işçiliği 700 TL imiş.Parçalarda baskı balata merkez(bilya) 1300 lira civarıymış.Aynı binada olan 5 metre ilerdeki Ford kısmına sordum. 350-400 lira işçilik alıyorlarmış.600 lirada parça tutuyormuş. Merak edenlere söylüyorum birebir aynı motor Focuslar ile :) Neyse aracımı evimin önüne çektirdim.Ustamı getirdim.Debriyaj hidroliğinde hava varmış ve sıvısı bitmiş.Şanzımana bağlanan bir hortum çıkmış.Depomda motosikletimin için geçmişte aldığım hidrolik dot4 yağını koydu ve sistemin havasını aldı. Ustayı getir götür 10 liralık yakıt yaktım. 20 lirada usta aldı.

3000 liralıkta sinir sahibi oldum yetkili servise yağ seviyesini kontrol etmekten aciz olduğu için :)

Uzun zamandır servise gidip gelme sebebim olan gaza basıp çektiğimde gelen lıkır lıkır boşluk seside tamamen kayboldu.Ustam büyük ihtimalle debriyaj alt merkezden(bilyadan) geliyordu o ses.Yağın özelliği bozulmuş olabilir veya sistemde çok ufak hava olduğu içinde yapabilir dedi. Şu anda sıkıntım yok çok şükür. Servisteki ustada önceleri sesin normal olduğunu,şikayet edince akstan geldiğini,şikayeti yineleyince debriyajı sert kullandığım için olduğunu söylemişti. Arıza yapınca yanına gittiğimde ''debriyajı sert kullanırsan öyle olur'' dedi. Bende sesi daha iyi duyabilmen için öyle kullandım normalde öyle kullanmıyorum dedim. Otoline hattındaki kişilerede aynısını söylemişsin yanlış konuşmuşsun diyince bana '' sende beni şikayet etmişsin'' dedi :)

Neyse bir yıldır servisin bulamadığı sorunumu 30 liraya hallettim. Serviste debriyajın basılı kalma sebebi olarak baskı-balata,bilya(alt merkez),üst merkez,belki volan ve işçilik olarak söylemişlerdi.Toplamda 3000 civarı çıkabilir demişlerdi. Lıkır lıkır ses içinde aks demişlerdi. İki aks 2000 lira civarı totalde 5000 e mal olabilirdi. 30 liraya hallettik. VOLVO ile mutluyum ama servis ile değil.


_____________________________



1146 Mesaj
20 Mart 2013; 8:39:18 

volvo aracı olupta garanti kapsamı dışındaysa yetkili servise gitmek demek, yukarıdaki örneğe muhatap olmak demektir. Yani 30 Tl.lik iş 5000 bin tl.ye çıkabilir yani. Yenilediğiniz parçalarınız yanınıza kar kalır o kadar.

garanti kapsamı dışındaysa gidin forda istediğiniz gibi aracınıza bakım yaptırın. Mantıklısı bu.

En mantıklısıda defalarca yazdım. Filtre ve bujilerde BOSCH markadan şaşmayın arkadaşlar. Allah aşkına şaşmayın. Kaliteli, ucuz ve ekonomik. Kendiniz bile bakınızı yaptırabilirsiniz. Polen, hava filtrelerini değiştirebilirsiniz mesala. Yağ filtresini yağ aldığınızda değiştiriyorlar. Değişim ücreti 10 Tl. Metro gibi marketlerdede kendileri ücretsiz değiştiriyor.

Uyanık olun paranız cebinizde kalsın.



_____________________________

"hayat o kadar kısaki. Kırdığın kalbe değer mi?"


419 Mesaj
20 Mart 2013; 12:18:40 

quote:

Orijinalden alıntı: ylv77

volvo aracı olupta garanti kapsamı dışındaysa yetkili servise gitmek demek, yukarıdaki örneğe muhatap olmak demektir. Yani 30 Tl.lik iş 5000 bin tl.ye çıkabilir yani. Yenilediğiniz parçalarınız yanınıza kar kalır o kadar.

garanti kapsamı dışındaysa gidin forda istediğiniz gibi aracınıza bakım yaptırın. Mantıklısı bu.

En mantıklısıda defalarca yazdım. Filtre ve bujilerde BOSCH markadan şaşmayın arkadaşlar. Allah aşkına şaşmayın. Kaliteli, ucuz ve ekonomik. Kendiniz bile bakınızı yaptırabilirsiniz. Polen, hava filtrelerini değiştirebilirsiniz mesala. Yağ filtresini yağ aldığınızda değiştiriyorlar. Değişim ücreti 10 Tl. Metro gibi marketlerdede kendileri ücretsiz değiştiriyor.

Uyanık olun paranız cebinizde kalsın.



Merhabalar Sn ylv77

Bosch marka yağ filtresi pek uygun değil 1.6 dizellere. Neden diyeceksiniz.Orjinal ford ve volvo filtrelerinin alt ve üst kısımlarındaki yerde süzgeç görevi gören ek bir malzeme var.Ama Bosch filtrede böyle birşey yok.Direk plastik. Ordaki o süzgeç görevi ve conta görevi gören yumuşak süngerimsi malzeme hem filtrenin tabanının iyi oturup conta görevi görmesini sağlıyor hemde filtrasyona katkı sağlıyor. Bu benim kendi görüşüm. Belki bosch filtre orjinalden daha iyi bile süzüyor olabilir.Resimdeki filtrede beyaz kısımdan bahsediyorum.Bosch filtrede bu kısım yok direk plastik var. Bu benim tespit ettiğim bir fark.Bilemiyorum belki plastik olması daha iyi.daha sıkı oturup hiç kaçak vermeden filtrasyon sağlıyorda olabilir. Size tavsiyem fomoco markalı ürünler almanız.Parça ithalatçılarında orjinal ford parçaları gerçekten ucuz.Örneğin yağ filtresi 12.5 lira hava filtresi 25 lira ufi mazot filtresi 75 lira.Polen filtresi karbonlu 30 lira vs vs... Bunlar orjinal parça fiyatları.Yan sanayileri yarı fiyatı ama tavsiye etmem. Bosch yağ filtresi 7,5 tl idi 5 ay önce.

0


_____________________________