Şimdi Ara

Volvo bakım fiyatları (28. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.872
Cevap
33
Favori
277.794
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Değerli Arkadaşlar,

    ben de bu konuda bir iki cümle sarf etmeden geçemeyeceğim.

    Lütfen ama lütfen karşılaştırmaları adilane yapalım. Yetkili servisler neden parça tamiratı yapmak yerine parça değişimine gidiyor. Açıklaması çok basit. Yetkili Srvisler üreticinin koyduğu onarım standartları doğrultusunda işlem yapmakla yükümlüdür. Bunun aksini yapmaları halinde yetki iptali ile sonuçlanabilecek bir dizi uyarı ve ceza uygulamaları mevcut. Bunun yanısıra olayın bir hukuki sorumluluğu var. Tamir edilen parça tekrar tekrar arızalanıp yetkili servise gelindiğinde 4077 sayılı tüketici kanunun hükümleri işlemeye başlar. Onarılmış parçanın arızalanmasının tüketicide yaratacağı travmayı hesaba katmıyorum bile. Sonuçte konu yetkili servis ve hatalı işlem olunca hemen hukuki yollara gitmeye meyilli olan tüketicilerimiz, aynı hatayı sanayideki usta yaptığında sineye çekmeye razıyız ve zavallı adamın canını mı alacağız düşüncesiyle herhangi bir işlem yaptırmıyoruz.

    Üreticinin koyduğu onarım standartları gerğince bir silecek motoru tamir edilebiliyor ve bunun için üretilmiş orjinal bir yedekparça varsa işlem yapılır, yoksa silecek motoru komple değiştirilir. Bukadar bait bu açıklama. Maddi sonuçları açısından dağlar kadar fark olabilir, ancak unutumayın ki hukuki sonuçları açısından da dağlar kadar fark var.

    Bir parçanın üreticisnin kim olduğundan ziyade o parçayı ürettiren daha önemlidir. INA volvo için Triger bilyaları üretiyr doğrudur ancak her INA bilya Volvo için üretilen bilya ile aynı kaliteye sahip değil, hatırlatırım. Sonuçta Volvo için Volvo'ya yedekparça olarak üretilen ve üzerinde Volvo logosu taşıyan INA bilyalar, Volvo'nun belirlediği kalite ve standartları sağlamak zorundadır. INA'nın, INA logosu ile piyasaya sunduğu ürünler ise aynı kalitekoşullarını sağlamakla yükümlü değildir. Bunun yanısıra olayın bir de garanti konusu var. Volvo yetkili servisinde yaptırdığınız bir işlem sonrasında, parça türüne göre en az bir ve en fazla 2 yıl olmak koşulu ile garanti sunulmaktadır. Triger seti ise en hassas bakım unsurlarından zira, bir hata veyua arıza sonrasında komple motor değişimi gibi ağır sonuçlara sebep olabilmektedir. Sanayide taktırdığınız triger seti arıza yapıp motor dağıttığınızda kaderiniz iel başbaşa kalırken, Yetkil Servis bünyesinde yapılan işlem sonrasında arıza olması durumunda Motor değişimi bile garanti kapsamında karşılanmaktadır. Bu kapsamın da bir bedeli var arkadaşlar. Yedekparça fiyatlandırmalarında garanti payları da dikkate alınır. Piyasa üretici ve satıcılarında ise bu garanti marjı yoktur. Bu bir terch meselesi. Yapılan işlemin garantili olmasını istiyorsanız adres Yetkii Servis, riski alırım önemli değil, yeter ki bugn cebimden az para çıksın diyorsanız tabii ki sanayide işlem yaptırabilirsiniz.

    Sn imagoodman'ın da yazdığı gibi, Yetkii Servislerin her ay düzenliolarak ödemek zorunda oldukları birçok katkı payları ve eğitim masrafları var. Devasa plazaların işletme maliyetleri var. Her kuruşun kayıt altında olduğu ve sıkı denetlendiği bir sektör, yetkili servis işletmeleri. Bunun yanında ağır çevre sağlığı hükümleri var. Motor yağları, filtrelerin ve servis atıklarının bertarafı hep kayıt altında tutuluyor ve hem servis hem de üretici, ithalatçı u atıkların doğru bir şekilde bertaraf edildiğinden sorumlu tutuluyor. Bunları takip etmek için ayrı birişi gücü gerekiyor neredeyse.
    Bunun karşılığında bağımsız tamirhanelerde bu yükümlülüklerin tamamı olmasına karşılık denetim olmadığından, kimse yağın kanalizasyona dökülmesine veya kalıp yağı olarak satılmasına karışmıyor. Yağlı filtreler çöpe oradan da toprağa giderek yer altı kaynaklarımız zehirliyor. İşyeri standardı hiç yok, çoğunda ruhsat dahi yok. Çalışanların SSK ve vergileri asgari düzeylerde ödeniyorsa şanslılar. Bukadar adaletsiz bir gider dengesinin olduğu biralanda tabii ki işçilik giderlerinin düşük olması doğaldır. Yptıkları işin herhangi bir sorumluluğu yok. İşin içinden çıkmayınca , "abi senen iyi yetkili servise git, bu araçlarda bu sorun kronik zaten, garantiden yapmaları lazım" gibi bir de çamur atma durumları var.

    Unutmayın ki aynı gazlı içeceği bile marketten 1,5 TL'ye alabiliyorken, farklı mekanlarda 15TL'ye kadar fiyatlar ile birlikte tüketimize sunuluyor ve biz debu parayı yeri geldiğinde gocunmadan veriyoruz.

    Kusura bakmayın, ancak ben bu şartlarla rekabet etmek istemiyorum. Tüketici olarak tercih sizin, ister kaite ve güveni tercih eder ve bunun hake ettiği ücreti ödemeyi kabul edersiniz ya da riski gözealır ve daha ucuza hizmet alableceğiniz yerleri tercih edersiniz. Hiç bir detaylı bilgiye sahip olmadan, bu parça çok pahallı, en fazla şu eder bu eder diye yorum yapmaya da gerek yok. Sonuçta çok rekabetçi bir ortamda yaşıyoruzve yedekparça fiyatlarını oluştururken dengimiz olan marka ve piyasa ile rekabet edebilecek güçte fiyat politikası belirliyoruz.

    Gelelm servislerimizin güvenilirliğine. Siz diyorsunuz ki Yetkili Servislerin tamamı hırsız. Bu asla kabul edilemeyecek bir yaklaşım. Sırf sizin istediğiniz maliyette işlem yapmıyorlar, parçayı onarmak yerine sözleşme yükümlülükleri gereğince değiştiryorlar diye soyguncu yaftasını yapıştırmak doğru ve kabuul edilebilecek bir yaklaşım değil. Piyasadaki özel servislerin hepsi bir zamanlar yetkil servis çalışanıyken sahetkarlardı da şimdi kendi işletmelerini kurunca mı dünyanın en ahlaklı insanları oldular. Bu arkadaşların yedikleri nanneleri hergün sayısız kez yetkili servislerimiz düzeltmek sorunda kalıyor. Parçayı boyayıp yeni taktık diyen mi ararsınız? Ahmetin parçasını mehmete takanı mı ararsınız hepsi mevcut ancak dediğim gibi, onlar yapınca nedense sineye çekip sesimizi çıkartmazken, yetkili servisin en ufak hatasını ayyuka çıkarıyorsunuz, ki sonuna kadar bu konuda haklısınız.

    Her sektörde çürük meyveler var, bunu kabul ediyoruz, ancak birkaç çürük meyve için işini hakkıyla yapan arkadaşlara da bu çirkin yaftayı ypıştırmanız anlam veremiyorum. Hele olayı T.C. kimliği ile hizmet veren tüm yetkili servisler boyutuna getirmek ayrı bir ayıp. Yani bizim mensubu olduğumzu miletin tamamı sahtekar ya da aslında normal hayatta çok dürüstler ancak Yetkil Servis olunca içişerinde canavar ortaya çıkıyor ve çalıp çırpmaya başlıyorlar. Ypmayın arkadaşlar, lütfen artık şu memleketimizi artık sevelim. Avrupalı insandan farkımız olmadığını kabul edelim. Ben görevim gereği 28 ayrı millet ile çalışıyorum. Arabından avrupalısına, Rusundan türküne kadar hepsi ile içi içeyim. Her ülkedeki servis standart ve koşullarını biliyorum. Fizik standart olarak bile Türkiye birçok Avrupa ülkesinden önde arkadaşlar, buna tüm samimiyetime güvenerek emin olun. Fırsatını bulursanız x bir avrupa ülkesinnde bir servisi gezip kendi gözünüzle şahit olun lütfen. Bir tavsiyem daha var, hazır gezmişken bir de oradaki bağımsız tamirhaneleri gezin. Bizdeki özel servislerden fiziki standart olarak nekadar farklılar onu gözlemleyin. Asıl fark orada, zira yetkili servislerde olan denetmin aynısı onlarda da var.

    Sonuç olarak sizden ricam, Yetkili Servislerimizde gördüğünz hata ve eksikleri en acımasız şeklyle burada ifşa edin, ancak bunu yaparken kişi ve kurumlara hakaret etmeden, onlara yersiz yaftalar yapıştırmadan yapın ki yazdıklarınız karşı saygımız olsun. Ben bu forumda tüm yazılanları takip edip gerekli önelmleri almaya çalışıyorum. Burada amacımızın üzüm yemek olduğu müddetçe sizinle birlikte el ele Servilerimizin kalitesini arttırma yönelik tüm çabaları sarf edeceğimden emin olun. Amacımız bağcıyı dövmekse, bağcının yanında durmaktan çekinmeyeceğimi de dikkate alın lütfen. Bağcıyı döverek üzüm kalitesini arttıramasınız, zira bağcı olmasza üzümlere bakacak kimse kalmayacağından, üzüm bağını birdaha kullanılmanak üzere bozmuş olacaksınız ki bu bağ ben sorumlu olduğumdan buna müsade edemem.

    Son söz olarak da bu yazımın üzerine menfi veya müsbet birçok yorum geleceğinden, bu yazdıklarımın benim bu konu hakkında düşüncelerimi içerdiğini ve daha fazla yorum yapmayacağımı şimdiden belirtmek isterim. Ben anlatacaklarımı anlattım, siz mesajlarımı dilediğiniz gibi yorumlayabilirsiniz.

    Sevgiler




  • Düz mantıkla "aynı parça ve ya iş için yetkili servisler iki katı fiyat istiyorlar, bu adil değil" demek, hiç adil değil. Minimum sorumluk ve maliyet ile çalışmakta olan özel servisler ile birçok sorumluluk ve maliyet içerisinde çalışan ve yaptıkları işe garanti veren yetkili servisler aynı kefede kıyas edilemezler. Ayrıca Sabri Bey'in anlattığı gibi, yetkili servislerin parça ve işçilik maliyetlerine eklenen birçok unsur bulunmakta. 2 yıl garanti de bunların başında gelir. Özellikle Premium markaların yetkili servisleri bize hep kazık gelir. Fakat eğer garanti istiyorsak bu konuda yapabileceğimiz hiç bir şey yok. Ve arabamızı satın alırken bunu kabul ederek alıyoruz.

    Volvo yetkili servislerini ancak rakip marka servisleriyle karşılaştırabiliriz. Diyelim ki mesela, "kalite olarak gerideler ve fiyatları da onlara göre yüksek." Ve ya "ödediğim paranın karşılığı olan kalitede hizmeti alamadım." Bu konular üzerinde tartışılabilinir ancak. Henüz ilk Volvo yetkili servisi deneyimimi yaşamadım. Fakat her şey bir yana, fiyatına oranla vasat-kötü bir hizmet alırsam eğer, yaktım o yetkili servisi. Kötü hizmet ve olağandan fazla ücret talep edilmesi kazık yemek olur. Yetkili servislerin, bir yetkili servise yakışmayacak kalitesizlikteki hizmetleri kabul edilemez. Bu yüzden mağdur olan arkadaşlarımın yanındayım ve böyle servisleri burada ifşa etmeliyiz.

    Özellikle aracı garanti dışında olan arkadaşlarımın yetkili servisleri bu denli yermelerini garipsedim. Çünkü kendilerinin bizler gibi yetkili servislere bir mecburiyetleri bulunmuyor. Bu konuda şikayet etmesi olağan olanlar, yetkili servisler ile muhatap oldukları için, garantili araç sahipleridir.

    Bu "Ford arabalarda kullanılan parçaların aynısı Volvo'da çok daha pahalıya satılıyor" argümanı da desteksizdir. Bunu sadece bir örnekle açıklayayım. Eğer Mercedes ile ortak parçaları kullanan marka değeri daha düşük bir marka olsaydı, Mercedes'in aynı parçaları sattığı fiyat karşısında ağzımız açık kalırdı. Volvo'ların bazı parçaları Ford arabalar ile ortak olabilir. Fakat bu kesinlikle aynı fiyata satılmaları şartını getirmez. Bir bardak birayı sıradan bir mekanda 3TL'ye içerken, aynı birayı nezih bir mekanda 6-10TL'ye içeriz. Eğer bu adaletsiz ise, en iyisi hiç dışarı çıkmayın, biranızı da ucuza marketten alıp TV karşısında için. Bunun Volvo-Ford karşılığını anladınız sanırım. Bu durumun avantaja dönüşeceği yer, garanti sonrası yetkili servis harici bakımlar olacaktır. Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: y.g.t

    311 tl gerçekten çok iyi bir rakam bunu okuduğumda çoktan parçalar değişmişti malesef, teşekkür ederim birdahakine daha önceden araştırıp bakıma gideceğim.

    parça markalarını bilmiyorum ama orjinali olduğunu söyledi usta.

    Hayırlı olsun... Kazasız belasız kullanın.

    Orjinal olarak söylenen şey VOLVO kutusunda olmasından başka birşey değildir.
    Düz mantıkla orjinal budur ve bundan başka satılan her ürün yan sanayidir.
    Ancak işin içine birde fabrika üretim malları giriyor ki orada iş değişiyor.
    Volvo bir otomobil firması ve ne kayış ne bilya nede balata üretimi ile uğraşır.

    Kaliteli fabrikasyon ürünler yahut iyi kalite yan sanayi ürünler canınızı sıkmaz.
    Tekrar hayırlı olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: albenko

    VOLVO artık 3 yıl tam sınırsız garanti vermeye baslamıs artı 1 yıl sınırlı parçalara yani 4 cü yıl 100.000km 3+1 bana musteri danısmanı bu sekilde soyledi...

    Selam

    Toplamda 3 yil garanti var. İlk iki yılı sınırsız km olmak uzere fabrika garantisi, 3. Yılı 100.000 km ile sınırlı (hangisi önce dolarsa) olmak koşulu ile uzatılmış Volvo OtoGaranti hizmeti ile satiliyor. 3. Yilda kapsam fabrika garantisinden biraz daha az.


    Saygilarimla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kurzweil

    Düz mantıkla "aynı parça ve ya iş için yetkili servisler iki katı fiyat istiyorlar, bu adil değil" demek, hiç adil değil. Minimum sorumluk ve maliyet ile çalışmakta olan özel servisler ile birçok sorumluluk ve maliyet içerisinde çalışan ve yaptıkları işe garanti veren yetkili servisler aynı kefede kıyas edilemezler. Ayrıca Sabri Bey'in anlattığı gibi, yetkili servislerin parça ve işçilik maliyetlerine eklenen birçok unsur bulunmakta. 2 yıl garanti de bunların başında gelir. Özellikle Premium markaların yetkili servisleri bize hep kazık gelir. Fakat eğer garanti istiyorsak bu konuda yapabileceğimiz hiç bir şey yok. Ve arabamızı satın alırken bunu kabul ederek alıyoruz.

    Volvo yetkili servislerini ancak rakip marka servisleriyle karşılaştırabiliriz. Diyelim ki mesela, "kalite olarak gerideler ve fiyatları da onlara göre yüksek." Ve ya "ödediğim paranın karşılığı olan kalitede hizmeti alamadım." Bu konular üzerinde tartışılabilinir ancak. Henüz ilk Volvo yetkili servisi deneyimimi yaşamadım. Fakat her şey bir yana, fiyatına oranla vasat-kötü bir hizmet alırsam eğer, yaktım o yetkili servisi. Kötü hizmet ve olağandan fazla ücret talep edilmesi kazık yemek olur. Yetkili servislerin, bir yetkili servise yakışmayacak kalitesizlikteki hizmetleri kabul edilemez. Bu yüzden mağdur olan arkadaşlarımın yanındayım ve böyle servisleri burada ifşa etmeliyiz.

    Özellikle aracı garanti dışında olan arkadaşlarımın yetkili servisleri bu denli yermelerini garipsedim. Çünkü kendilerinin bizler gibi yetkili servislere bir mecburiyetleri bulunmuyor. Bu konuda şikayet etmesi olağan olanlar, yetkili servisler ile muhatap oldukları için, garantili araç sahipleridir.

    Bu "Ford arabalarda kullanılan parçaların aynısı Volvo'da çok daha pahalıya satılıyor" argümanı da desteksizdir. Bunu sadece bir örnekle açıklayayım. Eğer Mercedes ile ortak parçaları kullanan marka değeri daha düşük bir marka olsaydı, Mercedes'in aynı parçaları sattığı fiyat karşısında ağzımız açık kalırdı. Volvo'ların bazı parçaları Ford arabalar ile ortak olabilir. Fakat bu kesinlikle aynı fiyata satılmaları şartını getirmez. Bir bardak birayı sıradan bir mekanda 3TL'ye içerken, aynı birayı nezih bir mekanda 6-10TL'ye içeriz. Eğer bu adaletsiz ise, en iyisi hiç dışarı çıkmayın, biranızı da ucuza marketten alıp TV karşısında için. Bunun Volvo-Ford karşılığını anladınız sanırım. Bu durumun avantaja dönüşeceği yer, garanti sonrası yetkili servis harici bakımlar olacaktır. Saygılar.

    syn kurzweil;

    Özellikle aracı garanti dışında olan arkadaşlarımın yetkili servisleri bu denli yermelerini garipsedim. Çünkü kendilerinin bizler gibi yetkili servislere bir mecburiyetleri bulunmuyor. Bu konuda şikayet etmesi olağan olanlar, yetkili servisler ile muhatap oldukları için, garantili araç sahipleridir.


    benim yazdıklarım yukarıda açık ve net; yani mağdur olduğunu ifade eden bir arkadaşımızın konusu ile ilgili yaptığım yorumlardır ve beni bağlar.

    araç garantide değildir diye yorum yapmayacaksam buyurun siz yapın sonuna kadar yorumlarınızı; o yorumları sadece size değil bütün volvo kullanıcıları okur, anlar ve bir anlam çıkarır, anlam ne ise ona göre hareket ederler, sizde böyle bir anlam çıkardığınıza göre;

    BEN YAPMIYORUM YORUM ARTIK

    BU BAŞLIK ANLADIĞIM KADARIYLA ARACI GARANTİDE OLANLARA AİT;

    Sabri beyde yorumunun sonuna arkas'da sıkıntı yaşayan arkadaşın varsa servisce uğradığı haksızlık çözüm noktasında adımlar atılacaktır şeklindeki beyanını kendisi ekleyemiyor ama ben ekleyeyim bari. doğrusu bu olsa gerek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: imagoodman

    Bakın ben gördünüz yanlışlıkları hataları yazmayalım paylaşmayalım demiyorum.
    Aksine tum gün aynı konuları değişik perspektiflerden olsada icinde olmama rağmen burada olmaktan mutluluk duyuyorum.
    Şahsım adına buradaki birçok arkadasımdan hergün yeni bir sürü şey ogreniyorum.
    Bakış açimi genişletmeye değişik boyutlar katmaya çalışıyorum.
    Benim isyan ettigim nokta servis hizmet derecelerini yukarıya çekmeye,kalite standartlarını yukarı taşımaya,kusursuz müşteri memnuniyetini oluşturmaya çalışan onlarca markada onlarca servis varken hepsine aynı yaftayı vurarak hırsız,dolandırıcı,yalancı olarak nitelemektir.
    Haa Bunun aksine birçok serviste anlattığınız durumlarda yaşanmakta.
    Bunlari paylaşmak çözmek icin bir adımdir.İnanin bir cok servis yoneticisi bu forumları okumakta ve belki basına gelmeden önlem almakta.Ama geneli yukarıdaki hoş olmayan sıfatlara zan altına almak cokta bilinçli kullanıcıların yapabileceği birsey değil diye düşünüyorum.


    syn imagoodman;

    ben bu güne kadar o bahsettiğiniz servisleri görmedim, duymadım ve yaşamadım. demekki ben uzayda yaşıyor olabilirim. D...

    belkide haksızlık ediyorum, türkiyedeki servislere güvenmiyorum derken hatalı olabilir, hatta hatalıdır ve maksadını aşmış olsun. öyle kabul ediyorum. ama çok büyük bir kısmı öyle diyeyim ve bu konuyuda burda kapatalım. beni anlayan bir servis bulduğum gün servise giderim. olmadığı gün felsefeme devam ederim. sonuçta 0 araç değilde 3 yaşındaki araca binmiş olurum tek fark bu olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZNTVOLVO

    quote:

    Orijinalden alıntı: y.g.t

    311 tl gerçekten çok iyi bir rakam bunu okuduğumda çoktan parçalar değişmişti malesef, teşekkür ederim birdahakine daha önceden araştırıp bakıma gideceğim.

    parça markalarını bilmiyorum ama orjinali olduğunu söyledi usta.

    Hayırlı olsun... Kazasız belasız kullanın.

    Orjinal olarak söylenen şey VOLVO kutusunda olmasından başka birşey değildir.
    Düz mantıkla orjinal budur ve bundan başka satılan her ürün yan sanayidir.
    Ancak işin içine birde fabrika üretim malları giriyor ki orada iş değişiyor.
    Volvo bir otomobil firması ve ne kayış ne bilya nede balata üretimi ile uğraşır.

    Kaliteli fabrikasyon ürünler yahut iyi kalite yan sanayi ürünler canınızı sıkmaz.
    Tekrar hayırlı olsun.

    Bi kutudan ibaret olsaydı sn. ZNTVOLVO, orjinal parçanın farkı, orjinal ekipman üretricileri dediğiniz arkadaşlar, türkiyede piyasaya sürdükleri ve eşdeğer kalite olduğunu iddia ettikleri ürünlerinin eşdeğer kalite olduğunu belgeleyebilirlerdi. Bugüne kadar bu belgeyi bana ibraz edebilen hiçbir orjinal ekipman üreticisi çıkmadı. Demek ki sadece ambalaj değilmiş farkeden, o ambaljın içine girebilmesi için o parçanın uyması gereken kalite standartları da sağlanması gerekiyormuş.

    Orjinal ekipman üreticisinin ürettiği kalitesiz demiyorum arkadaşlar, lütfen yanlış anlamayın. Ancak her ikisi de çok kaliteli olsalar bile Orjinal Kutuda olan , en azından bizim sınıfımızdaki markalar için konuşuyorum, orjinal kutuda olan herdaim daha kaliteidir ve üstüne üstlük garantisi vardır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE


    quote:

    Orijinalden alıntı: samil422

    benim s40 d2 8.750 km de olmasına rağmen daha 10.000 km bakımına 1.250 km olmasına rağmen servis randevusu al diye uyarıyor.bu çok erken değil mi zaten 10.000 km de bakım komik bide 1.250 km kala uyarması daha da komik bence...başka bir sorun olabilir mi ?yağının eksik olması yada başka bişey vs.ben bunları araç yeni olduğu için hiç kontrol etmedim.ne yapmalıyım 10.000 k kadar bekleyim mi yoksa şimdiden götüreyim mi?

    Bildigim kadarıyla servis uyarısı icin kilometre ve zaman birlikte değerlendiriliyor. Eğer bir senelik zaman dilimi km den önce dolduysa bu uyarıyı verebilir.

    Selam,

    biraz geç oldu ama yine de bilgi vereyim. Bakım yaptır demiyor :), bakım için randevu al diyor. Avrupada bakım için en erken 3 hafta sonrasına gün verilebildiğinden, randevu almanız için sistem size hatırlatıyor. 10.000 km'ye gelince bakım zamanı geldi uyarısı verir, 11.250 km'de ise bakım zamanı geçti uyarısı verir.

    Zaman olarak ise 11. ayında randevu uyarısı verir, 12. ayında bakım uyarısı verir, 13. ayında ise bakım zamanı geçti uyarısı verir.

    Sevgiler




  • Sayın ylv77,
    Yazımı yanlış anladığınızı sanıyorum. Aracı garantide olmayanlar yorum yapmasın demedim, demek istemedim. Rica ederim böyle algılamayın. Sadece uzun süredir Volvo yetkili servisine gitmeyen arkadaşlarımın yetkili servislerin güncel olarak, iyi ya da kötü bağlamda, ne durumda olduklarını tam olarak bilemeyeceklerini söylemeye çalıştım.

    Geçmişte yaşadığınız olumsuz tecrübeler yüzünden ülkedeki tüm yetkili servisleri silmişsiniz ve işini hakkıyla yapan azınlıktaki servisleri de aynı kefede görüyorsunuz. İtiraz ettiğim nokta burasıdır. Yetkili servislerin adları, zihnimizde "kazık" kelimesiyle neredeyse bir gibidir. Fakat servis ücretinin karşılığını verebilen yetkili servisler bize böyle hissettirmezler.

    Yine yanlış anlaşılmak istemem. Ne geçmişte size kötü hizmet eden servisleri, ne de sn. albenko'nun Volvo servisinde daha yeni yaşadıklarını görmezden gelirim. Çoğunlukla yetkili servislerin savunulacak bir tarafı olmaz. Herhalde yetkili servisler size geçmişte o kadar kötü hizmet vermişler ki, siz de onları haklı olarak bu denli yermektesiniz. Bu hususta verdiğiniz tepkileri anlıyorum. Sadece karşılıklı eleştiriye daha açık olalım isterim. Yorumlarınıza lütfen devam edin. Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brsnt

    Yurakıda verilen cevabı görüyorsunuz. Aşğıda da benim yazdığım yanıt mevcut. NOT: sadece yağ değişimine 550 TL istiyorlarsa bakımda pantolonu çıkar diyecekler sanırım.
    Diğer konu: Bakım 20 bin km yada yılda birdir diyor. Yağ değişimi ise 10 binde bir. Şimdi soru ekim 2011 çıkışlı araç, 2012 haziran da 10 bin km nedeniyle yağ değişim yapılacak, bu durumda bunların söylediği saçmalığa göre ekim 2012 de de periyodik bakıma girmesi gerekir aracın.
    Yarın bu soruyu bizzat müşteri hizmetlerine soracağım. Aynı zamanda aşağıdaki yazmış olduğum tebliğ ile ilgili olarak da Sanayi ve Ticaret Bakanlığının Garantiye ilişkin müdürlüğüne başvurup görüş isteyeceğim.


    2005/4 Tebliğ Numarası ile yayınlanan ve 01.01.2007 tarihinde yürürlüğe giren DİKEY ANTLAŞMALAR VE UYUMLU EYLEMLERE İLİŞKİN GRUP MUAFİYET TEBLİĞİ uyarınca, mailinizde belirtmiş olduğunuz işlemlerin, ARAÇ GARANTİ KAPSAMINDAN çıkmaksızın Marmara Bölgesinde yaptırılabileceği YETKİLİ SERVİS dışındaki Bağımsız tamirciler listenizi göndermenizi rica ediyorum.

    İyi çalışmalar.





    Böyle bir listeyi kimse size sunamaz, sunma zorunluluğu da yoktur. Üretici ve distribütörler sadece yetkili servislerden sorumludurlar, piyasada hergün adı ve sayısı değişen özel servislerin yaptığı işlemler ve sayısı üreticileri bağlamamaktadır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: albenko

    bugun nihayet volvo ve arkasdan olayı çozduler ama bende bittim be arkadas bu kadar olmaz persembe den bu yana surekli tel.ve e-mail aramaktan ve atmaktan bıktım nezorladılar beni bir turbo hortumu için be arkadas hersey para için adamı yiyecekler yaklasık totalde 7 saat tel gorusmem olmus bir iş gunu nerdese artık kararımı verdim volvo s40 mı satmaya yurdısı bir seyatım var aracla beraber donusde aracı satmaya kararlıyım ve buyuk bir olasılık olmasa s60 danda vazgectim bmw 320d almaya dusunuyom volvo nun kapısın onunde dahi gecmek istemiyorum .artık yarın oglen hortumu değsecek volvo bana bukadar olaydan sonra jest yapmayakarar vermiş birkereye mahsus sanki dilenciye para veriyor be adam zaten senin gorevin bu arac ikibucuk yıllık garantili ve 30.000 km de yarında bana bu 3 yıl garantisi neleri kapsayıyor la ilgili haber verecekler turkiyedeki tüm ana bayi servisleri aradım ve tum satıs danısmanları soyledikleri 3 yıl garanti 2 yıl sınırsız km 3yıl 100.000 km tek istanbulda bir bayi bazı detaylı acıklamalarda bulundu 3 yıl için yani musterilerin bir coğu bu 3 yıl garantisinde haberdarsızlar ancak 3 yıl içinde işin duserse sansa boyle benim gibi uğrasırlar

    Selam,

    3.yıl garantinin kapsamı ile detaylı açıklamalarıiçeren bir kitapçığı aracınızn kullanım kılavuzu ile birliket size sunulmuş olması gerekiyor. Yok ise Yetkili Satıcılardan temin edebilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ylv77

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kurzweil

    Düz mantıkla "aynı parça ve ya iş için yetkili servisler iki katı fiyat istiyorlar, bu adil değil" demek, hiç adil değil. Minimum sorumluk ve maliyet ile çalışmakta olan özel servisler ile birçok sorumluluk ve maliyet içerisinde çalışan ve yaptıkları işe garanti veren yetkili servisler aynı kefede kıyas edilemezler. Ayrıca Sabri Bey'in anlattığı gibi, yetkili servislerin parça ve işçilik maliyetlerine eklenen birçok unsur bulunmakta. 2 yıl garanti de bunların başında gelir. Özellikle Premium markaların yetkili servisleri bize hep kazık gelir. Fakat eğer garanti istiyorsak bu konuda yapabileceğimiz hiç bir şey yok. Ve arabamızı satın alırken bunu kabul ederek alıyoruz.

    Volvo yetkili servislerini ancak rakip marka servisleriyle karşılaştırabiliriz. Diyelim ki mesela, "kalite olarak gerideler ve fiyatları da onlara göre yüksek." Ve ya "ödediğim paranın karşılığı olan kalitede hizmeti alamadım." Bu konular üzerinde tartışılabilinir ancak. Henüz ilk Volvo yetkili servisi deneyimimi yaşamadım. Fakat her şey bir yana, fiyatına oranla vasat-kötü bir hizmet alırsam eğer, yaktım o yetkili servisi. Kötü hizmet ve olağandan fazla ücret talep edilmesi kazık yemek olur. Yetkili servislerin, bir yetkili servise yakışmayacak kalitesizlikteki hizmetleri kabul edilemez. Bu yüzden mağdur olan arkadaşlarımın yanındayım ve böyle servisleri burada ifşa etmeliyiz.

    Özellikle aracı garanti dışında olan arkadaşlarımın yetkili servisleri bu denli yermelerini garipsedim. Çünkü kendilerinin bizler gibi yetkili servislere bir mecburiyetleri bulunmuyor. Bu konuda şikayet etmesi olağan olanlar, yetkili servisler ile muhatap oldukları için, garantili araç sahipleridir.

    Bu "Ford arabalarda kullanılan parçaların aynısı Volvo'da çok daha pahalıya satılıyor" argümanı da desteksizdir. Bunu sadece bir örnekle açıklayayım. Eğer Mercedes ile ortak parçaları kullanan marka değeri daha düşük bir marka olsaydı, Mercedes'in aynı parçaları sattığı fiyat karşısında ağzımız açık kalırdı. Volvo'ların bazı parçaları Ford arabalar ile ortak olabilir. Fakat bu kesinlikle aynı fiyata satılmaları şartını getirmez. Bir bardak birayı sıradan bir mekanda 3TL'ye içerken, aynı birayı nezih bir mekanda 6-10TL'ye içeriz. Eğer bu adaletsiz ise, en iyisi hiç dışarı çıkmayın, biranızı da ucuza marketten alıp TV karşısında için. Bunun Volvo-Ford karşılığını anladınız sanırım. Bu durumun avantaja dönüşeceği yer, garanti sonrası yetkili servis harici bakımlar olacaktır. Saygılar.

    syn kurzweil;

    Özellikle aracı garanti dışında olan arkadaşlarımın yetkili servisleri bu denli yermelerini garipsedim. Çünkü kendilerinin bizler gibi yetkili servislere bir mecburiyetleri bulunmuyor. Bu konuda şikayet etmesi olağan olanlar, yetkili servisler ile muhatap oldukları için, garantili araç sahipleridir.


    benim yazdıklarım yukarıda açık ve net; yani mağdur olduğunu ifade eden bir arkadaşımızın konusu ile ilgili yaptığım yorumlardır ve beni bağlar.

    araç garantide değildir diye yorum yapmayacaksam buyurun siz yapın sonuna kadar yorumlarınızı; o yorumları sadece size değil bütün volvo kullanıcıları okur, anlar ve bir anlam çıkarır, anlam ne ise ona göre hareket ederler, sizde böyle bir anlam çıkardığınıza göre;

    BEN YAPMIYORUM YORUM ARTIK

    BU BAŞLIK ANLADIĞIM KADARIYLA ARACI GARANTİDE OLANLARA AİT;

    Sabri beyde yorumunun sonuna arkas'da sıkıntı yaşayan arkadaşın varsa servisce uğradığı haksızlık çözüm noktasında adımlar atılacaktır şeklindeki beyanını kendisi ekleyemiyor ama ben ekleyeyim bari. doğrusu bu olsa gerek.



    Sn YLV77,

    ben buradan her yoruma karşılık cevap vermeye yetişemem, bu bir kusursa, o kadar da olsun artık diyebiirim. Sadce mümkün olduğunca fazla mesajı okumaya çalıştığımı ve çözülmesi gereken unsurları not alarak sırasıyla çözmeye çalıştığımı ifade edeyim. Sn. Albenko'nun sorunu ben tatildeyken oluştuğu halde okuduğum an itibari ile çözüm için gerekli girişmleri başlattım ve sorun çözüldü başka ne yapabilirdim? Halen bile tatildeyim ve oturmuş size cevap yetiştirmeye çalışıyorum.

    Ben artık yoruldum arkadaşlar, benden bukadar, yazılarınızı okurum ancak çok çok gerekmedikçe cevap vermem. Verdikçe daha fazlasını bekleyen bir hal aldı portal benim için.

    Şikayeti olan müşterilerimiz 4444858 numaralı Volvo OtoLine Müşteri İlişkileri hattımızı arayabilir veya info@volvootomobil.com.tr adresine mail atabilir.

    Saygılarımla,




  • Hakikaten emegi olan herkesi tebrik ediyorum.

    Örnegi olmayan bir girişimin öyle yada böyle bu şekilde sonuçlandirilmasi,sonuçlandırmaya zorlanması taktire şayan.

    Hakikaten bravo bize...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi imagoodman -- 20 Temmuz 2012; 18:11:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ssozen11

    quote:

    Orijinalden alıntı: ylv77

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kurzweil

    Düz mantıkla "aynı parça ve ya iş için yetkili servisler iki katı fiyat istiyorlar, bu adil değil" demek, hiç adil değil. Minimum sorumluk ve maliyet ile çalışmakta olan özel servisler ile birçok sorumluluk ve maliyet içerisinde çalışan ve yaptıkları işe garanti veren yetkili servisler aynı kefede kıyas edilemezler. Ayrıca Sabri Bey'in anlattığı gibi, yetkili servislerin parça ve işçilik maliyetlerine eklenen birçok unsur bulunmakta. 2 yıl garanti de bunların başında gelir. Özellikle Premium markaların yetkili servisleri bize hep kazık gelir. Fakat eğer garanti istiyorsak bu konuda yapabileceğimiz hiç bir şey yok. Ve arabamızı satın alırken bunu kabul ederek alıyoruz.

    Volvo yetkili servislerini ancak rakip marka servisleriyle karşılaştırabiliriz. Diyelim ki mesela, "kalite olarak gerideler ve fiyatları da onlara göre yüksek." Ve ya "ödediğim paranın karşılığı olan kalitede hizmeti alamadım." Bu konular üzerinde tartışılabilinir ancak. Henüz ilk Volvo yetkili servisi deneyimimi yaşamadım. Fakat her şey bir yana, fiyatına oranla vasat-kötü bir hizmet alırsam eğer, yaktım o yetkili servisi. Kötü hizmet ve olağandan fazla ücret talep edilmesi kazık yemek olur. Yetkili servislerin, bir yetkili servise yakışmayacak kalitesizlikteki hizmetleri kabul edilemez. Bu yüzden mağdur olan arkadaşlarımın yanındayım ve böyle servisleri burada ifşa etmeliyiz.

    Özellikle aracı garanti dışında olan arkadaşlarımın yetkili servisleri bu denli yermelerini garipsedim. Çünkü kendilerinin bizler gibi yetkili servislere bir mecburiyetleri bulunmuyor. Bu konuda şikayet etmesi olağan olanlar, yetkili servisler ile muhatap oldukları için, garantili araç sahipleridir.

    Bu "Ford arabalarda kullanılan parçaların aynısı Volvo'da çok daha pahalıya satılıyor" argümanı da desteksizdir. Bunu sadece bir örnekle açıklayayım. Eğer Mercedes ile ortak parçaları kullanan marka değeri daha düşük bir marka olsaydı, Mercedes'in aynı parçaları sattığı fiyat karşısında ağzımız açık kalırdı. Volvo'ların bazı parçaları Ford arabalar ile ortak olabilir. Fakat bu kesinlikle aynı fiyata satılmaları şartını getirmez. Bir bardak birayı sıradan bir mekanda 3TL'ye içerken, aynı birayı nezih bir mekanda 6-10TL'ye içeriz. Eğer bu adaletsiz ise, en iyisi hiç dışarı çıkmayın, biranızı da ucuza marketten alıp TV karşısında için. Bunun Volvo-Ford karşılığını anladınız sanırım. Bu durumun avantaja dönüşeceği yer, garanti sonrası yetkili servis harici bakımlar olacaktır. Saygılar.

    syn kurzweil;

    Özellikle aracı garanti dışında olan arkadaşlarımın yetkili servisleri bu denli yermelerini garipsedim. Çünkü kendilerinin bizler gibi yetkili servislere bir mecburiyetleri bulunmuyor. Bu konuda şikayet etmesi olağan olanlar, yetkili servisler ile muhatap oldukları için, garantili araç sahipleridir.


    benim yazdıklarım yukarıda açık ve net; yani mağdur olduğunu ifade eden bir arkadaşımızın konusu ile ilgili yaptığım yorumlardır ve beni bağlar.

    araç garantide değildir diye yorum yapmayacaksam buyurun siz yapın sonuna kadar yorumlarınızı; o yorumları sadece size değil bütün volvo kullanıcıları okur, anlar ve bir anlam çıkarır, anlam ne ise ona göre hareket ederler, sizde böyle bir anlam çıkardığınıza göre;

    BEN YAPMIYORUM YORUM ARTIK

    BU BAŞLIK ANLADIĞIM KADARIYLA ARACI GARANTİDE OLANLARA AİT;

    Sabri beyde yorumunun sonuna arkas'da sıkıntı yaşayan arkadaşın varsa servisce uğradığı haksızlık çözüm noktasında adımlar atılacaktır şeklindeki beyanını kendisi ekleyemiyor ama ben ekleyeyim bari. doğrusu bu olsa gerek.



    Sn YLV77,

    ben buradan her yoruma karşılık cevap vermeye yetişemem, bu bir kusursa, o kadar da olsun artık diyebiirim. Sadce mümkün olduğunca fazla mesajı okumaya çalıştığımı ve çözülmesi gereken unsurları not alarak sırasıyla çözmeye çalıştığımı ifade edeyim. Sn. Albenko'nun sorunu ben tatildeyken oluştuğu halde okuduğum an itibari ile çözüm için gerekli girişmleri başlattım ve sorun çözüldü başka ne yapabilirdim? Halen bile tatildeyim ve oturmuş size cevap yetiştirmeye çalışıyorum.

    Ben artık yoruldum arkadaşlar, benden bukadar, yazılarınızı okurum ancak çok çok gerekmedikçe cevap vermem. Verdikçe daha fazlasını bekleyen bir hal aldı portal benim için.

    Şikayeti olan müşterilerimiz 4444858 numaralı Volvo OtoLine Müşteri İlişkileri hattımızı arayabilir veya info@volvootomobil.com.tr adresine mail atabilir.

    Saygılarımla,


    sevgili ssözen;

    ben sadece bana yazdığınız uzun yazınızın sonuna "burada sözü geçen alberenko nickli arkadaşın sorunlarını yetkili servisten araştırıp, gerekli çalışmaları başlattım ve servise gerekli ikaz ve uyarıları bizzat yaptım" şeklindeki bir ifadenizi yorumunuzun peşine beklerdim şahsen, ha böyle olsaydı güzel olurdu demek istedim aslında. böyle olsaydı şık olurdu.

    sonunda ilgilenmişsiniz, alberenko adına size tşk ederim. her mesaja cevap yazamamanız normal, yinede çok tşk. ederim. bizlere buradan vakit ayırdığınız için.

    bilmenizi istediğim tek şey şu: burda bir arkadaşımızın sorunu olduğu zaman yetkili servislerde, sorunun çözümü, üzüntü duyan bir volvo kullanıcısı görmek en başta beni üzüyor (keza hemen yüreğim ve vicdanım fazlasıyla kanıyor) sizide üzüyordur, dileğim ve temennim yardımcı olmanız ve hızlandırmanız süreci.
    yoksa benim şahsınız ve hizmetleriniz ve iyi niyetinizle ilgili bir sıkıntım şahsım adına kesinlikle yoktur. tatilde bile bizlere cevap yazan birisi için ne denilebilir ki. tşk.ler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: imagoodman

    Hakikaten emegi olan herkesi tebrik ediyorum.

    Örnegi olmayan bir girişimin öyle yada böyle bu şekilde sonuçlandirilmasi,sonuçlandırmaya zorlanması taktire şayan.

    Hakikaten bravo bize...

    arkadaşlar hepinizden özür dileyerek uzun bir süre forumda yorum yapmama kararımı belirtmiş olayım, benim anlaşıldığıma inanmıyorum, anlaşılmayıda beklemiyorum.

    yorum yapmasam daha iyi olacak....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ylv77

    quote:

    Orijinalden alıntı: imagoodman

    Hakikaten emegi olan herkesi tebrik ediyorum.

    Örnegi olmayan bir girişimin öyle yada böyle bu şekilde sonuçlandirilmasi,sonuçlandırmaya zorlanması taktire şayan.

    Hakikaten bravo bize...

    arkadaşlar hepinizden özür dileyerek uzun bir süre forumda yorum yapmama kararımı belirtmiş olayım, benim anlaşıldığıma inanmıyorum, anlaşılmayıda beklemiyorum.

    yorum yapmasam daha iyi olacak....




    Sn.ylv77 lütfen
    Durumun sizinle alakası yok.ustunuze alınacak birşeyde yok.
    Emekle oluşturulmuş,oluşturulmaya çalışılmış bir binanın yıkımına ortak olmayın.
    Bu binanın bir tuğlasında sizsiniz bunu unutmayın.
    Alingaliga gerek yok.

    Selamlar

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • gerçekten arkadaşlar emeği geçen herkese teşekkür ederim.

    bana volvo araçlarını sevdiren başta hesheit üstadıma ve diğerlerine çok ama çok teşekkür ederim. benim bu forumda sizlere katkı sağlayacağıma artık inanmıyorum,

    aracımla ilgili olarakta yedek parçasından tutunda işçiliğine kadar, hangi parçanın hangi fiyata hangi satıcıda satıldığını gayet iyi biliyorum. yurtdışı sitelerini biliyor ve türkiyedeki fiyatlarla mukayese edebiliyorum.

    benim tek üzüntüm şu: volvo aracımı alırken çok ama çok terlemiştim, korkmuştum almaya. çünkü gelirim belli idi. sonra aldım, hesheit üstat sağolsun sabırla beni dinledi, cahilce sorular sordum belki. ama bana sabırla cevap verdi, özelden ve forum sayfasından. onada çok ama çok teşekkür ederim. yaşamım boyunca sizi unutmayacağım üstat, adanada bir kardeşinizin olduğunu unutmayınız lüften.

    burda er statüsünde bazı arkadaşlarımız soru soruyorlar bende elimden geldiğince uzun uzun yazıp onları rahatlatıyorum, onlara destek oluyorum, olmaya çalışıyorum, bir zamanlar bana yapıldığı gibi.

    volvo aracını sevdiren tüm arkadaşlarıma saygılarımı sunuyorum. ben bu forumda bir arkadaşımın dahi incinmesini, üzülmesini istemem, yaptığım yorumlardan incinenler olduğunu düşünerek (bu arada bana özelden yazı yazanlarada ayrıca çok teşekkür ederim. hepinizi seviyorum) dediğim gibi uzun bir süre ara vereceğim.

    şu forumda kimin kalbini kırmışsam bilmeyerek hepsinden hakkını helal etmesini özellikle rica ediyorum. kararım kesindir. özeldende olsa lütfen yorum yapmam için baskı yapmayınız.

    herkesin ramazan bayramını kutluyor kazasız belasız sürüşler diliyor ve allaha ısmarladık diyorum. saygılarla.




  • ylv77 üstad gerçekler yazmaktan çekinmeyin. Sorunlar, şikayetler olmasa kalite nasıl sağlanacak ?? Eksiklikleri, hataları söylemek ne zaman suç oldu bu memlekette ?? Yaşanılan sorunlar yazılacak bunlardan ders çıkartılacakki, at gözlüğü takarak değil detaylıca bakarak sorunlar çözüme ulaşsın.

    Deli gibi savulan markada, inanın marka fanatikliği yapmak gibidir vede hiç hoş değil. Servise giripte bizde çok şey yaşadık. Adam bir civatayı sıkamadan bizi gönderdi servisten, cam suyu olduğu gibi boşaldı olduğu yerde. Acaba merak ediyorum Bursa servisi hiç uyarı aldı mı değişme var mı ?? Bir vida bile düzgün sıkılamıyorken nesine güvenipte gideyim servise. Bir aynayı bile düzgün onaramadılar sorun hala devam ediyor. Onardık diyorlar hala devam ediyor. Özen, özveri yok.

    Şikayetler, sorunlar KALİTE ARTMASI için olur. Ama körü körüne marka fanatkiliği yaparak değil. Böyle açıdan bakacak olursa hiç bir değişim gelişme olmaz. Ne yazıkki, eleştiriyi şikayetleri bilinçli kullanıcı olarak yapmak sorun oluyor. Eğer bunca insan aracı hakkında şikayet ediliyorsa severek aldığı araçlarda sorun varsa, sorun hala çözülemiyorsa. Birşeyler ters gidiyor demektir. Çözüm yeri, her koşulda çözecekse bekliyoruz.




  • quote:


    Gelelim bayilerin dürüstlüğüne.
    2006 Model Ford Connect aracımla kaza yaptıktan sonra gerekli onarımları,tadilatları için Yetkili servis olan Otokoçu uygun gördük.O zamanki müdürüde tanıdıktı.Aracımız kaskoluydu ve her türlü masrafı gideri kaskodan kaşılacaktı doğal olarak.Onarımı 93 gün sürdü! Aracı teslim aldık baktık ki bagajdaki örtü yok,boyanan yerlerdeki renk tutmamış,motor ikaz lambası yanıyor falan filan bir sürü sorunumuz oldu.Bagajdaki örtüyü kasko ödemedi dediler.Sigortamıza başvurduk.İnceleme yaptılar ve 300 küsür TL değerindeki bagaj örtüsünü ödemişler.Ama servis takmamış.Bilinçsiz bir insan olsak o parçanın parasını aldıkları halde takmadıkları gibi,kasko ödemedi yalanınada kanmış olacaktık.bu tür görülebilenleri tesbit ettik.O zamanlardaki bayinin müdürü Çağrı bey dostumuz olduğu için herhangi bir yasal işleme,şikayete girmedik ricası üstüne..93 gün serviste kaldı aracımız.ticari araç olduğu için kaskodan veya servisten yedek araç temin edemedik.Aracımızı satana kadar göbeğimiz çatladı desek yalan olmaz.Aracın tavanı değişecekti,sigortadan tam tavan siparişi verdiler fakat sıfır parçayı keserek belirli kısmını kullandılar.Aracımın tavanında bildiğiniz ek vardı anlayacağınız.Tamamının parasını aldılar ama belirli kısmı kullandılar.Burda da hak yendi.Bu bizim anladığımız bilgiğimiz ve onların azından kaçırdıkları şeyler.Bilmediklerimiz görmediklerimiz neler neler var kim bilir...Araca sanayi usulü işlemler yaptılar.Bayanlar bile arabanın yarısı farklı renk tanısını koyabiliyordu.Yarım depoya yakın teslim ettiğimiz aracı teslim alırkende göstergede yarım depo vardı.fakat 15 km gitmeden araba yolun ortasında stop etti,çekici çağrıldı.Aracın mazotsuzluktan bittiği tespit edildi.Aracı teslim ederken yarım depoya yakın mazot olduğu ve aracı teslim aldıktan 15 km sonra mazotunun bittiğini söylediklerini belirttik.Ne fayda adın reşit kendin söyle kendin işit. Depo şamandırasınıda değiştirdiler.
    O zamanlar bayinin müdürü Çağrı Bey olmasa işler çok daha farklı olurdu.Dostumuz olduğu için işlerin bizim lehimize yürüyeceğini zannetmiştik ama aleyhimize yürüdü.
    Şimdi bu servis Antalyanın tek yetkili VOLVO servisi aynı zamanda.
    Volvonun bakımı bir filte yapılırken yandaki filtlerde fordunki yapılıyor.Yani öyle ayrı servisler değil. Focus ile aynı işçilik yapılmasına rağmen sırf MARKA adından dolayı bizim işçilikler Fordlara göre daha pahalı. BUMUDUR ADALET?

    1 hafta kadar önce v50 nin sol alt kapı çıtasının fiyatını sormak için otokoça gittim.90 tl fiyat aldım.Cüzdanı evde unuttuğum için alamadım.2 gün sonra parçayı almaya gittiğimde 136 TL fiyat verdi.eee dedim geçen gün 90 TL idi.Bilemiyorum zam gelmiş olabilir dedi :) Mübarek % 40 mı zam geldi :D



    Antalya otokoç bayisi ile geçmişte yaşadığım sıkıntı budur.Bana uygulanan şey hizmet değil KASKODAN ALDIĞI PARÇA PARALARINI HAKSIZ YERE YEMEKTİR.Yani kimse kusura bakmasın ama benim gözümde HIRSIZLIKtır. kaskodan parayı alışsın parçayı takmamışsın.Parçanın belirli kısmını kesmişsin öyle kullanmışsın vs vs...
    Pert olması gereken aracımı sırf para kazanma,iş yapmış olmak için perte çıkarmadılar.Serviste hala daha çalışan ustanında yorumu budurr... Hepsini ispatlayabilirim.
    Şimdi bu firma bu servis Volvo'nunda yetkili servisi...Ben daha bu konu üzerinde yorum yapmıyorum bile :D

    Gelelim Ford ile aynı parçayı kullanmasına rağmen fiyat farklılıklarına. Verilen bira veya başka bir içecek örneği çok bizce çok saçma.Babamda bende okuduk ve çok güldük.Şu anda yanımda oturuyor ve sıfır volvo s40 1.6 d2 56 bin tl bayiden fiyat almış geçen gün.Yine aynı bayiden focus 3 1.6 tdci 115 ps(d2) style(volvonun 56 bin tl fiyat verdikleri araca en yakın donanımda olan buymuş elektronik klimasıı bile yokmuş hatta focusta ) için 55 bin tl fiyat almış.

    Şimdi ford ile farklı araçlar.Tamam kabul ama benzer donanım aynı motorlu araçlarda bin tl fiyat farkı olmasına rağmen
    1) serviste bakımlarda neden focus 15.000 de s40 10.000 de giriyor?
    2)focusta bakımlar 350 tl sevisyesinde iken s40 için 600 TL ?
    3)Focusta aktif ön ızgara gibi donanımlar olmasına karşın(sonuçta yeni dizayn bir araç s40a göre ) bakımları neden daha ucuz ? (bazıları çıkıp volvo daha farklı üstün bir araç diyeceği için bu örneği verdim.saçma olduğunu bende biliyorum.Mekanik bakımla aracın torpidosunun tamponunun,farının alakası yok)
    4) Ruhsatta 2009 model geçen hatta 2009 un 3. ayı çıkışlı bir araç olmasına karşın vida sistemine şasi noyu girince 2008 model gözüküyor vede araçta 2008 model özellikleri neden var ? Aklımıza gelen ilk cevap 2008 model aracı ülkeye 2009 model diye sokmak( bizce sahtekarlık...)
    5) Volvo vida sisteminin Türkiye sürümünde bile '' onarım '' kısmının servis progmları bölümünde standart parçalar,servis ve bakım malzemeri kısmına girince triger değişim 1.6 dizel araçlar için (d4164t ) 240.000 km yazarken neden ülkemizde 120.000 kmde bir dğeişiyor? ülkemizde 2 kat daha mı fazla araç yoruluyor yoksa servisler 2 kat daha fazla kar etmek istediği için mi bu uygulama var ???
    6)yine aynı kısımda yağların değişim aralığını neden 20.000 kmde olarak gösteriyor? -hadi bunu biraz anlarım.servislerde kullanılan yağ nedir belli değil pek ve ülkemizde satılan mazotlar avrupa ile eşdeğer değil ondan ötürü 60.000 de bir değişmesi gereken mazot filtresini (vidaya göre) bazıı servisler 10.000 veya 20.000 de bir değişiyor.hava filtresi ve mazot filtresi konusunda haklılık payınız var...Yağ filtreside yağ değişiminden değişimine değişir dedik ve vidaya göre 20.000 km olan yağ değişimini ülkemizde kötü yakıt kötü hava şartları vs.. denilerek 10.000 de bir değiştik...
    7) motor bloğumda volvo damgası bile yok. citroen çamı,peugeot aslanı ve fordun logosu var.Şimdide gelip bana diyorsunuz ki bu araç volvo :D tamam markası volvo ama rutin bakımlar için,ağır bakımlar için kısacası mekanik işlemler için kullanılan parçalar forda ait. tabiki ford ile kıyaslama yapacağım. renault ile yapsaydım eyvallah gelin dövün beni :)
    8)farklı mekanlarda aynı bira fiyatları farklı olur demişsiniz. İlk önce düşündüm tamam kabul biri ford biri volvo.
    Ama mekanları aynı :D ikisininde yetkili servisi Antalyada otokoç. Ki zaten diyorum volvunun bakımları için lifte kaldırılıyor.2 metre yanındaki liftte focusun bakımları yapılıyor.Üstünde aynı elbiseler bulunan iki ayrı usta aynı yedek parçaları takıyor.ikisinin kullandığı parçaların üstünde fomoco yazıyor ufi yazıyor. ikisinede aynı işlemler yapılıyor. Birisinin bkaımı 350 tl diğer 600 tl . Aynı mekanda olmasına karşın. İŞTE BU KADAR SAÇMA BİR OLAY. AYNI MEKANDA YAN YANA DURAN MASALARIN BİRİNCE BİRA 3 TL DİĞERİNDE AYNI BİRA 5 TL :)


    Bu bakım aralıkları konusunda ben kafadan atmasyon şeyler söylemiyorum. volvonun çıkarttığı vida adlı yazılımda hatta en son sürümü 2012b yazılımında servis programlarında değişecek,temizlenecek,bakılacak şeyler listesinde bu rakamlar var.

    Yetkili servisler zaten kendi ürettiği parçayı satıyor.diyorum ya 5 liraya mal ettiği parçayı zaten 45 liraya satıyor.Orda bayi komisyon almış volvodan paranın çoğu volvoya gitmiş bayinin karı azmış ben bilmem.sonuçta volvo bir marka ve benim yetkili servisim budur demiş.Bende gitmişim oraya.5 liralık parçayı 45 e takmış.Birde üstüne güzel bir işçilik parası almış.Birde hizmetten memnun kalmamışım.Niye gideyim ki :D

    Özel servise giderim.ne yağ konulmuş bakarım incelerim.Volvo ambalajındaki parçaları yetkili servisten DAHA UCUZA alırım.aracıma takıldığı anıda görürüm.Aklıma birşey takılırsa onuda sorarım.Herşey gözümün önünde olur.Aracımı son yazılım ile güncellerler.Üstelik özel servis olmasına rağmen bu işlemler aracımı garantiden çıkarmaz.Özel servisim bana bunu teyit eder volvo genel merkezden gösterdiği ekran görüntüsü ile.Yetkili servisler nasıl aracıma ne bakımlar yapılmış ne edilmiş bilgisayarlarına girip tüm Türkiyede geçerli bir bakım oluyorsa,özel serviste de aynı şeyi yapıyor.Yanni garantiden çıkmıyor aracım.Fiyatıda servise göre epeyce ucuz.Daha ne isterim ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU -- 21 Temmuz 2012; 4:01:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ssozen11

    quote:

    Orijinalden alıntı: ZNTVOLVO

    quote:

    Orijinalden alıntı: y.g.t

    311 tl gerçekten çok iyi bir rakam bunu okuduğumda çoktan parçalar değişmişti malesef, teşekkür ederim birdahakine daha önceden araştırıp bakıma gideceğim.

    parça markalarını bilmiyorum ama orjinali olduğunu söyledi usta.

    Hayırlı olsun... Kazasız belasız kullanın.

    Orjinal olarak söylenen şey VOLVO kutusunda olmasından başka birşey değildir.
    Düz mantıkla orjinal budur ve bundan başka satılan her ürün yan sanayidir.
    Ancak işin içine birde fabrika üretim malları giriyor ki orada iş değişiyor.
    Volvo bir otomobil firması ve ne kayış ne bilya nede balata üretimi ile uğraşır.

    Kaliteli fabrikasyon ürünler yahut iyi kalite yan sanayi ürünler canınızı sıkmaz.
    Tekrar hayırlı olsun.

    Bi kutudan ibaret olsaydı sn. ZNTVOLVO, orjinal parçanın farkı, orjinal ekipman üretricileri dediğiniz arkadaşlar, türkiyede piyasaya sürdükleri ve eşdeğer kalite olduğunu iddia ettikleri ürünlerinin eşdeğer kalite olduğunu belgeleyebilirlerdi. Bugüne kadar bu belgeyi bana ibraz edebilen hiçbir orjinal ekipman üreticisi çıkmadı. Demek ki sadece ambalaj değilmiş farkeden, o ambaljın içine girebilmesi için o parçanın uyması gereken kalite standartları da sağlanması gerekiyormuş.

    Orjinal ekipman üreticisinin ürettiği kalitesiz demiyorum arkadaşlar, lütfen yanlış anlamayın. Ancak her ikisi de çok kaliteli olsalar bile Orjinal Kutuda olan , en azından bizim sınıfımızdaki markalar için konuşuyorum, orjinal kutuda olan herdaim daha kaliteidir ve üstüne üstlük garantisi vardır.


    Sizinde bildiğiniz gibi bir çok parça artık ortak fabrika ürün kullanımında orjinal olarak tavsiye ettiğimiz parçalar orjinal üreticiden tavsiye ettiğimiz parçalar ve sadece yan sanayi olarak tavsiye ettiğimiz parçalar var.
    Volvo için bir orjinal bilya emsal alalım 2004 classic triger bilyası kutuya girmeden nereden temin edilmekte?Yahut o kutudaki ürünü ben başka ürünle değiştirip size yada ustalara sunsam anlayabilirmi?




  • 
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.