Şimdi Ara

Aracın rengi yönetmeliğe uygun değilmiş... (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
186
Cevap
0
Favori
26.106
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mllm

    İyi arabanın rengini değiştir dememiş.


    +1
  • İşte formun bu huyunu seviyorum.İnsanı araştırmaya sevk ediyor.2 dk araştırdım ve maalesef ortada çok ciddi şekilde yapılan bir yanlışı bulmuş oldum .
    İlk öncelikle biz ne istiyoruz.İşini düzgün yapan kişileri istiyor muyuz,istemiyor muyuz ? TÜV bu işi çok ciddiye alıyor.Yöentmelik ne ise onu uyguluyor.Peki niye ? Yukarıda TÜV de uzman olan arda38 dediği gibi yapılan hatanın çok ciddi yaptırımı var.İşten atılıyorsunuz,sicilinize işleniyor o da yetmez gibi sizin hakkınızda tazmin davası açılırsa büyük ihtimallede kaybedersiniz.Peki devlet memuruna bunların kaçı yapılabliyordu ? Elbette orda çalışan kişide bu riskleri göze almaz.Burada bol keseden konuşan arkadaşlar alabilirler mi ? Hiç sanmıyorum hatta kraldan daha kralcı olurlar.
    Neyse sadede gelirsek bu nerede yazıyor,bu hata nerede oluyor ? Bildiğimiz gibi araçları alırken bir dosya verirler.Bu dosyanın içinde UYGUNLUK BELGESİ diye adlandırılan bir kağıtta vardır.Aracın tüm bilgileri bu kağıtta yazar.Bu kağıdı Makine Mühendisleri Odasına kayıtlı bir MAKİNA MÜHENDİSİ imzalar.Bu belgenin nasıl hazırlanacağı MARTOY yöentmeliğinde yazar.Link verirsek;

    http://www.tse.org.tr/Turkish/belgelendirme/aracpromud/Martoyyonetmeligi.pdf

    Yönetmeliğin 64. sayfasındaki Ek-IX da bu belge nasıl hazırlanacağı şablon olarak verilmiştir.38. satır ( 67 . sayfa ) ARACIN RENGİ satırı vardır ki yanına (1) ile bir not belirtilmiştir.Bu not gene 67. sayfanın altına SADECE TEMEL RENKLERİ BELİRTİNİZ : beyaz,sarı,turuncu,kırmızı,mor,mavi,yeşil,gri,kahverengi ve siyahtır.
    Bu belgeyi hazırlalayan MAKİNE MÜHENDİSİ arkdaşın bu şarta dikkat etmesi lazım.Çünkü trafik ruhsatı çıkarırken bu belgeyi baz alır.Aslına bakarsanız araçla alakalı herşey için bu belge baz alınır.Peki bu belgeyi YANLIŞ hazırlayan MÜHENDİSİN ceremesini çekmemek için ARAÇ MUAYENE UZMANI bunu buldu ise niye TÜVTÜRK e suç buluyorsunuz ?
    Avrupalılar boşuna siz AB ye giremezsiniz demiyorlar ( fikri ve tarihi ayrılıkları yok sayıyorum ) .Bakın bir tane düzgün sistemi aldık uygulamaya başladık ne kadar çok hatamız olduğunu gördük.Bu belgeyi hazırlayan Mühendis arkadaş bundan haberi yok mu ? Afedersiniz köpek gibi var ama baştan sağma iş yapmak daha zevkli geliyor.Adamın işi sadece bir belge hazırlamak ama onu bile yüzüne gözüne bulaştırıyor.İşte bizim iş ahlakımız bu.Maalesef acı ama gerçek.
    Bu belgeyi aracı satın aldığımız yerin mühendisi hazırladığına göre,elimize bu belge ve TÜV raporu alınır ve doğruca yetkili servise gidilir.Giderken EK te LİNK olarak verdiğim yer çıktı olarak alınır.Oradaki arkadaşa artık nasıl bir dille anlatılacaksa anlatılır Mağduriyetinin giderilmesi istenir eğer gidermezse de ne yapılacaksa yapılır.
    Sorusu olan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 15 Şubat 2009; 18:05:44 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: arda38

    DEFALARCA SÖYLEMEKTEN BIKTIM

    1) TÜV 130 YILLIK BİR ALMAN FİRMASIDIR BELİRLİ BİR SAYGINLIĞI VARDIR 3 KURUŞ YÜZÜNDEN ADINI LEKELETMEZ
    2)BİZLER YANİ UZMANLAR DEVLETE BAĞLI DEĞİLİZ. BİZDEN KAYNAKLANAN BİR USULSÜZLÜK OLDUĞU ZAMAN ANINDA KAPI DIŞARI EDİLİRİZ++YÜKLÜ BİR TAZMİNAT++SİCİLE İŞLENME YANİ SENİN ARACININ ÜÇ KURUŞLUK DAHİ OLSA KUSURU BENİM HAYATIMI SÖNDÜRMEYE YETER
    BAZEN DİYORUM ULAN BU ADAMIN FREN LAMBASI YANMIYOR BİR TEK BUNUN İÇİN 2 SAAT VAKİT++10 TL LİK BENZİN YAKACAK YAZIK DEĞİLMİ DİYORUM AMA ONUN SONUCU BENİM HAYATIM OLDUĞU İÇİN HİÇ ÇEKİNMEDEN YAZIYORUM
    3) BİZLER 2918 SAYILI KARAYOLLARI TRAFİK KANUNU NUN 35. MADDESİNİN BELİRLEDİĞİ KRATERLERE GÖRE MUAYENE YAPIYORUZ OKANUN DA BİR KONUYU ARAMAK SAMANLIKTA İĞNE ARAMAYA BENZİYOR BEN SİZE SADELEŞMİŞ HALİNİ ARAŞTIRIRIM BİZE TEKNİK BÜLTEN ADI ALTINDA GELİYOR
    4)BU İŞTEN BIKTIRDILAR BİR İŞ BULUR BULMAZ İSTİFA EDECEM




    Arkadaşım,sanırım siz TÜV'de çalışıyorsunuz. Yanılıyorsam düzeltin lütfen.



    @dedikodu,kolay gelsin arkadaşım. Bu sana ders olsun,siyah ,beyaz ve kırmızı renk harici alma,almak isteyenleri uyarvatandaşlık görevin bu senin artık.


    Vatantaş olarak maalesef bazı önemli durumlardan son dakika haberimiz olduğu için ,,işimiz zora koşuluyor,külfetli hale gelerek canımızdan beziyoruz.




  • http://de.wikipedia.org/wiki/TÜV

    TÜV
    Technischer Überwachungs-Verein
    Teknik Denetim Birliği

    Kuruluş 1866 - Birleşme 1871



    TÜV'ü 30 yıldır tanırım. Alman TV'lerinde yayınlanan tüketici proğramlarında hep bu kurumun adı geçerdi, motorlu araçların Almanya'da muayenelerini bu kurum yapardı, gurbetçiler için "TÜV" demek "MUAYENE" demekti. Bu kurum bağımsız, özerk bir yapıya sahip, bütçesi federal makamlarca belirlenen ve sadece Federal Alman Sanayi Bakanına rapor veren bir kurum. TÜV' devlet kadar güçlü yapısal bir mekanizmaya sahip. "Başbakan rüşvet yer, TÜV memuru rüşvet yemez" diye konuşulurdu halk arasında. Ciddiyet, katı kurallar, mesafeli ama dostça yaklaşım tipik Alman kuralcılığın bir örneğiydi. İşini Alman gibi sağlam yapan en ünlü kurum, halen de öyle ve TÜV damgasının verdiği güven Almanya sınırlarını aşmış, tüm dünyada bir KALİTE MÜHRÜ haline gelmiştir.

    Burada TÜRK TÜV hakkında yazdığım bu kuruma halel getirecek bir yaklaşımdan ziyade TÜV gibi bir kurumun bile ülkemiz çalışanlarının ayak kaydırma, entrika, arkadaş-dost ilişkisi, sosyal bağlantılar ve göz yummadan oluşan, kolay paraya hayır diyemeyenlerin de işe alınabileceği ve bunun da kurumu zayıflatabileceği ile ilgiliydi.

    TÜV araçlardaki kusurları bulabilir, muayeneden hafif kusurla geçirebilir veya ağır kusur nedeniyle hiç geçirmeyebilir. Uzun kuyruklar oluşur, insanlar sabırsızdır, beklemek istemez, gider araya komiseri koyar, yüksek makam ve mevkiideki birini bulur, o da TÜV'ün bölge müdürünü telefonla arar: "Haşim'ciğim, sana Faruk beyi gönderiyorum, arabasının muayenesi gelmiş ama fazla zamanı yok, bir ilgileniversen, tamam mı canım, sağol, sağol, evet, ben de sana, haydi, sağol..." diyalogları yaşanır ve BUNDAN KAÇINILMASI MÜMKÜN DEĞİLDİR. Ülkemizde bu yaklaşım yakın aile değerlerine ve dostane ilişkilere verdiğimiz öneme dayalı kültürümüzün bir parçasıdır.

    TÜV TÜRK gerçekten Almany<a'daki gibi TÜV gibi hizmet verecekse kendilerine ilk tebrik kartını gönderecek olan benim, gerekirse de 6 saat sırada beklerim.

    Sayın arda38, konuyu ve mesajımı kişisel almamanızı rica ediyorum. Yazınızdan sıkıntılı bir zaman geçirdiğinizi anlıyorum. Umarım TÜV TÜRK uygulamada tamamen Avrupa (hatta Almanya) kurallarına uygun ve sıfır tolerans, kusursuz uyumla çalışır. Aksi takdirde ülkemiz insanları ile uğraşması çok zor olacaktır çünkü kendileri (TÜV TÜRK) ile uğraşanlar muhakkak çıkacaktır.

    Selam ve sevgilerimle,

    Taner Göde




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    http://de.wikipedia.org/wiki/TÜV

    TÜV
    Technischer Überwachungs-Verein
    Teknik Denetim Birliği

    Kuruluş 1866 - Birleşme 1871



    TÜV'ü 30 yıldır tanırım. Alman TV'lerinde yayınlanan tüketici proğramlarında hep bu kurumun adı geçerdi, motorlu araçların Almanya'da muayenelerini bu kurum yapardı, gurbetçiler için "TÜV" demek "MUAYENE" demekti. Bu kurum bağımsız, özerk bir yapıya sahip, bütçesi federal makamlarca belirlenen ve sadece Federal Alman Sanayi Bakanına rapor veren bir kurum. TÜV' devlet kadar güçlü yapısal bir mekanizmaya sahip. "Başbakan rüşvet yer, TÜV memuru rüşvet yemez" diye konuşulurdu halk arasında. Ciddiyet, katı kurallar, mesafeli ama dostça yaklaşım tipik Alman kuralcılığın bir örneğiydi. İşini Alman gibi sağlam yapan en ünlü kurum, halen de öyle ve TÜV damgasının verdiği güven Almanya sınırlarını aşmış, tüm dünyada bir KALİTE MÜHRÜ haline gelmiştir.

    Burada TÜRK TÜV hakkında yazdığım bu kuruma halel getirecek bir yaklaşımdan ziyade TÜV gibi bir kurumun bile ülkemiz çalışanlarının ayak kaydırma, entrika, arkadaş-dost ilişkisi, sosyal bağlantılar ve göz yummadan oluşan, kolay paraya hayır diyemeyenlerin de işe alınabileceği ve bunun da kurumu zayıflatabileceği ile ilgiliydi.

    TÜV araçlardaki kusurları bulabilir, muayeneden hafif kusurla geçirebilir veya ağır kusur nedeniyle hiç geçirmeyebilir. Uzun kuyruklar oluşur, insanlar sabırsızdır, beklemek istemez, gider araya komiseri koyar, yüksek makam ve mevkiideki birini bulur, o da TÜV'ün bölge müdürünü telefonla arar: "Haşim'ciğim, sana Faruk beyi gönderiyorum, arabasının muayenesi gelmiş ama fazla zamanı yok, bir ilgileniversen, tamam mı canım, sağol, sağol, evet, ben de sana, haydi, sağol..." diyalogları yaşanır ve BUNDAN KAÇINILMASI MÜMKÜN DEĞİLDİR. Ülkemizde bu yaklaşım yakın aile değerlerine ve dostane ilişkilere verdiğimiz öneme dayalı kültürümüzün bir parçasıdır.

    TÜV TÜRK gerçekten Almany<a'daki gibi TÜV gibi hizmet verecekse kendilerine ilk tebrik kartını gönderecek olan benim, gerekirse de 6 saat sırada beklerim.

    Sayın arda38, konuyu ve mesajımı kişisel almamanızı rica ediyorum. Yazınızdan sıkıntılı bir zaman geçirdiğinizi anlıyorum. Umarım TÜV TÜRK uygulamada tamamen Avrupa (hatta Almanya) kurallarına uygun ve sıfır tolerans, kusursuz uyumla çalışır. Aksi takdirde ülkemiz insanları ile uğraşması çok zor olacaktır çünkü kendileri (TÜV TÜRK) ile uğraşanlar muhakkak çıkacaktır.

    Selam ve sevgilerimle,

    Taner Göde

    TANER Bey yazdıklarınıza tamamen katılıyorum. Formu genel olarak okuyunca sinirlendim bir an. Sizinde yazdığınz gibi TÜRK MİLLETİ olarak işin kolayına kaçmak, makam ve rütbemizi ayrıcalık için kullanmak için her zaman teşebbüste bulunuyoruz bu konuda haklısınız, defalarca canlı şahit oldum bu olaya. Devletin çeşitli teşekküllerinde görev yapan memurlar, amirler, müdürler den ayrıcalık isteyene çok rastladım bir sürü örnek verebilirim. Millet vekilinin arabası 2,5 saat sıra bekledi ağır bir kusurdan kaldı ve ruhsat değiştirdi geldi geçti. Bİz uzmanlar müşterilerle mümkün olduğu kadar muhabbet ten uzak duruyoruz bir an önce aracı içeri alıyoruz, her ne kadar kartlarını gözümüzün önüne koysalarda fark etmiyor olması gereken de bu zaten benim ve iş arkadaşlarımın gözünde hiç kimse kimseden üstün değildir. 2000 tane personel içinde çürük elma çıkabilir önemli olan bunları ayıklamak
    neyse fazla uzatmayayım zaman her şeyi gösterir
    TEŞEKKÜRLER




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tenekekutu

    İşte formun bu huyunu seviyorum.İnsanı araştırmaya sevk ediyor.2 dk araştırdım ve maalesef ortada çok ciddi şekilde yapılan bir yanlışı bulmuş oldum .
    İlk öncelikle biz ne istiyoruz.İşini düzgün yapan kişileri istiyor muyuz,istemiyor muyuz ? TÜV bu işi çok ciddiye alıyor.Yöentmelik ne ise onu uyguluyor.Peki niye ? Yukarıda TÜV de uzman olan arda38 dediği gibi yapılan hatanın çok ciddi yaptırımı var.İşten atılıyorsunuz,sicilinize işleniyor o da yetmez gibi sizin hakkınızda tazmin davası açılırsa büyük ihtimallede kaybedersiniz.Peki devlet memuruna bunların kaçı yapılabliyordu ? Elbette orda çalışan kişide bu riskleri göze almaz.Burada bol keseden konuşan arkadaşlar alabilirler mi ? Hiç sanmıyorum hatta kraldan daha kralcı olurlar.
    Neyse sadede gelirsek bu nerede yazıyor,bu hata nerede oluyor ? Bildiğimiz gibi araçları alırken bir dosya verirler.Bu dosyanın içinde UYGUNLUK BELGESİ diye adlandırılan bir kağıtta vardır.Aracın tüm bilgileri bu kağıtta yazar.Bu kağıdı Makine Mühendisleri Odasına kayıtlı bir MAKİNA MÜHENDİSİ imzalar.Bu belgenin nasıl hazırlanacağı MARTOY yöentmeliğinde yazar.Link verirsek;

    http://www.tse.org.tr/Turkish/belgelendirme/aracpromud/Martoyyonetmeligi.pdf

    Yönetmeliğin 64. sayfasındaki Ek-IX da bu belge nasıl hazırlanacağı şablon olarak verilmiştir.38. satır ( 67 . sayfa ) ARACIN RENGİ satırı vardır ki yanına (1) ile bir not belirtilmiştir.Bu not gene 67. sayfanın altına SADECE TEMEL RENKLERİ BELİRTİNİZ : beyaz,sarı,turuncu,kırmızı,mor,mavi,yeşil,gri,kahverengi ve siyahtır.
    Bu belgeyi hazırlalayan MAKİNE MÜHENDİSİ arkdaşın bu şarta dikkat etmesi lazım.Çünkü trafik ruhsatı çıkarırken bu belgeyi baz alır.Aslına bakarsanız araçla alakalı herşey için bu belge baz alınır.Peki bu belgeyi YANLIŞ hazırlayan MÜHENDİSİN ceremesini çekmemek için ARAÇ MUAYENE UZMANI bunu buldu ise niye TÜVTÜRK e suç buluyorsunuz ?
    Avrupalılar boşuna siz AB ye giremezsiniz demiyorlar ( fikri ve tarihi ayrılıkları yok sayıyorum ) .Bakın bir tane düzgün sistemi aldık uygulamaya başladık ne kadar çok hatamız olduğunu gördük.Bu belgeyi hazırlayan Mühendis arkadaş bundan haberi yok mu ? Afedersiniz köpek gibi var ama baştan sağma iş yapmak daha zevkli geliyor.Adamın işi sadece bir belge hazırlamak ama onu bile yüzüne gözüne bulaştırıyor.İşte bizim iş ahlakımız bu.Maalesef acı ama gerçek.
    Bu belgeyi aracı satın aldığımız yerin mühendisi hazırladığına göre,elimize bu belge ve TÜV raporu alınır ve doğruca yetkili servise gidilir.Giderken EK te LİNK olarak verdiğim yer çıktı olarak alınır.Oradaki arkadaşa artık nasıl bir dille anlatılacaksa anlatılır Mağduriyetinin giderilmesi istenir eğer gidermezse de ne yapılacaksa yapılır.
    Sorusu olan

    benim araştırmaya fısatım olmadı işte sorunun cevabı teşekkürler TENEKEKUTU




  • quote:

    Orjinalden alıntı: oldsalt


    quote:

    Orjinalden alıntı: tenekekutu

    baştan sağma




    Ben kafadan memeli bir hayvan grubu bilmiyorum...


    Eğer içerikten daha ziyade başka şeyler daha önemli ise, O da senin problemin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 15 Şubat 2009; 23:03:17 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tvt


    quote:

    Orjinalden alıntı: dedikodu

    Geçen gün muayeneye TÜVTürk istasyonuna gittik. Aracın herhangi bir kusuru yok muayeneden geçmesi gerekir.
    Ama rengi yüzünden (Ağır kusur) muayeneden geçemedi.

    Aracın gerçek rengi bordo. Ruhsatta da bordo yazıyor. Aslında hiç bir problem yok.

    TÜVTürk'e göre neymiş, bordo diye bir renk yönetmelikte yokmuş, ana renk olması gerekiyormuş o nedenle ruhsattaki renk bölümünün "kırmızı" olarak değiştirilmesi gerekiyormuş.

    Şimdi işin yok ruhsatın iki yaprağını da değiştir, kırmızı yazdır.

    Bu araba 5 senedir "bordo" olarak yollarda geziniyor. Üstelik 2. el yani 2 kere de ruhsat çıktı bu arabaya. Madem bordo renk ruhsatta yazamazdı, bu ruhsatı çıkaran emniyet görevlileri geri zekalı mı ki 2 keredir bu renk üzerine ruhsat çıkarıyorlar?..

    Çok merak ettim bu araçların renklerine sınırlama getiren yönetmelik neyin nesiymiş diye... Google'da ara tara böyle bir yönetmelik bulamadım


    Şimdi içime kurt düştü: Allah bilir, belki de böyle bir yönetmelik hükmü yok, TÜVTürk kendi kafasından uydurup bizi boş yere ruhsat değiştirmeye zorluyor olmasın.

    Hayır, şimdi ben kırmızı olarak değiştiririm; yarın sivrinin biri çıkar "bu aracın rengi bordo, ruhsatta yanlış yazıyor, git ruhsatı değiştir." derse cinayet çıkar.

    Yönetmelikteki şu renk tarfini ve hangi yönetmelik olduğunu duyan bilen var mı? gerçekten çok merak ediyorum ne yönetmeliğiymiş bu böyle...


    aracınızı hangi muayene istasyonunda muayene ettirdiniz



    Orhanlı (İstanbul)




  • onu da derler hocam duysam şaşırmam...

    quote:

    Orjinalden alıntı: mllm

    İyi arabanın rengini değiştir dememiş.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tenekekutu

    İşte formun bu huyunu seviyorum.İnsanı araştırmaya sevk ediyor.2 dk araştırdım ve maalesef ortada çok ciddi şekilde yapılan bir yanlışı bulmuş oldum .
    İlk öncelikle biz ne istiyoruz.İşini düzgün yapan kişileri istiyor muyuz,istemiyor muyuz ? TÜV bu işi çok ciddiye alıyor.Yöentmelik ne ise onu uyguluyor.Peki niye ? Yukarıda TÜV de uzman olan arda38 dediği gibi yapılan hatanın çok ciddi yaptırımı var.İşten atılıyorsunuz,sicilinize işleniyor o da yetmez gibi sizin hakkınızda tazmin davası açılırsa büyük ihtimallede kaybedersiniz.Peki devlet memuruna bunların kaçı yapılabliyordu ? Elbette orda çalışan kişide bu riskleri göze almaz.Burada bol keseden konuşan arkadaşlar alabilirler mi ? Hiç sanmıyorum hatta kraldan daha kralcı olurlar.
    Neyse sadede gelirsek bu nerede yazıyor,bu hata nerede oluyor ? Bildiğimiz gibi araçları alırken bir dosya verirler.Bu dosyanın içinde UYGUNLUK BELGESİ diye adlandırılan bir kağıtta vardır.Aracın tüm bilgileri bu kağıtta yazar.Bu kağıdı Makine Mühendisleri Odasına kayıtlı bir MAKİNA MÜHENDİSİ imzalar.Bu belgenin nasıl hazırlanacağı MARTOY yöentmeliğinde yazar.Link verirsek;

    http://www.tse.org.tr/Turkish/belgelendirme/aracpromud/Martoyyonetmeligi.pdf

    Yönetmeliğin 64. sayfasındaki Ek-IX da bu belge nasıl hazırlanacağı şablon olarak verilmiştir.38. satır ( 67 . sayfa ) ARACIN RENGİ satırı vardır ki yanına (1) ile bir not belirtilmiştir.Bu not gene 67. sayfanın altına SADECE TEMEL RENKLERİ BELİRTİNİZ : beyaz,sarı,turuncu,kırmızı,mor,mavi,yeşil,gri,kahverengi ve siyahtır.
    Bu belgeyi hazırlalayan MAKİNE MÜHENDİSİ arkdaşın bu şarta dikkat etmesi lazım.Çünkü trafik ruhsatı çıkarırken bu belgeyi baz alır.Aslına bakarsanız araçla alakalı herşey için bu belge baz alınır.Peki bu belgeyi YANLIŞ hazırlayan MÜHENDİSİN ceremesini çekmemek için ARAÇ MUAYENE UZMANI bunu buldu ise niye TÜVTÜRK e suç buluyorsunuz ?
    Avrupalılar boşuna siz AB ye giremezsiniz demiyorlar ( fikri ve tarihi ayrılıkları yok sayıyorum ) .Bakın bir tane düzgün sistemi aldık uygulamaya başladık ne kadar çok hatamız olduğunu gördük.Bu belgeyi hazırlayan Mühendis arkadaş bundan haberi yok mu ? Afedersiniz köpek gibi var ama baştan sağma iş yapmak daha zevkli geliyor.Adamın işi sadece bir belge hazırlamak ama onu bile yüzüne gözüne bulaştırıyor.İşte bizim iş ahlakımız bu.Maalesef acı ama gerçek.
    Bu belgeyi aracı satın aldığımız yerin mühendisi hazırladığına göre,elimize bu belge ve TÜV raporu alınır ve doğruca yetkili servise gidilir.Giderken EK te LİNK olarak verdiğim yer çıktı olarak alınır.Oradaki arkadaşa artık nasıl bir dille anlatılacaksa anlatılır Mağduriyetinin giderilmesi istenir eğer gidermezse de ne yapılacaksa yapılır.
    Sorusu olan

    Çok teşekkürler...
    Nihayet bahsi geçen yönetmelikle ilgili ipucu bulabildim. Ama hala bu yönetmeliğin yürürlük tarihini bilmiyorum. Araştıracağım.
    Bunun ilgili kurumlar nezdinde bağlayıcılığını, zorlayıcılığını ve yaptırımını araştıracağım. (Yönetmeliğin muhatapları hangi kurumlardır? TÜVTürk bu yönetmeliğin neresindedir? neleri yaptırmaya yetkisi vardır, neleri yaptırmaya yetkisi yoktur, araştıracağım.)
    Yönetmelik bulundu galiba ama hala kafamda bir sürü soru işareti var.

    Hala daha bana bu işte bir yanlışlık var gibi geliyor. Araştırıp bulacağız. Yanlışlıktan kasıt kişileri veya kurumları suçlayıcı bağlamda değil; İLKESEL bazda bazı şeylerin yanlış olduğuna dair şüphelerim var. Yani "Örümcek hislerim" devletin buna benzer başka birçok uygulamada takip ettiği İLKELERİN burada takip edilmediğini söylüyor.

    Örnekle açıklayayım:

    Örnek 1 - Sigara Yasağı:
    Sigara yasağı belirli bir ön süre verilerek devreye girdi ama o bile her yerde değil: Lokanta gibi yerlere ekstradan belirli bir geçiş süresi daha verildi (Temmuz 2009). Yani çok kesin ve keskin gibi görünen sigara yasağına bile peyderpey geçiyoruz.

    Örnek 2 - Nüfus cüzdanında TC Kimlik yazılması: (Benim durumumla neredeyse birebir aynı)
    Nüfus cüzdanında TC Kimlik yazılması ile ilgili kanun/yönetmelik çıktığında hiçbir Türk vatandaşı herhangi bir devlet dairesinde iş yaptırırken "Git N.cüzdanına TC kimlik yazdır gel!" diye N.C. değiştirmeye zorlanmadı. Bu değişiklikler 2000-2001 gibi yürürlüğe girdi, ben 2006 yılında bir vesileyle NC değiştirene kadar TCkimliksiz NC kullandım. Bu aradaki 5-6 senelik sürede de bir sürü resmi/gayri resmi işlemi TCkimliksiz NC ile yaptırdım. (oy kullanmak bile dahil). Yani nüfus cüzdanları da derhal değil, yenilendikçe peyderpey TC kimlikli hale getirildi.

    Örnek 3 - Pasaportlar değişiyor:
    Pasaportlar değişiyor, yeni tip pasaportlarla ilgili kanuni değişiklikler yapıldı. Ama hiçbir Türk vatandaşı gümrük kapılarından, "Bu pasaport yönetmeliğe uygun değil! Git yenisiyle değiştir gel!" diye geri çevrilmedi. Yeni alacaklara ve eskisini değiştireceklere yeni tip pasaport verilecek. Yani değiştirme işlemleri yine peyderpey yapılacak.

    Örnekler çoğaltılabilir: GSM numara taşınabilirliği, taksilerin yeni tip ve yönetmeliğe uydurulması (yenilenmesi: şahin ağa kalmadı)...

    Kısacası devlet, kitlesel etkiye sahip konulardaki kanun ve kural değişikliklerinde peyderpey geçiş yöntemini benimsiyor. İLKE bu; peyderpey geçilecek, kitleler bir anda devlet kapısına yığılmayacak, değiştirilmeye çalışılmayacak. Bu İLKE, kimi uygulamada süre olarak uygulanıyor, kimi uygulamada da belgeyi veren kurumun ilgili belgeyi, bir vesile ile değiştirmesi gerekliliği halinde uygulanıyor.

    TÜVTürk'ün yürüttüğü bu uygulama devletin bugüne kadar benimsediği temel İLKE ile çelişiyor. İşte bana birşeylerin yanlış olduğunu düşündüren de bu...

    Yüzbinlerce aracın bir anda (hiç gerekmediği halde) ruhsatının değiştirilmesi için devlet kağısına yığılabileceği bir uygulama bu... Devletin kendi kurumlarına tedbirsiz biçimde bir anda böyle bir iş yükü bindirmesini doğrusu beklemiyorum.

    Burada 2 durum var:
    1- Bu yönetmelik bizim araçlarımız alındığında yürürlükteydi ve bu yönetmeliğe rağmen yüzbinlerce araç o dönemde yanlış renk kodlarıyla tescil edildi. Ve binlerce memur o dönemde ortak olarak aynı yanlışlığı yapageldi. Bence hiç olası değil ama olsa bile devlet bu yanlışlığı giderirken peyderpey düzeltme yolunu tercih ederdi.
    2- Bu yönetmelik bizim araçlarımız tescil edildikten sonra yürürlüğe girdi. O zaman zaten eskiye yönelik yürütülememesi gibi bir hukuki konu gündeme gelir. İleriye yönelik uygulaması da aynen pasaport ve nüfus cüzdanları örneklerinde (Örn. 2 ve 3) olduğu gibi peyderpey yapılması gerekir.

    Her iki durumda da uygulama "ileri bir tarihte gerekecek ilk tescilde (örn. bir satış, devir vs.) yapılmak üzere..." şeklinde olmalıdır diye düşünüyorum.

    Bu düşüncemi destekleyen bir olayı da geçen yaz yaşadım: (Aynı yönetmelikle ilgili olabilir ama aracın rengi zaten siyah)
    2. el bir araç aldık, rengi siyah, ruhsatı 4 yaprak (8 sayfa) olarak çıktı. Oysa ki bordo araç da dahil eski araçların ruhsatları 2 yaprak (4 sayfa) olarak çıkıyordu. Bu da demektir ki yeni aldığımız aracın ruhsatında daha detaylı bilgiler yer alıyor.
    Eğer bu ruhsat sayfa fazlalığı da yeni yönetmelikle ilgiliyse o zaman eski ruhsatlar bilgi eksikliği nedeniyle bu yeni yönetmeliği uymuyor demektir. (Sonuçta eskileri 4 sayfa yenileri 8 sayfa)
    Eğer ruhsatta yazan bilgilerin yönetmeliğe uygunluğunu denetlemek ve uymayanları değişikliğe zorlamak TÜVTürk'ün göreviyse, o zaman TÜVTürk sadece renk uyumluluğunu değil aynı zamanda (Yeni tip 4 yapraklı ruhsatta yer alıp da) eski tip 2 yapraklı ruhsatta eksik olan bilgileri de denetleyip ruhsatların yeni yönetmeliğe uygun olarak değiştirilmesini sağlamak zorunda olur.

    Bu ne demektir biliyor musunuz?..
    Yönetmeliğe aykırı 2 yapraklı ruhsata sahip bütün araçların muayene sonucu ruhsatlarının 4 yapraklı olanla değiştirilmesi demektir... Bu da "milyonlarca araç ruhsatını değiştirmek zorunda" demektir...


    Resmin bütününe bakınca kafamıza takılan konular bunlar...

    Araştırdıkça bu konular daha da bir aydınlanır herhalde...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: oldsalt


    quote:

    Orjinalden alıntı: tenekekutu

    Adamın işi sadece bir belge hazırlamak ama onu bile yüzüne gözüne bulaştırıyor.İşte bizim iş ahlakımız bu.




    Size katılıyorum..Doğru dürüst Türkçe bile bilmiyorlar Biz aynı anneden doğmuş üç kardeşiz . Nüfus memurları üçümüzün de anne adını farklı yazmışlar , düzeltene kadar canımız çıktı.

    Sizin için üzüldüm ama bu münferit bir olay... Geçmiş olsun...

    Ama bizim olayımız genel, münferit değil!..

    Yani rengi beyaz,sarı,turuncu,kırmızı,mor,mavi,yeşil,gri,kahverengi ve siyah olmayan yüzbinlerce araçtan bahsediyoruz burada.
    Ayrıca yanlışı yapan 1-2 memur değil, memurların hepsi...

    Sizce binlerce memur, yüzbinlerce aracı, senelerdir yanlış tescil ediyor olabilir mi, hem de yakın zamana kadar hiç farkedilmeden?.. Ne dersiniz?..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: meta80


    quote:

    Orjinalden alıntı: arda38

    DEFALARCA SÖYLEMEKTEN BIKTIM

    1) TÜV 130 YILLIK BİR ALMAN FİRMASIDIR BELİRLİ BİR SAYGINLIĞI VARDIR 3 KURUŞ YÜZÜNDEN ADINI LEKELETMEZ
    2)BİZLER YANİ UZMANLAR DEVLETE BAĞLI DEĞİLİZ. BİZDEN KAYNAKLANAN BİR USULSÜZLÜK OLDUĞU ZAMAN ANINDA KAPI DIŞARI EDİLİRİZ++YÜKLÜ BİR TAZMİNAT++SİCİLE İŞLENME YANİ SENİN ARACININ ÜÇ KURUŞLUK DAHİ OLSA KUSURU BENİM HAYATIMI SÖNDÜRMEYE YETER
    BAZEN DİYORUM ULAN BU ADAMIN FREN LAMBASI YANMIYOR BİR TEK BUNUN İÇİN 2 SAAT VAKİT++10 TL LİK BENZİN YAKACAK YAZIK DEĞİLMİ DİYORUM AMA ONUN SONUCU BENİM HAYATIM OLDUĞU İÇİN HİÇ ÇEKİNMEDEN YAZIYORUM
    3) BİZLER 2918 SAYILI KARAYOLLARI TRAFİK KANUNU NUN 35. MADDESİNİN BELİRLEDİĞİ KRATERLERE GÖRE MUAYENE YAPIYORUZ OKANUN DA BİR KONUYU ARAMAK SAMANLIKTA İĞNE ARAMAYA BENZİYOR BEN SİZE SADELEŞMİŞ HALİNİ ARAŞTIRIRIM BİZE TEKNİK BÜLTEN ADI ALTINDA GELİYOR
    4)BU İŞTEN BIKTIRDILAR BİR İŞ BULUR BULMAZ İSTİFA EDECEM

    moralinizi bozmayın bu tür sıkıntılar olacaktır
    1-2 yıl içinde sistemin oturacağını düşünüyorum
    örneğin bazı otomobil servisleri tüv öncesi kontrolleri yapmaya başladı ayrıca özel olarak muayeneye hazırlama servisleri açıldı
    yani muayene öncesi aracı kontrol ettirip sonra muayeneden geçiyorsunuz
    bu renk olayının nasıl çözüleceğini merak ediyorum


    Evet bu sıkıntılar çözülmeye başlanacak ama devlet napacak.Baktıktı ki musluktaki su az akmaya başlıdı.Noluyo kardeşim diye TÜV e gelecek.TÜV de bakanım insanlar gelmeden önce araçlarını bakıma sokuyolar kusursuzca ilk seferde geçiyolar.Artık eskisi gibi 3-5 kez vize yatırmıyolar.Diyecek.Devlette ozaman rengi ana renk olmaynalrı geçirme diyecek.E bunu devlet deyince napsın TÜV hemen uygulayacak.Kalkıp da devlete manyakmınısn len olurmu öyle şey diye karşı mı çıkabilecek.Sonuç bu devlet hem ruhsat değiştirmeyi artırıp para kazanacak.Hem de 3-4 kez vize yatırtıp kazanacak.Yani devlet işinin bilecek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ototube -- 16 Şubat 2009; 1:36:28 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: slemanyak

    ıhlamur çiçeği aracımı geçen hafta tuvtürkten hafif kusurlu olarak geçirdim.. cam filmlerinden dolayı hafif kusur..


    Ben de geçen hafta (12 Şubat) yaptırdım. Siz hangi gün, hangi istasyonda yaptırdınız?

    Sizin aracınız da yönetmelikteki renk standardına uymuyor: beyaz,sarı,turuncu,kırmızı,mor,mavi,yeşil,gri,kahverengi veya siyah değil... Ve muayeneden geçmiş...

    Bu çelişki şu gerçeği ortaya çıkarıyor:
    TÜVTürk yanlış yapıyor!..
    Ya size karşı yanlış yapıyor...
    Ya da bize karşı yanlış yapıyor...

    Bu çifte standarttır, standartsızlıktır...

    TÜV gibi bir Alman geleneğine yakışmayacak bir disiplinsizliktir...

    Vatandaşa eziyettir; bizim gibilerin günahı ne? Kesinlikle kınıyorum!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dedikodu -- 16 Şubat 2009; 0:59:46 >




  • @Dedikodu
    Yürürlülük tarihi yazıyor zaten,iyi okumamışsın
    "1-Motorlu Araçlar ve Römorkları Tip Onayı Yönetmeliği (98/14/AT) (MARTOY);
    1.4.1999 tarih ve 23653 sayılı RG Değişiklik : 5/12/2003 tarih ve 25307 sayılı RG"

    Fakat bu yükümlülük eskiye doğru geçerli midir dersen,geçerli olabilir ( Net bir bilgim şu an yok,vaktim olursa araştırırım ama olma ihitmali çok yüksek).Şasi numarası örneği en yakın olan.Bundan başka ben Sanayi Bakanlığının yine yayınlamış olduğu bu tür Yönetmeliklerden geriye dönük olanını biliyorum.Yani bir yönetmelik geriye doğru işlemez diye bir kural yok.Kazanılmış haklar kaybedilmez le bu olayı karıştırmayın.
    Ayrıca araç muayene istasyonu tüm bu düzenin kontrolünü yapar.Bu konuda devlet adına tam yetkilidir.

    Tüvtürk bu yetkiyi Karayoları Trafik Kanunun 35. Maddesinden alır

    Muayeneye yetkili kuruluşlar
    MADDE 35- Araçların muayeneleri, Karayolları Genel Müdürlüğü’ne ait muayene istasyonlarında veya bu kuruluş tarafından işletme belgesi ile yetki verilen gerçek veya tüzel kişilere ait muayene istasyonlarında yeterli makine ve gereçlerle ve yetkili kılınan görevlilerce yapılır.


    Bu işi nasıl yapacağıda ARAÇ MUAYENE İSTASYONLARININ AÇILMASI, İŞLETİLMESİ VE ARAÇ MUAYENESİ HAKKINDA YÖNETMELİK yazar.

    Bu yönetmelikten kısaca yazarsam;

    Madde 8- Araç muayeneleri, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu, Karayolları Trafik Yönetmeliği, Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca yürürlüğe konulan Tip Onay Yönetmelikleri, Araçların İmal Tadil ve Montajı Hakkında Yönetmelik ile bu Yönetmelikte yapılan düzenlemeler dikkate alınarak Ek-1'de belirtilen sınıflara göre ve asgari Ek-2'de verilen cetveldeki hususları kapsayan kontrol ve testleri içerir. Bu kontrol ve testlerin yapılması zorunludur.

    Yukarıdaki yönetmelikte buna giriyor kısaca.

    Memurlar yanlış mı yapıyora gelirsek,yaptıkları yanlışları ben buraya yazmaya kalksam vaktim yetmez.Hep tekil değil,herkese yaptıkları yanlışlardan bahsediyorum.
    Fakat burada aracın UYGUNLUK BELGESİ çok önemli.Bu hatayı trafik tescil değilde bu belgeyi hazırlayan MÜHENDİS yapmış olabilir.Sonuçta tescildeki memur bu kağıda göre ruhsat çıkarıyor.UYGUNLUK BELGENİZİ bir kontrol edin derim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: dedikodu

    quote:

    Orjinalden alıntı: slemanyak

    ıhlamur çiçeği aracımı geçen hafta tuvtürkten hafif kusurlu olarak geçirdim.. cam filmlerinden dolayı hafif kusur..


    Ben de geçen hafta (12 Şubat) yaptırdım. Siz hangi gün, hangi istasyonda yaptırdınız?

    Sizin aracınız da yönetmelikteki renk standardına uymuyor: beyaz,sarı,turuncu,kırmızı,mor,mavi,yeşil,gri,kahverengi veya siyah değil... Ve muayeneden geçmiş...

    Bu çelişki şu gerçeği ortaya çıkarıyor:
    TÜVTürk yanlış yapıyor!..
    Ya size karşı yanlış yapıyor...
    Ya da bize karşı yanlış yapıyor...

    Bu çifte standarttır, standartsızlıktır...

    TÜV gibi bir Alman geleneğine yakışmayacak bir disiplinsizliktir...

    Vatandaşa eziyettir; bizim gibilerin günahı ne? Kesinlikle kınıyorum!



    Ya bi sakin ol,ne yazdığına yetişemiyor millet

    Bu sistem yeni olduğu için bazı noktalardaki aksaklıklar yeni yeni ortaya çıkıyor ( sonuçta istasyondaki çalışanlarda bazı şeyleri sorunlar çıktıkça saha da öğreniyor ).Arkadaşı muayene eden bu noktayı atlamıştır.İstasyon Çalışanlarının haberi olmamış olabilir.Eğer böyleyse oradaki çocuk işinden olacak demektir.Bu tür konularda çok sıkılar.
    Veya tam siz muayeneyi yaptırırken bir bülten yayınlamışlar,artık bu konuda tolerans göstermeyeceksin,bakanlık böyle diyor demişlerdir.Şans ya,bu da size vurmuştur.
    En iyisi TÜVTÜRK MÜŞTERİ DESTEK HATTINI aramak.Oradan kesin bilgiyi elde edersiniz.
    Fakat burada da yazdık,bu konu hakkındaki kanunlar NET.Yeni ruhsat alacak veya değiştirecek arkadaşlar burada yazılanlara MUTLAK SURETLE DİKKAT ETSİNLER.Geçmişe yönelik belki göz yumulur ama İLERİYE DÖNÜK KAFANIZ ÇOK AĞRIYABİLİR.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: dedikodu

    quote:

    Orjinalden alıntı: slemanyak

    ıhlamur çiçeği aracımı geçen hafta tuvtürkten hafif kusurlu olarak geçirdim.. cam filmlerinden dolayı hafif kusur..


    Ben de geçen hafta (12 Şubat) yaptırdım. Siz hangi gün, hangi istasyonda yaptırdınız?

    Sizin aracınız da yönetmelikteki renk standardına uymuyor: beyaz,sarı,turuncu,kırmızı,mor,mavi,yeşil,gri,kahverengi veya siyah değil... Ve muayeneden geçmiş...

    Bu çelişki şu gerçeği ortaya çıkarıyor:
    TÜVTürk yanlış yapıyor!..
    Ya size karşı yanlış yapıyor...
    Ya da bize karşı yanlış yapıyor...

    Bu çifte standarttır, standartsızlıktır...

    TÜV gibi bir Alman geleneğine yakışmayacak bir disiplinsizliktir...

    Vatandaşa eziyettir; bizim gibilerin günahı ne? Kesinlikle kınıyorum!


    @tenekekutu
    bu duruma ne diyeceksiniz?..

    Aynı yönetmelik @slemanyak arkadaşımıza işlememiş... ıhlamur çiçeği yönetmeliğe uygun bir renk midir?..

    Elbette memurlar hata yapar; ben de başımdan geçen memur hatalarını yazsam kitap olur. Ama bunlar hep münferit şeyler; genelleyemezsin.
    Ama memurların tümü hata yapar hem de ortak biçimde aynı hatayı yapar diyebilir misin? buna ihtimal veriyor musun?

    Yoksa sence memurların tümü, yüzbinlerce aracı, senelerdir yanlış tescil ediyor olabilir mi, hem de yakın zamana kadar hiç farkedilmeden?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tenekekutu

    ....

    Ya bi sakin ol,ne yazdığına yetişemiyor millet

    ...


    Emrin olur! Nasıl istersen!
    İstersen hiç yazmayayım, yeter ki sen sinirlenme...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dedikodu


    @tenekekutu
    bu duruma ne diyeceksiniz?..

    Aynı yönetmelik @slemanyak arkadaşımıza işlememiş... ıhlamur çiçeği yönetmeliğe uygun bir renk midir?..

    Elbette memurlar hata yapar; ben de başımdan geçen memur hatalarını yazsam kitap olur. Ama bunlar hep münferit şeyler; genelleyemezsin.
    Ama memurların tümü hata yapar hem de ortak biçimde aynı hatayı yapar diyebilir misin? buna ihtimal veriyor musun?

    Yoksa sence memurların tümü, yüzbinlerce aracı, senelerdir yanlış tescil ediyor olabilir mi, hem de yakın zamana kadar hiç farkedilmeden?


    Hususi 4*4 Arazi Araçları ile alakalı yanlıştan ( hala yapmaya devam eden Trafik Tescil Memurları var) haberin olmadığı belli oluyor.Hocam bana laf yetiştireceğine yazdıklarımı oku.Yukarı da VAR DEDİM. HALA DA VAR DİYORUM. EVET TOPLU YAPILAN YANLIŞLAR VAR.ARAÇ MUAYENE İŞİNDE SİZİN BELİRTTİĞİNİZ KONUDA EKLENİRSE ŞU ANA KADAR tam 3 TANE OLACAK, TOPLU HATA

    Duruma ne dediğimi de yazdım.Kaldıki hiçbirşey demek zorunda da değilim.Firma ile senin aranda olan bir olay,çözümü sen bulacak hakkını sen arayacaksın,ben değil




  • quote:

    Orjinalden alıntı: dedikodu


    quote:

    Orjinalden alıntı: tenekekutu

    ....

    Ya bi sakin ol,ne yazdığına yetişemiyor millet

    ...


    Emrin olur! Nasıl istersen!
    İstersen hiç yazmayayım, yeter ki sen sinirlenme...


    Üsteki mesajımı okumadan tekrar mesaj yazmışsın,
    @tenekekutu
    buna ne diyeceksin diye".
    Burada sana yardımcı olmaya çalışıyoruz ama yazdıklarımı okumayacaksan veya buldum bir adam bari gece gece sinirimi bundan çıkarayım mantığı ile yazacaksan sana kolay gelsin.




  • satılık tam ana renkli araba.heryanı mavi.
    ileride araç ilanları böyle olur heralde.şimdiden başladı,2010 un şu ayına kadar muayenesi tamam diye.yok kontrollere tamamen katılıyorum,ama bu saçmalıklar ve sıra beklemeler niye.ya elemanı çoğalt,ya istasyonu ama insanların vakitlerini bu kadar alma.o sıra beklerken olan iş kaybı az değil.bir çok kişi izin alıp geliyor.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.