Şimdi Ara

POLOMA ATİKER TAKTIRDIM

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
1.802
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ARKADAŞLAR BUGÜN POLO CLASSİC 100 HP ARACIMA ATİKER MARKA SIRALI SİSTEM TAKTIRDIM HERŞEYDEN ÖNCE İŞÇİLİĞİ İYİ OLMASI İÇİN BAŞINDAN BİR AN AYRILMADIM ENJEKTÖRLERİ MANİFOLTA MONTE EDERKEN HORTUMLARIN OLDUKÇA KISA OLMASINI VEDE BENZİN ENJEKTÖRLERİNİN YAKININDA OLMASINI TEMBİH ETTİM MANİFOLT DELİNİRKEN ÇAPAKLARIN MANİFOLTA KAÇMAMASI İÇİN DELİNEN MANİFOLTU BİZZAT TEMİZLEDİM TAMİRCİMDE HASSASİYETİMİ GÖRDÜKÇE İTİNA GÖSTERDİ İŞÇİLİĞE , DEPO DOLUM AĞZINIDA TAMPONUN ALTINA KOYDURDUM GÖRÜNMESİN DİYE KAMUFLE ETTİK LPG YE GEÇİŞ ISISINI 15 DERECE YAPTIK , 40 LT SİMİT DEPO KONULDU , KALİBRASYON YAPILIRKEN YİNE TAKİPTEYDİM VEDE EN SONUNDA BİLGİSAYARA SAKLADIK BENDE HEMEN FLASH DİSKE ATTIM KALİBRASYON DOSYASINI , ŞİMDİ SADECE RUHSATA İŞLETME İŞİ KALDI , ARACI BİRAZ KULLANDIM ŞİMDİLİK SÜPER Bİ PROBLEM YOK ÇEKİŞ VEDE GİDİŞ SÜPER YAKITIDA İYİ OLUR İNŞALLAH BURDA YAZARIM SİZE , BİRDE ATİKERDE BENZİNE GEÇİNCE GÖSTERGEDE HİÇ BİR LAMBA YANMIYOR SADECE LPG DE İKEN LAMBA YANIYOR BU İLGİNÇ AMA O KADAR TAKACAK BİŞEY DEĞİL



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 12 Şubat 2009; 11:56:55 >







  • Hayırlı olsun,umarım hiç pişmanlık duymadan kullanırsın dost.
  • MANİFOLT DELİNİRKEN ÇAPAKLARIN MANİFOLTA KAÇMAMASI İÇİN DELİNEN MANİFOLTU BİZZAT TEMİZLEDİM TAMİRCİMDE HASSASİYETİMİ GÖRDÜKÇE İTİNA GÖSTERDİ İŞÇİLİĞE

    Yazıık
    Adam resmen tırsmış sizden

    (Affınıza sığınarak espri yaptım affola)

    Hayırlı uğurlu olsun iyi günlerde kullanırsınız inşallah :)
  • hayırlı olsun ama gaza geçiş ısını 15 derece yapmanız hatalı diye düşünüyorum ?
  • Sonunda lpg ye olan korkunuzu krıdıgınıza sevindim. Hayırlı ugurlu olsun eminim pisman olmayacaksınız. Lpg gecis ıusıs 15 derece olmamalı en az 30 derece olmalı diye biliyoruz. Neye dayanarak bunu yaptınız ki?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 3K

    hayırlı olsun ama gaza geçiş ısını 15 derece yapmanız hatalı diye düşünüyorum ?

    neden öyle dedin hocam eksi yönleri ne olabilir ? ben lpg ye çabuk geçsin diye öyle yaptırdım daha öncede bir arkadaş bu dereceyi düşürttürmüştü ondada aynı araba var bi problem yaşamamış şimdiye kadar bende çabuk geçmesini istedim çünkü ş. içi çok kullanıyorum aracı o yüzden böyle bişey yapma gereği gördüm ,

    mprivate ; lpg ile ilgili takıntım yoktu ancak işten güçten yeni sıra geldi lpg taktırmaya bi hesap yaptım 9.000 km yapsam kendini amorti edecek haaa yaparmıyım o km yi bence çok rahat yaparım , benim için işçilik ve montaj çok önemliydi onuda hallettirdim sanayici değilim ama montajın inceliklerinden çok iyi anlarım o yüzden herhangi bir problem çıksın istemem ancak çıkarsa atikerden çıkar oda 2 yıl garantili zaten

    İŞTE LPG MONTAJININ BAZI İNCELİKLERİ ( BUNU ÜSTADLARDA OKUYUP FİKİRLERİNİ YAZABİLİR ) DAHA EKLEYEMEDİKLERİMDE OLABİLİR OLDUKÇA YAZARIM ...........

    - LPG ENJEKTÖRLERİNİN MANİFOLTA GİDEN HORTUMLARI MÜMKÜN OLDUĞUNCA KISA OLMALI
    - KESİCİ VE REGÜLATÖR DİK KONUMDA MONTE EDİLMELİ
    - KABLO BAĞLANTILARI YAPILAN YERLERİN ÜSTÜ LEHİMLENEREK BÜZÜŞEN MAKARONLA KAPATILMALI (BUNU YAPAN ÇOK AZ BANTLAYIP GEÇİYORLAR ) ÇOK KILIM BU KONUDA MESELA
    - DOLUM YERİ GÖRÜNMEMELİ BEN TAMPONUN ALTINA KAMUFLE ETTİRDİM ÇOK GÜZEL OLDU DIŞARIDAN BELLİ BİLE DEĞİL LPGLİ OLDUĞU
    -ENJEKTÖRLERİ DEMİR MANİFOLTA SABİTLETTİM ÇOĞUNDA ORTALIK YERLERDE SERBEST OLARAK BIRAKILMIŞ BENDEKİNDE MANİFOLTUN ÜZERİNDE BİR DEMİR MONTAJ AYAK PARÇASI İLE SABİTLENDİ ( YANİ BEN YAPTIRDIM EHE UHE :) )
    - MANİFOLTUN LPG MEME DELİKLERİ EN DİPTEN VEDE EN GÜZEL YERDEN ALINMALI VEDE MONTAJ SIRASINDA ÇAPAK VS. KAÇMAMALI EMME RAİLİNE (BENDEKİ MANİFIOLT DEMİRDEN) METAL ÇAPAKLARIN SİLİNDİRİN İÇİNE KAÇMASI BÜYÜK SIKINTIYA YOK AÇABİLİR
    - GELGELELİM ELEKTRİK SİSTEMİNE KONTAK ELEKTRİĞİ KESİNLİKLE ATEŞLEME BOBİNİNDEN ALINMAMALI BU HATAYIDA ÇOK YAPAN VAR KONTAĞA BAĞLI YÜKSEK AMPERE DAYANIKLI ADAM GİBİ BİR YERDEN ALINACAK
    - KELEPÇESİZ HORTUM BIRAKILMAMALI MAP SENSÖRÜNDEKİNİ UNUTMUŞ (BASINÇ AZ BİŞEY OLMAZ DEDİ AMA ONLARADA KELEPÇE TAKTRDIM

    VS. VS. ŞİMDİ BURDA YAZACAĞIM ÇOK ŞEY VARDA USTALAR KIZACAK BANA BİLMİŞ BİLMİŞ KONUŞUYOR DİYENLERDE OLACAK TABİ :) YADA BU YAZDIKLARIMI ÇIKTI ALIP LPG MONTE ETTİRMEYE GİDECEKLER OLACAK ONDAN SONRA UĞRAŞ DUR ANCAK BUNLARI TAKİP EDEBİLMENİZ İÇİN BU İŞTEN ANLAMAK GEREKİRKİ EĞER ANLAMADIĞINIZI HİSSEDEN SÖZÜM ONA MECLİS DIŞI KONUŞUYORUM USTALARA DENK GELİRSENİZ BAŞTAN SAVMACILIKLA KARŞILAŞACAKSINIZ , BENİM BU SİSTEMİN İÇİME SİNMESİ İÇİN İYİ İŞÇİLİK GEREKLİYDİ ODA OLDU , GERİSİ ATİKERİN PROBLEMİ EĞER Bİ YAMUĞUNU GÖRÜRSEM BU FORUMLARDA VEDE İNTERNETTE REZİL EDERİM ATİKERİ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 12 Şubat 2009; 15:09:55 >




  • Gecis ısısının dusuk olmasının sakıncası sudur: Lpg regulatorunun icinde dolasan sıcak su sayesinde sıvı olan lpg yi buhar haline getirir. Ve bunu da 30-35 derecelerde yapabilir. Eger sogukken lpg ye gecerse enjektorlere sıvı halde lpg gidecektir. Bu da yakıt sarfiyatının fazla olmasına neden olur ayrıca enjektorlere ve arabaya da zarar verebilir. Arıza lambası yanabilir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Cruze 18 Jantımı Taktırdım
    12 yıl önce açıldı
    BRC-ATİKER FARKLARI
    16 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mprivateturun

    Gecis ısısının dusuk olmasının sakıncası sudur: Lpg regulatorunun icinde dolasan sıcak su sayesinde sıvı olan lpg yi buhar haline getirir. Ve bunu da 30-35 derecelerde yapabilir. Eger sogukken lpg ye gecerse enjektorlere sıvı halde lpg gidecektir. Bu da yakıt sarfiyatının fazla olmasına neden olur ayrıca enjektorlere ve arabaya da zarar verebilir. Arıza lambası yanabilir.

    bu dediğini araştıracağım hocam , çok yakması filan önemli değilde enjektörlere zararı varsa ki eğer bu önemli bişey ayarını 35 dereceye getirtirim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50


    quote:

    Orjinalden alıntı: mprivateturun

    Gecis ısısının dusuk olmasının sakıncası sudur: Lpg regulatorunun icinde dolasan sıcak su sayesinde sıvı olan lpg yi buhar haline getirir. Ve bunu da 30-35 derecelerde yapabilir. Eger sogukken lpg ye gecerse enjektorlere sıvı halde lpg gidecektir. Bu da yakıt sarfiyatının fazla olmasına neden olur ayrıca enjektorlere ve arabaya da zarar verebilir. Arıza lambası yanabilir.

    bu dediğini araştıracağım hocam , çok yakması filan önemli değilde enjektörlere zararı varsa ki eğer bu önemli bişey ayarını 35 dereceye getirtirim



    Zaten sıralı sistemin amacı budur. Soguk motorda motora zarar vermemek icin benzinle calısması. Motor yeterli ısıya gelince lpg ye gecip asınmaların falan en aza indirilmesidir. Yoksa direk lpg de calıstırılırdı. Zaten lpg benzine gore daha az yanıcı ve benzine gore daha cok ısı acıga cıkartıyor. Bildiginiz gibi. Sıvı haldeyken molekuller daha dar bir alanda oldugu icin yanma odasına cok daha fazla yakıt gideceginden hem yakıt sarfiyatı fazla olacaktır. Hem de daha fazla patlamadan dolayı daha fazla asınma oalcaktır. Bildiginiz uzere asınmaların cogu soguk motorda olur.


    Tam anlatamamıs ya da yanlıs anlatmıs olabilirim. Ama ozetle sogukken yakıtı cok ve motora zararlı. Siz yine de bilenlere sorun arastırın hocam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mprivateturun -- 11 Şubat 2009; 22:33:50 >




  • Benim aracımda geçis ısısı 40 derece mesela sadece sabah biraz benzin yakıyor araç yaklaşık hava sıcaklığına göre şuan kış olduğu için 750-950mt. sonra zaten geçiyor 1 km. olsa bile yakacagı 0.1 lt. benzin olsun okadar artık. gün içinde kendim için söylüyorum araç pek durmadağından çok nadir soğuyor. bir yerde durunca yeniden çalıştırınca 1 mt. bile gitmeden gaza geçiyor.
  • gaz düsük ısıda yogunlugu fazla olur çünkü tüm ayarların ısınmış halde iken yapıldı yapılmak zorunda idi zaten yaratcagı sorunlar motor zengin beslenir rolanti sarsıntılı olur ısınana kadar stop etme sorunları yaşarsınız yakıt sarfiyatınızda bir miktar yüksek olur
    okadar
  • Zaten zengin karısım da katalizore falan zarar verebilir. Sarsıntılı calısma da motorun muhtelif yerlerine zarar verebilir. Tabi hemen degil zamanla.
  • varsın biraz benzin yaksın sevisin gariban araba.


    quote:

    Orjinalden alıntı: mprivateturun

    Zaten zengin karısım da katalizore falan zarar verebilir. Sarsıntılı calısma da motorun muhtelif yerlerine zarar verebilir. Tabi hemen degil zamanla.
  • 162 km yol yaptım karma kullanım 1 ışık söndü hemen gittim depoyu fulledim ne yakmış diye ortalama hızım 70-80 civarı 21.5 ytl gaz aldı değerler şimdilik bu uzun yolda denemedim daha belki depoyu erken fullediğimden bu değerlerde çıkmış olabilir , evin önünden 100 metre sonra hemen lpgye geçiyor sevdim bu işi benden kralı yok haa bu arada lpg 1.67 burda
  • çok iii deger yakalmışşsın...2 hafta sonra daha da randıman alır(needen bilmiyorum ama herkes öyle diyor...)

    insallah sorun cıkmaz....
  • hadi bakalım hayırlısı güle güle kullan
  • Hocam hayırlı olsun yaklaşık 8 lt denk geliyor güzel hep böyle gider inşallah çünkü buralarda okuyoruz meme kullanan sistemler 5000-10000 km sonra çok yakmaya başlıyor kullandıkca bu memeler büyüyor mu ne oluyorsa tekrar hayırlı olsun
    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    162 km yol yaptım karma kullanım 1 ışık söndü hemen gittim depoyu fulledim ne yakmış diye ortalama hızım 70-80 civarı 21.5 ytl gaz aldı değerler şimdilik bu uzun yolda denemedim daha belki depoyu erken fullediğimden bu değerlerde çıkmış olabilir , evin önünden 100 metre sonra hemen lpgye geçiyor sevdim bu işi benden kralı yok haa bu arada lpg 1.67 burda



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi talfar -- 13 Şubat 2009; 21:26:42 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    quote:

    Orjinalden alıntı: 3K

    hayırlı olsun ama gaza geçiş ısını 15 derece yapmanız hatalı diye düşünüyorum ?

    neden öyle dedin hocam eksi yönleri ne olabilir ? ben lpg ye çabuk geçsin diye öyle yaptırdım daha öncede bir arkadaş bu dereceyi düşürttürmüştü ondada aynı araba var bi problem yaşamamış şimdiye kadar bende çabuk geçmesini istedim çünkü ş. içi çok kullanıyorum aracı o yüzden böyle bişey yapma gereği gördüm ,

    mprivate ; lpg ile ilgili takıntım yoktu ancak işten güçten yeni sıra geldi lpg taktırmaya bi hesap yaptım 9.000 km yapsam kendini amorti edecek haaa yaparmıyım o km yi bence çok rahat yaparım , benim için işçilik ve montaj çok önemliydi onuda hallettirdim sanayici değilim ama montajın inceliklerinden çok iyi anlarım o yüzden herhangi bir problem çıksın istemem ancak çıkarsa atikerden çıkar oda 2 yıl garantili zaten

    İŞTE LPG MONTAJININ BAZI İNCELİKLERİ ( BUNU ÜSTADLARDA OKUYUP FİKİRLERİNİ YAZABİLİR ) DAHA EKLEYEMEDİKLERİMDE OLABİLİR OLDUKÇA YAZARIM ...........

    - LPG ENJEKTÖRLERİNİN MANİFOLTA GİDEN HORTUMLARI MÜMKÜN OLDUĞUNCA KISA OLMALI
    - KESİCİ VE REGÜLATÖR DİK KONUMDA MONTE EDİLMELİ
    - KABLO BAĞLANTILARI YAPILAN YERLERİN ÜSTÜ LEHİMLENEREK BÜZÜŞEN MAKARONLA KAPATILMALI (BUNU YAPAN ÇOK AZ BANTLAYIP GEÇİYORLAR ) ÇOK KILIM BU KONUDA MESELA
    - DOLUM YERİ GÖRÜNMEMELİ BEN TAMPONUN ALTINA KAMUFLE ETTİRDİM ÇOK GÜZEL OLDU DIŞARIDAN BELLİ BİLE DEĞİL LPGLİ OLDUĞU
    -ENJEKTÖRLERİ DEMİR MANİFOLTA SABİTLETTİM ÇOĞUNDA ORTALIK YERLERDE SERBEST OLARAK BIRAKILMIŞ BENDEKİNDE MANİFOLTUN ÜZERİNDE BİR DEMİR MONTAJ AYAK PARÇASI İLE SABİTLENDİ ( YANİ BEN YAPTIRDIM EHE UHE :) )
    - MANİFOLTUN LPG MEME DELİKLERİ EN DİPTEN VEDE EN GÜZEL YERDEN ALINMALI VEDE MONTAJ SIRASINDA ÇAPAK VS. KAÇMAMALI EMME RAİLİNE (BENDEKİ MANİFIOLT DEMİRDEN) METAL ÇAPAKLARIN SİLİNDİRİN İÇİNE KAÇMASI BÜYÜK SIKINTIYA YOK AÇABİLİR
    - GELGELELİM ELEKTRİK SİSTEMİNE KONTAK ELEKTRİĞİ KESİNLİKLE ATEŞLEME BOBİNİNDEN ALINMAMALI BU HATAYIDA ÇOK YAPAN VAR KONTAĞA BAĞLI YÜKSEK AMPERE DAYANIKLI ADAM GİBİ BİR YERDEN ALINACAK
    - KELEPÇESİZ HORTUM BIRAKILMAMALI MAP SENSÖRÜNDEKİNİ UNUTMUŞ (BASINÇ AZ BİŞEY OLMAZ DEDİ AMA ONLARADA KELEPÇE TAKTRDIM

    VS. VS. ŞİMDİ BURDA YAZACAĞIM ÇOK ŞEY VARDA USTALAR KIZACAK BANA BİLMİŞ BİLMİŞ KONUŞUYOR DİYENLERDE OLACAK TABİ :) YADA BU YAZDIKLARIMI ÇIKTI ALIP LPG MONTE ETTİRMEYE GİDECEKLER OLACAK ONDAN SONRA UĞRAŞ DUR ANCAK BUNLARI TAKİP EDEBİLMENİZ İÇİN BU İŞTEN ANLAMAK GEREKİRKİ EĞER ANLAMADIĞINIZI HİSSEDEN SÖZÜM ONA MECLİS DIŞI KONUŞUYORUM USTALARA DENK GELİRSENİZ BAŞTAN SAVMACILIKLA KARŞILAŞACAKSINIZ , BENİM BU SİSTEMİN İÇİME SİNMESİ İÇİN İYİ İŞÇİLİK GEREKLİYDİ ODA OLDU , GERİSİ ATİKERİN PROBLEMİ EĞER Bİ YAMUĞUNU GÖRÜRSEM BU FORUMLARDA VEDE İNTERNETTE REZİL EDERİM ATİKERİ


    yazdıklarınıza sonuna kadar katılıyorum olması gereken bunlar ama kablolar kesilmeden manifolt delinmeden de montaj imkanı var keşke öyle yaptırsaydınız aracın orjinalliği bozulmadan motora çapak kaçma riski olmadan ve gazın enjektöre enyakınyerden gitmesini sağlamış olurdunuz sevgiyle kalın.




  • Hocam yazdıklarınızı ustalar adı gibi biliyor bence de neden yapmazlar anlam verebilmiş değilim hepsini geçtik kestikleri kabloyu niye lehim atmazlar anlamıyorum
    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    quote:

    Orjinalden alıntı: 3K

    hayırlı olsun ama gaza geçiş ısını 15 derece yapmanız hatalı diye düşünüyorum ?

    neden öyle dedin hocam eksi yönleri ne olabilir ? ben lpg ye çabuk geçsin diye öyle yaptırdım daha öncede bir arkadaş bu dereceyi düşürttürmüştü ondada aynı araba var bi problem yaşamamış şimdiye kadar bende çabuk geçmesini istedim çünkü ş. içi çok kullanıyorum aracı o yüzden böyle bişey yapma gereği gördüm ,

    mprivate ; lpg ile ilgili takıntım yoktu ancak işten güçten yeni sıra geldi lpg taktırmaya bi hesap yaptım 9.000 km yapsam kendini amorti edecek haaa yaparmıyım o km yi bence çok rahat yaparım , benim için işçilik ve montaj çok önemliydi onuda hallettirdim sanayici değilim ama montajın inceliklerinden çok iyi anlarım o yüzden herhangi bir problem çıksın istemem ancak çıkarsa atikerden çıkar oda 2 yıl garantili zaten

    İŞTE LPG MONTAJININ BAZI İNCELİKLERİ ( BUNU ÜSTADLARDA OKUYUP FİKİRLERİNİ YAZABİLİR ) DAHA EKLEYEMEDİKLERİMDE OLABİLİR OLDUKÇA YAZARIM ...........

    - LPG ENJEKTÖRLERİNİN MANİFOLTA GİDEN HORTUMLARI MÜMKÜN OLDUĞUNCA KISA OLMALI
    - KESİCİ VE REGÜLATÖR DİK KONUMDA MONTE EDİLMELİ
    - KABLO BAĞLANTILARI YAPILAN YERLERİN ÜSTÜ LEHİMLENEREK BÜZÜŞEN MAKARONLA KAPATILMALI (BUNU YAPAN ÇOK AZ BANTLAYIP GEÇİYORLAR ) ÇOK KILIM BU KONUDA MESELA
    - DOLUM YERİ GÖRÜNMEMELİ BEN TAMPONUN ALTINA KAMUFLE ETTİRDİM ÇOK GÜZEL OLDU DIŞARIDAN BELLİ BİLE DEĞİL LPGLİ OLDUĞU
    -ENJEKTÖRLERİ DEMİR MANİFOLTA SABİTLETTİM ÇOĞUNDA ORTALIK YERLERDE SERBEST OLARAK BIRAKILMIŞ BENDEKİNDE MANİFOLTUN ÜZERİNDE BİR DEMİR MONTAJ AYAK PARÇASI İLE SABİTLENDİ ( YANİ BEN YAPTIRDIM EHE UHE :) )
    - MANİFOLTUN LPG MEME DELİKLERİ EN DİPTEN VEDE EN GÜZEL YERDEN ALINMALI VEDE MONTAJ SIRASINDA ÇAPAK VS. KAÇMAMALI EMME RAİLİNE (BENDEKİ MANİFIOLT DEMİRDEN) METAL ÇAPAKLARIN SİLİNDİRİN İÇİNE KAÇMASI BÜYÜK SIKINTIYA YOK AÇABİLİR
    - GELGELELİM ELEKTRİK SİSTEMİNE KONTAK ELEKTRİĞİ KESİNLİKLE ATEŞLEME BOBİNİNDEN ALINMAMALI BU HATAYIDA ÇOK YAPAN VAR KONTAĞA BAĞLI YÜKSEK AMPERE DAYANIKLI ADAM GİBİ BİR YERDEN ALINACAK
    - KELEPÇESİZ HORTUM BIRAKILMAMALI MAP SENSÖRÜNDEKİNİ UNUTMUŞ (BASINÇ AZ BİŞEY OLMAZ DEDİ AMA ONLARADA KELEPÇE TAKTRDIM

    VS. VS. ŞİMDİ BURDA YAZACAĞIM ÇOK ŞEY VARDA USTALAR KIZACAK BANA BİLMİŞ BİLMİŞ KONUŞUYOR DİYENLERDE OLACAK TABİ :) YADA BU YAZDIKLARIMI ÇIKTI ALIP LPG MONTE ETTİRMEYE GİDECEKLER OLACAK ONDAN SONRA UĞRAŞ DUR ANCAK BUNLARI TAKİP EDEBİLMENİZ İÇİN BU İŞTEN ANLAMAK GEREKİRKİ EĞER ANLAMADIĞINIZI HİSSEDEN SÖZÜM ONA MECLİS DIŞI KONUŞUYORUM USTALARA DENK GELİRSENİZ BAŞTAN SAVMACILIKLA KARŞILAŞACAKSINIZ , BENİM BU SİSTEMİN İÇİME SİNMESİ İÇİN İYİ İŞÇİLİK GEREKLİYDİ ODA OLDU , GERİSİ ATİKERİN PROBLEMİ EĞER Bİ YAMUĞUNU GÖRÜRSEM BU FORUMLARDA VEDE İNTERNETTE REZİL EDERİM ATİKERİ




  • hafta içi gideyimde bi atiker de ben taktırıyım opelime
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.