- x
1.2 16V Fire motor için Triger değişimi
16 Cevap10829 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
280 Mesaj
9 Şubat 2009; 15:36:06 

Merhaba arkadaşlar, speedgear albea alabileceğim için hakkında bilgi topluyorum, merak ettiğim pek çok konuyu araştırmak için forumu okuyorum. Trgier seti biliyorsunuz periyodik olarak bizi masrafa sokan bir değişim. Speedgear vites seçeneği benzinli motorda olduğu için, multijetteki zincirli sistemden mahrum kalıyoruz. Arabam.comdaki bir sayfada değişik marka ve modellerin triger değişim periyotları ve ücretleri verilmiş. Aşağıdaki listeye göre Fiat palio'nun ki hiçte ekonomik değil, bu değişim periyodu ve maliyeti doğru mudur?

Marka/model Değişim aralığı Fiyat (Parça + İşçilik)
Opel Corsa 1.4 İlki 60.000 km diğerleri her 40.000 km’de 280 YTL
Opel Astra 1.6 İlki 60.000 km diğerleri her 40.000 km’de 220 YTL
VW Polo 1.4 Her 90.000 km’de 400 YTL
VW Golf 1.6 Her 90.000 km’de 250 YTL
Ford Focus 1.6 Her 120.000 km’de 280 YTL
Fiat Palio 1.2 Her 45.000 km’de 300 YTL
Honda Civic 1.6 Sedan Her 100.000 km’de 380 YTL


2172 Mesaj
9 Şubat 2009; 16:00:15 

Albea hakkındaki tüm merak ettiklerini Albea takımından öğrenebilirsin.Takıma bekleriz.Ayrıca 1.2 16v Firemotorlarda triger değişim süresi 120.000 kmde bir yada kilometreye bakılmaksızın 5 yılda birdir.Fiyat olarakta kesin olmamakla beraber 300TL civarıdır.


_____________________________



 
280 Mesaj
9 Şubat 2009; 16:13:55 

Gerçekten 120.000 km'de bir ise 300 YTL normal, benim fransız Clio 1.4 16V RXT'de her 60.000'de bir değişiyordu ve 650 YTL idi sırf o yüzden satmıştım. Ama arabam.com gibi bir site 45.000'de bir dediyse bunu neye göre söylemiştir, kötü niyet olarak bile algılanabilir.


890 Mesaj
9 Şubat 2009; 17:27:34 

bende 120.000 km diye duymuştum ama 2004 palio speedgear sahibi olarak kullanım kitapçığımdan baktım ve 80.000 km olduğunu gördüm.

80.000 km de triger değişimi için ortalama 250-300 tl olduğunu da duydum ama fiyattan emin değilim.


_____________________________



 
2715 Mesaj
9 Şubat 2009; 20:50:40 

bence verilen fiyatlar normal değil corsanın 600tl diye duymuştum ne kadar doğru bilemem palionunda 250 300tl bişeydir heralde


_____________________________



2017 Mesaj
9 Şubat 2009; 21:10:50 

Sa...

arkadaşLarın dedikLerine katıLıyorum..bende aynı şeyi söLeyecekdim...

250-300 TL...buLuR.!!!!!!!!


_____________________________

***** DemiR24 *****
SeRviSe GitmeYeN FIAT KullaNıcıLaRı


 
280 Mesaj
10 Şubat 2009; 1:37:35 

80.000 kilometrede bir 250-300 lira çok değil, en azından benim eski aracımdaki gibi her 60.000'de 650 lira ödemek kadar koymaz. Zaten bir aracı iki kez triger değiştirecek kadar kim kullanıyorki :)


1294 Mesaj
10 Şubat 2009; 14:45:30 

triger değişimi için verilen maksimum süre 120 bin km veya 5 yıl. tabi bu değişimi triger kopmadan yapmak gerekiyor. o yüzden kimse de riske girmemek için erken davranıyor. benim araç 5 yaşına geldi şu anda 70 000 de. (1.2 albea düz vites) .değiştireyim diye acelem de yok. 80 000 de komple bakıma sokmayı düşünüyorum. o arada değiştiririz.




_____________________________

internetten edinilen bilgi %100 doğru olmayabilir


6709 Mesaj
15 Şubat 2009; 12:52:26 

focus hastayım şuna bakarmısın 120bınkm de


_____________________________

Ey Türk! Dostunu da Düşmanını da bil artık..!


 
612 Mesaj
2 Mart 2009; 1:24:08 

1.2 16v benımde 2004 aracımvar sıfır aldım.
triger 120bın yada 5yıldır degısım zamanı ben 60bınde degıstırdım zamanı geldı aynı zamanda serı kullandıgım ıçın işimi saglama alıyım dedım.tam masrafı hatırlamıycam ama 300geçmez.


_____________________________

İlk sahıbı 2004 model 10 yıllık Palio 1.2 16v Go kullanıcısı (SATILDI) Peugeot 3008 2010 model 1.6VTİ LPG premıum kullanıcısı (HALEN)İlk sahıbı Peugeot 407 2006 model 1.6 HDI comfort kullanıcısı (AİLENİN)


23 Mesaj
5 Mart 2010; 0:21:58 

Hiç endişe etmeyin arkadaşlar, triger kayışı kavuçuk ağırlıklı sağlam bir malzemeden üretilir, en az 100.000 km den önce risk taşımaz, seneyle ilgisi yoktur, kapalı yerde çalışmaktadır dış etkenlerden etkilenmez, fazla dur kalk, sıkışık trafik gibi etkenler yıpranmasını çabuklaştırır, normal kullanılan arabalar için, 100.000 ile 120.000 km arası değiştirilmesi faydalıdır..


_____________________________



2080 Mesaj
5 Mart 2010; 18:50:10 

1.2 16v palioların sanayide triger kayışı değişim maliyeti yaklaşık 150 lira. Servisler elbette daha pahalı.


_____________________________



1862 Mesaj
5 Mart 2010; 19:39:17 



selamlar...

fiat 12 lt.16v fire motorun triger seti değiştirme periyodu 120.000 km veya 5. yılın dolmasıdır.
servislerde triger seti ile birlikte su pompası(devridaim) de değişmektedir. zaten ömrü 150.000 km civarında olan bu su pompası arıza yaptığında ,triger seti söküldüğünden ve sökülen set asla geri takılamayacağından bu işlem yapılmaktadır,çok doğru ve yerindedir..üstelik yetkili servislerde senti yanlışlığına karşı aparat vardır ve hatasız triger değiştirme işlemi yapılır,üstelik yapılan işlem de garantilidir.. özel servislerde yapılan hata sonucu meydana gelecek motor hasarlarını asla kabul ettiremezsiniz..yetkili servisler sürekli denetim altındadır ve çalışanları özel eğitimlerden geçirilmektedir...özellikle birmot servisleri bu konuda en uzman servislerdir üstelik parça ve servis ücretleri sanıldığı gibi de pahalı değildir.

speedgear modelleri düşük devir sistemiyle çalıştıklarından,motor,şanzıman ömürleri çok uzundur,üstelik triger sorunu çıkarma olasılığı da düz vitesli modellere göre çok azdır..çünkü hem düşük devir özellikleri hem de rejim değişikliklerinde ,çok ani devir farklılıkları olmadığından triger büyük koruma altındadır...

sevgilerimle....



_____________________________





 
197 Mesaj
5 Mart 2010; 19:53:50 

lancer-250.000km oda ses yaparsa (çünkü zincir)


_____________________________



2906 Mesaj
6 Mart 2010; 17:37:41 


quote:

Orijinalden alıntı: ae76

Hiç endişe etmeyin arkadaşlar, triger kayışı kavuçuk ağırlıklı sağlam bir malzemeden üretilir, en az 100.000 km den önce risk taşımaz, seneyle ilgisi yoktur, kapalı yerde çalışmaktadır dış etkenlerden etkilenmez, fazla dur kalk, sıkışık trafik gibi etkenler yıpranmasını çabuklaştırır, normal kullanılan arabalar için, 100.000 ile 120.000 km arası değiştirilmesi faydalıdır..


Yanlış bilgilendirme olmasın, Triger Setinin seneyle ilişkisi vardır. Dediğiniz gibi kauçuk malzemeden üretildiği için zamanla sertleşmekte, özelliğini kaybetmektedir. Aynı şey lastikler için de geçerlidir. Üretim tarihi 5 yıl önce olan lastikler en iyi şartlarda depolansa bile alınması, kullanılması tavsiye edilmez. Sonuçta lastiğin hamurunun asıl maddesi kauçuk olduğu için aynı triger kayışında olduğu gibi havaya temas ettiği sürece özelliğini kaybetmektedir.
Doğrusu "havnitekin" beyin de söylediği gibi 120bin km veya 5 yıldır (hangisi önce dolarsa). Hatta sizinde söyledğiniz gibi zorlu şartlarda kullanımında (yoğun trafikte, kirli-tozlu-topraklı yollarda, çok soğuk-çok sıcak hava şartlarında vs.vs.) 3 yılda bir değiştirilmesi öneriliyor. (Bkz. Kullanım Kitapçığı)

Benim aracım 2007 model (Ekim2006 çıkışlı) 1.2 8v Palio.. Yazın tatilde Ankara'dayken 55-56bin km civarında hazır tanıdıklar varken 60bin bakımını ve Triger Seti değişimini yaptırdım. Bakım (Bujiler, filtreler, sıvılar vs.) + Triger + İşçilik 300 TL verdim. Gerek yokmuş diyen arkadaşlar olabilir. Yazın İzmir'e falan gidip geldim, 40-45 dereceleri gördük, şu anda Erzurum'da yaşıyorum daha bir ay önce -35-40 dereceleri gördük. Yaz tatili haricinde sürekli şehiriçinde kısa mesafe kullanıyorum. Bu şartlarda 300 lira için aracımı riske atmazdım
Bu arada Seti sanayide vs. rastgele bir yerde değiştirmeyin. Ya serviste değiştirin (masraflı ama garantili olur) yada benim gibi tanıdığınız birileri (akraba vs.) varsa orada değiştirin. Yani yakasına yapışacağınız birileri olsun.. Benimkini dayımın oğlu değiştirdi, sıkıntı olsaydı o beş kuruş istemeden hallederdi bende araba yansa bile canın sağolsun derdim zaten..
Kolay gelsin..


_____________________________



2010 Honda Civic HB 1.8 I-VTEC A/T Siyah


 
2931 Mesaj
26 Mart 2010; 16:21:28 

ben iyi bir usta bulup sanayide değiştirdim. opar triger seti orjinal 100 tl ve işçilik 70 verdim. devirdaim değişmedi gerek yokmuş. albea 1,2 16v fire motor. 2005 model.


_____________________________



1862 Mesaj
28 Mart 2010; 22:53:30 


quote:

Orijinalden alıntı: odrin34

ben iyi bir usta bulup sanayide değiştirdim. opar triger seti orjinal 100 tl ve işçilik 70 verdim. devirdaim değişmedi gerek yokmuş. albea 1,2 16v fire motor. 2005 model.


selamlar...

yetkili sevis programında triger seti,3 adet rulman,supompası değişimi standarttır. su pompası veya rulman arızalarında da triger kayışı kaç km'de olursa olsun 5 km bile olsa sökülerek bu değişimler yapılacağı için bu işlem yapılmaktadır..sökülen triger kayışı asla yeniden kullanılamaz...doğrusu da budur.

sevgilerimle...


_____________________________



Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Markalar » Fiat » 1.2 16V Fire motor için Triger değişimi
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.328