- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
Pilot olmak için hangi okul?(Pilot ve adayları ve herkes)
29 Cevap40176 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


1493 Mesaj
9 Şubat 2009; 10:39:59 

Arkadaşlar üniversite bitirdikten sonra pilot okuluna gidicem.Sabiha Gökçen Havaalanının yanında "Met-air havaokulu" var.Burayı tavsiye edermisiniz?Başka bildiğiniz bir yer var mı?İstanbul dışıda olabilir.Pilot ve pilot adayları ve ya bilen varsa yardımlarınızı bekliyorum....



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi furkito -- 9 Şubat 2009; 10:37:08 >


_____________________________



223 Mesaj
9 Şubat 2009; 12:57:23 

arkadasım bende pılot olmak ıstıorum bu konuda bıraz arastırma yaptım ama ole genıs kapsamlı ı bılgım yok ama bıldıklerımı paylasıyım 1. thy ye gıderek bas vuru yaparsın 40.000-60.000 euro arasında deısen fıattı tam hatırlayamadım o mıktarı odeyıp 60 saat sımılatore sokulup ozel dersler falan alıyorsun ondan sonra testlerı gectıkten sonra 10 yıl yardımcı pılot olarak calısıp sonra pılot oluyorsun benım bıldıklerım bu kadar bunlar ıcın unıversıte mevzunu olmana gerek yok ole okumustum sadece maddı ve saglık durumunun ıyı olması lazım benım bılgıleırm b kadar ınsallah yardımcı olabılmısımdır...

diger arkadaslarında yardımlarını beklıorm konuyu takıp edıcem


_____________________________


DH CEMİYYET-İ OSMÂNİYYE


223 Mesaj
9 Şubat 2009; 12:59:55 

he 2. yazmayı unttum eskısehır anaolu unıversıtesı mevzunu isen yıne bazı testlerden gecıp para varmeden plot olabılıyorsun ole bılıyorudm bunda yardımcı pılotluk daha kısa


ve 1. de soyledıgım sadece thy de gecerlı degıl bırkac ozel kurulusta vardı galıba boyle seyler bı arastır ıstersen


_____________________________


DH CEMİYYET-İ OSMÂNİYYE


1013 Mesaj
9 Şubat 2009; 13:01:06 

iyi bir yabancı dil vede lisansdipoması sonra egitim vs


_____________________________

. BiR hAziRaN AkşAmıNdA kısMetim olmuşsundA hAberim yokmuŞ....


874 Mesaj
9 Şubat 2009; 13:02:38 

limon sat daha ii 60-80 euro para vermek mantıklı değil özel bi üni bile o kadar tutmaz ne kadr salak olursan ol yani hava harp okulunu bitiren bile zar zor pilot olurken sen giddip o parayı havaya vereceksin


_____________________________



46 Mesaj
9 Şubat 2009; 14:07:44 

Eskişehir Anadolu Üniversitesi mezunu herkes için geçerli değil o olay, sadece pilotaj bölümü mezunları için geçerli. Benim kapsamlı bir araştırmam var bu konuda. Öncelikle bir mühendislik mezunu olman gerekiyor. Ama tüm mühendislik bölümleri yeterli değil bu konuda, örneğin maden mühendislerini kabul etmiyorlar. Öncelik uçak mühendislerinde, ardından da benim bölümüm olan makine mühendisliği geliyor. Ücreti yaklaşık altmış bin Euro. Ama bu parayı ödemiyorsun. Onlar sana 6 aylık eğitimi veriyorlar. Sonra yardımcı pilot olarak işe alıyorlar. Maaşından kesiliyor para. Fakat malumunuzdur ki pilotlar çok kazandığı için bu paranın maaşınızdan kesilmesi size çok da dokunmuyor. Pilot olmak için on sene de beklemiyorsunuz. Belli bir uçuş saatini tamamladığınızda, pilot oluyorsunuz. Bu saydıklarım THY için geçerli. Özel hava yolu şirketleri de aynı sistemi bu sene başlattı. Her şirket maliyeti daha ucuza geldiği için kendi pilotunu kendi yetiştirmeye başladı. THY 6 ayda bir yüz yirmi pilot adayı alıyor kurslarına yanlış bilmiyorsam.
Tabi siz ben altmış bin Euro'yu veririm, gider hiç uğraşmadan pilot olurum diyorsanız, özel kurslar pek bir ön koşul aramamakta. =)


_____________________________



1762 Mesaj
9 Şubat 2009; 14:12:54 

Okula Gerek Yok Al Bitane 70 lik Pilot Olursun

0


_____________________________

мoonяoмαп†icisм"
Aranızdan yarınızı, arzuladığımın yarısı kadar †anıyorum.Diğer yarınızı da hake††iğinin yarısı kadar seviyorum!


874 Mesaj
9 Şubat 2009; 14:18:27 


quote:

Orjinalden alıntı: KuzuXx

Okula Gerek Yok Al Bitane 70 lik Pilot Olursun

0




_____________________________



223 Mesaj
9 Şubat 2009; 14:50:17 

ya ben dedım zaten kapsamlı bı bılgım yok dıe ama thy nın sıtesınde saat olarak yazmıordu 10 yıl olarak yazordu yardımcı pılotluk mizansene tessekkurler yardımcı oldu baya


_____________________________


DH CEMİYYET-İ OSMÂNİYYE


1493 Mesaj
9 Şubat 2009; 15:27:44 

bilgilendiren arkadaşlara teşekkürler
şu anda Bilgisayar Mühendisliği okuyorum.İnşallah kabul ediyorlardır.İngilizcemide geliştirmeye başladım.

THY araştırdım ve mühendis olmak şart.(hangileri bilmiyorum)Aşağıya tıklayarak öğrenebilirsiniz.THY PİLOTLUK İÇİN TIKLA


_____________________________



273 Mesaj
9 Şubat 2009; 15:28:08 

bende cok pahalı oldugunu duymustum..pılotluk lısansı almak anadil gibi ingilizce gerektirir.ayrıca arkadasın dedıgı gıbı 30bın yuro ve yukseklık korkun varmı bı onu dene :D hanı sonra paran bosuna gıtmesın :D


_____________________________

Sokaktakiii insan damdaki davşan.aslında herkes bunu merak ediyo ne olacak bu kuraklık bende merak edıyorum.onun ıcın lutfen çeşmeleri akıtırken sabunu elinizden düşürmeyin efendim :D (M.A.birand)


 
2700 Mesaj
9 Şubat 2009; 15:32:39 

riskli meslek arkadaş 60k avroyu gömeceksin pilot olacaksın sonra bir hastalık çıkacak(diyabet vs.) hop gitti lisans. O yüzden banka kredisi falan yaş iş bence ha elinizde nakit varsa o zaman olabilir.

eskişehir deki sivil havacılık pilotaj bölümüne girmek imkansızı başarmak gibi bir şey zaten yılda 10 kişi alıyor

EDIT:Mühendislik falan okumanız gerekmiyor o sadece THY nin kendi yetiştirdiği pilotlar için aradığı bir şart.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi i have a dream -- 9 Şubat 2009; 15:31:47 >


_____________________________



3207 Mesaj
9 Şubat 2009; 15:32:54 

THK havacılık konusunda çeşitli kurslar açıyor genel merkezi arayıp bu konuda yeterli bilgiyi alabilirsin daha doğru bilgilendirme yaparlar


_____________________________

I started to watch myself with a mirror's eyes,
And I begin to slip away.
And no one's here to reach the other side with me.
Why don't you see me go this way?


819 Mesaj
9 Şubat 2009; 15:35:41 



babamın avukat bir arkadaşı var

Zengin kendisi, Ankara'ya gelip gide pilotluk kurslarına filan aldı pilot ehliyetini.Amatör pilotluk yapabiliyor.Yani bilmiyorum teknik detayını da öyle yolcu uçağı değil yani, belli bir gramajı var.

Ha siz bir firmada (THY,PGS) da pilot olup pilotluğu meslek haline getirmek istiyorsanız başka..



_____________________________



1493 Mesaj
9 Şubat 2009; 15:41:39 

Şimdi THY'yi arıyorum 15 dk içinde yazarım


_____________________________



1493 Mesaj
9 Şubat 2009; 16:05:01 

THY aktarıyorum...

+Üniversitenin Mühendislik bölümünden mezun olmak(Makine-Elektrik-Elektronik-Uçak-Bilgisayar Müh).
+15 yıl zorunlu hizmet(çıkmak istersen tazminat ödüyorsun)
+Ücretsiz
+Akışkan İngilizce

Sizce THY ne kadar maaş veriyor?

Met-Air özel hava okulu

+18 yaşında olmak
+Orta seviyede ingilizce
+59,000 Dolar
+İş garantisi


_____________________________



1646 Mesaj
9 Şubat 2009; 16:18:22 

thy yeni başlayan pilot maaşı 4bin ytl. ama kendi flight academilerinden mezunsan bilemiyorum. Yukardakilerde bilgilendirmişler zaten eğer bedava pilot olmak istiyorsan ya thy fligth academiye gireiceksin yada aüshyo ya. aüshyo 5 sene sÜrüyor ve 20 yaşından küçük olman gerek.Bildiğin üniversite.Thy flight academi içinse mühendislik bölümünü bitirip iyi ingilizce bilmen şart.

Eğer param var ben pilot olmak istiyorum dersen atpl+tip eğitimin 150-125 bin euroya falan olur.atpl için en iyi okul ayjet anadolu yıldızlarıdır. Ama bukadar parayı verirsin gidersin birgün hastaneye kontrole bir bakarsın biyerinde sorun var direk lisansların ipta olur herşey bitmiş olur.


_____________________________

DH 2005

if you want to make it for a living, your number 1 aim should not be how to maximize your profit, but how to minimize your risk.


46 Mesaj
9 Şubat 2009; 16:42:23 


quote:

Orjinalden alıntı: i have a dream

riskli meslek arkadaş 60k avroyu gömeceksin pilot olacaksın sonra bir hastalık çıkacak(diyabet vs.) hop gitti lisans. O yüzden banka kredisi falan yaş iş bence ha elinizde nakit varsa o zaman olabilir.

eskişehir deki sivil havacılık pilotaj bölümüne girmek imkansızı başarmak gibi bir şey zaten yılda 10 kişi alıyor

EDIT:Mühendislik falan okumanız gerekmiyor o sadece THY nin kendi yetiştirdiği pilotlar için aradığı bir şart.


Eee... Arkadaşım ben ne demişim. =) Mühendislik şartını THY arıyor, diğerlerinde bir şart yok demedim mi?


_____________________________



 
2700 Mesaj
9 Şubat 2009; 16:46:26 

iyiya bende zaten senden alıntı yapıp yazmamışım üstte bir kaç mesajda birden mühendislik ten bahsedilince ayrıyeten belirtmek istedim


_____________________________



46 Mesaj
9 Şubat 2009; 16:49:37 


quote:

Orjinalden alıntı: i have a dream

iyiya bende zaten senden alıntı yapıp yazmamışım üstte bir kaç mesajda birden mühendislik ten bahsedilince ayrıyeten belirtmek istedim


Yok ya sorun değil. =)

Ayrıca özel birkaç hava yolu şirketi kurslarını bu sene açacak diye okumuştum biryerlerde. Bunu da belirteyim, henüz açmadılar yani, açacaklar. =)


_____________________________



 
0 Mesaj
7 Şubat 2010; 8:04:46 

1)pilotluktan para kazanmak için
ppl(hususi pilot lisansı),cpl(ticari pilot lisansı),atpl(çoklu motor lisansı).......bu lisanslara sahip olan bir insan ve 4 yıllık üniversite mezunu ayrıyetten yeteri seviyede ingilizceye sahip olan bu insan,hava yolu şirketlerinde co pilot olarak işine başlayabilir.
NOT= 1.sınıf sağlık sertifikası yani sağlık sağlık sağlıklı olmak gerekir...
**bu lisansları;lise mezunu,en az 18 en fazla 30 yaşında,sağlıklı olan bir insan da alabilir ama iş bulmakta sıkıntı çeker.hatta bulamazda.aslında hiç uğraşmasın daha iyi.hava yolu şirketlerin pilot kabulu yukarıda yazılıdır.


2)pilotluktan para kazanmak istemeyen,kendi yararına uçuş yapmak isteyen daha doğrusu uçmayı seven
ppl lisansını alır,uçağını kiralar sonra vınnnn.(ppl lisansına uygun olan uçaklarla uçuş yapılır).lise mezunu olmak yeterli.
NOT=en düşün 2.sınıf sağlık sertifikaya sahip olunması..

PİLOT YETİŞTİREN OKULLAR
1)ANADOLU ÜNİVERSİTESİ PİLOTAJ BÖLÜMÜ.(pilotluğun üniversitesi,ingilizceyle birlikte 5 yıl,paralıdır,50.000 euro)
2)HAVA HARP OKULU (askeriyedir,bonbardıman uçak pilotları olursunuz,parasızdır)
3)ÇEŞİTLİ UÇUŞ OKULLARI (en fazla 18 ay eğitim veren okullar;tarkim,bonair,thk..v.b tüm lisanslar için eğitilirsiniz,paralıdır,50.000 euro)

3.MADDEYİ YORUMLUYORUM.UÇUŞ OKULLARIN MEZUNLARINA VE İŞLEYİŞİNE BAKIN.ÖNEMLİİİİİİİ !!!!!!


SORUNUZ OLURSA.....alikemal.kacar@windowslive.com ... bekliyorum ...


_____________________________



2644 Mesaj
7 Şubat 2010; 8:14:43 

Hocam emin misin first officer ların başlangıç maaşlarının 4bin Tl olduğuna ? Mühendisine 3bin Tl veriyor zaten.

Yada bu miktar sözleşmeli girip,verdikleri pilotluk dersinin bedelinin kesilmesinden sonra kalan olabilir mi ?


quote:

Orijinalden alıntı: emure

thy yeni başlayan pilot maaşı 4bin ytl. ama kendi flight academilerinden mezunsan bilemiyorum. Yukardakilerde bilgilendirmişler zaten eğer bedava pilot olmak istiyorsan ya thy fligth academiye gireiceksin yada aüshyo ya. aüshyo 5 sene sÜrüyor ve 20 yaşından küçük olman gerek.Bildiğin üniversite.Thy flight academi içinse mühendislik bölümünü bitirip iyi ingilizce bilmen şart.

Eğer param var ben pilot olmak istiyorum dersen atpl+tip eğitimin 150-125 bin euroya falan olur.atpl için en iyi okul ayjet anadolu yıldızlarıdır. Ama bukadar parayı verirsin gidersin birgün hastaneye kontrole bir bakarsın biyerinde sorun var direk lisansların ipta olur herşey bitmiş olur.


_____________________________

έהּīףмāέהּέץףר

Minolta XG-M | Minolta MD 50mm f/1.7 | Sun 80-200mm f/4.5 Macro
Vivitar 28mm f/2.8 MC Close Focus Wide Angle | Ozcek II Auto MC 135mm f/2.8


 
0 Mesaj
7 Şubat 2010; 8:53:11 

1)pilotluktan para kazanmak için
ppl(hususi pilot lisansı),cpl(ticari pilot lisansı),atpl(çoklu motor lisansı).......bu lisanslara sahip olan bir insan ve herhangi bir 4 yıllık üniversite mezunu ayrıyetten yeteri seviyede ingilizceye sahip olan bu insan,hava yolu şirketlerinde co pilot olarak işine başlayabilir.PPL,CPL,ATPL........ LİSANSLARINI 50.000 EURO'YA ALAN BİR İNSAN BOEİNG YADA AİRBUS EĞİTİMİ GÖRMESİ GEREKİR.EĞER HAVA YOLU ŞİRKETLERİNDE PİLOT OLMAK İSTİYORSA.BU EĞİTİMLER İSE YAKLAŞIK 20.000 EURO.TOPLAM GİDEN PARA 70.000 EURO TÜKÇELEŞTİRİRSEK 140.000TL =)=)
NOT= 1.sınıf sağlık sertifikası yani sağlık sağlık sağlıklı olmak gerekir...
**bu lisansları;lise mezunu,en az 18 en fazla 30 yaşında,sağlıklı olan bir insan da alabilir ama iş bulmakta sıkıntı çeker.hatta bulamazda.aslında hiç uğraşmasın daha iyi.hava yolu şirketlerin pilot kabulu yukarıda yazılıdır.


2)pilotluktan para kazanmak istemeyen,kendi yararına uçuş yapmak isteyen daha doğrusu uçmayı seven
ppl lisansını alır,uçağını kiralar sonra vınnnn.(ppl lisansına uygun olan uçaklarla uçuş yapılır).lise mezunu olmak yeterli.
NOT=en düşün 2.sınıf sağlık sertifikaya sahip olunması..

PİLOT YETİŞTİREN OKULLAR
1)ANADOLU ÜNİVERSİTESİ PİLOTAJ BÖLÜMÜ.(pilotluğun üniversitesi,ingilizceyle birlikte 5 yıl,paralıdır,50.000 euro)
2)HAVA HARP OKULU (askeriyedir,bonbardıman uçak pilotları olursunuz,parasızdır)
3)ÇEŞİTLİ UÇUŞ OKULLARI (en fazla 18 ay eğitim veren okullar;tarkim,bonair,thk..v.b tüm lisanslar için eğitilirsiniz,paralıdır,50.000 euro)

3.MADDEYİ YORUMLUYORUM.UÇUŞ OKULLARIN MEZUNLARINA VE İŞLEYİŞİNE BAKIN.ÖNEMLİİİİİİİ !!!!!!


SORUNUZ OLURSA.....alikemal.kacar@windowslive.com ... bekliyorum ...



GENEL KÜLTÜR
****gökyüzünde gezinen uçak ve bu uçağın bırakmış olduğu duman.Duman;keskin,net görünür bir şekilde ve duman hiç dağılmıyor sa ozaman hava kötü olucak demektir.çünkü nem o dumanı gök yüzünde sıkıştırmaktadır,keskinleşirmektedir.Duman keskinliğini,uçağın motorundan çıkar çıkmaz kaybetmişse,duman git gide yayılıyorsa gökyüzünde,soyutlaşıyorsa ozaman hava iyi olucaktır...
****2 jet motora sahip olan bir uçağın daima bir jet motoru yedektir.yani uçak tek jet motorla kalkış yapabilir.
****kanatların ucundaki kıvrımların görevi 1)yakıttan tasaruf 2)istikamet doğrultsunda iyi yolalabilmesi.
****bilinen üç çeşit türbülans vardır. 1)uçaktan kaynaklanan türbülans 2)rüzgarlardan kaynaklanan türbülans 3)cat türbülansı
****kuşlar,uçakların korkulu rüyası mı? kuşlar uçağın jet motoruna girdiğinde jet motorun bozulması mı? jet motor bozulmaz artık yeni yapılan jet motorlar bu gibi testlere sokuluyor.jet motorlar dayanıklı ve güçlü.böyle canlılarla ve ya cisimlerle karşılaşılaşıldığı anın sornası geriye kalan taze sıkılmış aromalı su.
****1900 lı uçaklardan kokuyormuusunuz.bayağı eskimi.ne yapacağından mı korkuyorsunuz.belki sizi yarı yolda bırakır.koskocaman bir HAYIR.eski model uçakların görünüşü eski olur ama motoru 18lik kız gibidir.çünkü motoru değişmiş yeni motor olmuştur bunun nedeni şudur.limanlarda olan A,B,C,D muayeneleri uçağı kontrol eder.A muayenesi yapıldığında yağ,yakıt v.b bakılır.B muayenesi ise donanımlar ince ayrıntılı araştırılır.C muayenesi ise değişecek olan parçaları kontrol eder ve değiştirir.D muayenesi ise artık motor ölmüştür motor değiştirilir.
****uçak yakıtı gaz yağındandır,hava limanları hep gaz yağı kokar.tabi her uçak gaz yağı kullanmaz ben genel konuşuyorum.
****kış ayları uçakların kanatları donmaya karşı kanatlara kimyasal madde dökülür ve kanat donmaz
****uçakta YALPALANMA,SAPMA ve YUNUSLAMA hareketleri vardır.


ALİ KEMAL ÇİFTÇİ


_____________________________



 
2700 Mesaj
7 Şubat 2010; 21:01:20 

ucuyorum.com dan falan bakmanizi tavsiye ederim.

benim anladigim kadariyla bu isler tamamen rant konusu olmus. Oyle gazetelerde,tv lerde soylendigi gibi bir pilot acigi olmadigindan bahsediliyor olan acik F/O degil captain imis. Lisansi aldiginizda F/O (First Officer) oluyorsunuz kaptan olmak icin bilmem kac saat ucus deneyimi gerekiyor.

Kurs ucretleri cok fazla. Sifirdan baslayim ATPL Frozen lisans almak 60000 euro gibi bir para. Ve simdi asil bomba geliyor, Sivil pilotaj okullari cogaldigi ve mezunlarda cogaldigi icin havayolu firmalarinin daha secici olduklari soyleniyor. Bu secicilikten kasit dereceniz vs. degil, lisans lariniz. 60000 euro verip ATPL frozen lisans alsaniz bile, direk yolcu ucagi kullanamiyorsunuz bunun icin birde Type Rating egitimi almaniz gerekiyor yani kullanacaginiz ucaga ozel bir egitim ve bu egitiminde maaliyeti 20000 euro civari imis ve basarisiz olma ihtimalide var bu durumda tekrar ayni parayi verip tekrar egitimi alacaksiniz. Normalde bu egitimi havayolu firmalari karsiliyor imis lakin ozel kurslarinda acilmasi ile F/O lar cogaldigi icin firmalarin elleride guclenmis Type-Rating egitiminide siz karsilayacaksiniz diyorlarmis artik. Hatta Pegasus kendi egitimini kendisi veriyor flighy academy kurmuslar ama para ile, is basvusuruna gelenlere parayi basin egitimi verelim sonra ihtiyac varsa isede aliriz diyorlarmis.

bu kurslar icin bankalar kredi veriyor, faizide oyle dusuk falan degil ben arastirmistim, bankalarin sitesinde vardi ornek odeme tablolari su kadarini soyleyim sadece ATPL-frozen icin 60000 euro kredi cekseniz geri odemesi 200000 TL civari idi. Birde Type-Rating icin kredi alsaniz 4-5 yil tum maasinizi bankaya yatirmaniz gerekiyor.


THY ucus okulu gercekten iyi ama hem muhendis olacaksiniz, hemde iyi derecede ingilizceniz olacak, hem askerliginizi yapmis olacaksiniz,hemde bir suru sinava giriyorsunuz bunlardan biriside almanyada ve bildigim kadariyla bu masraflarida siz karsiliyorsunuz. Yani THY iyi hos ama oldukca zor. Eskisehir SHYO da yilda 10 kisi aliyor girme mucize gibi bir sey ben 3-4 yil once girmistim sinavina ve 600 kisi falan basvurmustu o sene simdi dahada kalabaliktir.


Bu arada yurtdisindada pilotlar oyle cok paralar almiyor, ABD de pilotlar cok az para aliyorlarmis mesela cunku pilot acigi yok, avrupada durum ne duzeyde bilmiyorum ama oradada oyle bir pilot acigi yok bildigim kadariyla yani gazete ve tv lerin abartilarina gelmeyin oyle 5000$ dan basliyormusuz is garantiymis falanmis filanmis kanmayin. Ustelik surekli olarak saglik kontrollerine gireceginizi ve lisansinizi kaybetme ihtimalinizde oldugunu hesaba katin sonra 80000 euro yu gomermisiniz kendiniz karar verin. Yanliz sunuda soyleyim 80000 euro gomdukten sonra Avrupaya gider dogru durust universitedede okursunuz, kibrisa gider TIP da okursunuz.

Buyrun size yurtdisindaki pilotlarin durumu
http://www.guardian.co....-exhausting-hours-wages

Buyrun bunlarda Turkiyeden manzaralar

http://www.tumgazeteler.com/?a=1746695

halihazirda havaci, havaci ogrenci, havaci ogrenci adaylarinin takildigi bir forum

http://www.ucuyorum.com/



_____________________________



 
325 Mesaj

[5 Aralık 2014; tarihine dek bölüme mesaj atamaz]

20 Haziran 2012; 0:33:34 

konuyu hortlaşmış gibi oldum dayımın bir arkadaşı adam çanak anten montaj ustası :) parası var bastırdı parayı gerekli tüm şartları sağlamış ki burayı http://www.afa.aero/Default.aspx bitirdi 4 bin avro aylık maaşla 12 senelik sözleşme imzaladı lise mezunu hemde 33 yaşında girmiş enterasan valla...


_____________________________



262 Mesaj
20 Haziran 2012; 1:54:05 

quote:

Orijinalden alıntı: studentpilot

1)pilotluktan para kazanmak için
ppl(hususi pilot lisansı),cpl(ticari pilot lisansı),atpl(çoklu motor lisansı).......bu lisanslara sahip olan bir insan ve herhangi bir 4 yıllık üniversite mezunu ayrıyetten yeteri seviyede ingilizceye sahip olan bu insan,hava yolu şirketlerinde co pilot olarak işine başlayabilir.PPL,CPL,ATPL........ LİSANSLARINI 50.000 EURO'YA ALAN BİR İNSAN BOEİNG YADA AİRBUS EĞİTİMİ GÖRMESİ GEREKİR.EĞER HAVA YOLU ŞİRKETLERİNDE PİLOT OLMAK İSTİYORSA.BU EĞİTİMLER İSE YAKLAŞIK 20.000 EURO.TOPLAM GİDEN PARA 70.000 EURO TÜKÇELEŞTİRİRSEK 140.000TL =)=)
NOT= 1.sınıf sağlık sertifikası yani sağlık sağlık sağlıklı olmak gerekir...
**bu lisansları;lise mezunu,en az 18 en fazla 30 yaşında,sağlıklı olan bir insan da alabilir ama iş bulmakta sıkıntı çeker.hatta bulamazda.aslında hiç uğraşmasın daha iyi.hava yolu şirketlerin pilot kabulu yukarıda yazılıdır.


2)pilotluktan para kazanmak istemeyen,kendi yararına uçuş yapmak isteyen daha doğrusu uçmayı seven
ppl lisansını alır,uçağını kiralar sonra vınnnn.(ppl lisansına uygun olan uçaklarla uçuş yapılır).lise mezunu olmak yeterli.
NOT=en düşün 2.sınıf sağlık sertifikaya sahip olunması..

PİLOT YETİŞTİREN OKULLAR
1)ANADOLU ÜNİVERSİTESİ PİLOTAJ BÖLÜMÜ.(pilotluğun üniversitesi,ingilizceyle birlikte 5 yıl,paralıdır,50.000 euro)
2)HAVA HARP OKULU (askeriyedir,bonbardıman uçak pilotları olursunuz,parasızdır)
3)ÇEŞİTLİ UÇUŞ OKULLARI (en fazla 18 ay eğitim veren okullar;tarkim,bonair,thk..v.b tüm lisanslar için eğitilirsiniz,paralıdır,50.000 euro)

3.MADDEYİ YORUMLUYORUM.UÇUŞ OKULLARIN MEZUNLARINA VE İŞLEYİŞİNE BAKIN.ÖNEMLİİİİİİİ !!!!!!


SORUNUZ OLURSA.....alikemal.kacar@windowslive.com ... bekliyorum ...



GENEL KÜLTÜR
****gökyüzünde gezinen uçak ve bu uçağın bırakmış olduğu duman.Duman;keskin,net görünür bir şekilde ve duman hiç dağılmıyor sa ozaman hava kötü olucak demektir.çünkü nem o dumanı gök yüzünde sıkıştırmaktadır,keskinleşirmektedir.Duman keskinliğini,uçağın motorundan çıkar çıkmaz kaybetmişse,duman git gide yayılıyorsa gökyüzünde,soyutlaşıyorsa ozaman hava iyi olucaktır...
****2 jet motora sahip olan bir uçağın daima bir jet motoru yedektir.yani uçak tek jet motorla kalkış yapabilir.
****kanatların ucundaki kıvrımların görevi 1)yakıttan tasaruf 2)istikamet doğrultsunda iyi yolalabilmesi.
****bilinen üç çeşit türbülans vardır. 1)uçaktan kaynaklanan türbülans 2)rüzgarlardan kaynaklanan türbülans 3)cat türbülansı
****kuşlar,uçakların korkulu rüyası mı? kuşlar uçağın jet motoruna girdiğinde jet motorun bozulması mı? jet motor bozulmaz artık yeni yapılan jet motorlar bu gibi testlere sokuluyor.jet motorlar dayanıklı ve güçlü.böyle canlılarla ve ya cisimlerle karşılaşılaşıldığı anın sornası geriye kalan taze sıkılmış aromalı su.
****1900 lı uçaklardan kokuyormuusunuz.bayağı eskimi.ne yapacağından mı korkuyorsunuz.belki sizi yarı yolda bırakır.koskocaman bir HAYIR.eski model uçakların görünüşü eski olur ama motoru 18lik kız gibidir.çünkü motoru değişmiş yeni motor olmuştur bunun nedeni şudur.limanlarda olan A,B,C,D muayeneleri uçağı kontrol eder.A muayenesi yapıldığında yağ,yakıt v.b bakılır.B muayenesi ise donanımlar ince ayrıntılı araştırılır.C muayenesi ise değişecek olan parçaları kontrol eder ve değiştirir.D muayenesi ise artık motor ölmüştür motor değiştirilir.
****uçak yakıtı gaz yağındandır,hava limanları hep gaz yağı kokar.tabi her uçak gaz yağı kullanmaz ben genel konuşuyorum.
****kış ayları uçakların kanatları donmaya karşı kanatlara kimyasal madde dökülür ve kanat donmaz
****uçakta YALPALANMA,SAPMA ve YUNUSLAMA hareketleri vardır.


ALİ KEMAL ÇİFTÇİ

burası biraz sallamasyon geldi


_____________________________





256 Mesaj
20 Haziran 2012; 2:04:19 

25 30 bin lira maaslar varsa denenebilir ama pilot olmak icin benim bildiigm cok ozellik araniyor, mesela askerlerden sadece cok az bir kismi pilot olabiliyor.


_____________________________

Universite ve Bolum Tavsiyeleri Icin Danisabilirsiniz.Makine Muhendisi olarak, ozellikle muhendislik bolumleri hakkinda sormak istediklerinizi cevaplamaya hazirim.Ozel mesaj atin.


479 Mesaj
19 Temmuz 2012; 20:50:48 

Arkadaşlar birde bu thynin kursları hangimtarihler arası alım yapıyor...?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HyDro-X-GEN -- 19 Temmuz 2012; 20:51:27 >


_____________________________



35 Mesaj
3 Haziran 2013; 3:17:15 

Üniversiteli işsizler 1.5 yılda pilot oluyor HABER DOGRUMU SİZCE NEREDEN BASVURABİLİRİM ; http://www.sabah.com.tr...r-15-yilda-pilot-oluyor


_____________________________



54 Mesaj
3 Haziran 2013; 3:59:53 

seni pilot yapabilirim dostum



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Her yara, yeni bir şey öğretir insana. Ayakta kalmasını öğrenmiş çocuklar için, kaybetmek büyük bir mesele değildir..
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Konu Dışı / Off Topic] » Konu Dışı » Pilot olmak için hangi okul?(Pilot ve adayları ve herkes)
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.469