- x
RX-8 Yakıt tüketimi ve motor hakkında bilgisi olanlar paylaşsın Lütfen...
74 Cevap105678 Görüntüleme4 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
74 Mesaj
6 Şubat 2009; 21:03:29 

2. el bi rx-8 almayı dusunuyorum ama yakıt olarak baya korkutucu bir araç ve motor wankel motor larda sorun cıkınca tamiri olmuyormuş ve yurt dışından komple motor getirtmek gerekiyormuş bilgisi olan varsa paylaşsın lütfen şimdiden teşekkürler...


_____________________________

Aldığımız nefesi bile geri veriyorsak demekki hiç bişey bizim değil...


3295 Mesaj
6 Şubat 2009; 21:28:09 

Wankel motordan korkmayın kolay kolay sorun çıkarmaz..Çıkacak tek sorun motorun ömrünü tamamlaması olur.Ömrünü tamamlaması durumunda ise onarımı yoktur motor komple değiştirilir..Yakıt tüketimi olarak da teknolojisi nedeni ile fazla yakar... Şehir içi yakıt tüketimi sakin kullanımda 11 - 12 lt civarında olacaktır..Performanslı kullanıcam derseniz de yakıtına razı olmanız gerekir...


Wankel motorun nasıl çalıştığını görmek istiyorsanız linke tıklayıp videoyu izleyin..

Wankel Motor Nasıl Çalışır



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sympatique -- 6 Şubat 2009; 21:27:47 >


_____________________________



 
74 Mesaj
7 Şubat 2009; 4:45:11 

peki bu motor deişimi ücret olarak bi bilginiz varmı acaba nasıl bir rakama yeni motor alabilirim??


_____________________________

Aldığımız nefesi bile geri veriyorsak demekki hiç bişey bizim değil...


4803 Mesaj
İlgili Kişi
Mehmet Gazihan
İletişim Bilgileri
Adres: Tatlısu Mh. Akif İnan Sk. No10/2 Ümraniye İSTANBUL
Telefon: 0216 471 12 82
Fax: 0532 243 73 66
7 Şubat 2009; 5:59:45 

biz bir rx8 e sandık motor getirttik ve taktık USA dan..

maliyeti ile ilgili bir karıştırayım dosyayı..bikaç gün içinde yazarız..


_____________________________

Otomobilinizin Motorundaki Gizli Gücü Keşfedin..!

irtibat CEP: 532 243 73 66


Ataşehir TEM Yanyol Çağatay Plaza


2906 Mesaj
7 Şubat 2009; 11:27:02 

Yakıt tüketimi fazla gibi görünüyor ama bahsettiğimiz rakam tam 231 beygir..!!!
Normal atmosferik bir motorda bu beygiri ancak 3000-3500 cc gibi bir motordan alabilirsiniz. Böyle bir hacimdeki motor da eminim 11-12 lt.den fazla yakar..


_____________________________



2010 Honda Civic HB 1.8 I-VTEC A/T Siyah


 
74 Mesaj
7 Şubat 2009; 17:51:45 

Tmm tskrler motor fiyati hakkinda bilgilerinizi bekliyorum tkrar tskrler...


_____________________________

Aldığımız nefesi bile geri veriyorsak demekki hiç bişey bizim değil...


 
74 Mesaj
8 Şubat 2009; 20:54:05 

Rx-8 sehir ici kac lt yakiyor bilen yokmu ????


_____________________________

Aldığımız nefesi bile geri veriyorsak demekki hiç bişey bizim değil...


2906 Mesaj
8 Şubat 2009; 21:29:30 


quote:

Orjinalden alıntı: Fatih kk.

Rx-8 sehir ici kac lt yakiyor bilen yokmu ????


Arkadaş yukarıya yazmış ya.. görmediniz mi?


_____________________________



2010 Honda Civic HB 1.8 I-VTEC A/T Siyah


 
74 Mesaj
9 Şubat 2009; 0:14:40 

11-12 litre demiş saolsun da 15 lt yakar diyen var 20-25 lt yakar diyenler var tam bi bilgisi olan yokmu acaba


_____________________________

Aldığımız nefesi bile geri veriyorsak demekki hiç bişey bizim değil...


3981 Mesaj
9 Şubat 2009; 0:57:09 

Arkadaşım hiç mi spor araba kullanan arkadaşın olmadı,hiç mi spor araç testi okumadın.Onları geçtim hiç mi RX-8 testi internette,dergi de vs bakmadın.200 HP üzeri hangi spor aracı alırsan al min 10 lt yakıt tüketirsin.Biraz hakkını verirsende 13-15 lt civarını çok rahat bulursun.
Alacağın araç min. 11-12 lt, ortalama 15 lt hakkını vererekte 20 lt aşağı yakmaz.Otobanda tam gaza abanırsanda 25 lt ve üzerine hazırlıklı ol.İyi sürüşler.


_____________________________



 
20704 Mesaj
9 Şubat 2009; 1:19:21 


quote:

Orjinalden alıntı: Fatih kk.

11-12 litre demiş saolsun da 15 lt yakar diyen var 20-25 lt yakar diyenler var tam bi bilgisi olan yokmu acaba

Sakin kullanırsan o civarda yakar. Ama yok ben yardıra yardıra kullancam dersen 20 litreyi de görebilirsin. Ki Rx-8 bildiğim kadarıyla arkadan itişli. Arkadan itişli araca sahip olupta yan vermeyen birini pek görmedim.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


3295 Mesaj
9 Şubat 2009; 9:25:54 

Zamanında bende 2000 motor 5 silindirli 155 Bg Marea HLX vardı. 3000 deviri geçmeyecek şekilde kullanırsam 10-11 lt yakıyordu. Biraz daha performanslı kullanayım dediğimde 13-15 lt civarını gördüm..Dip gaz kullandığım zaman 17-20 lt arası bir tüketimi vardı. Burdan hesabını yap işte..


_____________________________



305 Mesaj
18 Şubat 2009; 13:09:32 

gecen haftasonu mazda bulusmasında sahsuvaroglu mazda nın servıs muduru cem bey de yanımızdaydı.rx 8 ın yakıt tuketımı ve motoru konusunda kendısınden bılgı aldım.rx-8 lerın motorlarının dogru kullanımla rahat 200.000 km. gorecegının garantısı(garantı derken kesınlıkle anlamında,yoksa yanlıs anlasılmasın o tarz bır garantı degıl:))oldugunu ve 300.000km nın yapıldıgını ılettı.ayrıca motor omrunu tamamladıktan sonra da japonyadan getırtmenın ve montajının toplam 8000 tl oldugunu ıfade ettı.ayrıca bu ıslemın cok rahat yapıldıgını ve bır gunde montajın tamamlandıgını da not duseyım.mazda 2 nın motorunun bıle montaj dahıl 7000tl gıbı bır fıyatı varmıs.rotary motoru dusunun.bence bu cok guzel bır haber
yakıt konusunda ıse musterının ıstegı dogrultusunda yaptıkları bır surusun (yanlıs hatırlamıyorsam ızmıt tarafında bır yerdı) gıdısınde ortalama yakıtın 8,7 donusunde ıse 22 lt gosterdıgını ıfade ettı.yanı tamamen kullanıma baglı.


_____________________________

samsung 42c91h plazma-Pioneer a-757 Reference Serıes-onkyo tx-sr 605-wharfedale 9,6-wharfedale 9,2-wharfedale 9 cs-definitive prosub 200tl-Samsung R560 AS02TR


 
611 Mesaj
19 Şubat 2009; 0:39:56 


quote:

Orjinalden alıntı: burakdu

mazda 2 nın motorunun bıle montaj dahıl 7000tl gıbı bır fıyatı varmıs.rotary motoru dusunun.


ben bu kısmı anlamadım???


_____________________________

| Zenit 212 | + | Canon A520 | + |Canon S2 | + | Canon 350D | + | Canon 450D | + | Canon EOS D60 |

Canon S2 ve Tamron 28-75mm f/2.8 (Canon) - Satılıktır - PM atabilirsiniz...


305 Mesaj
19 Şubat 2009; 0:58:31 

yanı sunu demek ıstıyorum mazda 2 nın motoru bıtse sana malıyetı 7000 olacak.buna karsın rx-8 dekı rotary motor gıbı ozel teknolojı bır motorun malıyetı 8000 tl.sırf rx-8 ın motor omru kısa dıye araca soguk bakanlar varsa,bu onları ısıtacak bır haber!!


_____________________________

samsung 42c91h plazma-Pioneer a-757 Reference Serıes-onkyo tx-sr 605-wharfedale 9,6-wharfedale 9,2-wharfedale 9 cs-definitive prosub 200tl-Samsung R560 AS02TR


3295 Mesaj
19 Şubat 2009; 9:50:09 

Valla ben RX-8'e çok sıcak bakıyorum zaten . Showroomda tam karşımda durduğu için baktıkça içim ısınıyor


_____________________________



 
611 Mesaj
20 Şubat 2009; 21:33:52 


quote:

Orjinalden alıntı: burakdu

yanı sunu demek ıstıyorum mazda 2 nın motoru bıtse sana malıyetı 7000 olacak.buna karsın rx-8 dekı rotary motor gıbı ozel teknolojı bır motorun malıyetı 8000 tl.sırf rx-8 ın motor omru kısa dıye araca soguk bakanlar varsa,bu onları ısıtacak bır haber!!


Tamam anladım da , mazda 2 - 3 - 6 bunların yapısal olarak motorları farklı yani RX-8 gibi değil. Bu nedenle sunduğun örnek biraz garip olmuş.


_____________________________

| Zenit 212 | + | Canon A520 | + |Canon S2 | + | Canon 350D | + | Canon 450D | + | Canon EOS D60 |

Canon S2 ve Tamron 28-75mm f/2.8 (Canon) - Satılıktır - PM atabilirsiniz...


 
611 Mesaj
20 Şubat 2009; 21:39:56 


quote:

Orjinalden alıntı: Sympatique

Valla ben RX-8'e çok sıcak bakıyorum zaten . Showroomda tam karşımda durduğu için baktıkça içim ısınıyor


Hala yapılmadı mı ? Dua et de havalar soğuk olmasın


_____________________________

| Zenit 212 | + | Canon A520 | + |Canon S2 | + | Canon 350D | + | Canon 450D | + | Canon EOS D60 |

Canon S2 ve Tamron 28-75mm f/2.8 (Canon) - Satılıktır - PM atabilirsiniz...


1787 Mesaj
4 Mart 2009; 16:19:47 

Wankel motorun yenilemesi bildiğimiz motorunkinden kolaydır. Yanlış bilgi vermeyin. Motoru olduğu gibi değiştirmek parça bulamamanın sebep olabileceği bişeydir. Mazda Türkiyede resmi olarak bulunduğundan bu da bir sorun değil. RX8 en kötü hali ile S2000 kadar motor ömrü beklenen bir teknoloji harikasıdır. Sıfır titreşim çalışan mükemmel verimli bir makinadır wankel.


_____________________________

Pioneer DEH-1900--Pioneer TS-W310S4--Pioneer TS-S15--Pioneer GM-X602--XETEC Vector V200.4--Alpine SXE-6925S @ '92 Renault 11 TXE Flash


14845 Mesaj
15 Nisan 2009; 1:14:40 

Arkadaşlar selamlar. Yakın bir arkadaşıma da 2. el düşünüyoruz bu aralar.

Yakıt tüketimi kullanıma bağlı diyorsunuz.

Motoru yenilemesi kolay diyorsunuz.

Peki niye bu kadar az var bu meretten?


_____________________________





 
4046 Mesaj
15 Nisan 2009; 11:14:15 

uzaktan bakan ıcın kolay gozukuyo almaya kalkınca ıs degısyo cunku o yuzden bu rısklere kımse gırmıyo....

ya ustune koyup s2000 alırım dıyo yada scırocco veya benzeri aracları alırım en azından aklımda soru ısaretı olmaz mantıgı olusuyo....


_____________________________



 
42 Mesaj
17 Nisan 2009; 14:18:39 

zamanında RX7 'den dolayı bıraktığı kötü izlenimlerden dolayı az sattı bence..birde 81bin tl idi ilk geldiğinde,şimdi fiyatı baya uygun..vergiside çook uygun..varsın birazda yaksın 2.0 motor bi arabaya binsen yıllık vergisi 1.800 tl aylık 180 lira nerdeyse sırf vergisi buda mazda RX8 de bedavaya 1 depo demek :)


_____________________________



11370 Mesaj
18 Nisan 2009; 10:38:46 

0


Görünüşü yeter.


_____________________________


نادي بشكتاش الجمباز

"Erdemlerimiz ve kusurlarımız birbirinden ayrılamaz, güç ve madde gibi. Onlar ayrıldığında insan bir hiçtir." - Nikola Tesla

"Para" ile "İman" Ters Orantılıdır...
Katılım zamanı: 7 Aralık 2005


2808 Mesaj
30 Nisan 2009; 14:00:16 

iki tane en ucuz safkan spor otomobillerden s2000 ve rx-8 i karşılaştıralım sadece fiyat kriteri ile yani tamamen duygusal olarak meseleye bakıldığında "malum Türkiyede yaşıyoruz" ibrenin rx-8 e döndüğünü görürüz, keşke para olsa da ikisinide alsak ama tek bir seçme hakkımız olduğunda tercihimizi rx-8 den yana kullanmalıyız,

neden;

arada alırken 25000 TL ye varan fiyat farkı var başta, yani rx-8 baya bir ucuz,
biribirleri arasında her yıl 1736 - 393 yani 1343 TL MTV farkı var,
ikisi arasındaki ortalama yakıt tüketimi farkı 11.2 - 10.0 yani 1,2 lt / 100 km de yine yani ikisi arasında 3 TL cik (100 km de) fiyat farkı oluyorki bu tamamen rx-8 çok fazla yakıyor tezini çürütüyor çünkü ikiside gerçekten çok yakıyor zaten,

gelelim 1-2 önemsiz ama aslında önemli ayrıntıya
rx-8 yine 4 kişiyi rahatça seyahat ettirebiliyor buda önemli bir avantaj, rx-8 maksimum torkunu 2000 d/d daha az devirde yani 5500 devirde verebiliyor ki buda şehiriçi kullanım için daha uygun olduğunu gösteriyor...

kısaca param olsa alacağım araba kesinlikle ama kesinlikle rx-8 olurdu... ha şunuda söylemeliyim honda fanatiğiyim


151 Mesaj
7 Mayıs 2009; 20:40:41 

Geçen ay bu arabaların birine sahip bi tanıdığımla denk gelmiştim. Kaputu kaldırınca plaketteki 1.875 Kg yazısını görünce afallayıp yakıtını sormuştum. Evet arkadaşlar bu araba 1875 Kg kütlesiyle ş.i 100 km de 20 lt benzin yaktığı cevabını aldım!! İster inanın ister inanmayın.


_____________________________

Ideapad Y530, Samsung-S3


 
230 Mesaj
8 Mayıs 2009; 9:27:38 

Mazda RX-8'in yurtdışı sitelerdeki karşılaştırma veya inceleme yazılarında aracın boş ağırlığını 2700 - 3000 lbs aralığında olduğu söyleniyor. Bu da 1200 - 1350 kg demek oluyor. ( Sanırım test edilen model ve donanımlar yurtdışında farklılık gösterdiği için hepsi aynı değil)

Kaputu açınca hemen önünde duran plakadan bahsediyorsunuz sanırım.

Benim arabada da ( Mazda6) çok uçuk rakamlar yazıyor ama onun aracın ağırlığını direk yansıtan bir plaka olduğunu sanmıyorum.

Yakıta gelince, RX-8'in çok yaktığını herkes biliyor ama o tarz bir araçta da az yakmak çok da kolay değil :) Ben çok abartmadan kullanılan bir RX-8 in 14-15 Lt/100km yaktığını hatta Avrupa dan örnek vermek gerekirse bu rakamın 11 - 12 lere bile düştüğünü söyleyebilirim.

Buyrun bir RX-8 kullanıcısının gün be gün yakıt tüketimini görün

http://www.spritmonitor.de/en/detail/163034.html


_____________________________

Mazda sevenlerin buluşma noktası


3016 Mesaj
19 Eylül 2009; 13:13:02 

peki bunun deposu kaç litre benzin alıyor
yani full bir depoyla şehirler arası kaç km gidilir


_____________________________

Threesome, foursome, handsome...


981 Mesaj
8 Ekim 2009; 20:31:55 

arkadaşım japon arabaların depoları genellikle 45 lt civarı alır. bu arada kıbrısta japon arabaları favori olduğu için sıkışan olursa kıbrısta bulmak daha kolay olur herhalde türkiyeye göre sanırım. bir de şunuda söylemeden geçemiyecem bu arabaların motor ömrü 200-250 bin civarı da atıyorum 20.000 km bir rx8 aldın e sen 200 bin yapana kadar herhalde 5 yıl geçer e bir zahmette 5 yıl sonrada bir motor al tabi arabayı satmadıysan :D bende almayı düşünüyorum kıbrısta benzin ucuz nasıl olsa 1.8 tl benzinin fiyatı kısmet olursa düzgün bir işe girersem alıcam 2005 modelleri burda 38 ile 40 milyar arası gidiyor.


_____________________________



183 Mesaj
23 Ekim 2009; 4:02:37 

"Küçük" japon arabalarının deposu 45 litre civarıdır :)

RX-8'in deposu 61 litredir ve ortalama menzil 350-400 civarıdır. Wankel motor sürekli yağ tüketir ancak bu bir eksi değildir zira motorun özelliği budur.
Yağsız kalırsa motorun ömrü biter bu yüzden 2. el RX-8 almayı düşünenlerin çok dikkatli olması gerekir

ortalama tüketim 15 lt/100km gibi bir değerdir fakat bütün arabalarda olduğu gibi kullanıma göre değişir.

saygılar


_____________________________

◆Honda XL600V Transalp & TVS Scooty Pep+◆


 
1 Mesaj
14 Şubat 2010; 18:54:28 

ben 2006 rx8 alıcam pek bilgim yok. ufak tefek arızalarda yada kazalarda parça fiyatları nasıl. bide ben rx8 den anlayan usta azmış diye duydum



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi indirx -- 14 Şubat 2010; 18:58:22 >


_____________________________



712 Mesaj
28 Şubat 2010; 22:21:48 

15.2 Litre den hesap yap.Otohaber testleri böyle söylüyor.Yani sen aracı alıcaksın 20.000 km yol yapıcaksın.Yakıt masrafını normal ve karma kullanımla 15.2 litre/100 km den hesapla.Kuruş hesabı istiyorsa 55 kuruş yapıyor km de eski hesap 550 bin lira.Off dile kolay:) bence 3 litre bir turbo dizel felan al performansıda aynı olur yakıtıda hemen hemen yarısı


_____________________________



483 Mesaj
16 Temmuz 2010; 15:39:44 

Beyler 2. el 55.000 km' de bir RX-8 buldum 47.000 TL iyimi sizce?Araba temiz hasarı yok.


_____________________________



258 Mesaj
30 Temmuz 2010; 13:50:31 

Arkadaşlar forumunuza yeni üye oldum selam sırf bu rx8 sahibi ve rx8 meraklıları olarak toplandığımızı belirtmek için ve rx8 alacak arkadaşları aydınlatabilmek için konuya dönersek,rx8 makyajsız kasalarda dexelia yağ kullanan pek olmadı motor kondisyonune baktırınız mümkünse motor değişmiş rx8ler var sandık motoru 10 lira gibi bişi tutuyor onları sonradan koyan rx8ciler var onlara yönelmek mantıklı olur bu araclar yağlama ile çalıştığından mineral yağ yoktu eskiden tr'de bu yüzden herkes sentetik kullanıyordu rx8lerin motor ömürleri ve tam performanslı çalışamaması hep yalnış yağ seçimi aracı alırken servise götürün dyno'ya sokun rolantiyi dinleyin hatta eğer değişmişse motoru onu tercih edin ufak tefek kazası olması sıkıntı yaratmaz şehir içi kullanılıyor genellikle bu arada yüksek km'ise de bakımları eksiltmiş mi bakınız yağ filtreleri değişmiş mi hepsine bakınız.


_____________________________

Haters gonna hate Rotaries gonna rotate..

Drive it like you Stole it Because ROTARY


497 Mesaj
23 Ocak 2011; 20:29:44 



_____________________________

Biz bu işin ithalatını, ihracatını, yeri geliyo, imalatını yapıyoruz...


77 Mesaj
2 Şubat 2011; 13:23:58 

Arkadaşlar bende Rx8 düşünüyorum ama dediğim gibi çok acabaları var meretin scirocco'ya bakıyorum güzel araba ama arada 10.000'e yakın veya üstü fiyat farkları var ... şehirler arası yolda canımı sıkarmı düşüncem o şehir içini değilde şehirler arasını düşünüyorum güvenemiyorum nedense ama öylede bir şekli varki cihazın cezbediyor adamı :D

Rx8'i olupta şehirler arası yol yapan uzun yol yapan arkadaslar varsa bize biraz araba hakkında bilgi verirse çok makbule geçer


_____________________________

....To LiVe İs To DiE......

Sorunsuz Alışverişler : Heady, TurkrecoN, MillionDollarsMan


201 Mesaj
3 Şubat 2011; 0:26:14 

rx8 le istanbul ankara arasi gittim geldim arac bana ait. Merak ettiginiz sehirler arasi yakit tuketimiyse acikcasi sehirici ile ilgisi yok 16-19 arasi sehiricinde olan tuketim gerci ben performansli seri kalkisli ve agir trafikli bir istanbul icini kastediyorum. Istanbul ankara arasinda cogunlukla 180 ustu sabit hizla 160lara dustugumde oldu ama 220 ler de oldu 13-14 litreye indi. Kisacasi bu arac yogun dur kalkli istanbul trafiginde 20 de gorur ama ama marka vermiyeyim fabrika verisi 9 litre yazan x markasi da o trafikte 14 goruyordur.
Kisacasi sehirlerarasinda korkutucu bir benzin harcamasi yok. Kullanimi zevkli arkadan itisli konforlu bir arac. Guvenemediginiz umarim aracin kendi degildir cunku rx8 yoltutusu cok iyi bir arac. 2. el alacaksaniz 2008 den bu yana modellere bakin 2007 ler ve daha eskiler ozel yag o zamanlar tr de bulunmamasi nedeniyle motoru zarar gormus olabilir. Sahibindan.com daki 30 bin 40 binlik modellere heves etmeyin onlarin cogu malesef les ordan burdan vuruk pertten toplama elden ele gezip 3 ayda bir tekrar satisa cikan araclar. Turbo takilmis modlanmislari da tavsiye etmem. Ellenmemis ilk gunden dexelia yag ile kullanilmis 2008 ustu boyasiz kazasiz araclara bakin.


_____________________________

To boldly go where no man has gone before


258 Mesaj
5 Şubat 2011; 19:45:29 

Cruise control kullanımı yaparak baya az yakıyor uzun yolda,gene farkettiriyor cruise ile normal kullanım arasında..


_____________________________

Haters gonna hate Rotaries gonna rotate..

Drive it like you Stole it Because ROTARY


 
62 Mesaj
23 Şubat 2011; 16:58:25 


quote:

Orijinalden alıntı: Saracen

rx8 le istanbul ankara arasi gittim geldim arac bana ait. Merak ettiginiz sehirler arasi yakit tuketimiyse acikcasi sehirici ile ilgisi yok 16-19 arasi sehiricinde olan tuketim gerci ben performansli seri kalkisli ve agir trafikli bir istanbul icini kastediyorum. Istanbul ankara arasinda cogunlukla 180 ustu sabit hizla 160lara dustugumde oldu ama 220 ler de oldu 13-14 litreye indi. Kisacasi bu arac yogun dur kalkli istanbul trafiginde 20 de gorur ama ama marka vermiyeyim fabrika verisi 9 litre yazan x markasi da o trafikte 14 goruyordur.
Kisacasi sehirlerarasinda korkutucu bir benzin harcamasi yok. Kullanimi zevkli arkadan itisli konforlu bir arac. Guvenemediginiz umarim aracin kendi degildir cunku rx8 yoltutusu cok iyi bir arac. 2. el alacaksaniz 2008 den bu yana modellere bakin 2007 ler ve daha eskiler ozel yag o zamanlar tr de bulunmamasi nedeniyle motoru zarar gormus olabilir. Sahibindan.com daki 30 bin 40 binlik modellere heves etmeyin onlarin cogu malesef les ordan burdan vuruk pertten toplama elden ele gezip 3 ayda bir tekrar satisa cikan araclar. Turbo takilmis modlanmislari da tavsiye etmem. Ellenmemis ilk gunden dexelia yag ile kullanilmis 2008 ustu boyasiz kazasiz araclara bakin.



Hocam çok aydınlatıcı bilgiler vermişsiniz, teşekkürler. Ben de ikinci el olarak bahsettiğiniz özelliklerde olanlara bakıyordum ki sizin yorumlarınıza denk geldim. Şu durumda daha yeni ve bakımlı araçlara yönelmek gerekiyor demek ki. Elbette fiyat farkı da oldukça yüksek ama belki o seviyelere de çıkarız belli olmaz. Tekrar teşekkürler.


77 Mesaj
27 Eylül 2011; 12:02:33 

quote:

Orijinalden alıntı: Saracen

rx8 le istanbul ankara arasi gittim geldim arac bana ait. Merak ettiginiz sehirler arasi yakit tuketimiyse acikcasi sehirici ile ilgisi yok 16-19 arasi sehiricinde olan tuketim gerci ben performansli seri kalkisli ve agir trafikli bir istanbul icini kastediyorum. Istanbul ankara arasinda cogunlukla 180 ustu sabit hizla 160lara dustugumde oldu ama 220 ler de oldu 13-14 litreye indi. Kisacasi bu arac yogun dur kalkli istanbul trafiginde 20 de gorur ama ama marka vermiyeyim fabrika verisi 9 litre yazan x markasi da o trafikte 14 goruyordur.
Kisacasi sehirlerarasinda korkutucu bir benzin harcamasi yok. Kullanimi zevkli arkadan itisli konforlu bir arac. Guvenemediginiz umarim aracin kendi degildir cunku rx8 yoltutusu cok iyi bir arac. 2. el alacaksaniz 2008 den bu yana modellere bakin 2007 ler ve daha eskiler ozel yag o zamanlar tr de bulunmamasi nedeniyle motoru zarar gormus olabilir. Sahibindan.com daki 30 bin 40 binlik modellere heves etmeyin onlarin cogu malesef les ordan burdan vuruk pertten toplama elden ele gezip 3 ayda bir tekrar satisa cikan araclar. Turbo takilmis modlanmislari da tavsiye etmem. Ellenmemis ilk gunden dexelia yag ile kullanilmis 2008 ustu boyasiz kazasiz araclara bakin.

Öncelikle bukadar aydınlatıcı bilgi verdiğiniz için çok teşekkür ediyorum.
Arabaya güvenim tam korkum yakıttandı mesajınızı biraz gec okudum dedıklerınıze katılıyorum
2005 ve 2006 model rx8 35.000 ve 38.000 e buldum almaya gittim Mazda servisin tanıdığım vardı bende çok anlamam arabanın teknik vesayre aksamından arabaların ikiside dediğiniz gibi pert'ten toplama çıktı almakdan vazgeçtim hevesim kursağımda kaldı kısaca içimde patladı:D Askıya aldım:D



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mehmetkirk -- 27 Eylül 2011; 12:07:43 >


_____________________________

....To LiVe İs To DiE......

Sorunsuz Alışverişler : Heady, TurkrecoN, MillionDollarsMan


258 Mesaj
27 Eylül 2011; 23:00:03 

quote:

Orijinalden alıntı: Mehmetkirk


Öncelikle bukadar aydınlatıcı bilgi verdiğiniz için çok teşekkür ediyorum.
Arabaya güvenim tam korkum yakıttandı mesajınızı biraz gec okudum dedıklerınıze katılıyorum
2005 ve 2006 model rx8 35.000 ve 38.000 e buldum almaya gittim Mazda servisin tanıdığım vardı bende çok anlamam arabanın teknik vesayre aksamından arabaların ikiside dediğiniz gibi pert'ten toplama çıktı almakdan vazgeçtim hevesim kursağımda kaldı kısaca içimde patladı:D Askıya aldım:D


O fiyatlara satılan araçların pert olduğu zaten belli,temiz araçlar zaten var arıyorsanız yardımcı olalım ?


_____________________________

Haters gonna hate Rotaries gonna rotate..

Drive it like you Stole it Because ROTARY


63 Mesaj
27 Aralık 2011; 21:32:18 

Herkese Merhaba Arkadaslar.

Cok degerli yorumlarin bulundugu guzel bir yazisma takip etmekten cok zevk aldim.Konu hakkinda derinlemesine bilgi sahibi olan arkadaslardan olusan forumlarin tadi hicbiryerde bulunmuyor.Oncelikle bunun icin degerli yorumlarini bizlerden esirgemeyen arkadaslara tesekkuru borc bilirim.

Ben 2. el bir MAZDA RX-8 almak niyetindeyim;

1) 2.el bir RX-8 alirken hangi hususlara dikkat etmek gerekir?
2) Hangi model yili digerlerine gore daha basarilidir?
3) Istanbul'da tavsiye edilen servis ya da usta varmidir?

gibi sorular vardi kafamda.Bunlarin coguna burda yanit buldum.Tavsiye edebileceginiz temiz RX-8 ler varsa sevinirim ...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hunterapo -- 27 Aralık 2011; 21:34:15 >


_____________________________



 
434 Mesaj
3 Ocak 2012; 11:52:20 

quote:

Orijinalden alıntı: hunterapo

Herkese Merhaba Arkadaslar.

Cok degerli yorumlarin bulundugu guzel bir yazisma takip etmekten cok zevk aldim.Konu hakkinda derinlemesine bilgi sahibi olan arkadaslardan olusan forumlarin tadi hicbiryerde bulunmuyor.Oncelikle bunun icin degerli yorumlarini bizlerden esirgemeyen arkadaslara tesekkuru borc bilirim.

Ben 2. el bir MAZDA RX-8 almak niyetindeyim;

1) 2.el bir RX-8 alirken hangi hususlara dikkat etmek gerekir?
2) Hangi model yili digerlerine gore daha basarilidir?
3) Istanbul'da tavsiye edilen servis ya da usta varmidir?

gibi sorular vardi kafamda.Bunlarin coguna burda yanit buldum.Tavsiye edebileceginiz temiz RX-8 ler varsa sevinirim ...

Merhabalar,

2. el mazda RX-8 almak niyetinde olduğunuzu yazmışsınız. Ben 2010 model Mazda RX-8 aracımı ihtiyaçtan dolayı (nişan) satıyorum. Araçta boya hatta en ufak çizik bile yoktur. Araca çok özen gösterdim. Modifiye yoktur. Fabrikadan nasıl çıktıysa o şekildedir. Bakımları tam ve zamanındadır. İlgilenirseniz ilan:
http://www.sahibinden.c...orumali-58215326/detay/


_____________________________



77 Mesaj
7 Mart 2012; 16:40:40 

yok hocam dedıgım gıbı askıy aldım heyecan yapmıstım ne guzel:D neyse nasıp kısmet diyelim şimdi opel astra gtc ye sardım nasip bakalım ne olacak


_____________________________

....To LiVe İs To DiE......

Sorunsuz Alışverişler : Heady, TurkrecoN, MillionDollarsMan


233 Mesaj
12 Mart 2012; 16:06:14 

İyi günler arkadaşlar.

Okulumu Kıbrısta okuyorum ve arabaya ihtiyacım var.Kendi arabama yazık etmemek için Kıbrıstan araba almayı düşündüm ve kafama rx8 ler yatıyor.ucuz bi fiyata çok temiz 2007 model 70.000km de bi rx8 buldum.Araç gerçekten sıfır gibi.Sahibi mazdanın özel yağlarından kullandığını söylüyor.Rotary motor hakkında bi bilgim olmadığı için nelere dikkat etmem gerekir? Ayrıca bi sorunu olsa kıbrısta nasıl halledebilirim bir bilgisi olan var mı?


_____________________________

'11 Giulietta 06 LBE 56
HTC Google Nexus One 4.0.3 MeDroid 'Ice Cream Sandwich'
HTC Sensation XE with beats audio


981 Mesaj
12 Mart 2012; 18:04:17 

arkadaşım bende kıbrısta yaşıyorum arabaya bir sorun olursa halledeceğin yer çok sanayide yerler var ki kıbrısta türkiyeden daha çok rx8 vardır sanırım :))) arabanın hastalığı sürekli yağ eksiltmesi buda kullandığı motordan kaynaklanıyor bunları takip etmen gerek birde arabanın motoru düzgün kullanımda 200.000 km kadar gider de senin düşündüğün araba 70.000 km ve bu arabanın geçmişini bilmiyorsun aldığında araba elinde patlarsa ne yapıcan. bence başka bir spor araba bak.


_____________________________



233 Mesaj
12 Mart 2012; 18:16:02 

Bulamıyorum ki abi alabileceğim araçlar çok kısıtlı.Golf Tsi falan baktım ama öyle göremedim internette.Kendi arabamı getirip getirmeyeceğim bi kesinleşse Çangar'a gidip bakacağım neler var


_____________________________

'11 Giulietta 06 LBE 56
HTC Google Nexus One 4.0.3 MeDroid 'Ice Cream Sandwich'
HTC Sensation XE with beats audio


258 Mesaj
13 Mart 2012; 2:15:06 

Arkadaşlar forumumuzda kıbrıslı arkadaşlarımız var Rx-7 olsun Rx-8 olsun..Forumumuzdan ulaşabilirsiniz araç hakkında bilgileri ;) www.re78.net


_____________________________

Haters gonna hate Rotaries gonna rotate..

Drive it like you Stole it Because ROTARY


617 Mesaj
5 Eylül 2012; 23:53:11 

quote:

Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

biz bir rx8 e sandık motor getirttik ve taktık USA dan..

maliyeti ile ilgili bir karıştırayım dosyayı..bikaç gün içinde yazarız..

hocam RX-8 e Wankel dışında bir motor takılabiliyomu bu konuları pek bilmiyorum çok saçma bir soru sorduysam kusura bakma



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MrKira -- 8 Ekim 2012; 23:13:56 >


_____________________________



2489 Mesaj
30 Eylül 2012; 0:42:27 

Fiat Marea Aracım var, 1998 Model ve çok bakımlı (1 damla yağ yoktur motor kısmında) 11 LT'den aşağıya benzin yakmıyor İst. Şehir İçinde. Daha Önce Saab900 Aracım vardı oda 13 LT'den aşağıya düşmüyordu. Şimdi Rx8 mi Fazla yakıyor, Yoksa bu saydığım Mütevazi Marka-Modeller mi?


_____________________________



 
2580 Mesaj
6 Aralık 2012; 22:48:41 

Seneye aracın kredisi bitince mazda almayı düşünüyorum. Rx-8 kafamda uzun zamandır var ancak son donemde gelen mx-5'ler de özellikle fiyatı ve cabrio olmasi ile kafamı kurcalamıyor değil. Arada cok fark vardır tabi ama ikisini de kullanan tanıyan varsa yorum bekliyorum.



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
4 Mesaj
19 Aralık 2012; 13:58:08 

Bir buçuk aydır bir arkadaşımdan aldığım 2009 RX-8 kullanıyorum. Aldığımda 19.500 km.'deydi, ben 2000 km. yol yaptım. Şehir içinde 17 litre civarı yakıyor. Motor düzgün bakımla 150-200.000 km.ye kadar gidiyormuş ama tabi kullanıma da bağlı. Yeni motor fiyatı 6 silindirli bir arabanın rektifiye fiyatı kadar dediler ama henüz servise sormadım. Bu kadar kullanımı keyifli bir araba kullanmamıştım. Benzin çok yakıyor ancak bakım masrafları düşük. 20.000 bakımı ön balata değişimi dahil 350 TL. tuttu. Vergisi düşük.
Toyota GT86 veya Subaru BRZ şu anda bu arabaya alternatif arabalar gibi görünüyor. Bu arabaların fiyatı 130bin civarında. Bu arabalar RX-8'den 30 beygir daha güçsüz. RX-8 kadar iyi yol tutuyorlar mıdır emin değilim.Bu arabalarda en az 11-12 litre yakarlar diye düşünüyorum. 2 yaşında temiz bir RX-8 rahatlıkta 60.000 civarı bir paraya alınabilir. Bilemiyorum belki de ben bu şekilde kendimi rahatlatıyorum ama düşük vergi, düşük bakım maliyeti ve düşük araba maliyeti hesaplandığında RX-8 but tip arabalar arasında çok iyi bir seçim gibi görünüyor bana.


_____________________________



778 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
ali_candan
9 Nisan 2013; 2:31:19 

http://www.sahibinden.c...-makina-111495018/detay

şu ilandaki arkadaş 50.000 de motor yaptırmış. motoru neden bu kadar az gidiyor?

Bu mesajda bahsedilenler: @noesferat


_____________________________

" Bir kavim kendi durumunu değiştirmedikçe, Allah onların durumunu değiştirmez " RA'D Suresi 11


 
4 Mesaj
10 Nisan 2013; 17:48:50 

Neden bozulmuş satana sormak lazım. Her araba sorun çıkarır, sahibinden.com sitesinde başaka arabalar için de bir sürü ''garanti kapasamında sandık motor geldi, değişti'' gibi ilanlar var. Onno ustanın bir yazısını okumuştum motor ömrü aslında ne kadar km. yaptığıyla değil, ne kadar devir yaptığıyla ölçülür diyordu. Maalesef devri ölçmek mümkün değil.Spor araba diye devamlı 9000 devir zorlanan bir arabanın motoru daha çabuk gidecektir haliyle. Ben her 5000 km.'de yağını değiştiriyorum. Arabayı günlük kullanıyorum, çok da zorlamam, bazen 9000 devir yapıyorum. 26.000 km. oldu henüz hiç bir problem yok.

Bu mesajda bahsedilenler: @ali_candan


_____________________________



643 Mesaj
14 Nisan 2013; 13:33:26 

RX-8'lere noesferat arkadaşın baktığı gibi bakmak gerek, fiat linea'ya bakar gibi değil. Yabancı forumlardan okuduğum wankel motoru korumak için gereken kural listeleri vardı. Biri bu 5bin'de bir değişen yağ mevzuu biri de aracı her kullandığınızda bir-iki defa 10bin rpm devir sınırına dayamak idi. Tabi ki sürekli zorlamak asla önerilen bir şey değil. Bu işin ustası değilim ancak denilenler bu.

Türkiye'de ikinci elden rx8 almak büyük risk ancak; iyi baktığını bildiğim bir tanıdığım olsa mutlaka denerdim.


258 Mesaj
15 Nisan 2013; 16:46:13 



_____________________________

Haters gonna hate Rotaries gonna rotate..

Drive it like you Stole it Because ROTARY


 
4 Mesaj
14 Mayıs 2013; 16:17:29 

Merak edenler için yeni tecrübelerimi paylaşayım dedim. Geçen ay bir arkadaşı ziyaret için Zonguldağa gittim. Depoyu fulledim en fazla 140 km. hıza çıkıp , genelde hız limitlerine uygun seyahat ettim. Fulledikten 320 Km. sonra tekrar depoyu doldurdum 165TL.'na doldu. Bence fena değil. Ankara -Zonguldak arası yol çalışması var. Bu arabalarda stepne olmadığı için biraz ter döktüm ve dönüşte çökmüş bir bölgede altını vurdum maalesef. Alçak araba problemleri.
Geçen hafta servisteydim kırmızı bir RX-8 vardı. 60.000 km'de yeni motor takılmış. Sorduğumda usta çok ''bu araba çok yanlamış 100.000- 150.000 sorunsuz gidenler var dedi'' bilemiyorum ustanın yalancısıyım. 0 motor 12.000 TL+KDV dedi. Geçenlerde %30 kampanya varmış 7.000TL+KDV fiyata veriyorlarmış. İlgilenlerin bilgisine.


_____________________________



 
8 Mesaj
20 Temmuz 2013; 4:19:02