Şimdi Ara

Toyota Prius Resmen Yazın Türkiyede : ) (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
85
Cevap
0
Favori
4.875
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Japanese Crap
  • quote:

    Orjinalden alıntı: drahte 1905

    quote:

    Orjinalden alıntı: Ozdamar

    quote:

    Orjinalden alıntı: drahte 1905

    Bugun bende anadolu yakasından avrupa yakasına gecerken gordum mavi priusu baktım içinde bir adam wardı oda bana baktı ama garip bakt, cevrecileri sewmedim ben, kotu kotu bakıolar



    aman drahte allah muhafaza.



    Her kusun eti yenmez ya


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ozdamar

    Yeni değil 1.5 aydır ünlü oyuncular meltem cumbul ve ayşe tolga priusu test ediyor her bebekten geçtiğimde görüyorum açık buz mavisi 34 plaka prius.



    İçinde ünlu war dedin, bende ona gore baktım, suç tamamen sende, belki meltem beni begenirde ceker kurtarır benı bu hayattan diye baktım adam yanlış anladı tabi



    Sanırım tek araç var herkes onu test ediyor. Şöför falan olabilir çünkü tesadüf meltem cumbulu bugun gazetede audi ile gördüm pek sarmadı toyota onu heralde : )




  • 1.köprüde gördüm ard arda iki tane mavi prius bayaa oldu ama...
  • hayırlı olsun
  • arabam.com sitesinde testi var
    yakıt tüketimi 4.3 litre
    elektrikli motorunun 0-1200 devir arası 400nm torku var


    Türkiye’de yasal teşvikler olmadığı için hibrid otomobillerin yollara çıkması sürekli erteleniyor. Üstelik bu konuda tüketicilerin bilinçlenmesi için de fırsatlar kaçırılıyor. İşte tüm bunları düşünen Toyota, üçüncü nesil Prius’u Türkiye’ye getirme planları yaparken arada geçen zamanı da çok güzel bir proje ile taçlandırdı. Bu proje kapsamındawww.cevreyikimkurtaracak.com sitesine başvuranlar ikinci nesil Prius’u kullanma şansına sahip olabiliyorlar. Şu anda Türkiye yollarında 30 adet Toyota Prius dolaşıyor ve bunlardan birisi de bugünkü test konuğumuz…



    İlk iki nesline ilgi büyüktü

    Dünyanın seri üretim ilk hibrid otomobili olan Toyota Prius, 1997 yılında satışa sunulan ilk nesli ile tüketicilerle sıcak ilişkiler kurmuştu. İkinci nesli ile 2003’te bu bilinci başarılı satış rakamlarına çeviren Prius, 2005’te makyajlanarak yeni akü sistemi ve kullanıcıya yönelik geliştirilmiş özellikleriyle otomobil severlerin ilgisini çekmeye devam etti. Bu yıl tanıtılan üçüncü nesil Prius ise hem teknolojik üstünlükleri hem de kullanışlılığı ile ilk iki neslin bir adım önüne geçiyor.



    Tasarım değil kullanışlılık ön planda

    Prius’un adını duyduğunuz anda sıra dışı bir otomobille karşılaşacağınızı düşünmüş olabilirsiniz ama ikinci nesil Prius’un hem dış hem de iç tasarımı çok fazla çarpıcı değil. Oldukça sade olan burun kısmı ve profilde düz hatlar ile heyecan vermeyen dış tasarım 5 kapılı hatchback tasarımı destekleyen estetik arka çizgisiyle bir nebze olsun durumu kurtarıyor.



    Aynı şey iç tasarım için de geçerli; çok da etkileyici olmayan tasarım çizgisi ve orta düzeyde kalite ve işçilik kompakt sınıftaki bir otomobilden beklenenden öte bir şey vermiyor. Önde sürücü ve yolcu için yeterli yaşam alanı sunuluyor, arka tarafta ise 3 kişi rahatlıkla seyahat edebilir. 410 litrelik bagaj hacmine sahip olan Prius, rahatlıkla bir aile otomobili olarak kullanılabilir.



    Toyota mühendisleri ilk iki nesilde Prius’un tasarımına değil çevreci özelliklerine ve şehir içinde rahat kullanımına odaklanmışlar. Bu açıdan bakıldığında Prius beklentileri rahatlıkla karşılıyor, yeni nesil Prius’da ise tasarımın daha güncel ve heyecan verici olduğunu hatırlatıp bu bahsi şimdilik kapatalım…



    Sadece elektrikli olarak kullanılabiliyor

    İkinci nesil Prius’da iki farklı motor kombine edilmiş bir şekilde çalışıyor. Elektrikli motoru 1200 d/d-1540 d/d aralığında 50 KW (68 HP) güç üretirken 0-1200 d/d’de 400 Nm gibi yüksek bir tork üretiyor. Benzinli motor ise 5000 d/’de 77 HP güç ve 4200 d/d’de 115 Nm tork üretiyor. Bu otomobilin ürettiği yüksek tork performans isteklerine rahatlıkla cevap verebilmesini sağlıyor.



    Bu otomobilin aslında güç odaklı olmadığını hepimiz biliyoruz. Ana hedef daha az karbondioksit salınımı ve daha düşük yakıt tüketimi…104 g/km CO2 salınımı yapan Prius havayı standart benzinli motora göre yüzde 35 civarında daha az kirletiyor. Testimiz esnasında ortalama olarak 5.7 lt/100 km yakıt tüketen Prius’un 50 km/s’in altında tamamen elektrik motoruyla yol olması oldukça önemli bir ayrıntı. CVT şanzıman ile kombine edilen hibrid sistemin özellikle daha çok şehir içinde otomobil kullananlar için dizel motorlardan çok daha verimli olduğu kesin…

    Dijital hız göstergesinin tam sürücünün karşısında yer aldığı Prius’un orta konsolunun üzerindeki dokunmatik ekranında hibrid sistemin nasıl çalıştığını anlık olarak görebiliyor, sürüş tarzınızı ona göre şekillendirebiliyorsunuz. Kendi kendine park edebilen Prius’un direksiyonunun sağ tarafında yer alan vites kolunun kullanımı çok rahat, direksiyonun sol tarafındaki EV butonu ile sadece elektrikli moda geçebiliyorsunuz…



    Bu yılın son çeyreğinde Türkiye’de üçüncü nesli ile yollara çıkması beklenen Prius’un ülkemizde en çok beklediği şey ise hibrid araçlar için teşvik edici bir vergi düzenlemesinin yapılması… /Erkan YAVUZ



    Teknik veriler
    Motor: 1497 cc, sıralı dört silindir ve elektrik motoru

    Maksimum güç: 77 HP 5000 d/d+50 KW 1200-1540 d/d



    Maksimum tork: 115Nm 4200 d/d + 400 Nm 0-1200 Nm

    Maksimum hız: 170 km/s





    0-100 km/s hızlanma: 10,9 sn

    Boyutlar (u/g/y): 4450/1725/1490 mm
    Ağırlık: 1325 kg
    Aktarma: Önden çekiş
    Şanzıman: Kademesiz CTV
    Frenler (ön/arka) Hava kanalcıklı disk/disk
    Depo hacmi/Yakıt 45 litre/Kurşunsuz benzin
    Bagaj hacmi: 400 lt
    Yakıt tüketimi (Ortalama) 4.3 lt/100 km




  • bir yanlisi duzeltmek istiyorum en az salınım yapan arac Prius degil Honda Insight. prius 104 g/km CO2 salınımı yaparken Insight 101 g/km CO2 salınımı yapmakta

     Toyota Prius Resmen Yazın Türkiyede : )


    şehir içi tuketim degeride 4.6 litre sehir dışı 4.2 litre

    Not: Toyotanın global sitesinde prius 22bin dolardan 24 300 dolara kadarken(+3000 dolar dvd navigasyon paket) Insight 19.800 dolardan basliyor. full navigasyonlu donanim 23.100 dolar (civic hybird de 24 bin dolar)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exxcrea -- 25 Mart 2009; 23:31:24 >
  • Hayret bu arabayı test edecek Türkiye'de başka adam kalmamış mı da iki bayan test ediyor. Hem onlar araba testinden anlıyorlar mı ki?
  • toyotanın fiyat listesinde gözükmüyor priusun fiyatları
  • quote:

    Orjinalden alıntı: realmusician

    Hayret bu arabayı test edecek Türkiye'de başka adam kalmamış mı da iki bayan test ediyor. Hem onlar araba testinden anlıyorlar mı ki?


    Geçen gün bir haberde okudum istanbulda 14-15 adet mevcutmuş.
  • priusun ülkemize yeni versionu getirilecek yeni versiyonda 1.5 değil nedense 1.8 lik bir motor kullanılmış vergi dezavantajından dolayı insight piyasayı silip süpürecek bence ayrıca fiyatı civic hibritten uygun olacak honda türkiyenin verdiği tahmini fiyat 45 bin tl

    şuanki priuslar tanıtım ve test için toplamda 50 adet getirtildi bunlardan satılmayacak
  • gelsin artık ama biraz geç kaldı toyota
  • İkinci eli bile 34.000 Euro. Kim verir bu parayı. Akıl var, mantık var.

    Tipten kaybeden bir araç.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-toyota-prius-teknolojik-harika-35526070/detay/
  • Geçende yolda görmüştüm.Yabancı plakalı.Tip olarak iyi değildi.
  • Vay be, ilk sayfaya baktım da 2009'un Şubat ayında Prius 50.000TL olur diyenlere yuh oha demişler. Halbuki bu aralar fiyat listesindeki en üst donanımlı görünen ama içinde bir halt olmayan Corolla sedan 57-58 bin TL'den alıcı bekliyor. :)

    Ben hem Prius hem de Insight taksiye bindim. Prius'un içi daha çok hoşuma gitti, biraz daha az yol sesi alıyordu ama her çukurda, mazgalda, tümsekte şangır şungur sesler geliyordu her tarafından. İki araç da yaklaşık 2 yaşındaydı. :)
  • İlk açan arkadaş o kadr emin yazmışki haberi..Ne kadar haklı bizim erzurumda bile 1500 tame prius vardır..
    Soo jetta alayına çakar bence..Türkiyede mazotun daha da ucuz olduğunu var sayarsak.Dahada ucuz derken benzine oranla..Bu arada Senersongur arkadaşım bravooo big HORT..
  • konu hort , bi saattir düşünüyorum böyle bir haber geçmemişmiydi diye



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hunter06 -- 1 Ağustos 2011; 21:28:50 >
  • Afyon'daki Toyota bayiisinin önünde 1 adet beyaz Prius bulunmakta idi 2 gün önce Numarayı bulup sormak lazım; "Hayırdır ne iş birader?" diye.
  • bayadır var yollarda

     Toyota Prius Resmen Yazın Türkiyede : )
  • Toyota nın kendi fabrikalarında ve bir takım merkezlerinde bolca mevcut bu araçlardan. Özellikle mavi renkli.
    Zannediyorum normal müşterilerden alan pek yok. Toyota kendi içinde kullanıyor araçları.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.