Şimdi Ara

██ HYUNDAI i10 KULÜBÜ ██

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
4.056
Cevap
63
Favori
401.626
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Benim 1.2 Elite'im 20000 kilometreyi geçti. Tahmin ediyorum forumda en kıdemlilerden biriyim i10 kullanımı olarak. Bu vesile ile bir iki notumu aktarmak istiyorum:

    - Şehiriçi yakıt ortalamam en kötü günlerde 9 civarına yaklaşsa da 8.2 litredir. En oturmuş değer bugüne kadar bu.

    - Eğer rahat ve açık bir yolda kullanıyorsam yaklaşık 6.5 gibi yakıyor (şehirlerarası değil, rahat şehir trafiği diyeyim)

    - Aracın çekişi tahmin ediyorum değişken supap zamanlaması sayesinde belli bir devir üzerinde bayağı farkediyor, 100'den sonra falan aşırı bir eğim olmazsa ufak motorlu olmasını ve 4 vitesli olmasını da çok hissettirmiyor, 120-140 civarında çok rahat gezebiliyorsunuz.

    - Benzer segment ve üst sınıflarla çok kıyaslamasını yaptık, iç hacmini zaten geçiyorum, hissiyatı, yol tutuşu ve sürüş tadı olarak sınıfından kesinlikle yukarıda.

    - Yol tutuşu kısa dingil mesafesi sayesinde şaşırtıcı derecede iyi. Sert süspansiyonu da destek oluyor, asla kendimi kötü bir durumda hissetmedim.

    -Frenleri de arkalar da disk olduğu için yoğun kullanımda sıkıntı çıkarmıyor (arkada disk fren de sınıfa göre bir sürpriz) Bende standart Continental lastikler var, bunlar sert frenlerde biraz çabuk kitlenme eğilimine giriyor ve ABS bonkör bir şekilde devreye giriyor. Kış lastiklerim daha kararlı biz izlenim verdi (Goodyear UG9)

    - İşçilik ve malzeme kalitesi beklentimin üzerinde olsa da, ön cam ile konsolun birleştiği yerden özellikle sıcak havada şiddetli bir zangırtı geliyor, servis çözemedi. Ben kendim kaba usullerle yüzde 90 oranında çözdüm (araya keçe soktum)

    - Bagaj pandizot menteşesinde boşluk vardı, kasislerde tıkırtı yapıyordu, patafix ile menteşedeki boşluğu doldurdum ve geçti. Ama servis de yapabilirdi.

    - Otomatik vitesi istikrarlı, saçmalamadan işini yapıyor (zaten 4 vites) yani gerektiğinde kick down'a çok gerek duymadan ufaltıyor, biraz öngörülü diyebilirim.

    - Aracın bende en çok canımı sıkan eksikliklerinden birisi arka cam sileceğinde fasıla olmaması. Aç kapa yapmanız gerekiyor. Akıl almaz bir tasarruf şekli bence.

    - Kliması boyutuna göre yeterli ancak havalandırma mazgalları şekil itibarıyla hiç bir telefon tutacağına, araç kokusuna vs. uygun değil. Aksesuar için uyumlu değil. Bu pek çok bölgede de geçerli araçta.

    - Kol dayama kolçağı olsaydı sürüş konforu açısından bir eksik bulmam mümkün olmayacaktı pek. Ama çözümleri var.

    - Aynalar büyük ancak kör noktayı çok iyi takip edemiyorsunuz çünkü çift bölgeli değil, dış bükey tabi ama çift bölge eksikliğini hissettiriyor.

    - Dönüş çapı, kıvraklığı destan yazacak kadar başarılı. Otoparklarda her türlü manevrayı yapmak çok kolay.

    - Opsiyon da olsa bir bluetooth olsa tadından yenmeyecekti. Ama line in ve USB ile telefon bağlamak mümkün (iphone)

    - Yokuş kalkış desteği, ESP, ABS, EBD, BAS gibi tüm donanımları eksiksiz ve bu yüzden pek çok koşulda arabaya güvenebilmeniz mümkün. Yani siz makul olduğunuz sürece, aracın sizi zor duruma sokmamak için her şeyi yapabildiğini biliyorsunuz. Özellikle İstanbul'un son kışı çetindi ve kış lastiği ile de destekleyince her yere hiç zorlanmadan girip çıkmak mümkün oldu, hiç bir şekilde yoldan kopmadı.

    - Bagajı yok :) Ama olsa boyutları aynı olmazdı elbette.

    Bu alette 6 havayastığı da olsaydı çok efsane bir model olacaktı. Ama yok işte... Yine de tüm bu özellikleriyle sunduğu deneyim bana İstanbul içi bir yere gideceğim zaman elimde başka alternatifler de olsa özellikle i10'u tercih etmemi sağlıyor. Bu aracı gönül rahatlığıyla tavsiye ederim, eğer ki geniş bir aileniz yoksa.

    En nihayetinde bu araba çıktığında bir önceki nesil i20'yi ele alırsak, bagaj hacmi dışında her açıdan i20'den daha iyi bir araçtı. i10'dan inip i20'ye binen herkes eski ve basit bir arabaya bindiğini hissederdi. Hyundai'nin tasarımına fazlaca önem verdiği ve bazı konularda "over engineering" olarak çalıştığı bir nesil olmuş bu araç. Alt yapı ve yürür düzen olarak emsal niteliğinde bir platform olmuş bu araç bence.

    (tüm bu yorumlar elbette ki "sınıfına göre" olarak ele alınmalıdır. yoksa onlarca eksiği olan bir şehir aracı i10 elbette...)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Topaç9787 -- 7 Ağustos 2015; 14:55:20 >




  • Merhaba,

    Benim 1.2 Elite'im 20000 kilometreyi geçti. Tahmin ediyorum forumda en kıdemlilerden biriyim i10 kullanımı olarak. Bu vesile ile bir iki notumu aktarmak istiyorum:

    - Şehiriçi yakıt ortalamam en kötü günlerde 9 civarına yaklaşsa da 8.2 litredir. En oturmuş değer bugüne kadar bu.

    - Eğer rahat ve açık bir yolda kullanıyorsam yaklaşık 6.5 gibi yakıyor (şehirlerarası değil, rahat şehir trafiği diyeyim)

    - Aracın çekişi tahmin ediyorum değişken supap zamanlaması sayesinde belli bir devir üzerinde bayağı farkediyor, 100'den sonra falan aşırı bir eğim olmazsa ufak motorlu olmasını ve 4 vitesli olmasını da çok hissettirmiyor, 120-140 civarında çok rahat gezebiliyorsunuz.

    - Benzer segment ve üst sınıflarla çok kıyaslamasını yaptık, iç hacmini zaten geçiyorum, hissiyatı, yol tutuşu ve sürüş tadı olarak sınıfından kesinlikle yukarıda.

    - Yol tutuşu kısa dingil mesafesi sayesinde şaşırtıcı derecede iyi. Sert süspansiyonu da destek oluyor, asla kendimi kötü bir durumda hissetmedim.

    -Frenleri de arkalar da disk olduğu için yoğun kullanımda sıkıntı çıkarmıyor (arkada disk fren de sınıfa göre bir sürpriz) Bende standart Continental lastikler var, bunlar sert frenlerde biraz çabuk kitlenme eğilimine giriyor ve ABS bonkör bir şekilde devreye giriyor. Kış lastiklerim daha kararlı biz izlenim verdi (Goodyear UG9)

    - İşçilik ve malzeme kalitesi beklentimin üzerinde olsa da, ön cam ile konsolun birleştiği yerden özellikle sıcak havada şiddetli bir zangırtı geliyor, servis çözemedi. Ben kendim kaba usullerle yüzde 90 oranında çözdüm (araya keçe soktum)

    - Bagaj pandizot menteşesinde boşluk vardı, kasislerde tıkırtı yapıyordu, patafix ile menteşedeki boşluğu doldurdum ve geçti. Ama servis de yapabilirdi.

    - Otomatik vitesi istikrarlı, saçmalamadan işini yapıyor (zaten 4 vites) yani gerektiğinde kick down'a çok gerek duymadan ufaltıyor, biraz öngörülü diyebilirim.

    - Aracın bende en çok canımı sıkan eksikliklerinden birisi arka cam sileceğinde fasıla olmaması. Aç kapa yapmanız gerekiyor. Akıl almaz bir tasarruf şekli bence.

    - Kliması boyutuna göre yeterli ancak havalandırma mazgalları şekil itibarıyla hiç bir telefon tutacağına, araç kokusuna vs. uygun değil. Aksesuar için uyumlu değil. Bu pek çok bölgede de geçerli araçta.

    - Kol dayama kolçağı olsaydı sürüş konforu açısından bir eksik bulmam mümkün olmayacaktı pek. Ama çözümleri var.

    - Aynalar büyük ancak kör noktayı çok iyi takip edemiyorsunuz çünkü çift bölgeli değil, dış bükey tabi ama çift bölge eksikliğini hissettiriyor.

    - Dönüş çapı, kıvraklığı destan yazacak kadar başarılı. Otoparklarda her türlü manevrayı yapmak çok kolay.

    - Opsiyon da olsa bir bluetooth olsa tadından yenmeyecekti. Ama line in ve USB ile telefon bağlamak mümkün (iphone)

    - Yokuş kalkış desteği, ESP, ABS, EBD, BAS gibi tüm donanımları eksiksiz ve bu yüzden pek çok koşulda arabaya güvenebilmeniz mümkün. Yani siz makul olduğunuz sürece, aracın sizi zor duruma sokmamak için her şeyi yapabildiğini biliyorsunuz. Özellikle İstanbul'un son kışı çetindi ve kış lastiği ile de destekleyince her yere hiç zorlanmadan girip çıkmak mümkün oldu, hiç bir şekilde yoldan kopmadı.

    - Bagajı yok :) Ama olsa boyutları aynı olmazdı elbette.

    Bu alette 6 havayastığı da olsaydı çok efsane bir model olacaktı. Ama yok işte... Yine de tüm bu özellikleriyle sunduğu deneyim bana İstanbul içi bir yere gideceğim zaman elimde başka alternatifler de olsa özellikle i10'u tercih etmemi sağlıyor. Bu aracı gönül rahatlığıyla tavsiye ederim, eğer ki geniş bir aileniz yoksa.

    En nihayetinde bu araba çıktığında bir önceki nesil i20'yi ele alırsak, bagaj hacmi dışında her açıdan i20'den daha iyi bir araçtı. i10'dan inip i20'ye binen herkes eski ve basit bir arabaya bindiğini hissederdi. Hyundai'nin tasarımına fazlaca önem verdiği ve bazı konularda "over engineering" olarak çalıştığı bir nesil olmuş bu araç. Alt yapı ve yürür düzen olarak emsal niteliğinde bir platform olmuş bu araç bence.

    (tüm bu yorumlar elbette ki "sınıfına göre" olarak ele alınmalıdır. yoksa onlarca eksiği olan bir şehir aracı i10 elbette...)
  • UberJager kullanıcısına yanıt
    Millit 107 c1 alıyor tam anlamıyla oyuncak arabalar. İ10 onların yanında gerçekten otomobil. Biz çevreden etkilensek zaten baştan Hyundai bile almazdık. Neyseki aklımız fikrimiz mantığımız var.
  • Bugün yaklaşık 60-70 km 1.2 i10/1.0 i10 karşılaştırması yaptık. Yalnız değerler çok uçurumlu oldu. O nedenle ileriki bir zamanda yeniden ölçüm yapıcaz.
    1.2 olan araç daha çok yeni (960km), tüketimdeki farkı buna bağladık.
    Gerçi ben ilk kmlerdeki tüketimimle şimdiki tüketimim (10bin km) arasında bir fark görmüyorum).

    Bir de bizim aracın motoru mu iyi açıldı anlamadım, 1.2nin bana gaz tepkileri tutuk geldi ve yüksek devirdeki o tatlı ses yerine bildiğin zorlanma sesi var.

    E5de 70-120 km hızlarda 1.0 A/T (5.5), 1.2 A/T (6.8)
    Minibüs yolu durk kalk ve ışıklardan oluşan güzergahımızda ise (ort hız 19 km/h)
    1.0 A/T (10.2)
    1.2 A/T (12.1)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carsever -- 3 Haziran 2015; 22:17:28 >
  • Klima İptali ve devreye alınması ile ilgili anlatımlı videomuz

  • Yeni kasa i10 kullanan var ise fabrika çıkışında her ne kadar hız sabitleyici olmasa da sonradan tuş takımı değiştirilerek takılabiliyor. Araç beynine her hangi bir müdahale vs gerekli değil. Direksiyon içine kadar tesisat hazır. En azından Elite donanım için böyle.


    Orijinal tuş takımını piyasadan çıkma olarak buldum. Satıcı bu parçayı kablosuyla birlikte kullanmam gerektiğini belirtti. Yani direksiyondaki mevcut tuş takımını kablosuyla birlikte söküp yenisini taktım. Bu işlem için direksiyonu komple sökmek gerekiyor. Tabi bütün bu işlemler esnasında özellikle de airbag hatası almamak için kontak kapalı olmalı. Hata verebiliyormuş.


    Alet-edevat kullanmaya elim yatkın olsa da daha önce hiç direksiyon söküp takmadığım için biraz vaktimi aldı. Araba kırar mıyım çekincesi de dahil totalde 30 dakikada bitti işlem. Normalde max 10 dakikada biter.


    Tuş takımını kablosuyla birlikte 350+kdv fiyat söylüyorlar. Daha altında almak mümkün. Tuşları sökmekle uğraşamam diyenler için de airbag hariç direksiyon olarak satış yapanlar da var.


    Hız sınırlayıcı düz yolda güzel çalışıyor. Üst limiti 71 olarak belirlediğinizde gaza bassanızda 70'de kalıyor. Lâkin rampa aşağı inişte motor freni yapmıyor. Hız sınırı geçildiğinde sesli uyarı veriyor.


    Fotoğraflar montaj sonrasına aittir.




    ██ HYUNDAI i10 KULÜBÜ ██
    ██ HYUNDAI i10 KULÜBÜ ██
    ██ HYUNDAI i10 KULÜBÜ ██




  • Haklısınız. Elite versiyonda jant var ve daha güzel. Yanlız o jant 15". 15" jant olunca yanak kesiti daralıyor. Dreksiyon tepkisi iyileşiyor ama ben şehir içi kulkanım i10 için 14" jant tercih ederim. Tanamen tercih meselesi. Bu arada söz konusu jantı elit paket almadan ayrı olarak satın almak isterseniz yedek parça statünde maliyeti 2.800 TL bijonlar hariç. Böyle bir rakam bence kabul edilemez. Türkiyede üretimi gerçekleşen bir aracın jantı bukadar pahalı olmamalı. Hyundai bence müşterilerine saygısızlık etmekte. Bu arada manuel vites bir i10 tercih edecekseniz elite paket alma şansınız zaten olmuyor. En azından ben alırken öyleydi. 2015 model manuel elite paket varmı bilmiyorum. Ekteki fotoya bakılacak olursa iki i10 arasındaki 7 fark bulunur :)) krom sisfarı çerçevesi. Krom ön panjur. Jantlar. Aynalar. Tavanbarları. Dizel motor. Krom kapı kolları. Elektronik klima. Cruse kontrol. Elektronik çift bölmeli klima. Koltuk ısıtma. Yan ve perde hava yastıkları. Kabin içi tutunma kolları. Düz beyaz ön farlar. Arka koltuklar için orta konsolda havalandırma kanalı. Soğutmalı torpido. Filimsiz karartılmış yan camlar. Evet. Türkiyede üretiliyo. Ama Türklere çok görülüyo.
    ██ HYUNDAI i10 KULÜBÜ ██




  • Arkadaşlar İstanbul trafiğinde (durk kalk) fabtika verisi falan hikaye.
    Alın 4.5 fabrika verisi A180 Dizel 7-DCT

    ██ HYUNDAI i10 KULÜBÜ ██
  • Ülkemizde maalesef bazı insanlar (otomobilden çok anladığını sanan beyler), bazı kemik markaların (VW, OPEL, FIAT gibi) her konuda (motor, şanzıman, sağlamlık, güvenlik vb) Hyundai-Kia markalarından çok çok daha iyi olduğunu sanırlar.

    Örneğim eş, yeni bir i10 ister.
    O çok bilmiş bey ise 2013-2014 i10 fiyatına gider çok güvendiği Opel markasına ait 2008-2009 Corsa Easytronic alır. Ona göre i10dan iyidir.

    Oysa eşi bu araçta çok zorlanacaktır bilmez.
    Yarı otomatiktir, geri kaçırır, ESP yoktur. Arıza durumunda garantisi yoktur.
    Ama yine Hyundai i10dan çok çok iyidir ona göre 7 yaşındaki Corsa
  • Eğer 1.0 motor style otomatik olan aracın yokuş performansını beğenseydim onu alırdım aeaba hem bulunduğum şehirde idi hemde 34500 tl
    Ancak yokuşta beni hayal kırıklığına uğrattığı için 1.2 otomatik test ettim eğer ondada sizlerin söylediği gibi bir fark olmasaydı o zaman oda kötü olduğu için onuda almaz vazgeçerdim. Testte onu yeterince zorladım araç eşim için alacağım bir araç olmasına rağmen onun çıkamayacağı limitlere kadar zorladım. Buna viraj performansı hızlanma fren yokuşta kalkış dahil. Aracı beğendim ve 1.2 otomatik almaya karar verdim. Sonuç olarak 1.2 elite otomatik 36500 tl ye bulup aldım. Üstüne birde 450 km otobüs yolculuğu yapıp 450 km de araba ile geri geldim.
    Sonuç olarak ben dahil kimse arasında hiçbir fark olmayan arabaya fazla para vermek istemez. Bu durumda ben şahsi deneyimlerimle 1.0 motorun 66 beygir 97 nm ile üstelikte tam otomatik şanzıman olduğundan motor tekerlek arası güç kaybı yaşatan bir şanzıman ile yetersiz olduğunu düşünüyorum. O yüzden yaklaşık yüzde otuz daha yüksek beygir ve torku olan bir motoru tercih ettim. Çünkü 1.0 motor tepki vermekte gecikiyor ve dolayısıyla yetersiz kalıyor.
    Birde bir arkadaş bu şanzıman ile motorun torkunun yani 127 nm nin 5 hatta 6 katına çıkacağını yazmış arabalardan motorlarından ve şanzıman tiplerinden anlayan birisi olarak bu matematiğin içinden çıkamadım. Kendi aracım 1.6 dizel 320 nm torka sahip şimdi bu mantıkla 127 nm torka sahip olan eşimin aracı benim aracın üstüne çıkıyor ve hatta yokuş mokuş dinlemiyor olması gerekli. Ancak benim tam 1500 kg ağırlığında olan aracımın 6. Viteste sürekli hızlanarak çıktığı yokuşu bu araç ile çıkarken araç 3. Vitese düşme ihtiyacı hissediyor hızlarının birbiri ile eşit olmadığını söylememe gerek yok sanırım.
    Netice
    Evet i10 güzel bir araç özelliklede bayan kullanımı için ideal. Şanzıman tam otomatik olduğu için sorunsuz uzun yıllar kullanılır ancak yarım otomatik olan bir şanzımana göre biraz fazla yakar çünkü motor ve tekerlek arası güç kaybı var. Bunun çözümü tam otomatik ile kuru tip kavramayı birleştirmiş olan şanzıman markası zf dir. Ancak o zaman da bu aracı bu fiyata alamazdık. Araba fiyatına göre gayet iyi donanımı olan yol tutuşu gayet üst düzeyde olan ideal bir araba.üstelik 5 yıl garantili olmasıda bir artı bence. Ancak fanatiklik yapmanın ve arabaya toz kondurmamaya çalışmanında bir manası yok bence.




  • Bu durumda size göre 1.0 litre 3 silindir 66 beygir 97nm motor ile 1.2 litre 4 silindir 87 beygir 127 nm arasında bir fark yok demek oluyor. Ama yanlış bilgilendiren ben oluyorum öyle mi.
    Bu arada 1.2 olan araç 11-12 litre yakıyorsa o zaman fabrika verisine göre arada sadece yarım litre fark olan 1.0 motor nasıl 7-8 yakıyor. Lütfen yanlış bilgilendirme yapmayalım.
    Yakıttan bahsedin demişsiniz ilk yazımda bahsettim şehirlerarası tam 6 litre yaktı. Fabrikanın şehir içi verisi 8 litre olduğu için bu yaşıma kadar kullandığım onlarca araç tecrübeme dayanarak bu arabanın şehir içinde çok rahat 9-10 litre arasında yakacağını söyleyebilirim. Yakıtla ilgili o kadar derdim olsa eşimede dizel ve otomatik yada yarı otomatik bir araç alırdım. O konu çoğu kişinin sıkıntı haline getirdiği kadar sorun değil benim için. Nedeni ise şu. Bu araç ayda en fazla 100 -150 km yol yapacak 10 litre yakıyor olsa litresi 4.35 tl den 100 km de 43.5 tl hadi benzin 5 tl oldu diyelim 100 km de 50 tl 150 km ise 75 tl yakar .
    Peki tasarruf tasarruf desek daha az yakanı desek ne olacak ayda 75 lira ne kadara düşer 50 mi 60 mı o kadar fark imkansız ya abartmış olalım . Peki aysa 15 lira hesabı yapacak isek o zaman araba almanın mantığı nedir. Sigorta kasko vergi bakım bunları hesaplayıp üstüne birde arabaya verilen parayı verme arabayı almayıp bankaya atıp ordan getiri sağlamak daha mantıklı değilmi. Bu olaylar yaşam tarzı hayata bakış imkanlar istekler öncelikler zorunluluklar v.b. olaylara göre değişir.
    Birde ben 1.0 motor yokuşta kalkamadı demedim beni hayal kırıklığına uğrattı dedim. Arada yüzde otuz civarında bir güç farkı olan iki motorun aynı olduğunu idda eden sizsiniz. O motor size yeterli geliyor olabilir bunu anlayışla karşılarım ama iki motor arasında fark yok demeniz çok ayrı bir durum hele ki fabrika verisinde sadece yarım litre fark olan iki motorun birisi için 7 civarı şehir içi verisi verenler varken (bu kesinlikle imkansız çünkü fabrika verisi şehir içi 7.5 litre) diğer motora 11-12 derseniz inandırıcılığınızı kaybedersiniz. az öncede yazdım bu araç bu şanzımanla 9-10 litre yakar bu da gayet normal.
    Bu rakamların altında kalan arkadaşların tüketimleri karma tüketimdir.




  • herkese merhaba!
    Ehliyetimi 3 hafta önce aldım. İşimi 1 yıl önce buldum. Hiçbir birikimim yok :)
    Hyundai i10'un deneme sürüşünü cuma günü yaptım ve 41.250 fiyat aldım (öğretmen indirimli). fakat bir tanıdık vasıtasıyla muğla'da aynı araç (elt 1.2 otm) 40.500'e düşürüldü. Mart sonu Muğla'dan aracı alıp İzmir'e getirmeyi planlıyorum. Sizce mantıklı mı? Açıkçası soru saçma gelmiş olabilir ancak etrafımda arabadan anlayan kimse yok. Micra'dan yola çıkıp (şu an onu yere batırıyorum) i10'a aşık oldum. Aracın başına gidince gözlerime inanamadım, hiç küçük, hafif bir araç gibi durmuyor. Keza şoför koltuğuna oturunca bir kez daha şok oldum. 4x2 gibi adeta (4x2'den de çok anlamamama karşın). Başlıktaki yazıları birinci sayfadan itibaren okudum ve kendimle iftihar ettim, sanırım ilk araç için en uygun seçim. Aranıza katılacağım için çok mutluyum. Bir de aracı 3 Nisan'da teslim almayı planlıyorum, sizce Nisan'da zamlanır mı yine? Teşekkürler.




  • Bugün ben de bir i10 sahibi oldum arkadaşlar.

    2014 model 1.2 otomatik elite.

    km: 2600 de

    Fiyat: 37.500 tl

    Kazasız, boyasız, ilk sahibinden.

    Not: Bayinin verdiği sıfır araç teklifini de burada paylaşayım.
    2015 sıfır km 1.2 elit otm nakit 41.000 tl + trafik sigortası ( 1 adet yıllık bakım hediye)
  • ezgi.d E kullanıcısına yanıt
    Frene sol ayakla basmıyorsunuz değil mi?
    Normalde hafif dokununca hafif tepki verir frenler.
  • ezgi.d E kullanıcısına yanıt
    Frene sağ ayağınızla basınız. Yani ayağınızı gazdan çekip geniş fren pedalının sağ kısmına basınız. Eğer sol ayakla ya da iyi ayakla birden basarsanız o kadar sert durursunuz ki dişleriniz birbirine girer. Rodaj dönemimde (ilk 1000 km) çok sert fren yapmamaya dikkat ediniz.
  • Madem öyle bir resim paylaşalım.

    ██ HYUNDAI i10 KULÜBÜ ██
  • Araba bu. Alan da olur, satan da. Genelde evin ikinci arabası olduğundan dolayı nakit ihtiyacı durumunda ilk önce i10 satılıp tek arabayla idare etmek düşünülür.
    Şu anda piyasadaki tüm araçların az kullanılmış ikinci elleri mevcut. Ben alalı henüz 15 gün oldu ve çok beğendim. En ufak pişmanlığım yok, keşke daha önceden almış olsaydım. Bizim semtimizde trafik ve park sorunu çok fazla. Bu araba resmen ilaç gibi geldi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UberJager

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasanoglanli

    Defalarca 0-100 denedim, 13 ile 15 sn arasında genelde. 15in üzerinde hiç ölçmedim.
    Ama fabrika verisi 16.8
    Bu kadar fark olmaması lazım.
    Bugün sırf 1.0 motor gitmez diyenler ve merak edenler için otoyol testi yaptım, derledim.
    Merak eden izlesin bence.


    Madem her şeyi denemekte bu kadar çömertsiniz bende bir test isteyeceğm. Ben bu arabanın 1.2 versiyonunu denedim. Gaz pedalının yarısında ikinci kademesi vardı. Yanlış hatırlamıyor isem. Merak ettiğim konu şu. Gaza o ikinci kademeyi gecmeden bastığınızda ne kadar yakıt tüketicek.


    Üstad, tam senin dediğin gibi sakin bir kullanımla bugün şehiriçi ortalaması ölçtüm.
    Sonuç muhteşem.




  • Tabiki hocam ne demek..

    Türkiyedeki ilk i10 navigasyon montajı olduğu söylendi bana bu arada.. Biraz tedirgindim fiyattan ötürü ancak cihaz çok başarılı gerçektende..
  • capo di capi kullanıcısına yanıt
    ben kullanıyorum hocam. ekonominin keyfini sürüyorm.
  • i10 ile pejo 107 yada citroen c1'i falan karşılaştıran taş olur..

    şahsi fikrim, a segmentinde şuan en iyi araçlar i10 ve picanto'dur. Hyundai'ın Türkiyedeki servis ve parça ağı daha geniş olduğundan picantoya göre daha tercih edilebilir. Aslında A segmenti, arabadan anlayan, ne istediğini bilen bilinçli tüketiciler için oldukça uygun araçları barındırıyor. Renault eğer yeni Twingo'yu getirseydi mesela yada Ford markası KA ile devam etseydi, bu segmente dahil daha fazla araç görebilirdik yollarda.

    Ama sözün özü, 107 ve C1 bence i10'un yanında oldukça tatsız kalıyorlar.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.