Şimdi Ara

██ HYUNDAI i10 KULÜBÜ ██ (22. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.056
Cevap
63
Favori
401.679
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sadece polen filtresinin 55 tl ücretini + 25 tl diğer işlemler için ( sağ çamurluğu hanım yamultmuştu.onu düzelttiler.bir kaç da çiziğe rötuş yaptılar ) toplam 80 tl verdim.
    aracı makinaya taktılar herşey yolunda dediler.
    bugün depoyu taşana kadar doldurdum. 36 lt benzin aldı.içinde de 5-6 lt kaldığını düşünürsek bizim aracın deposu sanırım 40 lt lik :))
    yakıt durumunun ise zamanla düşeceğini söylediler.nisan ayında gel toptan bakıma alalım dediler.şu an 6000 de.10 ayda 6000 km yapmışız.neredeyse hiç kullanmıyoruz arabayı demekki.
  • Pompa attıkdan sonra tüm hyundai araçlar 7 litreye varan oranlarda daha yakıt alır.

    Kapılardan gelen sesler halloldu mu acaba? Muhtemelen kapıların ayarlanması gerekiyordur. Söylediyseniz ayarlayıvermişlerdir. Malesef yollarımız bozuk olduğu için zamanla kapılarda ayarsızlık oluşabiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xuye -- 3 Mart 2010; 12:25:05 >
  • kapılardan ses pek gelmiyor.aslında dedikleriniz doğru.4 cant eğilmiş,bir lastik de eğilmiş.değişmesi gerek.şehir içi kullandığımız için şimdilik cantları düzeltmekle yetindim.
    yağmurlu bir havada küçük bir çukurdur diye girmiştim meğer çukur çukur değilmiş.

    aklıma gelmişken sorayım:
    bir arkadaş bor yakıt takviyesi midir nedir,ondan koydurdum diye yazmıştı.acaba ben de koysam mı? yakıtı ve çekişi biraz iyileştirir mi acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aesca -- 4 Mart 2010; 1:19:58 >
  • bugün 15000 bakımını yaptırdım. net 236 tl. ben 170 e kapattım. ekstradan bissürü sey yaptırdım.
  • ön takımdan gelen gıcık ses
  • far yükseklik ayarı motoruna çare yok dostlar.
    kendi halinde takılmaya devam ediyor.
    @ fındıkkk
    hyundai servisindeki fiyat tarifesine baktım bakım için zaten 170 tl yazıyordu.indirim yok.ama extra ne yaptırdınız bilmiyorum tabii.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fındıkkk

    ön takımdan gelen gıcık ses


    ee noldu o sese :)

    @aesca far yükseklik ayar düüğmesi değişecek. Sorununuz hallolana kadar servise ısrarcı olunuz. Gerekirse konu ile ilgili Eskişehir Hyundai Otosar servisini arayıp bilgi alsınlar. Arattırın yani. Onlar bu durumdan haberdar.
  • ses falan bitti. tüm iç aksamdan gelen sesleri hallettiler.rot balans temizliği yapıldı. ön amörtisörden gelen sesi hallettiler. serviste resmi fiyat KDV dahil. 236 tl yazıyordu.
  • 4. saat sürdü. bütün şikayetlerim ile tek tek ilgilendiler. (kayseri-gürpınar hyundai) kaporta rütuşları yapıldı.
  • merhaba arkadaşlar

    dün 9,5 lt benzinle depoyu fulledim.
    yani 9,5 lt ile 130 km gitmişim.bu değer tamamen şehir içi kullanıma ait.
    tüketim yaklaşık 7,3 - 7,5 lt/100 km ye düşmüş görünüyor.

    @ xuye

    nisan ayında komple bakıma çağırmışlardı.gittiğimde dediğinizi yapacağım.
  • Yaklaşık 1 yıl önce park yeri derdi olmaması ve az yakması beni cezbettiği için hyundai i10 select modelini 0 km olarak bayiden aldım.
    Ve almamla birlikte problemlerim de başladı. Fabrika verisi yakıt verilerine asla ulaşamadım şehir içinde 7,5 litrenin altına hiç düşüremedim, şehir dışında ise en iyi ihtimal 6-6,5 Lt civarlarındaydı her zaman.
    Yakıtı geçtim, kliması hiç verimli değil, daha 5000 km'de rotiller bozuldu, servis garantiye sokmadı. Parasını verip değiştirmek zorunda kaldım. Kendi aracım olduğundan hor kullanma gibi bir durumda olmadı. Neyse aradan biraz zaman geçti ve kış geldi, arka rezistans hiç çalışmamaya başladı, daha sonra hiç kazası olmamasına rağmen, kapıların arasından aracın içine su almaya başladı. Servise gitti, neyse bu sefer garantiden değiştiririz dediler, kapı lastikleri değişti ama su alma problemi çözülmedi. Bu da aracın içinde buğuya sebep oluyordu. Kışın klimasız asla kullanamadım arabayı, çünkü arka rezistans sürekli tamir görüyor ama bir türlü düzgün çalışmıyordu. Arka camı değiştirme talebime 2 serviste yanaşmadı. Neyse sonucunda arabayı 15.000 km'de satmak zorunda kaldım.

    Şu anda Daihatsu sirion kullanıyorum, 3 silindir ve 1.0 motor 69 beygir. Şehir içi 5,5, 6 litre yakıt tüketimi var, hem hyundai'den daha ucuz hem az yakıyor, hemde MADE IN JAPAN.

    Eğer sattığım arkadaş aranızdaysa ona böyle bir hıyanet yaptığım için özür diliyorum.

    Bana kimse hyundai, hatta i10 demesin artık. Bu arabadan çektiğimi bi allah bilir bir de ben.




  • Eğer 5000 KM'de rotil bozulmuşsa bu büyük ihtimal kullanıcı hatasıdır. Ben ne i10'da ne de başka bir hyundai araçda rotil bozulması gibi bir durum duymadım. Hele ki 5000 KM'de Kullanıcı hatası görülmüş ki garantiye de sokmamışlar. Hyundai, önceki aracım olan Getz'in 3. yılında arka amortisörlerini garantiden değiştirmişti. Hem de tek bir kelime bile etmeden. Amortisör patlamıştı ve kullanıcı hatası diyebilirlerdi kolaylıkla. Demek ki sizin araçda gerçekten kullanıcı hatası görmüşler ya da gittiğiniz servis çok ilgisizmiş.
  • Selamlar
    Uzun zamandır uğrayamadım ama, forumda da çok bir hareket olmamış zaten
    Bu arada şehir bilgisi girilmeye başlanmış, benimki İstanbul olacak.

    Periyodik bakım konusunda konuşuluyor ama materyal konmamış dikkatimi çekti, bir katkıda benden olsun dedim
    Dosyanın orjinal, pdf olarak burada. http://www.hyundai.com.tr/pdf/periyodik-bakim/i-10.pdf

    @xuye ilk mesaja ekleyebilirse daha faydalı olur sanırım.





  • @ kelepir paylaşım için teşekkürler, ilk sayfaya ekledim.
    Bu arada önemli bir uyarım olacak herkese: Hyundai araçlarının periyodik bakımını 10.000 km'ye indirmiştir. 10.000 km'de sadece yağ ve filtreler değişecek olup, diğer bakımlar, bakım cetvelinde yazan kilometrelerinde yapılacak.
  • arkadaşlar bende geçen sene ,ötv indirminden yararlanıp düz vites versiyonu 18 bin tl ye aldım şu an 10 bin km ye geldi herhangi bir sorun ile karşılaşmadık,sadece sağ taraftan kapı kilidinden galiba bir tıkırtı geliyor.ilk zamanlar azdı şimdi bayağı rahatsız etmeye başladı..

    servise uğradım hallederiz dediler ama aracı bırakmanız lazım. araç lazım olduğu için bırakamadım, bakımla birlikte hallolur dedim..

    şimdi 10 bin km de mi bakıma gitmem lazım?

    bana 15 bin de gelicen veya bir sene dolarsa dediler haziranda aldım ,daha 1 sene olmadı..
  • Servisinizi arayarak bakım kilometresinin değişip değişmediğini, 10.000 km'ye inip inmediğini sorarak emin olabilirsiniz. Öte yandan hazırana kadar çok fazla yol yapmayacaksanız da bekleyebilirsiniz bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xuye -- 1 Nisan 2010; 18:28:57 >
  • Merhaba arkadaşlar,

    Ben de geçtiğimiz hafta 0km i10 Benzinli Team Otomatik vites arabamı teslim aldım. Daha önce de 1.3 otomatik micra kullanıyordum. Araba iyi hoş hatta neredeyse micramdan daha geniş diyebilirim. Tam 1 hafta oldu alalı Bursa'da şehir içinde yaklaşık 200 km yol yaptım. Fakat çok yakıyor. Micram çok çok daha az yakıyordu. Eski aracamı aratmasın az yaksın diye aldık.. Forumun tamamını okudum umarım km ilerledikçe yakıt tasarrufu sağlarım. Yoksa eski aracımı aratacağa benziyor..

    Bir de aracı teslim alırken buradan okuduklarımdan yola çıkarak 1000km den sonra motor açılması için devirli kullanımı sordum. Usta gerek yok sen nası biliyorsan öyle kullan dedi. Benim de kafam karıştı açıkçası. Sizin görüşünüz nedir? Ne yapmalı?
  • Öncelikle aracınız hayırlı uğurlu olsun. Güzel günlerde kullanmanızı dilerim. Aracınızın manuel - düz gibi teknik özelliklerini bildirirseniz ilk sayfadaki listeye sizi ekleyeceğim.
    Artık motor açma gibi bir durum yeni nesil motorlarda yok. Fakat 1000 km sonrası aracınızla bir şehirlerarası yolculuk yapmanızın da yararlı olacağını düşünüyorum. İlk 1000 km 'ye kadar ise aracınızı aşırı devirli kullanmayın. Normalde bu sınır 4000 devirdir ama genel olarak i30'larda devir saati yok. Ancak bunu motor sesinden rahatlıkla anlarsınız.
    Yakıt ise ilerleyen kilometre ile azalacaktır. Fakat 1.1 motor ve 1030 kiloya varan ağırlık aracın sakin bir şekilde kullanılmasını gerektiriyor. Eğer ani kalkış ve hızlanma için gaza basarsanız tüketiminiz artacaktır. Bu arada yakıt hesaplamalarınızı araç deposunu yavaşça ve benzin depo kapağından taşma noktasında tam doldurarak (her iki seferde de) ölçünüz. Hyundailerde pompa attıktan sonra 20-25 liralık daha yakıt alınır. Bu nedenle normal pampa atması şeklindeki dolumda çoğu zaman depo tam dolmuş gibi göründüğünden, kullanımda ibre hızlıca inince çok yakıyor söylemleri oluşuyor. Ölçümü dediğim gibi yaparsanız gerçek tüketiminizi de hesaplarsınız. Ama dediğim yakıt ölçümünü 1000 km'den sonra yapın. Sonra örneğin bir de 5000 km'de ölçüp farkı görün.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Derush


    Merhaba arkadaşlar,

    Ben de geçtiğimiz hafta 0km i10 Benzinli Team Otomatik vites arabamı teslim aldım. Daha önce de 1.3 otomatik micra kullanıyordum. Araba iyi hoş hatta neredeyse micramdan daha geniş diyebilirim. Tam 1 hafta oldu alalı Bursa'da şehir içinde yaklaşık 200 km yol yaptım. Fakat çok yakıyor. Micram çok çok daha az yakıyordu. Eski aracamı aratmasın az yaksın diye aldık.. Forumun tamamını okudum umarım km ilerledikçe yakıt tasarrufu sağlarım. Yoksa eski aracımı aratacağa benziyor..

    Bir de aracı teslim alırken buradan okuduklarımdan yola çıkarak 1000km den sonra motor açılması için devirli kullanımı sordum. Usta gerek yok sen nası biliyorsan öyle kullan dedi. Benim de kafam karıştı açıkçası. Sizin görüşünüz nedir? Ne yapmalı?




  • hayırlı olsun derush... bende de aynından var. 1 yıl oldu. 17000 km deyim.geçen denedim. bu zamlara rahmen. sehirler arası 40 milyona 185 km yaptım ... yanı 5,8 litre yaktı. ama sehir içi 7- 7,5 civarı yakaıyor.ilk zamanlar 8-9 litre yakıyordu.
  • 
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.